Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Functionare motor 1,4l benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
octavt
De circa un an detin un Clio 3, SH. Dupa revizia de 6oooo am sesizat la scurta vreme o functionare neregulata la relanti. Acum vreo luna mi s-a aprins pe bord becul de check motor si venea un miros de sulf de la esapament. Prin telefon, cei de la Renault Constanta mi-au spus ca e posibil sa fie o bobina de inductie. Verificand eroarea, era vorba de cilindrul trei, care functiona defectuos, de unde si benzina nearsa.

Am inlocuit bobina Sagem originala cu una Valeo. Motorul merge la fel, cu mici intermitente si vibratii detectabile la relanti. S-a aprins din nou becul, fara sa mai miroasa insa a ardere incompleta.Am facut o verificare la Renault Cta. Eroarea era tot pe cilindrul trei. Mi s-a spus ca e injectorul infundat, iar la ei se schimba nu se curata si mi s-a sugerat sa folosesc aditivi de curatat injectoare si sa conduc turat cam 400 km. Primul aditiv a fost Master (USA), introdus in cca 15l de benzina, jumatate din cat recomanda producatorul. Al doilea este Dura Lube, un flacon la plinul de benzina.

Sunt deja trei sute de km de cand folosesc aditivi si nici o imbunatatire, ba din contra, cred ca lucrurile tind sa se agraveze.

Parerea mea e ca atat bobina, cat si injectorul sunt ok. Ce alte cauze ar putea fi?
Supape (si atunci ar putea avea legatura cu schimbarea curelei de distributie)? Sonda lambda/catalizator?
espacern
QUOTE(octavt @ 9 May 2011, 00:34)
Ce alte cauze ar putea fi?
Supape
*


Se poate verifica destul de usor daca problema este de la o supapa.
Scoate bujia din cilindrul suspectat si vezi ce culoare are electrodul.
Compara cu celelante bujii si asa se poate constata daca este vorba de o problema de etansare(supapa).
Daca se constata ca este o supapa care nu mai etanseaza bine atunci trebuie data chiuloasa jos/schimbata supapa/garnitura de chiuloasa/kitul de distributie...
Verificarea/schimbarea bujiilor a fost facuta?
NB!
George Paul
Ai terminat aditivul din rezervor?

Dupa ce mi-a crapat o bobina, am schimbat-o, si-am citit cateva sfaturi ce recomandau calmarea relanti-ului instabil cu ajutorul unui aditiv ptr. combustibil, am folosit un flacon de Dura-Lube, la un drum Buc.-C-ta si retur.
Din pacate, relantiul devenise si mai nehotarat, de se zgaltaia motorul.

Am ars benzina cu pricina (trasnea de-acum a alcool in rezervor), de-atunci pun doar de 99+ si n-am mai avut treaba. (Nu-mi place, ca costa, dar e doar la o luna-doua inaintea pretului celei de 95; deci tot banii aia ii dai, chit ca pui mereu de 95 care in cateva saptamani costa cat aia de 99).

Nu as recomanda nimanui aditiv in benzina.
balanel
Pai si bujia poate ar trebui si ea schimbata.
alc2
@octav , presupunand ca bujia a fost verificata-schimbata , daca si a 2a oara a iesit la diagnoza tot injectorul 3 , acolo e buba : pe ce se bazeaza parerea ta cum ca el ar fi ok ?
Important : nu ne-ai spsus daca s-a mers subturat ( la cat schimbi ) ce benzina folosesti si daca ai numai trasee urbane ? ( suma suficienta de conditii pt a duce la decesul unui injector )

La fel ca antevorbitorii , nu te sfatuiesc sa folosesti nici un aditiv minune , incerca o curatare cu ultrasunete a injectorului bolnav , sau schimba 2 injectoare intre ele si vezi dupa daca de eroarea tot pe cel bolnav .
octavt
Multumesc pentru sfaturi. Bujiile sunt noi, teoretic mi le-au schimbat la revizie. Intr-adevar, buna ideea sa inlocuiesc injectoarele intre ele. Benzina pun doar de la omv, si la cateva plinuri de 95, fac si unul cu benzina buna. Omul de la service mi-a zis sa raman pe 95.

Evit traficul pe cat se poate, sunt rare situatiile cand merg in zonele aglomerate. Dar, daca stau sa ma gandesc, poate si din cauza asta conduc subturat. Citeam prin alte topicuri relativ asemanatoare, ca e destul de putin important cat turezi, fiindca presiunea in injector ar ramane constanta. Oricum, o curatare cred ca le-ar prii, dar vad ca si aici sunt controverse, spunandu-se ca ar fi mai buna o curatare chimica, decat una cu ultrasunete.

Off topic, cumva: la Renault in service accesul langa masina e interzis, e greu de stiut ce si cat se executa din manopere. Ma tot straduiesc de ceva timp sa gasesc un service mai prietenos din punctul asta de vedere. Cu cateva chei potrivite cred ca as putea interveni si singur, insa e teama ca imi lipsesc unele cunostinte care ar putea fi determinante.
herculane
depinde de service. la mach1 si la ipso ai voie sa stai langa masina
mircea_aq
IPSO ? care ipso ? nu pot sa nu remarc ca de cand cu noua benzina E10 incep problemele si la Otto, mai sunt vreo 2 topic-uri in sectiunea Clio/Symbol, minunat smile.gif
octavt
O fi si benzina, Dumnezeu stie, inainte de injectoare exista totusi un filtru la masinile mai vechi, ca astea noi cica nu mai au asa ceva. Prin urmare imi inchipui ca e greu sa ajunga mizerie acolo. Filtrul de benzina era trecut pe factura reviziei cu kit-ul de distributie. Asta se intampla acum trei luni, in fine, e vorba de vreo 4 mii de km. Mai degraba se formeaza o calamina in orificiile injectorului.

La Renault mi-au zis ca aditivii dau rezultate in 90% din situatii. Ce sa mai zic?
M-am programat maine la un service Bosch, care are aparat cu ultrasunete pt curatat injectoare, prilej cu care o sa ne uitam si la bujii.

O sa incerc sa trec pe benzina scumpa, sa vedem. Va tiu la curent, o sa postez maine seara, dupa interventia de la Bosch.
herculane
QUOTE(mircea_aq @ 10 May 2011, 15:42)
IPSO ? care ipso ? nu pot sa nu remarc ca de cand cu noua benzina E10 incep problemele si la Otto, mai sunt vreo 2 topic-uri in sectiunea Clio/Symbol, minunat smile.gif
*



serus, scuze biggrin.gif
octavt
Am fost la Bosch. Alta viata, m-au lasat langa ei. Au scos o bujie. Era ca noua. Pe tester singura anomalie parea a fi data de sonda lambda 2, cea de dupa catalizator, lor parandu-li-se ca ar fi chiar catalizatorul de vina. Fiind usor infundat, se pare ca la o scadere de turatie, in urma unui vacuum, ceva din gaze se intorc in cilindrul 3, care e in dreptul galeriei, de unde si problema de functionare.

Credeam ca scap usor. Si mai ales ieftin. In fine, acu ramane sa gasesc surse de finantare. Pana atunci, cica nu e chiar o nenorocire daca merg asa.
mircea_aq
Si nu ti se pare ca ai scapat foarte usor ? potential o lambda de schimbat adica 3-4 milioane, dar probabil e doar infundata asa ca nu o vei schimba, cost final 0 lei, mie mi se pare... ieftin
octavt
^mircea-aq^ Este vorba de catalizator, el e infundat, din experienta lor, sondele lambda se strica greu.

13 May 2011, 09:21:
Acu si catalizatoarele sunt oem sau unele generice, care sunt mai ieftine. La Renault probabil schimba galeria cu sonde, tobe si cata cu totul. Cred ca bate spre o mie de euro. Un catalizator generic e in jur de 300, plus manopera.
valpred
QUOTE(octavt @ 12 May 2011, 08:12)
Am fost la Bosch. Alta viata, m-au lasat langa ei. Au scos o bujie. Era ca noua. Pe tester singura anomalie parea a fi data de sonda lambda 2, cea de dupa catalizator, lor parandu-li-se ca ar fi chiar catalizatorul de vina. Fiind usor infundat, se pare ca la o scadere de turatie, in urma unui vacuum, ceva din gaze se intorc in cilindrul 3, care e in dreptul galeriei, de unde si problema de functionare.

Credeam ca scap usor. Si mai ales ieftin. In fine, acu ramane sa gasesc surse de finantare. Pana atunci, cica nu e chiar o nenorocire daca merg asa.
*




Din curiozitate, cu ce se infunda catalizatorul la un benzinar ?? wacko.gif huh.gif

octavt
Se poate infunda cu sitele ceramice din interior, care s-or fi spart. Desi nu pare, este posibil sa fi fost lovit. Asa mi s-a spus la Bosch.

Am gasit la un magazin catalizator universal pt motoare 1.4-1.8 Bosal. Costa cam 375 de lei. Manopera e si ea tot cam asa. Incerc sa fac schimbul in vreo 2 saptamani.

Simptomele de care vorbeam la inceput par sa se fi agravat. Sunt nevoit sa conduc mai turat ca sa nu dea in nas. Cu motorul rece merge bine, insa cum se incalzeste, la revedere, incep problemele. Cum am scris mai sus, diagrama de la prima sonda lambda e ok. A doua scartaie, din timp in timp are o cadere, desi ar trebui sa fie o linie continua, aflata la jumatatea amplitudinii primei sonde.

Am incercat s-o turez mai mult, poate isi revine. Degeaba. Sper sa fi dibuit bine defectiunea, sa nu bajbaie prea mult. Injectorul infundat da rateuri de la bun inceput, nu doar la cald.


P.S. Redau in ultimele doua postari cat mai fidel dialogul cu baietii din service. Daca vi se pare ceva in neregula, va rog sa ma atentionati. Multumesc.
octavt
Abia acum s-a rezolvat problema despre care am vorbit in topic.

Acu vreo doua saptamani am decis sa merg din nou la Renault pentru o verificare. De data asta i-au dat de cap foarte repede, fiind vorba de un contact al pinilor de la injectorul 3. Reamintindu-le ca martorul antipoluare aprins si mersul neregulat al motorului au aparut dupa revizia de 60.000km, facuta tot de dumnealor, am platit verificarea de 56lei si am plecat cu masina in regula. Am testat in trafic, la drum lung, totul e in regula.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.