Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Material disc roata megane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
blual
Am deschis acest topic pentru ca am observat un lucru foarte ciudat pe care l-am descoperit ultimile doua dati cand am vizitat vulcanizarea, si anume: jantele mi se lipesc extrem de tare, datorita ruginii, de discuri, astfel incat in momentul in care doresc sa dau roata jos, asta devine un adevarat chin, mai ales pentru baiatul de la vulcanizare. Acest fenomen l-am constatat atat la jantele de aliaj (folosite vara, originale Renault), cat si la cele de tabla folosite iarna.

Sincer sa fiu pana in prezent nu am mai intalnit fenomenul asta (cel putin nu in stadiul asta atat de avansat-dupa numai 6 luni de la montarea jantei respective pe masina) la nici o alta masina.

In consecinta i-am rugat pe cei de la Vulcanizare sa imi aplice niste ulei/ degripant pe disc. Sa fie de vina materialul din care este confectionat discul?
cj98czh
Problema era prezenta la toate masinile de servici .. Golf, Octavia, etc ... in special la rotile spate ... rezolvarea ... cei de la vulcanizare dadeau pe janta sau pe partea din disc care face contact cu janta cu o carpa cu lichid de frana ... se dadeau jos mult mai usor decat fara ..
espacern
Uleiul sau degripantul pe care l-ai aplicat pe disc(gulerul discului cred)nu te ajuta cu aproape nimic.
De la franarile repetate(temperatura ridicata)face ca dupa un timp sa"dispara"degripantul.
Mai bine"ajustai"UN PIC cu o pila rotunda gaura de la janta ca sa nu mai intre chiar la fix pe gulerul de la disc.
Am patit si eu la jantele de tabla in sezonul de iarna(umiditate/saramura/etc..).

Numai bine!
Catalinmodena
Pai si intreb atunci,daca nu intra chiar fix,nu apar vibratii in mers?
supremeon
Odata, cand trebuia sa schimb cauciucurile, s-au chinuit o jumate de ora sa dea jos roata... atata au dat cu ciocanul in ea, ca imi venea sa ii injur... pana la urma nu le-am mai zis nimic...
intrebare: ce ziceti, cat de priculoase sunt pentru directie loviturile cu ciocanul pentru a da jos roata?
99AIM
N-am patit la nici o masina asa ceva chiar cu jante de tabla...
blual
@supremeon - si mie imi este teama sa nu existe urmari asupra directiei. Ultima data in timp ce tipul de la vulcanizare isi facea parghie cu o teava incercand sa scoata roata eu stateam in masina infipt cu piciorul in frana. ....si crede-ma din masina mi se parea ca se descompune cand respectivul lovea teava
R19/16v
Gropile sunt mult mai rele...
espacern
@Catalinmodena=Nu este vorba de luat din janta.
Se ia cu o pila rotunda din"gradul"jantei rezultat din operatia de presare.
Si oricum roata se centreaza si cu ajutorul suruburilor(cand sunt stranse bineinteles).

@supremeon=Bineinteles ca nu este recomandabil sa bati cu ciocanul in roata.
Are un efect nefast si la directie dar nu chiar asa grav.

O mare vina o are la"lipirea"jantei de gulerul discului si un dezechilibru la sistemul de franare.
O culisa de la frana fata este poate blocata si de aici se dezechilibreaza franarea.
O parte franeaza mai bine in detrimentul roti opuse.
Ca sa se pastreze echilibrul o roata franeaza mai mult si se INCALZESTE.
La cresterea temperaturii se "sudeaza"janta(cu ajutorul apei de ploaie/zapada)
La o roata care are probleme cu"lipirea"se poate lua in calcul si o posibila problema la frane(nu se face simtita in mers) .
La fel si la frana de pe spate.

Numai bine!
rtBK
la schimb de rulmenti sa vedeti munca de "convingere" wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.