Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PIERD ANTIGEL !
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2, 3
xjc0c0
DE VREO 2 saptamnii tot pierd antigel...a patit cineva asa ceva ? imi arunca de undeva de deasupra cutiei de viteza,nu stiu exact de unde ...am curatat,am accelerat,sa va daca iese ceva....nimic nimic... mad.gif
Si cand deschid butoiasul ala de antigel am presiune in el...(ca atunci cand deschizi o sticla de apa minerala,numai ca nu iese pe afara antigelu,)
Orice idee e bine venita...

Multumesc anticipat !!

P.S.: Scuze pentru calitatea pozelor,telefon.... blush.gif

___STIMA !!! ___
Shafu
Dopul vasului de antigel are o supapa care la anumite temperaturi si presiuni mai elibereaza din lichid sau abur. Ce patesti tu pare o instalatie de racire a motorului infundata/colmatata de ceva sau chiar un termostat blocat/pompa de apa, ce nu permit un circuit bun al lichidului de racire. Teoretic ar trebui sa iti apara in bord un martor de avarie pentru lichidul de racire cand acesta se incalzeste si nu circula corect pe instalatie.
Recomand o spalare de instalatie si folosirea unui antigel recomandat de producator, fie el si de Logan (ca e acelasi lucru)+apa distilata. A nu se folosi apa potabila pentru aceasta lasa depuneri plus ca ruginesc diverse chestii prin circuit.
Sfat: nu mai desfa capacul la borcan cand motorul este cala ca ai sa te trezesti cu un jet de lichid clocotit pe fata si nue prea practic.
Incearca spalarea circuitului intai si dupa aia da-ne de stire daca s-a remediat.
P.S. : Poti completa la status si de unde esti poate cineva iti recomanda un mecanic, un magazin, etc.
xjc0c0
Multumesc pentru sfat!
Precizez ca am bagat antigel recomandat de producator...nu mai stiu exact ce este.

Acum ,ca masura de urgenta,am pus apa distilata ,nu am avut de ales. Vascozitatea apei fiind mult mai mica decat a antigelului ar trebui sa vad mai bine pe unde iese ...Corect ? tind totusi sa cred ca iese pe langa garnitura de la furtunul ce intra in blocul motor . Posibil sa fie si un termostat,dar oare atunci nu mi-ar fi mai racit,sau ramanea ventilatorul pornit...
Becul martor nu a avut timp,efectiv sa se aprinda,fiindca am sesizat nivelul antigelului din timp,iar temperatura nu a crescut peste 80 grade


Pentru spalarea instalatiei,exista lichide speciale?

Am sa va tin la curent sad.gif
Shafu
Nu prea, ai sa primesti recomandari de niste praf din ala de se spala caloriferele din casa, dar faci praf toate garniturile. cu apa distilata cred ca e bine (e 5 lei 5 l la sellgros), golesti instalatia pe la radiator jos, pui furtunul la loc dupa golire, dupa care umpli instalatia si aerisesti pe la pompa de apa (e un surub acolo de aerisire) pana iese apa distilata curata, dupa care bagi antigelul (3 l) si cand se coloreaza apa care iese pe la pompa de apa pui surubul la loc si il strangi.
Ca sa vezi exact unde e "buba" porneste motorul, fa o tura pana incepe el sa deschida termostatul si atunci vezi daca curge prin alta parte.
arazvan2002
Am avut si eu mari probleme cu asta. aproape 1 an am mers si completam apa. Am pus si termostat de 82 grade si la fel facea, doar ca un pic mai rar. Am bagat apa pe instalatie si i-am dat drumul, apoi am bagat alt antigel, "de logan" si si-a revenit...apoi a trebuit sa schimb garnitura de chiulasa si nu stiu cum ar fi decurs. Acum nu mai am nici o problema. Mie imi iesea pe la dop o anumita cantitate. Cand e motorul cald, verifica radiatorul sa vezi daca e cald si furtunele. Poate ramane inchis termostatul si nu circula apa.

19 Apr 2010, 14:44:
La mine la DTI se aeriseste singura pe la dop. Nu am nici un fel de aerisitor nicaieri, dar daca ai, aeriseste bine circuitul pe acolo.
Shafu
La 1.6 16v doar pe acolo se face aerisirea nu are alt aerisitor, din cate stiu eu. Antigelul are si rolul de fluidizare/curatare a instalatiei dar e buna o "clatire" cu apa distilata.
aquabluedod
Salut,incearca sa pui antigel verde cat mai concentrat,apa distilata se evapora la un motor cald si nu prea lasa urme,cel verde se vede si se evapora mai greu + ca e posibil ca la rece sa nu curga decat atunci cand sa incalzit motorul si face presiune instalatia.......Multa bafta
xjc0c0
Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Din pacate pentru mine,nu imi pot baga nasul prea tare,fiindca am mici probleme de sanatate si nu pot face efort. Mai am 15 zile de repaus sad.gif Ideea e in felul urmator : Cu antigel galben-roz de la maxim la minim a scazut in 2 saptamnii. Intretimp o tin din scurt cu apa distilata...


Dar furtunele si radiatorul trebuie sa calde,e normal adica ... !?!
[I] CORECT?

Prima si prima oara voi face o spalare a instalatiei,probabil nu a fost facuta niciodata. Apoi sa verific acea garnitura (intre furtun si blocul motor)de care va ziceam,am sa fac o poza sa fiu mai precis. Nu stiu sigur daca e garnitura sau doar e pazla de silicon,dar voi vedea.




Lasand asta ... Voi ati schimbat acel tampon de la motor,dreapta sus ? Cel care se vede cel mai usor. CAT A COSTAT ? Urmeaza o vizita in service ... 2 tampoane,plus o usa blocata pe exterior (au incercat sa-mi sparga masina) burduf+semering planetara stanga ,plus o noua completare ulei cutie ... Offf offf..mai mai sad.gif
Vallybz
la garnitura aceea unde este si termostatul eu am pus mastic si de un an merge fara probleme....
bestyuta
si eu am avut probleme cu lichidul de racira
m-i se ridica temperatura pina la limita duta care scadea brusc
am schimbat vreo 3 termostate dar degeaba
am mers fara termostat pe timpde vara si nu mi se mai ridica
la ultimu termostat pe care l-am pus i-am taiat o spira din arc
si vad ca merga bine acum indicatorul imi sta la jumatete
nu stiu cauza care a fost ori termosrarele ori pompa de apa
diane_157
la taicameu la megane 1.9 dti an 97 a inceput sa ii consume antigel si la o perioada de vreo 4 luni i s-a dus pompa de apa. De cand o schimbat-o nu mai consuma antigel.
xjc0c0
Eu am schimbat pompa de apa acum ~6000 de km,nu are treaba,nu curge nu nimic,nu pe acolo....se vede si in poze ca furtunele cele din partea dreapta sunt murdare (cele spre borcanul cu antigel. iar forma picaturii arata ca se prelinge de undeva de jos...cam la 15 cm deasupra cutiei de viteze. Cred ca problema mea este asemanatoare cu cea a lui Vallybz,si am sa incerc sa remediez pornind de acolo. Iar o spalare a instalatiei cred ca ar fi binevenita !.

@Vallybz = acolo era mastic/silicon,sau o garnitura,dar ai inlocuito cu mastic ? Presupun ca se foloseste acelasi mastic ca la pompa de apa ,aplicat in pelicula subtire ?

La mine nu se ridica temperatura apei,doar in oras,unde este normal,dar ventilatorul isi face treaba...Deci totul ok din punctul asta de vedere...numai ca trebuie sa incep sa tin din scurt lichidul de racire. Sunt curios acum,dupa ce ieri am completat cu ~1L de apa distilata ce se va intampla. Va scadea mai repede in decurs a2 saptamanii blink.gif ?

Sper sa remediez cat mai repede problema,dar nu stiu cand voi mai ajunge in Buzau sa merg la mecanic,daca nu,dupa insanatosire,ma bag frumusel sub capota si vedem ce va iesii.

Va multumesc inca odata pentru sfaturi ! Traiasca reno forum ! wub.gif
radunre
xjc0c0, nu stiu ce motorizare ai dar eu am schimbat tamponul hidroelastic anul trecut si m-a costat ~300ron, Febi, manopera eu smile.gif
xjc0c0
@radunre
1.6 16v
Si se vede vreo diferenta ?adica vribatii mai mici cand intra in frana de motor...,la schimbarea din treapta 1 ,in treapta a2-a ...cutia de viteza iti trepideaza ? ai schimbat acea bieleta anti-ruliu /rasturnare ?

Eu simt o mica vribatie intre 1800-2400 rpm in habitaclu si in cutia de viteze.(apoi intra in rezonanta si dispare) Desii am schimbat acea bieleta antiruliu(s-a micsorat dupa ce am schimbat,dar tot exista) Ma gandesc ca prin schimbarea si tampoanelor alea,poate poate elimin

Sunt perfectionist cand vine vorba de masina...Sa nu zdrangane,sa nu vribreze....

170.000 km today wub.gif
Vallybz
Prima si prima data am schimbat suportul si garnitura(date cadou de un coleg de forum) si tot asa facea si am aplicat acel mastic ca la pompa de apa pe langa garnitura, pe suportul de plastic....

offtopic: la ce mecanic te duci in buzau? ca am si eu de schimbat pompa de apa si al meu e cam ocupat
xjc0c0
Are alterierul sub pod la dragacaica. Imediat cum cobori podul (vii de pe stadionului) faci dreapta,si inca odata dreapta,pe langa pod(nu faci stanga sa intrii la dragaica. Il cheama Vali. Multi prieteni am trimis acolo cu reanult in special,si au fost multumiti. Lucreaza f.ieftin : toata distributia+pompa de apa=160. Mie mi-a facut distributie+pompa apa+filtre+bieleta antirului+role fixe alternator+pivot stanga cu 220 RON (o zi intreaga de munca,10 ore mai exact) si sunt f.multumit de lucrare. Plus ca eu am l-am rugat daca se poate sa stau langa el...sa-mi explice ce face.. laugh.gif


100% asta e rezolvarea,ca si la tn . Multumesc !


Revin cu informatii la capitolu asta dupa ce remediez situatia happy.gif
nicuxo
salutare, sunt putin in afara subiectului, dar va rog sa imi spuneti si mie cati litri de antigel si de lichid de frana intra in instalatii ca nu gasesc pe nicaieri. am un megane 1,6 i simplu, pe benzina.
Mrija
Am schimbat tamponul acum 10000 km cu ~ 200 lei!
bleckota
Salutare la toti.Am 3 saptamani de cand mi-am luat masina.Nu stiam ca se pune antigel la ea si am pus apa normala,si cineva mi-a zis sa pun apa verde(antigel) am completat apa normala cu antigel.Dupa o saptamana verific si e la minim de ce oare sad.gif. jos pe motor am un loc umed si e cam mare.Cand deschid capacul sfaraie exact ca la apa minerala(numai cand il deschid cred ca are presiune)il deschid cand motorul este rece si face putin de tot o sec.).Si imi spuneti va rog ce este aia din spate de la butoias de sus care are ceva negru in cap:D.Multumesc si numai bine.


Scuze de scriusul de pe poza sper ca se intelege.
xjc0c0
Antigelul are rol si de lubrifiant pentru pompa de apa. Este posibil sa fi afectat pompa de apa. Verifica si tu daca in partea dreapta gasesti picaturi de lichid.
Care era nivelul apei inainte sa pui antigel ? Sau mai bine zis,cat antigel ai pus ?

Eu vad pe carcasa aceea,numita de unii si de rezonanta, urme de antigel. Incearca cu capota ridicata,sa o turezi un pic din cablu de acceleratie,poate ai sanse sa vezi pe unde iese.

P.S. : Daca nu ai facut distributia,si ai de gand sa o faci,recomand sa schimbi si pompa de apa. Nu este foarte scumpa !
bleckota
era la minimum apa si acum am pus la maximum.care este carcasa se rezonanta?pompa de apa la stergatoare?daca de aia zici am pus noua ca nu mi-a mers deloc cand am cumparat masina.

<span class='edit'>3 Apr 2011, 15:36:</span>
Am gasit.Ms mult xjc0c0.pun o poza e la capaul acestui furtun.
radunre
"Si imi spuneti va rog ce este aia din spate de la butoias de sus care are ceva negru in cap"
Stuşul acela cu ceva negru in cap este unul din punctele de umplere pt. agentul refrigerant (AC)
bleckota
Multumesc.Nu am eu nici o treaba acolo nu?
xjc0c0
Garnitura termostat. Trebuie sa te uiti atent ca sa vezi unde anume este mancata/gripata. Fie cumperi alt termostat,fie pui silicon pe garnitura. Foloseste silicon rosu,este si termorezistent

1) nu ai suficient antigel in instalatie,daca zici ca ai completat cu antigel doar pana la nivelul maxim. ! Cand scoti termostatul,lasa sa se scurga cat mai multa apa! Dupa ce remediezi situatia cumpara antigel ,il combini cu apa (pastrezi proportiile recomandate),si il bagi in instalatie.

2) Ma refeream la pompa de apa de la distributie ,nu de la cea pentru stergatoare !
IonutGligan
Renault din cate stiu eu pt motoarele sale recomanda antigel Glaceol RX tip D. este aproximativ 18 lei/litru.
bleckota
nu se pune antigel simplu fara apa?ms pt raspunsuri.sunt in alta tara si asta e cel mai bun antigel de aici.e scump un termostat?
xjc0c0
Nu se pune antigel fara apa (de aceea am zis si mai sus,ca trebuie pastrate proportiile)
Cel mai bun antigel, este cel recomandat de producator (precum zicea si IonutGligan , Glaceol RX tip D )
Termostatul nu este scump.Dar fiindca termostatul este bun,si doar garnitura are o mica problema,recomand silicionul
bleckota
xjc0c0 care sunt proportiile(cat antigel si cat apa) eu nu am aici glaocel RX tip D sunt in alta tara).Am fost azi la un mecanic si s-a uitat jumatate de ora si nu a vz de unde iese apa (am si accelerat masina ,am incalzit motorul)tot nu a vz de unde.Cica sa-l las sa sa stea la minimum apa cand scade vreo saptamana si sa vedem daca scade sum minimum cica asa mai face un renault de aici poate sa fie asa din fabrica.daca dupa o saptamana scade sub minimum atunci sa ma duc si sa se uite pesteee tot.Voi ce ziceti este adevarat sa stea la minimum?
Vallybz
incearca sa nu il asculti, poti sa arzi garnitura de chiuloasa ....
bleckota
deci nu e normal ca intr-o saptamana sa fie la minimum nu?am fost la alt mecanic si mia zis ca e de la termostat exact cum a zis si xjc0c0. mi-a zis ca dureaza 2 ore sa vada ce are.este adevarat ca dureaza asa mult?
xjc0c0
Intre 1 ora sau 2. Mai ales ca trebuie sa se scurga lichidul.
Intreaba la un magazin de antigel tip D, sau pentru Renault,daca nu ma insel este cel roz.

Proportiile sunt scrise pe sticla de antigel,depinde de la tip la tip !
bleckota
da-mi un pm cu adresa ta de messenger daca vrei sa vb plz.sau pe chat aici.
xjc0c0
Voi raspunde aici la P.M.-ul tau ,poate va ajuta si pe alcineva pe viitor :
Am zis de vreo 2 -3 ori ca nu poti sa pui doar antigel simplu,si ca se amesteca cu apa,respectand anumite proportii.
Eu ma retrag aici cu explicatiile. Sper ca am fost de folos !
bleckota
xjc0c0 iarta-ma te rog muuuuult de tot ca te zabacesc.Pe sticla scrie sa pun direct.Oare are apa in el?Si am mai intrebat un roman de aici care e de mult si lucreaza la o firma de inchirieri masini si mi-a zis ca asa pun si ei direct fara sa o prelucreza cu apa.scuze inca o data daca te deranjez.multumesc pt raspunsuri.
Mrija
Nivelul maxim (la - grade) este dat de concentratia de apa in amestec cu antigel. Din cate stiu la o proportie de 1:1 rezistenta la frig este de -4 grade. Intr-o proportie de 3:1 rezistenta ajunge la -17. Sa corecteze cineva aici, valorile sunt aproximative. NU se pune antigel fara apa distilata ca fortezi pompa.
Antigelul n-are numai rol de racire ci si de ungere, detergent, antispumant, functie de concentratie si presurizare fierbe la mai mult de 100 grade Celsius, etc.
Si eventual sa nu pui antigel noname (pisat) ca manaca tubulatura in timp

xcjoco, te-ai gandit putin daca radiatorul tau nu are vreo fisura pe undeva ?
xjc0c0
De ce ar avea fisura ? huh.gif La mine s-a remediat de ceva timp mica problema .

Exista si antigel deja diluat,bleckota pe care il poti folosii ca atare. Dar vezi si tu la ce temperatura limita,ingheata (fa o comporatie cu temperatura minima,de la tine din tara,pe timp de iarna)
bleckota
Aici nu este iarna adica nu ninge si pe antigel scrie pana la -10 si +10 grade.E bun?mMaine o sa ma duc la mecanic sa-l intreb ,ma duc si cu sticla:D dar pe sticla scrie sa bag direct.Am pus o poza cu antigelul mai sus.Ms mult pt raspunsuri.
Acul la temperatura de pe bord este sub jumatate...e bine?
Mrija
Credeam ca inca nu ai rezolvat scurgerea smile.gif
bleckota
am terminat mi-a pus silicon wink.gif
ms mult pt raspunsuri.multumesssc mult.
bleckota
Cum am spus mai sus mi-a pus silicon dar chestia este ca acu dupa 5 zile e la min antigelul.Pe acolo nu mai curge....este normal sa se consume asa repede in 5 zile sa fie la minim?salutare.
xjc0c0
Completeaza din nou,sa fie intre min si max. Daca va scadea din nou,va fi o problema.


P.S.: Nu completa cu motorul cald !
IonutGligan
Si eu am bagat tot antigel pur fara apa (glaceol rx tip d se gaseste la magazinele cu piese de logan). Asa mi s-a recomandat. O fi bine no fi bine nici eu nu stiu nu sunt specializat pe motoare.
bleckota
Salutare.O intrebare:cand nu mai este antigel in bidonas se aprinde ceva pe bord?bye
cj98czh
NU! ... se aprind martori doar cand motorul este supraincalzit ..
bleckota
Mersi.
georgedinmanesti
SALUTARI O MANA DE AJUTOR¿ PIERD ANTIGEL IN INTERIORUL MASINII SUB BORD PARTEA JOS STANGA ARE CA UN FEL DE CAPAC DREPTUNGHIULAR CU CLEME ---- CINEVA VREO IDEE VREUN DIAGNOSTIC biggrin.gif biggrin.gif
cj98czh
Salut,

In primul rand nu mai scrie cu majuscule pt. ca am impresia ca tipi .... si referitor la problema ta ... vezi sa nu iti fie infundata scurgerea de Ac si condensul sa-ti intre inauntru .... sau mai grav ... caloriferul de caldura spart .... oricum trebuie desfacut si vazut pe unde curge ..
bleckota
Salutare baieti.Am scris acum ceva timp ca pierd antigel si ca am rezolvat problema(era de la termostat).Acum 2 zile vad balta sub masina si imi consuma si antigelul rapid.Acum il puneam faceam o plimbare(5min)si era gol.Am fost azi dimineata la mecanic si mi-a zis ca este frigiderul (in Grecia unde sunt asa se zice frigider in rom nu stiu cum se numeste ca nu am avut masina in RO),bun...Mi-a pus o solutie in butoias de culoare maronie,si mi-a zis sa o las asa 2 zile si dupa sa ma duc la el sa vada daca mai curge.Imi spuneti si mie va rog mult,in caz ca este frigiderul si trebuie schimbat sa ma astept la un pret de se ridica parul?sad.gif(.Scuzati mesajul asa lung.
P.S. Am dat cautare pe forum si am gasit numai frigider pentru mancare.



cj98czh edit: te-am mai rugat si in alte dati, sa cauti topicele unde sunt discutate problemele si sa nu mai deschizi altele noi!
sorin1983
probabil s-a referit la radiator apa.... si solutia pe care ti-a pus-o e sa astupe porii... pe teva de esapament da aburi(fum alb)? vezi ca solutia aia trebuia pusa cu motorul cald, se lasa la relanti 10-15 min si dupa aia mergeai cu ea. se va depune pe fundul vasului de expansiune mai devreme sau mai tarziu.
bleckota
Fum alb nu iesea...doar gaseam apa sub masina.si daca se depine pe fundul vasului de expansiune(nu stiu care este)trebuie sa-l curat?Ms mult.
P.S. a pus-o cu motorul cald.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.