oanavas
13 Mar 2011, 13:15
Salut baieti, eu stiu ca e normal sa mai vezi pete de ulei pe motor ici colo dar la o masina cu vechime nu la un megane de 4 ani,desi il intretin foarte bine.
Ieri am curatat clapeta si bujiile am curatat cu spray de contact bobinele si langa clapeta de acceleratie am vazut ulei ca si cum l-ai unge cu o pensula.
In dreptul gaurilor unde se introduc bobinel la fel un strat de ulei, peste care s-a asternut praf.
Bine cum da caldura o sa-l spal la o spalatorie cu apa calda sa se duca acel ulei care arata urat,dar ma intereseaza de unde s-ar putea prelinge ca ma enerveaza sa vad motorul parca e vomat.
mih_mlv
13 Mar 2011, 17:11
Oana din cate stiu eu nu este indicat sa speli motorul si in nici un caz la spalatorie,eventual poti face tu asta.Sa-l cureti cu o pensulica sau ce stiu eu.Ciao.
oanavas
13 Mar 2011, 18:59
Oana e sotia mea, Vasile ma numesc si te intreb de ce sa nu-l spal.Cei care aduc masinile din Germania si le spala.Atunci de ce spalatoriile spala la motor.Cert este ca o sa am grija sa nu fie infierbantat motorul,cand il spal si acopar partile electrice
mariusscout
13 Mar 2011, 19:04
stiu eu unul ce a spalat motorul la un 307 acum 4 ani si l-a costat 1800 ron. mai bine curata cu o carpa, pensula, ce merge acolo si dupa aia urmareste sa gasesti de unde scurge. bafta
SorinCT
13 Mar 2011, 19:08
Mai bine il speli in regim propriu cu carpa, pensula, si niscaiva chimicale daca vrei sa faci o treaba buna si sigura. Oricat de bine ai acoperi tu sigurantele, calculatorul, alternator, etc tot sunt sanse sa ramai cu ea acolo.
iulian806
13 Mar 2011, 19:48
QUOTE(oanavas @ 13 Mar 2011, 13:15)
Salut baieti, eu stiu ca e normal sa mai vezi pete de ulei pe motor ici colo dar la o masina cu vechime nu la un megane de 4 ani,desi il intretin foarte bine.
Ieri am curatat clapeta si bujiile am curatat cu spray de contact bobinele si langa clapeta de acceleratie am vazut ulei ca si cum l-ai unge cu o pensula.
In dreptul gaurilor unde se introduc bobinel la fel un strat de ulei, peste care s-a asternut praf.
Bine cum da caldura o sa-l spal la o spalatorie cu apa calda sa se duca acel ulei care arata urat,dar ma intereseaza de unde s-ar putea prelinge ca ma enerveaza sa vad motorul parca e vomat.
Salut, masina mea e din decembrie 2005. In toamna asta, cand am facut revizia la masina, am vazut ca motorul era murdar, mai degraba plin de praf. Cand am dat cu mana am intins toata murdaria aia si am realizat ca era ulei. Intr-o zi cu soare, m-am apucat si am demontat si am constatat ca pierderile de ulei, mai degraba vapori de ulei vin de pe la furtunul epurator, care dupa ce am demontat colectorul de edmisiune am vazut ca are o garnitura scoapta de la caldura. Garnitura asta, vine in contact cu capacul de la separatorul de ulei si din cauza temperaturilor mari se scoace si nu mai etanseaza corespunzator pe suprafata respectiva, permitand vaporilor de ulei sa iasa. [attachmentid=1627704428] [attachmentid=1627704429] [attachmentid=1627704430] [attachmentid=1627704431]
Nu e de speriat, am mai vazut asa ceva si la alte modele Renault, motorizare 1.6 benzina.
Cu putina rabdare se curata si arata ca nou, iar daca tot te pui pe treaba poti curata si clapeta de acceleratie.
Si ar fi pacat ca daca cureti acolo sa nu remediezi problema: un ultima poza vei vedea care sunt garniturile cu pricina. Spor la treaba. [attachmentid=1627704435] [attachmentid=1627704436]
oanavas
13 Mar 2011, 19:52
sper ca nu o sa ia foc pana ce ma apuc sa caut ce, de unde si cum?
am sa iau su silicon din ala si o doftoresc fara probleme.
Sa vedem mai intai timpul
13 Mar 2011, 20:56:
multumesc iulian 806 si 19 vik exact asa arata si motorul meu dar nu-i bai il rezolv eu.
Intrebare de unde fac rost de garnituri?
iulian806
13 Mar 2011, 20:24
QUOTE(oanavas @ 13 Mar 2011, 19:52)
sper ca nu o sa ia foc pana ce ma apuc sa caut ce, de unde si cum?
am sa iau su silicon din ala si o doftoresc fara probleme.
Sa vedem mai intai timpul
<span class='edit'>13 Mar 2011, 20:56:</span>
multumesc iulian 806 si 19 vik exact asa arata si motorul meu dar nu-i bai il rezolv eu.
Intrebare de unde fac rost de garnituri?
mergi la reprezentanta renault din orasul tau si dai comanda de garnituri. ca sa iti fie mai usor iti dau eu codurile de piesa din programul de piese: [attachmentid=1627704452]
dar daca nu sunt pe stoc, sau daca te-ar costa foarte mult, sa stii ca poti apela la solutia clasica: foloseste silicon rosu(atentie: sa fie rosu, ca asta rezista la temperaturi ridicate). ai grija cum dai cu silicon sa nu infunzi canalul epurator. spor la treaba.
13 Mar 2011, 20:27:nu am cum sa-ti raspund la PM ca cica nu am suficiente posturi. sa stii ca nu incurajez piraterie, dar poti downloada programul de pe torente. iar partea de instalare este simpla, la fel ca orice alt joc.
13 Mar 2011, 20:28:apropo, de cate posturi am nevoie, ca sa pot trimite mesaje personale? care este numarul minim de postari?
skorpio_bog
13 Mar 2011, 22:57
25
AdriaC
15 Mar 2011, 10:58
motorul se spala, insa cand e rece. si pt gresari si curatatri, vezi ca sunt o gramada de spray-uri minune + marele WD 40
....parerea mea.....
bejanmarinel
15 Mar 2011, 13:00
motorul nu se spala la spalatorie pentru ca este posibil sa iti arzi electromotorul, alternatorul sau electronica de la ele, sa iti intre apa pe admisie, sa ti se arda alte componente electronice, substantele de curatat sunt corozive, etc.
spun ca este posibil. sunt rare cazurile cand se intampla ceva rau dar eu nu as vrea sa ma numar printre cei putini cu motoarele spalate si stricate.
ritter
15 Mar 2011, 13:19
Cere la service reetanseizare capac motor si ai rezolvat problema. Si io' am avut.
PS aia care aduc masini din Germania si le spala, ii doare la basca ca ti-o dau tie apoi...
mihaicip03
18 Mar 2011, 10:27
Am si eu o problema....am un dci de 1.5, si ieri la inspectia tehnica au gasit ulei pe motor , care se pare ca venea de la furtunul dintre egr si intercooler.....vreau sa va intreb, e normal ca pe acolo sa circule ulei, sau vapori de ulei? ...ma rog am desfacut furtunul am curatat si l-am strans bine la loc...si astept sa vad daca mai am ulei....
din cate am inteles, e o pelicula de ulei pe acolo.
daca ti s-a murdarit motorul de la el, vezi sa nu fie fisurat pe undeva. furtunul ala trebuie sa reziste la presiune destul de mare si daca e vreo fisura, ea se extinde si va ajunge sa piarda mult din putere motorul.
cred ca ar fi bine sa-l tii sub observatie
mihaicip03
18 Mar 2011, 11:59
dar ce cauta uleiul pe un furtun prin care circula aer..?
este aer incarcat cu vapori de ulei. de acolo provine uleiul pe care il vezi. daca nu e f mult, nu ar trebui sa fie probleme.
oanavas
26 Mar 2011, 16:42
Salutare,uite cam asa arata si motorul meu plin de ulei si praf.
Dar azi gata s-a rezolvat problema.
Am luat garnituri de la clapeta de acceleratie , de la epurator si celelalte 4.
26 Mar 2011, 16:42:
Multumesc Iulian806.
Toate cele bune
26 Mar 2011, 16:56:
Acum parca e un pic turata
pepelutza
14 Mar 2013, 20:18
@oanavas
Cum este la aproape 2 ani de la etansare ? De unde ai luat garniturile de la reprezentanta ? Costuri ?
Multumim
salut baieti, si eu am problema asta, sau asemanatoare, as vrea sa stiu cum se da jos plasticul ala, capacul aflat deasura motorului, sa vad si eu de unde e prb la mine. mersi anticipat
pepelutza
14 Mar 2013, 21:31
care e faza cu linkul cu aceiasi pagina?? adica asta, exact asta.
espacern
15 Mar 2013, 14:40
QUOTE(mumus @ 14 Mar 2013, 22:27)
as vrea sa stiu cum se da jos plasticul ala, capacul aflat deasura motorului,
Trebui niste SDV mai speciale dar se demonteaza usor altfel.
Sunt suruburi cu cap de cheie stea....adica.
Am cumparat special o trusa din astea speciale......pentru rapiditate.
@+
am chei dinacelea cu cap stea
mai ramane sa merg sa ma uit pe unde sunt suruburile, ca sincer, la prina vedere nu le-am vazut nicaieri
(asta fara sa le caut
)
la logan dci parca se tragera pur si simplu de el...
espacern
16 Mar 2013, 15:09
Capacul de plastic cu rol decorativ se scoate prin tragere.
Am crezut ca vrei sa demontezi galeria de admisie care este tot din plastic si de aici confuzia....de termeni.
@+
Catalinmodena
16 Mar 2013, 21:23
Imi poate spune cineva la ce foloseste piesa inceruita si daca doar motorul de 1.6 o are?
Sau ar trebui sa fie prezenta zi la mine,caci gaurile pentru suruburi sunt.Sa stiu daca caut prin dezmembrari,caci de prost nu a pus-o francezul/turcul acolo.
Multumesc!
La 1.4 nu exista piesa aia, asa ca stai linistit ca nu-ti lipseste nimic. Ai gaurile dar nu sunt filetate, deci nu ai cum sa o pui, doar daca te apuci cu un tarod sa faci filetul . Daca te uiti atent la poza ce ai pus-o, vei mai vedea o prindere pe caroserie in dreptul ala, acolo se prinde un suport antibalans suplimentar la motorarele de 2 litri, numai ca caroseria e universala la toate.
QUOTE(espacern @ 16 Mar 2013, 15:09)
Capacul de plastic cu rol decorativ se scoate prin tragere.
Am crezut ca vrei sa demontezi galeria de admisie care este tot din plastic si de aici confuzia....de termeni.
@+
multumesc frumos
deci imi fac curaj si trag pur si simplu de capac?
si problema cu scurgerea e in general sub galeria de admisie? ca daca da, atunci voi desface si capacul ala, sa pun silicon dinacela rosu, sa rezolv problema.
17 Mar 2013, 18:38:am dat jos doar aparatoarea aia de deasupra motorului, acolo totul e curat, la mine este umed doar in lateral dreapta, cum privesti din fata.
QUOTE(Catalinmodena @ 16 Mar 2013, 21:23)
Imi poate spune cineva la ce foloseste piesa inceruita si daca doar motorul de 1.6 o are?
Piesa aia era prezenta doar pe 2.1 care aveau capac pe motor, la 2.2 nu s-a mai pus, mie mi se pare ca e ca patrunjelul in supa...
"Patrunjelul contine o multime de vitamine (B, K, E), minerale, fier, calciu, fosfor, provitamina A, sulf, iod, potasiu si compusi care produc vitamina B12.
Datorita acestor componente, patrunjelul este un foarte bun antianemic, antitumoral, este util in tratarea gusii, obezitatii, retinerea de apa in celule, indigestii, tulburari menstruale , viermi, tumori, halena. Ajuta in refacerea digestiei, dar si la buna functionare a tiroidei, a plamanilor, stomacului, vezicii urinare, a uterului, rinchilor si a glandelor suprarenale, dar si la la mentinerea unei danturi si a unor oase puternice ..."Daca acest capac este la fel de benefic precum este patrunjelul , plec chiar acum sa cumpar si eu doua
"Megan' am luat,patrunjel mananc...!
pepelutza
18 Mar 2013, 11:10
Cred ca era vorba despre piesa incercuita nu despre capac.(vezi postul #26) Te-ai aprins cam tare cu proprietatile curative ale patrunjelului si n-ai fost atent.
Dar a mai bifat un post...
shoggy
18 Mar 2013, 12:19
Am vazut ceva aproape similar,vizavi de petele si stropii de ulei. Insa de vina era garnitura de la joja de ulei,pe care a avut ciuda unul de la service si a rupt-o. Ai fi spus ca e fantana arteziana in miniatura.
QUOTE(Hack @ 18 Mar 2013, 11:12)
Dar a mai bifat un post...
se premiaza cumva un anumit numar de postari ?
pepelutza
18 Mar 2013, 20:52
Da, la 400 de postari dai o masa la Sergiana center , pentru brasoveni !
Cypry Brasov
18 Mar 2013, 21:19
Buna asta cu postarile!Dar si masa la SERGIANA e super!
dj22sib
31 May 2013, 09:34
A mers schimbul de garnituri. Super, in jur de 200 de lei toata operatiunea la service in Craiova. Sunt mai linistit
Dariusdsv
22 Sep 2013, 15:40
Buna, sper ca am nimerit bn unde scriu😊, am si eu o problema la megane 2 1.9dci 131cp, curge ulei, dar de sus nu se vede, de unde ar putea sa curga? Ma poate ajuta cineva si pe mn?
ms_ervin
21 May 2014, 07:36
Buna ziua
Aveti cumva codul pentru garnitura de la clapeta de acceleratie, celelalte 2 le-am gasit.
Multumesc!
espacern
21 May 2014, 07:54
Garnitura de la corp clapeta 8200236731.
@+
ghertzoi
19 Mar 2017, 16:22
De ani buni (nu retin exact cati) am observat ulei pe motor (zona sus), dar la service era pe principiul "nu e problema" sunt doar vapori.
De 2-3 luni am remarcat ca apar sub masina, unde parchez, pete mici de ulei. Am pus intr-o seara un carton sub, si intradevar, dimineata erau 1-2 picaturi pe el.
La o inspectie vizuala, uleiul se vede peste tot pe partea de sus (imbacsit cu praf) dar daca ma uit de sus printre blocul motor si baterie, se vede in cantitati mai mari (pete "lichide") pe cutia de viteza.
La service au zis ca e de la corpul cu termostat care trebuie schimbat, insa ezit un pic pentru ca ma tem sa nu il schimb degeaba. Uleiul pare mai abundent sub el, pe cutia de viteza, insa totul e manjit. Pe corpul termostat, pornind de sus de langa bujii, este o mazga continua cu ulei/praf.
Ati schimbat acest termostat pana acum, din cauza unor pierderi de ulei? Uleiul nu se pierde asa de mult incat sa trebuiasca adaugat, dar nu imi place sa il las asa sa picure.
Corpul termostat se mai schimba cand se deformeaza si ajunge ulei in sistemul de racire. Si invers.
espacern
19 Mar 2017, 23:48
@ghertzoi=Nu cumva scurgerea de ulei este de la capacele ax came....ca pare cam mare scurgerea sa fie de la capac si mai ales ca este ulei mai sus de el.
ghertzoi
20 Mar 2017, 20:45
In urma cu 4 zile am sters bine cu o carpa plus solutie toata zona laterala de deasupra corpului cu termostatul, mai jos nu am reusit. Capacele de care zici banuiesc ca sunt cele 2 de forma circulara situate in lateral deasupra termostatului. Daca da, atunci nu e de acolo scurgerea, pentru ca dupa aproape 200 km nu a aparut nici urma de ulei pe zona curatata, nici macar vapori. Ramane acel corp cu termostatul, desi nu sunt 100% convins, sper sa nu il schimb degeaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.