Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze cu raport invers!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
vitrox
Salutare!
Am o mare problema! Vreau as ii cumpar sotiei un renault clio 3 din 2006 1,4 99CP Dinamique. Problema este ca are cutia ciudata adica: 1 in loc de 2 si 2 in loc de 1; 3 in loc de 4 si 4 in loc de 3 si tot asa. Pe manerul schimbatorului asa si este desenat si manerul este original! Proprietarul actual mi-a zis ca este cutie sport.

A maivazut cineva asa ceva? Stie cineva ce este cu cutia asta? Oare nu este cutie englezeasca?

Mentionez ca nu prea sunt cunoscator in ale masinilor si deaceea as dori sa ma ajutati.

Va multumesc anticipat!
SorinCT
Nu cred ca exista cutie englezeasca.
Din ce vad eu (nu e cea mai buna poza dar merge) Clio 3 RS (englezesc) are aceasi ordine ca la cel autohton.
sobolan
cat sa modifici timoneria sa se inverseze treptele? si sigur n-avea alta cutie....vezi sa nu fie nuca pe dos....ai mers cu ea ???
VyRuZ
E dubios. Din câte am înțeles, unele autoutilitare au cutiile construite așa. Dar... aici nu e cazul. Nu se leagă. WTF?
R19/16v
QUOTE(wikipedia)
Dog-leg first shift patterns are used on many race cars and on older road vehicles with three-speed transmissions:
user posted image
The name derives from the up-and-over path between first and second gears. Its use is common in race cars and sports cars, but is diminishing as six speed and sequential gearboxes are becoming more common. Having first gear across the dog leg is beneficial as first gear is traditionally only used for getting the car moving and hence it allows second and third gears to be aligned fore and aft of each other, which facilitates shifting between the two. As most of the gearboxes are non-syncromesh there is no appreciable delay when upshifting from first through the dog leg into second.

This gear pattern can also be found on some heavy vehicles in which first gear is an extra-low ratio for use in extreme standing-start conditions, and would see little use in normal driving.
VyRuZ
Mister elucidat!

Am mai găsit pe un forum referințe la Clio cu cutie d-asta, deci există și este oficială treaba, nu vreo mânărie. Aparent, că ce e pe net și mai e și vag pe deasupra...

Totuși, tu zici că are 2 în loc de 1 și 1 în loc de 2. Deci nu este etajată cutia ca-n schema lui R19/16V?
valt
nu stiu daca ajuta cu ceva dar stiu pe cineva care a avut un mercedes cu acelasi gen de cutie (cu rapoartele inversate) si spunea ca e sport. nu stiu daca era englezeasca, dar avea volanul pe stanga. i-a trebuit ceva sa se obisnuiasca cu ea.
R19/16v
Vitrox, ia fa si tu o poza atelajului respectiv si uimeste-ne si pe noi nedumerire.gif
rtBK
am vazut si intr-o emisiune un schimbator din asta ( nu pe renault ).. ideea "sport" era ca bagi mai repede in viteza a a2-a si a 3-a smile.gif. In practica o sa dureze putin pana te obisnuiesti, numai sa nu pleci cu spatele smile.gif
SorinCT
Nu ca are inel, e mai greu smile.gif
Degeaba pune el poza ca are nuca standard si rapoartele inversate smile.gif
rtBK
daca esti mai hotarat si fortezi de cateva ori batul ala parca vad ca ramai cu el in mana smile.gif)

p.s. dupa desenul pus de r19/16v nu pare sa aiba inel wink.gif
SorinCT
Eu cred ca ar fi un "feature" pentru siguranta ta si a celor din trafic sa ai inel pe R ca le cam incurci grav la inceput...
BannedHost
Eu cred ca sa poti pune in R ar trebui sa tragi mai tare de schimbator catre stanga, cam ca la BMW ? Daca nu , e cam nasol pentru inceput.
R19/16v
QUOTE(vitrox @ 26 Dec 2010, 21:45)
Pe manerul schimbatorului asa si este desenat si manerul este original!
*


QUOTE(SorinCT @ 28 Dec 2010, 10:23)
Degeaba pune el poza ca are nuca standard si rapoartele inversate smile.gif
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.