Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Combustibili si calitatea acestora
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
aurelyan
Avand in vedere ca se discuta despre calitatea combustibililor in general Off Topic, m-am gandit sa deschid un topic pe aceasta tema, in care sa ne exprimam parerea in legatura cu calitatea combustibililor (benzina/diesel), pataniile personale in legatura cu anumite produse/marci (deci nu din auzite), diferente sesizate la schimbarea furnizorului de combustibil, etc.
Si sa incercam sa fim cat mai obiectivi.

Voi incepe eu. Pana acum cateva luni, alimentam cu Lukoil 95, de ceva timp am trecut pe Efix95 de la Rompetrol. Am sesizat cateva diferente, cum ar fi: porneste mai usor, motorul mai silentios, putin mai sprintena, fara momente de pauza in accelerare, ralanti-ul mult mai stabil si imi consuma mai putin cam cu 1l/100 km, in aceleasi conditii de trafic.
Am alimentat si cu Petrom95, as aseza-o pe acelasi nivel cu Lukoil 95.
oves
Sunt de acord cu tine in ce priveste lukoil si petrom 95 , cel putin aici in bihor sunt aproape la acelasi nivel. Mie imi consuma parca mai repede benzina de la rompetrol sau poate doar mi se pare
mahamann
nu cumva chestiile astea cu am alimentat de nu stiu unde lucreaza doar la psihic? blush.gif daca alimentezi cu un top nordic diesel o sa se simta altceva din cauza aditivilor de exemplu, dar in cazul combustibililor "regular" ar trebui argumentata o afirmatie gen "imi consuma cu 1l mai putin, toarce motorul mai frumos" cu o analiza a combustibilului in care sa apara in procente anumiti aditivi sa vedem daca comparam mere cu mere sau mere cu pere, altfel toti ar trebui sa se comporte la fel. comparatia intre statiile aceluiasi furnizor se pot face deoarece intervine vechimea statiei (eventuale depuneri in rezervoare) sau dorinta de innavutire a proprietarului statiei care achita franciza la distribuitorul de combustibil si baga alte alea prin fluidele destinate motoarelor noastre ....
dantes
Uiti un aspect important.... cantitatea de apa adaugata ca aditiv....astfel ca o comparatie intre cele 2 benzine de la comercianti diferiti sau chiar pompe diferite e perfect normala.
mahamann
bun tocmai asta spun si eu. care este proportia intr-un litru de combustibil? stii tu exact ce e in litrul respectiv (adik cat % h2o cat % nu stiu ce aditiv)? fara o chestie cat de cat stiintifica (care sa excepteze kestii gen am auzit eu de la nu stiu cine) nu poti sa afirmi sus si tare ca daca alimentezi de la x pompa iti consuma mai mult cu 1 litru la suta.... va dati seama ca la 95% din romani daca ii doare burta si le dai o pastila de cap si ii intrebi cum se simt o sa-ti spuna ca deja le e mai bine biggrin.gif eu zic ca la fel este si cu combustibilii. bagi de la mol, dupa de la petrom sau lukoil si gata.... mama ce prost merge si cat consuma excl.gif
balanel
Sa vezi dupa 2-3 plinuri de Efix, ce prost o sa mearga, si cat de mult o sa consume...

Parerea mea ca carburantii care se pot gasi la noi in tara se impart in 2 categorii: cei importati, care sunt Mol Evo si OMV 100. Dintre ei mi se pare cel mai bun Mol; si cei produsi local, de cei trei: Lukoil, Petrom, Rompetrol. Dintre ei, cel mai bun mi se pare Lukoil.

Avand in vedere ca am avut si masini pe benzina, cat si pe motorina, le-am cam incercat pe toate.
Pot mentiona si cateva pe care le consider de evitat, deoarece am avut probleme:
- la benzina, tot ce e de la Rompetrol. Atentie ca sunt si alte benzinarii care cumpara de la ei (Mol, Agip, AutoMat - Biorom)
- la motorina, absolut toti in afara de Lukoil, si bineinteles cele importate. Si aici, cele mai negative si rapide efecte le-am avut tot cu Rompetrolul.

Iar la recomandari, as putea enumera: Mol Evo, Lukoil Ecto, Petrom Top Premium 99+.
Mrija
Citeam pe un topic ca benzina de la petrom de evapora cam repede, din cauza boicotului OMV Petrom, am trecut la lukoil si sincer mi se pare mai buna decat omv sau petrom.
aLecsunder
Cat priveste motorina , din incercarile mele pe la diverse benzinarii , cel mai multumit am fost de Petrom. Parca se consuma mai lent decat de la restul. Efix cel putin , dispare imediat din rezervor. Repet, e posibil sa fie doar o senzatie. Si nu ma refer la 10l bagati ci la cateva plinuri de la fiecare.
nedelcu.andrey
@aLecsunder...........din cate am auzit si eu pe la x, y , z, motorina care se consuma mai repede este mai buna wink.gif .. Eu alimentez numai de la Mol Evo, mai scumpa dar mi se pare mai buna, este adevarat ce spui cu motorina de la petrom, adika se consuma mai lent fata de altele smile.gif dar.... dar ....exista acest dar smile.gif
aLecsunder
Nu stiu daca are vreo legatura. Cert e ca de cateva luni sunt nevoit sa bag doar de la Rompetrol, fiind decontata pe firma.
aurelyan
QUOTE(mahamann @ 3 Feb 2011, 17:24)
bun tocmai asta spun si eu. care este proportia intr-un litru de combustibil? stii tu exact ce e in litrul respectiv (adik cat % h2o cat % nu stiu ce aditiv)? fara o chestie cat de cat stiintifica (care sa excepteze kestii gen am auzit eu de la nu stiu cine) nu poti sa afirmi sus si tare ca daca alimentezi de la x pompa iti consuma mai mult cu 1 litru la suta.... va dati seama ca la 95% din romani daca ii doare burta si le dai o pastila de cap si ii intrebi cum se simt o  sa-ti spuna ca deja le e mai bine  biggrin.gif  eu zic ca la fel este si cu combustibilii. bagi de la mol, dupa de la petrom sau lukoil si gata.... mama ce prost merge si cat consuma  excl.gif
*



Nu stiu daca aceasta comparatie cu pastila este potrivita. Oricine isi "cunoaste" masina simte atunci cand ii place un anumit tip de combustibil sau nu, si putem emite anumite opinii, care, bineinteles ca sunt subiective.
Iar daca nu suntem de acord cu o opinie, nu inseamna neaparat ca este si gresita.
Pot exista diferente calitative de la lot la lot, de la statie la statie, vorbind de aceeasi marca. Nu cred ca cineva si-a propus sa dovedeasca cele spuse cu anumite studii, teste, este vorba doar de pareri personale.
Neinhalt
Nu vreau sa va dezamgesc cu Lukoil dar din cate stiu eu din surse din interior (am fost cu un trainer la un curs la Lukoil), sunt cam singurii care baga parafina in motorina.

Benzina bag de unde e mai ieftin adica de la Lukoil dar la motorina as zice ca depinde foarte mult de statie si prefer Petrom. Am alimentat si de la Rompetrol si a fost cam aceeasi chestie, ba chiar mi s-a parut ca ar consuma mai mult.

Rompetrol si Petrom mi se par cam aceeasi chestie, singurul lucru care a facut diferenta pentru mine a fost campania Rompetrolului idioata de pulbicitate de anul trecut, in care se dadeau tricouri si ochelari si mai stiu eu ce.

Personal m-am simtit jignit de calitatea de tot rahatul a materialelor lor promotionale si m-am jurat ca nu mai alimentez in viata mea de la ei, adica daca ei considera ca un ciuruc de pereche de ochelari facute in conditii simulate pe vapor ma vor stimula sa cumpar de la ei carburanti, atunci se inseala amarnic. Dimpotriva ma face sa ma gandesc la ce ar putea sa bage in motorina aia niste oameni care fac promotii cu lucruri care nu valoreaza mai mult de 10 boabe de orez in China.

E parerea mea subiectiva si bineinteles ca as alimenta mai degraba de la rompetrol decat de la lukoil cand e vorba de motorina smile.gif
AnduCT
De curand am inceput o campanie de a descoperi ce motorina se potriveste mai bine pt. motorul meu 1.5 dci 60kw. Pana acum alimentam exclusiv de la OMV cu Sprint Diesel, am alimentat acum 2 saptamani de la Rompetrol cu diesel -26 grade si s-a comportat foarte bine (a crescut consumul cu 0.5 l/100km) mai ales ca am facut si un drum dus intors la Bucuresti. Acum 1 saptamana am alimentat de la Agip cu Diesel Tech dar sincer nu prea ma fascineaza, ce-i drept nu scoate deloc fum dar parca nici nu mai trage asa bine. Faza cu apa in motorina o poti intalni doar daca bagi din alta parte decat din peco deoarece rezervoarele din benzinarii au in ele un sorb la fel ca la masina care nu sta pe fundul rezervorului. Apa eset mai "grea" decat motorina si se lasa la fund astfel incat aceasta se afla sub nivelul sorbului. Apa care ajunge in rezervoarele de la peco se datoreaza faptului ca se formeaza condens atat in rezervoarele din peco cat si in cisterna ce transporta combustibilul, acelasi lucru se intampla si in rezervorul masinii mai ales iarna.
piese_sorin
Din cate stiu eu cei mai buni carburanti sunt la MOL si la Rompetrol, insa ssunt si cei mai scumpi. In ceea ce priveste Lukoil, am stricat cu motorina de la ei motoarele la doua masini, sau mai bine zis pompele de injectie. Acuma depinde si de fiecare statie, de sefii de statie, ce fac si ce pun in carburanti. Oricum, este o intreaga mafie care schimba calitatea carburantilor de la rafinarie pana in rezervorul masinii tale.
aurelyan
Gata, nu mai bag de la LukOil niciodata, am alimentat acum o saptamana de la statia de la Podul de Piatra, aveau promotie de weekend...n-am mai avut parte niciodata de asa o benzina de proasta, cu toate ca am mai alimentat de la ei, de-abia trage motorul si ralantiul este foarte oscilant...
Aliath
QUOTE(Mrija @ 4 Feb 2011, 17:14)
Citeam pe un topic ca benzina de la petrom de evapora cam repede, din cauza boicotului OMV Petrom, am trecut la lukoil si sincer mi se pare mai buna decat omv sau petrom.
*



Daca se evapora cam repede nu inseamna cumva ca este mai pura? Eu asa stiam.
oves
Pt mine cu efix trage cel mai bine si momentan am consum de 8 la suta mixt cu mai mult de 70% circulat in oras
balanel
QUOTE(aurelyan @ 16 Mar 2011, 22:06)
Gata, nu mai bag de la LukOil niciodata, am alimentat acum o saptamana de la statia de la Podul de Piatra, aveau promotie de weekend...n-am mai avut parte niciodata de asa o benzina de proasta, cu toate ca am mai alimentat de la ei, de-abia trage motorul si ralantiul este foarte oscilant...
*



Depinde si de statie.

Si eu am patit-o acum vreo 2 saptamani de la Lukoil Rahova. Am zis ca se rupe motorul in doua. Nu mai iau in viata mea de acolo.
Si-a revenit de-abia dupa ce am golit rezervorul de tot, adica am mers pana s-a aprins becul rosu, si am pus de la statia de unde alimentez de obicei, Turnu Magurele, inainte de Selgros Berceni.
mariusd4
Lukoil sucks !!! Este cea mai proasta de pe piata, regulat alimentam de la agip, in ultima saptamana am fost nevoit sa alimentez 15 l de la luk, de atunci relantiul nu mai e constant, de dimineata a pornit la a 3-a cheie. Am alimentat full pe seara de la agip si si-a revenit motorul. Mentionez ca am alimentat cu inima indoita, dar constrans de imprejurari si mi s-a confirmat, cea mai proasta benzina 95 la lukoil. Nici la druja nu mai iau de la ei. Stima
aurelyan
Astazi, printre altele, am schimbat si filtrul de benzina, dupa ~17000 km de la schimbarea filtrului anterior. Am alimentat in general de la Petrom, benzina Standard95, si doar ocazional de la Lukoil, de cateva ori. Problema este ca filtrul era plin de apa, in momentul in care l-am intors, a curs din el o chestie neagra, care era apa, era plin cu apa. Reno recomanda in carnetul de intretinere schimbarea filtrului de benzina la 120000 km...poate in alta tara.
Probabil ca ma voi orienta catre Efix95 sau Maxx95, degeaba dau mai putini bani daca de diferenta primesc apa...
cj98czh
Eu alimentez de ani de zile atat masinile mele cat si cele de servici doar de la OMV-{etrom, nu am avut niciodata nici o problema, dar in schimb stiu o gramada de amici care au avut probleme cu alimentatul de la LokOil ... apa sau carburant de proata calitate si masinile mergeau ca si tractoarele indiferent ca erau diesel sau benzina ..
aqua
Momentan am vreo 92000 km. 99% petrom, de cateva ori omv si rompetrol, motorina standard sau extra pe timpul iernii, nicio problema pana acum
aurelyan
A mai pus cineva Ecto95 de la LukOil? Ca pret este cam cat Maxx95 de la OMV. Am pus eu, mai mult de curiozitate, chiar mi-a placut cum se misca bolidul cu ea, mi s-a parut mai buna decat cea de la OMV.
demian2
Gogilor( vine de la Gogu), problema e ca traim in tara asta in care toti vor sa se imbogateasca rapid pe seama altora(stiti percepta celor cu bani-" dai dreacu de sarantoci") O tara in care dacaridici capul risti sa-l pierzi. Am vorbit cu multi(prieteni, cunostinte, chiar cunostinte ocazionale) oameni cara ies afara. Concluzia lor este ca la noi cobustibilul este mai slab calitativ. cu un plin facut afara faci mai multi km dacat cu un plin facut in romanica. si eu ii cred. astept si parerea altor colegi de forum, colegi care au alimentat si afara. Drumuri bune!
tinus
si eu am avut probleme cu benzina din lukoil aia de 95 mi s-a orit de 2 ori motorul cand am scos din viteza si am lasat-o la relanti.Pana si cu benzina de 95 din Ucraina nu am avut probleme,desi e mult mai ieftina
SandelBS
Eu diferenta am vazut doar intre CO 95 si 98-99. In rest, intre aceeasi CO...aceeasi apa.

Eu aleg benzinariile MOL si OMV (nu Petrom) ca au toaletele mai curate, cam asta ar fi primul criteriu (+cafeaua pt copilot) La Rompetrol nu imi place ca tre sa apesi nu stiu ce rahat de buton la pompa si la unele nici nu se mai vede care e galben (DEL).

demian, cu cati km faci mai multi cu benzina de afara vs mioritica? Ca sa faci o astfel de comparatie tre sa mergi pe aceleasi drumuri, acelasi relief, etc. Mi se pare o afirmatie din seria in Romania totul este de rahat iar in afara esti lins in cur cu miere de cand intri pe teritoriul lor. Altii n-au ce manca si noi ne plangem ca in RO mergem 600 km cu un plin, iar in afara 601. Cu 50 EUR, in Italia alimentezi 28 l, iar in RO vreo 35-36 l. Ca bani mi se pare ce mergi ceva mai mult la noi.
Alt_radu
Nu discut de benzina ca posed diesel ...

Petrom - motorina decenta daca nu e indoita sau daca nu te fura la pompa (mai mult de 10% patita de vreo 3-4 ori)
OMV - motorina decenta dar nu alimentez (multe statii OMV sunt fransize, si baietii se cred Iisus, din doua tone de motorina fac 2,2)
MOL (cel de la care alimentez uzual, deh e langa bloc) - motorina mai buna ca la OMV / Petrom. la asta pompele fura cel mult 10%.
Rompetrol - motorina buna, echivalent cu MOL
AGIP - nu am incercat motorina niciodata, de frica ...
Lukoil - foarte important au statii la care nu se cred Iisus, cele care tin de ei, la parteneri/fransize e pe baza de noroc. Motorul e mai lenes dar consumul e mai mic ...

Referitor la combustibili de afara, am alimentat acu vreo doi ani de la Shell de la intrarea in Austria (proasta miscare datorita pretului), la intoarcere in romania am bagat mega super extra plus de la rompetrol, se misca mai prost cu cea din romania, cand m-am dus in viena am alimentat din oradea tot cu mega super plus de la Petrom, am bagat Shell si dupa vreo 50 km era alta masina ...

LE: Cand discut despre romania la motorina m-am referit la cea ieftina ...
cj98czh
QUOTE(Alt_radu @ 7 Aug 2013, 13:49)

MOL (cel de la care alimentez uzual, deh e langa bloc) - motorina mai buna ca la OMV / Petrom. la asta pompele fura cel mult 10%.

*



Nu este placebo?? Te intreb pentru ca MOL cumpara motorina de la OMV-Petrom ...
AndreiMR
Eu merg in majoritatea timpului pe motorina Rompetrol, pun din ambele sortimente, in general iarna merg cu motorina Alto. Am incercat si Petrom, nu mi-a placut pentru ca la relanti motorul mergea mai putin rotund, se simteau vibratii. La Petrom cred ca m-au si furat la pompa...au intrat vreo 48 de litri in conditiile in care mai aveam aproape un sfert de rezervor. Zic cred pentru ca nu m-am lamurit cat de mare e totusi rezervorul la Clio, si nu stiu exact cati litri sunt la primul sfert, n-am ajuns niciodata sa mi se aprinda becul rosu ca sa pot sa imi dau seama.

Motorina OMV, cam la fel ca cea de la Petrom. Relantiul nu e constant. Mol nu am pus decat o data, in completare peste 3 sferturi de rezervor, deci nu pot sa zic ca se simtea vreo diferenta, dar nu prea vreau sa alimentez la ei din motive subiective. Motorina de la Agip mi s-a parut ok, am pus de cateva ori, nu se simtea vreo diferenta fata de Rompetrol, motorul mergea frumos, consumul la fel, chiar mi s-a parut o motorina ok. La Lukoil nu am curaj sa alimentez, am auzit multe povesti horror despre motorina lor, chiar daca stiu din surse sigure ca acum nu mai la fel ca acum cativa ani tot nu imi inspira incredere. Deci, din experienta mea, motorina Rompetrol e cea mai buna, cel putin masinii mele ii place cel mai mult.

Dar, masinile de la munca, Logan Van 1.5 dci, merg cu motorina de la Petrom, au card de alimentare la ei....au ajuns la peste 250.000 de km (una are 350.000) fara nicio problema la sistemul de injectie, desi motorul e mai sensibil la motorina proasta. Deci, parerea mea e ca daca bagi de la o statie mare e putin probabil sa ai probleme. Nu as baga de la statii independente sau de la "baieti" smile.gif
DMP
QUOTE(cj98czh @ 7 Aug 2013, 14:08)
Nu este placebo?? Te intreb pentru ca MOL cumpara motorina de la OMV-Petrom ...
*



Cumpara si de la Rompetrol si de la Lukoil.

Cam 80% din motorina arsa pana acum a fost de la Mol si Rompetrol. Restul de la OMV, Petrom si PetromV.
Merg cu motorina ieftina (Efix 51 - Rompetrol sau Tempo Diesel - Mol) de primavara pana toamna si cu motorina scumpa iarna (EfixS 55 sau Evo).
Intre Efix si Tempo prefer Efix pentru ca, parca, parca are un pic mai mult zvac decat cu Tempo.
Iarna pun d-aia scumpa ca porneste motorul cu mai putina galagie si vibratii decat cu cea ieftina. Porneste usor si cu cea ieftina insa, deh, nu imi dau pace piticii. smile.gif
Intre EVO (Mol) si EfixS 55 (Rompetrol) nu am nicio preferinta si nici nu sesizez diferente in mersul motorului.

Din cea ieftina de la Petrom nu am pus.
Cea scumpa (Extra) este aceeasi zeama cu cea ieftina de la OMV (OMV Diesel). Am pus si una si alta cand la OMV si PetromV se numea Sprint Diesel. Mergea bine si cu asta dar parca era ceva mai lenesa masina si nici nu am OMV pe langa casa. smile.gif
Scumpa de la OMV (MaxxMotion Diesel) nu am pus.
Alt_radu
@cj98czh: iti garantez ca nu e placebo ... am bagat petrom si imi mergea aiurea am bagat mol si a revenit la normal ... oi fi prins eu un petrom prea "aditivat" si un mol "neaditivat". E posibil ca la MOL combustibilul sa aiba alta reteta, cu toate ca cumpara de la Petrom.

PS. O problema la MOL este ca sunt fransize, iar fiecare poate face ce vrea ...
AndreiMR
Oricum fiecare sef de statie face ce vrea wink.gif Eu prefer sa pun de la statii mai noi, ma gandesc ca au mai curate rezervoarele. Petromurile vechi de 30 de ani nu imi inspira incredere. Pe acelasi principiu, nu alimentez de la o statie daca vad ca e cisterna acolo si varsa carburant in rezervoare...ma gandesc ca daca sunt gunoaie le antreneaza si le trag eu in rezervor. Oricat te-ai feri, poti sa dai de motorina nasoala si la distribuitori seriosi. Cea mai proasta motorina am nimerit-o la OMV la intrarea pe autostrada dinspre Pitesti, in aceeasi zi am alimentat si masina mea si masina alor mei. Ambele masini au mers foarte rau cu motorina aia, tremurat la relanti, motoarele trageau mai greu...cam mare coincidenta mai ales ca nu sunt deloc similare masinile, in afara de combustibil n-au nimic in comun. Alte dati am alimentat de acolo si a fost ok deci...greu de gasit o constanta smile.gif
DMP
QUOTE(Alt_radu @ 7 Aug 2013, 15:26)
...
E posibil ca la MOL combustibilul sa aiba alta reteta, cu toate ca cumpara de la Petrom.

PS. O problema la MOL este ca sunt fransize, iar fiecare poate face ce vrea ...
*



Motorina pleaca din rafinarie neaditivata.
Aditivarea se face fie in depozitul mare al Mol, Agip si altii care nu au rafinarii in Romania fie direct in statie.
Deci difera atat reteta fiecarei retele de benzinarii cat si cat de serios respecta angajatii aceste retete de aditivare.

Nu toate Mol-urile sunt fransize. Sigur sunt fransize cele care au fost inainte Shell-uri.
SandelBS
QUOTE(Synyster @ 7 Aug 2013, 13:17)
La Petrom cred ca m-au si furat la pompa...au intrat vreo 48 de litri in conditiile in care mai aveam aproape un sfert de rezervor. Zic cred pentru ca nu m-am lamurit cat de mare e totusi rezervorul la Clio, si nu stiu exact cati litri sunt la primul sfert, n-am ajuns niciodata sa mi se aprinda becul rosu ca sa pot sa imi dau seama.

*



La Clio III, cica rezervorul ar fi de 55l, un sfert fiind aproape 14l, deci te-ar fi furat cu 7l. Daca erai sigur pe tine le faceai reclamatie...daca nu, inseamna ca aveai masina in panta sau pe o parte.

Diferente intre Petrom si OMV? Greu de crezut.

O masina merge mai bine cu 40l in rezervor decat cu 5l, ultimii 5 nefiind curati ca altii 40 proaspat alimentati.

Erau niste teste facute de ingineri pe o Honda Accord, cu toate tipurile de benzina din RO si aveau niste valori, erau diferente, mici, care se simteau, dar la motoare mari. Pana nu citesc si alte teste, raman la ideea ca sunt doar pareri.

Cand spuneti ca e alta masina cu combustibil alimentat din afara se transforma in Mercedes? Atat ca motor, confort, greieri?

Ca eu vorbeam cu cineva care merge cel putin 12 000 km/luna curse IT-RO (cu un Renault trafic) si incearca sa bage tot mai mult din RO (motorina). Nu l-am auzit ca aia de acolo ar fi mai buna ci pur si simplu e mai scumpa.
Si conform postulatului (devizei romanului) ca ce e scump e bun si ce e ieftin e prost...rezulta ca cea din afara e mai buna. Asta daca nu sunt niste teste facute de specialisti, caz in care ce am spus e o prostie.
AndreiMR
Stiu ca are 55 l, ideea e ca nu scade constant indicatorul pentru nivelul combustibilului. Pe prima jumatate scade extrem de greu, iar de la jumatate la 0 scade mult mai repede. De-asta nu pot sa bag mana in foc ca un sfert e 14 litri, mai ales ca mai e si motorina ramasa pe traseul de alimentare.

Intr-adevar, la un motor obisnuit, nu prea se simt diferentele intre combustibili...daca sunt corespunzatori. Nici intre motorina 50 si 55 nu poti sa zici ca e mare diferenta. La mine, singura ar fi ca motorul pare a se tura mai usor, dar zic pare pentru ca e foarte posibil sa fie placebo. Ce e clar, la masina mea cel putin, e ca anumite feluri de combustibil fac ca relantiul sa nu fie constant, in timp ce cu altele motorul merge rotund.
Alt_radu
Eu am simtit cele 82 de martoage (la iesirea pe poarta fabricii) un pic altfel, vibratii mai putine, accelera altfel (mai usor), comparand motorina stock de austria cu motorina premium de rromanika ... o sa mai testez eu la un moment dat aceste diferente, din pacate fara stand dinamometric (deci e o parere subiectiva ...)

PS m-a durut portofelul ca am alimentat la 1,60+ L pe autostrada fata de 1,33 L in Viena

PS2. In romania am alimentat cu alto 55 (motorina pe care o apreciez), recunosc ca am o simpatie pentru Rompetrol ...
Ioan Suciu
Eu alimentez cu motorina Ecto super de la Lukoil și am fost mereu mulțumit atât de performantele mașinii cât și de preț (alimentez mereu în weekend cu reducere). Am încercat și motorina ieftina de la rompetrol și mol dar mi s-a părut ca pierd din putere în sensul ca făcând des drumul vâlcea bucurești a fost mai puturoasa mașină la accelerare în panta pe dealul negru. Recomand lukoil-ul de pe centura Rm Vâlcea alimentez aproape mereu de acolo și nu am avut motiv sa mă plâng.
Eugen_128
Sunt curios si eu de ce sunt diferente asa mari la calitatea benzinei in functie de statia peco si de locatie...
In orasul meu natal in Oltenia Rompetrol au cea mai buna benzina de 95... restul statiilor au benzina mai proasta(simti ca nu mai merge rotund motorul si tremura putin la ralanti) mai ales cu Lukoil care e cea mai slaba. S-a infundat si declansatorul din cauza calitatii benzinei.

In schimb in Bucuresti cea mai buna calitate din cartierul meu din experienta este la benzinaria Mol, iar la Rompetrol e cea mai proasta, iar la Lukoil si Petrom e mediocra/medie daca ar fi sa le cataloghez.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.