Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare leduri pt semnalizare in oglinzi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
skorpio_bog
Cum se monteaza leduri pt semnalizari in oglinzile retrovizoare cu incalzire

Materiale si scule necesare:
- 2 module cu leduri pt semnalizari (led mirrrors kit)
[attachmentid=1627704790]
- Pistol cu aer cald
- Torx de 20 si 30
- Vreo 5 metri de cablu de 0.5 rosu (sau alta culoare, e alegerea fiecaruia)
- Papuci , varnish termocontractabil, banda izolier, banda de panza
- Letcon, fludor
- Clesti, surubelnite si alte scule marunte
Pentru a realiza aceasta modificare, se lucreaza in 4 etape:
a. Se trage cablajul care consta in 2 fire trase de la UCH pana la stalpii usilor din fata.
b. Se trage cate un fir de la fiecare stalp prin usa pana la mufele oglinzilor.
c. Se trag 2 fire de la mufa oglinzii pana la sticla oglinzii.
d. Se monteaza modulele cu leduri pe sticle si se cupleaza la firele trase pe oglinzi.

Pentru a realiza acest lucru trebuie sa demontam urmatoarele:
1) In partea dreapta: torpedoul, capacul cu butonul pt decuplat airbag pasager si ornamentul de pe stalpul fata.
2) In partea stanga: capacul de sub volan care acopera tabloul cu sigurante, ornamentul stalpului si teava care duce aerul la picioare. Dupa indepartarea panoului, se declipseaza panoul cu sigurante. Este prins intr-o clema sus si jos are un umar care intra intr-un orificiu din caroserie. Se scoate intai din partea de sus apasand usor pe clema respectiva apoi se trage putin in sus pana iese umarul de jos din orificiu. Dupa asta se va vedea UCH-ul. UCH-ul este prins intr-un surub torx 20 chiar pe centrul lui. Il desfaceti si apoi iese prin tragere in jos si spre scaunul soferului. In partea de sus este prins cu 2 urechi de plastic intr-un cadru de metal. Intra ca un fel de sertar. Aplecati UCH-ul si deconectati mufele din el dupa care il puneti cu grija deoparte.
3) Va mai trebui demontat apoi cozorocul care acopera ceasurile de bord. Acesta se scoate prin tragere spre sofer dupa care va trebui sa dati jos si tabloul de bord ca sa lucrati mai usor. Acesta e prins intr-un surub torx de 20 si 2 cleme pe lateral. Deconectati mufa din tablou si Il puneti deoparte si pe acesta.
4) Se demonteaza si corpul de plastic cu displayul de la radio-cd. Se trage in sus de el si se deconecteaza cele 3 mufe din interior.
5) Mai departe tragem un fir de la UCH pana la usa din dreapta. Aici va folositi imaginatia pentru a-l dirija prin bord cum doriti. Eu initial am vrut sa il trag pe langa instalatia originala, insa m-am lovit de o problema la partea centrala a bordului, unde instalatia originala vine foarte bine ascunsa si izolata intre sasiu si plansa de bord, astfel incat mi-a fost imposibil sa mai bag un fir pe acolo fara sa dau tot bordul jos. Ceea ce bineinteles ca nu am facut. Astfel am tras firul de la UCH in sus, prin spatele tabloului de bord, fix pe langa instalatia originala a masinii, iar pe centrul bordului l-am dirijat pe sub displayul de la radio-cd, dupa care am iesit cu el in partea dreapta pe langa airbag si l-am dirijat din nou pe langa manunchiul de fire care se ducea spre usa dreapta. Pentru o mai mare siguranta, cablul l-am invelit in banda de panza pentru a nu exista riscul sa se roada sau sa faca scurt cumva in locurile unde atinge de fierul sasiului.
[attachmentid=1627704791]
6) Ajunsi cu firul la stalpul din dreapta, in functie de echiparea masinii voastre se procedeaza in felul urmator. Pentru cei cu echipari superioare care au mufe de cuplare a usii la stalpi, se taie firul la stalp, se pune un pin tata identic cu cei din mufa si se introduce intr-unul din sloturile libere ale mufei. Eu spre exemplu am ales slotul 44 pentru a introduce pinul de semnalizare. Firul se baga prin buretele protector care acopera mufa in stalp.
[attachmentid=1627704792]
Pentru cei cu echipari care nu au mufe de cuplare pe stalpii usilor, nu se mai taie firul. Se trage prin furtunul de cauciuc pana in usa. Continuarea cablajului in usa o voi explica mai jos. Dupa, se poate monta totul la loc pe partea dreapta: torpedou, etc.
7) Se monteaza la loc corpul de plastic cu displayul RCD, tabloul de bord si cozorocul acestuia.
8) Acum tragem cablul de la UCH la stalpul usii de la sofer. Acesta va fi un fir scurt. Idem ca la usa dreapta, in functie de echipare, taiem firul la nivelul mufei de pe stalp, ii lipim un pin tata pt mufa, il trecem prin buretele protector pe langa restul firelor si il infigem in mufa din stalp pe unul din sloturile libere. Eu spre exemplu, din motive de simetrie cu usa dreapta, am infipt acel pin tot pe slotul 44.
9) Dupa ce am tras cablajul, a venit timpul sa legam cele 2 fire la UCH pe semnalizare. Astfel, am ales drept comanda pt ledurile din oglinzi firele care se duc la semnalizarile de pe aripi. Pentru semnalizarea din dreapta vom lega firul lung pe care l-am tras prin bord pe pinul 2 al mufei PP1 din UCH. Este mufa neagra mica, in care intra 4 fire. Firul este bej. Puteti sa rupeti putin izolatia firului si sa cositoriti firul vostru pe el, ori puteti face ca mine, insa e ceva mai delicat. Cu o surubelnita finuta subtire, se scoate pinul din mufa si se lipeste firul vostru direct pe pin, dupa care se introduce la loc in mufa. Pentru semnalizarea din stanga vom lega firul scurt pe care l-am tras la usa soferului pe pinul 12 al mufei PP2 din UCH. Este mufa neagra mai lunga, in care intra 12 fire. Firul este portocaliu. Idem ca mai sus, puteti rupe izolatia si lipi firul pe cel din mufa, sau puteti face ca mine si scoate pinul din mufa neagra si lipiti direct pe el. It’s your choice.
[attachmentid=1627704793] [attachmentid=1627704794]
10) Dupa ce lipim cele 2 fire, montam la loc UCH-ul, tabloul de sigurante, teava de climatizare, panoul de plastic de sub volan, etc.

In continuare voi explica cum tragem cablajul in fiecare usa.
1) Deconectam mufele de la stalpi la fiecare usa, depinde la care lucrati prima data.
2) Pentru a trage firul in usa, este de ajuns sa desfaceti partea cu piele a usii, nu este necesara demontarea integrala a fetei de usa. Pentru demontarea partii cu piele, exista deja tutorial pe forum, asa ca nu voi mai explica again. Desfacem si capacul negru de pe usa, care acopera mufa oglinzii retrovizoare. Acesta se scoate prin tragere, este prins in 2 cepi de plastic care intra in 2 gauri din usa. Dupa scoaterea capacului, se scoate si buretele protector de acolo si veti vedea mufa care se cupleaza la oglinda. Este neagra cu 10 pini. Se scoate si capacul care acopera boxa prin tragere. Este si el prins in cativa cepi de plastic. Se desface boxa. Este prinsa in 2 suruburi torx de 20. Se deconecteaza si mufa din ea si se pune deoparte.
[attachmentid=1627704796]
3) Luam o sarma mai groasa sau un cablu mai gros care nu se indoaie usor si il introducem pe sus pe langa mufa oglinzii pana jos . Il dibuim prin locasul boxei cu mana si il dirijam pe langa cablurile originale ale usii. (aici aveti grija, ca va veti zgaria pe maini, dar asta e, orice chestie cere un sacrificiu).
[attachmentid=1627704797]
4) Legam firul nostru de 0.5 de sarma mai groasa si il tragem pe langa cablajul masinii. Eu l-am invelit din nou in banda de panza pentru ca in usa mai atinge de tabla. Dirijam firul pe langa manunchiul de cabluri care se duc la furtunul de pe usa.
[attachmentid=1627704839]
5) Il tragem prin furtun pana la mufa si il taiem la nivelul celorlalte fire.
[attachmentid=1627704806]
6) Ii lipim un pin mama identic cu restul si il infigem in mufa usii, bineinteles pe pozitia 44 ca sa corespunda cu mufa de pe stalp trasa anterior.
[attachmentid=1627704800]
7) Izolam totul la loc si conectam mufa usii la mufa de pe stalp.
8) Puteti profita de ocazie sa ungeti macaralele geamurilor fata si elementele care culiseaza la actionarea geamului cum am facut eu. Montam la loc boxa, capacul cu piele, butonul etc.
9) Sus la mufa oglinzii, ii lipim firului un pin mama identic cu cel de la mufa usii de mai devreme. Nu montati inca capacul negru si buretele de sus de la oglinzi.
10) Se desfac oglinzile de pe masina cu totul. Pentru asta, se desurubeaza cu un torx 30 surubul care fixeaza oglinda pe usa. Dupa scoaterea surubului, corpul oglinzii se mai tine in 2 cleme pe usa. Se apuca oglinda cu ambele maini si se trage de ea spre exterior, insa nu foarte tare. Se deconecteaza mufa care intra in oglinda si se pune corpul oglinzii deoparte.
[attachmentid=1627704809]
11) Infigem in mufa oglinzii firul nostru de semnalizare tras mai devreme. Aici apare inca o chestie, in functie de usa la care lucrati. La usa din dreapta veti avea un singur slot liber in mufa pe care il puteti folosi si anume slotul 8. Restul sunt ocupate. La usa soferului in schimb veti avea 3 sloturi libere si anume 6,8 si 10, deoarece pe oglinda de la sofer nu exista senzorul de temperatura la care vin 2 fire. De aici si diferenta de sloturi libere. Din aceleasi motive de simetrie, am folosit la ambele oglinzi slotul 8 pt comanda semnalizarii.

Mai departe, tragem cablajul in interiorul oglinzii.
1) Scoatem sticla oglinzii de pe corp. Pentru asta, folosim o surubelnita mai lata, sau orice obiect mai lat. Se apasa maxim pe sticla in partea care vine spre masina, astfel incat se va departa sticla in partea exterioara.
2) Se inveleste surubelnita intr-o carpa, sau un servetel si se introduce intre sticla si oglinda prin orificiul creat. Se declipseaza sticla oglinzii, apasand pe surubelnita cu grija.
[attachmentid=1627704811]
3) Se deconecteaza mufa mica alba de pe spatele sticlei, care este pentru incalzirea in oglinda (pentru cei care au asa ceva) si se pune sticla deoparte.
[attachmentid=1627704813]
4) Se declipseaza cochilia de pe corpul oglinzii cu grija. E putin mai dificil insa se scoate pana la urma, cu grija si rabdare. Este prinsa in 4 cleme (marcate cu sageti rosii pe poza de mai jos).
[attachmentid=1627704815]
5) Dupa acest pas, se vor vedea foarte bine firele oglinzii pentru comanda motoraselor, rabatare, incalzire etc. Se deblocheaza si mufa oglinzii (negru cu galben) de pe corpul acesteia. Are o clema care o blocheaza si intra pe niste santuri.
[attachmentid=1627704818] [attachmentid=1627704819] [attachmentid=1627704821] [attachmentid=1627704822]
6) Pentru alimentarea ledurilor va trebui sa tragem 2 fire suplimentare in interiorul oglinzii. Pentru asta, firul de masa se ia direct din oglinda, de la masa incalzirii. Masa oglinzii vine pe pinul 5 din mufa. Se scoate pinul 5 din mufa oglinzii si se lipeste pe el inca un fir suplimentar. Eu am lipit un fir negru. Pentru a scoate pinii din mufa, se scoate protectia galbena de plastic de pe mufa, e fixata in 2 cleme pe laterale. Se ridica de acele cleme cu o surubelnita subtire si se trage spre exterior. Pinii vor fi fixati in mufa cu inca 2 cleme fiecare. Cu o penseta se departeaza usor acele cleme si se trage de fir pana iese pinul din mufa.
[attachmentid=1627704823]
7) Pentru + vom trage un nou fir in oglinda, la care ii lipim un pin tata si il vom infige in slotul 8 ca sa corespunda cu mufa de pe masina, de pe usa. Am observat ca pinii de pe oglinda sunt foarte asemanatori cu pinii de la mufele AMP de prin comert. Au acelasi sistem de fixare cu cele 2 cleme insa sunt putin mai scurti la partea de prindere a firului. Partea care iese din mufa este identica. Asadar i-am lipit firului de + un pin de la o mufa AMP si am incercat sa il introduc in mufa oglinzii, insa nu statea foarte fix. Dupa un studiu mai amanuntit al pinilor am observat ca pinul de la mufa AMP avea fixare doar intr-o clema, nu in 2 ca cei de pe oglinda. Asadar am facut urmatoarea modificare pinului AMP. I-am taiat cele 2 aripioare de la sistemul de fixare, iar pe partea cealalta am introdus varful unei surubelnite si i-am largit gaura astfel incat la introducerea sa in mufa oglinzii ambele cleme au putut sa intre in acea gaura sa il fixeze. Introducem protectia galbena pe mufa pentru fixarea totala a pinilor si cam atat.
[attachmentid=1627704825]
8) Firele noi trase le dirijam prin acel varnish de pe oglinda prin care trec si restul firelor si le taiem la dimensiune exact cat firele de la incalzirea in oglinzi. La celalalt capat le punem 2 papuci mama si ii izolam cu varnish. Puteti profita din nou de ocazia ca ati demontat oglinzile si sa le ungeti motorasele de reglaj, rabatare. Montam cochilia la loc si fixam mufa oglinzii pe corp, iar corpul il putem monta pe masina.
Trecem acum la ultima parte, si anume montarea modulelor cu leduri pe sticlele oglinzilor. Aici ar fi trebuit ca lucrurile sa stea destul de simplu insa cum inginerii de la reno sunt foooooarte inventivi si in loc sa faca lucruri fiabile, am impresia ca mai mult studiaza cum sa produca o piesa astfel incat in caz ca se umbla la ea sa se strice definitiv si sa trebuiasca inlocuita. Asadar, problema sta in felul urmator: aveti oglinzi simple, fara incalzire, atunci v-ati scos. Aveti oglinzi cu incalzire din fabrica, atunci ati pus-o. De ce spun asta? Veti vedea in continuare.
1) Pentru montarea ledurilor, planul este foarte simplu: este nevoie sa dezlipim sticla oglinzii de pe suportul de plastic, cel negru cu rozeta care se clipseaza pe corpul oglinzii, sa dezlipim folia de incalzire a oglinzii de pe sticla si sa punem modulele cu leduri intre sticla si folie dupa care lipim din nou suportul pe oglinda.
2) Luam pistolul cu aer cald si incalzim cu grija oglinda pe toata suprafata ei.
3) Dezlipim cu grija suportul de plastic de pe sticla. Aveti grija cum trageti de el sa nu il indoiti sau crapati. De asemenea aveti grija cum si cat de mult il incalziti sa nu se topeasca sau sa nu se deformeze de la caldura.
[attachmentid=1627704826]
4) Dupa ce am dezlipit suportul, observam ca mizeria de megane nu are incalzirea ca restul masinilor, si anume o folie adeziva lipita pe sticla, ci litza de nichelina intinsa serpuit pe sticla, peste care este aplicat un burete dublu adeziv super greu de dezlipit si care nu se poate da jos decat prin rupere. De aici incepe chinul. Initial aveam 2 posibilitati, fie sa renunt la incalzirea in oglinzi si sa pun leduri, fie sa cumpar alte oglinzi cu incalzire si sa renunt la leduri. Insa nu m-am lasat si nu am vrut sa renunt la proiect. Asadar am gasit o solutie de compromis. Am cumparat 2 oglinzi de logan cu incalzire (sunt mult mai ieftine decat cele de megane), care au folie nu litza (stiu, ironic, pana si loganul are incalzire calumea cu folie la oglinzi ca majoritatea masinilor, nu litza ca meganul). Am dezlipit sticlele de logan de pe suporti si le-am luat foliile pt incalzire.
[attachmentid=1627704827]
5) Am curatat bine sticlele de la megane de buretele ala adeziv. Se curata greu, eu am frecat cu un burete de vase, cu partea mai rugoasa si cu detergent sub apa fiarta. Cam jumatate de ora mi-a luat sa curat sticlele de adeziv. Se curata si suportii de plastic de adeziv.
6) Se aseaza modulele cu leduri pe spatele sticlei, cat mai centrat posibil la marginea exterioara a oglinzii.
7) Peste modulele cu leduri eu am pus niste banda dublu adeziva speciala pentru a le izola complet de eventuala umezeala. Dirijam cele 2 fire ale modulelor cu leduri spre exteriorul oglinzii si masuram sa ajunga exact la orificiul unde se aflau pinii de la incalzirea clasica de megane.
[attachmentid=1627704828]
8) Taiem firele la dimensiunea respectiva si lipim pe fiecare cate un pin. Eu am folosit pinii de la incalzirea de megane peste care am pus varnish termocontractabil.
9) Am aplicat banda adeziva pe toata suprafata oglinzii, peste care am lipit folia de incalzire de logan. Oglinzile de logan au forma foarte asemanatoare cu cele de la megane, doar partea exterioara putin mai mica, deci folia s-a incadrat la fix pe sticlele mele. Firele le-am dirijat de-alungul oglinzii pe marginea foliei.
[attachmentid=1627704829]
10) Peste ansamblul folie-sticla am lipit inca un strat de banda dublu adeziva.
11) Acum a venit randul sa montam suportul de plastic pe oglinda. Pentru ca folia de incalzire de la logan are pinii pozitionati diferit fata de oglinda de la megane, va trebui sa dam 2 gaurele in suportul nostru, pentru a iesi pinii in exterior.
12) Aplicam niste prenadez pe marginea suportului de plastic, de jur imprejur, peste care aplicam ansamblul nostru sticla-incalzire si presam bine. Sa nu uitati sa scoateti cei 2 pini pt alimentarea ledurilor prin orificiul din suport.
[attachmentid=1627704830]
13) Izolam toata oglinda in banda izolier ca sa stea bine presata sticla pe suport si lasam 24 de ore s se intareasca bine, sa se lipeasca.
[attachmentid=1627704831]
14) Procedam identic si pt cealalta oglinda.
15) Datorita faptului ca pinii incalzirii de logan sunt mai departati unul de celalalt decat cei de megane, veti vedea ca nu mai puteti folosi mufa alba a oglinzii care alimenta rezistenta de incalzire. Ce e de facut? Cu o surubelnita subtire, indoiti clema papucilor din interiorul mufei si ii extrageti cu fir cu tot din acea mufa alba. Papucii ii introduceti in varnish termocontractabil si ii veti cupla la rezistenta de logan individual.
[attachmentid=1627704832] [attachmentid=1627704834]
16) Ceilalti 2 papuci (albastru si negru) ii veti cupla la alimentarea ledurilor in felul urmator:
- Firul albastru din corpul oglinzii la firul rosu de pe sticla.
- Firul negru de pe corpul oglinzii la firul negru de pe sticla.
In final trebuie sa aveti 4 fire in corpul oglinzii: 2 pt incalzire si 2 pt leduri.
[attachmentid=1627704835]
Dupa ce se usuca oglinzile, desfaceti banda izolier de pe ele, le stergeti cu o carpa moale si curata si cu un fas de geamuri sau alta solutie pt ca sigur vor avea dare de degete, adeziv, etc pe ele si apoi coborati la masina sa le montati. Cuplati cele 4 fire descrise mai sus apoi clipsati oglinda pe corp prin apasare pana face tac. Va fi nevoie sa le reglati apoi ca sa vedeti in ele si puteti face proba la incalzire si la leduri pe semnalizare sau apasand butonul de avarii.

Rezultatul modificarii se poate vedea in clipul urmator:


Spor la modificari.
dan22y
Felicitari pentru tutorial si montaj.
A fost greu dar pana la urma rezultatul conteaza wink.gif
skorpio_bog
cheers.gif Hai si tu cu montajul biggrin.gif
ric26ct
Felicitari ! aplauze.gif
gabize
Multa munca, dar rezultatul e OK.
Sunt insa curios daca noaptea nu deranjeaza la condus, mi se par destul de puternice led-urile.
M i h a i
Frumos tutorialul. Sa ma anunti si pe mine cand se arde primul led? (cam in 2 sapt tongue.gif ) . Asadar, sper ca sa scrii despre fiabilitatea lor.
skorpio_bog
QUOTE(gabizegrean @ 15 Mar 2011, 14:08)
Multa munca, dar rezultatul e OK.
Sunt insa curios daca noaptea nu deranjeaza la condus, mi se par destul de puternice led-urile.
*



Nu sunt asa de puternice, pt ca sticla oglinzii diminueaza mult din lumina. Ziua spre exemplu se vad slab, mai ales daca e soare.

@ Mihai, esti tu asa sigur? Se pare ca le stii pe toate, ca pe toate topicurile ai cate o parere smile.gif Daca se va arde vreun led, vei fi primul anuntat, promit smile.gif

Oricum nu vad de ce s-ar arde. Modulele cu leduri le-am izolat foarte bine pe sticla oglinzii astfel incat nu are cum sa patrunda nimic la ele, apa sau alti factori externi. Ba chiar am facut proba oglinzilor inainte sa le pun pe masina, le-am scufundat in apa si am aprins ledurile, nu au nici pe dracu smile.gif Iar din alte cauze nu vad de ce s-ar arde. Koreenii fac smd-uri bune, nu se ard asa usor smile.gif Mai mult, smd-urile pe care le am in stopuri sau cele de la picioare, au mai mult de 1 an de cand functioneaza fara repros si alea stau aprinse aproape non stop, nu secvential ca la semnalizari.
dan22y
Completam de la mine, daca se ard ledurile tongue.gif
M i h a i
QUOTE(skorpio_bog @ 15 Mar 2011, 14:14)
Se pare ca le stii pe toate, ca pe toate topicurile ai cate o parere smile.gif Daca se va arde vreun led, vei fi primul anuntat, promit  smile.gif
*


De stiut pe toate nu am cum.Nimeni nu le stie pe toate.Toti avem de invatat in permanenta wink.gif faza cu parere pe toate topicurile nu stiu cu sa o interpretez ..eh . Eu sper sa nu ti se arda , si sa tina ledurile.Chiar sunt curios, asta daca o sa postezi tu icon_mrgreen.gif .
skorpio_bog
Eu cand promit ceva, imi respect cuvantul smile.gif Deci daca se arde vreunul sau se intampla ceva, garantat voi posta biggrin.gif
SorinCT
Offtopic: din clip se pare ca nu ai rearanjat bine tapiseria scaunului din dreapta. Pai se poate domnu' inginer? icon_mrgreen.gif
Pare mult de munca dar rezultatul e pe masura. Felicitari pentru un tutorial foarte bine facut.
skorpio_bog
Asa sta ea, n-am ce-i face, doar e musama nu? laugh.gif
Hack
Felicitari pentru tutorial! aplauze.gif
valyl
smile.gif Piesa!!!
Irish
Si care trebuie sa fie scopul acestora ??Sper sa nu te superi ca intreb tongue.gif .
skorpio_bog
Multumesc pt aprecieri biggrin.gif

15 Mar 2011, 21:15:
@Irish, daca cauti pe net gasesti multe chestii despre asta:

Signal Mirror® Technology

CarsTrucksMotorcyclesVans and SUVs
Signal® mirrors use high intensity lights to change ordinary exterior rearview mirrors into safety
features that command attention. When a turn signal is activated, a flashing chevron appears in the
corresponding side mirror to alert drivers in the “blind spots” around and behind your vehicle.
The mirrors operate as regular rearview mirrors whether the turn signals are activated or not.


Insa eu le-am pus din motive pur estetice smile.gif
froniecristian
Felicitari pentru inovatie. Esti cel mai tare frate .Numai masinile scumpe sunt cu leduri din fabricatie. Intr-adevar se mai ard si dau un aspect neplacut, dar esti mult mai in siguranta cu ledurile . Daca ti se arde un bec de semnalizare pe stanga sau de la frana este mult mai greu pentru ceilalti conducatori sa-ti anticipeze miscarile .
Dragi Meganisti site-ul asta este sa ne ajutam uni pe ceilalti nu sa fim Invidiosi si Carcotasi .
Daca as gasi leduri pentru stopuri si semnalizare as cumpara fara ezitare. excl.gif
Totusi cam multa munca , daca nu esti de meserie mai bine te lasi pagubas.
Eu sunt multumit de cum se dezgheata oglinzile la megan.
Catalinmodena
Mult ai muncit,dar rezultatul este pe masura.Felicitari!
skorpio_bog
Multumesc.

Nu e tocmai inovatia mea, pentru ca modulele acestea exista de mult pe piata, exista si in forma cu sageata dubla cum am pus eu si cu sageata simpla, culori portocaliu, rosu, albastru. Au pus si altii inaintea mea, se gasesc pe youtube clipuri destule cu aceste lucruri. Eu mi le-am pus pentru ca prima oara am vazut la jd asa ceva si mi-au placut, insa fata de mine, el a renuntat la incalzirea in oglinzi pentru aceste leduri, eu nu.

15 Mar 2011, 22:41:
QUOTE(froniecristian @ 15 Mar 2011, 22:11)
Totusi cam multa munca , daca nu esti de meserie mai bine te lasi pagubas.
Eu sunt multumit de cum se dezgheata oglinzile la megan.
*



Intr-adevar este multa munca si daca nu cunosti cat de cat masina, cam greu se pot monta.

Si eu am fost multumit de incalzirea de la megane ca functionare. Insa ideea postului era ca nu se poate adapta pt montajul ledurilor ca la alte masini datorita faptului ca e construita clasic, cu litza, nu are folie autoadeziva ca la majoritatea masinilor.
elro
coolspeak.gif VA URMA....sa se incalzeasca mai bine si ma apuc si eu de treaba rolleyes.gif
skorpio_bog
Te astept cu pozele biggrin.gif
elro
Si le pun si incalzire,m-ai suparat radmasa.gif
skorpio_bog
pai e pacat la cat costa 2 oglinzi de logan sa nu le pui si incalzire biggrin.gif
SorinCT
Cat mai e o oglinda cu incalzire pentru M2 (aftermarket)?
skorpio_bog
Cu incalzire in jur de 50 ron. Fara incalzire e 40 din cate stiu.
cristache03
Felicitari!!....cred ca e foarte mult de munca, oricum dak esti un baiat destept si ai ceva timp, poti scoate bani frumusei din aceasta optiune (stie toata lumea la ce ma refer)....Acum am si eu o intrebare: Cat de eficienta va fi dezaburirea?...tu ai facut o proba cu un lichid care ala oricum curge....Dak dezaburirea e ok poti pune un filmuletz in care sa pui ceva gheatza pe oglinda si care sa se topeasca in momentul pornirii dezaburirii...testul este cam greu ....dar nu si imposibil...succes in viitoarele adaptari.
skorpio_bog
Eu mi-am facut modificarile la masina de placere si pt confortul meu personal, nu imi castig traiul din asta smile.gif

Legat de dezaburire, este la fel de eficienta ca din fabrica. Lichidul pe care l-am folosit este solutie de spalat parbrizul, pus intr-un fas de geamuri, care pulverizat pe sticla nu prea curge, decat daca pulverizezi de mai multe ori. In cazul meu, se vede in filmulet destul de clar ca lichidul se usuca pe oglinda (pe sticla raman urme de la apa care se usuca, asa cum ramane si de la ploaie). Oglinzile oricum dupa 1 minut se simt calde la maini daca le atingi. Cine le-a vazut pe viu poate confirma asta. Ba chiar cineva mi-a zis ca poti sa te si incalzesti la ele cand ai mainile inghetate smile.gif
Dhragosh
QUOTE(skorpio_bog @ 20 Mar 2011, 23:58)
Oglinzile oricum dupa 1 minut se simt calde la maini daca le atingi. Cine le-a vazut pe viu poate confirma asta. Ba chiar cineva mi-a zis ca poti sa te si incalzesti la ele cand ai mainile inghetate smile.gif
*



Confirm up.gif biggrin.gif
SorinCT
Daca ai gheata serioasa pe ele (nu merge scoasa cu mana) stai tu mult si bine cu degrivarea aia indiferent daca ai oglinzile modificate sau standard.
skorpio_bog
eh, in cazuri din astea extreme de iti ingheata bocna toata oglinda, poti sa ii dai si foc ca tot nu se dezgheata asa usor. Insa in cazuri de ploaie sau ninsoare functioneaza bine.
Playboy
Doamne daca gasesc aici in Spania leduri pt semnalizare in oglinzi !! 251.gif

Stie cineva un Site unde se pot comanda aceste leduri??

Va multumesc !
skorpio_bog
Eu le-am luat de pe un site din korea. Ai pm cu site-ul de unde le-am comandat.
thexvl
salut. excelent tutorialul. nu era mai comod sa iei curent de la semnalizarea de pe aripa? da-mi si mie linkul de unde ai comandat modulele. mersi si spor la modificat oglinzi!
h3roin
post-336-1110552489.gif . Felicitari. Uite asa se imbolnavesc oamenii mai nou (cei care nu se pricep sa isi faca si ei la fel).
Nota 10!!!
skorpio_bog
QUOTE(thexvl @ 26 Mar 2011, 10:32)
salut. excelent tutorialul. nu era mai comod sa iei curent de la semnalizarea de pe aripa? da-mi si mie linkul de unde ai comandat modulele. mersi si spor la modificat oglinzi!
*



Initial asta era planul, insa practica mi-a dat planul peste cap. Firele care se duc la semnalizarile de pe aripi pleaca din UCH, ies prin ventuza de sub bord in compartimentul motorului si de acolo pleaca fiecare la cate o aripa, asa ca sa fi tras de la aripi fire s-a dovedit o solutie nu tocmai buna. Asa ca am tras direct de la UCH, tot de pe firele care alimenteaza semnalizarile de pe aripi. Deci pana la urma e acelasi lucru, numai ca e mai putin de lucru.

Ai PM cu linkul.

@heroin, multumesc de aprecieri smile.gif
rtBK
chiar am cautat un tutorial mai de mult cu asa ceva si nu am gasit. Felicitari pentru modificari si sa ne tii la curent daca rezista ledurile smile.gif.
skorpio_bog
Da, stiu cum e. Si eu am cautat mult asa ceva si mai ales cum se monteaza cand am vazut la un user de pe forum leduri in oglinzi, insa nu am gasit pe nicaieri pana cand am dat de aceste kituri.

Momentan ledurile rezista smile.gif
MihaitzaMCV
Poti sa imi zici si mie de unde ai cumparat modulul de semnalizare te rog frumos ..
skorpio_bog
Ai pm cu datele.
Alin_VAD
Si eu as fi interest sa achizitionez asa ceva. Imi poti spune?
Oricum, ti-au iesit foarte bine.
skorpio_bog
Ti-am trimis si tie pm cu linkul. Va astept cu poze daca va montati careva biggrin.gif
skorpio_bog
22 de zile....coafura (ledurile) rezista cool.gif
COSMIN-uau
salut imi poti zice si mie cum as putea achizitiona asa ceva
skorpio_bog
ti-am dat pe pm detaliile smile.gif

O luna si ledurile functioneaza perfect smile.gif
bata_razvan
Imi dai si mie un PM te rog cu site-ul de unde pot achizitiona un kit pentru amandoua oglinzile ? Si daca mai ti minte cat costa un kit spune-mi si mie te rog. Mersi mult.
skorpio_bog
ai pm si tu cu detaliile solicitate.
skorpio_bog
Am uitat sa mai postez aici, aseara mi-am amintit. Ledurile rezista bine, dupa cateva luni. Si sunt folosite zilnic, nu le-am menajat deloc. Au avut parte si de canicula, si de ploaie si de vant. Incalzirea modificata in oglinzi functioneaza perfect. Pe ploile din ultima vreme e lux. Poze de aseara am pus aici:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=138...dpost&p=3039314

Deci 2 weeks myth: BUSTED wink.gif
FastFurious
Am vazut si apreciez foarte mult munca depusa de tine pentru montarea semnalizarii in oglinzile laterale.
Te rog daca se poate sa-mi spui de unde ai cumparat modulele cu leduri pentru semnalizare, deoarece asa mult mi-a placut incat vreau sa-mi fac si eu.
As aprecia mult daca m-ai putea ajuta.
Multumesc.
In poza ai masina pe care as vrea sa le montez.
skorpio_bog
Ti-am trimis linkul cu site-ul de unde le-am luat pe PM.
FastFurious
QUOTE(skorpio_bog @ 16 Jul 2011, 18:00)
Ti-am trimis linkul cu site-ul de unde le-am luat pe PM.
*



Multumesc foarte frumos, sper sa gasesc pe cineva care poate sa mi le comande.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.