Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sens Giratoriu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3
brumi
Buna ziua, stiu ca asta a fost intrebata de multe ori dar am si eu o mica problema.
patesc de multe ori in giratoriu chestia urmatoare

merg regulamentar si pe partea dreapta intra altu langa mine si aici e blocare de reguli , nu stie nici cel de langa mine cum trebuie sa circuleze nici eu .

user posted image

masina 1 circula regulamentar
si masina 2 a incalcat regula de cedeaza trecerea sau a intrat dupa aceea in giratoriu si m-a ajuns din urma .

La sfarsit se intampla o coliziune
acum cine are dreptate? si cine are prioritate

dupa legislatie ambele autovehicule sunt incadrate regulamentar.

la cazul aceasta masina 1 a fost amendata de ce ca eu nu inteleg. biggrin.gif
bygy007
pentru ca nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers

in mod normal inainte de a face la dreapta masina 1 trebuie sa se incadreze in sensul giratoriu pe prima banda inaintea efectuarii manevrei
brumi
in sens giratoriu nu este prioritate de stanga? parca e singura intersectie la care se foloseste prioritatea de stanga. atunci logic ar venii ca masina nr 2 nu a dat prioritate .
rtBK
o da.. intr-un giratoriu plin de masini incearca tu sa faci dreapta de pe ultima banda si vezi ce se intampla wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
max.mustermann
este prioritate de stinga doar la intrarea in sensul giratoriu
SandelBS
nu brumi. Din cate inteleg, in giratoriul respectiv sunt cel putin 2 benzi, prioritatea ta de stanga pe care o ai fata de cel care intra se termina in momentul in care treci de el, adica tu iti continui drumul pe banda ta si el intra pe banda lui. Ca sa iesi dintr-un astfel de giratoriu, trebuie sa ocupi prima banda dupa iesirea dinaintea celei dorite de tine. Se considera ca nu ai acordat prioritate pt ca ai intrat pe banda lui fara sa te asiguri. Gandeste-te la giratoriul ala ca un drum intins. In urma cu un km intra cineva de pe un drum fara prioritate pe banda 1, tu mergi regulamentar pe banda 2. Deodata vrei sa faci la dreapta si nu te asiguri ca pe banda 1 circula cineva. intri in el, cine e vinovat?
brumi
asta este ceva absurd si atunci in giratoriu e prioritate de dreapta cand in oglinda dreapta la care te uiti cand vrei sa iesi nu vezi absolut nimic ?
te duci spre stanga nu ai cum sa vezi daca e cineva la spatele tau pe banda de langa tine pe partea dreapta.

sunt deacord cu drumul intins dar asta nu e intins biggrin.gif
asta e problema nu ai cum sa vezi daca e cineva pe banda 1 sau 2 doar daca e foarte aproape de tine sau langa tine si atunci e ceva logic ca il lasi sa treaca fiindca daca e prea aproape nu are de unde sa vada ca semnalizez iesirea
SandelBS
Nu e nimic absurd, esti nemultumita ca esti vinovata, e un lucru logic cu prioritatea in giratoriu , adica asa mi se pare mie. Iar in legatura cu vizibilitatea... trec deseori pe la Arcul de Triumf, Pta Montreal, Pta Presei si eu vad in oglinda retrovizoare. Sfatul meu e sa le reglezi mai bine, sau mai ai oglinda retrovizoare, poate poti vedea in aia (eu nu o folosesc, asa ca nu stiu cat de bine se vede).

23 Mar 2011, 23:10:
Aaa, acum m-am lamurit unde e problema. Daca semnalizezi nu inseamna ca ala din drapta sau stanga e obligat sa opreasca in intersectie ca sa treci tu. Reia legislatia rutiera si vezi procedura : te asiguri ca nu a mai semnalizat nimeni sau nu se afla nimeni pe banda cealalta in miscare, SEMNALIZEZI, si apoi te bagi, dar incontinuu te asiguri ca nu obstructionezi pe nimeni. se pare ca ai uitat primul lucru.

23 Mar 2011, 23:14:
Referitor ca nu e intins, nu cred ca ai inteles ce am vrut sa spun. in sensul giratoriu e un drum cu sens unic. Dupa ce la intrare se acorda prioritatea de dreapta regulile sunt apoi aceleasi ca la un drum normal. Cred ca te cam bag in ceata, apoi o sa mi zici ca nu poti merge inapoi 50 m, nu poti parca etc, sper sa n-ajungem la discutii d-astea.
Repet, reciteste OUG 105/2002 Republicata si modificata si ROUG (regulamentul de aplicare). Oricum ai sa fii nevoita sa recitesti la reexaminare, ca banuiesc ca ti-a luat permisul si tre sa dai reexaminare

23 Mar 2011, 23:14:
OUG 195/2002 scuze
brumi
ok biggrin.gif nu eu am patit asta numai ca nu stiam sigur cum este cu giratoriul asta .
in timpul zilei cand e aglomeratie majoritatea nu se tin de reguli.
in rest multumesc de sfat smile.gif
bygy007
sper sa nu ne intilnim itr-un astfel de sens , pentru imbunatatirea cunostintelor recomand lecturarea , dar din cite stiu eu ala care este in sensul giratoriu are prioritate fata de cei care vor sa intre apoi in interior est trarat ca si cum ai fi pe un drum normal si am facut scoala acum 13 ani
brumi
acum iti dau doar un exemplu biggrin.gif sper ca nu te superi ca te tin aici la discutii
cu o masina utilitara, nu ai oglinda cu care sa te uiti in spate prin luneta din spate
ai doar oglinda din dreapta si stanga

in oglinda de dreapta oricum o reglezi , nu ai cum sa vezi tot carosabilul de pe partea ta dreapta ca e curba spre stanga.
eu nu inteleg atunci cum ar fi in poza facut in paint
eu daca circul cu viteza de 15km/h si nr 2 cu 30 km/h si el ma prinde din urma,
daca ma asigur si nu vad pe nimeni atunci virez dreapta ca sa ies desigur semnalizand inainte.

daca ma pocneste din spate cel care era pe partea dreapta atunci cine o sa fie vinovat ca asta nu inteleg.
Marian66
prioritate de dreapta sau de stanga exista numai in intersectii. din momentul in care ambele masini circula pe acelasi drum, in aceeasi directie, nu mai exista notiunea de prioritate. apare obligativitatea de a semnaliza manevrele si de a te asigura. daca ar fi existat notiunea de prioritate, soferul masinii nr 1 ar fi ramas fara permis, asa cel mai prob a luat 3 puncte si o amenda de vreo 270 de lei.
in rest, Sandel a expus foarte bine cu intrarea intr-o intersectie dirijata prin sens giratoriu. vreau doar sa adaug ca tocmai de aceea a disparut notiunea de ”prioritate de stanga” si s-a inlocuit cu cea de ”prioritate fata de cei care circula deja in sensul giratoriu”
brumi
QUOTE(bygy007 @ 23 Mar 2011, 23:27)
sper sa nu ne intilnim itr-un astfel de sens , pentru imbunatatirea cunostintelor recomand lecturarea , dar din cite stiu eu ala care este in sensul giratoriu are prioritate fata de cei care vor sa intre apoi in interior est trarat ca si cum ai fi pe un drum normal si am facut scoala acum 13 ani
*




stai linistit si daca ne intalnim eu ma descurc numai ca erau niste scandaluri in casa despre sens giratoriu si eu sunt cel mai mic din casa si ma faceau pe mine prost ca nu stiu biggrin.gif doar vroiam sa clarific situatia asta
bygy007
of of ce prost stai cu legislatia , cine te loveste din spate este vinovat , de exepmlu schimbi banda regulamentar si vine unu din spate si te loveste el e vinovat , daca te loveste pe lateral esti tu


si ca o paranteza nu am avut nici un accident din vina mea pina acum , in schimb de la neatenti am luat-o de 2 ori in spate , de fapt de la un si o blush.gif
ArtVandelay
pe bunee? daca schimbi banda si te loveste unul din spate el e vinovat?

sa te asiguri ai invatat?
bygy007
daca am terminat manevra oare cine? crezi ca ma bag aiurea?
brumi
stai linistit si pe mine ma pocnit de 2 ori o blonda:))
SandelBS
bygy, se considera neacordare de prioritate atunci cand obligi pe celalalt, in speta cel care vine din spate sa incetineasca sau sa-si schimbe directia de mers. Depinde ce intelegi prin faptul ca ai facut manevra. Daca esti mai rapid si te bagi brusc in fata ca si cum masina ta ar fi fost pe respectivul tronson si ala vine din spate si te loveste pt ca nu a avut spatiul si timpul necesar sa franeze esti vinovat. Daca era asa cum spui ...scapau multi viteji.

23 Mar 2011, 23:55:
@brumi, scuze, am crezut ca ai avut un accident in situatia prezentata. Cred ca la cursurile de legislatie ar fi bine sa se puna mai mult accent pe giratorii, cel putin eu n-am avut parte de prea multe explicatii nici teoretice nici practice (in Braila sunt doar in afara sensuri giratorii si ala din Centru e prea simplu), circuland in Bucuresti in giratorii mari inveti mult mai bine (pe langa altele cum ar fi sa fii mai nesimtit daca vrei sa iesi dintr-o intersectie), dar poti sa fii cat de corect posibil, daca sunt persoane ce nu stiu sau pur si simplu se cred mai presus decat altii...
CGDBZ
Prioritate de stanga ? Nu exista asa ceva .La intrarea in sensul giratoriu se acorda prioritate celor aflati in sens , ca acestia vin din stanga asta e cu totul alta poveste.In sensul giratoriu se aplica aceleasi reguli de circulatie ca pe un drum normal (daca schimbi banda dai prioritate celui de pe banda cealalta , nu virezi dreapta de pe banda 2,3..., ).
Am observat si eu ca sunt multi care habarnau sa circule in sensul giratoriu , am ferit multi care fiind in stanga mea imi taiau fata ca sa iasa din sensul giratoriu.
tunderbird
QUOTE(brumi @ 23 Mar 2011, 23:41)
stai linistit si pe mine ma pocnit de 2 ori o blonda:))
*



nedumerire.gif De doua ori aceeasi blonda? emotionat.gif
C@talin
In sens logica e ca poti fi si pe banda 1 din 3 daca faci stanga adica mentii banda, ai inca prioritate fata de unu care vine dupa banda 3 si taie toate benzile. nu conteaza nimic altceva in rest.
Acuma ca multi habar nu au sa se incadreze si asta tine de nesimtirea fiecaruia.

E ca si pe drum drept, vrei sa schimbi banda te asiguri.

brumi sensurile din brasov sunt totusi mici.

nu cred ca vrei sa stii ce fel sunt alea din bucuresti unde sunt si cu cate 5 benzi sa vezi acolo masacru 243.gif
bygy007
SandelBS NU AM ZIS CA LE TAI CALEA asta e altceva
sorin1983
ba poti sa ii tai calea linistit... nu intra la neacordare de prioritate smile.gif
daca te-a lovit in spate cat mai pe mijloc sa zicem(dinamica accidentului) e vinovat indiferent ca ii calci frana in fata, ca i-ai luat fata si te-ai incadrat complet pe banda etc.
daca te-a lovit in spate lateral(Adica ti-a sters putin si coltul barii) intri la neasigurare la schimbarea directiei de mers.
si astea la stiu de la militie ca am un caz de genul asta cu autor necunoscut(care nu s-a prezentat mai exact) si ma tot rog de ei sa rezolve cumva, sa il cheme etc.
ArtVandelay
Adica daca unu mereg pe banda 2 cu 80 la ora, tu cu 40, semnalizezi si te bagi in fata lui, el franeaza dar nu se poate opri si intra in tine, el e vinovat? pentru ce, ca nu a pastrat distanta regulementara fata de un... spatiu gol? hai ca pe asta n-o stiam blink.gif
ce zice in lege sa faci inainte sa schimbi banda? nedumerire.gif

daca ar fi cum ziceti voi nici nu ar mai trebui sa ne uitam in spate cand schimbam banda sau plecam de pe loc. ar fi suficient sa neuitam pe geam, nu e nimeni in stanga, ne bagam, ca doar daca ne loveste in spate e el vinovat .. nu? wacko.gif
Tamango
QUOTE(ArtVandelay @ 24 Mar 2011, 01:30)
Adica daca unu mereg pe banda 2 cu 80 la ora, tu cu 40, semnalizezi si te bagi in fata lui, el franeaza dar nu se poate opri si intra in tine, el e vinovat?
*



Exact asa e ... daca tu te bagi PERFECT in spatele lui si ala te loveste EXACT in mijloc, nu putin lateral. Aici nu e vorba de "distanta regulamentara" ci de adaptarea vitezei la conditiile de drum. Tu ai tupeu sa mergi cu 80 pe banda 2 cand banda 1 e plina si stii ca se poate baga oricand cineva in fata ta ? Eu nu ...
klaus
1. La plecarea de pe loc SE ACORDA PRIORITATE. Este specificat expres in lege, si daca nu faci asta se ridica fara discutii carnetul
2. La schimbarea benzii TE ASIGURI (nu e acorzi prioritate) si e doar neasigurare la schimbarea benzii, fara suspedare de carnet.
3. Giratoriul nu este drum. Este INTERSECTIE DIRIJATA (speciala, dar intersectie). Se aplica regulile de intersectie. Care spun de ex ca trebuie sa te incadrezi pe banda INAINTE DE A INTRA IN INTERSECTIE.

A mai fost o discutie asemanatoare la http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=126334&hl=
SandelBS
Klaus reformulez, e ca un drum cu sens unic, stiu ca e intersectie. Si incadrarea pe banda inainte de a intra in intersectie se face si pe un drum normal, nu numai in intersectia respectiva.
maho
klaus a rezumat-o bine; din schita si pozitia masinilor, eu zic clar NEASIGURARE LA SCH. DIRECTIEI DE MERS, masina 1 a lovit masina 2 (in lateral), nu invers. Daca 2 lovea pe 1 din spate, era el de vina - "pastrarea unei distante necorespunzatoare fata de cel din fata".
Sigur, se poate discuta si ca "2" (care, normal, a intrat in giratoriu dupa "1") a fost cam grabit, de a ajuns in pozitia aia (paralel cu "1"), pe turnanta - prin exteriorul lui 1.
bucatzel
Parerea mea pe scurt e ca situatia e anormala. Cei doi ar fi trebuit sa schimbe locurile intre ei de ceva vreme. In practica asta nu se intampla, deoarece ambii sunt "meseriasi".

Din pacate, legal, chiar si daca esti pe banda I, ai voie sa continui sa mergi prin giratoriu. Asta inseamna ca oricine de pe o banda superioara iti va taia calea.

Cascati ochii, ca e mai ieftin.
G I M
Mi se pare absolut normal atunci cand schimbi banda sa te asiguri. Frumos e sa nu treci de pe a 4 banda pe prima sau invers ci succestiv 4-3-2-1 respectiv 1-2-3-4, iar daca mai si semnalizezi esti erou. Recunosc ca intr-un sens giratoriu e foarte greu sa faci asta.
In cazul de fata eu zic ca masina nr1 a fost amendata corect.
Muttley
QUOTE(brumi @ 23 Mar 2011, 22:27)
masina 1 circula regulamentar

la cazul aceasta masina 1 a fost amendata de ce ca eu nu inteleg. biggrin.gif
*


Masina 1 n-a circulat regulamentar deloc, fiindca a iesit din giratoriu (a virat dreapta adica) direct de pe banda 2. Normal c-a fost amendat soferachele masinii 1.

Explicatia corecta (dupa mintea mea) o gasesti, cu desen cu tot, in postul nr 2.
maho
[QUOTE]brumi
post 23 Mar 2011, 22:27
Post #1
patesc de multe ori in giratoriu chestia urmatoare...aici e blocare de reguli , nu stie nici cel de langa mine cum trebuie sa circuleze nici eu[QUOTE]
Esti amabila sa-mi spui, te rog, si mie care e giratoriul respectiv, si orele obisnuite cand "circulezi" pe acolo ? Nu de alta, dar inteleg ca nu e un caz izolat si ipotetic:[QUOTE]cazul aceasta masina 1 a fost amendata[QUOTE]. Si celelalte cazuri ?
big_wheel.gif
supremeon
Referitor la speta de fata, este un caz foarte frumos, chiar ideal: ambele drumuri au acelasi numar de benzi.
Este clar ca masina albastra s-a incadrat gresit pe banda a doua, caci, ar fi trebuit sa se incadreze pe a treia, daca dorea sa iasa din sensul giratoriu la a 3-a iesire. Problema este ca, la intrarea in sensul giratoriu, masina albastra trebuie sa dea prioritate tuturor celor care circula, asadar, si masinii rosii, care este pe a 3-a banda. Daca ar fi acordat prioritate, atunci masina rosie ar fi trecut demult, si nu ar avea loc nici o tamponare in interiorul sensului.

Masina rosie s-a incadrat perfect, a iesit la a 3-a iesire, pe banda a 3-a, ceea ce este ok. Insa, la iesire, ar fi trebuit sa lase sa treaca masina de pe banda a 2-a (si, o ipotetica masina de pe banda 1 care, in loc sa iasa pe acea strada pe banda 1, ar fi ales sa-si continue drumul), motiv pentru care, da, politia il considera vinovat pe cel cu masina rosie, chiar daca bietul om nu prea are cum sa vada in oglinda din dreapta maniacii care circula cu viteza, te ajung din urma SI STAU IN UNGHIUL MORT... Insa, cred ca politia mai analizeaza si unde anume este lovita masina rosie: in lateral fata, sau in spate, caci nu este tot una.

Insa, problema consta in faptul ca soferii nu se incadreaza corect dpdv moral in intersectie. DE FOARTE MULTE ORI EU STAU LA COADA PE BANDA 2 DIN 3 la intrarea intr-un sens giratoriu (este coada pentru ca multa lume vrea sa mearga inainte, deci sa iasa la a 2-a iesire), SI VAD CUM SMECHERII SE BAGA PE BADA 1, SI CONTINUA SA MEARGA, IESIND LA A 2-A IESIRE, IN LOC DE PRIMA, fortand masinile care circula in sens (si care, in mod normal, ar fi avut prioritate) sa se opreasca!. Astia sunt cei care cauzeaza tamponari; ar trebui schimbata legea, sa ii sanctioneze pe ei.

Discutia din speta de fata este mai rar intalnita in realitate.
CELE MAI DESE PERICOLE DE TAMPONARE, PE CARE LE OBSERV ZILNIC (rar trece o zi fara sa mi se intample) IN GIRATORII, SUNT LA INTRAREA IN SENS: eu ma incadrez pe banda 2 din 3, deci intru in sens pe banda 2 din 3. In acest moment, cei care, inainte de a intra in sens erau pe banda din dreapta mea (deci, pe banda 1), de multe ori sunt pe punctul de a ma tampona, pentru ca nu vireaza de volan dreapta, incercand sa intre tot pe banda a 2-a a sensului giratoriu, unde tocmai intru eu.

Parerea mea este ca, IN TOATA TARA, S-A EXAGERAT CU SENSURILE GIRATORII. Acestea incurca traficul foarte tare in momentul in care o strada aglomerata se intersecteaza cu una mai putin aglomerata: se face coada foarte mare pe strada mai putin aglomerata; plus ca multa lume nu stie sa circule; PLUS CA, DUPA CE AI TRECUT DE SENSUL GIRATORIU, DAI DE TRECEREA DE PIETONI, si se face coada la trecere atat de mare incat se blocheaza giratoriul; semafoarele erau sfinte! Ai verde, treci, ai rosu nu treci; simplu.

Sensurile giratorii isi au rostul la intersectii putin aglomerate, pentru a nu sta degeaba la semafoare.
Marian66
din tot ce ai scris aici, tin sa iti aduc aminte ca benzile se numeroteaza de la dreapta la stanga. deci cu ce deranjeaza unul de pe banda 1 care face dreapta????
supremeon
Mariane, din pacate, nu inteleg intrebarea ta DELOC. Efectiv, nu stiu la ce te referi.
Eu am scris foarte clar faptul ca, de multe ori, sunt persoane care se baga pe banda 1 (cea mai din dreapta), si, in loc sa iasa din sens pe prima iesire, merg la a doua, sau chiar mai departe... astfel, incurca traficul, fortand pe cei care sunt in interiorul sensului (si care, ar avea prioritate in mod normal) sa se opreasca, sa nu iasa din sens, asteptand sa treaca respectivul increzut...
Motivul probabil pentru care indivizii respectivi se baga pe banda 1 este ca noi, ceilalti, stam frumos la coada pe banda 2 sau 3...
Ce sa fac? sa desenez? smile.gif toate cele bune.
Mirciulik
Daca te incadrezi pe banda 1 nu inseamna ca esti obligat sa iesi la prima iesire.

Daca te incadrezi pe banda 2 nu inseamna ca iesi la a doua.

Daca te incadrezi pe banda 3 nu inseamna ca iasi la a 3-a.

Regula e simpla banda 1 mergi inainte sau la dreapta, banda 2,3 mergi doar inainte. Intr-o intersectie din alt oras...la care nu conosc obiceiurile locale...merg pe banda 2 din 3 pentru a putea observa mai usor locul pe unde va trebui sa ies. Astfel am timp sa ma incadrez pe banda 1 si sa nu incurc alti participanti.

Partea cu venea unul mai tare din spate nu cred ca ar trebui sa incomodeze pe cineva. In mod normal subconstientul lucreaza si ar trebui sa stii daca unu din lateral te va depasi sau nu.

Ca fapt divers nu odata mi s-a intamplat sa ies fortat din giratoriu de catre un bivol la volan care face dreapta de pe banda 3
Marian66
exact! in giratorii cu acelasi nr de benzi. supremon cred ca se refera la giratorii dinalea de se mai ingusteaza
supremeon
QUOTE(Mirciulik @ 24 Apr 2011, 22:22)
Daca te incadrezi pe banda 1 nu inseamna ca esti obligat sa iesi la prima iesire.

Daca te incadrezi pe banda 2 nu inseamna ca iesi la a doua.

Daca te incadrezi pe  banda 3 nu inseamna ca iasi la a 3-a.
*



Unele giratorii chiar sunt si marcate (desenate) astfel incat, daca intri pe prima banda, este silit sa iesi pe prima iesire, altfel, daca vrei sa continui drumul, vei calca linia intrerupta; iar daca intri pe a doua banda, esti silit sa iesi pe a doua iesire, altfel, daca iti continui drumul pana la a 3-a iesire, vei calca o linie intrerupta, etc...
Cei care intra pe banda 1 si ies la a 3-a iesire, sunt pericol public pentru toti cei care circula in interiorul sensului. Si, in caz de accident, NU au prioritate, pentru simplul motiv ca NU se judeca prioritatea de dreapta la iesire, ci cea de stanga la intrare: bivolul de pe bada 1, cand intra in sensul giratoriu, trebuie sa dea prioritatea TUTUROR masinilor care circula in sens (legea nu zice sa le dai prioritate doar celor de pe banda 1).
Astfel, daca el va dori sa continue pana la iesirea nr. 2, dar, in dreptul iesirii nr. 1 cineva (care circula in giratoriu pe banda 2 sau 3 si dorea sa iasa) il va lovi, cauza este clara: acel cineva nu a primit prioritate.
Cred ca s-ar intelege mai bine cu desene, insa nu am timp; poate altadata.
tatimeu
nu stiu cat de bine conduc eu sau cat mai respect regulile de circulatie, dar eu zic ca masina albastra daca este sa ne luam dupa bunul simt (daca exista) trebuia sa intre in sens girator de pe banda trei, astfel continua drumul in spatele celei rosi si iesea fara nici o problema din sensul girator tot pe banda trei, dupa care in functie de zvacul masinutei putea sa isi continue drumul pana unde se ingusteaza (de pe partea lui trecea/sau ceda trecere) sau drumul se ingusta de pe banda unu si atunci nu mai avea nici o treaba. Daca nu are zvac masina atunci putea cu asigurare prealabila sa se replieze pe banda a doua sau prima dupa ce mai mergea ceva vreme.
Andy_ACS
QUOTE(supremeon @ 12 Aug 2011, 00:59)
Unele giratorii chiar sunt si marcate (desenate) astfel incat, daca intri pe prima banda, este silit sa iesi pe prima iesire, altfel, daca vrei sa continui drumul, vei calca linia intrerupta; iar daca intri pe a doua banda, esti silit sa iesi pe a doua iesire, altfel, daca iti continui drumul pana la a 3-a iesire, vei calca o linie intrerupta, etc...
Cei care intra pe banda 1 si ies la a 3-a iesire, sunt pericol public pentru toti cei care circula in interiorul sensului. Si, in caz de accident, NU au prioritate, pentru simplul motiv ca NU se judeca prioritatea de dreapta la iesire, ci cea de stanga la intrare: bivolul de pe bada 1, cand intra in sensul giratoriu, trebuie sa dea prioritatea TUTUROR masinilor care circula in sens (legea nu zice sa le dai prioritate doar celor de pe banda 1).
Astfel, daca el va dori sa continue pana la iesirea nr. 2, dar, in dreptul iesirii nr. 1  cineva (care circula in giratoriu pe banda 2 sau 3 si dorea sa iasa) il va lovi, cauza este clara: acel cineva nu a primit prioritate.
Cred ca s-ar intelege mai bine cu desene, insa nu am timp; poate altadata.
*



Mie mi se pare ca tu esti "pericol public".
bucatzel
QUOTE(Mirciulik @ 24 Apr 2011, 23:22)
Daca te incadrezi pe banda 1 nu inseamna ca esti obligat sa iesi la prima iesire.
*



Din pacate, ai perfecta dreptate. Eu consider o anormalitate faptul ca nu este tratat acest lucru in legislatie.

De ce spun din pacate: Giratoriul este practic o intersectie cu functie de auto-reglare a traficului. In momentul in care un "dashtept" de pe banda 1 decide sa nu iasa la prima iesire, produce o gatuire, pentru ca ii incurca atat pe cei care ar vrea sa intre in giratoriu pe acea iesire, cat si pe cei de pe banda 2 care vor sa schimbe banda pentru a iesi mai incolo.
tatimeu
QUOTE(Andy_ACS @ 12 Aug 2011, 13:52)
Mie mi se pare ca tu esti "pericol public".
*


Andy de ce? Pentru ca a scris ca incalca linia discontinua
Asta e singura remarca care e asa sarita
Maxy25
QUOTE
Unele giratorii chiar sunt si marcate (desenate) astfel incat, daca intri pe prima banda, este silit sa iesi pe prima iesire, altfel, daca vrei sa continui drumul, vei calca linia intrerupta; iar daca intri pe a doua banda, esti silit sa iesi pe a doua iesire, altfel, daca iti continui drumul pana la a 3-a iesire, vei calca o linie intrerupta, etc...

Are dreptate supremeon , in Brasov (n-am remarcat in alte orase) marcajele din giratorii s-au schimbat , in sensul ca benzile nu mai sunt circulare , mai nou la noi in Brasov sunt elicoidale (o mare tampenie zic eu). In cazul in care sa zic ca vrei sa te intorci pe drumul de pe care ai intrat trebuie sa calci toate benzile , cand in mod normal la marcajele circulare tineai banda 3 si te invarteai fara sa incalci nici un marcaj decat la iesire si la intrare in giratoriu .
Asa ca Brumi poate avea dreptate intr-o anumita varianta . Pun eu un desen maine sa va arat de ce.
maho
Nu-i mai simplu si mai ieftin sa te incadrezi din timp (preferabil inainte de a intra in giratoriu) pe banda care te scoate unde vrei ? Nu vad nici o problema ca ai calcat o linie intrerupta, atata vreme cat ai semnalizat din timp. Iar in giratoriu e preferabil sa reduci viteza cand intri, ca tot veni vorba de Brasov, in cel de la Carefour intra multi cu viteza mare, mai ales cei care merg pe sensul spre Buc.
Oricum, din martie pana acum, si-o fi rezolvat "brumi" problema cu circulatia prin giratorii.
supremeon
QUOTE(Andy_ACS @ 12 Aug 2011, 13:52)
Mie mi se pare ca tu esti "pericol public".
*



Eu cred ca ar trebui sa inveti sa circuli mai intai... nimic din ceea ce am scris nu este gresit; nimic nu este ireal. Te-ai gandit tu asa sa ma ataci.
Am scris foarte clar... inainte de un sens giratoriu, eu stau la coada, caci ma incadrez pe banda 2, pentru a iesi pe a doua iesire. Smecherii, pericol public, se baga pe prima banda (unde nu este coada) si, in loc sa iasa pe prima iesire, isi continua drumul, iesind la a doua, a treia etc. In acest moment, toata circulatia din interiorul sensului se blocheaza, pentru ca soferii se chinuie sa-i acorde bivolului prioritate de dreapta.

Am mai scris si despre cum se judeca un accident in momentul in care, un bivol care nu a iesit pe prima iesire, este lovit de altul care circula in intersectie pe bada a doua si tocmai dorea sa iasa pe aceasta iesire pe care ar fi trebuit sa iasa bivolul: neacordare de prioritate la patrunderea in giratoriu! Nu se aplica regula de prioritate dreapta, pentru motivul foarte clar ca bivolul tocmai a intrat in intersectie.

Singura "mea culpa" consta in faptul ca aceste aspecte sunt off-topic... SINCER, NICI NU STIU DE CE MA MAI OBOSESC SA SCRIU, caci unii oricum nu stiu si nu vor sti vreodata sa circule... in fine. S-au introdus giratoriile de ani buni, insa, totusi, rar exista zi in care sa nu fiu in pericol de a fi agatat de catre anumiti "soferi", in unul sau altul dintre giratorii. Mama prostilor este continuu gravida smile.gif
CGDBZ
Uau, tu chiar crezi ce scrii ?
tatimeu
El chiar crede ce spune. problema poate e de exprimare.
Poate un exemplu destul de bun zice eu e si acesta
http://www.incepator.ro/practice/sens_giratoriu.asp
paul_damian
Readuc la viata subiectul smile.gif

Sens giratoriu cu o singura banda. As zice ca biciclistul e de vina, dar parca nu sunt prea sigur...

(Ce se intampla dupa 00:45 e alta poveste)

https://www.youtube.com/watch?v=K52dCa0Ay8g
paul_p
Tare. Ai postat o filmare din 2012 intr-un topic in care nu s-a mai scris din 2011.
paul_damian
Nu era setata data din camera. Filmarea e de saptamana trecuta wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.