Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie Clio III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
Pages: 1, 2
SorinCT
In primul rand imi cer scuze daca a mai fost discutata problema dar am cautat destul de mult pe forum si nu am vazut sa existe un thread dedicat pentru acest subiect.

Astazi dimineata a murit bateria pe Clio III 1.5 dCi achizitionat in aprilie 2007. Bateria originala este Mutlu de 60Ah cu descarcare in 600A, S3 parca ii zicea la standardul de marime. Dupa ce am conectat bateria moarta la alta buna a pornit masina iar apoi am verificat sistemul de incarcare (sa bage peste 14V la pornire).
Am purces la achizitionarea unei baterii noi, un Bosch de 70Ah care m-a ajuns la 289 RON cu garantie de 2 ani. Aveam optiunea sa tin bateria veche sau sa incerc sa o reconditionez dar nu avea rost.
De curiozitate meseriasul a masurat cat mai scotea bateria (incalzita). Putin peste 420A mai baga dar la pornirea rece ar fi undeva pe la 300A ceea ce e insuficient pentru un diesel.
Mentionez ca procedeul de schimbare este acelasi ca la Megane (de fapt ca la orice masina moderna). Se deconecteaza -, apoi +, se scoate furtunul de colectare a gazelor, se scoate piesa ce prinde bateria de suport la baza ei iar apoi se conecteaza bornele si furtunul.

Spre deosebire de bateria originala de pe Megane 2.1 (Tudor), cea de pe Clio III (Mutlu) a tinut doar 4 ani (4-5 ierni) in conditiile in care Tudor-ul m-a tinut 5 jumatate, cu o solicitare mai mare as zice eu.

Voi ce marca de baterie aveti si cat v-a tinut?
OvidiuE
Salut, eu am un Clio 3 1.4 16v, iar bateria originala a murit exact in luna in care a implinit 4 ani. Probabil au programat-o cei de la Renault sa pice dupa ce expira garantia. smile.gif

Acum am o VARTA care sper sa tina mai mult. Cel putin arata mai bine decat bateria originala Renault care parea destul de ieftina.
adrian tutuianu
Si eu am tot un Clio 3, 1.4 16V si mi-a murit bateria fix la 4 ani si o luna, adica anul trecut in mai.
Acuma am Rombat Plus "nu mai stiu cum" de 60A si cu incarcare la pornire de 500 parca.
Cea originala avea 56 A, din cate retin, dar nu mai stiu ce marca.

Adi
MMVI
prima baterie a tinut 2 ani (fara 3 zile) si mi-au schimbat-o pe garantie smile.gif, nu stiu ce marca a fost
valt
bateria originala era tudor de 50A/600 care m-a tinut 4 ani si doua luni. acum am luat o varta de 70A, daca ma tine cel putin tot atat voi fi multumit.
danielus
Am tot Clio III 1.4 16V si bateria originala a implinit luna aceasta 5 ani si inca mai vrea (mi-a pornit fara probleme si la -14 grade). Sa vedem ce zice iarna viitoare...
tetelu
Pe mine m-a tinut 3 ani jumate cand a explodat intr-o dimineata la pornire. Tudor era. Am schimbat-o cu un Bosch silver nustiucum
bogdaniam
Salut! Bateria din fabrica a "functionat" aproape 4 ani;cred ca era Mutlu. Am inlocuit o cu Varta silver dynamic.
r_vlad
Peste 4 ani, 5 ierni si inca e OK
AndreiMR
Vineri seara m-a lasat si pe mine bateria, o prostie turceasca care a decedat dupa doar 3 ani. Azi am schimbat-o cu un Rombat, sper sa fie mai buna.
danromania2002
Si eu am schimbat bateria zilele astea , am luat una norauto 70ah are 3 ani garantie .
octav82
Daca te-a tinut bateria doar 3 ani inseamna ca ai consumatori prea multi pe masina si nu face fata cum trebuie alternatorul.
De preferat este sa NU se aprinda in acelasi timp si faza scurta si proiectoarele de ceata, ori una ori alta.
AndreiMR
Sa vad cum o sa se comporte asta noua. Ideea e ca eu am schimbat alternatorul pe garantie in primul an de folosinta, pe la 10.000 de km, deci nu cred sa fie vinovat, mai ales ca ar aparea mesaj in bord. Cat am asteptat sa vina noul alternator, am mai facut drumuri cu masina (cel defect nu functiona mereu, cateodata incarca cateodata nu), in afara de asta masina a fost pe stoc cateva luni pana s-o iau eu, deci stat degeaba si baterie descarcata. In ultima vreme am folosit masina asa cum nu ar trebui, adica drumuri scurte prin oras, abia weekendul trecut a vazut si ea vreo 300 de km de extraurban. Oricum, nu merg cu proiectoarele (le-am folosit de 2 ori in 3 ani), nu am consumatori in plus (nu am statii audio, sub-woofere sau alte nebunii) si in mod cert nu a mancat curentul vreo alarma, deci eu zic ca a fost o baterie proasta care a si suferit la viata ei. Daca ma tine si asta tot 3 ani eu sunt multumit, la cat a costat, daca cedeaza curand o sa ma duc sa fac niste investigatii.
balanel
Eu cred ca te-a lasat bateria dupa 3 ani pentru ca era subdimensionata.
Daca ai luat de aceeasi capacitate nu ai facut bine, si tot 3 ani te va tine...
speedman
Scuze de off topic...
Are cineva o baterie, care nu mai este ok pt diesel, dar ar putea functiona la o masina pe benzina (2.0 t), contracost bineinteles.
Multumesc.
AndreiMR
Am luat mai mare, am pus de 70
octav82
Pai daca primul alternator nu a putut tine bateria aproape de nivelul de Float tot timpul, bateria a suferit descarcari succesive de diferite niveluri, unele poate chiar mai adanci decat ar fi trebuit, ceea ce ar explica stricarea ei mai devreme de termen.
99AIM
In luna asta Clio face 4 ani si am luat-o msi eu aseara putin si am vazut ca bateria invarte greu dar o ia in final,cred ca nu o apuca anul nou pe masina.
danielus
QUOTE(octav82 @ 8 Nov 2011, 13:50)
De preferat este sa NU se aprinda in acelasi timp si faza scurta si proiectoarele de ceata, ori una ori alta.
*



Te referi doar la momentul porniri sau in general?
geaba
clio II 1.5 dci HB 10 ani a tinut bateria. azi am dat-o jos sa vad ce are si pe borna scrie 02. aia de la verificari zice ca e anul fabricatiei. nici marca nu se mai vede pe ea. masinuta e facuta in Franta si poate pt ei se pun baterii care tin:))
pe ea se mai poate citi vag 43Ah iar pe unde am fost imi recomanda 60, aia de la Rombat chiar 65-70. asa proaste is ca trebuie sa pui mai puternica de aproape doua ori decat cea originala?
spy_oh_joy1389
Pune tot ca cea originala sau putin mai mare pentru ca alternatorul e dimensionat pentru cea din fabrica. O baterie cu mai multi Ah o sa se incarce mai greu decat cea originala.

PS Mai multi Ah nu inseamna ca e mai puternica, ci inseamna curentul pe care il poate debita (parca 43Ah inseamna ca poate sa debiteze 43A in o ora sau 4.3A in 10 ore) . Daca vrei mai puternica trebuie sa intrebi de curentul de scurtcircuit al bateriei.
geaba
55-60 ma sfatuiesc toti inclusiv service si vanzatorii de piese.
merci.
spy_oh_joy1389
Pai normal, ca e mai scumpa, si probabil au si vanzare mare deci multe pe stoc biggrin.gif . Dar daca zici ca te-a tinut bateria 10 ani inseamna ca a fost bine aleasa pentru masina si ai avut grija de ea. Eu as lua un 45-50Ah si m-as duce cu multimetrul dupa mine si as masura sa o iau pe cea cu voltajul cel mai mare din modelul ales pentru ca ii scade capacitatea cu timpul si se poate vedea in tensiune cam ce capacitate mai are.
Uite aici un tabel util, sper ca este corect:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_ba...erminal_voltage
stefix
bateria a cedat dupa fix doi ani, era un Tudor, parca de 45A. am intrebat de garantie, dar mi s-a precizat ca nu face obiectul garantiei decat in primul an de functionare. am pus un bosch silver de 50A si are cam 3 ani. clio III 1,6
mene
Dupa 6 ani jumate a murit si bateria mea.Am schimbat-o cu o varta silver dynamic de 60A.Am luat-o din Metro,am fost la garantie unde a verificat-o si a masurat-o si totul e ok.Insa de cand am schimbat bateria ceva nu e in regula.Imi baga aer in masina in functie de cum e setat pe bord (e cu clima masina).Daca e pe 27 grade imi baga cald daca e pe 16 grade baga rece.Precizez ca AC este oprit.Si atunci cand pornesc masina nici nu se aude sa porneasca aeroterma.Si cel mai mult pe la aerisirile din lateral.A mai patit cineva asa ceva?O sa merg si la un service dar poate stie un coleg de forum si nu e asa complicat ca sa mai platesc si mecanicii.Astept orice sfat.Multumesc.
euroexpert
Salut, azi m-am apucat sa-mi schimb bateria. Dupa ce am desfacut suruburile de la borne (cheie fixa de 10) am constatat ca nu pot scoate bateria. Am depistat ca mai exista un surub care fixeaza acumulatorul in partea de jos a acumulatorului in cutia de protectie. Am mers la un coleg si am cerut o cheie si mi-a dat una cu care el desface la megane. Surpriza! La clio 3 nu merge tubulara de 10 ca la megane. E de 12 sau 13.
Poate cineva sa-mi zica exact de cat e tubulara pentru surubul de acolo? Vreau sa intreb printre vecini de o cheie... Multumesc.
wabbit
13.
titicostel
Azi am schimbat bateria veche dupa aproape sase ani (fara trei luni). Cu toate ca n-a murit am preferat s-o schimb, inainte sa vina gerurile, pentru ca manifesta semne foarte vizibile de oboseala.
Am pus Varta Blue Dynamic de 60 Ah la pretul de 330 lei cu tot cu montare si verificare.
florinbv
salutare,
am avut si eu probleme cu bateria, poate ajuta pe careva experienta mea...
imi tot aparea mesajul Battery Low in timpul mersului...
dupa cateva zile am simtit si dimineata ca deja porneste mai greu...
am zis ca e gata bateria( din 2007 decembrie)...
am fost s-o verific sa vad daca o pot resuscita...
la service unde am fost, cu 10 lei, mi-a testat bateria si a zis ca e ca noua...
doar ca nu se incarca.
de acolo la alt service, a venit prima sugestie, sa schimb sau sa repar alternatorul. 3 mil reparatia, 6-7 mil unul nou.
in momentul in care am vrut sa vad exact ce model de alternator e, am miscat putin firele pe acolo, ca nu se vedea, si surpriza, cablul care merge de la alternator la baterie se misca in voie pe surub. probabil s-a slabit de la trepidatii, sau poate n-a fost strans bine la distributie (asta daca are vre-o legatura) am strans bine surubul, si de 4 luni nu mai sunt probleme.
inca un lucru, de cand am masina, merg mereu cufarurile aprinse, am inteles ca e bine sa si descarci bateria, nu sa se incarce in nestire. probabil din cauza asta face 5 ani acuma si nu are nici o problema.
danielus
Am remarcat si eu ceva ciudat la masina mea: si eu merg tot timpul cu farurile aprinse, iar cand pornesc un consumator puternic, cum ar fi dezaburire luneta, scade putin din intensitatea farurilor. Nu stiu ce sa zic, e normal asa si nu am remarcat eu decat acum sau e un semn ca ceva nu e in regula (poate chiar problema de mai sus) cu cablul slabit? Chiar asa mult consuma dezaburirea incat alternatorul nu face fata consumului?

@florinbv, poti detalia putin "cablul care merge de la alternator la baterie se misca in voie pe surub"? Unde este localizat mai exact acel surub? O poza poti face? Poate ma paste aceeasi problema....
MMVI
in legatura cu intensitatea farurilor si a luminilor din bord asa "face" toate smile.gif totusi atunci cand este turat motorul intensitatea lor creste si din cate am observat nu se modifica
daca se poate, pune o poza cu cablul respectiv
danielus
Inseamna ca nici a mea nu se abate de la regula "asa face toate" smile.gif Intr-adevar, cu motorul turat intensitatea nu se mai modifica.
Poate ne ajuta colegul cu poza respectiva, asa, just in case...
boggybb
la motor de 1.4 ce baterie merge? Cea din fabrica e Tudor de 47Ah. am ridicat capacul si nu prea vad sa intre o baterie care sa fie mai inalta.

Daca as fi sa schimb as alege Rombat Premier care au modele de 50,55,60Ah..
Banuiesc ca 50Ah e echivalent cu cea Tudor de 47Ah ca dimensiuni.
Ar merge si un 55ah? A pus cineva de 55? La dimensiuni ar fi mai inalta cu 1.5 cm decat cea de 50Ah (190 mm fata de 175 mm)
Sau are cineva pus de 60Ah la motor 1.4? Vad ca inaltimea e aceeasi ca si la 50Ah, numai lungimea difera - 242mm fata de 207mm
adiblu
Eu am pus pe a mea Rombat Premier de 60A (dimensiuni 242x175x175mm) si a intrat la fix. Nu cred ca se va mai aseza capacul de deasupra daca montezi o baterie mai inalta. Am tot motor de 1,4.
danielus
La mine ce originala este tot Tudor, dar de 55 Ah (tot motor de 1.4) - am o poza cu ea pe pagina anterioara. Azi dimineata a pornit fara probleme la -13 grade; daca ma tine si iarna asta, la primavara ii fac un tort de 7 ani biggrin.gif . Daca ar fi sa o schimb, as schimba-o cu alta la fel, asta in cazul in care firma asta mai exista - nu am vazut baterii Tudor pe piata din Romania.
Urmatorul model la care m-as uita ar fi o Varta Silver Dynamic de 54 Ah (cu cercetarile de rigoare inainte, sa vad daca se potriveste ca dimensiuni), am auzit lucruri bune despre ele.
Personal recomand sa mergi la centrul de unde vrei sa cumperi bateria si, daca nu se potriveste, nu o cumperi. Oricum trebuie sa faca ei niste masuratori pentru a-ti da garantia la ea.
AdiM
Am schimbat si eu bateria originala cu o "Varta silver dynamic" 61Ah, 600A si dimensiuni 242mm x 175mm x 175 mm.
In cutie e loc de una mai lunga de 74Ah, si chiar si una mai inalta se poate pune daca nu mai montezi capacele de plastic.
[attachmentid=1627857696] [attachmentid=1627857697]
adiszoft
Eu inca am bateria originala pe diesel fabricat din aprilie 2005, fara clima, adusa din Franta.
danielus
Eh, a decedat astazi si Tudor-ul meu din fabricatie, dupa 7 ani si o luna - a murit subit, dupa ce dimineata mai facusem doua drumuri cu ea. Am sunat la o firma specializata si in 2,5 ore a venit baiatul si mi-a inlocuit-o in parcarea unde ramasesem cu ochii in soare. Am luat o Varta Sylver Dynamic de 52Ah/CCA 520A (cea veche avea 55Ah dar CCA 510A). Sper sa tina macar jumatate cat a tinut cea originala smile.gif.
pepelutza
Ce an de fabricatie este bateria ?
comanr
scaderea - clasa a doua.....
pepelutza
@ comanr scaderea - clasa a doua..... laugh.gif

Cred ca ai pierdut ocazia sa taci ,puneti lapte in cafea sa te prinzi despre ce-i vorba ! Ma refeream la bateria cea noua Varta daca este din 2012 ,2013 etc. Era limpede din ce an era Tudor-ul.

@ danielus a decedat astazi si Tudor-ul meu din fabricatie, dupa 7 ani si o luna
danielus
QUOTE(pepelutza @ 8 Apr 2013, 18:28)
Ce an de fabricatie este bateria ?
*



2013 - destul de greu vizibila (caracterele sunt formate din puncte stantate in corpul bateriei). era gata incarcata, in 5 minute a schimbat-o si am plecat la treaba mea.
gicu_lord
De cateva saptamani am schimbat si eu bateria. Cea veche un Tudor de 55 Ah si 510 curent pornire a tinut 4 ani si jumatate. Am pus o Varta Silver Dynamic de 52Ah si 520 curent pornire, care m-a costat 350 Ron din care 60 ron transportul prin curuier ohmy.gif . Ce nu mi-a placut la Varta e ca tre sa-i faci verificarea la 6 luni. Cate 20 de lei de fiecare data. Altfel pierzi garantia. Nu stiu cum e la alte marci. De anul fabricatiei nu mi-am putut da seama. Codul de la Varta e cam dubios.
danielus
Am citit cu atentie conditiile de garantie si am vazut abia acum chestia cu verificarea la 6 luni. Mai am un Logan cu o Rombat Premier careia i-a expirat garantia de 1 an si, de curiozitate, am citit cu atentie si conditiile de garantie de la Rombat - si ei au acea conditie stupida cu verificarea la 6 luni! Asadar, nu e doar la Varta; am impresia ca la toti producatorii e inclusa. La Rombat nu am facut nicio verificare si nu o sa fac nici la asta - mi se pare abuziva conditia si, daca o sa am probleme, sa-mi demonstreze ei ca s-a stricat din cauza circuitului de incarcare si ca nu am dreptate; in caz contrar o sa le trimit OPC-ul pe cap!
iri-
salutare,
eu tot nu inteleg nimic pana acum.
de ce sunt diferentele astea de putere la acelasi model?
am tot 1.4 16V din 2008 si a mea din fabrica (turcia) a venit cu Mutlu 47ah 420A, care m-a tinut aproape 5 ani fara cateva luni.
pana la urma ce imi recomandati sa iau? tot 47ah sau ceva mai sus? daca iau mai mare, mai face fata alternatorul sau o iau degeaba ca n-o incarca corespunzator?
cate intrebari la o problema atat de simpla aparent...

PS: poate sa puna cineva poza cu alternatorul si celebru cablu de care se vorbea in postarile anterioare?
danielus
Cred ca diferentele apar si in functie de versiunea de echipare. De ex., eu am Privilege si este mai "electronizata", de unde si un consum mai mare si implicit o baterie mai mare. smile.gif
iri-
corect, la asta nu m-am gandit smile.gif
pana la urma o sa caut tot de 47ah...
multumesc de lamuriri smile.gif
gicu_lord
Cred ca mai repede e o chestie de cum s-a nimerit sa aiba pe stoc fabrica. Si probabil si in functie de unde e facuta masina. A mea e facuta in Franta, nu Turcia, desi e tot din 2008. Iar varianta de echipare este una cel putin ciudata, se numeste Lux-Privilege. Eu as recomanda sa mergi pe una mai puternica cel putin 52Ah cu un curent de 510A.
mpretorian
Mutlu sau cum se cheama. 7 ani... Am ramas surprins cat a tinut... 90.000km Pe un benzinar 1.2 75HP

Sfat: Nu cuparati puteri mai mari ca sunteti sfatuiti asa. Asta avea 47Ah etc... super putin si uite cat a tinut? De ce sa iau 60Ah? Nu am diesel si nici nu vreau sa platesc mai mult pt ceva de care nu am nevoie.

Anyway tin sa subliniez ca nu am sa imi mai cumpar Renault niciodata.
b06dAN
salut. ati incercat pe 1.4 16v sa puneti o baterie mai inalta de 175 mm? spre exemplu de 190 mm? din ce am masurat, ar lovi in capace.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.