Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calorifer infundat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
Pages: 1, 2
ReTeX
Am fost la mecanic azi ca nu mi da masina caldura. Mi a zis ca e infundat caloriferul de sub bord si ca se incalzaste numai in partea de sus . L am intrebat daca se poate curata / spala si raspunsul a fost simplu : " unu nou " biggrin.gif
Cam cat ar costa un astfel de calorifer nou / Sh ? blush.gif
renault19tse
Vreo 300 RON, dar nu stiu daca-l gasesti sa se potriveasca aftermarket.
a mai cautat johnreno si nu a avut succes.

Eu te-as sfatui sa il dai jos si sa-l cureti....poti incerca la unul de curata radiatoare.
Sau cauta unul bun pe la dezmembrari.

john reno
Salut, se poate curata caloriferul, de cumparat e cam nasol, nu se potrivesc la dimensiuni. 0763 699 923
ReTeX
Am intrebat azi la un service : de la 120 de lei la 400 de lei un calorifer nou blink.gif . Cei de acolo mi au dat acelasi raspuns: nu se pot curata !!!
daca iau unu la 120 de lei care ar fi problema? nu face acelasi luctu ca unu de 400 de lei ? biggrin.gif
djalex_bolidu
am eu calorifer.70 ron...0765808115
ReTeX
QUOTE(djalex_bolidu @ 4 Dec 2010, 19:44)
am eu calorifer.70 ron...0765808115
*



Multumesc de raspuns djalex_bolidu dar am gasit la un magazin cu 90 de lei si cred ca am sa-l comand de acolo. Stii si tu cum e cu lucru nou rolleyes.gif
djalex_bolidu
Pretul nu era batut in cuie..tongue.gif oricum ce e nou e nou daca e Valeo sau ceva calumea ca daca e nou si e facatura turceasca mai bine nu...wink.gif)
ReTeX
QUOTE(djalex_bolidu @ 5 Dec 2010, 10:44)
Pretul nu era batut in cuie..tongue.gif oricum ce e nou e nou daca e Valeo sau ceva calumea ca daca e nou si e facatura turceasca mai bine nu...wink.gif)
*



Nu bag mana in foc ca la pretul asta ar fi Valeo dar ma intereseaza sa mi fac treaba cu el si sa nu inghet la volan pe vremea asta biggrin.gif
danyncs
salut,am si eu aceiasi problema cu 19-le meu,nu imi baga caldura,numa cand dau pe picioare sa vina aerul,crezi ca ar fi si al meu infundat?se da greu jos?(daca ar fi infundat),si cum imi dau seama daca este?mersi mult
djalex_bolidu
La tine cred ca este o problema la clapetele de directionare a aerului...
ReTeX
Cel mai bine mergi la un mecanic sa ti dea un verdict avizat . El va verifica furtunele daca se incalzesc si multe alte chestii. Asa am procedat si eu si zic ca e mai bine decat sa investesti in calorifer si manopera ca dupaia sa ai surpriza sa constati ca nu s a schimbat nimic.
aliynutz_84
sal. vezi ca eu am cumparat de pe autokarma.ro si a fost doar 100 de roni plus vreo 25 transportu si lam nimerit din prima si lam montat si foarte usor spre mirarea mea si functioneaza si perfect.
ReTeX
Ca sa montezi radiatorul asta , tre sa desfaci acolo sub bord sau se monteaza direct? nu m am uitat niciodata acolo jos si drept sa zic nu stiu unde vine radiatorul. Ma gandesc ca daca e asa usor de montat , sa nu mai cheltui bani la mecanic si sa l fac singur biggrin.gif
vepman_ro
Din cunostiintele mele trebuie sa dai bordul jos pentru a schimba acel calorifer. nu ai cum sa il scoti, loveste in pedale . Nu stiu ca cineva sa fi gasit o alta solutie.
john reno
Salut, trebuie desfacut bordul, tras putin in afara si dupa aia ridicat putin, dupa care tragi de blocul de incalzire cat sa treaca , caloriferul de pedale. Nu trebuie sa scoti blocul ala de tot, eu asa am facut. Si se curata sigur, cu apa fierbinte si acum am caldura in masina nici nu pornesc ventilatorul. ti-am lasat un nr de telefon daca mai vrei ceva indicatii
ReTeX
QUOTE(john reno @ 6 Dec 2010, 09:57)
Salut, trebuie desfacut bordul, tras putin in afara si dupa aia ridicat putin, dupa care tragi de blocul de incalzire cat sa treaca , caloriferul de pedale. Nu trebuie sa scoti blocul ala de tot, eu asa am facut. Si se curata sigur, cu apa fierbinte si acum am caldura in masina nici nu pornesc ventilatorul. ti-am lasat un nr de telefon daca mai vrei ceva indicatii
*



Am intrebat 2 mecanici dintre care unu e sef de service si amadoi mi au zis ca nu se poate curata sub nici forma dry.gif . Astia cred ca nu sunt sanatosi la cap . ar trebui sa le arat postul tau sa vada si ei ca altii au reusit sa curete ceea ce ei cred ca nu se poate curata blink.gif
john reno
Se poate garantat, eu l-am facut la sfatul altor colegi de forum si acum pe frigurile astea merg si eu in tricou, asa caldura am in masina.

6 Dec 2010, 10:42:
Si deja apucasem sa-l curat.
ReTeX
Pentru o curatare mai buna recomanzi doar apa calda sau se pot folosi si alte substante pentru rezultate mai bune. Acum stii si tu , infindat infundat dar depinde CAT de infundat este biggrin.gif
john reno
Apa fierbinte nu calda si un praf de curatat merge

6 Dec 2010, 10:47:
lasa un nr de telefon
ReTeX
Multumesc pentru sfat. Am sa ma duc sa mi l dea jos sa incerc sa l curat eu . Presupun ca dupa ce l-ai spalat tot apa calda " ti a spus " ca l-ai curatat cum trebuie. Ideea e sa nu l curat si cand il pun pe masina sa constat ca nu l am curatat bine si trebuie dat iar jos biggrin.gif

am numarul tau. te sun saptamana asta daca mi l da jos de pe masina si iti cer detalii . sper sa nu am probleme si sa ma ajute si vremea.
john reno
Ca sa-ti dai seama daca l-ai curatat bine, cind bagi apa firbinte in el trebuie sa se ancalzeasca imediat si nu poti sa tii mina pe el

6 Dec 2010, 11:02:
mai bine ti-l dai jos singur, tu tragi de el ca la masina ta, mecanicul trage tot ca la masina ta, sper ca ai inteles
ReTeX
Pai de asta ziceam ca apa calda " iti spune " daca ai facut treaba buna sau nu biggrin.gif
dj_bonssay
Sa nu bagi solutii alcaline sau acide foarte puternice. Cauta in principiu ceva acid dar cu pH pana la maxim 5 - neutru fiind 7 (solutiile acide dizolva piatra de apa si rugina). Chiar si asa, nu tine foarte mult timp solutia preparata in radiator... daca e uzat o sa pocneasca. E posibil sa gasesti in comert solutii de curatat radiatoare... cred ca aveau cei de la 2x2. Bafta!
ReTeX
Deci haideti sa va spun o bomba pe care am vazut-o pe un forum Daewoo . Un individ a folosit CALGON blink.gif ca sa curete caloriferul
Citez: " fratilor simplu!!! CALGON!!! o cutie de calgon o pui intro oala si o fierbi! si apoi in motor! faci 100-200km si il dai afara!!! si ai sa vezi rezultate! eu asa am facut si a dat ceva rezultate!!! "

Cum vi se pare solutia individului ? te scuteste de dat jos caloriferul ? biggrin.gif are vreun efect? unsure.gif
tynn
E posibil sa atace radiatorul sau alte componente ale instalatiei de racire si sa dai de probleme mai mari. Calgonul este conceput sa curete componente de inox din masina de spalat. Nu se stie cat de coroziv este fata de aluminiu, fonta sau bronz.
djalex_bolidu
Pentru curatat este foarte bune OTETUL de bucatarie..fara caterinca.
john reno
fratilor nu mai umblati cu solutii deastea, dati caloriferul jos ,e sfinta treaba asta
ReTeX
QUOTE(john reno @ 6 Dec 2010, 21:07)
fratilor nu mai umblati cu solutii deastea, dati caloriferul jos ,e sfinta treaba asta
*




Aici ai dreptate blink.gif
vepman_ro
o solutie ideala fara a da jos caloriferul , pentru cei ce dispun de un furtun cu presiune :
se demonteaza un furtun de la vasul de expansiune si celalat echivalent de la radiatorul de incalzire , se optureaza celelate furtune ce duc la motor si se introduce un furtun cu apa de la robinet in sens invers circularii normale a lichidului din sistemul de racire.
dj_bonssay
Cum am spus si mai inainte cauta o solutie slab acida. Otetul fiind un acid slab poate rezolva problema. Acum conteaza cat de mari sunt depunerile... daca sunt mai multe straturi uscate unul peste celalalt plus concentratia otet - apa. Oricum daca ai timp si un garaj, da-l jos si fa treaba calumea. Bafta!

Calgonul probabil ca are protectie la materiale sensibile, avand in vedere ca il bagi in masina de spalat unde ai si materiale sensibile si componente de cauciuc... eu unu m-as uita atent la ce scrie pe prospect...
aliynutz_84
acuma depinde cat e de infundat. eu l-am curatat de vreo 3 sau 4 ori si cu apa cu presiune de la spalatoriile auto si cu mister musculo si cu apa fierbinte si tot nu a mers. cand l-am montat pe ala nou a fost a treia oara cand am desfacut bordu. daca o sa desfaci bordu pentru prima data sigur o sa ti se para greu ca asa mi sa parut si mie.

andishors
mi se pare o munca degeaba sa scoti caloriferul ca sa il cureti si apoi sa il pui la loc. daca vrei sa il schimbi merita sa dai bordul jos, daca nu, nu are rost sa iti complici viata aiurea... eu am dat bordul jos la un r5 si a fost destul de naspa + ca ocupa mult timp si trebuie sa acorzi destul de multa atentie... de curatat se poate curata si "pe loc" ! eu nu stau la bloc si am de unde sa obtin apa cu presiune(nu de la chiuveta). sfatul meu e sa incercati sa il curatati fara sa il dati jos. pe frigul asta nu cred ca va face placere sa va desfaceti jumatate de masina...
ReTeX
Azi am fost la un magazin de piese si tipu de acolo mi a zis aceeasi treaba. La o spalatorie cu apa calda sa desfac nustiu ce furtune si sa bag apa pe acolo. Chiar nu am habar despre ce furtune vorbea biggrin.gif . Nu prea ma privep la motoare asa bine incat sa stiu care furtun e tur care e retur , care duce la calorifer etc etc. Mie tre sa mi deseneze cineva sau sa mi arate la fata locului despre ce e vorba ca sa stiu ce am de facut tongue.gif
john reno
ai zis caai numarul meu, suna sau da un bip si te ajut, e simplu si daca ai o spalatorie aproape, o rezolvi in juma de ora
ReTeX
Am numaru tau

Daca ajung maine la spalatorie iti dau un telefon sa mi explici cum sta traeba. O incerc si pe asta ce sa fac biggrin.gif . Daca nu merge ii iau unu nou pana la urma. Zilele astea n am avut cum sa ma ocup de masina ca au fost niste temperaturi groaznice pe la mine blush.gif
vepman_ro
Retex hai ca iti desenex eu ..si explic ....

Te uiti pe poza si vezi caloriferul tau este nr 4.
Constati c aun furtun duce din calorifer direct in vasul de expansiune. Bun desfaci furtunul dela vasul de expansiune.
Dai jos filtrul si capacul de filtru pentru a a vea acces la celalatcapat de furtun .
Daca te uiti bine sub capaculd eplastic al filtrului ( capac inferior) constati ca dintr-un teu iti pleaca un furtun in habitaclu masina.Incerci sa desfaci si acest furtun. Iti recomand s anu incerci a le desface direct de pe stutul caloriferului pentru c anu ai pozitie de strangere , manevrare si verificare. Mergi la capetele furtunelor implicit teul de restrictionare ( are orifiiiu de 3-4 mm in interior ) si celalat la vas expansiune. Bun.. toate bune pana acum . Incerci sa bagi apa sub presiune ( dela chiuveta )pe furtunul care l-ai desfacut de la vasul de expansiune. Mare grija cu celalat furtun s anu te stropesti tongue.gif E indicat ca jetul de apa s anu fie uniform pentru a disloca mizeria din interiorul caloriferului.
In momentul in care constati ca apa este curata schimbi la celalat capat si introduci si aici apa sub presiune. In mod normal acum s epresupune ca ai un calorifer curat . Asta in cazul in care nu ai depuneri masive pe radiator sau nu sunt canale colmatate. Ar mai fi o solutie sa introduci tot felul de substante care dizolva rugina si curata dar aici mergi pe riscul tau ,iindemanarea si norocul tau .
Poti folosi otet alimentar 30-60min, detartrant Nufarul 20-30min sau solutii speciale pt curatare radiator. BNu recomand in momentul d efata ca nu se stie poate distrugi garnitura cauciuc sau perforezi caloriferul si vremea nu permite sa desfaci bordul.
Acum ins ens invers strangi furtunele la loc , pui diferenta de apa si antigel si faci aerisirea siostemului d eracire. IN mod normal ar trebui sa simti diferenta in masina.
Apropo daca tot ai desfacut furtunul d epe teula cela verifica ca orificiul din interior sa nu fie imbagsit cu mizerie ( foloseste o scobitoare sau ceva delem ) .
Spor la munca !
ReTeX
Ehe asa dictionar mai zic si eu biggrin.gif . Multumesc mult pentru explicatii . Am bagat la cap si am sa aplic ce am citit aici. Dupa ce rezolv cazu vin cu amanunte - bune sper eu tongue.gif in caz ca nu fac vreo boacana blink.gif . Ideea e sa ma ajute putin vremea ca pe -10 grade nu cred ca e indicat sa fac operatiunile astea

13 Dec 2010, 17:34:
Dupa cum ziceam aseara , vin cu detalii dupa ce termin curatarea biggrin.gif

vepman_ro mi-ai fost de mare ajutor cu explicatiile dar mai ales cu schema pe care ai pus-o si am luat-o cu mine tongue.gif

Am fost la spalatorie si am bagat presiune in ambele furtune. Problema cea mai mare a fost ca baietii de acolo nu aveau apa calda dar oricum a iesit mizerie si rugina cu tona din caloriferul meu. Rezultatul este bun dar nu exceptional. Masina a inceput sa dea caldura dar nu la capacitate maxima. Probabil ca lipsa apei calde a facut sa nu iasa toata mizeria din calorifer. Pe o scara de la 1 la 10 sa zic ca sunt multumit undeva la 6-7 de rezultatul obtinut. Cu siguranta voi repeta operatiunea si cu apa calda sa vad ce rezultate voi obtine . Stateam si ma intrebam daca nu ar fi bine sa curat toata instalatia de apa aia plina de rugina ca degeaba curat caloriferul daca intra in el mizerie din nou . Pentru asta poate mi deseneaza vepman_ro cum se procedeaza biggrin.gif

@john reno : nu te am mai sunat astazi pentru ca incet incet am rezolvat problema si nu avea rost sa te deranjez. Oricum mersi de bunavointa.

Acum revin la voi cu o rugaminte. Am fost sa mi iau panoul de la " clima " tongue.gif si la dezmembrari nu am gasit. Am 2 butoane rupte de acolo si singurul functional este butonul de ventilatoare . Singura solutie este sa l schimb tot din cate am inteles . Va rog daca aveti asa ceva sau daca se gaseste pe la voi prin oras un panou de asta sa-mi dati si mie un semn ca vreau sa cumpar blush.gif

despre asta e vorba

user posted image
dj_bonssay
Problema cu caldura din habitaclu nu se rezuma doar la curatarea caloriferului (prin orice metoda.. ori ca-l dai jos ori ca-l cureti pe masina). Imaginati-va ca mizeria aia care e in circuitul de racire nu este elimanata in totalitate. Pentru un efect cat mai bun, corelat cu curatarea caloriferului, trebuie curatata si instalatia de racire, respectiv traseul din motor si din radiator. Avantaj - daca faci asa, mai multa caldura nu poti sa ai.... Dezavantaj - trebuie cumparat antigel, apa distilata si poate o solutie de curatat traseul de apa din motor (recomand solutiile de la 2X2). Bafta!
Inca ceva... se pare ca si eu ar trebui sa fac operatiunile astea. Vepman.. vreau si eu o schema cu pozitionarea suruburilor de la bordul de PH2. Multam!
ReTeX
Ma instersa o metoda " corecta " de curatare a instalatiei. Am zis ca nu prea ma pricep dar daca cineva imi deseneaza smile.gif) ma prin repede. Vreau sa curat si instalatia de toata apa aia mizerabila
tynn
QUOTE(dj_bonssay @ 14 Dec 2010, 15:04)
... si poate o solutie de curatat traseul de apa din motor (recomand solutiile de la 2X2).

Am folosit si eu acum cativa ani solutia de la 2+2 cand am schimbat antigelul si de atunci a inceput sa-mi curga radiatorul...
aliynutz_84
si eu am folosit cand imi era infundat solutie de curatat si no sa mai folosesc niciodata. dupa ce am golit instalatia mi-a facut niste spume de abia am scapat de ea, am golit de o gramada de ori apa din motor si am lasat apa sa curga de la pompa din fantana prin instalatie si abia am scapat de spuma.

retex stai linistit ca pana la urma tot o sa cumperi unu nou, asa am fost si eu, dupa ce-l curatam " o brici imi da caldura acuma" dupa o sapt. sau daca era minus afara ciuciu caldura. acuma cu asta nou cum se ridica un pic acu cum se simte deja caldura.
ReTeX
Pai cam asa e. De aia vreau sa curat toata instalatia de mizerie pentru ca nu sunt multumit 100% de caldura pe care o am. Daca ma duce in iarna asta e bine ca e nasol la capitolul Investitii biggrin.gif
dj_bonssay
[quote=tynn,14 Dec 2010, 17:54]
Am folosit si eu acum cativa ani solutia de la 2+2 cand am schimbat antigelul si de atunci a inceput sa-mi curga radiatorul...
*

[/quo

Pai ori ai folosit alta solutie, ori nu ai facut dilutia cum scrie pe flacon, ori ai lasat mai mult timp solutia in motor (tipic romanesc... sa iasa bine!!!).... ori (si asta mi se pare explicatia), masina fiind batrana, radiatorul fiind si el poate cel original, era corodat in interior si solutia fiind puternica o data cu rugina a "curatat" si radiatorul. Bafta!

14 Dec 2010, 22:20:
QUOTE(aliynutz_84 @ 14 Dec 2010, 21:42)
si eu am folosit cand imi era infundat solutie de curatat si no sa mai folosesc niciodata. dupa ce am golit instalatia mi-a facut niste spume de abia am scapat de ea, am golit de o gramada de ori apa din motor si am lasat apa sa curga de la pompa din fantana prin instalatie si abia am scapat de spuma.

retex stai linistit ca pana la urma tot o sa cumperi unu nou, asa am fost si eu, dupa ce-l curatam " o brici imi da caldura acuma"  dupa o sapt. sau daca era minus afara ciuciu caldura. acuma cu asta nou cum se ridica un pic acu cum se simte deja caldura.
*




Spuma aia era mizeria din radiator...
vepman_ro
dj_bonssay ...schema de desfacut bordul nu o mai tin minte concret in ce parte era situata inmanualul format electronic sis incer am f putin timp la dispozitie sa dau search dupa ea. eventual vb pe PM sa-ti las in format electronic manualul si sa faci tu surfing prin el ..
Dina ducere aminte sunt 4 suruburi importante doua sub capacele de boxe , doua unul in stag in josul bordului unde ai doua capacele in aceasi culoare cu bordul ..si apoi dai masca d ela volan ( d ela coloana de directie ) desfaci firele d ela comanda panou vent-caldura-pozitionare , dai cablul jos de kilometraj etc ..


Retex ..varianta propusa d emine a fost una simpla , provizorie , si cu risc minim . Poti folosi cum am zis si solutiii de curata dar cu riscul de a strica ceva , un cauciuc , un oring, o conducta etc.
Indicat ar fi fost sa dai si radiatorul jos sa il cureti sub jet de apa , sa ii pui solutie, sa scoti toate furtunele sa le speli la interior , sa scoti bazinul de expansiune si sa il freci bine .. dar necesita foarte multa manopera si vremea nu cred ca iti permite.
Ai dreptate mizeria din motor poate merge din nou la calorifer dar este o solutie provizorie.
Iti doresti sa dai bordul jos ?
Iti doresti sa cureti toata instalatia ?
Iti doresti sa schimbi caloriferul?

Le poti face pe toate ce este drept dar gandestete bine inainte sa te apuci smile.gif
ReTeX
Nu mi doresc sa dau bordu jos si sa fac toate operatiile astea pe vreme de - 10 grade. Vroiam sa fac tot la spalatorie cu apa sub presiune o curatare . Ideea e sa o fac fara a demonta jumate de masina . Tot ceva asemanator cu ce am facut la calorifer : sa scot niste furtune si sa bag apa cu presiune sa se mai duca si din restul instalatiei rugina si mizeria blush.gif
vepman_ro
Bun , ceva asemanator ar fi sa scoti furtunele d ela radiator , sa golesti apa actuala din motor si sa speli si radiatorul cu apa , dupa care completezi la loc cu antigel. Nu este o operatie complexa si ai avantajul ca scapi de rugina din radiator si din instalatia de racire. 100% nu scapi dar nu iti indic sa folosesti solutii ca nu stii ce se intampla si dai in altele pe urma.
Pt a elimina partial toata apa din mototr poti porni motorul 5-10 secunde cu furtunuele de la radiator scoase pentru ati elimina toata apa din motor .. mare grija si la termostat .
tynn
Sau cel mai bine desfaci surubul special prevazut in bloc ( in spatele motorului, deasupra pompei de ulei). Eu zic ca e metoda cea mai sigura de a goli complet instalatia de racire.
cosmonwo
Salut! La al meu R19 schema de principiu a instalatiei de racire este diferita, in sensul ca "Inlet Manifold" 5 este inseriat cu Caloriferul 4. Adica apa ce iese din blocul motor trece prin galeria de adimisie (unde se raceste) dupa care se duce direct in calorifer lasind acolo caldura ramasa. Configuratia asta nu am regasit-o in niciuna din schemele de principiu referitoare la tipul asta de motor. Si banuiala mea este ca asta e si cauza din care nu face caldura in habitaclu asa cum ar trebui. Atasez desenul cu schema care reprezinta configuratia REALA impreuna cu urmatoarele intrebari:
- a mai vazut cineva configuratia asta (este normala)?
- ce se poate intimpla daca refac instalatia sa fie ca cea din desenul original?

Multumesc!
vasilache
Salutare

Am desfacut bordul insa trebe sa mentionez ca trebuie desfacut si ventilotaorul din exterior altfel carcasa de plastic care tine radiatorul nu isi da drumul abia se misca, astfel am reusit sa misc si sa trag de radiator insa nu iese numai jumatate pt ca agatza in mecanismul de directie al volanului , probabil ca nu am scos bordul suficient ins anu mai vine ceva il tine si fiind di intunric nu vad ce, mentionez caam desfacut toate surubele care tin bordul , cablul de kilometraj ar fi o treaba insa are joc nu e intins nu m-am atins de el pentru ca nu stiu sa il scot. Mai are cineva idei? V-as fi foarte recunoscator
mr_bombastic_dma_r19
baieti, toate ca toate dar nu a spus nimeni nimic despre furtunele care intra direct in calorifer, acolo intra doua furtune care mai au o gaura mica exact la capatul furtunelor care intra in radiator, ce se intampla dk blochez gaura aceea, o sa treaqca apa prin calorifer cu mai multa presiune, atat? banuiesc ca stiti despre gaura aceea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.