Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inversare borne baterie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
xia
Am facut-o!
Am un Renault Laguna , diesel, 1.9, din 1999
Am dat bateria jos, am reincarcat-o si am pus-o la loc. Numai ca atunci cand am dat-o jos, nu am fost atent sa vad cum a fost montata. Cand am pus-o la loc, normal mi s-a parut sa o pun cu fata spre exteriorul masiniii, spre mine cum stateam eu in fata masinii. Cand spun ca o pun cu fata, ma refer la eticheta de sus de pe baterie, cu scrisul citibil daca stau cu fata la masina. Numai ca spre ghinionul meu bateria se punea invers. Asa ca am facut marea gafa de a pune + la - si invers. Mentionez ca borna ce trebuia sa intre pe minus si am pus-o pe plus, nu prea intra, dar am mai desfacut surubul si a intrat. Cand am pus plusul la minus, a inceput sa scoata scantei pe borne, lucru care mi-a dat de gandit. Atunci am scos bateria si am pus-o invers, fata de cum mi se parea mie normal, cu scrisul pe deandoaselea cum stateam eu si ma uitam la masina. Mentionez ca masina nu am pornit-o decat dupa ce am pus bornele cum trebuie. Masina a pornit la prima cheie, farurile merg, luminile de bord merg, inchidertea centralizata merge. Ce nu merge momentan, dar nu am avut timp sa verific, ca era intuneric, este casetofonul si afisajul cu temperatura si posturile de radio. Aici nu se aprinde nimic.
Intrebarea care vine, ce s-ar fi putut arde, strica?
Nu am mers inca cu masina, ci doar am tinut-o pornita vreo 10 minute.
Am observat dupa gafa asta, ca se simte un miros de plastic ars cand merge motorul. Am mai observat ca parca se simte o caldura mai mare desupra alternatorului, dar nu stiu cum se simtea inainte, ca nu am fot curios sa pun mana, decat acum cand am simtit mirosul de plastic ars.
gabize
Nasol.
Verifica sigurantele, poate scapi usor si au cedat primele. Nu stiu cum sta cu protectia per ansamblu, insa o astfel de gresala poate avea urmari grave.
cj98czh
Tare, tare m-as mira sa fie fara urmari costisitoare .... dar cine stie ...
adi_ar
Eu zic sa deconectezi casetofonul, apoi sa verifici sigurantele.
Casetofoanele, in special cele mai vechi, au o asa-zisa "protectie antiprost" (fara suparare!) - o dioda montata invers care arde instant siguranta, protejand circuitele de aplicarea unei tensiuni inverse directe.
Dupa inlocuirea sigurantei arse (sigur ai cel putin una) NU reconacta casetofonul decat dupa verificarea de catre un electronist.
Bafta!
espacern
Daca inversezi bornele la baterie nu are ce sa se strice.....
Doar modulul de incarcare de la alternator(cateva sute).
Instalatia electrica(poate de acolo mirosul de plastic ars).
Niscavai piese pe la calculatoare(injectie-abs-air-bag).
Daca a pornit si nu s-a aprins bateria poate a scapat alternatorul si injectia.
Cass-ul este protejat(vezi pe la siguranta).
Cel mai important:DE URGENTA verifica instalatia electrica a masini.
Se poate intampla ca un/mai multe fire sa se incalzeasca de la curent si izolatia sa dispara.
Pornesti si rulezi si apoi vine un miros de ars:MASINA ARDE.
In rest nu prea are ce sa se strice daca inversezi bornele(esti puternic daca ai reusit..).

Numai bine!
katalyn03
1. un motor cu bernele inversate nu porneste pentru ca electromotorul se alimenteaza cu curent continuu si de aici rezulta ca se invarte invers, iar motor sa traga aer(amestec carburant) pe toba de esapament si sa scoata fum prin filtrul de aer nu exista.
2. daca pui bornele invers se arde puntea redresoare(alternator) si atat. parerea mea este sa nu mai mergi cu ea ca o sa ia alternatorul foc(cablaje). trebuie inlocuita puntea redresoare
bafta!
xia
Consecintele neatentiei mele:
- o siguranta arsa, cea de la partea de alimentare a ceasului si casetofonului
- o dioada arsa la alternator
Reparatie in atelier de reparatii alternatoare: 220 ron. sad.gif
cj98czh
Ieftin ai scapat ...
ledatrad
initial, cand am inceput sa citesc, am crezut ca glumesti. dupa ceva timp am inceput sa rad. rad si acum. esti tanc radmasa.gif
scorpion i
salut am o laguna 1 anul 99 motor 18, 16 v 88 kw. masina a stat pe loc find pornta saptamanal, a fost scoasa la o luna la o mica plimbare. asta iarna a pornit bine iar acum nu mai pornea si sa incarcat bateria cam 30 minute apoi a pornit perfect , dupa o saptamana nu mai porneste din nou... cat so tina la incarcat, apoi so scoata la o plimbare mai lunga cam 40 km iar daca se observa ca bateria nu tine cumparat alta. Intrebarile erau cat so tina la incarcat? si daca e nevoie ce baterie sa cumpere ce amperaj la modelul amintit mai devreme, masina am cumparato de un an jumate. ms mult
lag_ph
daca inca are bateria originala (din 98), e clar ca e pe moarte.

Eu pe a mea am 12v / 70Ah / 640A
cj77shv
Eu am pe a mea una de 72Ah, dar cred ca-ti ajunge una de 55Ah.
scorpion i
nu stie nimeni cat are o baterie originala la modelul meu? in manualele astea pe care le aveti nui trecut?
cj77shv
55 sau 60Ah. Nu stiu sigur si mi-e lene sa cobor pana jos.
lag_ph
@scorpion : a mea e cu eticheta de Renault pe ea, luat (probabil) acum vreo 3-4 ani.

Deci 70 Ah ar trebui sa fie.

Nu am avut probleme cu ea, nici iarna la pornire.
jonel23
Salut, eu am patit'o si mai zdravan.. am dus masina la un schimb de kit ambreiaj, la pomul laudat. Si probabil din prea mare siguranta (ca nu vreau sa'i gasesc scuze) mecanicului se pare ca a pus bateria invers si a atins bornele, si inevitabilul sa produs.
Primul lucru m'am uitat dupa sigurante, cele de pe baterie (cea neagra si un portocalie de 30A) erau arse... le'am schimbat, masina merge insa nu se mai aprinde bordul respectiv casetofonul.
M'am uitat si la sigurantele de sub volan, sunt ok... tare imi e frica ca sa dus bordul.. si casetofonul. Voi ce spuneti?, daca masina merge in rest pare ok, ar fi sanse si de altceva?
Oricum, maine am sa merg cu ea la tester sa vedem exact ce si cum.. in momentul de fata sunt un pic socat, nu pot intelege cum un mecanic poate face o asa eroare :|
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.