Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pilot automat sau tempomat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
i_am_sleek
poate e stupida intrebarea dar de unde stiu daca are sau nu pilot auto masina?
am cartea in germana si nu inteleg mar elucru
e vreun buton ceva pe undeva?
AlexV
pai cel mai bine ar fi sa spui si tu ce masina ai. poti sa o treci la semnatura.

daca ai 4 butoane pe volan, atunci ai pilot automat, regulator/limitator de viteza cum spune renault-ul.
Solon
Asta da, problema!
i_am_sleek
meris de info ,m-am lamurit
nu am sad.gif
cipman
Dar s-ar putea sa fie lesne sa-ti pui. Trage capacul sigurantelor de la bord si trage si corpul comutatoarelor afara. Daca in spatele corpului gasesti o mufa (ar trebui sa fie alba) care sta degeaba, te-ai scos.
rombu
adica din nou, unii fericiti au si altii nu au in functie de numarul kilogramelor la nastere si alte chestii extrem de relevante?

asta e ca si scena am nam AUX la cdplayer
cipman
laugh.gif De data asta nu. Eu n-am. Mai susceptibile de a avea mufa sunt modelele 2003 si inceput de 2004.
alx
adica modusul meu ar putea avea functia asta si ii trebuie numai o telecomanda? ca optiune era si asta dar nu aveam rabdare 2 luni sa astept...
rombu
a mea e mai 2004...clar...a apuc sa caut
si postez..si prin absurd sa zicem ca am..imi trebuie oricum alt volan nu?
cipman
Nu. Adica, in mod normal, da. Numai ca e vreo 7-800 de euro. Si nu cred ca merita. Se pune o comanda separata, cum e la peugeot, de exemplu.
rombu
da..ar fi varianta...bagi masina in pom..sare airbagu..sii skimbi pe asigurare volanu cu unu cu butoane biggrin.gif
glumeam

ar fi tare sa se poata pune comanda separata..niste butonele langa cel de inaltime faruri ca mai e loc acolo
cipman
Se pote pune. Nu acolo. Acolo se pune comutatorul original, cel de selectie limitare viteza sau viteza constanta sau off. Pt. comanda valorilor impuse se foloseste ceva similar cu telecomanda de RCD, pus in stanga, tot pe coloana volanului, intre comutatorul de lumini/semnale si bord, usor decalat fata de acesta din urma. Sau se poate folosi cel de-al patrulea locas din blocul de comutatare, dar e mai greu de actionat.
rombu
m-am uitat, nu e nici o mufa alba flotanta pe acolo...este decat una maricica..cum are veni in capul blocului de sigurante...dar pe aia nu o vezi decat daca scoti si butoanele (dupa cum ai spus) LA OKI mi se pare ca nu are elementele metalice din interior papucii aia cum ar veni!
casper
are si sufletu meu o intrebarica mica: daca se poa sa se puna pilot automat pe jucarie, asta nu trebe sa aibe si cutia automata ? ca ma intereseaza si pe mine, si cum ma pricep mai mult nu la de-astea ... blink.gif, intreb nu dau cu paru ...
cipman
Deh, welcome to the club. Macar uita-te cu jind, ca si mine, la ce ar fi trebuit sa gasesti: o mufa alba, prinsa cu scotch sau nu, asteptand cuminte sa dam de ea.
user posted image
cipman
QUOTE(casper @ Oct 13 2005, 12:05 PM)
are si sufletu meu o intrebarica mica: daca se poa sa se puna pilot automat pe jucarie, asta nu trebe sa aibe si cutia automata ?  ca ma intereseaza si pe mine, si cum ma pricep mai mult nu la de-astea ... blink.gif, intreb nu dau cu paru ...

Cu atat mai bine daca ai transmisie automata, dar nu-i obligatoriu.
casper
aham, m-ai facut curios. acu cobor la masina si o zgandar un pic sa vad daca am ceva acolo si io. dar tot nu m-ai lamurit: si daca am mufa, cutia automata trebe sa existe si ea, ca d-aia nu am sigur.
cipman
Nu mai cauta, ca la modelele 2005 sigur nu e.
casper
vreau sa-ti spun ca am si io o mufa de-aia alba . am facu\t si doua poze da nu stiu cum sa le pun
claus
hmm.. ar trebui sa fiu fericit ? eu am mufa asta.. alba
alexv .. mai tii minte, cand ne-am uitat, pe la vidraru.. daca putem da xenoanele mai jos ?? si am gasit mufa asta.. libera, .. disponibila.. si, totusi,.. nefolositoare.. biggrin.gif
cip.. cum se poate proceda in cazul (fericit) .. al meu
Lex Luthor
Mai fartatilor, nu va amagiti cu faptul ca daca aveti acea mufa alba aveti si posibilitatea de a avea "cruise control" (pentru ca de pilot automat nici nu poate fi vorba, putine masini in lume au "pilot automat"). Aici vorbim numai de un control automat al vitezei de deplasare si de un limitator de viteza.

daca veti avea curozitatea sa cititi manualul de service de la Megane II o sa vedeti ca sistemul comporta mult mai multe componente decat acele cabluri.

Iata schema completa a dispozitivului:

user posted image

iata si schema (generala) de functionare:

user posted image

Ceea e aveti voi acolo este doar mufa de conectare a comutatorului de selectie a modului de lucru: off/limitator/regulator:

user posted image


Exista niste diferente majore intre echipamentul standard al masinii si ceea ce este necesar pentru aceste functii:

- contactul de pe ambreiaj este specific pentru regulatorul/limitatorul de viteza. Nu exista in echiparea standard: vehicolul are doua contacte la pedala de ambreiaj: unul la inceputul cursei si unul la sfarsitul cursei. Vehiculele standard au doar un singur contact pe pedala de ambreiaj.
-pedala de aceleratie are in mod imperativ contact la sfarsit de cursa.
-calculatorul de injectie este cel care gestioneaza tot sistemul asa ca trebuie programat pentru asa ceva.

Dupa cum vedeti acea mufa alba este doar partea vizibila a aisbergului.
casper
deci in concluzie, se poate pune pe o masinuta standard un control al vitezei ? dupa cate zici tu se pare ca nu ar fi problema celelalte adaptari, astea-s detalii ...... lasand costurile la o parte se poate sau nu se poate, asta-i intrebarea ?????
alx
Pai se poate daca schimbi toate alea din scheme, nu doar sa pui un comutator... bye bye dreams...
Lex Luthor
QUOTE(casper @ Oct 13 2005, 01:30 PM)
deci in concluzie, se poate pune pe o masinuta standard un control al vitezei ? dupa cate zici tu se pare ca nu ar fi problema celelalte adaptari, astea-s detalii ...... lasand costurile la o parte se poate sau nu se poate, asta-i intrebarea ?????

Orice se poate pune pe o masinuta standard. Dar costurile vor fi enorme comparativ cu echiparea initiala. Si nu stiu daca un service din Ro va fi atat de dibaci incat sa-ti puna toate acele echipamente si sa mai si mearga dupa aceea fara sa se strice altceva.
casper
mdea, aici inclin sa-ti dau dreptate, daca nu cunosti pe cineva p-acolo (stiu de la service dacia) e destul de probabil sa-ti faca o lucrare la neste preturi astronomice si de mantuiala ..... dar asa informativ daca stie cineva vreun pret la montaj, poate se indura si ma lumineaza si pe mine unsure.gif
cipman
Expresia mai corecta, in limba romana, este regulator/limitator de viteza.
Intr-adevar, mufa aia e partea vizibila a aisbergului. Important e sa existe un aisberg. Vedem noi dupa aceea cum il facem vizibil pe tot. Am indicat mufa cu pricina pentru ca e cel mai usor de verificat. Nu-ti trebuie nici o scula.
Existenta mufei indica existenta cablajului. Si asta e cel mai important. Sau aproape.
Apropos: desi eu n-am mufa, am 2 contacte la ambreiaj.
Pasul urmator ar fi verificarea, la un service renault, cu ajutorul testerului CLIP, existenta posibilitatii activarii optiunii din calculator. Inca n-am resit sa ma lamuresc daca, in cazul exemplarelor pt. Romania, exista diferente de soft/calculator/etc. Deocamdata n-am ajuns la service niciodata si mai am pana la prima revizie. Problema e ca, fiind in garantie, nu pot face aceste modificari. Asa ca mai am de asteptat. Si cum ma cam trage ata sa iau garantie extinsa (dupa care probabil ca voi vinde masina), momentan am lasat problema balta.
Revin. Pe scurt, pasii de urmat ar fi:
- verificarea existentei cablajului
- verificarea/activarea optiunii din calculator
- testarea activarii (contact direct intre firele din mufa alba)
- verificarea existentei contactelor la ambreiaj (eu stiu ca au toate - nu sunt sigur - dar fiindca a zis Lex ceva am scris si asta)
- se comanda/cumpara comutatorul regulator/limitator, cod 82 00 002 447
- se comanda/cumpata o alta fatada pt. intrerupatoarele din bord, cod 82 00 079 020
- se cumpara 4 rezistente de 0.5W 1%: 100, 120, 200 (2 x 100), 680 de ohmi
- se cumpara o (tele)comanda de Peugeot sau Citroen (nu stiu codurile dar oricare e buna)
- se modifica circuitul (tele)comenzii ca sa fie cum trebuie pt. renault (cu rezistentele amintite)
- se monteaza noua fatada si comutatorul
- se monteaza telecomanda pe coloana volan si se fac legaturile unde trebuie.
Primele 2 puncte sunt esentiale. Chiar si al treilea. Cam asta ar fi, pe scurt.
casper
woau !!!! ce simplu si usor. prima conditie am indeplinit-o, restu mai vedem. oricum si eu sunt in garantie si cred ca o sa o prelungesc, deci raman la mana lor daca e ceva. la cum ai prezentat problema pare a fi floare la ureche, ehei, dar pana la punerea in practica .....
cipman
Pare, intr-adevar, usor si simplu. Numai ca nu e tocmai asa. Am uitat sa precizez ca, in mod normal, intr-un service renault, baietii nu cred ca vor fi de acord sa activeze optiunea in calculator. Poate fetele...
Modificarea asta (oops - cred ca trebuia sa postam la Modificari si Imbunatatiri) e mai mult pentru cei cu o pila mica la un service si pricepere suficienta sa-si faca singuri lucrarea. La service, presupunand ca vor accepta sa o faca, ar trebui s-o faca numai cu piese renault. Adica vor sustine ca trebuie schimbat volanul, etc.
casper
aham !!! monopolu la el acasa, asa e. era p-aici un baiat de pe la un service reno.... snorky parca, poate ne lamureste domnu cu cate ceva, insa de abia maine cred, posteaza mai pe seara, ziua la munca, nu ca altii ..... in timpul muncii rolleyes.gif
cipman
Nu-i vorba de monopol. E vorba de modificari in adevaratul sens al cuvantului.

Uitasem sa trec noua fatada pt. intrerupatoare (reflaj faruri, reostat iluminare panou de bord). Pt. ca acum trebuie alta, cu gaura si pt. intreupator regulator/limitator de viteza. Am editat postul precedent si l-am pus in lista.
casper
hai ca daca imi spui si la cat se ridica aceste costuri (piese+manopera) ma dai pe spate.si nu te gandi la prostii ....
cipman
N-am de unde sa stiu preturile. Incerc sa fac doar o estimare pt. ca le stiu pe cele din Franta. Comutator 10-13 E. Fatada 9-12 E. Telecomanda 45-60 E. Fara TVA. Rezistentele < 0.3 E. Activarea ECU 0-25 E (25 E costa in Franta - pret maximal).
Manopera? Care manopera? Fiecare pe cont propriu.
casper
aham, deci toata distractia s-ar invarti pe langa vreo 150 eurnoi, ar fi chiar eftin,daca-r fi asa, dar nenea de la garantie nu o avea nimic de obiectat privind manopera ? doar se intervine asupra masini, ca la dacie: cu manutele-astea doua ....!!! oricum merci pt info
cipman
Poi eu ce am spus mai devreme? Crezi ca nu mi-as fi pus daca n-ar fi contat la garantie?
casper
da, scuze, nu trage-n mine ca-s obosit wacko.gif ... deh sfarsit de program, p-orma acasa smile.gif
raresss
uite cum se poate instala un kit de regulator/limitator.
asta este un kit ce se poate cumpara cu 360€ (in spania) si consta dintr-un volan si un airbag nou. dupa instalare trebuie mers numai la service pentru a activa optiunea din soft si gata.
intrati aici unde se explica tot ce trebuie facut:
alx
am citit pe forumul vw ca la passaturi se poate instala fara probleme. pana la coada la noi cum a ramas, se poate sau nu?
cipman
Daca ai cablajul corespunzator pe masina, da.
ollie
Nu inteleg de ce Renault Megane in Romania nu are (option) tempomat. Este chiar foarte commod in zone 50 km la drumuri nationale....
Din fericire pentru Scenic mea a fost un option si nu mai vreau o masina fara tempomat.

Disclaimer: nu scriu Romaneste bine, nu sunt Roman....
cipman
Scrii suficient de bine ca sa ne dam seama ce vrei sa spui. Felicitari.

Nu sunt 100% sigur dar explicatia ar putea fi urmatoarea: data omologarii de tip a M2-ului in Romania se pare ca a coincis cu scandalul aparut ca urmare a unui mare numar de accidente in care a fost implicat Megane-ul, produse in timpul folosirii regulatorului de viteza. Investigatiile Renault au aratat ca nu masinile ar fi fost de vina ci soferii, care n-ar fi stiut sa-l foloseasca. Altii spun ca softul ar fi avut o eroare. Pana la urma tot nu e clar ce si cum. Posibil ca Renault sa fi luat decizia sa nu mai introduca aceasta optiune pt. Romania (gandidu-se pesemne la numarul de soferi experimentati cu tempomatul si la numarul de km de autostrada pe care-i avem).
raresss
abureli....
cand nu stiu ce sa mai zica dau vina pe masina.
google
QUOTE(cipman @ Oct 24 2005, 01:13 PM)
Posibil ca Renault sa fi luat decizia sa nu mai introduca aceasta optiune pt. Romania (gandidu-se pesemne la numarul de soferi experimentati cu tempomatul si la numarul de km de autostrada pe care-i avem).

Nu cred ca-i asa intrucat pe clio bicorp seria extreme exista acesta optiune.
cipman
Ce am pus eu in paranteza a fost pe jumatate gluma. Oricum, motivatia mea e doar o speculatie.
cornel_t
...gluma cu autostrazile biggrin.gif ... speculatie cu soferii laugh.gif
EL_BGD
Oricum, la noi Renourile (si poate nu numai) vin cu juma' din numarul de dotari posibile. Eu ma uitam uimit pe cartea de la Clio cate optiuni erau descrise acolo, iar al meu cica e full (a fost o promotie in care optionalele erau gratuite, nu ca m-ar fi interesat enorm rotile si vopseaua si clima). Ca sa enumar cateva, era acest relulator de viteza, tempomatul pentru stergatoare (sau cum se cheama), computer de bord ca la seriile noi (megane, clio cu face-life s.a.m.d., cu afisarea datelor legate de calatorie), lumini in usi (chiar de 2 feluri) si multe altele pe care chiar nu le mai tine minte. Ce nu inteleg eu, e ca : daca Clio-u' meu e bicorp si cica e facut "in Franta", desi stiu ca e Spania, e acelasi, ma gandesc eu, cu cele destinate pietelor vestice, si in mod normal, in aceasta situatie nu vad de ce nu as putea sa-mi aleg sa vina dotat biggrin.gif , cu adevarat full. Singura chestie la care ma gandeam e ca l-or fi facut special pt. est pe undeva unde nu au tehnologia, sau nu vor sa monteze si optiunile astea. Asta ca sa nu mai zic de varianta in 3 usi care sa o poti lua cu orice motorizare, ca la megane 2. Si am vazut pe un site dedicat clio din Italia (al reno) ca aveai ca optiune si navigatie . huh.gif
EL_BGD
De navigatie chiar nu bag mana in foc, pt. ca nu inteleg cum sau unde au pus-o, dar oricum, eu asa tin minte, dar restul chiar ma nedumireste rau de tot.
flotl
Eu cred ca pot fi mai multe motive:

- se gandesc ca nu au cerere acele optiuni in piata respectiva
- optiuni mai multe inseamna si mai multa pregatire a mecanicilor
- capacitatea de productie pentru acele optiuni este limitata si atunci e directionata spre piata care e pregatita sa le plateasca
raresss
e chestie si de pret. te-ai uitat EL_BGD si la asta?
ia vezi cat costa clio-ul tau in spania de ex....
http://www.renault.es/RenaultSITe/puma/ver...gcfkmdfkjdfmm.0
sunt aproape 2000€ de diferenta asa ca undeva trebuie sa fie banii astia..... smile.gif
cipman
Numai "Regulador de Velocidades" e 750 de euro (la clio - pe situl spaniol).
@EL_BGD: de curiozitate, ai fi dat banii astia pt. regulatorul de viteza? Eu nu, cu siguranta.
EL_BGD
dar la extreme se da vre-un ban pe toate cele ?
si nu a mers linkul, oricum, sunt convins ca mai multe optiuni inseamna mai multi bani, dar stiu multa lume care n-a vrut clio ca n-avea optiuni. Si acum, uite ce "face" astia de la Reno. M-am urcat vineri la intalnire intr-un extreme si nu voiam sa ma mai dau jos. laugh.gif sad.gif Dar deja devin isteric numai cand ma gandesc. Oricum, deja ajunge off topic discutia, scuze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.