Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire grea dimineata la megan 1 - 1.9dti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
asd
Salutare. stiu ca s-a mai discutat despre pornire dar la mine e mai ciudat. Nimeni nu stie care este problema si nici nu se ocupa de asa ceva.


Problema mea este urmatoarea. Cand pornesc masina, ca e dimineata, ziua sau seara, am cele mai mari sanse sa porneasca la a 3, 4 cheie lunga. Electromotorul invarte dar ea nu isi da drumul.

Am fost de mai multe ori in service, a verificat cu testerul pompa, injectoare s.a. dar nu au gasit nimic.
Am fost la renault zilele acestea, am facut si distributia si le-am zis de problema. ei au zis ca pompele nu cad. dar nu stiu ce e problema. de asemenea ei nu desfac pompe. au testat si ei cu testerul si TOTUL e in regula.

PROBLEMA si mai mare este ca sansele sa faca figuri la pornire sunt de 50 %. Sa zicem in ultima luna 50 % a pornit bine, restul nu.

Am vb cu un mecanic si a zis ca el demonteaza pompa sa vada, dar sa las masina acolo sa vada cum porneste. PROBLEMA este ca saptamana aceasta, o singura data a pornit greu. si la mecanic am sanse sa porneasca bine; asa ca am amanat.

Aveti idee ce ar putea fi.
betamax
O problema asemanatoare am si eu. Dimineata porneste normal (nu chiar "la sfert" dar nici "cheie lunga"), dar, dupa o ora (mai mult sau mai putin) de mers opresc motorul si cand ii dau iar cheie sa porneasca nu mai vrea. Stau 10-15 minute si porneste iar fara probleme. Any ideea ?

Precizare : masina a fost "ascultata" cu testerul la reprezentanta Renault si baietii de acolo au zis ca nu sunt nici un fel de probleme. Masina e din '97, motor 1,6l.
Ma gandeam sa-i schimb bujiile, dar nu stiu de care trebuie si n-am cheie sa desfac una sa vad. Imi spune si mie cineva ? Multam.
uscatu'
Cu o probleme asemenatoare ma confunt si eu, invarte de vreo 5 ori pana porneste, si invarte cam greoi.Dimineata porneste mai repede,dar dupa ce fac un drum lung(in prealabil cu farurile aprinse)...Mi se intampla uneori cand porneste imediat sa se zguduie un pic motorul,dar dupa ce a pornit totul e OK.Am puso pe tester si mi-a aparut problema cu bujiile,toate erau arse,le-am schimbta dar pornirea era la fel.Am fost iar pe tester, la reprezentanta deoarece avem si oscilatii in timpul mersului cand o lasam pe liber, dar totul era normal(doar dc era regulatorul de presiune din pompa care nu apare pe tester deoarece nu are senzor) singura problema ar fi cu bateria:in timpul mersului indica14V, cu motorul oprit 12V, iar cand invarte sa porneasca scade la 9V.Am incercat cu o alta baterie si indradevar invarte mai repede.Pana la urma o sa schimb si bateria.
cj98czh
Uscatu...dCi-ul asa porneste...invarte de 3-4 ori pana o ia... ca la tine invarte greu...verifica bateria poate este slabita....

Oscilatiile la relanti pot fi din cauza regulatorului de presiune.... chestie patita de mine si nerezolvata pana cand l-am schimbat...de atuncie este ok...cauta ca este topic dedicat...si pe la postul 50 si ceva am pus poza si codul componentei...

Spor..
danyell79
verifica daca nu pierde aer pe undeva, am avut o problema similara la un Polo
cj98czh
Sa piarda aer??? sau ai vrut sa spui sa prinda aer???
aquabluedod
Salut,incercati sa va uitati si la senzorul de turatie de pe cutia de viteze.
RADU__
acest tip de comportament se verifica cel mai bine cu testerul. In cele mai multe cazuri este vorba de o pierdere de presiune la pornire. Un dci nu porneste sub 180bar iar acest fapt se intampla cel mai des cand unul sau mai multe injectoare raman semidieschise. Astfel se pierde presiunea de injectiesi startul este aproape imposibil.
Duoa mai multe incercari, creste putin turatiamotorului (peste 280rot/min) si se "autorizeaza" pornirea prin cresterea implicita a presiunii.

Simplu....incercati sa reproduceti defectul sub supravegherea unui tester si vizualizati parametrii in timp real.

P.S.
Inutil sa intreb daca a verificat cineva bujiile si instalaia lor.
uscatu'
Am fost si am reprodus defectul sub supravegherea unui tester,dar cel de acolo nu a gasit nicio o eroare,dc ar fi ceva la injectoare ar apararea,singura cauza dupa el ar fi bateria.Bujiile le-am schimbat.
pinguinul1985
salutare!din pacate raspund foarte tarziu pe acest topic dar mai bine mai tarziu decat niciodata!Am intalnit si eu la masina aceeasi problema am fost ca voi la toate servisurile autorizate si nimic ba ca e pompa de benzina ba nu stiu care.REZOLVARE VO SPUN:AM CURATAT CITITORUL DE PE VOLANTA SI SURPRIZA NU MAI AM NICI O PROBLEMA LA PRIMA CHEIE RUPE.ASTEPT RASPUNSURI DACA ATI REZOLVAT SI NU UITATI NU DATI BANI AIUREA CURATATI CITITORUL DE PE VOLANTA E VRE 50 RON
playeroooo2000
eu cred ca aceasta este rezolvarea la problema ta . daca te pot ajuta cu ceva detalii da-mi un pm. http://www.reno.ro/rezolvare-pornire-grea-...dti-t89284.html
uscatu'
Salutare tuturor.Se pare ca am gasit cauza pornirilor greoaie, cel putin la mine--ELECTROMOTORUL, am schimbat carbunii si acum invarte f.f.repede si porneste mult mai repede.
klausache
salutare!
scriu aici ca sa nu mai deschid un topic.
intr-o zi meganica al meu nu a mai vrut sa porneasca. pur si simplu am realizat ca bateria era fara vlaga si abia mi-a deblocat portierele (cred ca am uitat becurile aprinse). M-am pus repede sa o pornesc cu alta masina, am pus-o repede pe picioare, am plecat pentru vreo 80km iar cand m-am oprit era la fel de vida ca la inceput.
Din putinele mele cunostine am doua solutii, ori bateria a murit (desi avea numai 2 ani) ori alternatorul meu nu mai incarca.
Care ar fii primii pasi de verificare, inainte de e ma duce si a cheltuii banii pe la un garaj. unde sa ma uit si ce sa caut?
multumesc mult

Claudiu
aquabluedod
Salut,verifica bateria in primul rand automat se verifica si curentul care vine ....pt incarcare.
Eu am patit la fel ...a pornit mai moale(a invartit mai greu)am fost la bv m-am intors si pornea la fel...a 2 a zi dimineata nu aveam curent de pornire dar functionau toate pe masina.....a picat bateria ca amperaj.....
Nu am mai stat pe ganduri si am cumparat fara sa verific nimic o baterie.
Merge struna........nu prea pica asa usor alternatoarele la renault chiar si la modele mai vechi.
klausache
bine, ma duc eu sa cumpar alta, dar eu tot nu stiu de unde vine problema.
cum bateria e deja scrusa de orice viata, eu nu pot sa-mi dau seama daca se poate incarca sau nu. Nu pot sa-mi dau seama dca alternatorul imi debiteaza curent sa-mi bage in baterie sau nu.
Este tot timpul riscul sa cumpar bateria degeaba, ma gandeam ca poate este vreo solutie sa ma scuteasca de asta .
dodyalfaed
Salut, si la mine pornea foarte greu dci-ul, dar am schimbat solenoidul de la electomotor si gata problema.
Mrija
Ti s-o dus puntea de diode, nu da banii pe baterie asa numa aiurea, o verificare la electrician costa 10 lei. Reparatia vreo 200 cu piesa cu tot. Bucuria de a-l conduce pe meganica din nou fara sa ramai fara curent: PRICELESS.



Ca sa testezi alternatoru, pune o baterie de pe alta masina si verifica parametrii de incarcare cu tot ce ai consumator pornit, faruri muzica proiectoare, stopuri ceata tot ce gasesti. In mod normal ar trebui sa ai la incarcare intre 14.2 si 14.4 A cu toate cele pornite.
mitzunator
Aceiasi problema o am si eu.La mine pompa aceea manual,para ceea neagra se facea moale.am zis ca trage aer p eundeva si se dezamorseaza.Atunci am cumparat o supapa unisens care am montat-o inainte de para.Motorina nu o mai lua inapoi si para ramanea tare,dar masina tot greoi pornea,parca putin mai repede.Cand am verificat acum,para este ca inainte,moale si trebuie sa dau de cateva ori la ea ca sa se intareasca.Ce s afac,cum aflu pe unde trage aer? astia le service sigur nu stiu s ama lamureasca si mai e si 150 ron inspectia. Sigur pierde cumva presiunea ,se dezamorseaza ceva....
Maxy25
Si eu am ceva probleme legate de pornire pentru masina din foto dar nu la prima cheie la rece , spre norocul meu iarna asta a pornit ceas , problema ar fi la pornirea la cald dupa ce am folosit masina o perioada de timp apoi dupa un popas ... surpriza .....nu porneste . Invart la cheie cam 5-10 min. cu pauze si nu vrea nicicum . Problema aceasta nu se intampla frecvent doar odata la cateva luni sa zic . Din curiozitate m-am interesat printre ceilalti posesori de megane si pare a fi problema la senzorul de citire volanta , daca am inteles eu bine . Voi ce parere aveti ?
Megane Classic benzina 1,6 16v , fabricatie 2001
bdorin
ceva de genul asta http://www.reno.ro/porneste-si-dupa-20-30-...te-t205252.html?
Maxy25
Multumesc de parere voi incerca sa-l curat si daca nu da rezultate sa schimb senzorul respectiv , cand mi-e lumea mai draga ma lasa cu ochii in soare.
jas2
Cand citesc cu ce se confrunta fiecare dintre voi imi dau seama ca fiecare(aproape) ar trebui sa primeasca raspuns diferit...

Amestecati dieselul cu benzina...
cornel 15
Am și eu aceeași problemă. Am un renault megane de 1,9 2001 , adus din Italia. Atunci când se răcește afară începe să facă probleme la pornire. În restul anului pornește la sfert de cheie. L-am pus pe tester de mai multe ori, dar nimeni nu depistează nimic. Atunci când este frig rareori se intâmplă să pornească la prima cheie. Am schimbat filtre, bujii, am amorsat para, degeaba.
Poate mă poate sfătui cineva sau a depistat o problemă asemănătoare.
ady24
Ma gandesc sa nu fie vorba de capul hidraulic al pompei de injectie.
cornel 15
Duminică a fost frig la noi (Neamț) și în momentul pornirii a învârtit dar fără succes. Abia la a doua cheie a pornit scoțând un fum albicios. Cineva care mă însoțea mi a spus că ceva la injecție nu este cum trebuie. Săptămâna viitoare am programat-o pentru schimbarea distribuției și poate cu această ocazie să fac verificări în plus. Pentru acest motiv aș vrea să aflu mai multe păreri. Cei de la Auto Moldova (reprezentanța locală pentru renault) nu au reușit să pună un diagnostic.

30 Mar 2011, 11:20:
Am uitat să spun că mașina are 210 000 km și motorul este TDI. Am citit câteva mesaje care spun că renault nu ar avea asemenea motoare, însă așa scrie în certificat.
cj98czh
Renault nu are TDI ... motorul tau este dTi ... nu cumva asta scrie in certificat?

Sfatul meu este sa mergi la un atelier specializat doar in diesel ... si sa se uite acolo baietii ... si eu inclin sa cred ca este uzat capul hidraulic al pompei de injectie ...
xjc0c0
A mai fost un caz asemantor cand avea scris in certificat TDI ... deci este posibil. Eroare de scriere,sau nestiinta mellow.gif
bad_x
o mica precizare pt voi,nu puneti cutie de benzina pe diesel si nici de diesel pe benzina.am avut un caz ca nu pornea din cauza asta pozitia la senzor este alta,masina a facut manifestarea asta dupa 1 an jumate doarsi avea oscilatii foarte mari la turatie orce senzor am pus si orce am facut
xjc0c0
Genial...
Sa inteleg ca nu putem pune cutia de viteze de la o benzinara la un disel si invers,ca difera pozitia senzorului ?

P.S.: Ia citeste cu voce tare ce ai scris dry.gif
evocati
salut . sunt proaspat posesor de megane classic 1.6 16v an 2002 si deja au aparut problemele , mai precis , nu mai porneste , pun contactul , se aprind beculetele alea prin bord astept sa se stinga , dar ramane aprins cel de la baterie , cand dau sa porneasca , nimic , impinsa porneste in 5 metri , daca o las sa mearga 5 minute porneste la prima cheie , apoi daca nu o mai pornesc 1 ora , iar nu mai merge .
la tester nu a aratat nimic , ma puteti ajuta si pe mine cu niste sfaturi ???
lagunatnt
evocati ,tata ,pai schimba bateria si problema ta va disparea .cel putin asa cred .cand porneste impinsa ori nu ai baterie ori ai probleme cu electromotorul (asta daca nu-ti invarte motorul)sau te duci la un electrician auto sa vezi daca nu iti este dus alternatorul si nu iti incarca ceea ce nu cred.alte probleme la ce zici tu ca iti arata pe bord si anume bateria ,nu cred ca ai .bafta si multe drumuri .
evocati
atunci maine am sa ma duc cu ea la un service sa vad ce imi zic acolo , doar ca nu as vrea sa o pornesc tot impinsa , am inteles ca se poate rupe cureaua de distributie si hmmmm , nu mi-ar place.
am sa va spun maine ce s-a constatat la service , sper sa se rezolve .

4 Apr 2011, 19:09:
am revenit , doar probleme , am fost dimineata la un service , au constatat ca firul care da comanda la electromotor nu face bine contact , nu stiu daca i-au facut ceva dar dupa ce au umblat la el a pornit , toate bune si frumoase pana am ajuns acasa si am lasat masina 2 ore fara sa o pornesc , dupa care , iar aceasi problema , dau la cheie si nimic , ma duc a doua oara la service , de data asta fara masina sa ii intreb daca pot sa o faca sau nu , la care mi-au spus ca ei pot da jos electromotorul si sa il duca la cineva sa se uite la el , ca problema cu un contact imperfect poate sa fie inauntru ( in bobina parca a-r trebui lipit firul ) , voi ce parere aveti sa ma mai incurc cu ei sau sa incerc sa il dau eu jos acasa si sa ma uit eu la el , pentru ca asta nu a-r fi mare lucru sau a-r necesita sa duc electromotorul la cineva care se pricepe ????
SAU SA NU FIE ASTA PROBLEMA ??????
lagunatnt
daca iti invarte motorul ,atunci nu-i electromotorul.cand dai cheie iti invarte motorul ?daca ti-l invarte atunci nu are rost sa-l dai jos ,pt ca electromotorul atat face,iti invarte motorul pt pornire si apoi isi iese din functie.daca nu-ti incarca bateria ii alternatorul.masoara si tu incarcarea dupa ce o pornesti .
evocati
nu invarte nimic , dau la cheie si nici un sunet .
nu imi dai ceva detalii despre cum sa masor incarcarea ?? , nu ma prea pricep , dar sunt dispus sa invat .
multe multumiri .
cavaler
cauta sa verifici punerea la masa a electromotorului
evocati
nu am mai avut timp pana acum sa ma ocup de el dar sper ca maine o voi face si am sa revin cu ce am rezolvat , unii prieteni imi spun ca sigur problema este la bobina electromotorului
IonutGligan
Incarcarea o masori simplu cu un aparat de masura si anume iti reglezi aparatul de masura pe curent continuu (DC) si apoi pornesti motorul si pui bornele aparatului de masura pe bornele bateriei. Daca incarcarea ti-e buna va trebui sa citesti pe aparat 14.4 volti cu motorul pornit. Daca arata cu mult peste aceasta valoare e dus releul de incarcare iar daca arata sub aceasta valoare, alternatorul nu incarca si atunci verifici punte diode, releu incarcare, sau baterie terminata care necesita inlocuire.

sper ca n-am uitat ceva daca mai e ceva rog colegii sa adauge ori sa corecteze.
adryan
IonutGligan lui nu ii porneste masina...ce sa masoare?Evocati cel mai probabil este ori punerea la masa ori ceva in interiorul electromotorului(carbuni,perii...)
slx
problema asemanatoare cu un megane, 2001

pornire la rece, greoaie - porneste din 3-4 chei; dupa ce merg cu ea nu mai am probleme. mentionez ca merg cu masina cam la 2-3 zile, deci n-o pornesc in fiecare zi

am verificat urmatorele:
- bateria, ok
- schimbat distributia
- schimbat bobina inductie
- curatat senzor volanta

cand dau la cheie se aude pompa, invarte electromotoru dar nu porneste, trebuie sa insist de mai multe ori

merita s-o mai pun pe tester in service sa imi spuna ca nu are nici o problema ?? (am incercat intr-un service, dar mi-au zis ca e mai bine sa ma duc la reprezentanta renault, ca nu au softul complet, merita ??)

e posibil sa uleiul vreo problema ??

a, si dupa ce porneste, cat e uleiul rece, cand stau cu ea la relanti variaza RPM grav,
mi s-a intamplat sa varieze atat de mult cat se opreasca motorul cat astept la semafor. (de 2 ori - la repornire merge usor la prima cheie); dupa ce creste temperatura la ulei nu mai are vreo problema, dar variaza in continuare rpm usor, ca si cum as porni aerul conditionat si l-as opri...

merci
espacern
QUOTE(slx @ 6 Apr 2011, 09:24)
problema asemanatoare cu un megane, 2001
*


Ce motorizare ai pe masina?
1.4 sau 1.6 cu 16V sau 8V?.
Cel mai posibil la problema ta este senzorul care"citeste"volanta.
Asta asa pe"orbeste"si dupa simptomele descrise sumar de tine.
NB!
slx
1.6
8 valve
espacern
Senzorul de pe volanta se poate curata cand este inca bun.
Cand"moare"sau este pe duca degeaba il cureti,trebuie schimbat cu altul.
Doar o diagnoza poate sa te ajute cu problemele de ordin electronic(acolo se"vede"daca este bun sau nu senzorul).
NB!
evocati
ufffff , gata am rezolvat . a fost un contact pe bobina care era cositorit , dar cazu-se cositorul si a trebuit lipit dinou .
va multumesc pentru sfaturi si ajutor .
ahh , am masurat si incarcarea si arata 14,17 volti , cred ca e bine nu ???
drumuri bune !!!
crystysirghi
Salutare colegi !
Am o problema la megan 1.9 dti 72 kw, de ceva timp incoace porneste greu dimineata , bateria invarte perfect dar trebuie sa o tin lung ca sa o ia.( ex: face exact cum ar fi pompa de injectie dezamorsata).o data pornita toata ziua nu mai am treaba ,chiar daca mai sta oprita cateva ore nu mai face.
Daca vre-un coleg a mai patit asa ceva si a remediat problema va rog sa mi spune- ti si mie.

cu respect!


cj98czh edit: pe viitor te rog sa folosesti functia SEARCH a forumului!
adryan
Verifica furtunele de alimentare cu combustibil tur si retur,poate sa traga aer fals pe la ele...si asa se dezamorseaza
mi4u_17
Salut , am o laguna 1999 , 1.9 dti si nu reusesc sa ii dau de cap . prima data pornea greu dimineata (in martie) am schimbat bateria am zis ca e de la ea am luat o varta noua dupa schimb mi se parea ca porneste mai greu decat cu bateria veche.... acum de vre-o saptamana nu mai vrea sa porneasca deloc decat impinsa . am tot citi pe forum ca ar fi de la electromotor .. l-am dat jos am fost cu el la un centru specializat pe asa ceva mi-au spus ca este aproape nou ( vechiul proprietar tot problema asta o avea si nu ia dat de cap si a vandut-o cuiva la Bucuresti care iar fi schimbat electromotoru si ar fi mers pe urma.. povestea aceasta am aflat-o intaplator la service unde m-am intalnit cu primul proprietar) am pus-o pe tester imi da eroare la senzorul de turatie .... am pus unul sh nimic... am pus unul nou ..nimic tot nu vrea sa porneasca . impinsa porneste imediat.. sad.gif mentionez ca in timp ce ii dau la automat turometrul o ia razna urca si coboara pana la 5-6mii
Fishu
Aceasi problema am si eu tot megane 1.9dti.
Ai gasit vre-o rezolvare?
IronMan89
Salut!Am si eu problema asta cu o Laguna 1.9 dti,porneste greu dimineata,azi am dat comanda de filtru ulei,ulei si bujii,sper sa rezolov problema,para este foarte moale cand apas pe ea,am incercat sa vad daca prinde aer dar nu am reusit sa gasesc nimic.Are altcineva vreo alta idee?Multumesc!
Dreamer
Posibil de la demaror, care are carbunii uzati, colectorul este plin si "fura" curent. De aici pornirea greoaie cand temperaturile scad, solicita mult bateria. Eu am rezolvat problema la un atelier care se ocupa de asa ceva, m-a costat 230 RON cu montare, demontare demaror, inlocuirea carbunilor, curatare si testare pe stand.
ytumihai
Salut revin cu o noua problema la megane-ul meu tinand cont ca am rezolvat mare parte din probleme aici sper ca ma puteti ajuta si cu chestia asta....bun,deci in primul rand problema apare dimineata o ia din prima cheie dar invarte de parca nu as avea baterie...aveam un bosch de 40 pe masina tinand cont ca nu stiu de cand a fost pusa pe masina de fostul propietar am crezut ca bateria este problema am schimbat bateria acum cateva zile cu o baterie noua Rombat de 55 si spre surprinderea mea urmatoarea dimineata acelasi lucru cu bateria noua invarte foarte greu mentionez ca am schimbat bujii filtre + ulei distributie si pompa de apa masina are aceleasi simptome dimineata dar doar la prima cheie dupa ce porneste daca o opresc imediat si o pornesc iar nu mai face asa porneste normal huh.gif


PS : Am un megane I din 2000 motor 1.6e 8 valve 66kw
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.