Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontare/ungere aeroterma
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
ric26ct
Am reusit sa scot aeroterma din bord pentru a o unge. Aveam un chitait enervat pe treptele de mijloc 2,3,4,5 si cum la clima sta mai mereu pe aceste turatii ma dispera zgomotul.

Ca si necesar pentru a incepe lucrarea este nevoie de:
- cheii inelare sau fixe de 10 si 13
- lanterna
- torox (nu stiu exact dimensiunea)
- ulei pentru mecanisme fine
- pensula (pentru curatat praful)
- carbuni pentru aeroterma (obtional)
Dupa ce te asiguri ca ai toate cele de sus te apuci de treaba, operatiunea de demontare si montare dureaza 5 ore (Cel putin la mine atat a trebuit)

1.Incepi prin desfacerea panoului de sub volan
[attachmentid=1627676231] [attachmentid=1627676242]
2.Scoti conducta de venilatie pt piciore si locurile spate
[attachmentid=1627676241]
3.Desfaci pedalele de acceleratie si frana (ai grija la extragerea mufelor mufe mai bine le scoti dupa ce desfaci pedalele) Pedala de acceleratie e prinsa in 3 piulite de 10 iar cea de fra na in 4 piulite de 13.
[attachmentid=1627676243] [attachmentid=1627676244]
4. Dupa ce ai reusit sa faci cele de sus ai acces la aeroterma, este situata in partea de sus a bordului, se roteste in sensul invers acelor de ceasornic apoi se impinge in sus clema de fixare.
[attachmentid=1627676247]
5.Acum partea cea mai dificila e sa gasesti o pozitie pentru scos aeroterma de acolo, insistati ca o sa iasa pana la urma.
Poze cu aeroterma
[attachmentid=1627676248] [attachmentid=1627676249]

Se curata bine de praf cu pensula se verifica carbunii si se ung cele doua lagare.

Se procedeaza in sens invers pentru montare. ATENTIE la contactorul de franare sa fie reglat cum trebuie!!!!
Succes !!!!!
Pentru cei care nu vor sa se deranjeze si vor sa puna pe altul sa faca operatiunea le stau la dispozitie in Constanta contactare pe mail sau PM
99AIM
Bravo,acum cred ca am descoperit unde-mi canta un greiere sub cochilia volanului,sigur freaca firele de conducta ia de aer cald ce duce in spate, tot respectul meu pentru tutorial.
clr
QUOTE(ric26ct @ 28 Nov 2010, 20:04)
Am reusit sa scot aeroterma din bord pentru a o unge
.....


Informatii extrem de utile. I-am dat pm lui Liviu in ideea ca poate ti-l muta la tutoriale intr-un topic nou. Sau poate dai tu un copy/paste acolo.
ric26ct
Mersi pt aprecieri, o sa incerc sa il mut la tutoriale, dar mai bine o face un moderator ca eu nu prea ma pricep cu mutatul biggrin.gif
RamboX la mine cablul ala alb e de la cruise control, nu toate au cablu tras pe acolo
SorinCT
Intradevar o bijuterie de tutorial. Am avut parte zilele astea de niste zgomote pe la aeroterma si eram speriat ca voi fi nevoit sa fac masina bucati. Pare relativ simplu de facut.
Multumim pentru tutorial!
ric26ct
Daca ai rabdare si nu te grabesti, treaba e relativ simpla, trebuie doar sa iei in calcul pozitia foarte incomoda de lucru.
Am uitat sa specific ca in momentul extragerii aerotermei din bord ar fi bine sa aveti decuplat din mufa senzorul responsabil cu razele solare de la clima, cablul lui trece prin zona si riscati sa il smulgeti din mufa.
Multa bafta celor care incearca si ma bucur ca am putut ajuta!
ncristi
Excelent tutorialul smile.gif
gabelu
F interesanta treaba... Felicitari ...Pe cei de la service cand i-am intrebat daca se poate unge aeroterma mi-au zis ca e capsulata si ca nu se poate....

Poti pune si o poza cu ce anume ai uns pe acolo?
ric26ct
Au pe jumatae dreptate, adica este intradevar capsulata in sensul ca nu prea ai cum sa scoti rotorul sau sa desfaci palele ventilatorului de pe ax, dar de gresat se greseaza foarte simplu cu ulei de mecanizme fine. Iti trebuie o seringa cu ac si bagi ulei in extremitatile aerotermei. Din pacate nu am facut poza in momentul ungerii. Aeroterma se scote si din cutia aceea neagra deci ai acces si la lagarul din zona carbunilor.
Probabil ca ei au inteles ca vrei sa o demontezi bucati si sa o bobinezi. biggrin.gif
bogdan1978buc
Super felicitari, daca era vara ma bagam si eu sa o super curat, acum pe ploile astea abia mi-am rezolvat contactul la senzorul de temperatura apa si cele de la filtrul de motorina.
Cu prima ocazie ma bag si eu smile.gif
Toata stima!
M i h a i
Vecinu'...cand te bagi sa ma chemi si pe mine.. smile.gif oricum...rahatul asta...facut de Valeo..care produce numai rahaturi...tot ce este valeo pe megane pica... are un cod?se poate cumpara noua de la reno? si la mine scartaie..urat rau...momentan merge...noroc cu cd playerul...
19vik
Cod 7701056965, reperul este folosit doar la Megane 2 (adica sa nu cautati de Logan sau alte prostii), pret aprox 200 euro.
M i h a i
Multumesc pt Cod... wink.gif wow...peste 800 lei un ventilator? oricum..este ceva normal..scump si de proasta calitate...precum contactorul ala din volan... daca il va da jos Bogdan si o sa rezolve ceva cu el o sa ma apuc si eu...daca nu il las asa pana crapa... la mine face numai iarna cand dau pe cald...vara cand dau pe rece nu are nimic..probabil sa incalzeste..deranjant rau..parca este clasicul carut de butelie...
ric26ct
Nu se merita sa o cumperi doar pentru faptul ca scartie, intra pe site-ul valeo si vezi ca s-ar putea sa gasesti acolo aeroterma.
nr1_gogon_1979
adica nu trebuia sa dau bordul jos cand am schimbat porcaria de aeroterma????

166.gif
SorinCT
radmasa.gif
Macar acum nu mai ai greierasi (glumesc).
LUC1AN
Mama ce e acolo radmasa.gif
nr1_gogon_1979
pentru mine ramane un mister cum scoti pe acolo aeroterma,din cele de mai sus am inteles ca ti-a luat 5 ore aceasta operatiune,nu vreau sa fiu carcotas dar sa demontezi 2 pedale si sa scoti aia de acolo mi se pare cam mult.oricum,a mea vad ca da iar semne de oboseala(am cumparat una noua de la augsburg,valeo era undeva la 8 mil si nu am vrut sa dau atat pe ea) si cred ca daca nu dau masina pana se duce de tot asta o sa incerc sa o scot cum ai scris tu.daca a mai incercat cineva si a reusit operatiunea descrisa mai sus va rog sa postati,eventual cu poze.
ric26ct
5 ore am facut pentru ca nu stiam nimic din ce urmeaza, de fiecare data analizam bine inainte sa desfac ceva, acum daca as repeta operatia nu cred ca mi-ar lua mai mult de 2 ore, dar cand o faci prima oara sti cum e. Plus ca am acordat o maxima atentie curatirii ventilatorului. Iar pozitia de lucru este aiurea de tot iti trebuie minute bune de odihna dupa fiecare operatie.
solidconvert
Acum o ora am terminat de demontat/montat/curatat/uns/fu**t, aeroterma... in viata mea nu mai fac asa ceva... next time cand o sa scartaie/fluiere nu ii mai fac nimic... doar dau anunt pe autovit... mad.gif
Demontare pedale acceleratie+frana

[attachmentid=1627697647]
[attachmentid=1627697649]

asta este spatiul prin care m-am jucat cu cenzuratul de aeroterma

[attachmentid=1627697650]

si in sfarsit asta este locul unde trebuie sa intre aeroterma

[attachmentid=1627697652]


completez cu cateva poze cu lagarele:
pentru acces la partea/lagarul din spate se demonteaza cele trei cleme-

[attachmentid=1627697640]

ungere lagar inferior

[attachmentid=1627697643]

ungere lagar superior

[attachmentid=1627697644]

Cea mai tare faza: m-am chinuit de mi-au iesit ochi din cap s-o bag la loc... si s-o scot de acolo, dar bagatul la loc este nepretuit... wink.gif de altfel ca si pozitia in care se lucreaza tot timpu'...
A... sa nu uit: timp efectiv de lucru aprox. 5 ore... mad.gif
P.S.: clema care blocheaza aeroterma sa nu se desfileteze de acolo nu se impinge in sus cum sustine initiatorul thread-ului ci se apasa in jos... cel putin asa este la mine... bine ca n-am insistat ca o rupeam pana la urma...
cheile folosite au fost un torx T7 parca si o tubulara cu crichet de 13+surubelnita medie dreapta(pentru demontat caracasa aerotermei... atat.
SwatKat
La mine nu mai functiona decat atunci cand dorea... ba pornea dupa 5-10 min de mers cu masina, ba dupa o oprire nu o mai mergea iar. pe la jumatate din viteza facea un huruit...

Asa ca am lua una noua Valeo, la 330 lei. Garantie 1.5 ani. Montata in service (Serus). Cred ca cu totul a durat maxim juma de ora.

Macar nu m-am chinuit 5 ore.

NU ca as subaprecia munca voastra, insa oricum, la talentul meu, nu ma bag la desfacut pedale etc..

Plus ca am postat ca exista deci o alternativa la piesa de origine care costa 1100 lei.
solidconvert
Pretul pare ok dar din pacate majoritatea pieselor care cad pe masina asta sunt valeo si sunt de tot cenzuratu'... eu unul n-as platii pretul ala pe valeo, decat daca poate ar fi cu tot cu manopera... altfel nu merita... wink.gif
SwatKat
@Solid: ok, si ce piesa pui in loc? Nu stiu sa existe alta marca si din ce am vazut ca a spus gogon_1979, ca ar fi luat din Augsburg ventilatorul, si piesa noua ii picase nu dupa mult timp..

Si la mine in dec 2009 s-a blocat pentru prima data, au dat la service cu spray probabil la lagare, insa anul asta in dec a murit de tot... baraia urat, nu pornea.. etc.

In fine, bine ca ai rezolvat si nu mai baraie, sper sa tina mult... Eu cred ca de vina e si praful mizerabil care exista peste tot in RO
aLecsunder
Vorbeam in seara asta cu un mecanic de la un service important din Bucuresti si zicea ca problema asta se rezolva foarte simplu . Se gaureste capacul aerotermei cu un spiral subtire , se baga vaselina spray , se da drumul la ventilatie la putere maxima pret de cateva minute apoi gaura este astupata cu putin silicon. Nu garantez , nici macar nu va sfatuiesc , e doar o metoda a celor de la multe servisuri de a scoate frumosi , povestita de aceasta cunostinta.
99AIM
Ideea nu e rea mai ales ca se poate lucra pe sus daca se da jos consola centrala,ia sa studiez pb ca poate o aplic chiar daca nu am pb.
aLecsunder
Asta a zis ca nu e nevoie sa desfaci mai nimic.
solidconvert

destul de ciudat sa nu fie nevoie sa desfaci nimic... nu prea vad pe unde sa ai acces...

QUOTE(SwatKat @ 19 Feb 2011, 20:06)
@Solid: In fine, bine ca ai rezolvat si nu mai baraie, sper sa tina mult... Eu cred ca de vina e si praful mizerabil care exista peste tot in RO
*


Normal ca daca nu aveam ce sa fac altceva schimbam piesa fara sa stau pe ganduri... wink.gif ce nu-mi place insa este ca o schimb cu o piesa de aceeasi calitate indoielnica ca si originalul... oricum sa vedem cat tine acum...

P.S.: dupa ce am uns acolo lagarele am pus si vaselina in capatul in care se vorbeste mai sus fara sa gauresc capacul pentru simplu motiv ca demontata fiind aeroterma, am avut acces...
M i h a i
Pica pentru că sunt anumite loturi care sunt gandite ca să pice la un interval de timp mai scurt.Asa sunt piesele Valeo si nu numai.Eu am schimbat la 25.000 flansele+rulmenti pentru ca erau praf , iar acum am 110.000 km si nici pic de problema.Tot eu conduc masina , iar masina este condusa in acelasi stil pe aceleasi drumuri . Sunt piese din loturi mai ''sensibile'' wink.gif Sunt multe piese ''sensibile'' pe megane.Vreti sa nu pice nimic mai ales la o masina pe care o cumperi ieftin?Asta este si ideea.O iei ieftina si pe urma bagi banu.
aLecsunder
Vorba unor colegi , e cel putin un Mercedes la costurile de intretinere.
nr1_gogon_1979
astazi mi-a picat de tot porcaria de aeroterma,nu mai porneste deloc,a mai facut o figura acum vreo luna de zile si dupa ce i-am dat o palma a luat-o.astazi nu a mai pornit deloc si am innebunit de frig de la serviciu spre casa.maine incerc sa desfac ca si voi,daca resusesc dau o mare bere.am uitat sa precizez,aeroterma noua am cumparat-o de la augsburg acum 1 an...o porcarie ordinara
ric26ct
Inainte sa desfaci tot, verifica mufele de langa pedala de acceleratie. Poate nu face contact mufa.
@solidconvert ai dreptate nu se impinge clema, e asa cum ai spus se apasa pe ea. Scuze pentru eroare
nr1_gogon_1979
dupa ce am inghetat ca un c...t dimineata si mi-a nins inauntru pt ca am mers cu geamurile deschise sa nu se abureasca in timp ce stergeam parbrizul cu servetele.... era o mufa care nu facea contact calumea. post-336-1110552439.gif
culmea este ca m-am precipitat si am cumparat si aeroterma,asa ca aviz doritorilor;am de vanzare aeroterma la super pret,cine doreste sa ma contacteze pe privat.
alinmyk
Am demontat si eu aeroterma pentru "greieras" si am constatat ca am si carbunii f uzati, ma poate ajuta cineva unde pot gasi carbuni pt motorasul aerotermei? Va multumesc anticipat...
espacern
Da carbuni jos de pe motorasul tau si du-te cu ei in mana la un magazin de piese auto.
Gasesti seturi de carbuni diferite si printre ei se gaseste si un set asemanator cu cei ai tai.
La fel am facut si eu:am gasit un set de carbuni cu 5 lei!

Numai bine!
alinmyk
...multumesc "espacern" un sfat de luat in seama, sincer am incercat azi dar am fost la unul singur iar raspunsu a fost ca nu aduc asa ceva... am renuntat dar dupa incurajarile tale am sa fiu mai perseverent... Am mai vorbit cu cineva de la Micromotoare Pitesti unde candva se fabricau astfel de motorase...
ric26ct
Poti incerca sa iei un set de carbuni oarecare, care sa se apropie de dimensiunile celor originali si sa ii aduci tu la cotele necesare prin smilgheruire.
alinmyk
... multumesc frumos colegii pentru sfaturi, am gasit la "domnul Copos" la Micromotoare (ANAIMEP), ceva apropiat mai trebuie doar o latura ajustata...
Pt cei interesati un amanunt extrem de important daca aveti nevoie sa cautati numai carbuni AUTO ceilalti (220v) nu sunt buni chiar daca se potrivesc, cei auto au granule de cupru in componenta ( sunt mai rosiatici la vedere), pana am gasit am folosit carbuni de alternator de "vechea" DACI sunt putin mai subtirei dar au mers pana am pus ce trebuie, merg f. mult cu masina si nu puteam sta fara aeroterma acum...
Multumesc inca odata.... cu stima si multumiri
MariusDutu

Gogon, nu tepot comtacta pe PM. Ma intereseaza aeroterma cum putem lua legatura. Tel meu este 0722364082. sau dutu_marius77@yahoo.com
espacern
Asa arata un set de carbuni care poate sa inlocuiasca setul original.
Ca in poza atasata.
Undeva mai sus se vad si cei originalii.
Pretul este de 10 lei(nu 5 cum am scris gresit mai sus).

Numai bine!
VyRuZ
Hop și eu cu greierașul. Ronțăie umpic la viteză medie. Mă enervează de numa'. Mâine mă apuc și eu de desfacere/ungere. Prima dată am zis că am o frunză acolo dar nu am eu norocul ăsta.
Azi a început să facă, să o ia naiba. Am dat ventilația pe treapta 4 și deodată scârț-scârț.
Vă anunț mâine cum a mers (dacă va ține vremea cu mine).


Later Edit - Bun. M-am apucat să desfac bordul, am scos conducta cu**lui (ultra incomod, trebuie scos și mânerul care desface capota) și când am văzut ce e acolo... m-am liniștit. Este extrem de incomod să desfaci pedalierul fără lift... de aerotermă nu mai zic nimic. Așa că am desfăcut torpedo-ul, conducta din spatele lui și cu o lanternă m-am uitat prin găurile de la corpul clapetei de recirculare (trebuie cuplată poziția recirculare) spre aerotermă (se poate vedea pe acolo elicea aerotermei). Evident că aveam acolo o uriașă frunză de nuc care făcea ca toți dracii. Am purces cu o sârmă să o macin și după 30 de minute am reușit să o scot. Acum e iar liniște în mașină.
Frunza a intrat pe la pâsla aia lăsată care a creat spațiu între ea și grilajul de la parbriz - de rezolvat.

Nu știu de ce am făcut dreptul, pare-se că eram mai bun ca obstetrician-ginecolog...

P.S. - Să le ia naiba de conducte de rahat. Sunt prost prinse, nu-s izolate la îmbinări, se mișcă aproape liber pe acolo deci sunt o uriașă sursă de greieri - aviz vânătorilor de greierași.
99AIM
Intrebare de neavizat:oare prin gaurile corpului aerotermei nu se poate gresa cu un spray cu vaselina siliconica aeroterma?
VyRuZ
E extraordinar de nenorocit accesul acolo. Poate cu mașina pe lift, la o distanță potrivită de sol, ca să poți lucra în picioare se poate. Dar așa, pe burtă sub volan e crimă. Prin față se poate gresa prin corpul clapetei de recirculare, după torpedou, pe unde trage aer din habitaclu, dar ai nevoie de o țevușcă lungă de vreo 30 de centimetri și multă dibăcie.
19vik
Iaca am facut-o si eu, ca sa nu plec la drum lung cu soarecele in bord.
Eu am scos si turbina, pentru acces mai bun la lagarul de pe partea aia, e presata pur si simplu pe ax. Am vrut sa dezmembrez si motorul pentru a unge lagarele pe toata lungimea, dar nu m-am prins cum se demonteaza. Desi am pus turbina cum a fost dupa urma de pe ax, dupa ce am montat totul la loc, surpriza: de la treapta 5 in sus facea un zgomot groaznic, parca atingea de ceva. Am bagat mana si am incercat pana m-am prins ca daca scot ventilatorul cativa mm din pozitia lui nu mai face, asa ca am demontat din nou totul si am bagat turbina pe ax inca vre-o 2-3mm, montat la loc, verificat, totul ok. Am lucrat 4 ore, timp in care practic am demontat pedalele si ventilatorul de doua ori, dar... vorba lui solidconvert, a doua oara nu ma mai apuc de asa ceva.
aLecsunder
Azi , datorita unei zile intregi libere in care nu stiam ce sa fac am zis sa ma apuc de aeroterma. Incercand metoda simpla, cu gauritul am nimerit radiatorul de aer conditionat din cate am inteles. E doar un por, fasaie subtil dar pana dimineata cred ca e dovedit. Vreo idee pentru repararea trasnaii ? smile.gif
espacern
QUOTE(aLecsunder @ 2 Aug 2011, 21:19)
Vreo idee pentru repararea trasnaii ?

Alt radiator!
@+
ric26ct
QUOTE(aLecsunder @ 2 Aug 2011, 21:19)
Azi , datorita unei zile intregi libere in care nu stiam ce sa fac am zis sa ma apuc de aeroterma. Incercand metoda simpla, cu gauritul am nimerit radiatorul de aer conditionat din cate am inteles. E doar un por, fasaie subtil dar pana dimineata cred ca e dovedit. Vreo idee pentru repararea trasnaii ? smile.gif
*


blink.gif Care este acea metoda simpla de care vorbesti?? Ce incercai sa gauresti acolo? blink.gif
aLecsunder
Capacul aerotermei si sa bag vaselina spray.

As accepta fara problema varianta cu alt radiator daca asta n-ar implica demontarea/montarea intergului bord , adica o gramada de timp in care sa n-am masina la dispozitie. Deja azi mi-a mancat vreo 10 ore schimband articulatia pe fata , n-am atat de mult timp la dispozitie sa repar la masina.
19vik
Frate, sunteti de groaza. Motorasul ala, ca orice motoras de genul ala, are doua lagare. La orice ventilator, lagarul cel mai susceptibil a se uza mai repede si a face zgomot este cel de pe partea cu elicea. Ca sa il ungi trebuie sa demontezi ventilatorul si sa scoti elicea de pe ax, altfel n-ai cum sa il ungi, poti sa dai si cu mama sprayurilor, nu faci decat sa imbacsesti pe acolo.
Mai mult decat atat, dupa ce am facut operatia de mai sus, a doua zi scartaia in continuare la fel. Colectorul rotorului (sectoarele alea de cupru pe care calca periile) era uzat de ordinul zecimilor de mm, era șanț acolo... cupru prea moale sau carbuni prea duri... ansamblul este Valeo, dar motorul este Siemens France, deci pe ei sa ii injurati de data asta. Rotorul are un oarecare joc axial, colturile carbunilor atingeau partea neuzata a colectorului la anumita viteza de rotatie (5 si 6 la mine), de aia scartaia. Eu l-am demontat din nou. Apropo, conducta de aer de sub volan nu trebuie demontata, implicit nici cutia de sigurante, cablul de la capota si ce mai e pe acolo. Motorasul are o astfel de constructie ca nu se poate demonta, asa ca am prins rotorul intr-o bormasina, am bagat smirghel pe langa suportii carbunilor si l-am rectificat. A doua oara mi-a luat 2 ore toata treaba. De 3 saptamani vad ca nu mai face zgomot.

Vaporizatorul nu cred ca se poate suda, este prea subtire. Si chiar daca s-ar putea tot trebuie demontat de acolo.
aLecsunder
Asta mi-a spus si mie cineva . Partea buna e ca n-am facut o gaura , e doar un por de astupat. Oricum , aleg varianta asta doar daca se poate suda pe masina , altfel ma duc sa iau unul nou.
ric26ct
Total de acord cu 19vik cel mai bine e sa demontati aeroterma pt gresare , prin alte locuri doar complicati lucrurile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.