Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum sa schimbi rulment roata spate
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
danromania2002
Se da roata jos-
Se scoate capacul de gresare cu ajutorul unei surubelnite : [attachmentid=1627697609]
Se desface piulita tamburului cu o tubulara de 30 :[attachmentid=1627697611]
Cu ajutorul unei prese se desface tamburul : [attachmentid=1627697612] [attachmentid=1627697613]
Se desface siguranța rulmentului cu ajutorul unui patent cu vârf : [attachmentid=1627697614] [attachmentid=1627697615]
Se scoate rulmentul vechi cu ajutorul unei prese:[attachmentid=1627697618] [attachmentid=1627697617]
Rulmentul nou :[attachmentid=1627697616]
Se montează rulmentul nou cu ajutorul presei și a unei șaibe metalice pentru a presa pe cămașa exterioara, dacă nu se procedează asa se risca deteriorarea rulmentului:[attachmentid=1627697619] [attachmentid=1627697620]
Asa arata rulmentul montat:[attachmentid=1627697621]

Se montează totul în sens invers cu precizarea ca trebuie folosite piuliță și capacul gresor nou ( asa recomanda renault la fiecare desfacere trebuie înlocuite cu piese noi)
devplayer
Mii de multumiri, excelent postul.
Cautam si eu o explicatie cu poze despre cum sa schimb rulmentul la roata spate, si l-am gasit pe al dvs., nu pot sa zic decat ca afli tot ce trebuie din el, nici nu se putea cere mai mult.
perfecta explicatie!
janos
QUOTE(danromania2002 @ 17 Feb 2011, 19:58)
...Se montează totul în sens invers cu precizarea ca trebuie folosite piuliță și capacul gresor nou ( asa recomanda renault la fiecare desfacere  trebuie înlocuite cu piese noi)
*



Semi off-topic: Unde se poate vedea aceasta nota interna - recomandare? Intreb deoarece sunt sigur ca la ultimele 2 revizii nu le-au schimbat....
magiqmax
[/B]Excelentă prezentarea si foarte utila pentru noi profanii.[B]
smile.gif
cristi limusine
piulita se strange la maxim sau se strange maxim si se da un sfert de tura inapoi??
doresc sa ii schimb si nu sunt sigur.
alexgeogabriel
Regula cu un sfert inapoi era valabila pentru rulmentii conici, asteapta si alte pareri.
lucianm
In manualul de service este specificat cuplu de strangere pt piulita de 175 NM.
cristi limusine
merci de raspuns,dar nu am cheie dinamometrica asa ca voi strange piulita cu tubulara cu crichet si vroiam sa stiu daca strang maxim sau nu.
Vivio
@danromania2002 care este codul kitului? Toate kiturile au si acel capac, multe magazine nu il prezinta in poze.
fbogdan18
De unde ai luat rulmentul?? Care e reperul???
Multumesc !
Meister
Am vreo sansa sa schimb un rulment pe spate la un Symbol cu mai putin de 100 de lei prin Buc?
Unde am intrebat eu, am impresia ca incearca sa ma jupoaie cu preturi mult peste valoarea rulmentului luat de original. Chiar asa o fi? Manopera mai scumpa decat produsul?

Primul rulment a costat vreo 40 de lei si l-am schimbat eu cu ciocanul, a tinut vreo 10k. Al doilea
am dat vreo 80 pe el si l-am introdus printr-o metoda vazuta pe net, fara ciocan si presa, dar care implica caldura multa ceea ce a dus la distrugerea rulmentului dupa doar 5k. Acum vreau sa-l bag la presa.

Se prea poate sa fie si o alta cauza din care imi moare mereu acelasi rulment (dreapta spate) in afara de montaj gresit / piese ieftine?

CipTal
La tine sigur este montajul gresit; alta cauza ar fi frana blocata, roata incinsa, vaselina arsa=rulment zgomotos/gripat/spart.
espacern
Rulmentul (7701205812) fabricat de Master Sport (Germania)cu cod 3525-SET-MS vine in cutie cu siguranta/piulita/capac nou la 30 lei!
Clio3Braila
Salut.
Am pus tamburi noi ( ca sa nu imi bat capul cu rulmentii ca atunci nu aveam presa cumparata)
Dupa nici 2000km au inceput sa huruie usor pe dreapta. Totul a fost strans la cuplu, cu prestrangere la 180 apoi desfacut si strans final la 175.
Bun dupa inca vreo 4000 km am decis sa ii schimb. Am bagat SKF, kit complet (rulment piulita capac etc) si la drum. Tot il aud pe dreapta incepand de la 90 - 100 kmh ca sa nu mai vorbim la 140- 160 kmh.

Nu stiu daca e un defect de uzinaj al tamburului sau puntea spate o fi dezaxata ( o sa schimb bucsele alea mari de punte in curand ca sa fiu sigur), sau daca problema vine din alta parte....

Nu este un huruit continuu cand incepe sa se auda e ceva gen vu vu vu vu vu (nu il imit pe iliescu - ala era cu buhuhu)

Vreau sa incerc cu un tambur vechi si rulment nou sa vad rezultatul.. a mai patit cineva asa ceva cu tambur nou?

Clio2 1.5 DCI 2003 Symbol

Merci
smarian
Eu am montat un rulment snr original Franta cod snr 963 si nu am mai avut probleme.Motorizare 1,4 8 v benzina.
Clio3Braila
Am bagat gume noi FALKEN si a disparut..ori e balonul flexibil ori era de la cauciuc wgomotul.. in schimb cred ca ma paste un ambreiaj smile.gif)
styv
[quote=Clio3Braila,24 Jan 2017, 20:24]
Am bagat gume noi FALKEN si a disparut..ori e balonul flexibil ori era de la cauciuc wgomotul

Am avut acelasi comportament si disparut dupa schimbarea cauciucului.Era sarma interioara a cauciucului compromisa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.