Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fulie alternator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
theterror
Scoate un zgomot ciudat de la motor .. m`am dus la service .. Fulia de la alternator am comandat`o 210 ron ect ect ...
Intrebari : Costa fulia mai putin in alta parte .. e bun pretul ?
Fulia veche era vraiste facuta indoita, rupta nu putea sa o scoata de pe alternator ziceau ca o sa o taie .. sunt riscuri sa strice ceva pe acolo ?
cc_dorin
Daca nu o schimbi o sa patesti ca aici
theterror
La noi ca la nimeni ..am cumaprat piesa (poducator ina ) am dus`o la service .. nu este la fel .. am dat comanda ptr a 2-a zi .. a venit aceiasi piesa . acum am comandat`o ptr maine pe original mai scumpa cu 70 ron .. sa vedem ce vine ..
sorinyki
poti sa detaliezi mai mult zgomotul care se aude la motor?, am si eu un zgomot ciudat, parca ar fluiera, se aude mai accentuat cind are turatie undeva pe la 2000, cind trec prin denivelari se aude intrerupt, e foarte deranjant
theterror
hmm nu stiu cum sa`l explic ... un zgomot o curea larga si niste bucati de fier ..
SANDRINO
Am si eu problema asta. De la 1800 RPM in sus cand accelerez se aude din ce in ce mai tare. Are si un zgomot metalic cateodata, dar in rest se aude ca un fluierat - destul de deranjant avand in vedere ca nu a facut pina acu' 5-6 K km. Cei de la service au zic ca este zgomotul facut in momentul supraalimentarii. La cat ma pricep eu nu prea am avut cum sa-i contrazic. Cum pot sa verific exact daca este fulia de la alternator ???
godunov
QUOTE(theterror @ 3 Sep 2007, 18:46)
Scoate un zgomot ciudat de la motor .. m`am dus la service .. Fulia de la alternator am comandat`o 210 ron  ect ect ...
Intrebari : Costa fulia mai putin in alta parte .. e bun pretul ?
              Fulia veche era vraiste  facuta indoita, rupta nu putea sa o scoata de pe alternator ziceau ca o sa o taie .. sunt riscuri sa strice ceva pe acolo ?
*


eu am dat in ianuarie 6mil lei pe o fulie in service
cc_dorin
QUOTE
Cum pot sa verific exact daca este fulia de la alternator ???

iuta-te la ea cu motorul pornit. Ar trebuii sa gasesti si un pic de pilitura de aluminiu in apropierea alternatorului ,pe caroserie.

theterror
mi-a venit fulia sunt fericit merge manopera a fost 100 ron
un alt mecanic mi-a zis ca se potrivea fulia de super nova si solentza si ca la magazinul Dacia o gaseam cu 70 ron indentica
Stie cineva ceva despre asta ?
sorinyki
deci pina la urma care este parerea voastra, de la fulie fluiera?, e asemanator cu zgomotul de la cutie cum facea odata dacia in a 4, ce ma streseaza ca nu gasesc problema , cineva mi-a zis ca e motorul in rezonanta, adica atinge ceva, saptamina viitoare o sa ma duc cu ea la niste teste
ro_megane
Salutari!

Ma inscriu si eu la aceasta post cu aceeasi problema pe care nimeni pana acum nu a putut sa imi spuna clar... "Zgomotul vine de la ... s-a stricat ... trebuie inlocuit ..."

O sa fac studiu de piata, in sensul ca o sa ma prezint la mai multe unitati service din retea sa vad ce o sa imi spuna fiecare si nu schimb nimic pana nu am de 3 ori aceeasi opinie.

Daca e sa ma iau dupa fiecare mecanic ar trebui sa schimb jumatate din masina, nu ca nu as dori sa o schimb pe toata, dar vreau sa plec in concediu nu sa investesc in autoturism.

O las sa fluiere dupa cum vrea ea, pana acum am 4 opinii:
1. zgomot: rulment compresor AC, piesa: compresor AC, cost: apr. 3.000 lei cu totul;
2. zgomot: fulie compresor AC, idem 1;
3. zgomot: rulment alternator, piesa: alternator, cost: apr. 1.700 lei cu totul;
4. zgomot: cantitate insuficienta de freon, programare in curs, cost: 150 lei.

O sa fac o verificare cu freonul...

Regards,
Ryk
eu zic sa incerci sa localizezi si tu zgomotul, n-ar strica sa stii de si tu exact de unde vine daca iti zice la service ca vine de la altceva.
ro_megane
Am incercat... dar cum alternatorul e deasupra compresorului nu poat sa imi dau seama . As vrea ca maine sa imi dau spoilerul jos si sa va vad cine face galagie... smile.gif

Regards,
dantes
La pct. 1 si 2, verifica in felul urmator:
-pornesti motorul
-daca scartaie/fluiera porneste A/C-ul, daca totul nu se mai aude, sau se diminueaza zgomotul f. mult, clar e rulmentul din compresor...din pacate e 4400 lei la reno, vreo 2500 la magazine si vreo 1000 la dezmembrari (daca gasesti)
-daca nu scartaie/fluiera cand pornesti motorul, dar incepe sa faca dupa ce pornesti A/C-ul, atunci e cam putin ulei in compresor sau mai rau, e stricat compresorul...aici incerci cu o reincarcare..150 lei
-daca fluieratu/scartaitul nu e in legatura cu functionarea A/C-ului, atunci e fulia alternator, care e vreo 300 lei...se schimba DOAR fulia...cel putin asa am facut eu la schimbarea distributiei.

Nu e musai nevoie sa dai jos spoilerul jos, trebuie sa asculti cu atentie si sa te joci cu pornirea A/C-ului.... Bafta!
Mese
Salut,

Am avut si eu un astfel de scart care se auzea la relanti, dar in turatie disparea si sa dovedit a fi pompa de apa.
Asta a insemnat schimbat distributie si pompa de apa 2200 RON
Sincer sper sa nu fie cazul

Bafta
ro_megane
@dantes
Merci!

Zgomotul de suierat metalic apare atunci cand e cuplat AC si trec peste 1500 de ture, iar atunci cand declupez AC-ul nu se mai aude niciun suierat. Am recompletat instalatia cu freon si o sa ma duc sa se analizeze daca pierde pe undeva deoarece s-a pus si evidentiator. Daca sunt pe relanti nu prea se aude, mai exact se aude ceva dar nu se distinge clar de unde e.

Regards,
dantes
Dupa recompletare cu freon si ulei, mai se aude?

Daca da, si nu se constata pierderi mari (adica sa scapi uleiul din compresor), atunci cam 90% zic ca ai compresorul cu buba... Vezi ce mai zic si niste mecanici mai buni ca pe un un forum e greu de dat sfaturi pe "neve"...
ro_megane
- in completare -

O alte opie a unui service autorizat Renault, dupa ce s-au uitat 50 de minute la motor si nu auzeau nimic, dupa efectuarea unei probe in trafic mi se comunica in receptie "Urgent! schimbare compresor AC"... si plec multumindu-le pentru bunavointa dar nu fara achitarea notei de plata privind constatarea.

Se gaseste un mecanic care demonteaza aparatoarea de noroi, scoate cureaua de accesorii si se constata un foarte mic joc la rulmentul de pe fulie, dar nu in rotire, iar alternatorul nu are absolut nimic.

Un alt mecanic, de aceasta data specializat pe AC auto (instalatii si compresoare AC), concluzioneaza compresorul functioneaza normal.

Singura concluzie trasa e posibil ca uleiul sa fie mai putin decat necesar.

Asadar avand in vedere ca nu am completat decat freon o sa mai completez si cu ulei.

Se continua analiza.

Regards,
geoman
De ce trebuie demontat alternatorul cu totul pentru a schimba fulia alternator ? Vad ca este destul de accesibila. Cel putin la mine.
dmc
nu trebuie demontat, mie mi-au schimbat fulia cand am schimbat si distributia. In afara de roata si cateva capace de plastic pe acolo, in mod normal nu ar mai trebui demontat nimic altceva in afara de cureaua de accesorii si eventual rola intinzatoare/presoare.
geoman
Mi-a spus un mecanic ca ar trebui scoasa bara din fata. Din cate stiu eu bara aia se scoate daca trebuie sa scoti alternatorul. Dmc, suportul pendular din partea distributiei l-au demontat cand au schimbat fulia alternator ?
Catta83
Dupa nici 200km cu masina, recent cumparata second, a inceput sa scoata un zgomot metalic din zona alternatorului.
Zgomotul s-a agravat destul de repede (fluierat + trancanit destul de tare spre surprinderea mea in 10-20 km) culminand cu fum iesind de sub capota in drum spre service astazi.
La o prima verificare mecanicul mi-a aratat o bucata din fulia alterantorului rupta wacko.gif . Mi-a zis ca am noroc ca alternatorul pare sa incarce ok si ca fulia ar fi problema. O sa vada exact maine cand o desface.
O fulie noua ar fi 350 RON, la care se adauga manopera.
Acum nu stiu daca sa fiu suparat ca a cedat fulia relativ repede sau sa ma bucur ca nu trebuie schimbat tot alternatorul ( 20 de milioane mi-a zis ca ar fi unul blink.gif ).

PS: Nu e chiar sectiunea in care vroiam sa fac primele posturi, dar asta e.
Va tin la curent cu rezultatul, poate intereseaza pe cineva.

Numai bine.

25 Jul 2008, 16:06:
S-a rezolvat problema, mi-au schimbat fulia alternatorului.
In total a costat 530 RON ( 350 Fulia + 180 Manopera) - la Sama Service.
geoman
QUOTE(Catta83 @ 24 Jul 2008, 20:49)
In total a costat 530 RON ( 350 Fulia + 180 Manopera) - la Sama Service.


Da ce te-a jupit. Pe mine fulia aia m-a costat 230ron fulia. Manopera 120ron. La Bras Iasi.
catalin_jianu
Zicea cineva intr-un alt topic ca s-ar potrivi fulia de la logan...chiar e asa? a incercat cineva?
gruita2005
Eu am schimbat fulia alternator la Laguna mea si m-a costat 350 de lei si 70 lei manopera la un electrician in Baia Mare. Fulia alternator este un consumabil si mie mi-a picat pe la 174.000 km
segcm
Cred ca vine si randul meu....
De dimineata aud si eu un huruit usor metalic dinspre zona - cureaua de accesorii si s-ar parea ca nu are treaba cu AC-ul.
Acum o ora am coborat jos si fiind o zona cu "parking problem" am vazut un loc mai bun si am mutat-o. Am deschis iar capota si surpriza, huruitul a disparut. E posibil sa reapara cand motorul devine mai cald?
Ce ziceti, sa-mi fac griji?
A mai avut probleme cu fulia alternator careva cu 1,9 DCi ???????
segcm
Mda,
S-ar parea ca e din ciclul "la doctor n-o doare nimic"...
Am fost la service aici "afara" unsure.gif si dupa ce am incercat sa le explic alora despre problema de ma dureau mainile blink.gif (aia nu vb nici engleza, nici franceza- si romana nu cred), kurulina de-a dracu' mergea perfect, in zadar au tot accelerato aia, nu s-a mai auzit nici un huruit. blush.gif
Mi-e sa nu raman aiurea cu ea (pe dealuri biggrin.gif)
calcaneu
Azi am schimbat fulia, la 115.000 km, 300 ron piesa si 80 manopera in service la Piranha.
Zgomotul e greu de sesizat, numai la o anumita turatie, dar trebuie remediata repede problema.
Proba se face invartind cu o surubelnita paletii din interiorul alternatorului, evident cu motorul oprit biggrin.gif Daca nu se invart, atunci mini ambreiajul asta e defect.
casper
a venit si la mine Mosul cu un cadou: fulie alternator schimbata. in timp ce incercam sa introduc masina intr-un loc de parcare , dandu-ma jos sa vad cat spatiu mai am pana la bara altei masini, aud cu stupoare sub capota 2 veverite care rontaiau parca ghinde din fier, un zgomot metalic destul de inspaimantator, ridic capota, noapte fiind nu vad nimic, trantesc capota se opresc veveritele din rontait, pana acasa am mers parca eram cand tractor, cand un megane cuminte. a doua zi ma uit sub capota si constat ca fulia ajunsese deja la carcasa de la alternator, scotea scantei si incepuse sa manace din ea. sun la mester, descriu necazul si rezultatul este schimbarea fuliei de la alternator. numai cand am vazut cum arata fulia data jos am realizat ce necazuri puteau urma, am sa postez poze cu minune, pentru a avea si altii grija sa nu ajunga la stadiul acesta si sa verifice din cand in cand acest aspect al motorului. ca idee cat am stat in service am auzit ca aceste fulii rezista cam 50 000 km, sau vreo 4 ani, deci la mine se incadra in amandoua variantele, mai mult se pare ca ar exista si fulii din alt material decat din aluminiu cum sunt cele de pe megane.
clr

Si la ce anume ar trebui sa ne uitam? Sa nu fie prea aproape de alternator, sau ce anume?
QUOTE(casper @ 6 Dec 2008, 20:00)
... am sa postez poze cu minune, pentru a avea si altii grija sa nu ajunga la stadiul acesta si sa verifice din cand in cand acest aspect al motorului...
*


magarushu
Salutari.

Am patit-o si eu cu fulia. A inceput cu un fluierat dimineata la rece daca acceleram mai tare si a ajuns la huruit pana am constatat ca mai am jumate din fulie si din curea(eram in trafic ).
Pret 245 Fulia+50 curea. Manopera 50 lei.
Problema mare ... rulmenti alternator dusi si nui ii gasesc.
Daca stiam inainte sa comand fulia , luam unul SH (Alternator cu tot cu fulie)
Help.

Multam.
Catalinmodena
Fluieratul se auzea numai cu ambreiajul calcat?
magarushu
Nu Fluieratul se auzea si in mers cand era motorul rece si o calcam un pic ma tare acum pe iarna. Dupa ce se incalzea motorul, nu mai fuiera , insa dupa 3 saptamani a ajuns sa huruie si a trebuit sa fac un drum de vreo 70 km si de pe la juma' a inceput sa faca mai rau, asa ca dupa ce am ajuns cu chiu cu vai acasa , mai la relanti, a ajuns la service.
caktuss
ia codurile de pe alternator, se gasesc rulmentii. mergi pe la mai multe magazine de piese auto. eu i-am schimbat pe ai mei in vara, am dat comanda, a doua zi au venit. cred ca au fost in jur de 150 ron amandoi, nu mai stiu exact.

15 Jan 2009, 13:21:
a, fulia de alternator de logan (cu ac) merge la megane 2 wink.gif
Catalinmodena
Acum,pe vremea asta ploioasa se aude si la mine un scartait usor ,dar nu este ca cel de la rulmentul de presiune sau ca cel de la cureaua de accesorii.Este un scartait usor ce se aude numai la prima pornire.Este sunetul acela ca si cand ceva nu ar fi destul de gresat,uns pe acolo.
Sunetul dispare cam in 30 de secunde de la pornire si nu se modifica daca o accelerez.Nici in mers nu se aude.
Pareri?
Si nu as vrea sa prea merg in service,ca mi-ar zice sa o las seara acolo,si dimineata mi-ar spune ca "e normal domne,ca e umiditate"!
RoboCoop
Catalinmodena : si eu am acel fluierat dar e scurt si mai ales cand e foarte frig afara, acum de cand e mai cald nu a mai aparut,am fost in service dar cum nu era frig nu am putut sa le reproduc zgomotul
parazituchel
chestie invatata de la colegii cu probleme la fulia defazoare: inregistreaza zgomotul intr-o dimineata cand "fluiera",apoi du-te la service cu ea si explica-le baietilor de acolo cam de unde s-a auzit si da play la inregistrare.
probabil vei avea nevoie de ajutorul unui prieten care sa apese pe butonul start, sau sa inregistreze sunetul in timp ce tu apesi butonul start si accelerezi masina de mai multe ori (din cate stiu eu nu se aude numai la pornire, ci de fiecare data cand accelerezi, pana se incalzeste cat de cat motorul)
Catalinmodena
Asa cum am mai scris,mai detaliez pe aici.La mine se aude un scartait usor numai la prima pornire prin zona fuliei alternatorului,ca si cum nu ar avea destula unsoare pe acolo.Scartaitul este diferit de cel de la rulmentul de presiune sau cureaua de accesorii.Mentionez ca de cand am sesizat acest zgomot si pana acum au trecut cam 5 luni si am facut vreo 8.000 de Km,timp in care fulia e tot acolo,nu s-a deplasat,e aceiasi distanta intre ea si alternator.Chiar daca o turez la pornire,zgomotul nu-si modifica intensitatea.Chiar m-am uitat la o masina identica si distanta intre fulie si alternator este la fel.
De curand,cam 1 luna am achizitionat un WD-40 si am uns intre fulie si alternator,iar zgomotul dispare pentru 3-4 zile.
Cam in acea perioada cand mi-a aparut zgomotul mi-a alunecat bidonul acela cu solutie de parbriz si astfel a cazut lichid peste fulie.Sa aiba legatura aparitia zgomotului cu asta?
Meghitzanul
daca se gasesc rulmentii, fa ce ti-a zis caktuss mai sus, schimba rulmenti, fulie, curea si rola intinzatoare.. parca atat e pe acolo pasibil sa se strice
alfel risti sa blochezi alternatorul ca mine, care mi se pare ca este tot un Valeo execrabil din cate imi amintesc si te va costa un alternator nou plus manopera vreo 18 mil.. asa poate scapi in jur de 4 mil sau daca sapi adanc dupa piese si nu le iei de la reno poate si mai putin

informativ, pe mine rulmentii de la alternator m-au tint fix 85000 km.. si tot informativ, va mai precizez (din surse oficiale!!) ca alternatoarele, daca nu esti atent cu intretinerea lor, pot fi incadrate cu succes de la un anumit numar de kilometri, alaturi de fulii defazoare, bobine de inductie si alte prostii de astea in randul consumabilelor!!!

si inca ceva..daca ai blocat alternatorul si esti cu masina plecat departe de casa cred ca stii ca direct platforma te paste.. asa ca poti sa adaugi si platforma pe lista cheltuielilor

ps: daca gasesti rulmenti pt alternator sa imi spui te rog si mie exact de unde i-ai luat si cu cat
ncristi
Eu trebuie sa fac distributia de 120000km si nu am schimbat niciodata fulia alternator si nici pompa de apa. Nu dau semne de obosela in sensul ca nu fac nici un zgomot.
Nu stiu ce sa fac...sa le schimb totusi sau nu? Mentionez ca in conditiile actuale (daca criza se prelungeste ) erste posibil ca meganu sa mai ramana...
Meghitzanul
dar pot sa nu dea semne de oboseala si totusi pica brusc: cazul meu!

si eu voi face si eu peste aprox o luna distributia si voi schimba fara sa ma gandesc nici macar o sec, dupa cum urmeaza: kit distributie, fulie defazoare, pompa de apa.

am schimbat alternatorul acum 6 luni (10kkm) pt ca altfel as fi adaugat tot fara sa ma gandesc deloc: fulie alternator, rulmenti alternator, curea accesorii, rola intinzatoare

apropos, daca schimbi distributia si nu schimbi si fulia, nici nu cred ca primesti garantie de la RRo
Catalinmodena
Pai eu nu am decat 35.000 de Km.Asa ca o sa astept pana la distributie,cand oricum am sa schimb tot.
Meghitzanul
la 35kkm nu ar trebui sa ai probleme cu alternatorul.. dar nu se stie totusi niciodata excl.gif

iar daca zici ca atunci cand ungi dispare scartaitul pt 3-4 zile atunci de acolo o fi.. oricum mare atentie!!
Catalinmodena
Mai nu stiu ce sa fac,ca ung,si iar apare scartaitul.Sa fi de la fulie,de la vreo rola ceva sau de pe la compresorul de Ac?Dar de ce tace cand ung pe la fulie?
Ce ma sfatuiti,sa ung pe acolo cu vaselina adevarata,dar si WD-40 este unsuros,insa sa nu fie asa de consistent,nu o avea vaselina in el?
geo.meg
Intrebare : A schimbat cineva fulia de alternator cu una de pe logan(cu AC) ?

Problema este ca un nene care se ocupa de piese de schimb la un dealer renault mi-a spus cautand prin "Dialogys" ca nu exista cod pentru fulia de alternator dar ca ar exista ca piesa wacko.gif

Nu cumva , la logan exista ca piesa fulia , au integrat piesa ca fiind consumabil si pentru megane ! , ca daca are acelasi pret degeaba ma agit .

Astept confirmarile sau parerile voastre .
Catalinmodena
Am fost la reprezentanta si au spus ca-mi vor schimba tot chitul de accesorii pe garantie:curea,role si fulie alternator,insa abia peste o luna voi merge!Aveti idee ce operatiuni implica asta?Se da bara jos,alte componente ale masinii pe acolo?
Hack
@Catalinmodena: Ai fost in service pana la urma, s-a rezolvat problema?
Catalinmodena
Da,am fost si s-a rezolvat.S-a inlocuit chitul de accesorii,insa nu si fulia alternatorului.Sincer nu stiu de la ce facea,caci toate erau in stare foarte buna.Eu tind sa cred ca se auzea din cauza nefolosirii AC-ului,caci dupa ce am inceput sa-l utilizez problema disparuse.Ma gandesc ca era cam "statut" uleiul prin el,sau fulia.
Hack
Si la mine a inceput sa se auda la relanti un scartait in zona alternatorului, dar nu face tot timpul, am pornit AC-ul sa vad daca are vreo influenta dar nimic, o fi altceva unsure.gif . Mersi de raspuns.
VYS
QUOTE(Hack @ 13 Jul 2009, 06:39)
Si la mine a inceput sa se auda la relanti un scartait in zona alternatorului, dar nu face tot timpul, am pornit AC-ul sa vad daca are vreo influenta dar nimic, o fi altceva unsure.gif . Mersi de raspuns.
*



Aveam si eu problema asta cu trancanitul. Am postat mesajul initial in alt topic:
"
QUOTE(VYS @ 15 Jul 2009, 18:08)
Am si eu de 2 saptamani un zgomot ciudat.
Prima data cand a aparut, la pornire s-a auzit destul de urat. Dupa vreo 20 secunde s-a linistit.
Cand a aparutprima data s- aauzit urat din interior, acum nu se aude decat de afara si nu intodeauna.

Azi l-am inregistrat, am atasat fisierul video.

Pana o sa ajung la o constatare sper sa nu crape ceva. Ce parere aveti, ce ar putea fi?
*



Azi am fost la un service, nicidecum la reprezentanta si am schimbat cureaua de accesorii, fulia de pe alternator si intanzatorul aferent.
Ieri cand am dat o tura prin oras am crezut ca o sa crape, parca era o conserva desfacuta apoi se linistea, din nou se relua ciclul.
Operatiunea destul de rapida, circa 1.5 ore de munca efectiva.
Acum se aude suav. biggrin.gif
Cam piperata treaba dar asta e, rezumat - cu tot cu TVA:
-curea accesorii 47 lei
-fulie alternator 175 lei
-rola intinzatoare 350 (scumpa rau sad.gif ) -
-manopera 100 lei

Probabil piesele erau cele originale si au picat la 119.000 km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.