Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oprire motor din mers Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
bursul
Buna ziua !
Undeva pe un alt topic am expus o parte a problemei mele dar nu il gasesc acum sad.gif
1. Asa, cu riscul de a ma repeta am sa o spun de la capat.
Prin septembrie anul trecut am facut cunostinta pentru prima data cu simptomele acestea. Motorul s-a oprit in timp ce rulam f.incet 20-30 km /h.
Initial fiind dimineata am crezut ca sint somnoros si nu am debraiat corect cind am schimbat vitezele.
Am incercat sa o pornesc dar nu am reusit avind simptomele ca si cum nu s-ar fi alimentat.
Am repetat de vreo 3-4 ori pornirile si intr-un final a pornit si fuga la reprezentanta.
Acolo nimic anormal in functionare:turata,pornit-oprit de multe ori..ce mai nimic deosebit.
2. Peste vreo doua saptamini aceleasi simptome...,mersul la reprezentanta...nimic acolo.Mi-a zis ca atunci cind m-ai face figura asta sa scot un furtun de la filtru si sa vad daca baga motorina pompa.
3. In noiembrie iar a facut figura (cind eram in depasire),cind am reusit sa o opresc am vazut ca pompa trimitea motorina in filtru ... ce mai intr-un final am pornit-o iar reprezentanta,TREI ore am stat si o porneam din 15 in 15 minute,NIMIC !!
4. Pe 8 noiembrie i-am schimbat pompa de alimentare .
De atunci a mers fara nici o ezitare pina acum citeva zile cind .....
5. Pe 12 ianuarie nu a mai vrut si pace sa porneasca,nici motorina nu venea la filtru asa ca am remorcat-o iar in service,dind vina pe pompa.Acolo in schimb a pornit ca si cum nimic nu s-ar fi intimplat !
Alta pompa (ceva de dulce pt fabricantii pompei !), lasat masina inca o zi in service pt probe ...in sfirsit mergea smile.gif
6. Pe 15 ianuarie IAR aceeasi problema:((
De atunci abandonat acolo.
Ma duc miine sa vad ce mai face "posedata" dar...
De fiecare data cind am ajuns cu masina in service absolut totul functiona perfect,testul clip nu arata nici un defect.
Au inceput sa ma creada nebun mecanicii de acolo.
Cred ca am sa ma plimb cu ea doar prin curtea service-ului:(

Aaaa.. intre timp am mai consultat si alte service-uri:ca cica schimbarea pompei ar fi primul pas ,apoi al filtrului de motorina,apoi al unei site din pompa de injectie,apoi luat pas cu pas si ceva pe schema electrica....lucruri care ma depasesc.
Nu mai vorbesc de banii pe pompa,tractari,testele,manopera,....in van.

Ati auzit sau patit ceva asemanator cit de cit ?
12AHD

De invartit motorul, invarte cand dai la automat?
bursul
Da
iulyy
Te referi la pompa electrica de amorsare? Cea din stanga sus?
SI eu am schimbat o pompa degeaba. Imi facea figuri si nu pornea masina. Dupa ce o ciocaneam un pic pornea. Defapt problema nu era pompa ci mufa ei. Cea de plastic de langa TRS. Baga cartela si misca mufa aia si vezi daca bazaie si/sau intrerupe.
Sper sa te ajute sfatul meu.
ipiq
QUOTE(bursul @ 17 Jan 2011, 23:05)
Ati auzit sau patit ceva asemanator cit de cit ?
*



da, am mai auzit smile.gif
am eu una in ogreada. face identic!
am schimbat pompa, regulatorul, trs-ul, filtrul, am curatat sorbul etc
=> face la fel. e posedata. la reprezentanta au puso pe tester de 10 ori si au zis ca e ok.
eu m-am obisnuit cu ideea...
probabil o dezmembrez (motorul la fier vechi si caroseria la vanzare), apoi dau foc la reprezentanta renault si gata.

eu o duc asa de vre-un an jumate wink.gif

daca rezolvi ceva anunta-ma.
bafta si nervi de otel iti doresc!
cj98czh
scoateti mufa de la debitmetrul de aer .. si umblati asa ... vedeti daca mai face .. daca nu s-a gasit vinovatul .... colegul mei de birou a patit chestia asta cu opritul si vinovatul a fost debitmetrul de aer ..
ipiq
am incercat...de 2 ori smile.gif =>la fel...
ofer recompensa 300 de euro pt cine gaseste rezolvarea la problema mea si a lui bursul radmasa.gif
adibad
am avut si eu problema asta se oprea motorul in mers am fost in reprezentanta si am rezolvat problema.nu stiu cum se numeste piesa respectiva pe care a curatato mecanicul [captor turatie cred , asa am inteles eu] si acum merge perfect.bafta
ipiq
adibad: unde e localizata piesa? cum arata?
mersi
cj98czh
pe cutia de viteze ... dai scutul jos si bagi capul intre spoilerul fata si cutie ...
Fubiansky
Senzorul de turatie (TDC) da eroare pe clip.
Nu am vazut masina care sa nu dea eroare daca e defect.
Spuneti daca nu cumva ies "demoni" la o anumita temperatura sau la un mers mai lung.
TDC-ul asta e un senzor magnetic si desi nu se strica se magnetizeaza si trimite informatii eronate la ECU si acesta opreste motorul.
De obicei daca e intro stare mai deteriorata porneste greu masina cand motorul e cald (o calatorie mai lunga)
Daca ai pune testerul pe ea exact cand nu vrea sa porneasca atunci ai reusi sa o prinzi cu mata-n sac urmarind parametri dar ca se obicei cu testerul pus e ca noua.

ipiq....ai mai jos o imagine informativa (nu e cel de pe 1.9dci dar in mare e la fel)
ipiq
mersi. nu am reusit sa pun testerul pe ea cand nu porneste. ori se opreste si apoi o ia din prima, ori se opreste si nu mai vrea sa porneasca juma' de ora. dup'aia isi revine singura si o ia din prima...
apropo: face si la cald si la rece, si la drum lung si la drum scurt, si cu rezervorul plin, si cu rezervorul gol smile.gif

fubiansky: arunca un ochi la sectiunea Intalniri -Arad wink.gif poate punem de-o adunare...
bursul
[quote=ipiq,18 Jan 2011, 20:48]
mersi. nu am reusit sa pun testerul pe ea cand nu porneste. ori se opreste si apoi o ia din prima, ori se opreste si nu mai vrea sa porneasca juma' de ora. dup'aia isi revine singura si o ia din prima...
apropo: face si la cald si la rece, si la drum lung si la drum scurt, si cu rezervorul plin, si cu rezervorul gol smile.gif

Sintetizind in mai putine cuvinte avem aceleasi simptome.sad.gif
A ta din ce an ,ce zodie si ce culoare are ? Or fi gemene ?
Ieri toata ziua masina a stat in service si i-a schimbat un releu ce comanda pompa de gavaj,apoi i-a verificat toata instalatia ca nu cumva sa fie vreun fir intrerupt .
Azi tot acolo este.

Ipiq daca o rezolvam poate punem de-o petrecere:)
ipiq
din 2001 argintie hatchback biggrin.gif (aia din mijloc in avatar tongue.gif )
punem de petrecere 100%!!! smile.gif am schimbat si eu ceva releu =>degeaba! radmasa.gif
octavian87
Am schimbat si eu pompa electrica si trs,insa degeaba,imi facea figuri si nu pornea masina. Dupa ce o ciocaneam un pic, pornea , problema era mufa de la firele de curent,cea de plastic de langa TRS,oxidasera papucii si nu transmiteau mereu curentul catre pompa. Pe tester nu aparea nimic.
ipiq
octavian, tu ai de 107CP ai altfel de pompa... o sa incerc si eu sa curat mufa aia...
iulyy
QUOTE(octavian87 @ 19 Jan 2011, 13:35)
Am schimbat si eu pompa  electrica si trs,insa degeaba,imi facea figuri si nu pornea masina. Dupa ce o ciocaneam un pic, pornea , problema era mufa de la firele de curent,cea de plastic de langa TRS,oxidasera papucii si nu transmiteau mereu curentul catre pompa. Pe tester nu aparea nimic.
*



La aceeasi mufa m-am referit si eu in postul #4 . Pun si o poza ca sa o identificati mai usor.
[attachmentid=1627689429]
Problema asta e valabila la motoarele 1.9dci de 107CP.

ipiq nu stiu ce motorizare ai da daca ai 107CP si asta e problema... poti face petrecerea cu banii de pe recompensa. smile.gif) Si apropo...dupa cum vezi si a mea tot argintie, tot hatchback si tot din 2001. Eu am scos dracii din ea odata cu mufa aia.
Spor la exorcizare. wink.gif
bursul
124.gif
Se pare ca au gasit defectul de data aceasta .
Nu stiu daca sa ma bucur sau sa fiu circumspect ,dar ...
ipiq nu te costa 300 euro dar daca trec prin Arad de o bere tot te saracesc tongue.gif
Sint curios daca si la tine e la fel si daca merit berea !
Cica era un releu de la injectie+niscaiva trasee electrice intre pompa si calculator .
Cost in jur de 200.
Fubiansky
QUOTE(ipiq @ 18 Jan 2011, 20:48)
mersi. nu am reusit sa pun testerul pe ea cand nu porneste. ori se opreste si apoi o ia din prima, ori se opreste si nu mai vrea sa porneasca juma' de ora. dup'aia isi revine singura si o ia din prima...
apropo: face si la cald si la rece, si la drum lung si la drum scurt, si cu rezervorul plin, si cu rezervorul gol smile.gif

fubiansky: arunca un ochi la sectiunea Intalniri -Arad wink.gif poate punem de-o adunare...
*



Salut,

Inca o chestie ce mi-a plesnit prin minte citind ce au sris colegii.
In vara am aruncat si eu un ochi sa vad cat de mizerabil e motorasul si am gasit intre far si baterie (sub furtunul de apa) niste fire la care clema era sarita.
Nu am avut cum sa o pun la loc si am inceput sa demontez pe acolo.
Surpriza a fost ca am ajuns la calculator si se vedeau urme de apa.
Am zis hai sa desfac mufele sa vad ce e pe acolo si uni pini erau cu oxid.
Eu i-am curatat desi masina merge struna.

Mai e un senzor la axul cu came dar de asta nu stiu sa-ti zic prea multe doar ca contribuie la pornirea motorului.

Eu zic sa iti faci timp si sa dai o parte din instalatia electrica jos si sa o iei la puricat.
In prima faza fa un tratament la mufe (si la mufele senzorilor) cu solutii pentru oxid.
Daca toate astea sunt in regula ar trebui pus clipul si vazuti parametri.E imposibil sa nu se vada problema.

offtopic....

Eu am avut acum cateva saptamani o problema cu scazutul turatiei la franare.
Am facut rost de un laptop cu serial si am pus DDT-ul pe masina.
Am alimentat laptopul de la bricheta si am pus DDT-ul sa inregistreze parametri si asa am pornit la drum.
Cateva zeci de Km nu sa manifestat mai apoi mi-a scazut turatia de doua ori.
Acasa m-am uitat peste fisierul cu pricina si am observat ca atunci cand turatia imi scadea aveam debit redus la injectie.In prima faza am incepit cu mufele de la pompa etc mai apoi am zis ca trebuie sa aiba o treaba si ambreiajul (comutatoarele alea doua de la pedala).Le-am dat jos si am verificat rezistenta lor (era 0) mai apoi m-am uitat in mufele lor si jale...
Am curatat bine si de atunci totul e OK.

Uita-te si la comutatoarele alea inclusiv cel de la franaca nu se stie niciodata.
Eu cred ca ai o problema cu comunicarea dintre senzori/regulatoare si calculator.Mai exact informatiile trimise de/catre calculartor ies din parametri la un moment dat.
Dan73
Eu cand m-am uitat pe la calculator erau paianjeni pe acolo si muste moarte. In rest...praf uscat. Nu prea imi dau seama cum poate sa ajunga apa acolo, sub baterie unsure.gif
jordi
Salut! @ Fubiansky...........si a mea are aceleasi simptome insa numai cand este cald afara si mai puternic cand este ac pornit. De cand a venit frigul nu a mai facut. Despre rezolvare am procedat exact ca tine..... Am mers la reno. si cu un inginer si calculator am plecat in proba inregistratnd parametrii motorului. Asa cum se intampla a facut o singura data dupa ce deconectasem calc. Oricum o sa tin cont de solutia propusa de tine si o sa vedem ce rezultate are pe masina mea.


Off: propun copierea ultimelor 4-5 posturi in topicul deschis de Cobrash " cadere turatie la franare" unde se dezbate problema asta.

Daca Fubiansky si bursul au gasit solutia merita cate o bere, 2, 3, 4.......... cheers.gif Bafta!
ipiq
fubiansky:
-am demontat bateria, am scos calculatorul, am curatat mufele cu spray, am suflat cu aer comprimat. e luna si bec =>degeaba
-contactorul de sub farana a patit acelasi tratament =>degeaba
-exact acelasi tratament si pe mufa de la EGR, si pe cea de la TRS, si pe inca vreo 20 (de la rampa comuna, senzor supraalimentare, senzor temp motor) etc etc etc. am refacut unele mufe crezand ca intra apa la ele (turnat plastic cald cu pistolul, refacut izolatii etc).
-am curatat sorbul din rezervor

Crede-ma ca am cam incercat in ultimul an cam toate variantele posibile.
-Am pus testerul pe ea de vreo 10 ori (de vreo 6 ori clipul, si de inca vreo 2-3 ori testere universale) si pe loc, si in mers. L-am luat pe un nenea de la reprezentanta la un parcurs de proba cu clipul pe masina. =>Debitmetrul lucreaza, turbo lucreaza, pompa lucreaza, rampa are presiune, injectoarele-s boboc etc
Nu stie de la ce se opreste. Asta la reprezentanta in Arad. La fel si la reprezentanta la Pitesti. Am vorbit cu cinva de la reprezentanta din Timisoara. ghici ce? nici ei nu stiu...

Nebun nu sunt sa dau 1000 de euro pe o instalatie electrica noua si sa mai platesc si manopera sperand ca de acolo e defectul.
Toata lumea imi zice: "verifica instalatia electica"? Intrebare: "cum plm se verifica instalatia electrica?" Iei fir cu fir, centimetru cu centimetru pui aparatu de masura si faci un grafic cu valorile obtinute? biggrin.gif

Daca mi-as fi batut joc de masina sau daca ar fi avut vreo 300.000 de km intelegem: asta e, si-a trait viata, amin. Dar are 142.000 mai mult decat reali, verificati etc, si am avut grija de ea cum am putut mai bine.
Asa ceva e imposibil! si cu ocazia asta eu sa-mi iau inca un Renault: veci, pururi, amin!

Faza e ca are perioade si perioade. Se poate in 1000 de km sa nu se opreasca niciodata si in 100 de km sa se opreasca de 4 ori. Cum verifici daca s-a rezolvat defectul? La drum lung? radmasa.gif

O ultima incercare va fi sa-i curat captorul de turatie de pe CV.

Va multumesc pt sfaturi, si va astept prin Arad la o bere. O dau eu chiar daca nu se repara cotetzul biggrin.gif cheers.gif
bursul
"Cica era un releu de la injectie+niscaiva trasee electrice intre pompa si calculator ."

Asta este versiunea oficiala a lor .
Eu banuiesc ca era numai releul care cind si cind nu vroia sa lucreze.
Oricum pentru refacerea traseelor electrice mi-au incasat
doar o rola de izolerband (8 lei )si 4 coliere din plastic(0,6lei/buc) wink.gif

"Dar are 142.000 mai mult decat reali, verificati etc, si am avut grija de ea cum am putut mai bine."

:)si a mea are 140000 si numai reprezentanta a vazut de pe la 60000 cind am luat-o.Aaaaa si tot gri sideral e wink.gif
Fubiansky
QUOTE(Dan73 @ 22 Jan 2011, 13:26)
Eu cand m-am uitat pe la calculator erau paianjeni pe acolo si muste moarte. In rest...praf uscat. Nu prea imi dau seama cum poate sa ajunga apa acolo, sub baterie unsure.gif
*



Eu imi spal motorul cam o data la sase luni.
Probabil de acolo si urmele de apa.

ipiq....

Sa stii ca mie niciodata nu mi-a facut probleme cand fugaream masina doar la mers normal (oras).

Eu nu aveam oxid pe fire ci un fel de "coaja" neagra.
Era pe pinii conectoarelor si probabil putin si pe pinii din mufe.
Nu se da jos cu un simplu spray contact.
Inca ceva, sa nu dai cu WD40.

Mai am o intrebare...
Ai idee daca ai avut rescrieri de soft?

Oricum....ni se strica masinile mergem in reprezentanta si ridica umerii...RUSINE!

Ai mai jos ce am folosit eu:

Prima data am dat cu Kontakt WL, l-am lasat sa actioneze cateva minute.
Pe urma am dat cu Kontakt Gold, cu asta am insistat
In principiu astea doua fac cam acelasi lucru dar WL-ul nu descompune bine coaja aia neagra.
La sfarsit am dat cu Fluid 101, asta usuca contactul.
Dupa toate astea sa vazut vizibil diferentele.
ipiq
bursul: mersi. o sa schimb si eu releul ala de injectie. e langa sigurantele de la baterie ala mov? smile.gif
fubiansky: de unde ai luat sprayurile astea? si cu cat?
rescrieri de soft? am avut una pe la vreo 30.000 de km (in garantie) cat timp era la fostul proprietar, dar nimic de genul chip tuning etc...

va multumesc. va tin la curent cu evolutia lucrurilor. ...asta dupa ce imi iau turbina... ca a picat si aia... mai 400 de euro party.gif
Fubiansky
Le-am cumparat de pe internet (nu stiu daca am voie sa pun linkul)
Dar ti le aduce magazinul CIP (pe Lucian Blaga daca nu ma insel, la teatru strada cu "Aradul")

Kontakt Gold am dat pe el 70 lei si celelalte doua 20 lei bucata.
ovidiupay
Se pare ca problema e de la culoare , ca mojoritatea cu probleme sint gri . Mie initial mi sa oprit cand o lasam intr-o dimineata sa se incalzeasca , de erau -16 afara . Cind m-am dus sa plec motorul era oprit si am crezut ca so fi oprit singura sa nu se supraincalzeasca wink.gif) .A pornit cu greu , dar a pornit , am plecat la munca si dupa opt ore cand am vrut so pornesc , NU a pornit decit la al treilea buton . Am venit acasa , curatat filtru in rezervor , schimbat filtru motorina , oringuri pe la mufele de la filtru , pompa de amorsare manuala , 2-3 zile mergea bine , dupa care iar incepeau figurile.
Ieri cind ieseam dupa autostrada , in decelerare s-a aprins martorul cu SERVICE si motorul a dat sa se opreasca , dar pt o sec , doua si-a reventi dupa care s-a oprit chiar pe iesire si in urmatoarele 2 min nu a vrut sa porneasca nici cum. Dupa aia masina a mers bine pana azi cind am vrut sa plec de la munca cind a pornit normal , iar cind am apasat ambreajul si a vrut sa bag in viteza s-a oprit iar si abia a pornit . De nervi am mers cu masina direct in service , oricum maine aveam programare sa imi schimbe compresorul de aer conditionat.
O sa trec maine pe la ei , sa vad daca au descoperit ceva , oricum o sa le zic de senzorii de la pedale , de releul de la injectie si de senzorul de pe cutie .Problema cea mai mare e ca nu vorbesc aceeasi limba cu cei din service , nu stau in Romania , iar termeni tehnici nu ii pot traduce pe toti in engleza .

Partea buna aici e , daca ceva e defect astia iti schimba jumate din masina , si am noroc ca masina e in garantie pt inca 2 luni .
Fubiansky
Ce eroare iti apare pe tester?
Sunt o gramada de cauze care duc la acest comportament.
Daca nu ai probleme mecanice (pompa de motorina care nu face presiune, injectoare infundate etc) sigur ai probleme de natura electrica.
Ceea ce si cred ca ai, dat fiind faptul ca electronica de pe masini este una destul de complicata si de pretentioasa, instalatia electrica (cablajul) joaca un rol foarte important.
Si cum stim toti instalatia la Renault nu este cea mai buna.

Asteptam raspunsul tau de indata ce scoti masina din service.
dj_qveta
Si mie mi se oprea din mers masina sau dadea sa se opreasca motorul in timp ce se aprindeau scurt martorii de stop, ulei si...inca unul. La mine a fost din cauza unei sonde care era pozitionata pe chiuloasa ( din cat tin minte). Nu mai stiu exact cum se numeste, dar pot sa-i fac o poza si sa o postez. Am luat de la dezmembrari alta cu 100 de lei si am scapat de problema.
cezarium
am patit-o si eu cu opritul motorului in mers si m-am gandit sa schimb o pompa, releu ce-o fi si cum i-o zice care se afla pe galerie exact sub acel tub de vacuum la care vine conectata o mufa si se leaga furtunele de la trs. daca are vreo fisura sau furtun este rascopt si nu mai sta fix pe acele guri se manifesta asa cum v-am zis. acum nu mai moare dar a ramas o oscilatie de turatie pe care o mai aveam si pe care sper sa o rezolv cat mai curand dar esential este ca nu mai moare motorul.
Francisc 2
va spun din patite, pentru ce-i care aveti probleme cu masina care se opreste la ralanti,solutia problemei costa 8 lei, bineinteles daca nu vreti ceva pe original.

Mie mi se oprea uneori imediat dupa pornire si dimineata pornea greu, imvartea de 5-6 ori de abia o lua. Am fost la un nene mecanic si a spus ca e pompita de amorsare de vina( are inauntru o supapa de unic sens care se strica in timp) a spus sa cumpar o supapa unic sens si sa o montez inainte de pompita manuala de amorsare 8 lei, iar a doua problema cu datul in nas era debitmetrul de aer.

Ca si sfat, verificati si voi galeria de admisie cu Dumperul jos ,ca deobicei acolo e jale acolo si egr.
A, schimbati vitezele cand aveti motorul cald dupa 3000 rpm.
succes

laugh.gif unele fraze din posturi sunt mortale,oricum e nevoie de popa.gif ,eu am ditamai crucea pe bord wink.gif
limba_it
fara voia mea se pare ca trebuie sa scriu si eu in acest topic .ce mi sa intamplat mie suna ca asa :am masina de vre o 8 luni si aveam aproape 20000km facuti cand din senin intr o zi la turati mai mari se opreste motorul ,ajuns la mecanic mia dat eroare la valva egr(stiam deja ca trebuia schimbata ca atunci cand o accelaram brusc dupa 2000rpm se accelera pt 1 secunda in gol)si la pompa de motorina.le am schimbat pe amandoua si timp de o saptamana a mers totul bine pana cand intr o zi se opreste motorul in mers de data asta cand eream pe liber .si eu am crezut ca nu am fost atent cu ambreajul dar am vazut ca se repeta faza asta si chiar mi sa intamplat sa porneasca singura fara sa apas pe buton .m am dus din nou la mecanic si mi a dat eroare un senzor pe care binenteles l am schimbat ,dupa ce am luat masina de la mecanic dupa 15 km de mers iar se opreste .a 2 zi o duc din nou si o iau seara ,mecanicul mi a spus ca nu i mai da nici o eroare si sa i bag niste aditiv pt injectoare ca din cauza asta e .cu tot aditivul care l am bagat dupa alti 15 km se opreste iar .acum a ramas sa o duc din nou luni sa mi mai schimbe alt senzor ca poate e de la ala .problema e ca s ar fi gandit ca ar trebui curatate injectoarele numia ca asta costa mult mai mult ,ramane de vazut pe saptamana viitoare ce o sa se intample
espacern
@limba_it=Ce motor ai pe masina?
Daca este cel de 1.9 DCI de 120 se poate sa fie senzorul de presiune carburant.
Il gasesti montat pe pompa de inalta.
NB!
limba_it
da este cel de 120 ,maine o las la mecanic din nou , a zis ca incearca sa mi schimbe alt senzor sa vada cum merge cateva zile ,sper sa si revina asa ,revin cu informati
limba_it
am avut parte de o surpriza ,se pare ca nu avea nimic la motor ,problema erea la ,caseta, unde intra cardu ,l am desfacut si in interior pe (sa o numim placa )parca erea funingine ,am curatat o cu o pensula si 3 zile nu sa mai oprit deloc ,dar in seara asta mi a facut din nou figura ,nu stie cineva cam cat costa ?
flax1000
Am observat ca problema opririi motorului in mers apare si la altii nu numai la mine. Pe topicul asta, insa, se vorbeste doar de problema opririi motoarelor diesel.
Eu avand un benzinar, aveti vreo idee care ar fi motivul opririi?
limba_it
flax1000 pai cine te a pus sa ti iei pe benzina? 10561582.gif hai ca luni o sa mi schimb cititorul si te anunt ce se intampla

28 May 2011, 19:29:
uita te si pe Cititor cartela si acolo mai se discuta de problema asta
flax1000
@limba_it: mersi de promptitudine. M-am tot "invartit" pe diferite topicuri de pe forumul asta in speranta de a gasi un raspuns, da' peste tot am dat de dieselisti cu problemele pompei, valva egr sau ceva senzor de pe volanta.
Niciunui benzinar nu i s-a oprit motorul in mers?
Apropo, de 2 ori mi s-a oprit motorul si n-a mai vrut sa porneasca decat impinsa (iar asta cred ca-i place deloc curelei de distributie)
freemanforever
flax,problema ta poate avea multiple cauze,cum ar fi,cupla senzor turatie cu contacte slabe(rezistenta mare)cablaj motor cu fire ciupite/oxidatecupla pompa benzina topita(contacte imperfecte,etc.avand in vedere cat de putine informatii ai furnizat nu prea pot sa te ajut,ori postezi mai multe info,ori ma suni. pentru ceilalti colegi cauzele pot fi multiple si numai in momentul aparitie incident se poate face o diagnoza aproape de realitate/rezolvare,eventual urmariti parametrii reali cu scula de diagnoza(fiecare cu ce are)0760452931.stima
flax1000
freemanforever: multumesc de raspuns.
Prea multe informatii nu pot sa dau pentru ca nu sunt mecanic. Cert este insa faptul ca, de cateva ori, motorul s-a oprit in mers. Din fericire, in acele situatii motorul a repornit repede. De cateva ori insa, cand stationam (fie lasam masina pornita si deschideam usile garajului, fie dupa o alimentare la Peco) n-a mai vrut sa porneasca deloc. Am dat pe butonul de pornire, demarorul invartea motorul, da' motorul nu vroia sa porneasca. In acele situatii, cand nu mai vroia sa porneasca, o porneam doar impinsa. Singurele lucruri ciudate pe care le-am observat au fost acelea in care, de cateva ori cand incercam sa bag masina cu spatele in garaj si bagam in marsarier, se oprea motorul.
N-am reusit sa fac un studiu exact sa observ care sunt premisele, punctele de plecare sau cauzele opririi motorului ( in afara celor mentionate mai sus)
Are ambreiajul (sau schimbatorul) ceva contacte care pot face figuri? Am sa urmaresc treaba asta daca mi se opreste motorul imediat dupa ce schimb vitezele.
Maine merg la un atelier auto autorizat si le voi spune sa verifice ce mi-ai spus (cupla senzor turatie, cablaj motor cu fire ciupte, cupla pompa benzina/contacte imperfecte).
Nu inteleg insa cum sa fac o diagnoza in momentul aparitiei incidentului? N-am in dotare tester sau echipament specializat care sa-mi faca un diagnostic chiar cand motorul refuza sa porneasca. Computeru' masinii nu-mi afiseaza nicio eroare in acele momente.
Multumesc inca o data pentru raspuns si sper ca impreuna sa dezlegam misterul opririi motorului.
Respectele mele.
flax1000
Precum am scris in postul anterior, am trecut pe la un service Renault-Dacia unde am schimbat cureaua de distributie, am schimbat uleiul si bineinteles, le-am spus inginerilor de acolo de problema mea cu opritul motorului in mers.
Raspunsul a venit destul de repede: contacte oxidate/imperfecte la senzorul de turatie.
Mi-au mai spus ca pompa de benzina nu poate fi ca asta ar insemna sa simt uneori ca masina "nu trage".
Mi-au curatat contactele de la senzorul de turatie cu ceva spray si mi-au spus ca daca se mai opreste motorul in mers si nu porneste, sa misc doar de conectorul care intra in senzor (mi-au aratat un conector albastru).
Daca motorul porneste dupa miscarea conectorului, atunci este clar ca s-au reoxidat sau contact imperfect la pinii conectorului.
Daca motorul nu porneste, mi-au spus sa trec din nou pe la ei.
fazer
Flax1000 eu am avut o problema de genu asta pe un nissan benzinar 1.8 mpi....in final o fost pompa de benzina...si tot ghinionul asta l am avut pe un vectra b de 1.6 din 2002,la ala o fost un scurt din compul masinii,nu dadea la masa ceva in el care era tot legat de pompa de benzina,si,o gasit si ceva la motorasul acela care deschide clapeta de acceleratie...poate te ajuta sa gasesti si tu hiba vizavi de problema ta...la L2 pana acum nu am avut nici o belea,sper sa nu vorbesc intr un ceas rau biggrin.gif .Numa bine!
freemanforever
flax daca incidentul nu mai este prezent o anumita perioada de timp,te sfatuiesc sa lipesti fire direct pe senzorul de turatie,sa tai cupla de pe instalatia motor si sa treci legaturile pe direct(bineinteles totul cositorit)nu vei mai avea probleme pe viata gen contact imperfect.daca mai ai nelamuriri sau intrebari ma poti contacta0760452931.stima
instabil13
Flax1000 am avut si eu problema asta pe masina din semnatura.
Problema cu pornitul greu vine din traductorul de turatie, mai exact mufa acestuia. Eu am taiat-o si l-am conectat pe direct. Din acel moment nu m-am mai intalnit cu problema aceasta.
Apoi a aparut si prolema cu opritul in timpul mersului. Pe asta am rezolvat-o prin curatarea corpului clapetei de aceleratie. Nu ai o turatie scazuta si oscilanta la ralanti? Daca da, e de la acest corp de clapeta. Operatiunea e simpla si se rezolva in 20 de minute la orice service.
flax1000
@ freemanforever & instabil13
Baieti, multumesc de raspunsuri. rolleyes.gif
Daca incidentul nu o sa se mai repete, am sa lipesc si eu firele direct pe senzor. (Treaba asta se face in vreun service autorizat sau o pot face chiar eu?)
La relanti nu am observat sa am turatia oscilanta si nu stiu exact ce turatie am, da' indicatorul se afla la cateva liniute sub 1000rot/min.
Daca insa mi se va opri motorul in mers (din nou) am sa curat corpul clapetei de acceleratie.
flax1000
Dupa cateva luni de mers bine si sanatos, iar a inceput senzorul de turatie sa-si faca de cap, iar masina pornea greu.
Am fost cu ea din nou la reprezentanta Dacia Renault de mi-au curatat iar senzorul.
Un tip de acolo mi-a zis sugerat sa schimb senzorul cu unul nou. Cica se potriveste cu senzorul de turatie de pe Solenza (doar mufa este orientata la 180 de grade fata de cea de pe renault), iar pretul este de 144 lei.

instabil13: cum ai conectat pe direct firele alea?
instabil13
Am taiat mufa si am cositorit firele direct in senzor (pe cei doi pini ai senzorului). Din acel moment n-a mai facut niciodata.
klaus1978
Ajutati-ma si pe mine cu un raspuns. Probabil sunt off topic. Mi s-a rupt o bucata din exteriorul curelei de accesorii, dupa care masina n-a vrut sa mai porneasca nici moarta. Invarte dar senzatia este ca nu se alimenteaza. Sa fie doar coincidenta ruptura curelei care repet nu s-a rupt de tot ci doar o fasie pe exterior si nepornirea masinii? sau este posibil ca bucata de curea rupta sa fii agatat ceva, vreun senzor etc si sa nu-i mai permita pornirea? Multumesc
cristi_m72
Ca sa respectam culoarea gri, acum o saptamana a inceput si masina mea sa faca figuri, s-a oprit motorul in mijlocul drumului, nu a vrut sa mai porneasca decat dupa ce am bocanit in regulatorul de presiune ceea ce am vazut mai tarziu ca este coincidenta, de atunci am schimbat filtrul de motorina, am curatat regulatorul de motorina, contactele mufei regulatorului de presiune, a mai mers cateva zile dupa care astazi sa oprit iar, de data asta pe linia de tramvai mad.gif mad.gif mad.gif a repornit dupa ce am apasat butonul de 3 -4 ori, am mai mers 2 km si sa oprit iarasi, a repornit si am ajuns acasa unde am lasat-o sa mearga iar dupa 3-4 minute sa oprit. Repornirile sunt exact ca la ipiq nu porneste imediat ci dupa alte cateva minute... blink.gif kilometri masinii 150000 , vad ca si la chilometri se potriveste biggrin.gif nu stiu ce sa-i mai fac...
vicentiu1975
Buna.Azi am avut prima problema cu Laguna 1.9 dci-120cp, cu 198000km,deci cand sa depasesc sa oprit masina, si asta ca la 120 km/h si intro curba,inspirat fiind si dat fiind ca era 07.15 era inca intuneric afara si am vazut tot bordul aprins de beculete ,semn ca motorul era oprit,deci sa revin ,am apasat repede pe buton start si am repornit masina,asta la 120 km/h,,,dupa un pic din nou a facut ,,,in fine in sa zicem 8 km sa oprit de 6 ori.Am ajuns la munca al lasato 5 ore,iar la ora 12.00 in drum spre casa cam dupa 15 km a inceput sa faca din nou figuri sa se opreasca.Vreau sa zic ca dimineata cam dupa tot 15 km sa oprit.Deci cand sa zicem ii dau talpa sau merg normal incepe sa se inece ,ca si cum ar primi un pic de motorina,1 secunda nu,,,si tot asa dupa care se opreste.Repet asta cam dupa in jur de 15 km parcusi cu o medie de 100 km/h.Motorina nu e de vina ,deoarece eu stau in Italia si nu cred ca se compara cu cea din Romania(am inteles ca are ceva apa).Si vreau sa mai zic poate sant ghinionist sau asa e marca Renault,,,inainte de laguna am avut un Megane 1.6 benzina,,,care avea cam aceeasi problema.ACUM NU STIU CE E DE FACUT CA STAU SI MA GANDESC SA O DUC LA UN MECANIC IN CARE AM FFF MARE INCREDERE,SAU SA IMI IAU UN AUDI A4DIN 2002 ,1.9TDI.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.