Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: clapete climatizare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
rama
Fratilor am urmatoarea problema.
Asta vara aveam eu impresia ca AC-ul nu raceste suficient, dar am zis las ca merge si asa.
Ei bine am constatat acum cind AC-ul nu merge ( ca e fric afara) ca desi dau pe 15 grade climatizarea in loc sa bage 100% sloi de afara el baga si un iz de cald. Adica asta inseamna ca nu imi inchide clapeta de la aer cald 100% ori a oboasit motorasul ori ceva nu este etans pe acolo si evident ca la vara iar o s aam impresia ca ACul nu baga sloi.
Are cineva idee cum pot ajunge la clapetele alea de la climatizare ?
Un tutorial ceva ? Sa nu ma apuc de asta la vara cind vor fi 1000 de grade afara.
SorinCT
Din cate citisem pe forum pentru a ajunge la instalatie trebuie sa dai jos torpedoul (ca la schimbarea filtrului de polen) si gasesti cam tot ce vrei in spatele lui.
taxi4you
pentru a verifica starea comenzilor trebuie sa desfaci consola centrala.Dai jos cd-ul si tot ce se afla acolo.Verifici functionalitatea comenzilor,respectiv clapetelor manual(cu mana) daca face toata cursa.
cu alte cuvinte desfa acolo si ai sa te minunezi singur...vei sti sigur ce sa faci cand ai sa te afli in fata faptului implinit.
19vik
Sfaturi care mai de care... pe partea cu torpedoul ai motorasele clapetelor de recirculare si de distributie. Motorasul clapetei de mixaj (aer cald-aer rece) e pe partea cu pedala de acceleratie.
[attachmentid=1627692594]
espacern
In poza atasata se vede bine motorasul de care bine zice 19vik.
Accesul este destul de dificil dar cu grija reusesti sa-l demontezi/verifici.

Numai bine!
M i h a i
Aveti idee care este solutia daca tot sare mizeria aia de piesa?piesa pe care o arat cu sageata verde.
rama
Uau ,
Cite raspunsuri.
Mutumesc tuturor.

Torpedoul l-am mai dat jos atunci cind am umblat la clapeta de recirculare (pentru ca evident facea pac-pac-pac cind puneam contactul). Apropos piesa aia ar merge facuta la strung , ma refer la roata aia dintata, dar nu cred ca a facut nimeni pina acum asa ceva. In fine.

Deci daca scot torpedoul este suficient ? Pentru ca nu imi mai amintesc ce avea pe acolo doar ca erau multe .

Sau trebuie sa scot partea frontala ? O scot da-o-n-masa si pe aia numai sa nu muncesc un weekend degeaba .... Casetofonul , butoane clima , etc este suficient? Mentionez ca am climatizare nu manual.

Din ce vad eu in poza pare ca pe partea soferului este mai degraba de umblat decit la consola sau torpedou. DAAAR mie imi trebuie sa vad si clapetele alea ce fac ca poate o pirghie ceva nu este in regula ( uzura ?) desi sa zicem ca le desfac si vad ca sunt uzate ce naiba ii fac ? Ca o aeroterma cu totul cred ca este ieftina rau la renault ... cred.

Si nu in ultimul rind a mai patit cineva traznaia asta a mea ?
CataT
QUOTE(rama @ 31 Jan 2011, 00:52)
Ei bine am constatat acum cind AC-ul nu merge ( ca e fric afara) ca desi dau pe 15 grade climatizarea in loc sa bage 100% sloi de afara el baga si un iz de cald. Adica asta inseamna ca nu imi inchide clapeta de la aer cald 100% ori a oboasit motorasul ori ceva nu este etans pe acolo si evident ca la vara iar o s aam impresia ca ACul nu baga sloi.
Are cineva idee cum pot ajunge la clapetele alea de la climatizare ?
Un tutorial ceva ? Sa nu ma apuc de asta la vara cind vor fi 1000 de grade afara.
*



Vezi sa nu muncesti degeaba!!!
Pai daca afara sunt temperaturi negative si clima este la 15 grade este foarte normal sa bage un iz de cald pentru ca, clima vrea sa aduca temperatura interioara la 15 grade cat este setat si nu poate doar daca baga aer caldut.
La clima manuala este altceva, dai rozeta la minim pe zona albastra, sa inchis circuitul si pa caldura baga aer rece de afara sau din interior depinde cum ai recircularea.
19vik
Gresit. 15 grade setat nu inseamna sa-ti faca 15 grade in masina.
Conform manualului de utilizare:
reglajele extreme „15°C“ si „27°C“ permit sistemului sa produca un maximum de frig sau un maximum de caldura oricare ar fi conditiile din mediul ambiant

Conform manualului de service:
Poziție volet de amestec.
0 % = Poziție "complet rece" (15 °C)
100 % = Poziție "complet cald" (27 °C)


Daca francezul ar fi gandit sistemul sa afiseze extremele "LO" si "HI" ca la multe alte marci in loc de 15° si 27°, nu ar mai fi fost confuzii.

CataT
Nu am bagat mana in foc, daca am gresit imi cer scuze.
goto
salut!
ceva asemanator am patit si eu acum: cand dau pe ventilator pe rece imi baga aer sensibil mai cald decat afara din masina. din cate am inteles e posibil sa fie de la clapeta de mixaj (voletul de mixaj). stiti unde anume este situata la masina mea (cea din semnatura)? si cam cum arata?
ps: am aer conditionat manual, nu clima. iar la mecanica nu ma pricep
dr.nils
Am constatat de ieri ca instalatia mea de climatizare (A.C. manual) a devenit partinitoare cu pasagerul din dreapta.
Adica daca e pe rece complet, prin aeratoarele din partea stanga a bordului baga aer cald (mult mai cald decat afara) iar in partea dreapta baga aer mai rece (la temperatura aerului de afara).
Initial am crezut ca e masina foarte incinsa si la porniurea ventilatiei cu A.C. oprit baga cald pentru ca aerul de afara e foarte cald si masina incinsa, dar intamplator am vazut ca la aeratoarele de pe dreapta aerul e mai rece.
Can pornesc A.C. diferenta nu mai ae asa de mare stanga-dreapta, dar totusi la o cercetare atenta se simte o diferenta.
Daca e pe recirculare, parca nu mai e diferenta stanga-dreapta.
Care ar putea sa fie cauza si ce ar fi de facut pentru remediere?
ciumiki
Posibil a scazut cantitatea de freon din instalatie.
dr.nils
Pai se manifesta mai ales cand A.C este oprit. Adica daca e reglat pe rece, cu A.C. OPRIT, cand ar trebui sa bage aer la temperatura de afara, baga aer cald (fierbinte) in jumatatea stanga, si aer la temperatura de afara in jumatatea dreapta.
Cand e pornit A.C. baga aer rece peste tot, dar pe stanga e ceva mai putin rece.
Alte pareri?
Dreamer
Tu nu ai clima bizonala, ca sa bage pe o parte aer rece si pe alta aer cald. Ori baga cald pe toate, ori rece ...
Diferenta este de la cantitatea mica de freon din instalatie. Cand nu este porrnit A/C-ul diferenta este de cum a stat la soare si s-a incalzit tubulatura din bord.
marian24gam
Salut, ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod la aceasta piesa ?
Vorbesc de cea indicata de sageata verdela la poza atasata de Mihai un pic mai sus, eu nu pot atasa poze. Multumesc !
bobox1
Sunt si eu interesat de un raspuns pentru colegul marian 24 gam...a sarit tija aia indicata cu sageata verde si nu o mai gasesc.Are cineva una....un cod de piesa...?
CoL00SaL
Salutare !

Nu stiu daca am postat bine, dar din ce citesc paicea' seamana oarecum cu problema mea.
Detin un Megane din 2005 cu AC manual.
Ieri seara veneam acasa si fiind ceva mai racoare spre seara, am realizat ca se incalzeste in masina cu toate ca era era oprita climatizarea...Totul era pe off.
Baga caldura pe toate gaurile de ventilatie.
Dimineata cand am plecat la servici cu ea nu a facut asa, nici dupa masa nu facea asa...
Care o fi baiu ? huh.gif
Dreamer
Se incalzesc plasticurile din bord de la soare ( masina pe timpul zilei sta in soare ) si seara, ca orice element din natura elimina caldura. Cum diferenta de temperatura este destul de mare intre zi si noapte se simte in masina ca si cum baga caldura in prostie.
Parcheaza la umbra, de preferat intr-o parcare subterana toata ziua si o sa vezi ca seara nu mai ai problema mentionata.
mark``
Da, am observat si eu chestia asta si m-am gandit ca de la asta e. Nu mai zic ca toata ziua sta saraca masina in soare si cand plec acasa dupa amiaza la 15.00, AC face ft greu rece in masina ca na, are ce raci. Noroc ca stau la 50km de casa biggrin.gif
Dreamer
Cel mai neplacut este pana se raceste tubulatura de la ventilatie, apoi cu aerul pornit, incet se face racoare in masina.
Inca un pic si vine iarna smile.gif ... asa o sa fie toate elementele de plastic reci si o sa asteptam dupa caldura smile.gif)
CoL00SaL
Eu nu am auzit de asa ceva, dar ma bucur ca este ca "asa fac toate".
Multam pentru raspuns. Intradevar masina era la soare toata ziulica...acum am lasat'o la umbra si nu mai scotea sau ma rog baga aer cald deloc ieri cand am scoso la un "test".smile.gif
Dan007
Asta cu statu la soare sau la umbra mi se pare aiurea..eu am verificat o si pe asta , pana se încălzește de la statul la umbra baga un aer călăi, mai cald decat afara -verificare simpla, o mana pe geam si alta la la grila ventilatorului-, avantaj din ce in ce mai net in favoarea interiorului- drept urmare , dupa ce a mai stat inca nitzel la soare, in parcare, nici pomeneală de aer călăi, din ce in ce mai cald, pana ajunge chiar fierbintzel, comparativ cu cel de afara...incercat bagat aer conditionat, baga un rece bolnăvicios de te apuca rau si durerile de gatleje de inchizi ac u si o lasi pe calaiala de rahat care ti iese din grila ventilatorului..pentru mizeria asta de clima am platit eu un megacompresor "nou" si alte fraiereli de gaura neagra din portofel facute de servisurile renault de tot rahatu si incompetentza crasa!
cj98czh
te-as ruga sa iti revizuiesti putin limbajul ... sunt convins ca se intelege si altfel spus ..
dr.nils
La sistemul de climatizare manual este posibil sa se strice clapeta de mixaj aer cald-rece?
Intreb pentru ca la mmine (AC manual), cand e oprit AC-ul, si rozeta este la capat pe albastru (rece), baga aer caldut. Nu este de la stat in soare, pentru ca fenomenunl se amplifica pe masura ce se incalzeste motorul. Adica atunci cand plec de pe loc baga rece, pe masura ce merg baga din ce in ce mai cald, cu reglajele pe maxim rece si AC oprit
Ma gandesc ca ori sistemul nu inchide complet circuitul de aer cald, ori e o problema cu izolarea termica (se incalzeste tubulatura de la caldura generata de motor?)
Ce ar trebui sa verific mai intai?
dangeorge007
19vik, poza cu motorasu de amestec aer..am impresia ca asta e problema mea..nu imi baga decat rece fie ca sunt 15 sau 25 de grade..la 27 imi baga direct fierbinte..am incercat o si pe motor oprit ..se misca ceva inauntru bordului atunci cand schimb temp ...o fi clapeta..cand schimb de la 26 la 27 se aude o miscare ampla asa cum nu se aude la nici o alta schimbare...vreun sfat , vreo sugestie ?!
Nicolae.lucian
Si cam acelasi motiv (pozitionarea clapetelor) sa fie si in cazul in care imi da numai pe doua guri de ventilatie rece si pe doua caldut?
cris_ana8721
Bună ziua. Îmi cer scuze dacă nu este topicul potrivit dar am tot cautat pe forum și nu am găsit ceva asemănător. Mașina este un renault megane 2, 1.5 dci din 2007. Problema este în felul următor venind vremea rece trebuie dat drumul la căldură însă mie îmi baga caldura decât pe partea stângă a șoferului iar pe partea dreapta îmi baga rece. Am schimbat filtru de polen, verificat freon, verifica antigel, țevile radiatorului de habitaclu frig, radiatorul de habitaclu este cald, făcut aerisire. Ce altceva as mai putea face sau verifica că nu mai știu și nici eroare pe tester nu am. O zi frumoasa.
chiperr
La fel am si eu. stanga cald , dreapta rece. Ce are? Pareri ? Multumesc!!!
sebiang2001
Schimba caloriferul .
megan2
chiper nu schimba nimic.
, asteapta sa obtii o parere documentata , eventual din experienta proprie si nu un scuipat plictisit de decizie luata pe baza a....nimic.

Poate ne spui sebiang cum ai luat aceasta decizie surprinzatoare desi are caldura totusi pe o parte (deci caloriferul functioneaza).
mk2cc
Salutare, tuturor. A descoperit cineva cauza diferentei de temperatura sofer/pasager ? Eu am un Megane Mk2 CC si clima in functioneaza doar parte pasager, in cele doua guri de aerisire parte stanga imi baga doar ventilatie. Sa fie motorasul de mixaj aer? Multumesc in avans.
Dreamer
Lipsa freon in instalatie.
megan2
Mk2cc vezi ca sunt probleme cu motorasul de mixaj din bord, mai exact cu ceva angrenaje(exista pe forum discutii specifice), desi mie imi suna mai repede a tija rupta sau iesita din locasul ei(tot in bord aceasta tija actioneaza clapete aer)
mk2cc
Multumesc mult, baieti. Dreamer posibil sa aiba dreptate. Am mai vazut explicatia asta pe forum-uri in Franta, spunand ca baga rece doar in dreapta deoarece este partea mai aproape de vaporizator si nu mai ajunge freonul pana in partea stanga. Eu am, oricum, o pierdere substantiala de freon mereu la care inca nu i-am dat de cap.
margelatu80
A descoperit careva problema cu aer cald la șofer și aer rece la pasager? Vă mulțumesc
Dreamer
Mergeti la o diagnoza autorizata si vedeti valoarea presiunii din instalatie. Verificati etasitatea instalatiei de AC la un service autorizat.
margelatu80
Cu clima n-am probleme, bagă rece peste tot, problema e cu căldura care vine doar pe partea șoferului. La pasagerul dreapta față ~spate când se lasă frigul, nu bagă căldură. Mă gândesc la caloriferul de căldură să nu fie pe jumătate înfundat
Dreamer
Vad ca nu ai pus tipul motorului in semnatura si nu pot sa imi dau seama ce motorizare ai.
Prima data verifica sa fie perfect functional termostatul. Odata incalzit motorul ( din Martie pana in Noiembrie ) nu are voie sa scada deloc sub temeperatura normala de functionare.
Cu caloriferul de caldura am avut si eu probleme si l-am inlocuit. Vezi ca se poate inlocui fara sa dai bordul jos. Cumpara pe origine, sau Valeo si inlocuieste-l. Grija mare la inlocuire si sa pui antigel cls D, de Dacie sau Renault si sa faci aerisirea ca la manual. Cnad faci distributia sa inlocuiesti si pompa de apa. Daca a fost vre-un mecanic "inteligent " si a lipit pompa de apa cu silicon, toate bucatile desprinse de acolo, care sunt in exces au ajuns in calorifer si l-au infundat. La fel cu rezidurile de la coroziune din motor, tot in calorifer s-au oprit, mai ales daca nu s-a folosit antigelul corect. Nu incerca sa il desfunzi, nu merge, am incercat cu otet, sare de lamaie si inclusiv alte substante mai corozive ( de test, dupa ce l-am luat pe cel nou ) ... nu merge desfundat. Este foarte fin si orice mizerie cat de mica, ramane blocata in el.
sebiang2001
Poate ne spui sebiang cum ai luat aceasta decizie surprinzatoare desi are caldura totusi pe o parte (deci caloriferul functioneaza).

e uite asa dar info nu este pentru cei cu mintea odihnita ,
si daca apa intra dar nu circula ....acasa cand se incalzesc 2...3 elementi ???? mere caloriferul .
asta pentru cultura ta .

la obiect vorbind avem 2 tipuri de calorifer pe megane 2 : normal cu tevile de intrare una langa alta si unul mai rar dar exista pt zonele ff calde cu tevile pe capatele caloriferului .
margelatu80
Motor 1,6 16valve, la montarea pompei nu S_a folosit silicon, antigel tip D, aerisire făcută, e posibil să fie înfundat pe jumătate. Un link cu schimbarea caloriferului fără demontarea bordului?
Dreamer
Nu exista link, eu am facut schimbarea smile.gif)
vlad_popescu47
Revin si eu cu aceeasi problema careia nu reusesc sa ii dau de cap: Pe partea soferului baga aer semnificativ mai cald decat pe partea pasagerului.

Datele problemei:

Megane 1.5 dci, clima manuala.
Compresorul porneste normal, lucreaza, aer pe care il baga pe la pasager e foarte rece.
Freonul a fost incarcat acum 2 zile. Nu pierde.
Am verificat clapele de distributie a aerului (cu exceptia celei care face repartitia intre aerul cald si rece, pentru care trebuie sa demontez bordul, probabil).

M-ar ajuta mult ideile cuiva avizat. Multumesc!
mishu_g
Buna ziua.
Automobilul meu : Scenic 2 1.9 deci 2004 climatizare automata.
Problema este că am doar aer rece. Pe tester se vede că clapeta de amestec ar funcționa . Conductele tur retur la calorifer sunt calde. Am pus mâna pe ele din compartimentul motor.
Are cineva o fotografie sau ceva documentație referitoare la motorașul și mecanismul clapetei de amestec ?
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.