Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TCM Turbo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
50rio
Desi nu sunt posesor reno, vreau sa va avertizez in legatura cu firma din topic. Daca va aflati in situatia mea, macar o sa stiti cum sa procedati.

Pe la jumatatea lui ianuarie eram prin Bucuresti si am decis sa vorbesc cu Dragos Voinea pentru un soft la masina din semnatura (passat) pentru ca softul ce-l aveam nu-mi satisfacea toate dorintele. Zis si facut. L-am contactat, ne-am intalnit, mi-a pus doua softuri, primul mai slab decat ce aveam pe masina si nu mi-a placut, iar al doilea a fost la fel cu cel pe masina dar masina tragea mai linear si nu-mi mai scotea fum, asa ca am ramas cu ce-l de-al doilea ramanad problema consumului si i-am spus ca o sa-i virez banii cand ajung la Arad si sunt complet multumit de consum si putere. Asa am si facut. Am ajuns la Arad, am fost multumit de soft (atat de putere, cat si de consum) si l-am contactat pe Dragos pentru cont urmand sa-i virez banii. Dupa ce i-am virat banii, Dragos s-a oferit sa-mi mai dea un soft un pic mai puternic sa-l testez, doar cu conditia de a-mi cumpara galletto si de a mi-l pune singur. Am facut si asta, dar am constatat cu stupoare ca softul era protejat. Am zis ca nu e nimic, mi se pare foarte normal ca si-a luat masuri de precautie, asa ca l-am intrebat cum imi pot pune noul soft pe masina. Mi-a spus ca nu o sa reusesc sa-l citesc, dar sa incerc sa-l scriu peste (fara sa-l mai citesc) ca o sa mearga. Din pacate nu a fost sa fie (de fiecare data imi dadea eroarea ?silent key lattura?, asa ca am decis sa o las balta si sa merg la Dragos sa mi-l puna, cu proxima ocazie.
Pana aici toate bune si frumoase..

Vineri (04.03.2011): am ajuns la Dragos/Mugur pentru soft. Au incercat tot felul de programe si nu au reusit nici sa mi-l citeasca, nici sa mi-l scrie (desi ei mi le-au scris pe cele doua cu galletto) asa ca au decis ca unica solutie este BDM-ul, dar mai trebuie sa platesc pentru asta. Bun am zis. Le-am spus ok, hai sa-l scriem asa. Dupa scriere am plecat de la ei cu noul soft. Ziua respectiva am mai tot fost plecat si masina s-a comportat excelent.

Sambata (05.03.2011): Vreau sa plec cu masina, dar nici o sansa sa-mi mai porneasca. Dadeam la automat si nimic. M-am ales doar cu o baterie moarta, asa ca am inceput sa dau pe telefoane ca sa rezolv problema cu masina. I-am trimis si la Dragos mail ca sa-mi recomande un mecanic/electrician, iar el mi l-a recomandat pe Stelica. Din pacate el nu mi-a raspuns asa ca am apelat la forum si am vorbit cu Bundy si Turbocip. Eu au reusit sa ajunga la mine si ne-am pus sa verificam una alta. Masina pe spray pornea, dar odata cu terminarea lui motorul se oprea. Din pacate Bundy si Turbocip (carora le multumesc de ajutor) nu au ajuns decat la doua concluzii: softul, sau ceva de la injectoare. (Masina mea nu injecta deloc motorina, desi la filtru de motorina era motorina cu presiune, iar pompa de inalte nu are mai mult de 30-40.000 km, si injectoarele la fel, sunt schimbate). Din pacate altceva n-am mai putut face in stadiul care eram, ei mi-au verificat tot ce au crezut de cuvinta si pana la urma s-au dat batuti.

Duminica (06.03.2011): Din nou incep sa dau telefoane (chit ca era duminica, dar eram destul de disperat) si intr-un final dau de Stelica (un om exceptional) care dupa ce i-am tot explicat problema la telefon, a decis sa isi lase fiul bolnav singur acasa si a venit la mine sa ma ajute. Dupa mai bine de 3 ore de stat in frig si incercat si el a ajuns la aceiasi concluzie. Softul !!! De ce ? Pentru ca nicicum nu reusea sa-l citeasca, iar cand i-a scos ceva mufa pentru care ar fi trebui sa fie doua errori, a primit doar una(deci facea diagnoza partial) . In plus ECU meu nu dadea absolut nici o eroare (decat daca ii scoteai mufe) toti senzorii mergeau ok, doar ca la pornire injectoarele aratau 0 mg injectate, chit ca turatia era peste 200 rpm. In plus, domnul Stelica mi-a spus ca a mai lucrat cu Dragos Voinea si nu este prima data cand li se intampla asa ceva, deci ar trebui sa vorbesc cu el si sa-i spun sa-mi puna un alt soft pe masina sau macar sa-l rescrie pe cel actual. Am facut si asta, dar Dragos a insistat ca nu are nimic de la soft, deci nu s-a sinchisit sa elimine problema asta.

Luni(07.03.2011): Am vorbit cu Mugur (colegul lui Dragos) si pana la urma l-am convins sa vina sa vedem ce e cu ECU si sa-l scoatem din ecuatie. A venit cu un alt ECU EDC16u1 (al meu este EDC16U31) cu care eu au zis ca tot pornesc masinile care au astfel de probleme, dar mie imi dadea nenumarate erori cu care nu ar fi avut cum sa porneasca masina, dar pentru moment in naivitatea mea am scos din ecuatie ECU si am apelat la o platforma care sa-mi duca masina la service. Am ajuns si la service dar acolo baietii cand au vazut erorile au zis ca nu se apuca pana nu primesc ECU meu inapoi, ca la ce erori primeam ar fi trebuit sa lucreze mult si probabil degeaba. Intr-un final am primit si ECU (dupa vreo 3 ore de stat la service), dar problema persista fara nici o eroare.

Marti(08.03.2011): Din nou la service fara nici un rezultat. Pana la urma cei de la service-ul respectiv au decis sa ma duca la Taci(turc), Automecanica (cei din bucuresti stiu) pentru ca el are cu ce sa-mi verifice injectoarele si pompa de inalta. Asa ca m-au tractat pana acolo. Am ajuns la Taci, le-am zis problema si ei s-au apucat sa-mi schimbe oringurile de la injectoare. Le-au schimbat si masina tot nu a pornit. Apoi mi-au verificat pompa de inalte(tandem) si pompa era buna. Injectoarele la fel, functionau perfect. Si uite asa a venit seara si am plecat acasa cu ECU (spre norocul meu). Ajuns acasa am reusit sa vorbesc cu Mugur si i-am spus sa vina sa-l ia si sa-i rescrie softul sa vedem apoi. Intre timp am reusit sa vorbesc si cu Dr.Vlad (caruia ii multumesc din suflet ca m-a ajutat cu verificatul) care are motorul ca al meu si l-am rugat sa vina pana la mine sa testam ECU meu pe masina lui. L-am testat si surprizaa. Masina facea aceleasi figuri ca si a mea. Din pacate nu am putut sa mergem la service sa incercam ECU lui pe masina mea pentru ca era deja prea tarziu. Bun, dupa ce am testat lucrul acesta de fata cu Mugur, el a decis sa-l ia cu el si sa-l duca la un tip Gabi (foarte bun din cate am inteles) si sa-l verifice urmatoarea zi.

Miercuri(09.03.2011): L-a verificat si totul a fost bun pe parte hardware la ECU meu, asa ca Mugur s-a dus la birou si a rescris primul soft de care eram multumit. Dupa ceva timp a reusit sa ajunga si la mine cu ECU, dar nu am reusit nici macar sa incercam sa pornim masina pentru ca bateria era iar descarcata. Am pus-o la incarcat si ne-am dus pana la Dr.Vlad sa incercam iar pe masina lui. SURPRIZAAA, masina lui a pornit frumos de data aceasta !!! (Bineinteles ca s-a oprit motorul dupa 2 secunde din cauza imobilizatorului, dar la fiecare cheie masina pornea). Bucuros am plecat spre masina mea sa o incercam. Am ajuns, am incercat si ghiciti ce ? A pornit si a mers foarte bine si inca merge. Am mers la Dragos la atelier unde mi-am ambalat masina (am montat pe ea ce nu mai apucasera cei de la service sa monteze) si l-am intrebat pe Mugur daca-mi mai pune softul mai puternic (cel cu care am avut si problema), iar raspunsul lui a fost ca poate o sa mi-l puna data viitoare cand mai vin in Bucuresti, dar mai bine m-as multumi cu ce am pe masina..

In tot acest timp eu tot comunicam cum domnul Stelica si ii ceream sfaturi, el insistand inca de duminica ca problema vine de la soft !

Din pacate, din experienta asta eu am pierdut mult timp in frig (stateam de la 8-9 dimineata pana la 7-8 seara in frig..), timp pe care doream sa mi-l petrec cu prietena, ca doar pentru ea am fost la Bucuresti si multi bani (aprox. 850 RON cu toate platile facute la platforma, service, Mugur, etc.)

Tot din pacate, am incercat cu Dragos sa vorbesc si sa rezolvam cumva situatia aceasta, pentru ca sunt convins ca totul a fost de la SOFT, dar nu am reusit nimic. Este extrem de evaziv, imi raspundea doar la ce-i convenea, nu-si asuma deloc responsabilitatea si a inceput sa dea vina pe procesorul de la ECU meu, ca cica s-ar fi dezlipit ceva pini iar ei l-au dat cu aer cald sa faca contact si din cauza asta mi-ar fi pornit mie masina, nu pentru ca au schimbat softul.

Ce vreau eu acuma ? Banii pierduti aiurea..(dar sa fim seriosi, asta nu se va intampla). Defapt, acuma imi doresc sa va atentionez pe toti care mai aveti deaface cu Dragos sa aveti grija. Daca patiti ce am patit si eu sa stiti ce trebuia facut fara a mai plati aiurea.
Nu contest calitatea softului, primul soft il am si acuma pe masina si sunt multumit. Contest calitatea oamenilor. Este normal sa gresesti, si nu m-ar fi deranjat daca ar fi recunoscut, dar deja la ei e nesimtire curata. Mai ales ca nu este pentru prima data cand li se intampla sa aibe astfel de probleme !

Concluziile le trageti voi, eu tot ce-mi doresc acuma este ca Dragos Voinea sa-mi dea niste explicatii logice la intrebarile repetate de mine in mail-uri..

Later Edit: Din pacate, dupa discutiile avut pe vwforum nu m-am ales decat cu un topic inchis, si s-a ajuns de la pini procesorului, la probleme mecanice grave, de parca mi-am schimbat tot motorul si toata partea tehnica, de mi-a pornit masina intr-un final..
bahrim II
ciudat , si eu vream sa ma duc la el ...
bubu782001
Din cate am observat, ai scris pe ceva forumuri - cel putin 5 vazute de mine.

NU sunt impotriva tuningului, din cate am vazut unii chiar se pricep si stiu ce fac. Insa de la un anumit nivel, "faima" incepe sa se urce la cap, iar clientul este calcat in picioare - asta este ceva caracteristic in rromania.

Pe de alta parte si tunerii au o vina pentru lipsa de organizare.
In locul acestora as pune niste formulare pe care sa scrie NEGRU PE ALB, ca nu isi asuma responsabilitatea, iar clientul este de acord cu aceasta modificare pe propria raspundere INDIFERENT DE CE S-AR INTAMPLA.
Pana la urma ORICINE face asta o face pe pielea lui, si nimeni nu ii garanteaza ca acel ecu/motor, va mai fi ca inainte (vorbesc de fiabilitate). Cine garanteaza asta, din punctul meu de vedere este cam inconstient.
Ca doar nu VW sau Renault sau mai stiu eu ce firma a scris SW-ul ala de tuning, ci un nene. Un nene care nu are nici echipamentele si posibilitatile de testare cum au producatorii de autovehicule. Iar chestia cu stiinta si "experienta"...dpdvd personal este un MARE ghici si test pe diferite masini.

Pe scurt, este vina clientului ca NU CONSTIENTIZEAZA DIN START implicatiile si riscurile acestei operatii.

No offence...
50rio
Garantia ar trebui sa ti-o dea pentru eventuale defectiuni la ECU.

Cat despre tuning si fiabilitate, te intreb o chestie. De ce VAG recunoaste MTM si ABT ? De ce mercedes recunoaste AMG ? De ce bmw recunoaste firmele aferente ?

La toate din aceste cazuri, nu-ti pierzi garantia data de fabrica a masinii.

Am scris pe mai bine de 15 forumuri ca sa informez lumea, si pe unele se discuta aprins deja.

bahrim II:

Poti sa mergi daca vrei, primul soft care-l am si acuma pe masina este foarte ok. Pe mine m-a enervat lipsa curajului de a-si asuma responsabilitatea esecului. Eu asta contest si pentru asta va avertizez. In caz ca se intampla ceva la ECU, ei nu sunt vinovati desi teoretic iti dau garantie pe ceea ce fac (adica legata de ECU)
$$ilvviu
E total lipsit de profesionalism si mai mult, inuman, sa iei bani omului si apoi sa ridici din coate.
Ma gandesc ca ti-or fi pus un soft gata modificat, nu au muncit la al tau.
50rio
Softul original il trimisesem eu prin mail inainte sa ajung in Bucuresti, dar din cate stiu eu el le primeste de la TCM Turbo din Germania. Asa s-a intamplat cu primul soft, care si acuma il am pe masina si merge bine, dar la al doilea si-a incercat el maiestria si a iesit ce a iesit..
M i h a i
ce nu face omul pentru cativa ponei in plus. doh.gif
bubu782001
Fara suparare dar MTM, ABT, AMG, ALPINA ...si multi altii, sunt divizii de tuning oficiale, RECUNOSCUTE si AGREEATE de producatorii unor branduri cunoscute. Sunt sigur ca MULTI ingineri din grupurile mai sus mentionate lucreaza IMPREUNA cu inginerii companiilor producatoare iar companiile le ofera suport si echipamente tehnice pentru testare.
Ori la companiile alea produsele oferite NU OR SA AIBA problemele pe care le prezinti tu, EVER. SI by the way, ofera si garantie - doar ca iti vinzi sufletul, ca sa poti cumperi un AMG nou smile.gif) - cel putin pentru un muritor de rand.

Ori TCM nu spun nimic de rau sau de bine, insa de unde sa-ti ofere garantie?

Si pana la urma, tu te duci si apelezi la serviciile lor...nimeni nu te obliga.

OPC ai incercat?

NU sunt adeptul tuningului - adica personal eu unul nu mi-as face.
50rio
Eu ma refer strict la divizia de chiptuning, nu si la cele de hardware/mecanice smile.gif Daca iti faci la iei chiptuning-ul, ramai cu garantia oferita de producator. Deci la ei poti face din prima zi in care ai luat masina smile.gif

Cat despre OPC, nu mai are rost. Puteam sa apelez la alte institutii, dar am decis sa nu. Nu mai am nici o speranta ca o sa-mi recuperez prejudiciul, dar vreau sa ma asigur ca informez pe cat mai mult posibil lumea de o astfel de situatie si o sa incerce sa se fereasca, sau macar nu o sa mai faca aceleasi greseli ca mine. Or sa stie exact ce au de facut in cazul acesta.

In plus, intamplarea mea se poate intampla si la alt tunner (din Romania, normal), deci e bine de stiut ce sa faci intr-o astfel de situatie smile.gif
Doc
QUOTE(50rio @ 20 Mar 2011, 23:30)
..dar din cate stiu eu el le primeste de la TCM Turbo din Germania. Asa s-a intamplat cu primul soft, care si acuma il am pe masina si merge bine, dar la al doilea si-a incercat el maiestria si a iesit ce a iesit..
*



Asta e buna. Oare cati mai cred chestia asta cu TCM Germania??? Se pare ca multi. TCM Turbo nu are nicio legatura cu cei din Germania, mai ales pentru modele VAG. Asta daca nu punem la socoteala forumurile de chiptuning de pe afara de unde mai cerseste Dragos informatii.

Eu am avut cu el o problema asemanatoare in 2005 cand am platit un ECU din bani mei pe greseala lui.
50rio
Doc, mi-ai putea spune daca este ceva gresit la soft sau nu ? Daca problema mea a fost sau de la scriere ? Softul cu problema il am.
$$ilvviu
Ai si originalul?
Doc
Ai PM.
50rio
atat originalul cat si softul cu probleme le am in varianta .bin
bahrim II
e bine ca nu ma mancat in c** sa dau 200 de euro , si poate nu iesea nimic bun, asa stau la 98 de ponei si gata.
50rio
In sfarsit am reusit sa-mi fac ECU (mai exact EEPROM-UL) cu ajutorul "tunerilor de cartier"...Am reusit fara a fi nevoie de aparatura originala sau de "virginizare" acestuia. Pur si simplu au fost sterse log-in-urile proaste si semnaturile de rahat din softul lui Voinea, soft la care nici avansul nu fusese modificat si multe alte harti ce necesitau a fi modificate pentru un soft potent !

Acum, cu ajutorul celor de la digitaltuning, am un soft de care sunt multumit atat de putere (nici nu se compara cu a lui Voinea) cat si de consum !

Iar daca pana acum am vrut sa informez lumea despre posibilele probleme, acum ca am aflat atatea, as vrea sa va arat si "calitatea" produselor lui Voinea. Mult laudatele produse...


Daca vreti ceva de calitate, nu va sfatuiesc sa apelati la TCM Turbo ! In demersurile mele, am dat peste cateva firme demne de renume ! M-au ajutat fara sa-mi ceara ceva in schimb ! Au facut-o tocmai pentru a indeparta petele lasate de firmele care stirbesc renumele chiptuning-ului din Romania.

Pentru cei care au fost descurajati in urma acestei intamplari, va recomand sa nu va lasati pagubasi si sa apelati cu incredere la chiptuning-ul de calitate, dar nu fara sa va informat in prealabil. Este foarte important ca informatia sa circule, atat pentru firmele de calitate cat si pentru clienti.

Greseli se pot intampla oricui, dar cel mai important este modul in care sunt gestionate. La mine tocmai asta a fost problema: nerecunoasterea greselii si faptul ca nu a fost dispus sa ma ajute in rezolvarea problemei.

Multumesc si celor ce m-au ajutat cu informatii sub anonimat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.