Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor airbag aprins
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
lau_swat
In cursul zilei de azi martorul de airbag si mesajul "Check airbag" au avut chef sa se tot aprinda si sa se stinga, pana acum nu am patit asta, sindromul este ca la un moment dat se aprinde, dupa cateva secunde se stinge si tot asa, foarte random. Atasez o poza sa vedeti cum arata smile.gif. Asa incep sa ma satur de ea smile.gif)
Abo
Cred ca e vorba de un contact imperfect. Poate ai avut ceva pe podea care a atins firele. Incearca sa verifici mufele si firele de sub scaun. Daca nu se rezolva poate afli cu un test clip.
Catalinmodena
Vezi mufele de sub scaune.Poate e de acolo,nu fac contact cum trebuie.
clr
Mai ales daca ai bagat cumva aspiratorul recent in masina, sau ti -a cazut ceva pe sub scaune.
connectorxp
Mufele de sub scaun trebuie verificate, sa nu faca contact imperfect sa nu fie deranjate si la M2 se mai intampla, trebuie umblat cu grija pe acolo.

Oricum dupa operatiunea asta, trebuie vazut si un service cu tester, pentru resetare cod eroare.
Laurentziu83
Nu-i nevoie. Daca se stinge becul din bord ramane doar memorata eroarea, in scop pur informational (adica o dovada ca a fost o eroare in trecut). Altfel sistemul va functiona foarte bine.
La orice diagnoza cu tester dupa ceva mai multi km poti gasi tspe erori, dar masina sa functioneze perfect la momentul respectiv. Erorile pot fi cauzate de benzina proasta, de intrarea ABS-ului neuniform pe gheata, de o oprire a motorului cauzata de manevrarea defectuasa a ambreiajului, de incercarea de a porni stergatoarele cand acestea sunt inghetate pe parbriz, etc, etc.
Se pot sterge, dar masina va merge la fel.
lau_swat
Da, corect ce zici tu, dar azi dimineata de exemplu am mers cu pomul aprins 45 de minute cat m-am plimbat pana am ajuns la lucru, oricum m-am programat pt sambata la garantii, vedem ce zic baietii, asa ca o paranteza o sa las masina la dospit la ei 2 zile ca sa auda si zgomotul facut la pornire. Va tin la curent.
renu
eu am avut de curand masina in service pt mici retusuri pe casco:) si cand sa o iau mi-au zis ca au descoperit nush ce eroare la senzori airbag..desi eu nu am patit sa imi apara eroarea ta. Idea este ca au zis ca i-au reparat..intra pe garantie..deci sfatul meu e sa faci un drum la service.
lau_swat
Masinuta am lasat-o aseara la service, maine vedem ce si cum, poate nu va fi remediata problema chiar maine, din lipsa de piese, dar macar sa fie consemnata, comandat ce e de comandat si le monteaza ulterior. Ce arde oarecum e aceasta eroare de airbag si zgomotul acela de la pornire dupa ce sta oprita mai mult de 1 zi.
lau_swat
Azi am fost la service cu masina, problema cu eroarea de airbag provenea de la mufa de sub scaunul soferului, acu stiu ce sa fac daca mai apare. Legat de zgomotul de la motor, azi dimi erau 5 grade, nu a fost destul de rece sa se manifeste cum trebe simptomul sad.gif
CatalinBI
Problema cu mufele sper sa nu se mosteneasca de la Megane 2. cum te duceai la spalatorie si baga nea Gogu aspiratorul cu erai in service.... referitor la zgomotul la pornirea la rece, parca ne aducem aminte tot de Megane 2 si acel pinion defazor cu belele. tine-ne la curent te rog si cu zgomotul sa vedem daca si aceasta problema este una cunoscuta si comuna cu Megane 2 1.6 16V.
lau_swat
Acum macar stiu ca daca mai apare eroarea aia, stiu cam de la ce vine, mie imi era sa nu fie vreun senzor bulit. In legatura cu zgomotul, poti sa-l auzi aici. De pe la mijloc incolo se poate auzi pornirea.
Hack
QUOTE(CatalinBI @ 13 Feb 2011, 22:07)
Problema cu mufele sper sa nu se mosteneasca de la Megane 2.
*


Dar de unde altundeva crezi ca o mosteneste? rolleyes.gif
M i h a i
QUOTE(lau_swat @ 5 Feb 2011, 18:15)
de azi martorul de airbag si mesajul "Check airbag" au avut chef sa se tot aprinda si sa se stinga
*


nu este nimic in neregula , este ceva clasic la renault
lau_swat
Azi s-a schimbat pe garantie tot cablajul scaun sofer, era aproape rupt unul din firele de la contactorul de pozitie, a mai ramas prins doar in izolatie, a durat ceva pana sa se convinga dar macar am scapat de problema. Sper sa nu mai faca probleme.
connectorxp
Cablajele alea se rup si la masini mai scumpe sau considerate superioare calitative fata de Megane. Depinde de utilizator, la o Seat Altea (2005) de firma, scaunul din stanga era folosit doar de mine, dar cel din dreapta se suiau toti si nu apuca sa ramana intr-o pozitie anume. Intr-o zi s-a trezit cineva mai destept sa dea de el (cum se dadea odinioara la Dacie) si dupa o asemenea manevra... Bang! eroare in bord si la service s-a constatat o defectiune la conexiunea cu scaunul, cei drept pe masina mai exista si functia de scaune incalzite electric si reparatia a fost mai distractiva pentru buget.
mishu999
Cam pe unde ar fi situata mufa asta la megane II?ca am facut si eu curat in masina si am observat ca s-a aprins semnul la bord.am incercat sa ma uit da nu am gasit-o
adytym
pe sub scaun de la sofer cauta, imposibil sa nu vezi firele
connectorxp
Este un fir destul de gros imbracat intr-un manson de protectie, cu o lanterna devine destul de evindent.
man3x
salut eu am aceiasi problema cu martorul aprins in bord "CHECK AIRBAG"
am bibilit tot pe sub scaun nimik am fost la diagnoza mi-a gasit cele frontale si scaunul soferului dar tind sa cred ca este de la sofer ptr ca mi`a mai aparut o data si atunci am rezolvat-o trantind scaunul soferului spate si revenit la pozitie mia disparut nu a mai dat importanta dar acum iarasi si numai dispare ca inainte...dar totusi nu sta tot timpul aprins...se prea poate sa fie si la mine cablajul...pana mea la mufe am scos am curatat degeaba...
Termo
Va salut colegi...am si eu problema cu martorul aprins...cine ma poate ajuta sa o rezolv ? Toata stima !
comaflorin
Am patit acum un an problema cu eroare airbag, am tras putin de firele de sub scaun si a disparut. Acum iar a aparut, am scos mufa, am dat cu spray de contact dar nu vrea sa mai dispara. Inainte de Megane am avut un logan si am patit de mi s-a blocat pedala de acceleratie din cauza presului, iar acum mi-a ramas pe psihic, din cand in cand trag presul in spate la maxim si cred ca ating firele de sub scaun.
Intrebarea mea e urmatoare: Airbagul mai functioneaza daca am eroarea?
gangara
Airbag ul e inhibat. deci nu functioneaza. La fel am patit pe Sandelul vechi (aveam airbag uri laterale). In functie de cum ma miscam cu scaunul imi aparea aia in bord. N am mai apucat sa remediez pb pentru ca am vandut masina.
silvanu96
Nu mai functioneaza. Calculatorul de airbag inhiba orice functie in cazul unei defectiuni.
De aceea la service ,aceasta eroare este tratata serios.
Daca pui masina pe un scaner-tester iti va spune unde este defectul.
ovu85
Salut, si eu o problema cu "check airbag" dupa ce am tinut o sticla de apa sub scaunul pasagerului din dreapta. Am desfacut mufa de sub scaun, am dat cu spray de contact, la fel am procedat si cu senzorul de impact din stalpul dreapta insa problema dispare, dupa un timp reapare...

Am pus un tester si imi indica right hand-side impact sensor circuit.
E vorba de senzorul din stalp sau altul? Atasez si o poza cu ce mi-a aratat testerul.

Are cineva idee care este senzorul cu probleme? Sau sa fie de la cablajul de sub scaun?

Multumesx anticipat!
nashu1111
ovu85 ai remediat cumva problema cu `check airbag`?
Aceeasi eroare a aparut si la mine in urma unui test, senzorul de impact din stalpul drepta, la fel am curatat cu spray de contacte toate mufele, a disparut pt cateva luni, acum a reaparut, si de vreo 10 zile nu s-a mai stins eroarea deloc.
silvanu96
Senzorul comanda airbagul din scaun, verifica si mufa de sub.
nashu1111
Daca la mufa de sub scaun te referi @silvanu96, aceea am verificat-o, desfacut-o, am dat cu spray pt contacte, degeaba. Am inteles ca ar mai fi o mufa sub mocheta, acolo nu am ajuns, maine o sa mai aprofundez si revin cu impresii.
Multumesc pentru parere!!
espacern
Era bine sa stii cu siguranta de unde este problema,adica dupa o diagnoza,ca asa fara tester sunt vreo 20 posibile elemente aflate in sistem care pot genera eroarea......si e greu sa-ti dea cineva solutia exacta fara citire eroare stocata.
nashu1111
@espacern cum am spus si mai sus "in urma unui test" a reiesit eoarea la senzoorul de impact din stalpul dreapta
Insa azi-dimineata ca prin minune a disparut eroarea smile.gif
Tind sa cred ca este de la blocatorul coloanei de directie(ieri la viraj maxim s-a auzit un pocnet de sub volan). Pana azi-dimineata cand intram in masina imi scria"steering wheel not locked", dupa care la punerea contactului imi aparea eroarea "check airbag". Am studiat problema la colegii cu M2(la care este o problema destul de comuna), in weekend o sa desfac piesa respectiva, sa o `bibilesc` putin cum ziceau cei care s-au lovit de aceasta problema. Numai bine!
Ady1982
Am cumparat un Megane 3 second si am o dilema in sensul ca imi piuie si se aprinde martorul centura doar la sofer. La pasagerul din dreapta nu are senzori pt centura?
silvanu96
La fel ca al meu, tot 2009.
Piuie doar la sofer.
ultraSud
Vă salut. Am un megane 2 si de când am cumpărat o am observat ca martorul airbag se aprinde in functie de pozitia scaunului soferului. M am uitat sub scaun si am observat ca Mufa de airbag este izolată , am dat jos izolatia si am constatat ca am un fir cârpit acolo . Problema e ca înainte cand miscam firele putin dispărea eroarea, acum de când am dat jos izolatia si am pus un fir sa vad daca dispare , nu dispare. Acum intrebarea mea e daca dupa ce repar firul acela si e totul ok , se stinge martorul sau trebuie sters cu tester? Pentru ca înainte cand miscam de fir disparea singur.
laurpetr
Salut. Am si eu un RM 3 .De ceva timp m-i s-a aprins si mie Check Airbag si Service.Am rasfoit forumul,am cautat pe net,am fost la reprezentanta....Ce sa mai,mufa de sub scaunul soferului face figuri.Am curatat-o cu spray de contacte fara rezultate.Martorii se aprindeau si se stingeau .....Intamplarea a facut sa misc de rotita de la spatar.Surpriza:s-a stins roseata din bord !!Am dat inapoi de rotita:s-a aprins martorul !!
Concluzie:un fir,un ceva care nu face bine contact.
Stie cineva ce ar putea avea scaunul prin el ?
Exista vreun circuit electric sau vreo lamela care sa atinga axul spatarului?
Mentionez ca nu am incalzire in scaune.
mihaibogdan
Salutare! Problema cu airbagul la mine a aparut cand se urca cineva in dreapta mea. Asta s-a intamplat de 3 ori. De atunci sta mereu aprins. Pe langa asta.. inchiderea centralizata se deschide automat.. am miscat eu de cablajul de sub scaun, dar nimic..
axy12
Am avut si eu un megane 2 2008 cu aceasta problema.am fost cu ea pe tester si mi-a dat probleme la scaunul soferului.sub scaunul nu mai faceau bine contact pinii in mufa.am bagat pe fiecare gaura din mufa cate un firicel subtire de lita iar problema a disparut.
ATA1
O alta cauza poate fi contact imperfect in conectorul senzorului de soc (cel care declanseaza airbag-urile), senzor aflat in portiera. Am aflat astazi informatia din service Renault Serus. In cazul meu eroarea a fost identificata prin citirea erorilor inregistrate in computerul masinii.
Manifestarea a fost identica cu cele anterior prezentate de ceilalti colegi de forum: mesaj de eroare"Check airbag" afisat la bord + nu se mai inchideau automat usile la plecarea de pe loc. Exista si posibilitatea ca senzorul de soc sa fie defect.
ATA1
A mai avut altcineva aceasta eroare la bord? Cum a fost remediata?
nashu1111
In cazul meu, de vina a fost senzorul de impact din usa dreapta fata, cumva a ajuns apa la el, mufa era plina de apa.
L-am schimbat cu unul din dezmembrari, am izolat cat de cat mufa, si de atunci n-am mai avut probleme. Accesul se face greoi, trebuie desfacuta fata de usa, demontat motorasul geamului.
Spor.

mihaibogdan
QUOTE(nashu1111 @ 29 Dec 2020, 08:49)
In cazul meu, de vina a fost senzorul de impact din usa dreapta fata, cumva a ajuns apa la el, mufa era plina de apa.
L-am schimbat cu unul din dezmembrari, am izolat cat de cat mufa, si de atunci n-am mai avut probleme. Accesul se face greoi, trebuie desfacuta fata de usa, demontat motorasul geamului.
Spor.
*





Am schimbat si eu acest senzor dupa ce mi-a aparut eroarea "check airbag" si dupa un tester dedicat unde mi-a aparut mesajul "circuit senzor soc usa fata dreapta".

Mentionez ca nu trebuie desfacut motorasul geamului!!!

Dupa ce m-am documentat, am gasit pe un site rusesc cum sa ajung la acel senzor.

Am sunat la epiesa si pe original ajunge la 370 lei, iar in dezmembrari am gasit cu 120 lei.
L.am conectat pe cel "nou" si a disparut eroarea.

Se demonteaza f usor si fara sa scot bateria masinii sau alte chestii.

Daca tot am umblat in usa, am dat cu vaselina si sania unde culiseaza geamul, sunt 2.
Si mufa de la senzor am izolat-o cu putin mastic.
einstein1984
nu e ca si cum la megane 2 s-ar duce naibii cablajul de usa....
lau_swat
QUOTE(ovu85 @ 15 May 2016, 22:37)
Salut,  si eu o problema cu "check airbag" dupa ce am tinut o sticla de apa sub scaunul pasagerului din dreapta. Am desfacut mufa de sub scaun, am dat cu spray de contact, la fel am procedat si cu senzorul de impact din stalpul dreapta insa problema dispare,  dupa un timp reapare...

Am pus un tester si imi indica right hand-side impact sensor circuit.
E vorba de senzorul din stalp sau altul? Atasez si o poza cu ce mi-a aratat testerul.

Are cineva idee care este senzorul cu probleme? Sau sa fie de la cablajul de sub scaun?

Multumesx anticipat!
*



Am avut si eu recent aceeasi problema, inlocuit senzorul de impact din usa dreapta fata, totul este in regula, a disparut Check airbag din bord, coloana de directie se blocheaza din nou cum trebuie.
Erkan
Salut, curand am stricat display ul de la ceasurile de bord pentru ca voiam sa curat interiorul de praf, am mai facut asta de cateva ori, nu s a intamplat nimic, acum "noua" mea problema este ca am schimbat ceasurile vechi digitale cu cele "noi" analogice si imi tot zice intr un mesaj "passenger airbag off" si inca un mesaj "check airbag" si daca dezactivez airbag ul din dreapta se sting martorii si mi ramane cum ar fi si normal doar "passenger airbag off", tin sa mentionez ca daca pun ceasurile digitale inapoi nu mi aprinde martorul si nici cele doua mesaje, iar a doua problema este ca din cate am inteles daca noile ceasuri au mai putini km decat cele vechi ar trebui să-și ia singure km, ei bine la mine nu s a intamplat asa.
De exemplu eu aveam 296 de mii km iar cele noi aveau 165 de mii.Ceasurile noi sunt de benzinar nu stiu daca asta este un factor de luat in considerare, dar totusi...inafara de martorul de preincalzire bujii si cel de pozitii este in regula.
cj98czh
trebuie codste ceasurile noi pe masina ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.