Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: siguranta servo arsa? 1.5 kangoo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
corvindci
kangoo 2003 1.5 dci
de cateva luni am probleme cu servo electric,si pt ca nu am gasit unde e pozitioanata siguranta sau releul de la servo,am tras fire de 6mm si am pus pe direct alimetarea motorului actionandu-l cu un comutator..
daca as fi gasit unde e siguranta servo,si releul si daca nu ar fi fost arse,da ma duceam la service..dar nu ma duc la ei pana nu gasesc unde e acea siguranta si releul,ca nu am bani de aruncat la ei in buzunar..
tensiune nu vine la mufa,am izolat-o sa nu intre mizerie si deocamdata alientez direct motorul...
vreo sugestie?
FysGSM
zi ce tip e masina si tipul motorului :ceva de genu LSOA si tip motor k9k796.
corvindci
tipul FC/FC07/KANGOO K9K-A7-04
corvindci
ma ajuta cineva?
bonk
in partea dreapta a motorului e o cutie neagra si acolo ai si sigurantele si releele
siguranta este undeva la mijloc ( sunt 2 la mijloc -una pt bujii si cealalta pt pompa de servo)
wsorry
QUOTE(bonk @ 16 Dec 2010, 11:31)
in partea dreapta a motorului e o cutie neagra si acolo ai si sigurantele si releele
siguranta este undeva la mijloc ( sunt 2 la mijloc -una pt bujii si cealalta pt pompa de servo)
*




Am gasit pe net documente legate de pozitionarea releelor si sigurantelor din compartimentul motor, si iti trimit in attachment in care gasesti pozitionarea lor pt diferite tipuri de motoare de kangoo.
Am si eu o intrebare referitoare la pompa servo pt kangoo 1,5 dci. Ai demontat-o, sau pur si simplu numai ai pus alimentare directa pe mufa prin care isi lua in mod normal 12V acea pompa?
Parerea mea este ca siguranta de alimentare a pompei servo e putin probabil sa fie arsa, fiind de 80A. Releul il gasesti in cutia neagra pozitionat conform explicatiilor din pdf. Succes, si da-mi de stire la ce rezultat ai ajuns.
De cateva zile am si eu probleme cu pompa servo care nu merge deloc, am deschis busonul si rezervorul de deasupra pompei e plin. Am verificat siguranta si releul din compartimentul motor, sunt in regula amandoua. Cred ca va trebui sa desfac pompa sa ii verific periile si eventual rotorul, dar nu inainte de a incerca acelasi lucru ca si tine, adica sa vad daca in mufa de alimentare ii vin cei 12V sau nu, si apoi sa o alimentez direct.
In poze lucrurile stau cam asa:
Siguranta prin care se alimenteaza pompa este una din cele doua sigurante transparente de 80 A din coltul stanga sus, in prima poza
Releul prin care se alimenteaza pompa servo este releul rosu din stanga jos, in a doua poza.
corvindci
scuze de intarziere..ma lasasem pagubas cu servo-ul,de un an merg cu el alimentat pe direct printr-un intrerupator,urmeaza sa vand masina,si ma gandeam cu ocazia asta sa rezolv si acest aspect,pana cum motorul pompei nu a avut nimic de obiectat,de cand am curatat interiorul motorului si periile,nu a mai facut niciodata figuri..
am verificat siguranta,am verificat releul,ambele sunt bune,problema e de la faptul ca releul nu primeste curent pe bobina..cu motorul pornit am doar 0.6 volti unde ar trebui sa fie alimetarea bobinei,pinul 1 si 2 corespunzator releului
am verificat separat,daca cumva pun masa si firul de alimentare a bobinei,tot nu primeste curent,asa ca vin cu intrebarea,stiti cumva de unde vin firele la releu,din calculator cumva?eventual daca stie cineva pinul pentru servo exact de la iesirea mufelor din caluclator, sau cine are vreo idee pentru solutionarea problemei mele,il rog sa posteze
ccoto
Verifica si siguranta mica de 15A de la tabloul de sigurante din compartimentul motor, releul 409 de la servo de acolo pare sa fie alimentat.
Vezi attach 1 din mesajul lui wsorry de mai sus.
corvindci
din pacate nu la siguranta de 15A e problema..e buna,daca o scot,nu mai este alimentare la pompa de injectie,nu mai apar nici bujiile la punerea contactului..
alta idee?am verificat toate releele din comp motor..
corvindci
stie cineva care e pinul din computerul masinii care asigura alimentarea releului servo?
corvindci
de unde iau un + prezent doar dupa pornirea motorului?vreau sa alimentez cu el releul pompei servo smile.gif

26 Apr 2012, 17:15:
am rezolvat..releul nu primea curent,desi nu era nicio siguranta arsa,am tras un alt fir pus dupa o siguranta de 10 a,alimentat direct releul,iar comanda de pe - a releului o primeste de la calculator..bafta wink.gif
neagu iulian
Salutare baieti . am si eu cred aceeasi problema ca a lui corvindci adica mai exact cred ca nu se alimenteaza releul de la pompa servo .are momente cand merge pompa si momente in care nu merge . daca ma poate ajuta ccineva sa ii traga curent pe direct eu nu ma pricep la electrica . eu sunt din bucuresti . multumesc !
mike_mocy
Salutare! Am si eu Kangoo cumparat nefunctional cu 1000 de probleme. I-am inlocuit motorul, iar dupa ce l-am pus in fuctiune am constatat ca servodirectia nu merge si pompa huruia in draci. Pe langa problema cu motorul, am avut probleme si la ecu. Cel care mi-a facut ecu mi-a dezactivat din tester servodirectia, iar acum cand activez imi apare eroarea DF029 - PAS Asamblu releu circuit control, scurtcircuit la+12V (daca o dezactivez eroarea dispare). Inrebarea mea e care este releul si siguranta de la pompa de servo? Atasat aveti foto. Va multumesc!
gabimilo1
Salut, releul incercuit mai jos si una din cele doua sigurante (ar trebui sa fie cea pe care scrie 80), in pozele pe care le am apar ca fiind de la "power steering".
Gil26
@ mike_mocy, din cate tin minte motorul K9K704 de 48 kW l-ai inlocuit cu unul K9K702 de 60 kW, dar schemele electrice, locatiile, sigurantele si releele injectiei ar trebui sa fie aceleasi.
Pentru directia asistata am gasit ca sigurantele in 777 sunt F2 de 80A si F5 de 15A iar in 597 este releul 409, atasat cateva capturi (sper sa fie asa si pe masina ta)
Toate cele bune!

LE: deoarece nu stiu din ce an este motorul am adaugat si variantaB (schema diferita)
mike_mocy
Multumesc mult pentru ajutor! Inca nu am rezolvat problema, macar am identitficat-o! Nu imi vine semnal de minus din calculator nici pentru servodirectie, nici pentru electroventilator. Scuze pentru intarziere. Urmeaza sa merg din nou la cel ce mi-a umblat in calculator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.