Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce-i mai rau decat un Megane sh?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
Diac
Povestea a inceput cu caruciorul fiului meu, care intra foarte greu in masina – caruciorul nu copilul biggrin.gif Desi Meganul sedan are un portbagaj mare, nu poate "inghiti" obiecte voluminoase. Practic cutia de la portbagaj statea tot timpul pe masina, caci caruciorul nu putea sta decat pe mijlocul portbagajului.

[attachmentid=1627717147]


Pe langa el mai intrau doar pachete si pachetele, pungi, etc. Pe scurt vroiam un break. Cum eu eram si sunt inca foarte multumit de Meganul vechi (2005 – 60000km, cu distributia facuta pe la 45000 din cauza de fulie defazoare), am inceput sa caut unul break. Problema e ca nu putem plusa cu prea mult fata de valoarea Sedanului, iar la 5000 de euro (+/- 10%) nu prea am gasit ceva care sa ma multumeasca – km multi, aduse din afara cu km dubiosi, etc...
Inutil sa spun ca reactia cunoscutilor a fost ceva de genul "Ba tampitule, nu poti sa-ti iei un carucior mai mic ?" "Cat crezi ca mai sta fi-tu in carucior?"
Intrebari inutile pentru mine caci decizia fusese luata.

Dupa indelungi cautari, am gasit pe site-ul unei firme de leasing o lista cu masini de vanzare. Printre ele si un Megane break rosu cu 76000 km, fabricatie noiembrie 2004, 1.6 16v, versiune authentique + proiectoare. Culmea e ca sotia mea lucreaza la banca ce detine firma de leasing.
Ne-am dus sa o vedem, am aflat ca fusese "reposedata" la doua-trei luni dupa vanzare si ca de atunci intrase in flota respectivului IFN, fiind condusa de un singur angajat pana in decembrie 2010. De atunci masina nu mai fusese pornita niciodata.
Am mai incercat sa obtinem date suplimentare, insa in momentul in care a fost scoasa din flota, s-a sters tot istoricul de service. sad.gif
Am dus-o la un service pt o verificare unde i-am pus si eu pe aia sa se uite la caseta de directe, articulatii, una alta. Kilometrajul ni s-a garantat ca e real, practic masina se vindea unui angajat al companiei.
In fine, masina se vindea la 5100 euro, sotia mea beneficia de o reducere de 10%, deci noi am facut o oferta de 4000 de euro. Oferta a fost acceptata si m-am facut cu un Megane break. La ora actuala, masina e cam troaca, insa o scot eu la lumina.
Ce am facut pana acum :
- ITP, l-am facut in ziua in care am luat-o, ocazie cu care am schimbat capetele de bara + geometrie = 350 RON
- I-am schimbat filtrul de habitaclu si am luat si un spray din ala de curatat instalatioa de climatizare. 70 RON
- I-am pus rotile de la Sedan, ea avea jante de tabla. I-am pus si cotiera de la Sedan, ca break-ul nu avea.
Sunt constient si ca mai investesc ceva bani in ea, estimez eu cam 1000 de euro caci as vrea sa-i fac urmatoarele :

- distributia, probabil cu tot cu fulia defazoare, nu caraie, nu paraie, insa o s-o fac pentru ca sa fiu eu impacat cu ideea.
- ulei + filtre, desi arata ca abia i s-a facut revizia.
- Stergator luneta, cu tot cu brat.
- Volanul e ingozitor de uzat, cred ca a fost schimbat de vreun angajat de acolo, il voi imbraca in piele sau schimba.
- Bare longitudinale de break + transversale – recunosc fitza, caci pot foarte simplu sa pun barele de pe sedan.

Sper sa nu mai aiba si alte vicii, si sa mearga la fel cu merge si Sedanul, care spre marea mea bucurie, ramane in familie. O va prelua tatal meu.

Momentan astept sa termin cu inmatricularea si compar oferte de CASCO.

Poze : [attachmentid=1627717145] [attachmentid=1627717146]
Iulikk
Nu arata rau deloc break-ul. De ce spui ca "e cam troaca"?

Totusi, sa stii ca spray-ul ala pt climatizare e cam frectie la picior de lemn. Daca miroase in masina dupa ce folosesti AC, du-te si schimba freonul la un service. Eu doar asa am scapat de putoarea din masina.
Diac
E o forma de alint. Ma rog nu-i Privilege, are manere negre la usi, rahaturi din astea.

I-am dat cu spray din ala pt ca atunci cand am pornit ventilatorul m-am trezit cu un damf de frunze si praf.
StefanT
Mi se pare ca vopseaua arata excelent. Sa o folosesti cu placere.
"Vechiul" Megan cati KM avea?
Diac
Mersi. Sedanul are acum 61000km. L-am luat in 2008 la 32000.
ArtVandelay
QUOTE(Iulikk @ 28 Apr 2011, 13:36)
Totusi, sa stii ca spray-ul ala pt climatizare e cam frectie la picior de lemn. Daca miroase in masina dupa ce folosesti AC, du-te si schimba freonul la un service. Eu doar asa am scapat de putoarea din masina.
*



sigur nu ti-au si igienizat instalatia? ca nu vad ce treaba are freonul cu mirosul de dupa ce opresti ac-ul
klaus
"Freonul" nu are nici o treaba cu mirositul. Mirosul e dat de bacteriile din vaporizator, nu de "freonul" care curge prin conducte.
M i h a i
QUOTE(Iulikk @ 28 Apr 2011, 12:36)
Daca miroase in masina dupa ce folosesti AC, du-te si schimba freonul la un service. Eu doar asa am scapat de putoarea din masina.
*


radmasa.gif radmasa.gif face bine la psihic schimbatul freonului.Parca trage si mai bine masina ca deh este freon nou.Cum a zis si Stimabilul Klaus .Ce treaba are gura cu prefectura? Freonul sta in conducte, nu iese pe aeratoare. Este ca si cum ai spune : imi bag freon parfumat ca sa nu mai imi miroasa frigiderul a mancare.
Iulikk
Atunci explicati-mi de ce inainte sa schimb freonul de la instalatia de A/C mirosea urat, iar dupa ce l-am schimbat nu a mai mirosit? huh.gif . O fi cum ziceti voi, dar eu zic ce am patit... blush.gif .

PS: @ Mihai, nu are nici o legatura cu psihicu, chiar nu mai pute in masina.
marian-j
Pentru ca ti-au facut si o igienizare a tubuluaturii si a vaporizatorului dar poate nu ai bagat de seama.
Iulikk
Asa o fi 04.gif .
Oricum stiu ca am dat destul de multi bani pt chestia asta, vreo 150 de lei daca nu ma insel.
M i h a i
A postat Marian inaintea mea wink.gif Ai fost atent cand l-au schimbat?Ai vazut ca aparatul ala face VID. Asadar, tu nu mirosi freonul.El sta singur acolo(probabil ulei si substanta de contrast) si se plictiseste pe conducte.
argon
Dupe ce ti l-au schimbat nu mai raceste, si atunci nici nu miroase biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(Diac @ 28 Apr 2011, 13:12)
"Ba tampitule, nu poti sa-ti iei un carucior mai mic ?" "Cat crezi ca mai sta fi-tu in carucior?"
Intrebari inutile pentru mine caci decizia fusese luata.
*



Puteai sa le spui si tu inainte sa te decizi tongue.gif
Alex4u
Eu cand am luat astra tot asa mirosea putin a apa asa cand dadeam drumu la aer...am schimbat filtrul ..si am pus dala cu miros..de lamaie..si cand dau drumu si acum inca se simte destul de bine in masina.....legat de masina..sa o stapanesti sanatos..dar au fost niste bani aruncati..intre sedan si break..ca ala mic..(sa'ti traiasca si sa fie sanatos) mai sta maxim 1 an in carut..nush cati ani are...dar ..daca tot ai facut pasul..sa te bucuri de ea si sa nu ai probleme..
dizzy
Un break e intotdeuna mai bun in familie.
Va disparea caruciorul, va aprea bicicleta, role, etc deci decizia e buna.
Incearca sa nu cheltuiesti bani pe fite, ca nu stii ce mai cade pe dedesubt.
Diac
@Alex4u, financiar pe mine miscarea nu ar trebui sa ma coste nimic in plus, cel putin teoretic. Fi-miu are 10 luni, insa asa cum zice si Dizzy va urma tricicleta, bicicleta sau mai stiu eu ce alta trasnaie din asta. Apoi mi se intampla destul de des sa transport tot felul de obiecte voluminoase intre Bucuresti si casa de la tara.
C a t a l i n
Din punct de vedere practic, break-ul e mult mai sus decât sedan-ul. Chiar și un hatchback e de multe ori mai bun decât un sedan.
spy_oh_joy1389
La sedan trebuie sa iti placa Tetrisul biggrin.gif
QUOTE(dizzy @ 28 Apr 2011, 18:09)
Un break e intotdeuna mai bun in familie.
Va disparea caruciorul, va aprea bicicleta, role, etc deci decizia e buna.
Incearca sa nu cheltuiesti bani pe fite, ca nu stii ce mai cade pe dedesubt.
*


up.gif
Laurentziu83
Eu tocmai de aceea am preferat intotdeauna hatch-urile in dauna sedan-urilor. Cei care considera ca un sedan are portbagajul mare ar trebui sa se gandeasca ca nu cara nuci vrac in portbagaj ca sa le foloseasca la ceva. La Symbol degeaba aveam portbagajul mai mare ca la Passat daca nu puteai baga o cutie de monitor CRT in el. In Megane acum pot sa bag lejer 3-4 biciclete una peste alta.

Oricum, sa o stapanesti sanatos si fara probleme, pe care M2 din pacate le-a cam avut.
Stefan.A

daca vrei sa-i pui bari longitudinale, sa-i pui d-alea de la mama ei.
'da banuiesc ca stii ca nu-i de gluma cu astea care atarna in afara masinii..
si daca-i pui, cred ca va trebui desfacuta tapiteria pe plafon..?
Diac
Cred ca se folosesc prinderile din acoperis, unde se pot lega si barele clasice transversale. Sper sa nu dau jos nici o tapiterie.

Update : @StefanA, masina are de acum CASCO, la UNIQA , 4900 EURO valoare asigurata, 400 de euro prima pe an, fara fransiza. Ciudat e ca la Sedan am valoare asigurata 8300 EURO, si e doar cu 6 luni mai nou.
bygy007
ca o paranteza , am folosit o solutie contra mucegaiului pulverizata pe vaporizator , + inlocuirea filtrului ce rezultate excelente , inca nu a inceput vara dar nu-i baiin 5 min e gata
iulian'71
Sa-l stapanesti sanatos si pe break si bucura-te de portbagaj. Aceleasi probleme le am si eu cu sedanul. Mare cufarul dar greu de incarcat. Aceasta e boala lor. Eu am vrut break dar cum propietera in acte e sotia eu am avut ultimul cuvant "Da iubito asa cum vrei tu".
Diac
La asta nevasta-mea e proprietara smile.gif S-a convins relativ usor de avantajele unui break atunci cand a 'trebuit sa scoata caruciorul din portbagajul sedanului.

In alta ordine de idei, week endul asta am fost plecati din Bucuresti, Am facut Bucuresti - Campina si retur plus ceva plimbari pana la Busteni si Paltinu, deci serpentine : viteza medie 50km/h, consum 7,0%. Mergand fara portbagajul aerian am scazut consumul cu aproape 1l la suta.
Diac
update : mi-am schimbat volanul cu unul mult mai putin uzat (50 RON) si mi-am luat si stergator de hayon. Desi e tot Valeo, nu-i de Megane break. Asta a fost 60 RON in targ.

Ma bucur ca a venit valul asta de frig si ploi, ca mi-a carait si fulia. Deci se va schimba odata cu distributia. Cost estimativ : cam 3000 RON.
cosmin_2300
Distribuție (+ pompă de apă) + fulie = 3000 ron?! 173.gif Și mai zic unii că Reno' n-are piese scumpe huh.gif
gygyscafes
Probabil a vrut sa spuna 300ron. laugh.gif
gotty
sa nu exageram totusi...
sorin1983
300 ron in fantezii smile.gif de unde ai luat volanul?
Diac
Am intrat la meridian sud pentru un deviz estimativ
kit distributie 530 lei
fulie 700
pompa apa 340
manopera 485
deci 2100 RON

nu am intrebat de kit accesorii, dar o fi si ala o fi vreo 500 RON cu tot cu manopera.
Mai schimbam un ulei + filtre, eventual si antigel ca tot punem pompa de apa noua si bate usor in 3000 RON. trebuie sa ma fac loc pe cardul de credit blush.gif Daca fulia era ok, as fi facut distributia si in service ne-Renault si poate ieseam la jumate de pret. Problema e ca ieri a carait un pic fulia, nu mult, asa discret, cat sa-mi dubleze mie devizul. dry.gif Ma gandesc ca daca tot dau 700 RON pe fulie macar sa am garantie la ea.
Oricum fluiera la ralanti de nu se poate, probabil de la pompa de apa.

@sorin1983 Volanul l-am luat de la Cristian megane, vezi la bursa.

asta-i stergatorul, cred ca-i de Clio [attachmentid=1627720131] original era cam 170 lei.
Laurentziu83
Daca pompa de apa nu are zgomot in functionare si nici pierderi, las-o acolo. Service-urile de multe ori ti-o baga pe gat, singurele motoare la care pica pompa de apa mai des erau K7J si K7M, generatia 2004-2006, o schimbai la prima distributie, in rest mergea si peste 200 de mii de km.

Altfel fulia defazoare o schimba toate Megane-urile 2 pana in 2006 inclusiv.
Diac
Break-ul are de azi baterie noua Caranda Maxima (am spus) smile.gif happy.gif de 55 amperi. Masina era dotata cu ceva "Renault boutique", insa avand in vedere ca a stat pe dreapta 6 luni, aceasta era irecuperabila, si pana acuma breakul a mers cu bateria de la DSN. Am dat 244 RON. Abia dupa ce am luat-o am vazut ca puteam sa iau si o Durabila la aceiasi putere care costa 209 Ron. Ma rog n-am priceput eu care era diferenta intre ele.
Diac
Probleme repetate la Megane-ul sedan al tatalui meu. Cat a fost la mine am schimbat o bobina + fulia defazoare. Atat! De cand a ajuns la tata masina asta are numai probleme:
1. S-a busit captorul de la axa cu came. diagnoza + inlocuire = 200 RON.
2. A sarit un fir de la electromotor, a facut scurt, si s-a ars o siguranta. Luat masina pe platforma + diagnoza + reparatie 300 RON.
3. Nu mai tragea la turatie mica si nu tinea relantiul. Verdict fulie defazoare BLOCATA. De inlocuit! Sa inebunesc... o schimbasem in noiembrie 2009, adica acu fix 18.000 km. Masina are acuma 64.000. Le-am zis ca poate e de vina electrovana de la fulie. In fine, au pus alta electrovana si mergea ok, apoi au pus la loc electrovana de pe masina si merge perfect. Sper sa fi fost doar murdara.
4. Trebuie bagat freon din nou ca raceste greu de tot. Freonul l-am completat anul trecut. In plus, am impresia ca aeratorul de la sofer baga aer mai cald decat la pasager.

Deci probleme mici si repetate...
In schimb break-ul n-are nici pe dreak. Am ajuns pe la 79.000 km si tot nu i-am facut distributia. O mai aman pentru la toamna.
Si o poza de familie....
[attachmentid=1627739585] [attachmentid=1627739586]
Diac
Am facut distributia smile.gif
curea + role, fulie defazoare, kit accesorii, pompa de apa, bieleta anticuplu, ulei si filtre, antigel si un bec = aproape 3000 RON sad.gif la DAB.
Fulia de la alternator parea a fi fost schimbata asa ca nu s-a umblat la ea. Oricum pe alternator scrie ceva cu markerul, deci probabil ca a fost inlocuit un unul reconditionat la un moment dat. Si cum e o masina sh fara istoric de service am studiat un pic piesele demontate. Pompa de apa era Hepu produsa in 2008, deci mai putea sa ramana pe masina - Laurentiu a avut dreptate. Fulia veche, la fel, a fost produsa in 2005, masina fiind din 2004, deci a fost schimbata la un moment dat, probabil pe garantie. Am schimbat-o pentru ca a carait de vreo doua-trei ori. Cureaua de accesorii insa era cam varza, plina de crapaturi. Desi daca s-a schimbat fulia de alternator, normal ar fi fost sa puna curea noua, dar cine stie... De fapt d-asta aveam si cuiul asta cu schimbatul distributiei.
In rest masina pare ok. Nu mai scartaie motorul la ralanti smile.gif Bieletele ar avea si ele un mic joc, o sa le schimb mai pe la primavara.

Masina are 82.000 km, sper sa nu mai am cheltuieli asa mari pe viitor.
Markos
QUOTE(Diac @ 17 Nov 2011, 21:01)
aproape 3000 RON sad.gif la DAB.
*


condoleante sad.gif

kum
QUOTE(Markos @ 17 Nov 2011, 22:07)
condoleante  sad.gif
*


Taci ma... ca vine acum doby4U si-ti spune ca esti rupt in cur ca te plangi de 30 de milioane... huh.gif
Diac
QUOTE(Markos @ 17 Nov 2011, 21:07)
condoleante  sad.gif
*



nevasta-mea stie de 2000 de roni rolleyes.gif

A mai ramas sa imbrac volanul in piele si sa caut niste bare longitudinale de pavilion. Pentru moment le folosesc pe cele transversale, insa nu prea imi place cum arata. [attachmentid=1627765074]
Diac
Ca sa mai improspatez topicul asta :
[attachmentid=1627777557] [attachmentid=1627777558] [attachmentid=1627777559] [attachmentid=1627777560]

Rezultatele astea sunt exclusiv in Bucuresti. Acuma am plecat in provincie, Bucuresti-Campina, consum conform CB 8,2% blink.gif la o viteza medie de 92 km/h. Am mers destul de "voios". Porbagaj full, porbagaj aerian pe masina.

P.S.1 Am schimbat motorasul de spalat parbrizul. 40 lei ceva facatura din Autovit.

P.S.2 Am facut si plinul 300 RON sad.gif
Diac
Salutare tuturor !
A trecut deja un an de cand am taraba. Am parcurs cam 10.000 km. Am avut ceva probleme in iarna asta, nu neaparat din vina masinii. Prima chestie am tras ca animalul de usa inghetata si apoi nu se mai inchidea, sau daca o inchideam, nu se mai deschidea din exterior. S-a rezolvat cu o demontare de sistem de inchidere pe un ger naprasnic si mult WD 40. Degetele mele au avut mult de suferit. sad.gif Am bagat-o prin tot felul de nameti si am tras de ea pana cand mirosea grav a ambreiaj. Apoi mi-a cazut un turture pe masina, s-a indoit aripa spate stanga si s-a crapat vopseaua. S-a rezolvat pe casco. Ma rog cei de la Cobalcescu splai puteau sa lucreze mai ingrijit si sa nu-mi gazeze carenajele interioare si cauciucul cu vopsea/grund, dar sa nu ne luam de detalii.

Acuma masina a fost dotata cu bare longitudinale si transversale pe longitudinale... in fine arata asa :
[attachmentid=1627806141]

si apoi am vopsit manerele, panoul frontal si cercul de la schimbator. Cum totul era negru am pastrat ambianta sobra cu albastrul asta. In fine mie-mi place.
[attachmentid=1627806142] [attachmentid=1627806143]

Am luat o janta Reinastella pentru ca una din cele montate pe masina a fost sudata. Acuma am si rezerva din aliaj. M-am apucat sa iau jante de tabla pe 16 pentru cauciucurile de iarna. Mai imi trebuie doua. Pana acuma, rotile de iarna erau cu Nervastella, insa asta iarna m-am trezit ca aveam etrierii si discurile complet inghetate. Nu aveam frane neam, nici ABS, pedala era moale rau. Ma gandesc ca jante tabla + capace plastic mai protejeaza. Anyway nervastella o sa le pun inapoi pe masina tatalui meu, deci impusc doi iepuri dintr-o data. Am si doua cauciucuri Good Year Eagle NCT neutilizate pe care vreau sa le pun pe fata.
Daca reusesc sa-i pun si incalzire in scaune ma declar multumit, am si alte lucruri de facut cu timpul si banii mei. smile.gif
I-am reinnoit casco la BCR, 5150 EUR SA, si 358 EUR prima anuala in 4 rate.
Trebuie sa schimb placutele ca au inceput sa huruie si tot mai caut un volan de piele.

Ca sa termin, dupa o pauza de un an si doua luni am revenit la serviciu si ma confrunt cu urmatoarele doua probleme :
1. Parcarea cotetului ca e cam mare pentru locul unde lucrez eu. Ma invart aiurea in jurul cladirii.
2. 6 lei litrul de benzina sad.gif
Abia astept sa vina vara, sa se mai elibereze treaba pe la munca si sa revin la metrou si bicicleta... poate mai slabesc si eu.
cosmin_2300
Sigur problema la frâne nu a fost de altă natură? Adică, dacă totul era înghețat și pistonașele nu se mișcau, pedala de frână nu trebuia să fie tare?
Markos
QUOTE(Diac @ 27 Apr 2012, 19:22)
Pana acuma, rotile de iarna erau cu Nervastella, insa asta iarna m-am trezit ca aveam etrierii si discurile complet inghetate. Nu aveam frane neam, nici ABS, pedala era moale rau. Ma gandesc ca jante tabla + capace plastic mai protejeaza.
*


Ciudat, eu n-am pățit așa ceva în șapte ierni. Da' te cred icon_mrgreen.gif
S4b1n
Jante de tabla + capace iarna nu prea e bine. M-am convins eu iarna asta, cand au fost ninsorile alea abundente, mi-a viscolit zapada, care a intrat intre roata si capac. A dat gerul, a inghetat, si cand am plecat pe autostrada mergeam cu 70 km/h pentru ca imi trepida volanul in ultimul hal. Am oprit, am scos capacele, am curatat asa, la misto smile.gif cu piciorul jantele si nu a mai fost nicio problema. Am mers cativa km, gandindu-ma ca sare singura zapada, dar nu s-a intamplat asa.
Diac
QUOTE(Markos @ 28 Apr 2012, 19:45)
Ciudat, eu n-am pățit așa ceva în șapte ierni. Da' te cred  icon_mrgreen.gif
*




Tu ai reinastella, io am nervastella pe iarna, io am 5 spite groase tu ai mai multe mai subtiri smile.gif In fine nu-i mai pun capace, da tot aleg tabla macar nu se indoaie atat de repede pe sleauri. Franele n-aveau nimic dupa mai multe pedale sanatoase si-a revenit. Si apropo de viscol, masina tatalui meu a suferit grav. Zapada a intrat pe sub capacul ala argintiu de la motor si a inghetat pe langa bobine. Abia a pornit, in 2, in 3 si greu de tot a ajuns sa mearga ok.
argon
QUOTE(Diac @ 29 Apr 2012, 20:43)
Tu ai reinastella, io am nervastella
*



Io am Reversi.
Diac
tu ai tinichele
argon
Nu bre, nu esti la curent, am de aliaj, originale!
Diac
Acuma vad, eu stiam de table p e15. Ce sa zic .... Alea-s de Renault??? Sincer nu te supara pe mine dar zici ca sunt niste cruci din cimitir! Ma rog daca tie iti plac inseamna ca sunt cele mai frumoase. smile.gif
Markos
QUOTE(argon @ 29 Apr 2012, 20:45)
Io am Reversi.
*


Toți avem marșarier.
argon
QUOTE(Diac @ 29 Apr 2012, 20:56)
Acuma vad, eu stiam de table p e15. Ce sa zic .... Alea-s de Renault??? Sincer nu te supara pe mine dar zici ca sunt niste cruci din cimitir! Ma rog daca tie iti plac inseamna ca sunt cele mai frumoase. smile.gif
*



MAi aveam varianta asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.