Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: retinere certificat inmatriculare la service
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
yhattori
am dus masina in service pentru niste reparatii. nimic iesit din comun pina aici. facem dosarul, facem comanda. la final tanti imi cere certificatul de inmatriculare al masinii, sa-l tina pina elibereaza masina. ii raspund ca din putinele mele cunostinte de legislatie doar politia retine certificate de inmatriculare. ea imi raspunde ca stiu prost, exista o lege care le permite si chiar ii obliga sa faca asta. eu cer s-o vad. ea zice ca o cauta si n-o gaseste si o sa-l cheme pe Dan. il asteptam pe Dan. vine Dan. Dan intareste afirmatiile individei cu privire la existenta respectivei emisii legislative dar citez "ii e lene sa o caute acum". imi face insa o favoare si se multumeste cu copia dupa talon. eu aprob, copia se copiaza, ne despartim prieteni.

sint curios, chiar exista asa ceva? mentionez ca tipa mi-a aratat un teanc mare de taloane cu valoare de argument "tatzi face asa domnu', de ce ne creati probleme?"

am o senzatie ca e o miscare de hotelier italian cind da de clienti romani, "lasati aici pasaportul si plata inainte".
BannedHost
Si eu cand am lasat masina in service renault mia cerut sa le las talonul. De ce sa nu le las ? Ca oricum nu am ce face cu el pana cand primesc masina...
BZN
QUOTE(BannedHost @ 17 May 2011, 21:44)
...De ce sa nu le las ? ...
*


Da' ei de ce sa-l opreasca? NICIODATA n-am lasat acte in original in service.
Mirciulik
In principiu e corect sa tii tu documentele in original, dar gandeste-te si al partea cealalta. Tu lasi masina in service la reparat, ei o repara si o scot afara pentru a face loc altei masini in interior.

Tu baiat destept vii cu alta cheie si pleci frumos cu masina acasa fara a mai plati reparatia masinii. Prin retinerea certificatului cred ca te forteaza putin sa achiti. Fara certificat nu ai voie sa circuli.

Desi poti declara certificatul pierdut si elberezi altul.

yhattori
au toate datele din buletin, au numarul meu de telefon, au pina si adresa de e-mail. au semnatura mea pe foaia de primire a masinii si le va trebui si semnatura mea pe foaia de predare a masinii, reparata. sincer, eu nu vad cum certificatul de inmatriculare la mine in portofel imi favorizeaza fentarea platii.
argon
Lasa certificatul linistit, scoti oricand altul, cartea masinii e importanta.
Dsign
Unele serviceuri au ateliere in alte locatii decat cea unde lasi tu masina. Dupa cum stii, soferul este obligat sa aibe asupra sa in ORIGINAL talonul masinii, buletinul ITP la zi, carnet de conducere si document de identitate.

Ori eu, ca si receptioner care ti-am preluat tie masina, daca doar traversam strada la volanul masinii tale, s-o duc la vopsitorie (asa era la un atelier Mitsubishi la care am lucrat mai demult) si nu le aveam p-astea, eram bun de plata, nu? Ca si asa aveam un salariu mult prea mare si n-aveam ce face cu banii...


Problema e ca unii sunt chiar idioti si nu stiu sa explice omeneste, iar altii sunt prea croiti pe tambalau... Sunt unii clienti care nu au aaltceva in creier decat sa te contrazica.
Asadar, "daŽde ce sa-ti dau taalonul?", "daŽde ce dureaza o revizie 2 ore, cand stiu sigur ca se lucreaza efectiv 35min la masina?" etc.

Iar cel din partea opusa ar trebui, daca ar fi bine pregatit si mai presus de toate, politicos, sa raspunda astfel : "Pentru a efectua o proba de drum cu automobilul dvs. va trebui sa iesim pe un drum public, unde este absolut necesar sa avem asupra noastra documentele autoturismului" sau "timppul de 2 ore ce v-a fost comunicat reprezinta momentul din care ati intrat in incinta unitatii noastre pana cand iesiti, iar o revizie dureaza doua ore datorita faptului ca trebuie mai intai sa efectuam receptia autoturismului dvs, trebuie sa-l spala, sa-i punem protectiile pentru tapiterie volan sschimbator si podea, sa efectuam revizzia propriu zisa ce include verificari de articulatii, frane, instalaatie electrica, schimb de ulei si filtre, diagnoza, intocmit documente, apoi facturare, plata si in final predarea caatre dvs a autoturismului"

Dar e greu sa vorbesti atat, mai bine sa-l trimiti pe om la plimbare



Sper ca acum esti lamurit ccoleguŽ de ce e nevoie de talon smile.gif
litza
Nu e deloc clar, pt ca de multe ori las talonul si primesc asigurarea si vigneta inapoi. Ei retin doar talonul si atat. Iar masina din curtea lor nu iese. Proba de traseu cand a fost cazul, am fost solicitat sa merg eu, si mecanicul pasager in dreapa. Asa mi se pare si normal.

Dar la Metro/Selgros dupa ce treci de case si ai platit de ce mai vine unul sa ma controleze de ce am in cos. Nu m-a vazut ca am platit?

Cred ca totul tine de "riscul de tara" pana la urma.
Dsign
Crede-ma, ca pt un rahat de-asta de slujba ti se cere sa fii inginer cel putin, dar inainte sa te asezi la birou trebuie sa faci c.catul lor de training.

Asa ca, spre deosebire de altii, daca tot am fost la training, am profitat si am invatat... Si acolo asa am invatat, ca cer talonul si documentele masinii pt cazul in care e nevoie sa fac proba de drum, sa o transport pe o platforma in alta locatie, etc.

Bun, si daca masina ta are o problema pt care sta in service cateva zile ? (se intampla) Sunt nevoit sa te chem de fiecare data cand mai reglez ceva sa facem proba?
Ar dura reparatia ani intregi... Sunt unii carora le e lene sa vina sa semneze 2 hartii in interesul lor, d-apoi...

Invatati sa luati lucrurile astea la general, nu le individualizati conform doleantelor voastre. E lucrul cu publicul si niciodata nu va fi bine, in niciuna din parti...
tribunul
As mai putea sa dau un exemplu, cand sunt anumite promotii iar ca sa-ti dea produsul trebuie sa le dai buletinul sa-si completeze ei datele tale sau sa-si faca copie dupa buletin.

Dsign, daca service-ul respectiv nu are vopsitorie, mi se pare normal sa-ti duca masina in alta locatie pe platforma nu pe roti.
jay333
QUOTE(Mirciulik @ 17 May 2011, 21:22)
Tu baiat destept vii cu alta cheie si pleci frumos cu masina acasa
*


Apoi te trezesti cu dosar penal pentru furtul masinii. wink.gif
PhilipMorris
Talonul nu se instraineaza decat in urma unui proces verbal sau act vanzare cumparare/inchiriere. Lasa-le si tu o copie de pe el, nu ar trebui sa ii deranjeze. Eu asa as face. Daca vrei sa scoti altul tre sa te duci la monitorul oficial, sa il declari pierdut/furat, sa astepti 30 de zile si apoi sa treci pe la rar si politie. Nu cred ca vrei asta.
Dsign
Da, corect, insa cat timp pierzi urcand/coborand masina pe/de pe platforma? Intervine aici lenea romanului+necesitatea de a avea o platforma blocata numai pt asa ceva.

Intr-o alta reprezentanta faceam asa ceva, veneau masinile din nordul bucurestiului in sud... dar veneau cu platforma supraetajata, cate 4-5 deodata...

Eu, ca si receptioner, am acceptat si copii, nu am sustinut niciodata ca aam nevoie de talon... Iar la ultimul loc de munca chiar nu pastram asa ceva. Imi trebuia ca sa fac documentele de intrare, sa am pentru ce factura, sa am serie pt a solicita piese, etc. Masina nu putea fi scoasa din incinta service-ului fara semnatura mea pe acte, asa ca... putea avea clientul zeci de seturi de chei si tot atatea taloane in buzunar... Tot nu iesea nicaieri masina fara sa fie achitata reparatia.

Aici tine si de bucataria fiecaruia.
skorpio_bog
Mie niciodata nu mi-au oprit talonul la service. Au facut insa copie dupa el. Talonul in original ramane la client intotdeauna. Gargara cu legea care ii obliga pe ei sa il retina e bullshit. Nu exista asa ceva smile.gif
cosmin_2300
Talonul nu vi-l cere nimeni ca să se plimbe cu mașina, îl cer ca să poată dovedi că tu ți-ai lăsat mașina în service și mașina nu e furată (un act de predare auto se falsifică foarte ușor) wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.