Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Eliminare catalizator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
UXE
Daca vreau sa elimin catalizatorul ..ce corectie trebuie facuta dupa aia la sonda lambda?
R19/16v
smile.gif ce sa corectezi tu la ea? Ea corecteaza in functie de cantiatea de oxigen din gazele evacuate.
UXE
pai stiu ca am doua sonde lamba pe masina... una trebuie anulata?
espacern
Daca vrei sa scoti ceramica din catalizator si sa pastrezi corpul atunci sonda ramane la locul ei.
Daca vrei sa schimbi tubulatura cu totul TREBUIE sa montezi si sonda in acelasi loc daca nu vrei sa ai consumuri astronomice si functionare deficitara a motorului.
NB!
UXE
sau ceva de genul

http://www.4tuning.ro/magazin/diverse-94/s...da-id-2346.html

cj98czh
Da am si eu o intrebare .... ce castigi prin scoaterea catalizatorului?? inafara faptului ca risti la un control RAR in trafic sa ramai fara talon??

Sa nu-mi spui de castig de 10 cai putere biggrin.gif .....
UXE
asta e topic separat ...aici tratez doar corectia biggrin.gif
R19/16v
Esti tu convins ca ai 2?
N-ai ce simula la sonda lambda, ca nu cred ca poti simula oxigenul smile.gif
Ambele sonde citesc acelasi lucru, prima inainte de catalizator, a 2a dupa el. Prima trebuie sa lucreze in continuu, a 2a ar trebui sa stea calma, daca elementul catalitic este in stare buna. Presupun ca daca si a 2a variaza ca nebuna, va genera un amestec prost.

@czh nu castiga nimic, probabil vrea sa bage un xenon si acolo wink.gif
xjc0c0
De ce ai scoate catalizatorul ? blink.gif
ionutt daniel
Daca ai doua sonde uita de operatiune. Daca ai doar una il poti scoate, masina nu isi modifica parametrii.
M i h a i
QUOTE(xjc0c0 @ 18 May 2011, 14:08)
De ce ai scoate catalizatorul ? blink.gif
*


cu cat este mai usoara cu atat fuge mai tare.Exact ca la megane rs f1 galben etc.Nu au pus oglinda electrocrom pt ca este mai greu.Au aplicat una chioara ca sa fie mai usoara masina. tongue.gif Uxe : la itp dai spaga? tongue.gif
xjc0c0
Aha buna si varianta asta tongue.gif nu stiu pe cine sa mai cred..pe tine sau pe R19
bejanmarinel
QUOTE(M i h a i @ 18 May 2011, 18:49)
cu cat este mai usoara cu atat fuge mai tare.Exact ca la megane rs f1 galben etc.Nu au pus oglinda electrocrom pt ca este mai greu.Au aplicat una chioara ca sa fie mai usoara masina. tongue.gif  Uxe : la itp dai spaga?  tongue.gif
*




Nu cred ca nu au pus oglinda electrocrom motive de greutate. Cred ca doar din motive financiare. Daca s-ar fi gandit la greutate cred ca ar fi renuntat la multe facilitati cum ar fi bancheta fractionara (ar fi pus fixa), oglinzi electrice, tempomat, asistenta la parcarea cu spatele, senzori de lumina si ploaie, etc...


Apropo de R RS 20 Turbo, cea mai mare idiotenie posibila este optiunea care nu e deloc optionala ci obligatorie de PDG in Romania.

Functionalitate
Bancheta spate fractionabila 1/3 - 2/3
Kit fumatori
Inchidere centralizata cu telecomanda
Card acces/ demaraj "Maini libere"
Pachet de drumuri dificile
todea
Ce vreau sa fac. Si la megane si la twingo. Scot toata evacuarea. Pun serpisori, catalizator free flow si teava dupa catalizator cap coada. Fara detenta, fara toba finala. Admisia o schimb. Si gata. A mai facut cineva asta?
marius80_eugen
QUOTE(todea @ 1 Jun 2011, 04:53)
catalizator free flow
*


Asta e interesant , e ultima tehnologie dupa DPF ? icon_mrgreen.gif
bubu782001
Se poate pune un catalizator care sa permita un flux mai mare al gazelor - exista asa-numitele catalizatoare sport.

Sonda lambda trimite catre ECU "informatii" cu privire la nivelul de oxigen din evacuare. ECU "traduce" acest nivel de oxigen ca fiind un amestec bogat sau sarac de oxigen. Cu cat arderea este mai incompleta cu atat motorul polueaza mai mult. In functie de informatia primita de la sondele lambda, ECU regleaza amestecul in asa fel incat arderea sa fie cat mai completa (nivel de noxe minim). Astfel se ajunge eliminarea a compusilor poluanti (prin reglajul optim al amestecului).

QUOTE
N-ai ce simula la sonda lambda, ca nu cred ca poti simula oxigenul


@UXE se poate foarte simplu si usor simula o sonda lambda cu un oscilator. Am facut asa ceva cu un NE555. Singura problema la acest "mod" este ca nu se mai detine controlul noxelor, repectiv masina polueaza mai mult. Aditional se poate pune si un potentiometru linear (sau un semireglabil) pentru a scade/creste constanta de timp a oscilatiei.

http://www.mkiv.com/techarticles/oxygen_sensor_simulator/

Se poate "merge si mai departe" adica un circuit aditional in care se intra cu semnalul de turatie. In functie de turatia motorului oscilatia poate varia.

Si sa nu uit - se foloseste si o rezistenta de putere mai mare (cativa watti acolo...) pentru a avea activ circuitul de "preancalzire" sondei (ca ECU sa nu comenteze ca sonda lambda e busita).

Costuri ? Sub 10 lei.

Deci ai cum sa simulezi fara probleme.

PS ORICE senzor poate fi simulat - ABSOLUT orice senzor.

Senzorii auto se bazeaza pe valori de iesire rezistive, impulsuri, valori inductive, valori logice (5V sau 0V) etc...
xjc0c0
Aberatii 052.gif Poti simula orice senzor, dar nu rezolvi nimic. Cum mai controlezi coeficientul de exces de aer?? Cum vei mai avea arderi normale?
bubu782001
QUOTE
Cum mai controlezi coeficientul de exces de aer?? Cum vei mai avea arderi normale?


Din cate stiu eu EXCES de aer nu prea o sa vezi...pentru ca atat cat trage in pistoane atat are in harta de injectie. Pe langa asta senzorul MAP masoara depresiunea din admisie si astfel ECU stie cantitaea de aer intrata in pistoane.

Poate daca ai o gaura in piston ai "exces de aer"

...aia care aveau masini FARA sonda lambda cum traiau si mergeau...?
...si DA cu injectie...si DA chiar cu multipunct. Masini fabricate asa..fara sonde lambda. Pe la americani...

Eu nu stiu cine abereaza pana la urma...

In iprimul rand lipsa sondei lambda nu mai limiteaza njectia pentru scaderea noxelor + ca daca scoti catalizatorul gazele nu mai intalnesc nici un obstacol in sistemul de evacuare de aici rezulta SIGUR un plus de putere. Pe de alta parte ca minus ar fi cresterea consumului.

Posibil ca vroiai sa spui amestec BOGAT si amestec SARAC - asta este ALTA POVESTE si daca te documentezi ai sa intelegi despre ce este vorba.
xjc0c0
QUOTE(bubu782001 @ 7 Sep 2011, 23:11)
Din cate stiu eu EXCES de aer nu prea o sa vezi...pentru ca atat cat trage in pistoane atat are in harta de injectie. Pe langa asta senzorul MAP masoara depresiunea din admisie si astfel ECU stie cantitaea de aer intrata in pistoane.

Poate daca ai o gaura in piston ai "exces de aer"

*



Hai ca esti simpatic smile.gif Stiu ca te pricepi la electronica,diagnosticare, dar unele treburi te depasesc

Coeficientul de exces de aer,de regula notat cu lambda(de aici si numele sonda lambda) este raportul dintre cantitatea de aer introdusa in ardere(practica) si cea necesara arderii complete(teoretica). In cartile de chimie din clasa aVII-a il gaseai sub forma de raport stochiometric. De regula este supraunitar.

Masinile de pe la americani de zici tu fara sonda lambda au motaore mari si nu prea le pasa de noxe sau de consum (cele mai vechi,presupun ca de ele vorbesti)

P.S.: Forumul asta creeaza dependenta,sa inteleg console.gif
bubu782001
Da...de masinile vechi vorbesc...care "epur si muove" si fara sonda lambda. Aici nu vorbim de consum sau de noxe. Vorbim daca SE POATE SIMULA sonda lambda sau nu. SE POATE FOARTE SIMPLU. Daca doresti pot sa-ti fac o demonstratie (pe masina proprie) si te las sa urmaresti pe diagnoza in timp real sa vezi ca am dreptate - si ca merge perfect fara nici cea mai mica problema.

Cred ca stiu ce e ala raport stoichiometric...celebrul raport 14,7:1...adica la 14,7 litrii de aer...intra in litru de benzina, de unde rezulta amestecul ideal detonant.

DAR acest raport ECU il calculeaza DUPA ALTI parametrii, si nu dupa factorul lambda...

Mai precis dupa pozitia corpulul clapeta (adica valoarea potentiometrului de pe axul clapetei) respectiv dupa valoarea perceputa de senzorul map.

ECU are intern memorata cantitatea de aer care intra la un moment dat in admisie (volumul admisiei) respectiv volumul pistoanelor si stie ca: la pozitia X de deschidere a clapetei intra un volum Y de aer, la pozitia Z intra un alt volum de aer. In functie de valoarea senzorului MAP stie si presiunea creeata in volumul admisiei / pistoanelor (de fapt depresiunea).

Astfel in functie de cantitatea de aer calculata, ECU STIE (conform calcului stoichiometric) cantitatea de benzina care trebuie injectata pentru a se obtine un amestec DETONANT.

Sondele lambda nu fac decat sa citeasca gazele nearse din evacuare si sa trimita catre ECU aceste informatii pentru a ajusta in timp real acel amestec pentru ca arderea sa fie cat mai completa, pentru a se reduce cantitatea de gaze nearse din evacuare.

Deci sodele lambda nu fac decat sa aduca niste corectii acelul amestec. (indirect prin intermediul la ECU).

Cred ca sunt destul de documentat in privinta asta...mai ales ca am construit un ECU cu mainile mele - MEGASQUIRT, si m-am implicat la implementarea lui pe o broscuta (mai putin aspectele mecanice - pe care eu unul le urasc, gauri, filete, suduri, si alte cele...).
xjc0c0
QUOTE(bubu782001 @ 7 Sep 2011, 23:11)
+ ca daca scoti catalizatorul gazele nu mai intalnesc nici un obstacol in sistemul de evacuare de aici rezulta SIGUR un plus de putere.
*


Nu neaparat...Pe principiul daca pui o teava cu diametrul mai mare,castigi mai multi cai?

QUOTE(bubu782001 @ 8 Sep 2011, 10:31)
Sondele lambda nu fac decat sa citeasca gazele nearse din evacuare si sa trimita catre ECU aceste informatii pentru a ajusta in timp real acel amestec pentru ca arderea sa fie cat mai completa/
*



si prin "simularea ta" mai poti trimite informatii corecte? Nu...arderi incomplete/anormale,provoaca arderi secundare in cilindrul sau cu detonatie,ce pot conduce la distrugerea motorului.
QUOTE(bubu782001 @ 7 Sep 2011, 16:05)
Singura problema la acest "mod" este ca nu se mai detine controlul noxelor, repectiv masina polueaza mai mult.
*



P.S.: felicitari pentru MegaSquirt!
Revenind la subiectul principal,tu din cunostintele tale,recomanzi eliminarea catalizatorului si a sondei(sondelor) lambda? mellow.gif
bubu782001
QUOTE
arderi incomplete/anormale,provoaca arderi secundare in cilindrul sau cu detonatie,ce pot conduce la distrugerea motorului.


Hmmm. icon_mrgreen.gif
Nu iti face griji cu privire la detonatii. De knocking sensor ai auzit? Se chema si senzor de detonatii, care SESIZEAZA detonatiile din cilindri iar ECU ajusteaza fin amestecul (exact ca la sonda lambda) pentru a elimina acele detonatii.
Este un senzor piezoelectric pasiv.

Nu am zis ca recomand asta - eu unul NU am sa-mi scot sistemul de antipoluare de pe masina pentru ca implica si alte mdificari, bricolaje pentru care eu unul inca nu sunt pregatit sa le fac.
Subliniez faptul ca NU ma intereseaza aspectul poluarii - dpdvd al meu i-as "afuma" pe toti...de ce? Ca asa vreau eu...ca numai un fraier poate sa creada ca nivelul de poluare la nivel global depinde de nivelul noxe de la teava de esapament a vehiculelor... Chestia asta cu euro 2, 3, 4 si ...tzaspe...tine de vanzari si nu de durerea lor fata de poluare (dar asta se stie de mult).

xjc0c0 da-mi voie sa iti spun ceva - nu o lua ca o jignire, dar esti prea teoretic. Crede-ma sunt chestii puse in practica, pus si simplu merge. Si nu doar pe o motorizare. De ce nu se foloseste? Pentru ca afara este destul de naspa sa te prinda cu sistemul de catalizare dezactivat (scos), si la noi multi nu prea se baga pe sistemele de injectie.

Toata stima,
xjc0c0
QUOTE(bubu782001 @ 8 Sep 2011, 16:12)
Hmmm.  icon_mrgreen.gif
1) Nu iti face griji cu privire la detonatii. De knocking sensor ai auzit? Se chema si senzor de detonatii. Care SESIZEAZA detonatiile din cilindri iar ECU ajusteaza fin amestecul (exact ca la sonda lambda) pentru a elimina acele detonatii.
Este un senzor piezoelectric pasiv.
2)  Crede-ma sunt chestii puse in practica, pus si simplu merge.
*



1) Stiu ce este,si de ce este
2) Daca abordam asa situatia ,putem spune ca un motor cu 4cilindrii,poate functiona si in 3 pistoane

Numai bine! cheers.gif
bubu782001
Poate functiona - multe masini "functioneaza" in 3 pistoane din cauza unei problema pe un cilindru (aprindere, alimentare etc). Ca nu merge bine si se zguduie si face ca toate alea alea...este alta poveste.

Eu imi sustin afirmatie referitoare la simulatorul de sonda lambda pentru ca este testata de mine si nu am avut NICI o problema.

Cu o singura precizare: daca este lasat catalizatorul acesta se va distruge. Deci daca renuntati la sondele lambda in favoarea unor simulatori, renuntati si la catalizator.
caty2k
Ce am auzit la un prieten, mi-a recomandat sa scot catalizator-ul de la masina (megane 1.6 16v). Ce mia zis este ca o sa aiba evacuarea gazelor mult mai rapida deoarece nu se mai "gatuie" in catalizator. In locul catalizatorului vreau sa pun o teava, dar aceeasi problema... ce fac cu senzorul??

Tin sa precizez ca am un senzor pe evacuare unde se unesc 4-1 si unul pe catalizator!
adytym
scoate ceramica din toba cu catalizatorul o sudezi la loc si dai bataie, nu afecteaza in nici un fel motorul scoaterea catalizatorului, atat ca s-ar putea sa simti la consum, dar va trage masina altfel, plus de asta iti raman si sondele la locul lor.
marius2606
Haideti sa va povestesc ceva: când mi-am cumparat masina tot mi se aprindea senzorul pentru sonda lambda, l-am stins de vreo 3 ori dar tot se aprindea, am scos sonda lambda si am curatat-o dar tot se aprindea, colac peste pupăză la un drum prin București când îl traversat dintr-un capăt la altul, pe caniculă și la oră de vârf, ca să pot pleca de pe loc trebuia să apăs pedala de accelerație până la fund și de abia după 4-5 secunde se accelera până spre 4000-5000 de ture dădeam drumul ușor la ambreiaj și puteam pleca pe de loc (gândiți-vă câte înjurături mi-am luat la palatul Cotroceni când am urcat);eram fiert pentru că mă gândeam la probleme mari ale motorului; în sfârșit la drum întins nu mi-a mai făcut probleme și nici prin orașul meu mic unde nu prea se încinge motorul mult; cum mi-am dat seama cam ce am: la un moment dat în trafic când a trebuit să decelerez și am introdus într-o treaptă inferioară, motorul a dat să se înece dar și-a dat drumul scoțând un fum negru și gros pe țeava de eșapament. Cum s-a ajuns la așa ceva:propiretarul vechi dorind el să aibă mai multă putere a găurit catalizatorul cu o rangă, fără să îl demonteze de tot și să scoată toată sita din el și astfel toată sita, în timp, mi-a ajuns în toba de eșapament pe care o înfunda, așa că am tăiat toba de eșapament pe dedesupt și nu vă spun câtă sită am scos de acolo. Binențeles că mi-am luat un catalizator universal pe care l-am montat în locul celui spart și de atunci nu mai am probleme cu mașina. Și să nu uit fără catalizator consumul în oraș nu scădea nici mort sub 10% acum este în jur de 8,8-9%. Concluzii:
1. Mie nu mi se părea că mașina trăgea mai bine fără catalizător;
2. Dacă vrei să îl spargi pe interior și să îi dai sita jos fă-o calumea să nu mai rămână nimic în catalizator;
3. Fără catalizator vei sta cu acel senzor mereu aprins în bord care îți va semnaliza funcționarea defectuoasă a sondei lambda care până la urmă se va înfunda.
Ultima decizie este a ta eu am vrut să îți povestesc din timp ce poți păți.
Alexium
Am si eu o intrebare doua: daca schimb catalizatorul si sonda lambda de unu singur, se poate? sau trebuie masurati parametri etc. Iar daca se poate, la cel de acum, componenta catalizator e de la evacuare pana la jumate unde e colierul care face legatura cu restul evacuarii. Deci nu e sudura, pot s-o fac eu, desfac 3 suruburi sau ca o fi la evacuare si colierul plus gulerele de cauciuc si cam asta e cu catalizatorul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.