Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alternator laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3
LTI
buna ziua si la multi ani lagunistilor,
imi apare pe bord semnul de avarie la baterie (baterie schwach+stop), prin urmare se pare ca a cedat alternatorul, pentru ca bateria nu mai are incarcare de fel.
sunt interesat sa cumpar un alternator pentru laguna II 1.8 16v 2002
pentru detalii va rog sa ma contactati la 0744.36.70.54.
multumesc frumos
$$ilvviu
Esti sigur ca e dus alternatorul?
Ar trebui sa mergi la un electrician sau un prieten care se pricepe cat de cat, sa nu dai banii pe un alternator si sa te trezesti ca a fost o mufa sarita.
LTI
a verificat un electrician incarcarea bateriei si a spus ca problema e de la alternator
merci pentru sfat.
gruita2005
Vezi ca si alternatorul se repara, nu trebuie sa dai bani pe altul second si sa se strice iarasi dupa 2 luni, unul nou e in jur de 450 euro. Asa ca mergi la electrician sa-l desfaca sa vada ce e stricat la el. Bafta!
nnightwolf
subscriu si eu la afirmatia de mai sus.
in plus, o sa gasesti cu greu unul exact pt motorul tau
solutia cea mai buna ar fi sa incerci sa il repari pe asta
amne
Salut,

Acum cateva luni am avut si eu problema (la mine se aprindea cand turam brusc) dar cauza a fost carbuni practic inexistenti la alternator. Acestia sunt 30RON. Cealalta piesa gasita stricata la mine a fost Fulia alternator care originala este 300RON. Daca ai noroc sa gasesti "aftermarket" iesi mai ieftin. Oricum mult mai ieftin decat 2300RON cate este un alternator nou la Serus.

Update: mi-am amintit ca am schimbat si ROTORUL care a fost tot 300, neoriginal. La rotor se uzeaza colectorul. Uzura consta in niste santuri care se formeaza din cauza (mama ei de frecare) frecarii. Cand acestea sunt prea adanci nu prea mai ai ce sa-i faci decat sa-i schimbi rotorul.

Pentru a-l repara am fost la (care e politica cu reclamele pe aici?) mastermotors/www.eletricaauto.ro.

Mult succes,
banker
Saltare!
Pe mine m-a lasat pe drum, am mers cu el asa [adica fara pic de incarcare, numai pe baterie] vreo 200km dupa care nu mai mergea nimic pe masina ABS, ESP, INCHIDEREA USILOR ,GEAMURI.........doar motorul,bordul parca era pomul de craciun!
N-am avut ce sa-i fac la alternator sasa ca l-am schimbat.
L-am dat pe ala defect si am mai dat 300 euro.
Acum merge struna!
gruita2005
Amne, si eu am schimbat rotorul din alternator, dar cred ca s-a stricat din cauza ca am avut fulia stricata, dupa vreo 3 luni dupa ce am schimbat fulia mi s-a dus si rotorul, am avut si eu pom de craciun in bord. Cureaua incerca sa invarta fulia care era blocata si atunci s-a fortat rotorul stricandu-se. Fulia a fost vreo 300 de lei si rotorul la fel.
LTI
revin cu modul de solutionare a problemei la alternator.

s-a intamplat ceva cu fulia (cei de la service ziceau ca e un fel de ambreiaj care s-a defectat) si din acest motiv s-a dus rotorul.

solutia schimbat alternator + curea alternator (daca tot s-a umblat pe acolo)

referitor la observatiile colegilor care au circulat fara incarcare nu am riscat deoarece am cutie automata si nu stiam la ce riscuri expun masina, deoarece pe bord a aparut STOP.
bad_x
salut lagunistilor am avut si eu de sarbatori probleme cu alternatorul,sa dus fulia de alternator, la noi la reprezentanta era 560 lei si am luato de la autonet la 205 dar am constatat ca am probleme si la rulmentii de la alternator care mau costat 80 lei cu tot cu manopera,sa speram ca nu o sa mai am probleme cu alternatorul smile.gif))
gruita2005
LTI, se pare ca am avut dreptate biggrin.gif . Drumuri bune in continuare!
andu911
QUOTE(bad_x @ 16 Jan 2011, 19:09)
salut lagunistilor am avut si eu de sarbatori probleme cu alternatorul,sa dus fulia de alternator, la noi la reprezentanta era 560 lei si am luato de la autonet la 205 dar am constatat ca am probleme si la rulmentii de la alternator care mau costat 80 lei cu tot cu manopera,sa speram ca nu o sa mai am probleme cu alternatorul smile.gif))
*



Cum ai cumparat de la Autonet ? Stiam ca sunt doar distribuitori si nu vand persoanelor fizice, iar ca firma trebuie contract cu ei...


Apropo stie cineva de cat e cheia de la alternator ? Am impresia ca e un xzn....
bad_x
andu911 am cumparat de la un magazin ce lucreaza cu autonet de la o prietena si la fulia de la alternator ai nevoie de 2 chei speciale un torcs in 10 colturi sau cv de genu si inca o cheie mai ciudata o sa iti fac 2 poze daca vrei
andu911
pai zi-mi si mie ce magazin e.... sau pretul a fost pt tine ? biggrin.gif
bad_x
a fost pret de vanzare nu am avut nici o reducere si fulia la alternator a fost 205 ron
andu911
pai si zi-ne unde e sa-i facem vanzare biggrin.gif

apropo... ce coduri au rulmentii aia de la alternator ? e alternator Bosch, nu ?
bad_x
fulia de la alternator am comandato de la auto meister partener autonet strada nasaudului din bistrita si rulmentii ia schimbat o firma ce se ocupa cu asa ceva cu alternatoare electromotoare de orce masina la firma ii zice bendix

pretul pentru shimbat rulmenti a fost de 70 lei cu rulmentii lor si alternatorul credca este bosch nu mai retin exact
liman64br
Salutare tuturor ! stie cineva ce tip de dioda trebuie sa cumpar pentru puntea redresoare alternator Valeo 123 A
audiofilu'
Alternatorul, fara sa fie defect poate sa produca un zgomot ca un bazait la prima pornire din zi a masinii, zgomot mai puternic atunci cand e mai rece afara? Si la un Forester XT am sesizat acelasi zgomot mult mai puternic decat al motorului dar la mine dureaza maxim 20 secunde iar la XT cateva minute. Face asa de noua si nimeni n-a putut sa spuna ce anume se aude. De-a lungul timpului nu am schimbat fulia de alternator si cea de la AC. Probabil nici o rola de la kitul de accesorii (nu rola intinzatoare ci aia care ramane pe blocul motor). Sa fie altceva gen pompa de ulei care incearca sa amorseze circuitul de ungere?
espacern
Pe motorul 2.0T este montata o pompa de apa electrica...in plus.
De acolo se aude zgomotul respectiv...zic eu.

@+
audiofilu'
Am uitat sa spun: acest zgomot se aude chiar daca am cureaua de accesorii lipsa! Am pornit motorul cand am schimbat cureaua si la fel se aude. Voi continua discutia daca va fi cazul in topicul dedicat 2.0T.
Pompa aia unde e situata mai exact? Zgomotul pare sa fie din zona compresorului de ulei si a alternatorului. Apoi asa de zgomotoasa este???
http://tinypic.com/player.php?v=5oi1aw&s=7
Inregistrare cu o pocnitoare, nu e chiar asa de puternic dar cam asta este, vedeti diferenta intre final si inceput, in 30 secunde dispare...
Daca o pornesc iar in ziua aia nu se mai aude neam.
marian71
Salutare si la multi ani tuturor!
Stie cineva sa-mi spuna daca risc ceva montand un regulator de incarcare de la un alternator de125 ah pe unul de 150 ah? Alternatorul meu incarca 19 v si nu am gasit un regulator original .Iata capacul alternatorului de pe masina.
adyo
Cam tarziu cu raspunsul dar... In mod normal nu ar trebui sa fie nici o problema cu conditia sa pastrezi puntea redresoare.
todhiere
Incarcarea cu motorul pornit imi arata intre 11.8 si 12 volti. Cam la ce defecte sa ma astept? Saptamana asta vreau sa fac programare la service.
przamfiri
carbuni,releu incarcare... desfaci si vezi...
marian71
Adyo,
Multumesc pentru raspuns!
Problema a fost partial rezolvata prin inlocuirea regulatorului cu unul S.H. la care am reusit sa-i schimb carbunii.Spun ca e partial rezolvata deoarece regulatorul a sosit cu Fan Curier si avea carcasa spata .Am lipit carcasa cu o solutie de lipit plastic ,functioneaza,dar nu stiu cat va tine. sofer1.gif
adyo
Eu nu cred ca o sa ai probleme din cauza carcasei. Stai linistit!
Si daca tot e topic de alternatoare defecte, stie cineva de unde se pot achizitiona rotoare? Al meu nu mai are mult de trait si vreau sa fiu pregatit.
todhiere
In urma mai multor verificari, am constatat ca masina incarca bateria, dar doar in anumite cazuri. Cateodata imi da 14-14.4, alte dati ( mai rar ) arata numai 12 cu motorul pornit.
todhiere
Revin cu niste informatii noi: in primul minut de functionare dsplay-ul imi arata intre 11.5 si 12 volti incarcarea, dar imediat dupa incarca normal cu motorul pornit, atat in mers cat si in stationare, intre 13.7 si 14.2 in functie de cati consumatori sunt porniti ( becuri, sistemul de incalzire habitaclu etc. ).

E normal asa ceva? Eu tind sa cred ca incarcarea merge bine pt. ca nu porneste chinuit, ochiul magic e mereu verde, totul pare sa functioneze in parametri. Mentionez ca nu am apucat sa duc masina la o verificare amanuntita.
adyo
Pentru ca la pornire, curentul instant consumat poate ajunge si la 200A, tensiunea la bornele bateriei scade si dureaza putin (1 min in cazul tau) pana cand alternatorul reuseste sa o readuca la normal. Daca spui ca dupa aceea ai 13.7-14.2 nu ai de ce sa iti faci probleme. Asta e parerea mea.
melcu
Salut,
Am si eu Battery Charge Faulty dar doar cand are chef. Ce-i ciudat, ca azi cand mi s-a aprins eram pregatit. Am sarit din masina, am pus aparatul de masura pe baterie .. guess what! Alternatorul incarca, 13.9V cu faza scurta aprinsa si clima pornita. Dar ea o tinea sus si tare cu Battery Charge Faulty. Ca de obicei, am oprit si repornit si a disparut.

E tampita sau ce ?!
adyo
Se poate sa ai un contact imperfect pe undeva. La fel de posibil este sa fie carbunii sau rotorul.
todhiere
Mersi de raspuns, cam la asa ceva ma gandeam si eu, ca e normal, doar ca nu mi-am explicat de ce.
liman64br
Salut , si eu aveam 14,3V la incarcare(pe bornele bateriei) , dar cand aprindeam faza scurta sau acceleram se aprindea in bord martorul ....am observat ca mirosea si a ars sub capota si cred ca avea peste 100'C alternatorul ca am 'scuipat' pe el si s-a evaporat ....pana la urma l-am dat jos si am inceput sa masor pe el ..rezultaul a fost o dioada in scurt din redresor ,deci din 3 infasurari (cele 3 faze ) doar 2 mergeau ,imi asigurau tensiunea dar nu imi asigurau curentul ...asa ca mare grija cu Voltmetru nu prea rezolva multe !

-am schimbat dioda si acum de un an merge fara probleme
ovidiupay
Mie imi bāzāie alternatorul , asta fara sa fie motorul pornit , iar in decurs de 2 zile imi si goleste bateria . Pana am aflat unde e problema am golit de doua ori bateria sad.gif . Acum , daca dau releul regulator jos , nu se mai aude nimic. Daca releul este montat pe alternator , chiar si fara excitatie , tot face zgomot . Am montat un alt releu (cica era defect acum un an ) , zgomotul este mai fin , dar tot e .
Aveti idee ce ar putea fi ?
Unde stau , e mai ieftin sa cumpar un alternator nou decit sa fie asta reparat , tara de nebuni , ce sa mai zic sad.gif(

Puntea de diode si releul regulator au fost schimbate acum 2000 km , pentru ca cei de la Euromotor Bv se plangeau de supraincarcare a bateriei.
ovidiupay
Firul de plus de la excitatia alternatorului ar trebuii sa aibe tensine pe el tot timpul ? Chiar si cand contactul este luat?
Are cineva idee unde ajunge firul ala de la alternator ?Nu-mi spuneti sa desfac tot cablajul ,ca ajung la nebuni .
adyo
Nu cred ca este normal sa ai tensiune pe excitatia alternatorului decat in cazul in care motorul este pornit, sau contactul este pus. Nu bag mana in foc dar acel fir este posibil sa ajunga in panoul de sigurante de la motor. Spor!
Edit: Esti sigur ca bazaitul se aude si daca decuplezi firul de excitatie?
adrian_74
@ adyo- intrebai de rotor, ai gasit pe undeva si la ce pret? care erau semnele de duca..?
Mie mi-a tocit periile-carbuni de tot si au format pe rotor una sant..., am cumparat de la Dacia releu de Logan, dar tot nu-mi incarca...,banuiesc ca-i de la rotor.
adyo
Salut,


Nu bag mana in foc, dar cred ca au astia in Vitan rotoare. Eu inca nu am schimbat nimic. Mi se blocase pompa de apa si imi scartaia cureaua de la distributie biggrin.gif. Am crezut ca e de la alternator, si l-am desfacut sa vad daca e ceva neinregula cu el si am observat ca are uzura foarte mare pe rotor. L-am lasat in pace si vad ca inca nu a crapat. Daca nu o sa imi mai incarce, am sa schimb rotorul. Pana atunci...
adrian_74
In Vitan, magazin special de rotoare!!!
adyo
Nup. Sunt cateva magazine care au si rotoare, printre multe altele. Numai ca nu stiu daca au exact pentru modelul tau de alternator.

A doua varianta ar fi dezmembrarile, numai ca nu stiu daca iti vor vinde doar rotorul, si daca cumperi alternatorul cu totul, nu cred ca te lasa sa il desfaci sa vezi in ce stare se afla.
adrian_74
Am cumparat unul de la Claudiu Voinescu, ramane sa-l desfac pe cel "vechi" si sa-i inlocuiesc piesa defecta.
adryano666
sa nu mai deschid alt topic postez aici...de o saptamana am si eu o problema cu alternatorul, nu mai incarca, am aprins in bord bateria si stop, am desfacut capacul de la alternator am scos releul si carbuni sunt super uzati, la fel si colectorul...azi urmeaza sa schimb carbuni sa vad daca scap doar asa desi nu cred...va rog daca puteti sa ma invatati si pe mine cum pot sa verific diodele daca sunt bune? alternatorul este tip valeo...va multumesc
melcu
Pai diodele le masori. Daca trece curent in ambele sensuri atunci sunt bune de aruncat. Pe multimetru ai un semn cu o sageata barata de o liniuta, aia e pentru masurat diode. Cand e curent, apare valoare 1 si face beep (daca are si buzer), cand nu e curent apare valoarea 0(sau invers). Trebuie sa gasesti cele doua contacte ale fiecarei diode si sa le atingi cu ansele de la multimetru, schimband pozitia lor ..o data treba sa iti dea 0 si o data 1..daca iti da de doua ori 0, dioda e dusa.

adryano666
merci mult @melcu de raspuns cand scap de la munca ma apuc de treaba, revin sa spun ce am facut, sper sa nu am probleme la diode....
melcu
Nu stiu cum e la motorizarea ta, dar la mine pentru acces trebuie sa-l dai jos de pe masina (nu ai "loc" sa scoti spatele".

adryano666
eu nu prea ma pricep, din ce am vazut in cateva tutoriale e prins in cateva suruburi lungi....pot sa umblu sa schimb carbuni fara sa il dau jos, e normal ca acel colector sa aibe santuri? sau sa il schimb si pe acela? ce ma inveti sa fac?
melcu
Pai eu de unde sa stiu cat e de uzat ? In mod normal e "normal" sa aibe niste santuri .... dar nu pot sa-ti explic pe vorbe cate, cum si in ce fel. Carburii trebuie si ei verificati. Parerea mea, du-te la un electrician. O dignoza costa 50 lei. Mie mi-e sa nu-l desfaci si sa nu mai poti/sti sa-l pui la loc. Pentru a ajunge la diode trebe cam facut bucati. In functie de cat de mucificat este poti alege varianta sa-l repari sau sa ceri la colegii de pe forum unul din dezmembrari. Il montezi ca atare si gata.
adryano666
deocamdata nu vreau sa umblu la diode...carbuni sunt praf...o jumatate de unghie au...am cumparat alti noi stau cu ei in buzunar si mor de nerabdare sa ajung acasa sa ii pun sa vad daca scap doar cu asta....o sa atasez si poze.....

18 Nov 2013, 20:58:
am revenit, am terminat de montat carbuni cei noi de 8 lei si surpriza mg perfect biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif am plecat am dat cateva ture de bucurie ca nu mai stau sa sun prieteni sa vina sa ma impinga laugh.gif cel mai mare ajutor...video acesta
todhiere
Am revenit cu niste info noi, ma "plangeam" mai devreme anul asta ca masina nu incarca in primul minut cand pornesc motorul.

Ei, se pare ca ea nu incarca la pornire la relanti, adica pana nu o turez pe la 1500 - 2000 de ture, alternatorul nu incarca. Dupa ce o turez putin si o las iar la relanti, culmea e ca incarca perfect, intre 14 si 14.7 spre 15 volti tensiune, in functie de consumatori.

Saptamana asta vreau sa ma programez la mecanic, dar asa pentru informatia mea, la ce sa ma astept, ce piese ar trebui schimbate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.