vitrox
26 Dec 2010, 21:45
Salutare!
Am o mare problema! Vreau as ii cumpar sotiei un renault clio 3 din 2006 1,4 99CP Dinamique. Problema este ca are cutia ciudata adica: 1 in loc de 2 si 2 in loc de 1; 3 in loc de 4 si 4 in loc de 3 si tot asa. Pe manerul schimbatorului asa si este desenat si manerul este original! Proprietarul actual mi-a zis ca este cutie sport.
A maivazut cineva asa ceva? Stie cineva ce este cu cutia asta? Oare nu este cutie englezeasca?
Mentionez ca nu prea sunt cunoscator in ale masinilor si deaceea as dori sa ma ajutati.
Va multumesc anticipat!
SorinCT
27 Dec 2010, 02:17
Nu cred ca exista cutie englezeasca.
Din ce vad eu (nu e cea mai buna poza dar merge) Clio 3 RS (englezesc) are aceasi ordine ca la cel autohton.
sobolan
27 Dec 2010, 14:45
cat sa modifici timoneria sa se inverseze treptele? si sigur n-avea alta cutie....vezi sa nu fie nuca pe dos....ai mers cu ea ???
E dubios. Din câte am înțeles, unele autoutilitare au cutiile construite așa. Dar... aici nu e cazul. Nu se leagă. WTF?
R19/16v
27 Dec 2010, 22:16
QUOTE(wikipedia)
Dog-leg first shift patterns are used on many race cars and on older road vehicles with three-speed transmissions:
The name derives from the up-and-over path between first and second gears. Its use is common in race cars and sports cars, but is diminishing as six speed and sequential gearboxes are becoming more common. Having first gear across the dog leg is beneficial as first gear is traditionally only used for getting the car moving and hence it allows second and third gears to be aligned fore and aft of each other, which facilitates shifting between the two. As most of the gearboxes are non-syncromesh there is no appreciable delay when upshifting from first through the dog leg into second.
This gear pattern can also be found on some heavy vehicles in which first gear is an extra-low ratio for use in extreme standing-start conditions, and would see little use in normal driving.
Mister elucidat!
Am mai găsit pe un forum referințe la Clio cu cutie d-asta, deci există și este oficială treaba, nu vreo mânărie. Aparent, că ce e pe net și mai e și vag pe deasupra...
Totuși, tu zici că are 2 în loc de 1 și 1 în loc de 2. Deci nu este etajată cutia ca-n schema lui R19/16V?
nu stiu daca ajuta cu ceva dar stiu pe cineva care a avut un mercedes cu acelasi gen de cutie (cu rapoartele inversate) si spunea ca e sport. nu stiu daca era englezeasca, dar avea volanul pe stanga. i-a trebuit ceva sa se obisnuiasca cu ea.
R19/16v
28 Dec 2010, 00:17
Vitrox, ia fa si tu o poza atelajului respectiv si uimeste-ne si pe noi
am vazut si intr-o emisiune un schimbator din asta ( nu pe renault ).. ideea "sport" era ca bagi mai repede in viteza a a2-a si a 3-a
. In practica o sa dureze putin pana te obisnuiesti, numai sa nu pleci cu spatele
SorinCT
28 Dec 2010, 10:23
Nu ca are inel, e mai greu
Degeaba pune el poza ca are nuca standard si rapoartele inversate
daca esti mai hotarat si fortezi de cateva ori batul ala parca vad ca ramai cu el in mana
)
p.s. dupa desenul pus de r19/16v nu pare sa aiba inel
SorinCT
28 Dec 2010, 10:54
Eu cred ca ar fi un "feature" pentru siguranta ta si a celor din trafic sa ai inel pe R ca le cam incurci grav la inceput...
BannedHost
28 Dec 2010, 13:17
Eu cred ca sa poti pune in R ar trebui sa tragi mai tare de schimbator catre stanga, cam ca la BMW ? Daca nu , e cam nasol pentru inceput.
R19/16v
28 Dec 2010, 14:47
QUOTE(vitrox @ 26 Dec 2010, 21:45)
Pe manerul schimbatorului asa si este desenat si manerul este original!
QUOTE(SorinCT @ 28 Dec 2010, 10:23)
Degeaba pune el poza ca are nuca standard si rapoartele inversate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.