Masina nu porneste la prima cheie la rece.
Probleme cu softul!!!
BannedHost
16 Dec 2010, 20:50
Nu are cum, eu am noul symbol 1.2 16v si porneste la prima cheie, dupa vreo 2-3 invarteli rapide... Totusi e ciudat, azi dupa ce am depasit pragul de 1000 km, am lasat-o in parcare vreo 4 ore , si pe cand sa pornesc a invartit cam de vreo 6 ori si deabia atunci a pornit deci e ciudat. Voi vedea maine cum porneste... E drept ca am facut niste cerculete cam 30 minute pe zapada, dar nu cred sa fie asta problema , nu am turat-o mai mult de 3000-3500 rpm
eu am primit confirmarea de la mecanic la revizia tehnica
a spus ca firma stie dar nu au inca upgrade pentru soft
BannedHost
16 Dec 2010, 22:12
Pai bun, si nu toate modelele vin cu acelasi soft/firmware ?
Sau tu ai alta motorizare?
nu stiu de astea
eu am motor de 1.2 litri si 75 CP
si e fabricat in 2008.
Mr.NiceGuy
16 Dec 2010, 22:49
QUOTE(BannedHost @ 16 Dec 2010, 19:50)
Nu are cum, eu am noul symbol 1.2 16v si porneste la prima cheie, dupa vreo 2-3 invarteli rapide... Totusi e ciudat, azi dupa ce am depasit pragul de 1000 km, am lasat-o in parcare vreo 4 ore , si pe cand sa pornesc a invartit cam de vreo 6 ori si deabia atunci a pornit deci e ciudat. Voi vedea maine cum porneste... E drept ca am facut niste cerculete cam 30 minute pe zapada, dar nu cred sa fie asta problema , nu am turat-o mai mult de 3000-3500 rpm
Cum adica porneste la prima cheie dupa 2-3 invarteli rapide? Adica invarti cheia in contact de 2-3 ori ?
la mine a pornit la prima cheie la -11 grade azi dimineata, nu cred ca e o problema generala ca sa fie rechemate in service...daca nu porneste la sfert cand ai atins contactul asta e altceva...
SandelBS
16 Dec 2010, 23:17
Eu am lasat-o in service noaptea asta, ma duc maine dimineata sa vedem de unde e problema, ca azi dimineata a pornit la a 8-9 a cheie. Adica pornea, 2-3 s, si se oprea. Plus ca martorul presiune ulei (asa am vazut in carte ca se numeste) nu se aprindea deloc (acesta trebuie sa fie aprins inainte de pornirea motorului si sa se stinga imediat cand se porneste), dupa ce motorul a fost incalzit, am oprit , iar pornit si nu mai era nicio problema.
Am 57000 de km, ma gandesc sa nu fie de la bujii, ca oricum m-am gandit sa fac revizia mai repede cu 3000 km, ca sa scap si de uleiul castrol 10w si sa revin la elf 5w sintetic.
Simptome am tot avut in ultimul timp, daca porneam la rece si acceleram putin pe liber, dadea sa moara
BannedHost
17 Dec 2010, 07:31
QUOTE(Mr.NiceGuy @ 16 Dec 2010, 22:49)
Cum adica porneste la prima cheie dupa 2-3 invarteli rapide? Adica invarti cheia in contact de 2-3 ori ?
Adica invarte electromotorul de 2-3 ori
Cheia o tin cam 1 secunda maxim 2 ...
SandelBS
17 Dec 2010, 11:20
M-am dus dimineata sa vedem care e problema, chiar daca au tinut-o in hala la a 3 a cheie a mers cum trebuie. Problema a mai aparut la alte 2 masini din Braila si inca 4 din Galati, deci e o problema generala la acest motor. Pe calculator nu apare nimic insa se pare ca pompa de benzina ar fi problema. eu totusi mi-am facut si revizia, ca era promotie (ulei elf, filtru ulei, filtru aer + manopera= 279 lei).
Acum astept raspunsul celor de la Renault si dimineata am sa ma chinui putin la pornire.
theodor2004
17 Dec 2010, 11:42
@SandelbS: bujiile se schimba la 30 000 km la Symbol. Daca ai 57 000 km, bujiile ar putea fi o explicatie plauzibila pt faptul ca iti pleaca asa de greu dimineata.
SandelBS
17 Dec 2010, 13:00
La bujii m-am gandit ei su prima oara, dar nu, la 60000 se schimba. Cei din service mi-au spus cum am scris mai sus, ca la acelasi motor mai sunt si alte masini cu problema identica, si nu cred ca au trecut multi de 50000 km, deci bujiile ar iesi din calcul. Oricum, luni ma duc sa le iau de la tara ca acolo le-am "depozitate" (le schimbam si azi da nu le-am avut la mine si e urat afara sa plec la drum) si le schimb si p-alea.
17 Dec 2010, 13:01:
" la bujii m-am gandit si eu prima oara [...]"
BannedHost
17 Dec 2010, 16:24
Azi am pornit iar masina la -9 grade si a pornit fara probleme... Deci habar nu am de ce la voi porneste greu ? Si eu am acelasi motor si merge bine ...
Poate ca de cand am luat-o am pus numai premium 99 si alto 101 ?
SandelBS
17 Dec 2010, 18:39
@banned, nici la mine iarna trecuta n-a fost nicio problema
mmvoicila@yahoo.com
17 Dec 2010, 21:16
si eu am un symbol noul model motor 1.2 16 v si am aceleasi probleme ca si voi, am cu el 36000 km si in aceasta iarna de cand a dat frigul nu mai porneste la rece. La inceput pornea dupa 5-6 ori de dat la cheie acum porneste dupa 20 ori de dat la cheie si dupa ce ii las o pauza de 3-4 minute de la ultima incercare. Nu-mi vine sa cred asa ceva.Daca porneste nu mai am probleme cu el toata ziua.Eu nu mai am garantie la el ptr ca nu am fost la a doua revizie obligatorie si sunt curios sa vad ce o sa va spuna voua cand va duceti cu ele.si o intrebare are filtru de benzina ce stiti? Iarna trecuta a pornit si -21 grade nu am avut nici o problema.
Plangere pe Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.
Sa le repare ori sa ne returneze banii!
SandelBS
18 Dec 2010, 12:21
mmvoicila, dar reviziile se fac din 20 in 20000 km. Te-ai decalat cu reviziile, adica ai facut-o pe prima mai devreme?
Ciudat, azi dimineata ma pregateam iar de 10 chei de pornire, cand surpriza, la a doua a luat-o (prima am pornit la sfert sin obisnuinta si a murit imediat, a doua am tinut putin mai mult si n-a mai avut nimic).
mmvoicila@yahoo.com
19 Dec 2010, 15:01
prima revizie am facut-o la 17000 km iar la cea de-a doua, respectiv la 37 000 sau un an, nu am mai fost la reprezenta Renault. Am facut revizia la un prieten care are un service si am pierdut garantia extinsa de 3 ani. Eram obligat sa le fac la ei pe toate dar am crezut ca nu o sa am probleme cu ea si uite ca.......am. Astazi de dimineata la a doua cheie a pornit, a vrut sa moara motorul dupa 3 secunde si am accelerat-o cand am simtit asta si a mers nu s-a mai oprit.
SandelBS
19 Dec 2010, 20:45
Da, am incercat si eu faza cu accelerarea cand aveam problema, dar rezultatul e acelasi. Azi dimineata n-a mai avut nimic, a pornti din prima. Tind sa cred ca dimineata aia cu 8-9 chei a fost de acomodare cu temperaturile asa scazute
mihai leu
20 Dec 2010, 08:35
astfel de lucruri nu sunt in regula sa zicem Sandel are peste 50 000 si s-ar putea justifica mici problema, dar pentru restu, cum adica la a nustiu cata cheie ce e DAcie Berlina pe carburator?1 si nici aia daca era reglata bine pornea la maxim aIII a cheie iarna> Duceti-va in serviceuri vedeti ,de aia aveti garantii cei care mai aveti, totusi sunt masini noi. Eu la -14 grade sambata am pornit clioul-2007 la prima cheie fara nici o poticnire, cu bateria lui din fabrica , cu bujiile lui din fabrica, la 38 000, si da are filtru benzina cautati sub masina roata stanga spate, eu acolo l-am avut posibil sa fie si la voi acoloeu l-am schimbat la 20 000
csimby
20 Dec 2010, 23:26
Si am exact aceleasi simptome. A facut de cand am trecut de 1500 de km. M-am dus inapoi la service. Am lasat acolo toata noaptea, dimineata au pornit ei cu testerul pus pe masina, a pornit perfect. Asta era la vara, cand erau noptile calde. Reuseam sa pornesc masina dupa 2-3 incercari, vecinii deja se uitau la mine: "uite prostu, daca-i trebuia Reno".
Mecanicul a zis daca are probleme, sigur ca se va agrava, si atunci o sa stie si sursa, dar pentru ei, din pacate, nu a aparut nimic.
Cum au venit noptile mai reci a revenit la normal, pana la prima zapada. Abia dupa 3 incercari am reusit sa-l pornesc, turatia oscila si a inceput sa clipeasca pe bord motorasul galben (parca sonda lambda sau nu stiu pt ce e). Am oprit si l-am repornit, a mers perfect. Ciudat.
Am crezut ca numai eu am asemenea probleme, dar se pare ca suntem mai multi.
BannedHost
20 Dec 2010, 23:32
La mine cand las putin mai brusc ambreiajul in treapta 2 parca da in nas ... In restul treptelor merge fin, de ce oare ? Asa e si la voi?
csimby
20 Dec 2010, 23:48
Eu nu am avut asemenea problema (pana acum)
BannedHost
21 Dec 2010, 00:31
Da in nas adica ca si cum ar intra in frana de motor... Daca il las usor nu se simte bruscarea... Culmea ca in treptele 3,4, si 5 nu se simte nimic, indiferent cum as lasa ambreiajul...
Andrei LGN
21 Dec 2010, 07:48
Nu cumva sunt probleme cu legatura de masa (minus) la caroserie/cutie viteze? Adica papuc de cupru + fier sau aluminiu(mai rau, pentru ca apare contact imperfect din cauza oxidului de aluminiu)
dorinel
23 Dec 2010, 00:09
nu cred ca e o problema generala. sa nu uitam ca noul symbol este identic cu vechiul symbol (difera doar caroseria).
pana acum nu am avut pb la pornire. mai ales ca iarna trecuta cand erau gerurile alea am pornit o la prima cheie.
totusi am o pb si nu tine de frig (mi s a intamplat rar inclusiv vara asta). cand motorul e rece si plec dupa ce pornesc masina da in nas. cred ca e de la cutie care e automata
si mie imi mai da in nas la plecare cu motorul rece si nu e cutie automata, poate nu e la fel de identic la partea de soft(CB) cu vechiul clio
lucianm
23 Dec 2010, 10:55
nu e chiar identic, aici se vorbeste despre motorul 1.2 16V, care nu este pe symbolul vechi.
sobolan
26 Dec 2010, 21:36
senzor CKP ...se incarca cu pilitura/span de ferodou de la discul de ambreiaj sau bobinele...boala la 16v si cam tot ce e benzinar only reno
mmvoicila@yahoo.com
28 Dec 2010, 09:55
Problema cu motorul care nu are putere cand este rece si da sa moara daca vrei sa pleci imediat de pe loc o am si eu la motorul de 1.2 16 v si asta indiferent ca e vara sau iarna.Trebuie sa astept un pic sa se incalzeasca si dupa aia sa plec cu ea. Pe mine ma deranjeaza mult ca nu porneste la rece acum iarna.Am observat ca daca ii las o pauza de crc 5 minute dupa ce ii dau prima cheie ,la cea dea doua incercare porneste dar o ajut si cu acceleratia. Macar nu omor bateria dand la automat mereu. Oricum daca ati fost cu ele in service la Renault spuneti-mi si mie care ar fi problema lor.
Din ce vad eu, ce spuneti voi despre motorul 1.2 16V ca da in nas la rece sau nu porneste la prima cheie, e o problema de soft, CB nu imbogateste suficient amestecul pentru porniri si demarari la rece, asta probabil din cauza ca au vrut sa scada consumul si sa ia fata concurentei gen VAG. Ar trebui imbogatit amestecul la turatii sub 2000rpm, dar asta inseamna sa modifici hartile de injectie, lucru care nu este posibil la Renault din cate stiu eu decat prin chiptuning, iar asta inseamna pierderea garantiei. Sau sa asteptati cumintei sa se incalzeasca un pic motorul si apoi sa demarati. Si eventual sa bombardati Renault cu reclamatii scrise, pana cand vor avea bunul simt sa modifice ei hartile si sa coboare pretentiile in materie de consum.
BannedHost
28 Dec 2010, 12:57
Oricum consumul e destul de mare.. Daca ar imbogatii consumul, nu s-ar mai renta sa iei 1.2
Chestia cu datu-l in nas n ue o chestie legata strict de motorizarea 1.2 de la reno .. Si la fiat punto cu motorul de 1.2 la fel da in nas cand vrei sa o iei din loc imediat dupa pornire, cu motorul rece.
Sunt tare curios cu un modul webasto, de incalzirea circuitului de racire.. Ar mai da in nas ? Sau ar porni din prima..
mmvoicila@yahoo.com
ai incercat sa lasi contactul pus cateva secunde(10) si dupa aia sa incerci sa o pornesti si cu ambreiaju apasat?
nu cred ca e deloc indicat sa o ajuti cu acceleratia.ai mai ajutato si inainte sa nu iti mai porneasca bine?
Andrei LGN
28 Dec 2010, 13:48
Sau "rupta" prima cheie (tinuta 1-2 secunde), pus iar contactul, asteptat, si imediat ce se opreste pompa, pornit.
Sau varianta 2-3 puneri de contact, in care sa lucreze pompa, si apoi pornit.
BannedHost
30 Dec 2010, 12:58
Azi am pornit si eu masina la -10 grade si a inceput sa scartaie ceva pe la motor :| Oare o fi ceva curea ? Nu am putut deschide capota de unul singur... Am pus pe cineva sa tine clapeta trasa si eu am bagat unghiile si am tras de capota ... Ce e de facut ? De la ce o fi scartaitul ? Iar capota am inteles ca o da cu ceva vaselina la reprezentanta ..
@Banned foarte probabil sa fie de la vreo curea. atunci cand scartaie, accelereaza sau da de volan pe loc, daca se amplifica scartaitul, 99% patineaza o curea.
problema ta cu deschiderea capotei m-a pus pe ganduri, am sa-ncerc si eu sa vad daca la frig o mai pot deschide...cam devreme pentru astfel de probleme.
BannedHost
30 Dec 2010, 18:26
Voi incerca maine... Am inteles ca ar fi devina cureaua de la alternator , se intareste la temp. foarte scazute si dimineata pana se misca un pic ar patina ( nu mi se pare normal) Daca la o masina veche de 20 de ani nu scartaie ...
Capota are acel arc care o impinge sa sara din acel locas la mine acolo se blocheaza... Si inainte sa vina frigurile mari .. Se deschidea cand vroia..
Si inca o intrebare de curiozitate.. Cand invartiti de volan pe zapada, stand pe loc, tremura rotile? Am facut un test, la a mea parca tremurau cand invarteam de volan, la un prieten cu o masina nemteasca nu tremura deloc.
ai mai spus tu undeva, legat de stergatoare: "cauciucul face diferenta". foarte corect.
tremura rotile sau volanul cand invarti pe zapada?
BannedHost
30 Dec 2010, 19:31
Rotile si cateodata si volanul cand e zapada un pic mai fleașcă
probabil cauciucurile si sistemul servo sa fie diferenta
mmvoicila@yahoo.com
30 Dec 2010, 21:41
al1n
pana sa-mi faca problemele astea cu pornirea o porneam doar cu ambreiajul apasat si fara sa o ajut deloc cu acceleratia, pornea fara probleme, cum trebuie sa pornesca orice motor pe injectie, fara sa apesi acceleratia. Dar de cand cu frigul asta e solutia pe care eu am gasit-o pana o duc in service si vad ca asa merge, adica porneste.Treaba e ca trebuie sa astept cateva minute intre prima si cea dea doua cheie. Daca e bine sau rau nu stiu voi vedea in timp.
theodor2004
31 Dec 2010, 11:42
bannedhost: tu ai schimbat curelele, sau sunt cele originale? Nu ar avea voie totusi sa faca asa, pt ca spre ex mie nu imi scartaie nimic la rece; adica de dim am plecat pe -10C, a pornit la prima cheie, si nu am auzit nici un zgomot suspect pana la birou (bine, ca dupa 2 ore imi scartaie putin o rola, dar asta e pt ca s-a invechit rola). O curea de calitate nu ar trebui sa inghete asa usor.
cat despre tremuratul volanului, eu cred ca ai facut operatiunea pe gheata cu asperitati; oricum, depinde mult si de sistemul de servodirectie, de presiunea exercitata de pompa de servo.
BannedHost
31 Dec 2010, 15:00
Curelele sunt originale .. Nu am decat 1500 km
Culmea, ca azi am pornit-o la -13 grade si nu a mai sunat nimic ... Probabil a prins ceva gheata sau ceva vapori de apa inghetati de a scartait atunci.
adevarul este ca iarna masinile se pot comporta ciudat, mai ales la temperaturi scazute.
cum zicea un "clasic" in viata: "iarna nu-i ca vara - he, he, he"
BannedHost
31 Dec 2010, 16:49
Mai am o intrebare.. Scuze ca postez aici, dar celalalt topic e inchis ..
Exista cumva acel material pentru izolare a capotei ? Vad ca acele cleme sunt pe capota, dar materialul ... Pauza
@Banned nici la mine (1,4/16v) nu este, nici n-am observat ca are cleme. presupun c-ar fi ceva gen vata de sticla. nu stiu daca se gaseste, dar daca sunt cleme, cred c-ar putea fi adaptat ceva de pe la dezmembrari. personal nu vad rostul, nu cred ca se-ncinge capota asa tare, poate la motoarele mai mari. sunt altele mult mai importante cu care ne-au "strapat" alde reno, asta-i nesemnificativ...
si...apropos, "La multi ani si multa sanatate" tuturor colegilor de forum!
marius_rio
4 Jan 2011, 09:36
Pentru ALUN, SANDELBS, mmvoicila, csimby. Este o mare problema la pornirea la rece pentru Noul Symbol cu motor de 1.2. Eu l-am cumpart in 30.03.2009 si am cu el 48.000 de km. Iarna trecuta s-a comportat perfect, a pornit la prima cheie si la -13 C care a fost minima la Tg-Jiu. Acum, de la primele temperaturi negative, a inceput sa plece la a 3,4 cheie. La inceputul lui decembrie, la -7 C nu a pornit deloc, timp de 3 zile. Am fost la service, e doar in garantie, am lasat-o peste noapte si a facut la fel, au constatat problema imi spun ca este de la soft si se asteapta solutia constructorului. Sandel sa stii ca nu este de la bujii, eu le-am schimbat si face la fel, nu este nici din pompa, la Tg-Jiu mai sunt cazuri, Spinu Grigore, i-au schimbat pompa si face la fel. S
Parerea mea este ca Symbolul cu motor de 1.2 are o mare problema la pornirea la rece pe care Renault nu poate sau nu vrea sa o rezolve, se vorbeste de cele fabricate in 2008, dar sint probleme si la cele fabricate in 2009. Va sugerez sa va inregistrati la Vocea Clientului si sa cereti numarul de sesizare confirmat pe email, eu sunt inregistrat pe 02.12.2010. Eu am facut plingere la Protectia consumatorului si sunt hotarit sa merg si in instanta daca nu rezolv problema.
Cred ca ar fi util sa ne stringem mai multi cu aceasta problema si sa ne adresam in mod colectiv la un ONG puternic sau la ANPC Bucresti. Numele meu este Marius Hoara, tel. 0741264052.
4 Jan 2011, 09:39: Pentru ALUN, SANDELBS, mmvoicila, csimby. Este o mare problema la pornirea la rece pentru Noul Symbol cu motor de 1.2. Eu l-am cumpart in 30.03.2009 si am cu el 48.000 de km. Iarna trecuta s-a comportat perfect, a pornit la prima cheie si la -13 C care a fost minima la Tg-Jiu. Acum, de la primele temperaturi negative, a inceput sa plece la a 3,4 cheie. La inceputul lui decembrie, la -7 C nu a pornit deloc, timp de 3 zile. Am fost la service, e doar in garantie, am lasat-o peste noapte si a facut la fel, au constatat problema imi spun ca este de la soft si se asteapta solutia constructorului. Sandel sa stii ca nu este de la bujii, eu le-am schimbat si face la fel, nu este nici din pompa, la Tg-Jiu mai sunt cazuri, Spinu Grigore, i-au schimbat pompa si face la fel. Se pare ca softul face niste interpretari eronate de la senzori, la rece, ii da prea multa benzina si o ineaca, asa spun inginerii de la Tg-Jiu. Ei au desfacut bujiile la o masina dupa 2 chei si 2 erau ude. Nu fac toate masinile pentru ca probabil este o problema cu unul sau mai multi senzori, iar softul nu interpreteaza corect datele.
Parerea mea este ca Symbolul cu motor de 1.2 are o mare problema la pornirea la rece pe care Renault nu poate sau nu vrea sa o rezolve, se vorbeste de cele fabricate in 2008, dar sint probleme si la cele fabricate in 2009. Va sugerez sa va inregistrati la Vocea Clientului si sa cereti numarul de sesizare confirmat pe email, eu sunt inregistrat pe 02.12.2010. Eu am facut plingere la Protectia consumatorului si sunt hotarit sa merg si in instanta daca nu rezolv problema.
Cred ca ar fi util sa ne stringem mai multi cu aceasta problema si sa ne adresam in mod colectiv la un ONG puternic sau la ANPC Bucresti. Numele meu este Marius Hoara, tel. 0741264052.
QUOTE
au constatat problema imi spun ca este de la soft si se asteapta solutia constructorului.
si tu ii crezi? ai vorbit in franta si ti-au confirmat?
QUOTE
Iarna trecuta s-a comportat perfect, a pornit la prima cheie si la -13 C
din moment ce ti-a mers iarna trecuta fara probleme eu nu cred ca e de la soft.. mai mult ca sigur ca e ceva mecanic
BannedHost
4 Jan 2011, 13:44
Azi iara a scartait :| Azi noapte a inghetat mai bine si cand pornesc .. scartaie .. Am si accelerat pana in 1500 tot scartaia pe urma pana in 2000 rpm parca a tacut .. a disparut scartaiala in 10-20 secunde..
Relantiul la voi cum e ? La mine sta pe 500 chiar p prima liniuta de jos si parca tremura un pic