Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire kit distributie 1.5 dci K9K 702
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Stefi_R
Buna ziua,

Imi cer scuze daca mai exista vreun topic de acest fel; am cautat dupa "inlocuire kit distributie" si rezultatul a fost mai multe zeci de pagini.

Datele problemei: Motor K9K 702 (Kangoo 1.5dci 2002 fara aer conditionat; intrucat in viitorul nu foarte indepartat va trebui sa inlocuiesc acest atat de rau famat kit de distributie, si intrucat am avut cateva experiente neplacute prin service-uri (si am mai auzit si de alte experiente si mai neplacute), ma bate gandul "ce-ar fi daca as incerca sa fac eu acest lucru? Ar fi imposibil? Cat de greu poate fi?"

Sunt in faza de documentare; in trecut pe cand aveam o Dacie 1300 (stiu, motorul Daciei 1300 nu e 1.5 dci, asa ca nu radeti) am demontat de vreo cateva ori motorul, am inlocuit setul motor, simering la cutia de viteze si ferodourile la ambreiaj, pivoti, am mai refacut cablajul electric dupa ce luase masina foc, etc.

Astfel, m-am gandit sa-mi cumpar cateva scule, cum ar fi:
- o cheie dinamometrica, si eventual cateva tubulare care-mi lipsesc.
- o trusa de imobilizare (sau calare?) a motorului cum ar fi "Facom dt.dci"

La faza cu diapazonul zic pas, pentru ca sunt aproape convins ca in foarte putine service-uri se foloseste asa ceva.

Intrebari:
- a mai facut cineva asa ceva cu rezultate bune si fiabilitate cel putin apropiata de practica majoritatii service-urilor?
- poate fi cineva destul de amabil si cu destul timp incat sa-mi explice pas cu pas cum se face?

In prealabil as vrea sa verific integritatea curelei si a rolelor; am inteles ca se da aparatoarea de sub baia de ulei jos, se ridica usor motorul pe cric si se desface tamponul (elastic?), apoi se desface carcasa de plastic a distributiei? mai trebuie demontat ceva in plus pentru a avea acces la distributie?

Multumesc anticipat tuturor celor care doresc sa ajute.
Numai bine.
PS - vor fi unii care vor zice, "imposibil", sau "o faci si dupa aia vii si te plangi pe forum ca s-a rupt cureaua si alte necazuri pe la motor", sau "cu banii dati pe kitul de imobilizare si pe cheia dinamometrica te duci la un service bun si ai si garantie"; problema mea e ca nu prea mai am incredere in service-uri :-(
espacern
Pentru demontare/montare suport motor,capacele plastic,curea+role de distributie se poate sa te pricepi sa faci si tu(dupa spusele tale cu experienta ta).
Dar pentru calaj distributie si montajul curelei+role distributie te saftuiesc sa apelezi la cineva cu experienta in acest tip de operatiunii.
Poate parea simplu pentru cineva care face asta fregvent dar o mica greseala la calaj sau tensionare poate avea urmarii cu costuri mari.
Daca vrei pot sa te ajut cu alte sfaturi sau scule.
NB!
Stefi_R
Multumesc inca odata Espacern (si pentru decodificarea VIN-ului smile.gif )

Deocamdata am in plan schimbarea uleiului si filtrelor. Problema cu kitul de distributie este ca nu stiu cand a fost schimbat; cand m-am dus "pregatit" la service ca sa-l schimb, mecanicii de acolo au desfacut cutia de plastic si au "analizat ochiometric" situatia si au spus ca kitul respectiv a mai fost schimbat - au vazut ei acolo ceva semne cu vopsea (masina am luat-o la cca 115.500 km, sau atat sper ca avea), si ca cureaua si rolele aratau bine. Acum am 133.000 si cu ocazia schimbului de ulei as vrea sa verific si eu "ochiometric" daca cureaua da semne de uzura sau imbatranire.

Legat de disponibilitatea de ajutor cu sfaturi sau scule: vad ca esti din Brasov iar eu din Sf.Gheorghe; ai, sau lucrezi in service? sau ai scule/dispozitive de vanzare? Daca da, poate imi dai ceva detalii pe PM in legatura cu o oferta de pret, sau chiar inlocuire (dar sa fiu si eu de fata sa fur ceva meserie smile.gif ) Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.