Salut!
De ceva timp am o nebunie in cap! Sa duc 1.5 dCi Euro 3 din 82 CP la ... aproape dublu! Am inceput usor,usor prin a schimba cate una cate alta la masina asta, adica:
- schimbat pompa noua
- schimbat 4 injectoare - noi -
- schimbat rulmenti fatza
- schimbat placute de frana - REMSA toate 4 seturile -
- schimbat caseta directie - TRW originala si completa insemnand capete bara,bielete de directie -
- schimbat bielete antiruliu
- schimbat bucse brate(mici,mari,bbs-ri,cele de pe puntea spate,cele de pe cadru motor)
- schimbat flanse + rulment amortizoare fata
- distributie + pompa de apa + transmisie completa
- schimbat electromotor nou si alternator nou
- din 10 mii in 10 mii vede o revizie cu filtre MANN si ulei,sper sa nu radeti,dar folosesc BMW HIGH POWER SPECIAL SAE 10 W 40!!! Din ce cauza? Nu sunt multumit de ELF!!! Ce recomanda RENAULT! Normal,fiecare producator recomanda ceva cu care are contract,logic,nu?
- semeringuri,fulie ax cu came,garnituri,chestii de genul din motor
- ulei in cutie
- ulei DOT 4 pentru frane
- etc (alte nimicuri,secundare dar si ele costisitoare)
Pe scurt ca,sa ii zicem "tuning" sau modificari aduse:
- schimbat discuri de frana - BREMBO toate 4 seturile -
- schimbat toate cele 4 amortizoare - optat pentru Bilstein B6 la aceeasi "marime,inaltime" ca cele de fabrica (deci nu e mai joasa,e la fel de inalta). Am pastrat arcurile din fabrica. Nu vreau sa o cobor cu burta pe strada, Iasul e penal la drumuri.
- piele alba pe toate scaunele
- faruri cu dayline si xenon 55W 6000K (inca sta pe birou )
- ce consider mai important e ca de 2 luni de zile sunt fericitul posesor al unui soft custom, gandit foarte bine,dezvoltat cu cap si testat, soft by Complete Chip ( Dragos Stancescu ). Acum zic ca am undeva intre 105 CP si 110 CP. Cuplul maxim a ramas la aceeasi turatie din fabrica,dar as vrea sa-l mai urc putin pe la 2400 rpm,pentru a proteja cutia,ambreiajul. Ambreiaj ce urmeaza si el a fi schimbat cu unul mai performant,cred ca de la Sachs! Ca pana acum e singura varianta si sa pastrez volanta din fabrica!
Asadar ... vreau sa pun o alta turbina pe acest motor - daca e posibil desi e destul de dificil si un alt intercooler de cel putin 2-3 ori mai mare! Mai este vreun user de pe Reno ce a mai schimbat turbina cu alta turbina mai mare si mai desteapta? Si un intercooler mai mare? Stiu ce inseamna sa schimbi turbina (flanse noi,racorduri...bla bla bla), stiu ce inseamna sa schimbi un intercooler mai mare (ce racorduri noi are nevoie, bla bla bla ... spoiler modificat aventual altul ...). Imi asum orice risc,daca in caz de ... motorul il fac praf sau cutia de viteze! Asta este! Am incercat!
Precizez ca am dat mai multi bani pe ce am schimbat decat pe masina !
CRyS`