jubyl3r
15 Mar 2011, 11:51
Ce sunt, cum se pot testa, ce simptome dau masinii cand nu functioneaza corect? Eventual niste preturi estimative.
(Puteti atasa si alte poze cu senzori de la megane 1)
Incep eu:
[attachmentid=1627704944]
1. Ce reprezinta, unde afiseaza informatia etc.
2. idem 1
3. idem 1
R19/16v
15 Mar 2011, 12:00
Nu le ai pe toate 3 odata.
1. Sonda pentru martor si indicator de temp
2. Sonda de temp pt ECU
3. Termostat
jubyl3r
15 Mar 2011, 13:19
QUOTE(R19/16v @ 15 Mar 2011, 12:00)
Nu le ai pe toate 3 odata.
1. Sonda pentru martor si indicator de temp
2. Sonda de temp pt ECU
3. Termostat
Precizez ca dupa ce pornesc motorul furtunul de sus care duce la radiator se incalzeste progresiv(nu ar trebui sa deschida numai cand ajunge la 89 grade?). Daca schimb (3) termostatul, o sa imi indice corect acul in bord sau trebuie schimbat si (1)?
La (2) cum imi dau seama daca functioneaza, ca imi cam papa benzina?
Scuze pentru atatea intrebari sper ca nu te stresez.
R19/16v
16 Mar 2011, 09:42
Te duci la un tester, vezi ce informatii dau sondele respective, iar daca sunt departe de realitate le inlocuiesti. Termostatul il poti verifica cu usurinta intr-o oala cu apa pe foc, si un termometru.
jubyl3r
30 Apr 2011, 12:09
Probleme cu acul de la apa.
La voi: 1. La cat sta apa in timp ce masina se afla in miscare?
2. La cat sta apa in stationare?
3. De la ce linie porneste aeroterma?
Incep eu:
1. La mine sta la 1 linie (din 6) nemiscata cu masina in miscare indiferent de cat de mult merg cu ea.
2. In stationare apa se ridica la a 3 linie, si dupa 3, 4 minute porneste ventilatorul si scade putin sub a 3 linie. (Cand repun masina in miscare sta iar tintuita la prima linie)
3. Aeroterma porneste putin mai sus de linia 3.
Ce am observat ca la mine se misca putin in sus, jos acul cand se afla peste linia 1.
L.E Acum intreb ce e normal si ce nu?
Atasez si o poza!
Schimba termostatul si vei avea surpriza sa-ti stea fix pe 90 si in mers...
Pune unul adevarat nu c***turi de Logan...Recomand Vernet.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=193246&hl=
betamax
1 May 2011, 06:50
Dap. Termostatul e de vina. La mine sta acul la 90 fix, vara/iarna, in mers/ stationare, cu/fara electroventilator in functiune. Probabil sunt norocos.
djgarcea
1 May 2011, 20:38
Am si eu o problema tot in genul asta .....
Fara termostat masina functioneaza bine ... dak o las sa se incalzeasca motorul la 90 porneste ventilatorul, in mers masina sta pe la un 70 fara termstat.
Am cumparat termostat nou l-am montat am bagat lichid de racire am aerisit ...totul mergea perfect .... asta sa inamplat de dimineatza aqm pe seara ce sa vad k imi da apa pe afara in vasul de expansiune dar temperatura pe bord nu depasea 90 ....
ce poate sa fie va rog sa imi spuneti si mie sa nu mor prost ca eu nu mai inteleg nimik ...
jubyl3r
1 May 2011, 23:26
multumesc baieti de raspuns, o sa iau cum mi-a spus jas2 un termostat metalic care deschide la 89 grade C. Sa speram ca o sa isi revina acul:).
Revin dupa achizitie si operatie la masina!
jubyl3r
5 Jun 2011, 13:50
Ieri am schimbat in sfarsit termostatul si antigelul.
In prima faza am dat drumu la aerisiri (cel de pe furtun si cel de pe radiator) si la furtunul de la baza raduiatorului, m-am cam chinuit si belit pe la degete pana am scos clema aia din cauza scapiului si a pozitiei, lasat sa curga tot antigelul. Spalat circuitul cu 3 litri de apa distilata. scos iar toata apa din radiator si ce a mai iesit de pe furtune.
Am bagat cam 5.2 l de antigel glaceol tip D diluat cu apa distilata (nu am reusit sa scot mai mult antigel chiar daca am bagat aer in vasul de expansiune, si precizez ca antigelul vechi arata destul de ok la culoare tot verde putin mai sters fata de cel nou) si termostat nou Gates 89 grade(cel vechi era calorstat banuiesc ca e acolo de cand e masina la cum arata :| ). Am facut aerisirea automata cu pornirea aerotermei de 3 ori pana a scazut lichidul la maxim. Azi am scos-o la plimbare sa vad cum se manifesta pe canicula asta si imi sta fix la 90 grade fara sa porneasca aeroterma desi am mers prin oras cu maxim 50 km/h, stat la stopuri si schimbari succesive treapta 1 2 3. Momentan sunt multumit!
Foarte util forumul asta, l-am descoperit si eu abia anu asta desi am renault de aproape 3 ani
.
@djgarcea, vezi sa nu fie arsa garnitura la chiuloasa daca iti fierbe :|
jubyl3r
10 Jun 2011, 11:39
Azi revin iar cu probleme la ceasul ce indica temperatura la apa :|
Dupa ce am schimbat termostatul vechi cu unul nou Gates Metalic, si antigel nou masina imi statea fix pe 90 (a treia linie). Azi de cand a dat un pic frigul imi sta putin sub a 3 linie in mers si are momente cand la deal scade pana la 1 linie iar la vale urca putin sub a 3 linie...pe loc drept in mers sta putin deasupra la a 2 linie. Ce sa aiba ca asta sigur nu e normal. Uff si eram asa fericit ca rezolvasem
.
1 Sa fie cumva senzorul din termostat de vina?
2. E problema ca busonul de la vasul de expansiune nu imi etanseaza calumea ?
3. Sa nu fi facut aerisirea bine ?
La aerisire am dat drumul la rotita ce duce spre bord si am asteptat pana a curs antigel fara aer. Rotita de pe radiator era lipita de francez si nu am umblat(dar banuiesc ca s-a aerisit destul pe la 1 rotita).
Astept niste pareri
uff...
jubyl3r
15 Jun 2011, 17:35
O sa schimb si sonda de temperatura de langa termostat, pe riscul ca dau banii degeaba pe ea... sper sa fie asta problema.
xjc0c0
29 Jun 2011, 11:18
Intrebare de 10puncte
: In cazul defactarii uneia dintre sonde,computerul de bord va indica un consum normal,sau va fi afectat de sonda? Consumul practic fiind cu totul altul fata de cel teoretic,indicat de computer
jubyl3r
29 Jun 2011, 11:43
Daca se defecteaza sonda de temperatura cea raspunzatoare cu acul din bord- nu e problema.
Daca se defecteaza cealalta sonda de temperatura responsabila ECU- atunci e problema cu consumul.
Injectia masinii are o serie de senzori, daca pica unul se duce naibii consumul.
L.E
Ex:
1. Senzor apa responsabil ECU
2. Senzor temperatura aer admisie
3. Sonda lambda
4. etc.
Acum referitor la intrebarea ta, ar fi normal sa se modifice si pe computerul de bord consumul...ca doar creste
, asa toti am fi fericiti cand am vedea 6% pe compu de bord dar in realitatea ea papa aproape dublu :|
xjc0c0
29 Jun 2011, 12:02
Poate ma insel eu,dar ECU citeste parametrii teoretici,de pe curba de consum. Variabile avand turatia,treapta de viteza,si sarcina unitara. El in functie de asta reda pe display consumul. Iar sonda(ele) lambda informeaza partea de alimentare cu combustibil/amestec de combustibil.
Am observat la un drum de 700km o diferenta(nu foarte mare) intre consumul de pe display si consumul practic(nu am folosit AC-ul, anvelopele erau standard, si nici vantul nu batea)
jubyl3r
29 Jun 2011, 12:21
E mult mai plauzibila varianta ta, iar ce am expus eu se rezuma la partea de alimentare cu combustibil.
Mai asteptam pareri!
catalin1
14 Jul 2014, 10:49
salutare.am si eu o intrebare cati senzori de temperatura sunt pe un megane 1 faza 2 ca imi da eroare in bord si in cartea de specialitate spune ca e senzorul de temperatura de vina ,dar senzorul e bun poate sa fie alt senzor ,daca da pe unde is plasati din ce am vazut in poza din primul post cu care sa inceput topicul nu prea deslusesc decat senzorul nr 2 care ala il am schimbat nou si eu numai de ala stiu .deci in afara de ala mai sunt si alti senzori.?
silviu_stelian
17 Jul 2014, 21:37
QUOTE(djgarcea @ 1 May 2011, 20:38)
Am si eu o problema tot in genul asta .....
Fara termostat masina functioneaza bine ... dak o las sa se incalzeasca motorul la 90 porneste ventilatorul, in mers masina sta pe la un 70 fara termstat.
Am cumparat termostat nou l-am montat am bagat lichid de racire am aerisit ...totul mergea perfect .... asta sa inamplat de dimineatza aqm pe seara ce sa vad k imi da apa pe afara in vasul de expansiune dar temperatura pe bord nu depasea 90 ....
ce poate sa fie va rog sa imi spuneti si mie sa nu mor prost ca eu nu mai inteleg nimik ...
Faza cu datu pe afara al lichidului o patesc si eu... initial am crezut ca am o pierdere pe la un furtun sau ceva, dar intr-o seara am prins fenomenul in "frangrant"
Sa zicem ca e vasul gol, pun lichid la nivelul corespunzator, pornesc masina doar ca la scurt timp sa inceapa sa creasca nivelul in vas pana la refuz, moment in care incepe sa scuipe. Lasand in continuare fenomenul in desfasurare cu motorul pornit, brusc la un moment dat dispare tot lichidul iar vasul ramane gol
Am schimbat 2 termostate fara a ma scapa de fenomen...
catalin1
17 Jul 2014, 22:31
eu cred sa nu e facuta recircularea buna ,are are in instalatia de racire ,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.