Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cablu acceleratie si ambreiaj 1.4 8v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
z_fdd bacau
Salut! Am un clio symbol 1.4. Trebuie sa schimb cablul de acceleratie si voiam sa stiu daca este compatibil cablul de pe logan sau de pe solenza, pentru ca cel de renault este vreo 120 de lei. Ma gandeam ca exista si o varianta mai ieftina. Daca a schimbat cineva sau are cineva codurile, va rog sa ma ajutati.

Cam aceeasi problema ar fi si cu acel cablu de ambreiaj.
Eu am incercat sa gasesc niste coduri si sa fac comparatie (elitecat.cz), dar n-am avut succes.

Astept raspunsurile voastre. Multumesc!
lucianm
codurile:

ambreiaj : 82 00 741 825
acceleratie : 82 00 700 578
z_fdd bacau
ok, multumesc mult!

astept sa vad daca a schimbat cineva si sunt si compatibilitati.
cmandrei
Din cate am vazut eu, cel de pe clio e compatibil cu cel de pe logan. (exista totusi posibilitatea ca cel de logal sa fie ceva mai lung totusi smile.gif )
z_fdd bacau
aha... multumesc! asta presupune ca nu pot adopta o varianta mai ieftina. cred ca o sa merg pe cel ''pentru'' symbol. dar o sa-i intrb si pe cei din magazine, poate ei au o varianta sa le compare.
stelus_ionut
am luat eu de solenza si e mai lung decat cel de clio, mie mi s a rupt pe drum si am fost obligat si de banii din buzunar sa scumpar unu de solenza,apoi acasa l-am scos si am mai taiat cu dalta infasurarea aia de metal -vreo 5 inele-si am rezolvat problema.

2 Apr 2011, 23:58:
ps:cand l-am montat in sosea pedala de acceleratie statea mult in sus, la acelasi nivel cu frana

2 Apr 2011, 23:59:
pret 30 de lei atunci
z_fdd bacau
azi am fost la magazin de piese. am ramas putin surprins: cablu original renault - 147 lei... mi se pare extrem de scump (si nu este un magazin scump, au piese la toate preturile, de la ei cumpar in general)...

incerc sa gasesc alta varianta, nu imi surade ideea sa scot atatia bani din buzunar pe un nenorocit de cablu...
z_fdd bacau
mi-a cumparat frate-miu un cablu UNIVERSAL din iasi. a dat 50 de lei pe el. este ca u npuzzle (se taie sufa la dimensiunea dorita, se taie camasa de protectie si se asambleaza). cu putina insemanare, iese treaba. eu l-am montat zilele trecute si vreau sa spun ca sunt multumit, mai ales ca nu am mai dat 150 de lei...
ReiMNs
trebuie sa-l schimb ca am si eu problema asta. tnx de info biggrin.gif
z_fdd bacau
ReiMNs, repet, dureaza ceva mai mult asamblarea si iti poate da putina bataie de cap, dar cred ca merita sa economisesti 2/3 din suma. bafta!
onici_alex
Salut.
Aceeasi problema am avut-o si eu astazi cu cablul de acceleratie. Norocul meu a fost ca eram inca in parcare. Cand am desfacut cabulul am observat ca avea cateva fire rupte si se facusera toate gramada la capatul dinspre pedala de acceleratie.
Am fost in targ la Vitan unde am aflat ca un cablu original clio costa cam 155 ron si unul de solenza 30 ron (doar ca e un pic mai lung si trebuie scurtat). La sfatul vanzatorului am cumparat cablul de solenza.
Operatiunea de scurtare a cablului a durat maxin 30 minute, trebuie taiata camasa cam 3 - 5 cm.
Tocmai am facut o economie de 125 ron, destul de bine zic eu.
Codul pentru cablu acceleratie original Dacia
- 60 01 546 180 -

bafta!
ReiMNs
aseara mi s-a rupt cablu de acceleratie... noroc ca eram prin parcare si studiam ceva pe la motor si m-a mancat sa ating cablu si s-a facut praf biggrin.gif .

Am remediat problema cu o sufa de frana pentru bicicleta smile.gif)) dar as vrea sa pun un cablu de acceleratie, nu improvizatii . m-am chinuit ceva timp, partea grea a fost sa nituiesc sub pedala ca nu aveam spatiu biggrin.gif alta modalitate nu am vazut-o tongue.gif
theodor2004
las-o incolo de sufa de bicicleta si pune-ti un cablu de acceleratie ca lumea. Pana la urma e vorba de siguranta ta.
Eu mi-am pus unul Renault original, m-a dus cam 130 RON cablul, dar, asa cum spun si baietii, poti sa pui de Solenza. Dar atentie sa fie aceeasi lungime, vezi cum il scurtezi (eventual le pui unul langa altul si il scurtezi pe cel de Solenza la fel ca cel de Clio).
cristi_ubs
se potriveste ca lungime cablul de logan.Singura adaptare care trebuie facuta este la pedala de acceleratie unde difera sistemul de prindere.Se rezolva in 3 minute cu 2-3 soricei.
ReiMNs
QUOTE(cristi_ubs @ 15 Jul 2011, 13:15)
se potriveste ca lungime cablul de logan.Singura adaptare care trebuie facuta este la pedala de acceleratie unde difera sistemul de prindere.Se rezolva in 3 minute cu 2-3 soricei.
*



sufa e shimano tine mai mult decat cablu de la logan smile.gif)
cristi_ubs
si va mai intrebati de ce se strica.....Daca se strica cablu de acceleratie, ii pui cablu de acceleratie.....nu de bicicleta.
De ce nu incerci sa ii pui in loc de motor pedalele de la bicicleta...devina mai eco si mai putin costisitoare la intretinut.
theodor2004
si eu tot pe unul original as merge, din 3 motive:
-e usor de montat, si se potriveste la fix (nu il scurtezi, nu ii modifici sistemul de prindere)
-e mai sigur unul Renault decat unul de inlocuitor (adica sansele sa se rupa sunt mai mici)
-nimic nu e mai enervant la o masina decat o acceleratie care nu raspunde prompt si corespunzator la comanda. Un cablu de inlocuitor poate fi mai lung sau poate sistemul de prindere nu e suficient adaptat, si apare un ,,lag'' de acceleratie (apesi pedala si masina nu accelereaza imediat). Numic mai frustrant ohmy.gif
ReiMNs
ai dreptate cu cel original; pe acel sistem voi merge iar, acum e provizoriu, trebuia sa ii pun acea sufa sa ma pot deplasa. Pedale nu are rost sa-i pun ca am ceva cu pedale smile.gif)

theodor2004
f bine ai decis! Pune tot unul original, costa cam 130-140 RON, dar macar cu el simti placerea condusului.
Daca iti pui unul de inlocuitor ar merge si asta, dar masina parca nu mai raspunde la fel de repede la comenzi, si pedala poate sa sta prea tare sau prea moale. Tu decizi daca merita.
espacern
Am un cablu NOU pentru Clio original Franta(ref.10.0383).
Detalii de pret pe PM sau mail.
@+
ReiMNs
si asa e motorul mic, sa mai am si delay cand apas acceleratia ...in loc sa-i fac upgrade imi bat joc smile.gif)
theodor2004
Ti-ai dat singur raspunsul!
PhilipMorris
se schimba greu cablul de acceleratie? care a schimbat poate sa dea share la operatiuni utile?
aurelyan
Se schimba usor, nu mi-a luat mai mult de vreo 10 minute cu orientarea la fata locului...
urmareste traseul lui de la pedala de acceleratie si vei sti ce ai de facut.
z_fdd bacau
da, singura problema este pozitia cam aiurea, ca trebuie sa bagi mana printre toate furtunele, pana ajungi spre podea, la locusorul unde intra spre pedala... doar sa fie ziua, sa ai lumina buna si o sa te descurci, nu e filozofie. lucrat cu atentie si sigur iese.
PhilipMorris
Mersi boys. Ieri am schimbat cablul cu o sufa de bicicleta cum a facut Reimns. Am facut-o din intentia de a fi sigur ca stiu cum sa o fac cu cel original si daca ar fi ceva imbunatatiri in mersul masinii. Mi-a luat maxim 1 ora, din care 30 minute m-am straduit sa nituiesc un capat al cablului la lungimea care trebuia.
Motorul merge rotund la schimbarea vitezelor in trepte inferioare si pedala se simte mult mai libera. Cablul era praf, l-am desfacut si nu avea cum sa nu agate in capul cablului dinspre filtrul de aer.
aurelyan
O intrebare legata de cablul de ambreiaj la masina din semnatura, am luat un cablu Cofle 10.2843, lungime 969/681, l-am cerut pe codul de original 8200741825, pe eticheta scrie codul 7700421960. Faza este ca nu seamana deloc cu cel pe care il am acum, are niste greutati pe el, ca in foto atasat.

Intrebarea este daca se potriveste cablul acesta, daca a mai schimbat cineva in regie proprie si cam cat dureaza...
z_fdd bacau
exact asa arata si al meu (Global Auto Parts). se potriveste sigur, si eu mi-am facut griji cand am vazut metalele alea atarnate de el. sincer, nu le inteleg rostul...

cat dureaza? depinde cat esti de dibaci. vreo jumatate de ora, pe lumina si 2 oameni ar fi indicat... e urata pozitia in care trebuie sa te bagi pe langa motor, e destul de intortocheat ca sa bagi cablul prin podeaua masinii...dar daca ai rabdare, sigur iti reuseste...
aurelyan
Ai gresat cablul ala interior inainte de montaj, ca la mine asa zice pe ambalaj...chiar nu imi dau seama ce rol au greutatile alea pe el.
z_fdd bacau
da, am gresat, dar nu cu vaselina, cu spray cu vaselina cu teflon. asa scria si pe ambalajul meu, sa gresez...
alexgeogabriel
Salutare, ajutati-ma si pe mine cu o problema. Mi s-a schimbat cablul de acceleratie, era ferfelita facut si cumnatul meu s-a dus la un service din zona. Partea urata ca e ditamai streangul de ajunge pana la radiator, ma deranjeaza foarte mult ca pedala s-a ridicat acum aproape in dreptul pedalei de frana. Exista o solutie de reglaj, posibil prin scurtarea cablului? Nu de alta dar acum pedala imi vine perpendiculara pe talpa si ma streseaza enorm. Mi se pare ca a schimbat si pozitia clepetei, inainte era indreaptata inspre lateralul masinii, acum este orientata inspre bord.
aurelyan
Se poate regla, dar tot sus o sa fie pedala, cred ca au pus un cablu de Solenza sau Logan. Reglajul se face in principiu mutand acea siguranta metalica mai in fata sau mai in spate pe capul acela de plastic cu aspect valurit. Cel mai probabil va trebui sa tai si din camasa cablului cativa centimetri si apoi faci reglajul din acea siguranta pana sta pedala cum vrei.
Ca sa nu te complici, cumpara un cablu de origine, este in jur de 100 lei la reprezentanta, il pui si nu trebuie sa-i mai faci nimic.
alexgeogabriel
Au dat comanda special pentru el, scria Clio, Megane si inca ceva pe el, nu putea sa mai vina cu vechiul cablu pentru ca se tot macina si avea un punct negru de unde se tot rupeau sarmele. L-au desigilat in fata cumnatului meu. Te referi la plasticul acela alb din capatul cablului?
z_fdd bacau
nu, are o siguranta metalica pe el, ca un fel de U care vine peste o parte cu striatii... daca te duci la masina si te uiti la el, imposibil sa nu o vezi.

cam acolo ar trebui sa umbli, sa incerci sa-l reglezi... si eu am schimbat cablul, dar nu am avut problema asta, desi e unul compatibil, facut prin Ungaria... s-a potrivit perfect... nu stiu cum de ai patit asa daca spui ca e pentru reno...
alexgeogabriel
Nu stiu ce sa zic dar ma pot spanzura cu el la cat de lung este. Pe cablu este aceasta siguranta nu? O sa ma uit diseara dar se intareste pedala dac modific ceva?
z_fdd bacau
ar trebui sa se ajusteze fara sa se intareasca pedala. hai ca daca apuc, iti fac o poza la mine azi si o postez, ca sa stii ce sa cauti smile.gif

e in partea de sus a cablului, cum se duce spre motor...

21 Aug 2014, 07:25:
iaca am rezolvat smile.gif

http://i60.tinypic.com/2qk45uh.jpg

e exact partea care te intereseaza pe tine, cu siguranta respectiva (se vede si ea pusa pe ultimul canal din dreapta)
alexgeogabriel
Aha si rotesc de saiba aceea. Multumesc mult. Sa vad daca s ila mine e la fel. Seamana cu reglajul cablului de ambreiaj de la logan.
z_fdd bacau
nu rotesti, ala nu e filet, sunt canale... o scoti si o muti unde iti convine tie smile.gif
alexgeogabriel
A, gata. Din unghiul respectiv, in poza parea ca o saiba. Am vazut si eu cum arata si in poza ta, acum il disting ca si u. Am dat la maxim si s-a mai lasat pedala, inainte era cu 2-3 pozitii peste mijloc. Senzatia in talpa s-a imbunatatit, parca e loc de mai bine dar nu vad ce as mai putea modifica. Uitati-va si voi ce streang mi-au pus pe masina. radmasa.gif Am atasat si o poza cu amabalajul, cablul este Cofle si se vad codurile de referinta. Am aflat ca nu s-a uns cu nimic...pe ambalaj scrie silicon grease. Ce silicon e asta? Cel cu teflon mentionat anterior?
z_fdd bacau
frate radmasa.gif
cred ca s-au gandit sa iti faca o oferta buna: la cat e de lung, poti taia din el si schimbi si la ambreiaj radmasa.gif

silicon grease e o vaselina siliconica, nu cred ca are si teflon...

daca nu mentioneaza sa dai tu cu ceva pe el, nu dai cu nimic... la mine mentiona pe ambalaj...
KATANA
QUOTE(alexgeogabriel @ 21 Aug 2014, 21:11)
A, gata. Din unghiul respectiv, in poza parea ca o saiba. Am vazut si eu cum arata si in poza ta, acum il disting ca si u. Am dat la maxim si s-a mai lasat pedala, inainte era cu 2-3 pozitii peste mijloc. Senzatia in talpa s-a imbunatatit, parca e loc de mai bine dar nu vad ce as mai putea modifica. Uitati-va si voi ce streang mi-au pus pe masina. radmasa.gif  Am atasat si o poza cu amabalajul, cablul este Cofle si se vad codurile de referinta. Am aflat ca nu s-a uns cu nimic...pe ambalaj scrie silicon grease. Ce silicon e asta? Cel cu teflon mentionat anterior?
*



Eu iti recomand sa cumperi piesa de origine.
alexgeogabriel
Nu avea de unde, era la munte, a luat ce a gasit.
@fdd, scrie pe punga cu galben ca trebuie uns la montare dar de ...mecanicii. Probabil nu stiau engleza. smile.gif I-a bufnit si pe ei rasul cat este de lung, au zis ca acum am de unde taia daca se mai rupe sufa.
z_fdd bacau
ok, deci nu sunt singurul care a cumparat cablu pe care scria ca trebuie uns smile.gif)
alexgeogabriel
A mai schimbat careva? Vad ca pe Autokarma si e piesa, imi aduce cod original 182015364R(inlocuitor). Pe celalalt nu il mai gasesc.
alexgeogabriel
Stie cineva cum se numeste arcul acela de sub pedala de ambreiaj? Am un usor joc sus jos in pedala si nu stiu daca de acolo tacane uneori.
alexgeogabriel
Mda, am schimbat cablul prin vara, ce senzatie, se apasa mult mai usor. Ramasese inca acel scartait, tac tac dinspre cutie, asa ca am uns nuca de sub burduful acela de ziceam ca e de la tacheti.
Am scapat momentan de taca taca dar ce sa zic, cred ca s-a scurs pana spre pedala pentru ca a inceput sa scartaie ca si cum s-ar atinge in zona pedalei de ambreiaj.🤔
Zgomot din acela de arc greoi, cred ca s-a curatat mizeria ce o fi fost acolo si am dat in problema clasica. Ce mi s-a parut ciudat, e ca in depasiri la viteza mare, parea ca accelereaza mai greu decat de obicei si dadeam vina pe benzina. O fi curs pentre discuri?
Andrei_du
La Symbol 1, 1.4 8V, se poate intinde cumva cablul de ambreiaj?

Am doua cabluri, cel original si unul nou, cu niste piese metalice pe el.
z_fdd bacau
Ce sa se intinda? blink.gif
Sa isi modifice lungimea??? La ce te referi?
Pe masina sigur nu ai 2 cabluri, unul probabil e de rezerva... smile.gif
Andrei_du
Intrebam daca se poate regla lungimea cablului, daca exista pe undeva un surub de reglaj.

Un cablu e de rezerva, da. Pe masina e cablul original.
Cand e frig agata la intrarea in vitezele 1 si 2. O fi placa de presiune defecta dar vreau mai intai sa vad daca nu cumva e din cauza cablului.

Cand incerc sa trag putin de cablu ca sa iasa de pe furca de ambreiaj, am observat ca il pot trage cam 5 centimetri. Mi se pare ca e foarte slab. Nu am idee daca e normal sau nu.
alexgeogabriel
Ai doar de reglaj un canel in preajma furcii care iti ridica/coboara pedala la acceleratie, la ambreiaj nu stiu sa existe. Poate ai tu un cablu cu surub, ii tai firele de cablu, prinzi surubul si nituiesti cablul unde e finalul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.