Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ceas apa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
dorelgrigor
salut! am un Megane 2005 1,6 16 V, benzina AC manual. am si eu o mica problema. indicatorul de la apa urca pana la jumate apoi coboara incet si drept urmare nici caldura din masina nu este cum ar trebui. daca stie careva care e buba si care sunt remedierile, eventuale preturi informative, va rog! multumesc.
dan22y
Mai mult ca sigur, sunt probleme cu termostatul.

Preturile pot varia de la 150 ron sh la 250-300 ron nou.
caktuss
350 ron un termostat nou. idiotii de la renault au integrat termostatul cu racitorul de ulei, si nuse poate schimba doar termostatul simplu.
shanefalco
exact asa patesc si eu acum iarna. tot 1.6 16 V dar am AC-ul automat.
Daca e la 90 de grade si dau drumul la clim,acul coboara un pic. nu stiu daca chiar este o problema in sine..
spy_oh_joy1389
Asa patesc si eu la Clio(1.5 dCi). E aceeasi piesa? Costa tot 350 lei? Pe langa asta iar imi face urat din cauza regulatorului de presiune. Cand l-am dus in decembrie la service a zis ca era murdar, l-au curatat, nu mai era nicio vibratie si a inceput din nou acum in ianuarie. Aveti idee si cu regulatorul de presiune ce se intampla de mi-au zis ca s-a murdarit? Am vazut pe la vreo 40 de euro unul pe net.
alexumf
dorelgrigor: e posibil sa ai noroc si sa fie doar senzorul de temperatura...ala costa doar 100 ron. Insa, din cate am vazut (si patit), probabil va trebui alt termostat. Macar poate ai noroc si la tine e modelul la care se poate schimaba doar el.
Eu am incercat cu senzorul si acum il am de rezerva ca era bun.
valentin_29
Recent am observat si eu aceasta "problema".
Iarna cand foloseste rezistentele de incalzire pentru habitaclu si am treapta 2 la aeroterma, cand ajunge motorul la temperatura si se opresc rezistentele, dau drumul la treapta 3 la aeroterma si incepe sa imi scada usor temperatura motorului si iar imi cupleaza iar rezistentele...
In timp daca continui sa merg ajunge temperatura motorului la valoarea normala, la jumatea gradatiei.
O fi o problema sau e un comportament normal ?
s.stefan15
Ce rezistente de incalzire avem? Te referi la dezaburitor luneta si oglinzi sau mai avem si altele la varianta climatronic?
valentin_29
Ma refer la rezistentele de incalzire pentru habitaclu care sunt prezente pe diesel-uri care pornesc cand dai drumul la aeroterma, temperatura exterioara este mai mica de 6 grade si motorul este rece.
solidconvert
La dci daca masina merge permanent acul de temperatura trebuie sa stea la jumatatea indicatorului fara sa fluctueze... cand este ger, din cauza faptului ca se circula mai mult prin oras si se sta la semafor acul coboara destul de repede, as spune direct proportional cu temperatura de afara( cu cat este mai scazuta cu atat coboara mai repede cand masina stationeaza)... wink.gif
supremeon
QUOTE(valentin_29 @ 30 Jan 2011, 10:17)
Ma refer la rezistentele de incalzire pentru habitaclu care sunt prezente pe diesel-uri care pornesc cand dai drumul la aeroterma, temperatura exterioara este mai mica de 6 grade si motorul este rece.
*




Povesti de adormit copii; nu exista asemenea rezistente... sau, probabil, erau niste optionale care nu au fost enumerate in lista cu optionale...

LE: VyRuZ, asta inseamna ca, dupa cum am zis, sunt optionale... iar, la cumparare, vanzatorul nu ne-a spus ca se poate opta pentru asa ceva... in fine.
VyRuZ
Nu există la tine, poate. Eu la dCi din 2007 le am. E versiunea Authentique.
valentin_29
Este adevarat ca asta am observat pe un ger mai sever si in oras...Cat despre rezistente (carora li se mai spun CTP-uri la renault), nu au fost optionale. Asa a venit masina cu ele standard la varianta Dynamique.
Ce e drept fara ele cred ca ar fi criminal sa ai diesel pe un ger aspru...
R19/16v
Nu numai dieselurile au rezistentele alea din "poveste".
skorpio_bog
QUOTE(supremeon @ 30 Jan 2011, 17:09)
Povesti de adormit copii; nu exista asemenea rezistente...
*



Esti tu asa sigur ca sunt povesti? Sau daca tu nu ai, inseamna ca nu are nimeni? S-a discutat de atatea ori pe forumul asta de rezistentele pe care masinile diesel le au pentru incalzire aditionala. Cand temperatura de afara scade sub 5 grade, pana se incalzeste motorul, baga caldura dupa aproximativ 1 minut de la pornire. Bineinteles, caldura data de rezistente nu e asa puternica precum cea data de sistemul clasic, insa nu tremuri la volan. Toata treaba este sa mergi cu masina, ca daca o pornesti si stai pe loc dureaza cam mult sa se incalzeasca.
99AIM
In seara asta -5 grd C,dupa ce se incalzeste numai scade acul de temp apei de la mijloc la relanti cand sta la semafor.
solidconvert
Nu stiu cum este la tine dar in Bucuresti de obicei ziua stau destul de mult la semafor si nu numai... wink.gif
skorpio_bog
Intr-adevar, daca stai pe loc cu masina, cu motorul pornit, nu neaparat la semafor, acul scade.
spy_oh_joy1389
Dar la voi scade vazand cu ochii? Scade si la un semafor care tine sa zic 30 de secunde. Eu daca opresc motorul se raceste mai greu. Am observat chestia asta de fiecare data cand m-am dus sa o iau pe prietena mea de la servici din Pipera. Daca ajungeam mai devreme, imediat incepea acul sa coboare. Daca opream motorul, scadea mai putin.
skorpio_bog
Normal ca nu scade asa brusc. La un semafor scurt nu. Dar daca stai in coloana si prinzi cateva semafoare, incepe sa scada. Sau daca tragi undeva pe dreapta si lasi motorul la relanti la fel, dupa cateva minute incepe sa scada. Totul depinde de temperatura de afara si de turatia motorului. Daca opresti motorul, scade cam la fel de repede. Spre ex in seara asta am dat o fuga pana la tara la Mihailesti (Giurgiu). Cand am ajuns la tara era acul la a treia linie unde sta normal. Am parcat masina in fata curtii si am oprit motorul. Am stat jumatate de ora si la plecare cand am pornit motorul, acul era putin deasupra lui 0.
spy_oh_joy1389
Revin imediat cu niste poze facute la 1min-2 diferenta...

4:13:40pm:[attachmentid=1627692582]
4:17:08pm:[attachmentid=1627692583]

Sunt la vreo 4 minute. Cu cat acul se duce mai in dreapta, cu atat se raceste mai lent, ceea ce e normal, insa racirea e mai rapida cand acul e la 90 de grade ajunge destul de repede la 60.
nonic
Si mie imi scade temperatura daca stau pe loc cateva minute si nu e in sarcina, dar temperatura scade doar daca temperatura de afara este cu -.
spy_oh_joy1389
Deci sa inteleg ca e ceva normal? Stiam ca totusi consuma mai multa motorina ca sa se mentina cald si eu am un consum destul de mic, sub 6 ca am circulat in mare dupa ora 8.
skorpio_bog
da, cand sunt temperaturi sub 0 este normal sa scada asa repede in conditiile expuse mai sus. Cand e cald afara e si normal sa nu scada laugh.gif Doar urca repede acul la 3 linii cand pornesti motorul, aproximativ 2 minute.
nonic
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 30 Jan 2011, 23:30)
Deci sa inteleg ca e ceva normal? Stiam ca totusi consuma mai multa motorina ca sa se mentina cald si eu am un consum destul de mic, sub 6 ca am circulat in mare dupa ora 8.
*




Eu am 4,8 tongue.gif
spy_oh_joy1389
Eu ii mai dau bice pe bulevarde, o mai tin in turatii mari sa se mentina cald.
nonic
Sa nu ai impresia ca eu merg prea incet. Un lucru e clar, cel putin la dci, mergi cu motorul mai turat si consumul e mai mic biggrin.gif
nedelcu.andrey
@spy_oh_joy1389: eu am 5.8 biggrin.gif
99AIM
Spy la tine inelele din jurul ceasurilor nu sunt bej sau le-ai vopsit tu?
daca da cum le-ai dat jos?
Eu nu am stat asa 4 min la relanti ci numai max 1 min la relanti si nu a scazut deloc si asta la -5 grd. afara
utzi22
@RamboX
Tind sa cred ca sunt ceasuri de clio 3 ...
spy_oh_joy1389
Da, e la clio facuta poza. Megane-ul e privilege, Clio cred ca e dynamique. Cu 1.6 16v nu scoteam nici in vise 5.3 biggrin.gif
Avani
QUOTE(skorpio_bog @ 30 Jan 2011, 23:54)
da, cand sunt temperaturi sub 0 este normal sa scada asa repede [...]
*


Atunci masina mea are un comportament anormal pentru ca odata ce a ajuns T la 90 grade, acul nici de-al naibii nu mai scade. Am stationat si vreo 25 minute cu motorul pornit si acul nu s-a miscat de pe a doua linie.
Nici vara, nici iarna, acul ala nu se mai misca odata ajuns pe a doua liniuta. O fi defect ?! biggrin.gif
spy_oh_joy1389
Nici la mine la Megane ca e pe benzina. Ieri cand erau -8 grade afara, am pornit motorul, am mers din eroilor pana in regie, a ajuns pe la a doua liniuta, am oprit luminile. A scazut foarte putin acul. Le-am aprins, imediat a inceput sa creasca si a ramas la 90 de grade desi am asteptat destul de mult in masina. Prefer o motorizare pe benzina iarna biggrin.gif .
Ryk
Problema cu coborarea acului de la temperatura apei este de la termostat. Daca nu scade de tot, inseamna ca nu se inchide de tot. Aceeasi problema o am si eu, a doua oara. La mine caldura baga fara probleme, doar ca scade.
Legat de faptul ca scade cand dai drumul pe treapta 3 atunci cand ti-a ajuns imediat la 90grade este normal pentru ca motorul abia a ajuns la temperatura respectiva si tu cand comanzi sa primesti mai multa caldura in interior, caldura este luata de la motor, iar incalzirea motorul se face mai greu decat transferul de caldura de la motor in interior.
Eu am cumparat piesa inainte de revelion si am dat 360RON, de la Iatsa Campina, cu tot cu sonda de temperatura, la mine asa vine, termostatul + sonda intr-un singur corp.
maximus78
Si la mine scade temperatura daca stau cu masina in relatiu iarna , e normal , dieselul in relantiu se raceste sau cel mult asta este explicatia care am primit-o de la mai multi mecanici batrani in ale motoarelor.

Asa pateam si la fosta masina Hyundai Accent CRDI , in relantiu scadea temperatura apei pana aproape de zero cand stateam pe loc iarna cu motorul pornit mult timp.
solidconvert
QUOTE(Ryk @ 1 Feb 2011, 02:28)
Problema cu coborarea acului de la temperatura apei este de la termostat. Daca nu scade de tot, inseamna ca nu se inchide de tot. Aceeasi problema o am si eu, a doua oara. La mine caldura baga fara probleme, doar ca scade.
Legat de faptul ca scade cand dai drumul pe treapta 3 atunci cand ti-a ajuns imediat la 90grade este normal pentru ca motorul abia a ajuns la temperatura respectiva si tu cand comanzi sa primesti mai multa caldura in interior, caldura este luata de la motor, iar incalzirea motorul se face mai greu decat transferul de caldura de la motor in interior.
Eu am cumparat piesa inainte de revelion si am dat 360RON, de la Iatsa Campina, cu tot cu sonda de temperatura, la mine asa vine, termostatul + sonda intr-un singur corp.
*


La tine intradevar este o problema... la dci este normal... wink.gif
Rimio de Vassur
nu stiu ce au masinile voastre sau ce are a mea, dar la mine nu coboara acul.
am stat azi 15 minute pe loc, cu motorul pornit, la -8 grade si acul nu s-a miscat (citisem topicul inainte si am urmarit acul).

acul nu apucase sa urce la pozitia normala, era la jumatate, pe a 2-a doua liniuta (numarind si pozitia de baza).
solidconvert
Ti-ai raspuns singur... in zona aia nu prea coboara... la tine nici n-a apucat sa ajunga la temperatura normala motorul... wink.gif
remarc
Rog un raspuns la o intrebare desi s-ar putea sa fiu un pic off-topic: Cat de daunator este pentru dCi sa mergi pe distante scurte, drumuri de 15-20 min prin oras, pe temperaturile astea scazute? Ce poate fi afectat la masina daca motorul nu apuca sa functioneze la temperatura normala si ramane la maxim prima liniuta pe ceas?
Imi dau un raspuns singur: deoarece nu e indicat sa turezi foarte mult motorul pana nu atinge temperatura normala, probabil sa existe ceva probleme cu injectoarele din cauza mersului subturat.
Va rog sa imi spuneti daca am dreptate si ce alte componente ale masinii ar putea fi afectate.

Multumesc anticipat!
skorpio_bog
EGR, turbina de la mers subturat. Motorul poti sa il urci in turatii cand acul ajunge la prima linie. Pana in prima linie este recomandat sa mergi cu maxim 2000 rpm, iar dupa ce treci de prima linie poti sa urci si peste 2000, 2500.
VyRuZ
Eu nu schimb peste 2500 RPM până se ridică acul la prima linie, după liber la 3000. Și da, până nu se încinge moteurul accelerez caaaalm și progresiv. smile.gif
Să schimb la 2000 RPM mi se pare prea puțin, chiar și cu motorul rece.
Rimio de Vassur
QUOTE(solidconvert @ 1 Feb 2011, 20:32)
Ti-ai raspuns singur... in zona aia nu prea coboara... la tine nici n-a apucat sa ajunga la temperatura normala motorul... wink.gif
*



tu acum spui ca scade numai daca a ajuns la nivelul normal? mai sus ai spus ca e normal sa scada la dci, fara sa precizezi daca depinde de pozitia unde a ajuns acul.

altcineva a spus ca atunci cind ajunge la nivelul normal nu mai scade (avani, rambox). nici la mine nu a scazut niciodata la semafor, indiferent de nivelul la care ajunsese.

3 dci-uri la care nu scade, cind a ajuns la maxim. tu zici ca trebuie sa scada, si chiar, citez: "destul de repede". nu ti se pare ca ceva nu se potriveste?
99AIM
Nu scade daca a ajuns la jumatate, am stat aseara cam 5 min la relanti si erau cam -5 grade afara si n-a scazut deloc,nici la peugeot expert de la servici nu scade deloc.
solidconvert
QUOTE(Rimio de Vassur @ 2 Feb 2011, 10:02)
tu acum spui ca scade numai daca a ajuns la nivelul normal? mai sus ai spus ca e normal sa scada la dci, fara sa precizezi daca depinde de pozitia unde a ajuns acul.

altcineva a spus ca atunci cind ajunge la nivelul normal nu mai scade (avani, rambox). nici la mine nu a scazut niciodata la semafor, indiferent de nivelul la care ajunsese.

3 dci-uri la care nu scade, cind a ajuns la maxim. tu zici ca trebuie sa scada, si chiar, citez: "destul de repede". nu ti se pare ca ceva nu se potriveste?
*



deci: la dci este normal sa scada atat pentru motoarele de 1.5 cat si pentru motoarele de 1.9... (nu sunt singurul care a remarcat aspectul asta... alti s-au plimbat prin service sa constate ca masina n-are nimic)... nu exista o tipologie dupa care sa scada temperatura ci pur si simplu ea este influentata de anumiti factori cum ar fi: temperatura de afara(depinde cat de ger este), temperatura la care a ajuns motorul in momentul ala, cat timp stationeaza masina etc... de aici si diferentele ca la unii scade mai repede si la altii mai incet, la unii mai mult si la altii mai putin... fluctuatiile astea oricum se petrec doar cand este ger afara...

la mine si la multi altii chiar daca a juns la temperatura normala, daca stationez cu masina incepe sa scada temperatura, repet doar atunci cand este ger nasol afara... nu stiu sa-ti spun cat de repede ca nu stau cu ochii doar in indicatorul ala( pentru simplu motiv ca n-am facut o pasiune din treaba asta)... oricum nu-ti imagina ca indicatorul ala face ca toate visele acolo - adica se misca asa vazand cu ochii...
Referitor la statu' la semafor asta iarna cand erau -17grade am stat la semafor in coloana pe calea Bucuresti Noi cred ca nu mai mult de 7-8 min si mi-a scazut aproape o liniuta indicatorul... de aici comparatia cu statu' la semafor iarna... gotcha smile.gif

Eu n-am spus ca trebuie sa scada, ci doar ca daca scade este normal... repet doar daca termostatul in rest functioneaza normal, adica chiar daca este frig si daca mergi la drum lung, temperatura trebuie sa ajunga la mijloc( acolo unde sta ea de obicei) si sa nu mai fluctueze... asta cat timp masina se deplaseaza si nu stationeaza... referitor la cat de repede scade te invit sa lecturezi ce-am scris paragraful anterior wink.gif

Apropos: sunt 2 dci-uri pana acum, (pentru ca @avani are benzina... sau poate stii tu ca si-a facut vreun implant recent cu dci la motor wacko.gif )

In concluzie nu are nimic ca nu scade la tine sau la altii sau ca la mine mai fluctueaza cand este ger afara... depinde si pe unde ne jucam cu masinile... la mine in Bucuresti asa se comporta... wink.gif
430076
@solidconvert +1
VyRuZ
Și la mine scade la semafor, când e ger. Constatat și azi, și ieri, și alalteieri...
Avani
Otto rulz !
spy_oh_joy1389
Bine ca s-au curatat strazile ca sa pot sa plec cu Megane-ul in seara asta, iar pe stradutele mici e gheata neregulata deci ma descurc fara probleme. In seara asta o sa fie cald pe drum biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.