Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Primul Campionat Regional de Raliuri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport
AR-18-MOS
Veste bună pentru amatorii sporturilor cu motor din vestul țării. Se pregătește pentru 2011 un puternic campionat regional cu 8 etape în județele din această parte a țării. „Va fi un campionat de raliu adevărat, cu etape de viteză”, promite organizatorul Sorin Bălan.


Un timișorean ridică ștacheta în ceea ce privește organizarea primului campionat regional de raliuri din țară. Sorin Bălan, cel care a pus bazele Cupei VSS, va demara din 2011 un proiect ambițios. „Un campionat regional cu 8 etape. Va fi un campionat de raliu adevărat, cu etape de viteză. Nu facem probe pentru îndemânare. În proporție de 80% este finalizat totul, așteptăm ultimele aprobări de la ministere. Se vor ține patru etape în Arad, două în Timiș și câte una în Caraș-Severin și Hunedoara. Începem din luna martie cu o etapă în fiecare lună a anului. Calendarul depinde de programul competițiilor naționale și îl vom stabili abia în luna ianuarie”, anunță organizatorul timișorean.

Campionatul se va desfășura sub patronajul FRAS, federație ce nu este recunoscută la nivel mondial, dar organizează adevăratul Național de Raliuri cu toată „crema” automobilismului românesc! Asta nu va fi însă un impediment pentru piloții care participă în competițiile organizate de forul rival FRAK.

Oricine e binevenit să se înscrie, nu contează de unde e. Dacă are material de concurs adecvat poate să participe și să arate ce știe”, a precizat Sorin Bălan.

Organizarea unui asemenea campionat este o șansă excelentă pentru participanții în campionatul județean Timiș, care nu au avut logistica necesară să facă saltul în CNR, dar își pot proba talentul într-o competiție superioară ca grad de dificultate.

Campionatul Județean Timiș este organizat sub egida FRAK și este cel mai puternic din România. A lansat în ultimii ani piloți către competițiile naționale. Cele mai bune exemple sunt Bogdan Stanoiev sau Alex Krepelka.

Sursa.

Dupa 3 "cupe VSS", doua pe circuit si una pe macadam, in care am avut reprezentati si din CNR, urmeaza ceva mai "altfel". Se incearca in eveniment unic in tara la nivel actual, fiind primul campionat regional la raliuri.
Sa speram ca vom atrage multi spectatori dar si participanti. smile.gif
Dsign
Bravo Sorin. Am simtit eu de-acum un an ca se pregateste ceva.

Ce sa zic, succese maxime.


Cat despre retarzii de pe la noi din sud si sud-est, sa le stea in gat liniutele, ca numai la astea se gandesc.
AR-18-MOS
Dupa indelungi probleme, rezolvari, negocieri, etc ... s-a finalizat programul:
1. Arad, circuitul VIK Power 27 martie 2011 si consta din 3 manse a cate 5 tururi, total cca 16,5 km
2. Timis, Tomesti 30 Aprilie 2011 si consta din parcurgerea traseului de 4 ori (2 intr-un sens, 2 in sens invers), total cca 29 km
3. Arad, Valea Cladovei 21 Mai 2011 si consta din parcurgerea traseului de 6 ori (3 intr-un sens, 3 in sens invers), total cca 19 km
4. Arad, Brazii 25 iunie 2011 si consta din parcurgerea traseului de 4 ori (2 intr-un sens, 2 in sens invers), total cca 26 km
5. Caras, Oravita 16 Iulie 2011 si consta din antrenament cronometrat si 2 manse de concurs(Viteza in Coasta), total cca 16 km
6. Timis, Barna 27 august 2011 si consta din parcurgerea traseului de 4 ori (2 intr-un sens, 2 in sens invers), total cca 30 km

- taxa de licenta este de 20 EUR pentru pilot si tot atat pentru copilot (F.R.A.S.);
- taxa de participare (sau inscriere) este de 150 RON / etapa.

si pentru ca ne-am gandit si la amatori ....

VSS Racing Club organizeaza sub patronajul Federației Române de Automobilism Sportiv un campionat pentru nelicentiati si amatori.
Acesta se va desfasura in minim 5 etape.
Spun minim 5 deoarece acestea s-au fixat ca si locatie dar mai incercam cel putin inca 2 pentru care se poarta negocieri.
Participantii la aceste etape vor fi obligati doar la a purta casca atat el cat si copilotul (in cazul in care doreste copilot, dar nu este obligatoriu).
Pretul va fii de 70/RON pe etapa.

Foarte posibil ca in luna septembrie sa fie etapa de inchidere de campionat, insumand aprox. 50Km de PS.

Regulamentele in vigoare sunt cele ale Federatiei Internationale a Automobilului, Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si regulamentul particular in curs de definitivare in cadrul comisiei de specialitate a FRAS.
enk
a venit caldura incep si raliurile rolleyes.gif
bucatzel
QUOTE(AR-18-MOS @ 14 Mar 2011, 20:51)
Participantii la aceste etape vor fi obligati doar la a purta casca atat el cat si copilotul (in cazul in care doreste copilot, dar nu este obligatoriu).
*



Adica mai precis, nu sunt necesare nici centuri mai hotarate, nici rollcage?
AR-18-MOS
Nu, doar casca, extinctor (din dotarea masinii) si permis de conducere de minim 1 an.
Evident probele din campionatul regional raliuri pentru amatori si nelicentiati vor fi cu grad redus de dificultate.
bahrim II
pai si amatori cand se tin ?
bosolanu_
Suna foarte interesant campionatul pentru nelicentiati si amatori. Se pot da mai multe detalii, gen: cand, unde, inscrierile unde se fac si altele?
AR-18-MOS
Pentru perioada de desfasurare a Campionatului Regional de Raliuri-Amatori si Nelicentiati, ca date 100% sigura, s-au stabilit urmatoarele:
1. 26-27 Martie 2011 - Circuitul VIK Power Arad;
2. 5 Iunie 2011 - TransportAR-Expo Arad International
Vor ramane penmtru definitivare inca 3 etape.
Si pentru etapele de amatori&nelicentiati, vor fii parteneri media locali (ziare, publicatii si televiziune).

<span class='edit'>14 Mar 2011, 22:53:</span>
QUOTE(bosolanu_ @ 14 Mar 2011, 22:42)
Suna foarte interesant campionatul pentru nelicentiati si amatori. Se pot da mai multe detalii, gen: cand, unde, inscrierile unde se fac si altele?
*


1. Vezi putin mai sus (incepe in 26 Martie!);
2. Jud. AR
3. Inscrieri la 0724.316.943-Balan Sorin sau 0741.020.406-Balogh Arthur;
3.1 Altele ... ce?

Tot in cadrul Campionatului Regional pentru Amatori si Nelicentiati, vor putea participa posesorii de karturi!

Arbitrajul, cronometrarea, secretariatul si securitatea va fii asigurata de Federatia Romana de Automobilism Sportiv, prin arbitrii delegati.
bahrim II
sunt pe clase de capacitate la motoare sau cum ?
AR-18-MOS
Clasele de participare pentru Campionatul Regional Raliuri-Amatori si Nelicentiati, sunt stabilite in functie de puterea masinii prezenta in talon.
Pentru amatori, vor fii urmatoarele:
1. <110Cp;
2. 110<180Cp;
3. 180<;
4. Feminin.
La Campionatul Regional de Raliuri, comisia de specialitate a F.R.A.S. nu a definitivat inca regulamentul, desi timpul trece repede.

P.S. E posibil sa apara discutii, cum ca unii proprietari au modificat puterea dezvoltata original, astfel ca, ca si pana acum, mizam pe spiritul de echitate sportiva si fair-play in acest caz, si ca si in trecut inscrierea intr-o clasa superioara este posibila.

Premiile constau in diplome de participare, cupe si sampanie la sfarsitul fiecarei etape.

Pentru prima etapa, in 26 Martie 2011, configuratia circuitului este schitata in poza de mai jos, si este aceiasi ca si cea folosita in cadrul Campionatului National de Raliuri, proba SS.

user posted image
Dsign
Da, ceva frumos! Pot sa spun cu mandrie ca am mangaiat si eu vibratoarele de pe circuitul asta smile.gif O data sau de 2 ori am mangaiat si iarba biggrin.gif



Spor la treaba domnilor. Daca imi ies treburile, de la anul o sa iau startul, bineinteles daca va exista un nou campionat
AR-18-MOS
Te asteptam!
Sper ca la profesionisti... smile.gif
AR-18-MOS
RALIUL TOMEȘTIULUI
Etapa a II-a a Campionatului Regional de Rally Sprint 2011 se va desfasura in 30 Aprilie, in localitatea Tomesti, jud. Timis, mai precis pe drumul de legatura intre Tomesti si Luncani.
Se vor efectua 4 treceri, 2 intr-un sens, doua in sens invers, totalizand un numar de 29Km de proba speciala. Detaliile le puteti vedea in filmarile de mai jos:

prezentare PS1(PS3) Tomesti -


prezentare PS2(PS4) Tomesti -


O prezentare a evenimentului o aveti la adresa:
&feature=player_embedded

Multumim Primariei Tomesti pentru sprijinul acordat si vicecampionului national Vali Porcisteanu pentru implicarea in acest proiect.
Avand in vedere ca etapa este premergatoare zilei de 1 Mai iar zona Tomesti are un farmec aparte, invitam spectatorii la un weekend de relaxare, amintindu-le ca duminica 1 Mai la Tomesti are loc deja celebra cursa pe doua roti Liman Bike Race, aflata deja la a VI-a editie.
Competitia se va desfasura conform descrierii de la inceputul topicului(taxe, reguli si regulamente ale FIA si FRAS, arbitraj si cronometrare prin arbitri si delegati ai Federatiei Romane de Automobilism Sportiv)
Pentru alte intrebari, detalii si inscriei, puteti apela la:
- 0724.316.943 - Balan Sorin;
- 0741.020.406 - Balogh Arthur.
VSS Racing Club
Federatia Romana de Automobilism Sportiv
AR-18-MOS
In 29.10 inca o etapa a campionatului, si a2-a pentru Raliul Cladovei. Cu 6PS, se totalizeaza 25 de km de PS. smile.gif
AR-18-MOS
Cum sambata s-a tinut ultima etapa pentru amatori si un rally show al pilotilor licentiati FRAS, urmeaza concluziile.
QUOTE(BANAT SPOR)
Câștigătorul ultimei etape a Campionatului Regional de RallySprint se destăinuie cititorilor www.banatsport.ro, punând la dispoziția pasionaților de raliuri și câteva clipuri de la etapele acestei competiții, din care se poate vedea cum evoluează o mașină de raliu pe un astfel de circuit.

Dacă în prima etapă desfășurată la Cladova norocul i-a întors spatele, fiind nevoit să abandoneze, cea de-a doua la încununat câștigător, reușind astfel să-și adjudece poziția a treia în clasamentul general, în urma campionului Alecsandru Roiban. Este vorba despre Emanuel Resiga, care s-a arătat încântat să împărtășească publicului câteva din experiențele sale din această ediție de campionat.

"Cladova 1, s-a spart cutia... Cladova 2, s-a spart ghinionul!" ar fi descrierea pe scurt, făcută de Emanuel, a celor două etape ale Campionatului Regional de RallySprint (CRRS) desfășurate la Cladova.

"Ne-am întors la Cladova cu o sete de revanșă, după eșecul din vară când ne-au părăsit două pinioane din cutia de viteze, forțându-ne la abandon, și ne-a ieșit! Locul 1 cu 20 de secunde avans față de locul doi, după șase probe speciale" a mai spus Resiga.

Despre campionat:

"Anul acesta a fost anul de debut pentru CRRS, campionat care s-a născut din dorința de evoluție de la <<raliurile de parcare>> ce se organizează ocazional la noi în județ. Sigur, ca orice produs proaspăt scos din fașă, trebuie să crească și este nevoie de timp, pași mici și sistematici ce trebuie urmați, nu ne putem aștepta să fie totul evoluat din start, atât ca organizare cât mai ales ca participanți. Am început o mână de oameni să populăm acest RallySprint regional, cu poftă de a practica raliul, adică probele prin păduri, pe dealuri, prin văi, pe oriunde, atâta timp cât între start și sosire distanța se numără în kilometri iar copilotul capătă valoare. Pe parcurs au venit și vor venii și alții, iar la anu' sunt sigur că notorietatea campionatului va crește și mai mult, atât prin aportul de concurenți și structură organizatorică, cât și prin aducerea unui sponsor principal care să branduiască campionatul în baza proiectului de marketing oferit de organizator. Un lucru este sigur, noi girăm cu spectacolul prin performanță!" a continuat Resiga.

Despre concurenți:

"Despre mâna de oameni care a colorat probele speciale, pot spune, la sfârșit de campionat, că au învățat într-un an, prin experiența de cursă, cât alții în trei ani și asta datorită complexității sportului și a problemelor ce au apărut pe parcurs. Ca un simplu exemplu, spuneam de valoarea ce o capătă copilotul într-o etapă de raliu. S-au văzut evoluții la un echipaj proaspăt venit din campionatul de îndemânare, între prima etapă de RallySprint, unde era lipsă de comunicare coroborată cu un rezultat modest pe probe, în timp ce în ultima etapă au mers legat și tare, dovadă că s-a <<sudat>> acel echipaj" a adăugat Emanuel.

Despre propria echipă:

"Ce pot sa spun despre echipajul nostru ? ...aș zice <<mult ghinion>> dar sintagma este luată de prea mulți piloți care nu au tăria să își asume vina și deja se conturează în clișeu . Adevărul este că am fost neglijenți, am avut o ieșire în decor datorată pilotului, deci mie, și un abandon tehnic datorat mecanicului, deci tot mie. În rest oriunde a fost posibil, prin fiecare centimetru de probă am mers, noi ca echipaj, la maximum de randament posibil, iar datorită acestui fapt suntem fericiți și privim în urmă împăcați că <<s-a făcut tot ce a fost posibil>>. Locul trei în clasamentul general, la final de campionat, câștigat cu șansă, ne mulțumește pe deplin, dar colegii să nu se culce pe o ureche pentru că la anu' schimbăm muniția... " a încheiat pilotul timișorean Emanuel Resiga.

Mai jos puteți urmări câteva din evoluțile echipajului Emanuel Resiga/Iulia Nicolescu, cu camere video amplasate atât în interiorul mașinii de concurs cât și la exteriorul acesteia.
bucatzel
Pai pune dom'le si linkul cu sursa, ca poate mai vrea unu' altu' sa se uite la filmulete. tongue.gif

http://www.banatsport.ro/stiri/emanuel-res...-cu-spectacolul
AR-18-MOS
Mai pun un link. tongue.gif
La Cladova-2 mi se pare c-am vazut una bucata Kog, pe langa parcul service, dar n-am fost sigur. nedumerire.gif
tmkrf
Poze de la toate etapele de VSS gasiti pe acest blog http://cata-photography.blogspot.com/
aditza579
Se va mai organiza si la anul asa ceva?
tmkrf
QUOTE(aditza579 @ 20 Dec 2011, 16:38)
Se va mai organiza si la anul asa ceva?
*


din cate stiu se tine si in 2012 acest campionat
acum nu stiu daca tu ai fi dispus sa vii pana in vestul tarii ?, sau doar ai intrebat de dragul postului ?
AR-18-MOS
QUOTE(aditza579 @ 20 Dec 2011, 16:38)
Se va mai organiza si la anul asa ceva?
*


Da.
Calendarul desfasurarii competitiei se va publica la inceputul anului 2012, totusi pe 2012 s-a publicat deja un calendar de catre VSS Racing. 04.gif
http://www.banatsport.ro/stiri/primul-cale...iz3jUU.facebook
Si acu' sa revenim.
Ce pot sa zic e ca o etapa a Campionatului Regional de RallySprint, se va tine in 27-28 Aprilie, si va fi parte a Campionatului National de RallySprint, desfasurat in cadrul Campionatului National de Raliuri. Ceea ce inseamna aprox 50Km de proba speciala pe asfalt. Conditiile de participare sunt destul de...drastice astfel ca:
A -masina dotata cu rollbar omologat sau executat dupa norme FIA, echipament cu omologare de rally sau cu omologarea expirata, stingator, etc - ATENTIE: se va face verificarea tehnica la toate masinile de rally sprint, deci nu va jucati !
B -pilotul si copilotul trebuie sa aibe o scoala de pilotaj
C -taxa anuala de rally sprint este de 80 euro / pilot si 80 euro / copilot
D-taxa de inscriere la rally sprint timis este de 100 euro
Totodata, pentru ca nu eu am pus conditiile acestea, s-a incercat o incurajare, astfel ca am vorbit cu Vali Porcisteanu, si pentru cei care au participat la minim 3 etape de Campionat Regional(Licentiati si Amatori), va tine un curs de pilotaj foarte ieftin. Undeva la 1.000de lei pentru pilot si mai ieftin pentru copilot.

aditza579
Eu intrebam daca se mai tine pentru ca am urmarit aceasta competitie cu interes pe oriunde am putut si am vizualizat orice legat despre aceasta competitie. Le urez bafta tuturor competitorilor pentru la anul si doresc ca si aceasta competitie sa se desvarseasca si sa devina una cu care sa ne mandrim. Succes si organizatorilor, mi-ar placea ca ei sa faca aceasta competitie ceva frumos, in care sa-ti aduci aminte de momentele frumoase.
AR-18-MOS
Da, 99% sigur ca se mai tine si la anul. In ianurie sper sa fie elaborat un calendar competitional provizoriu. Nu de alta, da' sa stie ACR-Timis cand poate sa incerce sa saboteze competitia. laugh.gif
tmkrf
Regionalul de Rally Sprint porneste de la Arad

Cupa ADRIAN MAOS- VSS

Dupa o iarna grea, VSS RACING CLUB dechide balul, și vă invită sa vă turați motoarele în primele două etape care deschid Campionatul Regional de RallySprint 2012. Acestea se vor desfășura în 10- 11 Martie, pe circuitul VIK POWER ARAD. Intrecerea va incepe la ora 9.00 odata prezentarea concurenților și verificările tehnice, urmând ca ora 10.00 sa suprindă startul primei mașini în concurs.

Concursul va consta în două manșe, fiecare compusă din 3 ture de circuit.

Constituirea grupelor se va face dupa cum urmează:



Clasa 1: masini cu putere până la 110 CP

Clasa 2: mașini cu puterea cuprinsă între 110- 180 CP

Clasa 3: mașini cu puterea peste 180 CP

Clasa 4: Feminin

Clasa 5: Juniori

Clasa 6: Licentiatii, invitați să își compare timpii, in compania campionului national din 2011, Vali Porcișteanu, care și- a confirmat participarea, la fel ca în 2011.


Programul de desfășurare va fi următorul:

9:00 -9:30 Verificare tehincă

10:00 Startul primei mașini

La o oră după încheierea celei de-a doua manșe, vă invităm să participați la premierea celor mai buni timpi obținuți. Campionul Vali Porcișteanu va face demonstrații de pilotaj cu mai multe mașini participante în cadrul raliului.

Ești bun? Arată că poți! Vino alături de noi

Multumim sponsorilor principali ai evenimentului: ADRIAN MAOS SRL, Unicorn Media (infolieriauto.ro), A-CAR Romania, Grupul de firme Blitz, TimTuning SRL, Ambulanța Turcin, Infinity Trophy.


Parteneri media: Trustul INFORM MEDIA, vssracingclub.ro, fras.ro, motorsportnews.ro, autorally.ro, evenimenteauto.ro, cata-photography.blogspot.com, natcoracing.ro

http://www.motorsportnews.ro
AR-18-MOS
QUOTE(tmkrf @ 4 Mar 2012, 10:29)
Regionalul de Rally Sprint porneste de la Arad

Cupa ADRIAN MAOS- VSS

Dupa o iarna grea, VSS RACING CLUB dechide balul, și vă invită sa vă turați motoarele în primele două etape care deschid Campionatul Regional de RallySprint 2012 - Amatori si Nelicentiati.
*


Am completat eu. smile.gif
AR-18-MOS
Au trecut si primele 2 etape destinate amatorilor si celor nelicentiati FRAS.
Valentin Porcisteanu cu un specaculos show automobilistic. Un adevarat campion!
user posted image
user posted image
Junior maghiar
user posted image
Concurenti vechi ai Campionatului:
user posted image
user posted image
user posted image
Presa:
user posted image
Organizarea:
user posted image
user posted image
Securitatea(trei grei: subsemnatul si inca unul):
user posted image
Castigatorii:
user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.