Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: XENON sau nu?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
bhadorya
salut la toata lumea!
se merita sa pun optiunea faruri cu xenon pe megane 3?
am inteles ca este doar pe faza scurta deci nu e bixenon.
sa dau 600 si ceva de euro pe acest pachet care mai include si spalator faruri????
voi ce ziceti?
cei care il au deja rog o impresie o parere,cand se aprind bat (se vede) mai bine,decat halogenul?
am inteles ca sunt adaptive doar pe inaltime adica regleaza singur inaltimea si nu sunt adaptive si in viraje.
PS cat costa un bec xenon daca se arde???
RedCap
Este bixenon... are si pe faza lunga, nu doar pe scurta. De restul sa te lamureasca ceilalti, eu am avut la o masina xenon si nu se compara cu halogenul...
bhadorya
da??? are bi-xenon? pai am citit pe un site ca cica are numai pe faza scurta si pentru faza lunga are bec separat,poate dezinformau aia.
cineva care are optiunea pe M3 are pe ambele faze????
RedCap
Eu asa stiu si de la dealer si de prin optionale parca, ca e bixenon. Iti spun la la inceputul lui mai cu exactitate ce e. smile.gif
tatimeu
eu am masina din 2009 (Spania) cu xenon. Nu e de nici o culoare bi-xenon, desi in pliantul de prezentare scrie ca e bi-xenon. Pentru faza lunga exista bec halogen separat. Becurile din far sunt in numar de 5 si anume: xenonul, faza lunga, pozitia, semnalizarea, lumina de drum. Acum daca s-a schimbat ceva fata de cum era initial nu stiu. Xenonul e adaptiv (la aprindere se face reglarea verticala-orizontala), normal in functie de incarcarea masinutei pe puntea spate se regleaza automat pe verticala, iar in timpul mersului are (cred) si functia de reglare pentru viraje - fara nici o influenta asupra sigurantei in condus (in sensul ca e mai buna/mare etc.). Ceea ce spun vis-a-vis de acest aspect sunt constatarile mele si nu sustin ca detin adevarul absolut.
La fel in ceea ce priveste faptul ca bat sau nu mai bine decat halogenul parerea mea este ca nu exista diferenta intre ele. (inainte de prima revizie am mers cu masina in service pentru a cere sa-mi ridice putin xenonul, avand impresia ca bate mult prea aproape de masina. Au reglat xenonul dupa cerinta mea dar mi-au spus ca o sa primesc semnale prietenoase de la participantii la trafic, lucru care de altfel s-a intamplat de mai multe ori de atunci. Nu stiu, dar eu unul nu vad nici o urma de lumina pe sosea in momente de genul (azi dimineata ora 7.30-8.00) sau atunci cand incepe sa apuna soarele si farurile se aprind automat. Spalatorul de faruri, si aici e tot o parere personala in situatii de "mizerie" nu te ajuta . De multe ori am fost nevoit sa opresc in benzinarie sa spal farurile la fel ca si in cazul in care pe clio III nu aveam asa ceva.
DFA
Farurile Xenon cu lupă bine reglate nu au cum să se vadă EXTRAORDINAR de diferit față de un Halogen cu reflector la fel de bine reglat.
În privința faptului că la răsărit/amurg lumina farurilor "nu e vizibilă" pe drum este cât se poate de normal, la fel se întâmplă și la farurile Halogen.
Singurii care sunt "mulțumiți" de xenoane sunt cei care înlocuiesc becurile Halogen cu Xenon în faruri cu reflector (obișnuite) - la ei lumina puternică generată de becul Xenon se reflectă în toate părțile (neexistând focalizare) și luminează totul în jur, dând impresia că "mamă, ce bine se vede cu xenoanele astea, laser frate!". Firește, asta contează doar pentru ei, ceilalți nu mai contează că sunt orbiți...
Un far Xenon cu lupă nu prezintă aceste defecte, lumina este distribuită uniform pe o suprafață asemănătoare cu cea acoperită de un bec Halogen, poate un pic mai mare, depinde de far/fabricant.
Diferențele de vizibilitate apar cel mult din cauza diferenței de temperatură de culoare, lumina Halogen fiind mult mai caldă decât cea rece a Xenonului.

Faruri Xenon, dacă vi le permiteți, ar trebui să fie mai avantajoase, consumă mai puțin pentru o lumină identică sau ceva mai mare decât a Halogenului, se reglează automat pe verticală și vin și cu spălător.
Dar au și dezavantaje, farul e mult mai scump (preferabil să aveți CASCO), becurile mai scumpe, murdăria le scade eficacitatea mult mai repede, mătuirea farului are efecte dezagreabile și mult mai vizibile decât la Halogen.
RedCap
Deci eu la masina anterioara pana sa ii pun xenon eram chior... dupa ce i-am pus am zis ca in sfarsit vad si eu ceva noaptea. Masina fusese conceputa pentru xenon, avea faruri cu lupe chiar dar... vedeai nimic cu ele. Clio din semnatura era tatic fata de respectiva masina la capitolul vizibilitate noaptea... ma rog... inseamna ca masina respectiva era chioara de fel cu halogen si de-asta. smile.gif O sa compar luna viitoare Megane-ul cu masina din semnatura, Clio, si o sa pot posta diferente.

Cat despre spalatorul de faruri, am avut si d-ala, si era inutil, doar daca dadeai imediat jet dupa ce se punea mizerie aveai sanse sa fie folositor, altfel daca se usca murdaria pe faruri, la revedere, singurul avantaj era ca macar te dadeai jos doar cu carpa, nu si cu lichid ca farurile le aveai deja ude. smile.gif

Cred ca totusi cel mai bun sistem de spalare a farurilor era cel de pe mai vechile Mercedes-uri si Volvo care aveau stergatoare de faruri. smile.gif
bhadorya
pana la urma nu sunt bixenon ci doar pe faza scurta asa cum am citit pe un site.
spalatorul de far ziceti ca nu isi face treaba.
diferenta intre un halogen bine reglat si un xenon nu este sau este foarte mica.
din ce a-ti postat nu se merita optiunea care costa 630 euro.
totusi mai astept pareri de la cunoscatori si mai ales de la cei care poseda aceasta masina si au aceasta optiune din fabrica.
PS 1.nu mi-a zis nimeni cat costa un bec xenon in cazul ca se arde.
2. sunt adaptive si in viraje sau nu?
crazybogdan
Am Megane de 2 ani jumate-xenon din fabrica
Golf din 2006-fara xenon
Am avut
A4 din 2007- cu xenon din fabrica
Fabia din 2001- fara xenon

Cred ca pot sa exprim o parere obiectiva.

1. adaptive light inseamna ca farurile se deplaseaza si lumineaza si stanga/dreapta atunci cand virezi(se strica, costa de te indoaie). Autoleveling au toate, e standart pentru orice masina care are xenon din fabrica.
Asadar poate e adaptiv, poate nu, nu stiu.
2. un bec este foarte scump, 400+ RON (rog a nu fi citat, am spus ce preturi am vazut eu, nu conteaza unde)

Spalatorul de faruri este cu dus-intors. De ce?
1. E soare si frumos-e inutil, dar apa tot consumi pe el cand speli parbrizul(evident farul e si el aprins, altfel stropitoarele de faruri nu functioneaza)
2.ploua si e urat: te ajuta doar pana ajungi in fundul celui din fata ta si se murdaresc la loc. Dar nu asa este si cu parbrizul? Toti stim adevarul...

Cum a fost specificat si intr-un post anterior, lumina de la xenon este mult mai rece, motiv pentru care pe ceata sau ploaie te va jena putin-se pierde din intensitate, dar nimic extraordinar. Pe mine nu ma influenteaza, dar m-am gandit ca ar fi corect sa prezint si situatia aceasta.

Captatoarele de inaltime de pe bascula si puntea spate sunt un COSMAR. Se poate sa nu ai probleme cu ele toata viata, dar daca ai, xenonul va lumina la circa 10m maxim in fata masinii. Un captator nou este 3-400 RON(din nou, rog a nu fi citat, preturi sunt de reprezentanta)

Nu vrei sa faci casco, renunta la ideea cu xenoane!

Diferenta se vede in special in afara orasului. In oras nu prea conteaza, este destula lumina din alte surse...
In concluzie, eu sunt PRO! Pentru ca daca vrei sa faci un drum lung noaptea, vei observa diferenta!
bhadorya
multumesc bogdane apreciez parerea ta,imi este de mare ajutor!
sincer nu ma gandeam ca un bec xenon sa fie asa scump.
oricum mai astept pareri cu toate ca mai bine pun navigatie decat xenon zic eu....
tatimeu
La megane III nu se foloseste stropitorul de faruri pe timp de zi (ai luminile de zi), deci nu folosesti xenonul, deci nu consumi apa de pomana.
Daca nu esti dispus sa dai bani pe el, Xenon, eu personal nu sunt dispus nici sa dau bani pe navigatie. Singurul lucru pe care il aduce in plus e asa un aspect mai "placut" al plansei de bord. Se schimba masina pana ajungem noi sa folosim o navigatie dedicata la toata capacitatea ei. Parerea mea. Eu prefer mai bine sa platesc casco decat Xenon si Navigatie. Momentan nu am casco (si nici nu o sa am), masina fiind una de pe stoc (vroiam neaparat masina a doua zi dupa ce am vandut cliotele) si doar cu xenon am gasit.
caty2k
Daca vrei sa dai asa de multi bani pe un set de xenon, treaba da! Eu unu nu mi-as lua cu xenon de fabrica, ci as monta dupa cumparare unul aftermarker(lupa bi-xenon H7 - maxim 900lei cu tot cu montaj)! Si daca vrei dupa ce pui lupa poti pune xenon si pe becul de lunga care e tot H7, astfel cand pui faza lunga o sa ai 1faza a becului din lupa si unu din far ... o sa vezi departeeeeeeeee!

Eu-ti recomand sa faci casco, altfel nu mai cumpara masina noua! Sunt o gramada nebuni in trafic!
b76bgaarh
asta e din ciclul nu am bani de ceva original, imi cumpar un sistem fabricat pe un vas din china, da sunt smecher ca nu ma opreste politia romana sa imi ia talonul pt modificari neomologate la sistemul de lumini.

afara daca faci astfel de modificari platesti amenzi la greu, iar de itp nici nu se pune problema ca le treci.
M i h a i
QUOTE(caty2k @ 30 Mar 2011, 10:24)
1.Eu unu nu mi-as lua cu xenon de fabrica, ci as monta dupa cumparare unul aftermarker
2..Eu-ti
*


1.504 E .Este drept , nu este ieftin.Dar in banii astia ai xenon calumea nu chinezarie, ai spalator de faruri, ai autoleveling.La 900 ai numai niste becuri facute in dragou rosu. La masina pe care o am acum nu am xenon si nici nu imi doresc.Urmatoarea va avea din fabrica.Daca nu am bani de xenon de fabrica o las asa cu halogene.
2. radmasa.gif
bhadorya
nici nu ma gandsc sa fac CASCO ! o iau cu banu jos nu e obligatoriu!
sa dau 270 RON pe luna pentru casco si mai are si francisa adica la fiecare reparatie dau 500 ron iar daca dauna e mai mica de 500 roni o fac cu banii mei! e cea mai mare prostie!
faruri xenon din fabrica costa 625 euro mai bine pun 1.scaune incalzite fata,
2.senzori de parcare spate (am vazut la drive test ca nu vezi nimic in spate la o parcare ,din cauza ca e ridicata de spate si luneta fff mica)
si mai raman 100 si ceva de euro
demian2
casco-e la alegerea fiecaruia dintre noi, DAR reno a facut un co brand cu 3-4 firme de asigurari super . eu am casco gold,fransiza O(zero) la 2100/ an , bani pe care ii scot sigur. intereseaza-te la dealer. eu zic ca merita . drumuri bun( asigurarea e la alianz)
M i h a i
QUOTE(bhadorya @ 30 Mar 2011, 17:39)
nici nu ma gandsc sa fac CASCO !
sa dau 270 RON pe luna pentru casco si mai are si francisa adica la fiecare reparatie dau 500 ron iar daca dauna e mai mica de 500 roni o fac cu banii mei! e cea mai mare prostie!
*


radmasa.gif radmasa.gif Dupa o noapte cu furtuna poate gasesti un copac dormind pe bancheta spate, ori pe capota wink.gif Poate iti sare o piatra in geam pe dn si se crapa parbrizul. Face 100 E cat tre sa dai tu/dauna? Mie mi-a fost furata o masina . Daca nu avea casco gaseam una la 500 lei? nuuu.Casco este sfant. Ori pui 6 cruciulite in linie si speri ca duhul sfant te va feri de rele tongue.gif Gasesti un far spart.Ce faci? te duci la dezmembrari sa iei unu cu 500 lei? sh si matuit. Pui un lucru sh pe o masina noua? In reprezentanta un far este peste 1000 lei. Iei un caine la 80 km/h .Ce faci? ai belit .... Stiu, unii leviteaza cand intalnesc obstacole.Unii ieeee norocosi. Ce draq trebuie prostiaaa asta de casco radmasa.gif
geomvp2nite
Becuri xenon gasesti pana in 200 ron ambele bucati, trebuie doar sa stii sa cauti. Eu am xenon din fabrica si le-am schimbat de curand, cumparate de la userul serbanpc la ~150 ron ambele becuri si nu am avut nicio problema cu ele.

Cat despre xenon, din ce am observat eu:

-intensitatea luminii e mai mare ca cea data de becurile halogen
-pe ploaie iesi mai bine cu halogene
-la drum lung e diferenta mare fata de halogene
-esti "cul" daca iti pui xenoane si toti prietenii te vor invidia/elogia radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


Acum, daca tot vrei sa faci o chestie si sa iti iei xenon, ia-l din fabrica...Daca il iei aftermarket, in primul rand o sa umbli la masina, ceea ce presupune datul barii fata jos, un chin. Diferente fata de cele aftermarket sunt:

- la cele din fabrica spalatoare de faruri cu actionare automata odata cu spalatorul de parbriz
- tot la cele din fabrica ai leveling + niste senzori + niste calculatoare care, daca ti se strica, iti vine sa iti dai foc...


Cam atat, ce ar mai fi de zis dar nu sunt sigur: La cele cu halogen au niste butoane de reglaj pe inaltime al farurilor pe cand la cele cu xenon din fabrica nu au(se regleaza singure). Dar, chiar daca iti iei cu halogen si le schimbi apoi, nu vei umbla la acele butoane pentru ca cele aftermarket nu au leveling si trebuiesc reglate initial de cel care le va pune pe masina.

Dar 600 euro nu's de ici de colo mai ales ca iei masina cu banii jos.
megax96
Eu am M3 coupe cu xenon de fabrica.
Este Bixenon. Are si bec cu halogen pentru cand pui faza lunga dar si xenonul isi mareste intensitatea in acelasi timp.
Farul de fabrica este auto-adaptiv de viraj(adica farul din interiorul virajului se intoarce dupa volan sa iti lumineze mai bine curba si chiar te ajuta mult faza).
Sunt la a 3-a masina si pot sa iti spun ca este diferenta ca de la cer la pamant intre xenon cu lupa si bec halogen ... m3 cu bec... nu lumineaza asa de bine.
Daca ar fi avut lupa si versiunea fara xenon ar fi fost mult mai mica diferenta, dar luand in considerare ca este doar un bec crede-ma ca merita xenon-ul.
Plus ca scapi si de bataia de cap cu reglatul farurilor pentru ca se regleaza singure in functie de incarcarea masinii si de senzorul giroscopic (adica sesizeaza si adapteaza si cand urci sau cobori un deal).
Parerea mea... ia-ti cu xenon (p.s. desi sunt mult mai scumpe de schimbat atunci cand se ard, se ard cam de 3 ori mai greu becurile cu descarcare in xenon si in plus nu se ard deodata, intai vezi ca isi schimba tonalitatea in mov, si abia dupa aceea, dupa o perioada se ard de tot)
RedCap
Poate sunt eu dus cu pluta, dar cand iei masina de 10k EUR minim si nu ii faci CASCO... ma rog... fiecare cu pasaricile lui. smile.gif
caty2k
Aici e problema fiecaruia cu xenon sau fara! Eu am luat-o expression sa pot sa-i fac tot ce vreau la masina! Ca sunt eu inteligent sau prost e problema mea, dar 900-1500 euro pe un xenon nu dau nici mort. Oricum daca fac ce vreau eu ... cu investitie de 300E vad mult mai departe decat o masina cu xenon de fabrica(ma refer strict la megane 3)! Daca nu stiti ce si cum nu mai comentati aiurea!
RedCap
Relax, nu va mai inflamati aiurea... e o simpla discutie doar. smile.gif
silviumc
QUOTE(megax96 @ 30 Mar 2011, 21:47)
Eu am M3 coupe cu xenon de fabrica.
Este Bixenon. Are si bec cu halogen pentru cand pui faza lunga dar si xenonul isi mareste intensitatea in acelasi timp.
Pentru clarificare, pentru ca nu e chiar intuitiv:

Xenon inseamna ca se utilizeaza cate un bec separat pentru faza scurta si cea lunga. Adica masina are in total patru becuri xenon.

Bi-Xenon inseamna ca se utilizeaza un singur bec si pentru scurta si pentru lunga, fie prin ajustarea pozitiei farului (adaptiv) fie prin niste deflectoare.

De asemenea, e util de stiut ca becurile xenon se uzeaza mai repede daca sunt folosite in cicluri rapide on/off, de exemplu pentru "flash-uri". De aceea este bine sa existe si un halogen, cum e la Renault.
thauzz
Ca tot ati vorbit aici si de CASCO si de utilitatea lui....vin si eu cu o intrebare off-topic.
(de fapt sunt vreo 2 tongue.gif ):
1.Are cineva idee daca manerul si specific DOAR manerul de la portiera-sofer este identic la M3 cu cel de la M2?
2. In cazul in care la prima intrebare primesc raspuns negativ, stie cineva cam la ce pret ar ajunge un maner original de M3?

Multumesc pt raspunsuri si scz de off-topic ink o data.
papa_mulo
Intrebarea mea pe subiectul asta e urmatoarea: este farul de Megane 3 la fel de nereusit ca cel de Megane 2 sau a evoluat si asigura o iluminare buna? Ma refer la halogenul standard...raspunsul il astept de la cei care au avut M2 si acum au M3 sau care au condus destul ambele modele astfel incat sa isi dea seama de diferente.
Bo_
Am dat si eu in sfarsit de xenon, ca mi-l tot laudau prietenii.
Safrane-ul meu are xenon din fabrica pe faza scurta. E okay, mai ales in conditii nasoale de drum (ploaie, ninsoare, ceata). Poate daca nu auzeam inainte sa am atatea povesti de preamarirea xenonului eram mai impresionat. Becurile le gasesti undeva intre 70RON si 115RON bucata. Cam scumpe, parerea mea, mai ales ca in afara de temperatura de culoare, nu pare sa difere mult de halogen.
Eu nu as da 600 eur in plus pe optiune decat daca erau faruri adaptive cu stergatoare ca la Volvo si Merc.
Numa' bine!
silviumc
QUOTE(Bo_ @ 6 Apr 2011, 14:20)
Eu nu as da 600 eur in plus pe optiune decat daca erau faruri adaptive cu stergatoare ca la Volvo si Merc.
Confirm ca la M3 Sporty Dyn TCe130 farurile cu Xenon sunt adaptive, dar nu cu stergatoare.
R19/16v
Cam unde ati vazut voi stergatoare la faruri pe masinile noi?
papa_mulo
radmasa.gif cu stergatoare erau in anii '80 inceputul anilor '90
Bo_
QUOTE(papa_mulo @ 7 Apr 2011, 14:18)
radmasa.gif  cu stergatoare erau in anii '80 inceputul anilor '90
*



nu inteleg ce e asa amuzant. nici motoarele diesel nu au fost inventate alaltaieri.
o idee buna e buna, punct


7 Apr 2011, 21:46:
aa. apropo de faruri adaptive. stie cineva daca se pot monta aftermarket?
mi se par foarte utile dar safrane-ul meu nu are asa ceva
bhadorya
QUOTE(silviumc @ 7 Apr 2011, 13:11)
Confirm ca la M3 Sporty Dyn TCe130 farurile cu Xenon sunt adaptive, dar nu cu stergatoare.
*


adica se misca in curba sau sunt adaptive doar pe inaltime?
aLecsunder
Esti intr-o mica eroare. Farurile adaptive sunt cele care se misca in curbe iar reglajul automat pe verticala e dat de sistemul auto-leveling. Si da , farurile adaptive sunt mana cereasca.
silviumc
QUOTE(bhadorya @ 9 Apr 2011, 08:30)
adica se misca in curba sau sunt adaptive doar pe inaltime?
Se misca in curba.
QUOTE(aLecsunder @ 10 Apr 2011, 14:46)
Farurile adaptive sunt cele care se misca in curbe iar reglajul automat pe verticala e dat de sistemul auto-leveling.
Corect.
dodox
Eu as da 600 eur pt Xenon de fabrica. Merg destul de mult noaptea in afara si farurile cu lupe de M2.2 lasa de dorit. Dar niciodata n-as monta chinezarii care mai sunt si ilegale pe deasupra.
aLecsunder
Mie la hatch mi-au picat balasturile si in bec , toate intr-o saptamana. Cum n-am agreat ideea de a le cumpara originale am achizitionat un kit D2S cu 300lei daca nu ma insel si l-am montat . Am reglat manual farurile cat sa nu deranjeze (nu ma intereseaza daca vii se va ridica parul pe ceafa din cauza asta , dar prietenii mi-au spus ca nu deranjeaza deloc) si sa fiu sincer n-am sesizat diferente majore. Merg mult noaptea in afara si exceptand ca lumina e putin mai rece (alba) decat la becurile originale , totul e ok.
bhadorya
unde vedeti voi ca scrie adaptive?
,,Pack XENON:Faruri cu Xenon cu inaltime adaptabila si sistem de spalare
- Faruri Xenon
- Sistem de spalare faruri''
mircea_aq
ti s-a explicat ca sunt cu MBL, daca nu vrei sa ne crezi pe cuvant, asta e.
Iar auto-leveling si spalator au toate ca asa e legislatia UE
megax96
@Bo-
Stergatoarele nu se mai folosesc deoarece sunt complet inutile. Sterg mai prost decat un sistem de jet lichid sub presiune (asa cum are M3), plus ca ridica alte probleme. Aerodinamica este afectata pentru ca niste stergatoare este foarte greu sa le ascunzi in caroserie, deci trebuie sa le faci un sistem foarte rezistent, pe cand sistemul cu jet este foarte simplu, spalatoarele ies din caroserie doar din cauza presiunii lichidului din circuit, deci nu ai alte motorase, nu ai probleme aerodinamice iar ca eficienta sunt cel putin la fel de bune ca si un stergator, eu personal cred ca sunt chiar mai bune (un far nu are forma regulata ca un parbriz, deci... cam compicat sa stergi farul cum trebuie cu un stergator).
RedCap
megax96, ca un sistem de spalare de faruri sa fie la fel de eficient ca un stergator ar trebui sa aibe o presiune a lichidului comparabila cu a wap-ului de la spalatoriile auto. smile.gif La vremea cand se foloseau sistemele de spalat farurile cu stergatoare era alta forma farurilor oricum... vezi fisierele atasate de mine.
Hack
Pe vremea aia farurile erau facute din sticla, daca ai pune stergatoare pe farurile astea noi, care sunt facute din plastic, iti dai seama cum ar arata farurile dupa un an de folosinta wacko.gif ...
djcristi
exista meg3 cu adaptive, am vazut unul , dar s-ar putea sa fi fost cu primul facelift, 2012+ .

cat despre ce aberatii am citit pe topicul asta. bec xenon cu 100ron... nu ma mira ca multi isi iau toate low-costurile contrafacute de 6000-8000k care nu fac nici o lumina si zic apoi ca e slab farul cu xenon wink.gif

apropo, un bec osram d1s oem la renault e 1100ron wink.gif
Piper101
QUOTE(djcristi @ 9 Sep 2014, 01:27)
exista meg3 cu adaptive, am vazut unul , dar s-ar putea sa fi fost cu primul facelift, 2012+ .

cat despre ce aberatii am citit pe topicul asta. bec xenon cu 100ron... nu ma mira ca multi isi iau toate low-costurile contrafacute de 6000-8000k care nu fac nici o lumina si zic apoi ca e slab farul cu xenon wink.gif

apropo, un bec osram d1s oem la renault e 1100ron wink.gif
*



Nu s-a mai scris aici din 2011, cam tarziu cu replica, dar eu raspund ca sa te corectez. Un bec D1S Osram sau Philips costa intre 200-300 lei la un magazin de piese auto si sunt la fel de originale ca cele de la Renault.
djcristi
QUOTE(Piper101 @ 9 Sep 2014, 09:38)
Nu s-a mai scris aici din 2011, cam tarziu cu replica, dar eu raspund ca sa te corectez. Un bec D1S Osram sau Philips costa intre 200-300 lei la un magazin de piese auto si sunt la fel de originale ca cele de la Renault.
*



stiu ca nu s-a mai scris, dar am completat, poate este cineva interesat.

deci, cele care le gasiti la 100-300ron in magazine sunt fake-uri osram made in china. o sa va tina 2 ani maxim (sau poate si mai mult dar pierd mult din intensitate si se coloreaza). cele care sunt cat de cat aproape de oem sunt in jur de 500ron si tin destul. de exemplu pe mine m-au tinut 6,5 ani cele oem din fabrica pe megane-ul din semnatura (ieri a murit primul, celalalt inca e alb, oricum vreau sa le schimb pe amandoua azi sau maine).
metrix77
A schimbat cineva farurile la M3 din halogen in xenon? - eventual un pret..?
cj98czh
Gasesti multe topicuri pe aceasta tema, trebuie doar sa cauti.

Ca sa pui o instalatie de xenon OEM trebuie mai multe pe langa faruri.
djcristi
macar daca te apuci , cauta unele de meg3 - spania, care sa fie si adaptive (lateral).

daca vrei sa faci adaptarea ca la carte, ai multe de modificat.
razvi30
Salut!
Am cumparat o pereche de faruri cu xenon originale (din dezmembrari) pentru megane III cu tot cu drosere. Le-am montat pe masina, fiind plug&play, insa functioneaza doar fara sa pornesc motorul. cum am pornit motorul, palpaie de cateva ori si se opresc. Celelalte functii, semnalizare pozitii, etc functioneaza normal in ambele cazuri. Ma poate ajuta si pe mine cineva (activare din calculatorul masinii sau ce altceva e nevoie)?
chivereanumarian
Apropo sa zicem ca o sa rezolvi problema, cum ti se reglează tie farul ?
silvanu96
este posibil sa fie alta instalatie pentru xenon, fa rost de scheme si verifica-le.
Iar pentru reglat, la perete.
razvi30
Reglajul clar se va face fix. Ideea este ca, computerul de bord vede un consum mai mare ca de obicei si nu stiu cum sa rezolv asta...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.