Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionarea unui Wartburg
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Prognosis
Reconditionarea unui Wartburg

http://trenulete.info/reconditionarea-unui-warburg/

Cautand prin cutiile mele cu resurse, am gasit o masinuta ce mi-a incantat copilaria in vechiul regim. Masinuta are o istorie frumoasa. In acele vremuri tulburi, de restriste, ca si acum dealtfel dar in alt mod, astfel de jucarii se gaseau cu greu si se vindeau repede. In Constanta, orasul copilariei mele fericite, langa piata Grivitei, se afla un magazin de marfuri cu pret redus, unde erau comercializate diverse produse cu defecte de fabricatie sau chiar romanesti refuzate la export. In acel magazin, am gasit aceasta jucarie, ce costa pe vremea aceea numai 100 de lei. Produsul nou fiind in magazin 250 de lei. Stimulat de colegii de clasa si vecinii cu care faceam intrecere in spatele blocului cu diverse jucarii, mi-am adunat banutii si intr-o seara minunata, impreuna cu un amic, ne-am infintat in magazin pentru achizitie. Imi amintesc ca din cele 8 masinute aflate la vanzare, numai la una functiona si motorul si directia si cum plin de pasiune am platit suta de lei si am plecat acasa cu masinuta in brate tare fericit. Cum banii pentru cumpararea ei fusesera stransi in mare taina, din ce mi se dadea pentru la scoala si din maruntis, restul de la cumparaturi subtilizat periodic si depus in pusculita, teama pentru ca mama sa nu ma certe si sa imi confiste averea dobandita ilicit, m-a determinat sa abordam o tactica de invaluire. Astfel, am incredintat cu strangere de inima jucaria amicului, care urma sa vina mai tarziu la mine acasa cu ea, pasamite sa i-o repar, apoi am fi inventat noi un schimb intre produsele noastre si astfel scapam basma curata. Zis si facut! Am ajuns acasa si plin de nerabdare asteptam cuminte sa sune la usa amicul disperat. Orele treceau, seara sa instalat si prietenul nu mai sosea cu jucaria mult asteptata…
De unde reiese ca socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa?



Lucrarile au demarat prin curatarea componentelor si prin reabilitatrea sistemului de tractiune, restaurat in proportie de 90% din piesele originale. Am folosit diverse pinioane de prin jucarii chinezesti si am reconditionat motorul ars, rebobinandu-l! Voi reveni cu detalii! Sper sa pot reconstrui prisma farurilor si sa dotez jucaria cu lumini de pozitie si girofar! Cum rotile originale au disparut de mult, am reusit sa gasesc prin cutiile cu maimute, 4 roti identice si cat de cat la dimensiunea necesara Warburgului meu antic.

Daca sunt persoane care mai au prin casa astfel de jucarii descompletate, ma ofer sa le cumpar pentru reconditionare. Vreau sa refac o colectie de astfel de jucarii din vremea comunismului. Mi-am amintit ca am avut si un ARO si o Dacia 1300 de militie, jucarii care sau pierdut in tumultul vietii!

user posted image

<span class='edit'>30 Apr 2011, 14:29:</span>
Reconditionarea unui Warburg – 2

http://trenulete.info/reconditionarea-unui-warburg-2/

Astazi, in asteptarea fondurilor europene pentru trenulete, am continuat lucrarile de restaurare a masinutei Warburg. In primul rand am refacut telecomanda, prin restaurarea cutiei, configurand alti pereti despartitori facuti din plexiglas. De asemeni, am refacut placa de baza pentru circuite, cea originala fiind din plastic de 1mm grosime. Am regandit amplasarea butoanelor si in consecinta am confectionat o noua placa din cablaj pentru teste. Pe el voi monta atat butoanele de actionare a masinutei, cat si noul sistem de guvernare a directiei, bazat pe mecanismul de actionare a macazului si servo creat pentru diorama. Practic, directia va fi actionata de un potentiometru care va misca un servo miniatural. Voi reveni si cu schema electronica dupa ce o voi fi pus in practica.

Tot azi am aranjat putin caroseria. Am scos toate reperele de pe ea, am relipit cele doua componente ale sale, cea de jos culoarea kachi si cea de sus, crem. Erau lipite empiric, cu topirea unor elemente comune cu pistolul de lipit sau cine stie cu ce, iar la marginea dintre cele doua piese se vedea foarte urat imbinarea, cu fante mari si inegale. Astfel, dupa ce am rearanjat piesele sa vina bine, am diluat kit auto si am astupat cu grija fanta de-a lungul lipiturii. Am chituit toate imbinarile si pe afara si pe dinauntru si am lasat la uscat. Urmeaza slefuirea si revopsirea jucariei. Initial am vrut sa o fac rosie, dar cred ca este mai bine sa caut revopsirea in culorile originale.

Am mai lucrat si la refacerea canapelelor si a bordului distruse in tentativa mea empirica de a modifica tractiunea si directia, pe timpuri, cand nu se gaseau atatea piese si elemente de lucru ca acum si cand a trebuit sa fac loc unui angrenaj mai mare atat la tractiune cat si la directie. Am completat bucatile lipsa cu material ABS, lipit cu superglue si chituit ulterior.

user posted image

<span class='edit'>20 Apr 2011, 14:15:</span>
Reconditionarea unui Warburg – 3

FILMUL TESTULUI SERVO DIRECTIEI
http://trenulete.info/reconditionarea-unui...rg-%E2%80%93-3/
Am continuat lucru la reconditionarea acestei frumoase jucarii… Principala concentrare a fost pe rezolvarea sistemului de directie, in conditiile in care am ales refacerea lui prin folosirea unui mecanism de servo-directie actionat electronic. Montajul care comanda servoul este cel prezentat in schema alaturata, montaj pe care l-am realizat direct pe placa de circuit reconditionat pentru telecomanda. Practic am facut alta placa de comanda, pe care am plantat atat electronica de la servo, cat si butoanele pentru mers inainte/inapoi, cel pentru claxon, iar in plus am montat un comutator de siguranta, un fel de mini heblu, care preste curentul in placa de comanda astfel incat servoul sa nu mai fie alimentat daca nu rulam jucaria. tot in cutia telecomenzii originale, am facut loc si am montat potentiometrul pentru directie, pe care am fixat volanul original, dupa modificarea lui, desigur!

Ma bucur enorm caci in cautarile mele prin cutiile cu maimute, am regasit atat claxonul original, distrus partial, cat si girofarul original. Claxonul a fost reconditionat si functioneaza ca acum 30 de ani… Girofarul va primi leduri intermitente si in plus voi veni cu lumini stroboscopice moderne, despre care voi vorbi mai tarziu…

Profitand de faptul ca intreaga directie va suferi modificari, mi-am imaginat in plus un sistem de semnalizare a directiei, bazat pe led-uri intermitente. Sistemul va functiona gratie unui dispozitiv pe baza de placute de circuit si lamele de contact, care vor cupla led-urile de semnalizare la cea mai mica deviatie de pe linia dreapta a directiei. Mecanismul prevede un disc, corodat astfel incat acesta sa faca un contact pe fiecare parte a rotirii directiei. De asemeni, intentionez si refacerea sistemului de iluminare, astfel incat masinuta va avea lampi de pozitie, stop pe frana si directie pe spate si de asemeni voi monta si o lampa de mers inapoi. Nu voi uita nici farurile si nici girofarul, toate pe baza de LED-uri.

Si pentru ca la primele probe, motorul antic original, s-a dovedit o sugativa de curent, am decis inlocuirea lui cu unul modern, de 4,5 volti, cu portperii pe carbuni, japonez, scos dintr-o jucarie sofisticata distrusa de copilul unui vecin….

user posted image user posted image user posted image

Hristos a inviat!

Reconditionarea unui Warburg – 4
http://trenulete.info/reconditionarea-unui...rg-%E2%80%93-4/

Etapa urmatoare a reconditionarii acestei masini Warburg cu telecomanda prin fir, a fost aceea de refacere a interiorului cabinei, distrus in timp. Partile care lipseau din mobilierul interior le-am refacut din ABS si Forex de 1 mm si respectiv 0,5 mm grosime, lipite cu picatura si apoi vopsite cu acrilic.

A urmat vopsirea caroseriei. Dupa studii pe net, am ales vopselurile cu care erau piturate masinile de militie ale anilor 70-80. Anume un alb murdar mat si un albastru lucios. Am folosit spray auto acrilic cu care am dat multistrat la un interval de 3-5 minute. Vopseaua acrilica are avantajul ca se usuca foarte repede si merge curatata repede cu alcool daca ceva nu e in regula. In plus, nu ataca masa plastica a jucariei.

Intre timp, am refacut si literele de pe placutele de inmatriculare, tot cu vopsea acrilica Revell. Am pictat usor folosind un scobitor ascutit.

A doua zi, dupa uscarea corespunzatoare a primului strat de alb cu care am dat intreaga caroserie, atat la interior, cat si la exterior, am folosit banda de hartie pentru vopsit, cu care am delimitat cele doua parti colorate ale caroseriei. Dupa care, am aplicat vopseaua albastra, in 5 straturi succesive la interval de 10 minute, asta pentru ca vopseaua lucioasa cere ceva mai mult timp pentru uscare, desi este tot specimen acrilic. La final, am corectat cu aceeasi vopsea in locurile unde nu a astupat corect, folosind pensula fina.

Dupa 3 zile, am montat caroseria pentru proba si iata ce a iesit…
user posted image user posted image

Urmeaza inscriptionarea ! Voi folosi termenul “MILITIA” pe care il voi scrie cu hartie autoadeziva alba, pe partea de usi vopsita cu albastru, ca in poza masinii de militie Dacia 1100 din anii 70…

Apoi voi lucra la sistemul de iluminat, care vreau sa dea o nota de realism jucariei.

<span class='edit'>30 Apr 2011, 14:31:</span>
Reconditionarea unui Warburg – 5

LINK filmulet functionare stroboscoape si girofar http://trenulete.info/reconditionarea-unui...rg-%E2%80%93-5/

Lucrarea de reconditionare a machetei Warburg 19-67 produs de Piko, a continuat cu realizarea instalatiei de semnalizare politieneasca! In acest scop, am decis ca pe langa girofarul clasic, sa infrumusetez jucaria cu doua stroboscoape, mai ales ca, prietenul meu Razvan Marin, mi-a daruit un montaj provenind de la o lanterna deteriorata de bicicleta , dar care avea un cip capabil sa imite stroboscoapele de care aveam nevoie. Astfel, am demontat de pe carcasa lanternei montajul respectiv, l-am adaptat la cerintele mele extragand comutatorul de actionare, pe care l-am pozitionat in caseta de comanda. Montajul propriuzis a fost locat pe caroserie, in spatele banchetelor, de unde am tras conductorii la cablajul facut pentru girofar si la cel confectionat pentru partea frontala a masinii. La girofar am montat un led alb neon, iar la stoboscoape am folosit doua led-uri albastre. Tot cu aceasta ocazie, am refacut farurile lipsa folosind un plexiglas transparent de 3 mm grosime, polizat la forma farurilor si gravata in relief cu pila triunghiulara astfel incat sa semene cat mai mult cu ceea ce imi amintesc eu sa aratau farurile originale, pierdute in negura copilariei… Pentru iluminarea lor am folosit doua led-uri alb/cald, ce vor fi actionate din comutator. Urmeaza inca o etapa de lucru la iluminare, in care vreau sa montez in prima faza farurile si pozitiile pe spate, ulterior adaugand sistemul de semnalizarea a directiei si a mersului inapoi.

Tot cu aceasta ocazie, am reparat si montat claxonul original al masinutei….

user posted image
sobolan
frumos...a prins viata din nou....acum i-ai pus telecomanda pe fir ? de ce n-ai optat ptr varianta radio ?
Shush
Ca trebuia sa gaseasca in masina loc si pentru acumulatori tongue.gif
sobolan
aia de 9v incapeau....si unul era deajuns smile.gif
florin1310
frumos ...dar parca e wartburg cu t ...nu fara biggrin.gif tongue.gif
Prognosis
Reconditionarea unui Wartburg – 6

FILMUL FUNCTIONARII SEMNALIZARII DIRECTIEI
http://trenulete.info/reconditionarea-unui...rg-%E2%80%93-6/

Lucrarea a continuat cu instalatia de semnalizare a schimbarii directiei de mers. Aceasta instalatie functioneaza in functie de pozitia rotilor din fata, astfel ca atunci cand ele sunt pozitionate pe direct inainte, luminile de semnalizare sunt stinse, iar cand masina executa viraje stanga/dreapta, luminile se semnalizare se aprind intermitent si pe fata si pe spate. Discul care comanda aceste lumini este actionat de servoul directiei si se vede in imaginea urmatoare.

Diodele folosite sunt de 1,8 mm, de tip punctiform, iar montajul care le asigura intermitenta provine dintr-o alta jucarie chinezeasca, modificat pentru necesitatile actuale. Toete luminile frontale sunt pe o singura rigleta, demontabila prin arcuire, fara suruburi si fara lipituri astfel incat se poate interveni in orisice moment.
user posted image user posted image
DanCVA
Te felicit pentru continuarea visului din copilarie.
Eu am primit prin '87 o masinuta similara, producatorul este acelasi, dar spre rusinea mea nu stiu ce model real replica.
Cat m-am priceput am tinut-o in stare de functionare pana acum, dar este foarte enegofaga (omoara repede cele 3 baterii R14).
A suferit multe caderi de pe masa pe care ma jucam si a mai crapat caroseria de cate ori am desfacut-o.
Nu mai merge de mult claxonul... Nici nu stiu daca il mai am, becul de la faruri a sucombat, iar directia se misca in varianta originala. Am stricat directia de cateva ori, dar am reparat-o.
Daca nu te superi de poluarea topicului am sa pun poze cand ajung acasa.


Am pus si poze.
hellcat
O masinuta identica cu a ta Dane am avut si eu. Ziceam prin prejur ca-i Ford biggrin.gif da' acum nu mai cred...
Directia e cu sufa de otel. Procuratul bateriilor era un chin, R14 se gasea greu.
madkat
Hehe - d-asta avusei si eu - de fapt prima masina cu comanda - prin 84-85.
Avea modelul vechi de comanda - cu baterie de 4.5V
se aprindeau farurile doar

Imi aduc aminte foarte clar - se chema Fiat Coupe.
aleksanders
prognosis - am si eu o asemenea masinuta dar nefunctionala - numai ca aveam antena de culoare alb/bej wub.gif
DanCVA
@madkat, si eu tot Fiat am zis ca este, dar nu am vazut un astfel de model in poze sau in realitate.
Emblema rotunda din fata mi-a sugerat ca ar fi Fiat. Nici Mos Gerila nu stie ce model este. Nu am vazut-o niciodata in cutie.
Prognosis
Da! Este vorba de Fiat 124... Motorul antic cu bobinaj greu omoara bateriile! Se poate schimba! Am avut si eu una dar in vremea cand am plecat in armata, mama, considerand ca deja devin barbat, a instrainat toate jucariile pe care le-a gasit! Wartburgul a scapat pentru ca era in deplasare la bunica!

Daca cineva doreste sa dea aceste machete, ma ofer sa le cumpar pentru reconditionare ! Chiar vreau sa fac o mini expozitie cu machete vechi reconditionate si readuse la viata!

In aceasta ideee, iata cu ce va ma incant! (sper)

Reabilitarea unui Rover

http://trenulete.info/reabilitarea-unui-rover/

O alta jucarie, de data aceasta ceva mai noua, din generatia celor cumparate pentru copilul meu, undeva prin anii 90, dupa revolutie, este aceasta masinuta ce a fost comandata tot prin cablu, cred ca ceva chinezesc, nu imi mai amintesc. Stiu doar, ca trimis o vara la bunici, Alex, baiatul meu, a luat jucaria cu el la curte, unde, vecinii participanti la joaca lor, au avut grija sa dezmembreze si sa distruga Land Roverul. Imi amintesc insa ca intr-o zi, m-au sunat bunicii sa ma cheme la curte pentru ca Alex nu se mai opreste din plans. Am aflat apoi ca din cauza jucariei distruse el nu mai avea somn. Am promis atunci ca o s-o repar, insa faptul ca lipsea din ea intregul sistem de directie, iar reductorul transmisiei era facut ferfenita, cu motorul smuls si pinioanele varza, m-a obligat in acele vremuri sa pun jucaria intr-o cutie si sa o las pe mai tarziu. Am redescoperit-o cautand rotile pentru Wartburg, de negasit dealtfel, si mi-am propus ca urmatoarea pe lista rebilitarilor sa fie aceasta masinuta de suflet a copilariei fiului meu!

Iata-ma la treaba! Putin descurajat de lipsa reductorului, am improvizat mai intai o transmisie din motor si pinioane provenite din jocuri lego! A fost relativ usor sa incropesc un reductor, mai ales ca motorul din jocul lego are deja o redutie in trei/unu iar pinioanele mari, cu danturi rare, sunt preferabile pentru ca nu produc zgomor asa de mare ca cele cu dinti mici. Zis si facut, numai ca la proba am constat ineficienta constructia mea, intrucat in raportul viteza/putere, masina nu avea forta necesara sa escaladeze nici macar trecerea de la linoleu la covor…


Ca atare, am trecut la faza 2, incropind un alt reductor cu piesele din dotare. Am ales un motoras de 3 volti, de la o chinezarie, pinioane provenind din mecanismul unei papusi dezmembrate, iar suportul pentru reductor l-am facut la comanda, pe exact suprafata convenabila din interiorul decupajului prevazut pentru transmisia originala. Am folosit forex de 3 mm grosime si pe alocuri ABS de 1 mm grosime… In final a iesit un reductor solid, silentios si cu un raport viteza/putere satisfacator. La probe, Land-Roverul a escaladat cu succes pana si piciorul pus in calea jucariei.
user posted image user posted image
Am continuat cu directia si primele ajustari au avut darul de a crea premisele unei planificari extrem de precise a mecanismului ce va actiona directia jucariei. Nu cred ca voi mai monta si la aceasta semnalizarea directiei, dar in principiu voi folosi aceeasi metoda pe baza de servo-driver folosita la Wartburg. Inportant este ca spatiul din interiorul jucariei imi permite montarea unor gadgeturi si voi profita de acest lucru.
Voi reveni cu detalii in functie de evolutia lucrarii!
Garett
Wow, trip on nostalgia lane! smile.gif
Am avut si eu un Wartburg din ala, ce mandru eram de el cand reuseam sa gasesc baterii de 4.5V sa ma joc cu el!
The bad old days! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.