Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane Sedan 1.5dci 85CP detalii
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
rurre30
Am si eu cateva intrebari legate de un Renault Megane Sedan 1.5dci 85CP varianta Privilege, din noiembrie 2005, pe care as vrea sa-l cumpar:

1) Fiind inmatriculat in noiembrie 2005 (nu stiu daca e fabricat in sept, oct sau noi 2005) se poate stii daca este versiunea 2.1 sau 2.2 (si care ar fi diferentele intre cele doua versiuni?) ?
2) Motorul este Euro3 sau Euro4 ?
3) Tinand cont ca masina are in momentul de fata 50.000km si mai mult de 5 ani, la ce probleme ma pot astepta in urmatorii 50.000km (de la 50.000 km la 100.000km) si ce fel de revizii/inlocuiri trebuie sa am in vedere (de exemplu schimbat bateria, anvelopele, distributia etc)
4) Cat ar fi un pret corect pt o asemenea masina?

Va multumesc.
SorinCT
Eu am din decembrie 2005 si e varianta fara facelift, euro 3. Dar totusi eu stiam ca E3-ul pre-facelift are 82 cai (60 kW).
Iti poti da seama de versiune dupa
- faruri (2.1 are oglinzi iar 2.2 are lupe)
- stopuri (2.1 are un cerc pentru lumina de marsarier, 2.2 are niste benzi)
- interior
- airbag volan, etc (2.1 e complet negru, 2.2 are un cerc cromat in jurul siglei renault)

La 60.000 trebuie sa faci revizia cu distributie si accesorii. Anvelopele si bateria le schimbi in functie de uzura si experiente personale. Daca simti ca nu fac fata le schimbi, asta e valabil la mai toate piesele.

skorpio_bog
daca e fabricata in 2005 nu e facelift (2.2) ci 2.1. De asemenea nu e euro 4 si nu are 85 CP, ci e cum a zis sorin. Faceliftul a aparut in a doua jumatate a lui 2006. Diferentele intre cele 2 versiuni le-a scris sorin.
nonic
Motoarele 1.5dci 85CP sunt euro 4 din cate stiu eu, diferentele sunt cele scrise de SorinCT plus inca o diferenta la Megane 2.1 turometrul este in partea dreapta iar la Megane 2.2 turometrul este in partea stanga.
rurre30
Deci e clar, am 2.1 (am verificat pozele si volanul nu are cerc cromat, turometrul e in dreapta, stopul are cerc, la faruri nu-mi dau seama).
Cu motorul o lamuresc maine, din spusele voastre se pare ca nu are cum sa fie cel de 85CP.

Si la ce probleme ma pot astepta in urmatorii 50.000km ?

Vazand cata reclama negativa este la v2.1 + ca se zice ca v2.2 este mult mai fiabila decat v2.1, m-a pus pe ganduri daca sa raman pe v2.1 sau sa caut Megane mai nou (cu facelift)...Ce ziceti, merita sa ma mai risc cu acest Renault Megane Sedan v2.1 (precizez ii stiu tot istoricul pe perioada celor 50.000km ai sai) ?
SorinCT
In general sunt aceleasi probleme intre masini, conteaza foarte mult cum a fost intretinuta masina pentru ca este destul de sensibila.
Eu totusi as merge pe o masina mai noua daca as avea banii respectivi. Imi place mai mult cum arata facelift-ul si teoretic are si KM mai putini.
Ideea e sa te asiguri ca merg toate electricele (geamuri, bloc optic, cd player, clima, aeroterma, stergatoare, absolut toate butoanele de pe bord) si ca nu a fost lovita grav sau are probleme de ordin mecanic (injectoare, bujii, bobine, senzori, EGR, suport motor, etc.)
Si sa o pui musai pe tester, fie ca o iei de la cineva cunoscut sau de la un samsar.
Mihai C
Din propria experienta iti spun...am luat si eu masina in februarie anul trecut(Megane 2.1,1.5dci) la 70.000 Km cu tot cu carte service si reviziile facute numai la SERUS sau la IATSA Campina...Ce a schimbat fostul proprietar la ea au fost mai mult uzuale(exceptand macaraua de la geamul de pe stanga)in rest nimic important...eu am acum aproape 100.000 km si nu am avut nici o problema cu ea...am fost de curand si am pus-o pe tester sa-i fac o verificare si este absolut ok...deci cred ca este acum si norocul cum o cumperi...bafta la alegerea pe care o vei face
430076
QUOTE(rurre30 @ 17 Jan 2011, 02:19)

Cu motorul o lamuresc maine, din spusele voastre se pare ca nu are cum sa fie cel de 85CP.


*




Talonul ce zice? Eu am 2.1 cu euro 4.
sq2
Nu va mai luati dupa variantele cu facelift sau fara facelift !
Norma de poluare este identificata in VIN-ul masinii, mai exact a 10-a cifra.
acolo stii sigur daca e euro3 sau euro4
espacern
@sq2=FALS!!
Nu este adevarat ce spui tu cu a 10-a cifra!!
Norma de poluare este data de mai multe date:
Tipul motorului
Anul fabricatiei
Cutia de viteza
Viteza maxima fabricant
Etc...
sq2
...
skorpio_bog
sq2, nu are nici o legatura. Daca ar fi asa, inseamna ca eu am motor euro 8 laugh.gif

Norma euro e data de codul motorului (la diesel de regula este K9K - xxx), anul fabricatiei (aici intra si diferentierea intre facelift si 2.1), puterea motorului (motoarele E4 au ~5CP in plus fata de motoarele E3), tipul caroseriei, etc. De aceea colegul de mai sus spune ca are E4 pe 2.1, insa el are caroserie de estate, la care anumite motorizari au aparut mai devreme decat pe sedan.

LE: mai erau unii acum 1-2 ani pe forum care pornisera un mit cum ca anul fabricatiei s-ar gasi tot in VIN, al 13-lea caracter (nu cifra), insa dupa multe contraziceri si discutii si-au dat seama ca vorbeau prostii. smile.gif


Pana la urma, colegul care ai deschis topicul, poti suna la orice reprezentanta Renault Romania, le dai codul masinii si ei te vor lamuri cu orice detaliu legat de motor, cai putere, dotari, Euro, ce reparatii a avut masina, revizii, kilometrajul la ultima interventie in service etc. E gratis.
AMZ
dar si in CIV-ul autoturismului, la sfarsitul nr.de omologare se da Norma Euro.
cj98czh
La mine a 10 cifra este 7 ... wow ... E7 si eu nu stiu ... biggrin.gif sq2 fi serios ... Espacern ti-a raspuns foarte bine si zic eu decumentat biggrin.gif
sq2
Greseala mea, am inteles eronat de la cineva.

caracterul 10 reprezinta "Model Year"
skorpio_bog
peacefingers.gif cheers.gif
rurre30
Am dat VIN-ul unui coleg care s-a interesat direct la Renault si a aflat ca e echipat cu o pompa de motorina/inalta presiune Delphi din lotul "cu probleme".
Si cica e posibil sa ajunga pilitura de la role la filtru si apoi la injectoare, distrugandu-le. Dincolo de neplacearea sa ma lase in drum e si costul foarte mare al reparatiei in cazul respectiv (schimbat pompa si injectoare).
Va suna cunoscut lucrul asta sau vor sa ma convinga sa nu mai cumpar acest Megane fara facelift ?
Si apropo, pretul e 6000 de Euro.
gotty
nu merita!
tro5
6000 E e o suma mult prea mare,
SorinCT
E stiuta treaba.
Ca idee, e vreo regula dupa care se afla daca masina face parte din lotul cu probleme sau trebuie "specialist"?
430076
Sa remediezi problema te costa in jur de 2500 lei. In functie de echiparea masinii ofera-i cu pana la 1000 euro mai putin decat crezi ca face.
espacern
QUOTE(SorinCT @ 17 Jan 2011, 17:12)
E stiuta treaba.
Ca idee, e vreo regula dupa care se afla daca masina face parte din lotul cu probleme sau trebuie "specialist"?
*


Dupa nr.de fabricatie se poate afla daca masina ta face parte dintr-un lot cu/fara probleme.
Nr.de fabricatie se gaseste stalpul pasager pe langa placa ovala.
Se poate afla si dupa VIN....
Renault a comunicat sub forma de note interne toate datele astea(cu probleme diverse).
Numai bine!
rurre30
Pt LUCIAN care mi-a trimis un PM (nu itit pot raspunde acolo ca nu imi da voie site-ul, nu am drepturi suficiente cica): din pacate nu te pot ajuta, si eu am apelat la un prieten care are un prieten care la randul lui are un prieten la Renault, pentru a afla mai multe detalii despre Meganul acesta...
Dar dupa cum scria "skorpio_bog" se pare ca poti suna direct la Renault sa le ceri informatii despre echiparea masinii tale si istoricul ei. Incearca sa-l contactezi pe el daca vrei mai multe detalii.

In rest, va multumesc tuturor pentru solicitudinea de care ati dat dovada si pentru multitudinea de informatii pe care mi le-ati oferit.

iulian'71
QUOTE(rurre30 @ 17 Jan 2011, 16:58)
Am dat VIN-ul unui coleg care s-a interesat direct la Renault si a aflat ca e echipat cu o pompa de motorina/inalta presiune Delphi din lotul "cu probleme".
Si cica e posibil sa ajunga pilitura de la role la filtru si apoi la injectoare, distrugandu-le. Dincolo de neplacearea sa ma lase in drum e si costul foarte mare al reparatiei in cazul respectiv (schimbat pompa si injectoare).
Va suna cunoscut lucrul asta sau vor sa ma convinga sa nu mai cumpar acest Megane fara facelift ?
Si apropo, pretul e 6000 de Euro.
*


E cumva una neagra din CT postata pe Autovit? Ca model e 2.1 EURO3, EURO4 a aparut in 2007 in Romania.
Pompa de injectie e cca.400 de euro iar injectoarele toate cam tot atat. Am o cunostinta cu un 2.1 82cp din 2004 si a sarit de 150k fara sa schimbe pompa sau injectoarele. Din cate am citit atat pe reno.ro si daciaclub.ro precum si din experienta unui foarte bun prieten, care s-a zgarcit la filtrul de motorina, problema este filtrul si sursa de motorina. Ma refer la sursa fiindca avand diesel esti tentat sa mai faci si economie la buget siluind de la soferii de camioane si sa o bagi direct in rezervor fara sa o fi filtrat incaodata inainte.
rurre30
Nu, nu e vorba de masina de care zici tu.
Si vezi ca daca e Megane 2.1 nu inseamna ca pompa e cu probleme.
E vorba ca la modelul Megane 2.1 Renault a bagat pe anumite loturi acea pompa cu probleme. Deci functie de cum ti-e norocul...
Si cei de la service stiu functie de codul pompei (din VIN se stie si pompa etc) daca esti fericitul sau nefericitul posesor al unui Renault Megane 2.1 cu pompa buna sau una cu probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.