ncristi
8 Apr 2011, 14:41
Da...dupa defunctul megane - masina la care am tinut mult - urmatoarea masina -FOCUS 1.6 TDCi
O am de 2 luni timp in care am facut aproape 5000km. Masina a costat aprox 13000 E fara TVA - am prins o oferta excelenta si are clima bizonala, ESP, jante 16 ... mai bine zis nu are geamuri electrice spate, piele si sistem audio SONY ca sa nu fie GHIA.
Dupa periaoda de acomodare - masina este un deliciu
. Suspensia excelenta, motorul excelent m-au facut sa inteleg de ce a fost ani in sir una din cele mai bine vandute in clasa sa.
(+)
- Directie excelenta. Are 3 setari -standard, confort, sport. Este la ani lumina fata de ce era pe megane 2.
- motorul excelent. Am un consum mediu de 4.7%
...consum real verificat personal. Merg foarte mult in ext. Cuplul este
decent...chiar nu inteleg de ce se mai fabrica motoare pe benzina
- Suspensia excelenta. Putin rigida la inceput dupa gusturile mele dar pe percurs dupa o mica perioada de acomodare devina aproape perfecta (dupa gusturile mele cel putin)
- Bine inchegata... NU ARE GREIERASI
...sau muuult mai putin decat meganu
(-)
-Spatii de depozitare interiore. Aici meganul castiga la mare distanta.
- Tabla mi se pare cam moale...adica tre sa fi atent unde te sprijini sa nu lasi o infundatura
- Modul de schimbare al filtrului de habitaclu...tre sa scoti pedala de acceleratie de fiecare data.
...cam atat pt moment
. In concluzie o masina curata, excelenta din punct de vedere mecanic. Sunt foarte multumit.
b76bgaarh
8 Apr 2011, 15:00
cate airbaguri? ca la noi focusul se vindea fara cortina de serie, erau optionale.
andreis
8 Apr 2011, 15:05
Salut,
S-o stapanesti sanatos, drum bun si fara greierasi
Ce echipare e?
ncristi
8 Apr 2011, 15:10
Airbaguri frontale si laterale pentru șofer și pasager
Nu stiu. A fost o oferta care o tot dadeau pe la tv in ultima vreme...anniversary parca ... corcitura - la o varinata bine dotata s-au scos geamrile elctrice spate, combina sony si pielea si a rezultata ce se vde.
schimbatorul asa era sau l-ai taiat tu?.. parca e un micropenis
Drumuri bune, motorina multa si putini greierasi.
cosmin_2300
8 Apr 2011, 15:25
De parcă
ăsta are o formă mult mai plăcută ....
Ăsta de Focus este butucănos, ce-i drept, dar nu mi se pare a fi foarte urât
b76bgaarh
8 Apr 2011, 15:28
deci nu ai corina pe ea. asta e un pas inapoi fata de ce aveai pe megan.... pacat.
Steel Tormentor
8 Apr 2011, 15:30
Schimbatoarele sunt oribile la Ford. Si schimbatul vitezelor se face greu si zgomotos. Poate mi s-a parut mie...Cotiera cum e? Nu cumva dintr-un plastic foarte tare de-ti rupi cotul in ea? Sistemul audiociteste si mp3? Are si mufa aux?
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 14:41)
...Cuplul este fenomenal...chiar nu inteleg de ce se mai fabrica motoare pe benzina
...
Mi-a placut fraza asta
Felicitari pentru masina! Este
M-am plimbat o vreme cu modelul asta tdci, diferenta fiind pornirea la buton, vad ca tu ai pe cheie?! Un mare minus este zgomotul la interior, ca tot se plangeau unii de insonorizare la Logan dci, asta de la Ford e tot la fel de porc. Degeaba nu are greieri daca te simti ca inntr-un camion, sau pe de alta parte, poate de aia nu se aud greierii. In rest foarte OK masina.
QUOTE(Steel Tormentor @ 8 Apr 2011, 16:30)
schimbatul vitezelor se face greu
E foarte usoara schimbarea vitezelor la focus. (d.p.m.d.v.)
aLecsunder
8 Apr 2011, 16:42
Excelenta alegere , felicitari. Mie personal imi place mai mult hatchback in 5 usi dar aici depinde de prioritati. Motorul chiar trage excelent , n-am sesizat diferenta de putere si cuplu intre asta si al meu 1.9. Felicitari inca o data pentru alegerea facuta , eu am acut una asemanatoare pe mana pentru cateva zile si pur si simplu n-am gasit nimic de care sa ma plang.
dansora
8 Apr 2011, 16:49
S-o stapanesti sanatos.
Am si eu aceeasi masina, aceeasi culoare
...doar ca are 5 cai in plus (1.8 Tdci), ESP in minus si e cu 1 an juma' mai batrana
.
Dupa aprox 30.000 km nu pot sa spun decat ca ma incanta ca in prima zi.
Pe traseu montan virajat, directia si stabilitatea sunt un deliciu.
Enjoy it!
spy_oh_joy1389
8 Apr 2011, 17:03
Sa o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme cu ea!
Sa-mi zici cum se prezinta chederele exterioare de pe usi peste un an
.
Are un vecin si aratau de zici ca au 20 de ani(cand avea un an, modelul fara facelift) iar oglinda din dreapta parca nu a fost lipita bine, ma refer la plasticul de care se tine bratul. De asemenea nuca de la schimbator nu statea cum trebuia.
ncristi
8 Apr 2011, 18:08
Schimbatorul ala este, este excelent insonorizata (sunt modele mai slab dotate fara scut si alea sunt mai zgomotoase- cele de 90 cai) , iar transmisia este bestiala - se cam pisha pe ce avea meganu care agata si se tot misca cenzuratu ala de schimbator.
Mecanic este net superioara meganului.
Nu am stiu, eu am umblat cu cea de 90 de cai, dar totusi ai pornire la buton, sau cheie?
dansora
8 Apr 2011, 18:11
La versiunea asta e cu cheie.
Butonul Ford Power e optional la varianta Titanium (top).
ncristi
8 Apr 2011, 19:38
Cheie briceag
... care mi se pare mai comoda decat cartela de la megane fiind mai mica si mai solida.
ArtVandelay
8 Apr 2011, 19:41
QUOTE
apropo cum isi modifica servodirectia comportamentul intre cele 3 setari ? pe confort presupun ca merge mai usor, dar intre standard si sport.. ?
Intre sport si standard sunt diferente mici. Pe sport este mai tare iar pe confort se apropie de cea a meganului. Eu o tin pe standard.
Nu am rupt niciodata cardul de la megane dar ia baga-l in buzunarul din spate al blugilor si aseaza-te din gresela pe el
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 20:38)
Cheie briceag
... care mi se pare mai comoda decat cartela de la megane fiind mai mica si mai solida.
Si cheia de la varianta de Focus cu start la buton e tot ca aia briceag, dar nu iese briceagul. Are in schimb doar partea metalica bagata cum e scobitoarea la briceage, se scoate mai greu si e detasabila, trebuie la capota doar.
M i h a i
8 Apr 2011, 19:54
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 19:38)
Cheie briceag
... care mi se pare mai comoda decat cartela de la megane fiind mai mica si mai solida.
aici esti subiectiv
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 20:38)
Cheie briceag
... care mi se pare mai comoda decat cartela de la megane fiind mai mica si mai solida.
Ai reusit sa rupi vreo cartela de megane, de zici ca e mai solida aia briceag?
Afla ca nu e, ba se mai si buleste dupa 3-4 ani. Dar poti comanda alta noua, e doar fo 6-7 milioane
herculane
8 Apr 2011, 20:26
sa-l stapanesti sanatos!
focus e mult peste megane la tinuta de drum, directie, si felul cum este inchegata. la fel, nu stiu ce nu-i placea cuiva la cutia de viteza. probabil ca n-a condus focus sau are cine stie ce masina premium si atunci da, cutiile nu se compara
totusi, modelul asta sufera putin la calitatea materialelor interioare, fiind sub vag la capitolul asta. deasemenea, o sa pierzi foarte multe la revanzare (daca te-o interesa aspectul asta) pt ca apare modelul nou, iar peste cateva luni tu o sa ai deja generatia veche
dogy_10
8 Apr 2011, 20:28
sunt curios ce se poate buli la o cheie briceag?
AmunDei
8 Apr 2011, 20:56
Nu mai poti taia parizerul cu ea.
Si mai ontopic: place masina, dar sa nu exageram. Cuplul e cat trebuie sa fie, nu fenomenal
ncristi
8 Apr 2011, 21:26
OK scuze...vin dupa o gramda de motoare pe benzina aspirate ... o sa modific treaba cu cuplul ca se supara benzinarii
..."are un cuplu decent"
Este sub vag dar nu merita sa dai 2000E mai mult pe o octavia sau golf si sa primesti un motor mai slab si niste plastice mai OK. Nu ma deranjeaza interiorul. Este suficient pentru ce fac cu masina. Nici chestia cu revanzarea nu ma intereseaza. Nu m-a interesat niciodata.
QUOTE(dogy_10 @ 8 Apr 2011, 21:28)
sunt curios ce se poate buli la o cheie briceag?
E un mecanism cu arc. Mecanic, adica. Sa continui?
QUOTE(Markos @ 8 Apr 2011, 20:55)
Ai reusit sa rupi vreo cartela de megane, de zici ca e mai solida aia briceag?
Ma bag si eu in seama: nu, dar am al 2-lea card cu butoanele cazute (dezlipite) si l-am f***t incercand sa-l desfac. Un card nou e ~600 lei. Cardurile de reno sunt monumental de slabe, sunt pline forumurile cu "problema card", nu are rost sa deschidem subiectul. Ca imi aduc aminte si iar ma enervez.
QUOTE(Markos @ 8 Apr 2011, 22:33)
E un mecanism cu arc. Mecanic, adica. Sa continui?
Esti pe o pista gresita. Se defecteaza muuult mai rar, in comparatie cu cardurile reno.
Si daca se belesc alea briceag, tot mai sunt utile. Am vazut sa nu mai stea inchise, de exemplu.
Oricum mie imi place Focus-ul asta foarte mult. Sa-l stapanesti sanatos!
La mine a fost fix pe dos. Cardul de la megan e brici, desi îl folosesc de peste 6 ani. L-am scapat si pe jos de vreo 3 ori, n-a avut nimic.
In schimb, la C4, era varza cheia briceag. A trebuit sa comand alta noua, înainte s-o vand. 7,2 meleuane
AmunDei
8 Apr 2011, 22:15
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 21:26)
OK scuze...vin dupa o gramda de motoare pe benzina aspirate ... o sa modific treaba cu cuplul ca se supara benzinarii
..."are un cuplu decent"
Nu trebuie sa modifici nimic
, e exact cum zici depinde cu ce masini ai mers; cuplu fenomenal e cand pierde aderenta la o accelerare ce incepe la 100 la ora, aia da senzatie
flaviuf
8 Apr 2011, 22:24
Nu am fost un mare fan Ford, dar am si eu de un an un Focus hatchback(as zice ca a fost un chilipir de la recuperari leasing) si vreau sa spun ca mi-am schimbat radical parerea. Are o tinuta de drum remarcabila, materiale interioare decente si din cate am aflat sta bine si la fiabilitate. E foarte placuta la condus, iar cutia mi se pare excelenta (mie personal mi s-a parut cu mult peste cea de Golf si Octavia). La minusuri as mentiona consumul urban putin ridicat (benzinara de 1.6) si o vizibilitate extrem de proasta la mersul cu spatele.
Sa o stapanesti sanatos, vei vedea ca pe zi ce trece iti va parea bine de alegerea facuta.
QUOTE(flaviuf @ 8 Apr 2011, 23:24)
La minusuri as mentiona consumul urban putin ridicat (benzinara de 1.6)
adica?
QUOTE(AmunDei @ 8 Apr 2011, 23:15)
Nu trebuie sa modifici nimic
, e exact cum zici
Nu carburantul e de vina ci morisca. Adica turbina. Vezi motoarele pe benzina de ultima generatie. Mititele, da' al draq'.
QUOTE(flaviuf @ 8 Apr 2011, 23:24)
materiale interioare decente
Cam la fel de "decente" erau si in Solenza. Cel putin eu am ramas cu impresia asta.
QUOTE(flaviuf @ 8 Apr 2011, 23:24)
cutia mi se pare excelenta (mie personal mi s-a parut cu mult peste cea de Golf si Octavia)
Fugi ma d-aici, nu e cu mult peste cutiile de BMW?
AmunDei
9 Apr 2011, 01:05
Nu ma scoate din context, e vorba de ce a condus el
. Am fost pasager in tractorase (de 2 litri maxim) care merg cot la cot cu benzinarele turbate (tot de 2 litri). Asadar n-are rost sa ne contrazicem. Important e ca omului ii place masina, ii place motorul si e multumit de ea.
aLecsunder
9 Apr 2011, 02:49
Markos, cam acelasi consum ca la Megane 1.6 16v , deci prea mare pentru ce ofera motorul. Faza cu cutia e relativa. Mie nu-mi place cutia de la Octavia 1.9TDI 90cp , pe cand cea de pe Focusul asta mi se pare mult mai buna. In schimb , la Golf V 2.0TDI e excelenta. Probabil si chestie preferinte fata de etajare ori o impresie dupa prea putini km petrecuti in compania masinii respective.
flaviuf
9 Apr 2011, 08:38
@ Markos: Mie consumul urban imi iese in jur de 11-12% intr-un oras mediu din punct de vedere aglomeratiei
@ cdadan: calitatea materialelor este decenta pentru clasa din care face parte, lucru confirmat de majoritatea publicatiilor de specialitate, dar ma rog probabil ca tu esti mai calificat
> legat de cutie, nu stiu de unde ironia: mie personal cutiile de pe Octavia si Golf(ce-i drept IV) mi s-au parut oarecum cu un joc destul de mare al levierului iarpe mine ma dispera chestia asta, in timp ce la Focus este foarte precisa. am observat si la A4-ul Quattro al cumnatului meu ca are parca un joc ceva mai mare(nu discut de etajare), s-ar putea sa fie o chestie a grupului VAG. POate e si chestie legata de utilizare. E parerea mea strict personala si n-am comparat-o nici un moment cu sacrul BMW.
Per ansamblu pentru mine a fost o surpriza placuta Focusul, pentru ca pana la urma din punctul meu de vedere iti ofera destul de mult in raportul "value for money".
ncristi
10 Apr 2011, 11:01
Vreau totusi sa aduc un elogiu binemeritat meganului 2. Din punctul de vedere al structurii de rezistenta masina este fenomenala. In urma impactului - lovitura laterala cu aprox 120 km/h dupa spusele politiei - habitaclul este INTACT, usile s-au deschis.
Dupa mine masina este o mare realizare tehnica la capitolul siguranta. Asa cum o vedeti masina a mers pe propriile roti, nu tragea stanga - drepta - se comportaa impecabil. Daca te lega coineva la ochi si te punea la voln nu ti-ai fi dat seama de accident.
Uluitoare maina la capitolul asta. Toti cei care au megane 2 pot dormi linititi din punctul de vedere al sigurantei.
Cum arta masina in urma loviturii:
Merced
10 Apr 2011, 11:11
Cum s-a produs accidentul? Masina era stationata sau sunt eu nebun?
Alexu7
10 Apr 2011, 11:20
daca era stationata cred ca o rasturna ala la 120 km/h
mai degraba cred a fost lovit in mers in timp ce facea stanga?
slider2
10 Apr 2011, 11:23
QUOTE(argon @ 8 Apr 2011, 18:09)
Nu am stiu, eu am umblat cu cea de 90 de cai, dar totusi ai pornire la buton, sau cheie?
tata are 1.6tdci 90cp, unchiul meu 1.6tdci 110cp. intr-adevar varianta mai putin potenta este mai galagioasa dar poate sa aiba si legatura cu nivelul de echipare trend (??) vs ghia.
Nu mai scriai aici daca avea ala 120 si intra lateral in masina, vorbeste politia prostii.
Merced
10 Apr 2011, 11:27
Eu ma gandesc ca daca ar fi fost din mers mai sarea un airbag, ceva.
Oricum viteza aia e fantezie, da' nu asta era curiozitatea mea.
Nu e vorba ca nu e sigura, e sigura masina, dar si daca ramanea interiorul intact, nu suporta creierul atatia G.
Aia nu e lovitura in lateral de 120km/h , poate a "sterso" la 120 km/h.
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 15:41)
- motorul excelent. Am un consum mediu de 4.7%
...consum real verificat personal. Merg foarte mult in ext.
Poti dezvlota, te rog? Eu n-am reusit asa ceva pana acum. E drept, e diferenta de km enorma intre masina mea si a ta, dar m-ai facut curios. Inteleg ca ai putea face 1000+ km cu un singur plin, iar eu am mers 750 cel mai mult (pana s-a aprins becul, nu pana la gol).
ncristi
10 Apr 2011, 17:15
Masina stationa si nu s-a rasturnat ca a fost impinsa in masina de langa - un matiz pe care l-a sifonat urat de tot . Si pe partea cealalat artaa la fel.
Era intr-o parcare "spic" din centrul ploiestului.
Au fost avariate mau multe masini nu numai a mea.
QUOTE(MuciX @ 10 Apr 2011, 13:21)
Poti dezvlota, te rog? Eu n-am reusit asa ceva pana acum.
Nici eu, exact ca a lui, dar 90 de cai, mers 90% extraurban, sub 6,1 % nu a scazut media pe bucati de ordinul mii de km, dar cu climatronicul pornit 24/7, desi sunt si perioade in care instantul arata 3 la mers constant pe drept, ceea ce nu e relevant deloc. Toate astea cu motorina cea mai scumpa la pompele Petrom.
ncristi
24 May 2011, 22:00
Am facut 10000 KM
.
Cuvantul care ar caracteriza masina pana cum - IMPECABIL. Nici cea mai mica problema, motorul a inceput sa se "lase" si s-a stabilizat la un consum de 4.8% mixt (80% exterior cu viteze de max. 120km/h).
Nu prea am ce sa comentez...o masina buna, foarte corecta si sunt mai mult decat multumit de alegere.
Daca ar fi totusi sa reprosez ceva ar fi faptul ca suruburile unde se prind barele transversale au fost astupate de un mastic pe care cu greu l-am curatat cu un cater
...chestia asta m-a nemultumit....si faptul ca usile din spate nu au buzunare....
cristio_79
25 May 2011, 12:31
QUOTE(ncristi @ 8 Apr 2011, 19:08)
Mecanic este net superioara meganului.
Daca e sa ne referim strict la motorizari, pe partea de diesel, cam tot ce scoate PSA este net superior Renault-ului. Nu mai spunem ca in parteneriat a intrat si BMW, iar motoarele PSA echipeaza masini produse de Mazda, Toyota, Mitsubishi.
Sistemul de injectie este Bosch?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.