am o laguna2 din 2003 si dupa ce motorul se incalzeste zic eu la temperatura lui normala nu mi se ridica acul la apa decat pana la a 2 a linie si nici nu prea se omoara cu caldura, am constat k devina este termostatul kre a ramas pe pozitia deschis sau nu inchide de tot,intrebarea mea ar fi unde este pozitionat termostatul si cum il scot
garc3a2000
27 Nov 2010, 17:24
marius ,la masina mea[motor 2.2000cmc] termostatul este montat intr-o piesa din plastic,un fel de reepartitor,piesa respectiva la mine este in parttea dreapta a motorului. De schimbat se poate schimba dar f greu. Daca vrei mai multe detalii las nnr. de tel. 0765083130.
mariusd72
27 Nov 2010, 18:01
poti sa pui o poza ceva cu piesa respectiva,ceva amanunte,joi primesc termostatul,dak nu ma descurc am sa te sun
bad_x
28 Nov 2010, 22:59
ce motor ai mariusd72?
gsalexandru
29 Nov 2010, 09:41
la mine de cand am masina (1 an si ceva), nu am vazut niciodata sa porneasca ventilatorul de pe radiator. Cei drept nu am facut niciun durm mai lung de cateva sute de km. Apa nu a urcat niciodata mai sus de 90. Cand ar trebui sa porneasca acel ventilator?
przamfiri
29 Nov 2010, 09:59
cand este activat ac-ul porneste si ventilatorul din fata
mariusd72
29 Nov 2010, 11:40
ce motor ai mariusd72? am motor 1.9 dci, 74 kw
ceahlau
29 Nov 2010, 16:58
salutare tuturor! stie cineva de ce nu se ridica acul la indicatoril de temp mai sus de jumatate si de ce nu am caldura in masina?? mai exact ce ar trebui sa fac sau sa schimb? era sa uit e vb de laguna 2002 88kw 1.9dci. multam !!
gsalexandru
29 Nov 2010, 23:11
mai mult de jumatate ce? daca sta in mijlocul liniutelor de pe cadran (90 grade), inseamna ca este bine. Daca urca mai sus nu e bine
Radocanu
30 Nov 2010, 08:27
Salutare Eu am observat ca sunt 2 tipuri de termostate ( sau poate al 2-lea nu e original) e unu incastrat in plasticul acela negru cu mai multe conducte, ala se scoate greu, e dintr-un plastic sau sticla ceva, nu-mi dau seama, si la masina mea, cand am desfacut era din metal, a iesit foarte usor... ( era ceva de genu, cel clasic de la Dacie) dar functioneaza perfect! Apa imi urca pana la prima liniuta! Nici mie nu mi-a pornit niciodata ventilatorul, dar asta nu e motiv de ingrijorare, pentru ca nu a crescut temperatura apei destul incat sa porneasca! De obicei vara, cand mergi mult cu a 1-a sau a 2-a, atunci porneste, dar la viteza nu porneste!
mariusa10
30 Nov 2010, 09:35
Pozitia acului pentru temperatura dupa 5-6 Km rulaj la 3 grade afara.[attachmentid=1627676629]
cristi.muresan
30 Nov 2010, 11:31
Daca termostatul e defect adica deschis tot timpul sau se deschide prea repede iti variaza termperatura intre urcare si coborare (daca panta de suficient de lunga si cobori cu frana de motor) Daca termostatul e ok termperatura motorului temperatura motorului ramnane constanta indiferent daca urci sau cobori.
ardelut
30 Nov 2010, 13:26
QUOTE(mariusa10 @ 30 Nov 2010, 09:35)
Pozitia acului pentru temperatura dupa 5-6 Km rulaj la 3 grade afara.[attachmentid=1627676629]
Păi este OK , aia-i poziția corectă . Nu cred că termostatu-i problema .
przamfiri
30 Nov 2010, 13:37
asa sta si la mine indiferent de viteza masinii...
jordi
30 Nov 2010, 20:45
Salut! Asa arata si la mine.ca in poza lui mariusa, insa parcva nu statea asa. Bafta!
ceahlau
2 Dec 2010, 10:10
la mine tot acolo sta ,doar ca ajunge foarte greu,dupa 30 min de mers,iar caldura in masina...pauza.doar putin dezmortita. ce sfaturi dati?
przamfiri
2 Dec 2010, 14:08
termostat blocat pe deschis ,rezistente incalzire apa arse
bad_x
2 Dec 2010, 20:36
przamfiri asa este si la mine slabut da caldura si rezistentele de care zici tu de la apa acei termoplonjori la mine sunt bune dar tot nu baga caldura,ma intreb asa oare cum lucreaza acei termoplonjori sau la ce temperatura functioneaza
ceahlau
2 Dec 2010, 20:48
QUOTE(przamfiri @ 2 Dec 2010, 15:08)
termostat blocat pe deschis ,rezistente incalzire apa arse
fa pomana pana la capat! unde sunt rezistentele astea?cum le pot testa daca functioneaza sau nu?
multumesc! foarte folositor,ce inseamna sa fii ,forumist' de mult timp!!!!
Irish
3 Dec 2010, 15:55
Ati rezolvat ceva cu acele bujii ,k si la mine parca numai baga caldura asa tare .Iarna trecuta cand bagam si pe la picioare se incalzea bordu in zona genunchiului drept de numai puteam de cald .Acum numai e asa .
Bafta !!
Rosniper
2 Feb 2011, 17:42
Am si eu urmatoarea problema, dupa un drum de 100 de km apa nu a urcat deloc, caldura foarte slab afara erau -16 grade. Dupa ce s-a incalzit putin -8, temperatura a urcat, insa daca dadeam pe 26 de grade si ventilatie la maxim scade si tot asa , sa fie de vina termostatul?
ardelut
2 Feb 2011, 18:22
Da
przamfiri
2 Feb 2011, 23:32
QUOTE(Rosniper @ 2 Feb 2011, 17:42)
Am si eu urmatoarea problema, dupa un drum de 100 de km apa nu a urcat deloc, caldura foarte slab afara erau -16 grade. Dupa ce s-a incalzit putin -8, temperatura a urcat, insa daca dadeam pe 26 de grade si ventilatie la maxim scade si tot asa , sa fie de vina termostatul?
termostat blocat pe deschis
Rosniper
11 Feb 2011, 15:19
L-am schimbat, am caldura ca inainte. Mersi de sfaturi.
STANCIU CEZAR
12 Feb 2011, 13:08
cat a costat termostatul? fara manopera. merci
Rosniper
14 Feb 2011, 10:22
150 lei - este original; mai totusi o problema , apa creste dar nu prea baga caldura - asta am observat in dimineata acesta, de la ce sa fie? In ziua cand am schimbat termostatul apa a crescxut la maxim si caldura foarte multa, acum dupa cateva zile apa creste dar nu prea baga.
xxla20
14 Feb 2011, 13:38
@rosniper care e considerat ca fiind originalul? ce producator? Apa iti sta la 89 de grade sau la temp mai mica? Nu baga caldura nicaieri? adica nici la picioare nici la maini nici la parbriz? sau doar intr-o anumita zona? ce fel de climatizare ai? electronica sau manuala? exista in masina un senzor care detecteaza temperatura din habitaclu, daca acel senzor e defect se poate ca masina sa nu bage caldura sau sa bage prea multa in functie de cum s*a defectat senzorul.
Rosniper
14 Feb 2011, 13:51
pe el scrie identic made in France cu cel de pe masina , codul la fel si sigla reno; Caldura initial baga apoi apa urca dar vine rece- am observat ca se formeaza aer pe furtunul care intras in calorifer cel cu aerisitor- am facut aerisire ca la carte - si atunci 2-3 minute baga caldura fierbinte ,dupa care incepe sa bage rece si aer pe furtunul acela. Este dubllu climatronic dar am dat pe max 26 de grade si ventilatia ca sa fac aceste probe- nu am lasat pe auto.
STANCIU CEZAR
14 Feb 2011, 20:50
este posibil sa intre aer pe circuitul de racire. nu ai pierderi de lichid? cand opresti motorul si se raceste, lichidul se contracta si in loc de presiune pe circuit ai "un mic vid". Daca nu este bine etansat ceva, ( ma gandesc la faptul ca-i umblat la termostat) trage aer pe acolo. Totusi ar trebui sa existe si o mica pierdere. Tot ce am scris este bine-nteles o presupunere. Eu am patit asta acum 100 de ani la Dacia (eu am avut si asa ceva)
Rosniper
14 Feb 2011, 21:22
Pierderi nu cred ca am, nu se vede, ce am mai observat daca o turez pe la 2000-3000 baga f. fierbinte la relanty, nu mai este asa.
xxla20
15 Feb 2011, 11:44
Daca ai efectuat lucrari recente pe instalatie(nu stiu cand ai schimbat termostatul) e posibil sa nu se fi aerisit ca la carte totusi! Atunci cand schimbi termostatul se poate proceda in 2 feluri: 1 golesti tot lichidul din instalatie intr-un recipient curat(asa stii ca atat cat ai scos, atat trebuie sa si intre inapoi) 2 desfaci si lasi sa curga cat o curge si completezi cu lichid. La metoda 2 e aiurea pt ca nu stii exact cat a curs si prin urmare nu poti sti exact cat ar trebui sa mai intre. Eu am schimbat mai multe termostate si am folosit doar metoda 1 pentru ca atunci cand tu montezi termostatul inapoi, acesta va fi inchis, prin urmare si circuitul inchis, el va deschide doar cand va atinge 89 de grade, iar pana atunci, apa nu va trece de el...iar partea a doua e ca aer va fi destul in instalatie oricare metoda ai folosi-o.
Rosniper
15 Feb 2011, 14:56
Am fost la 2 mecanici si sustin ca ar fi probleme de la cchiuloasa sau garnitura de chiuloasa, pentru ca au desfacut busonul la borcanul cu antigel si furtunul de retur vine antigel pe el cu aer nu mult, temperatura la apa nu urca peste 90 g, deci nu se incinge
xxla20
15 Feb 2011, 15:03
dupa cum am spus si mai sus, daca ai schimbat recent termostatul inca mai ai aer destul in instalatie, cand ti s-a stricat termostatul de ce l-ai inlocuit? pt ca era blocat pe inchis sau pe deschis? daca era blocat pe deschis nu avea de ce sa afecteze chiuloasa. daca era invers, atunci sunt sanse, dar cand ti se arde chiuloasa apare ulei in vasul de expansiune, nu aer!
przamfiri
15 Feb 2011, 16:34
poate sa apara si aer asa am patit eu canda aveam un audi si pana nu am bucsat blocul motor pe la Uzum parca nu am scapat de problema asta ...bine in prima faza am schimbat vreo doua garnituri de chiuloasa apoi vreo trei chiuloase .... Rosniper daca ai probleme cu chiuloasa atunci trebuie sa iti fiarba ,incinga apa in cicuit si sa nu iti bage caldura daca nu se intampla acest lucru inseamna ca nu ti-au aerisit bine instalatuia atunci cand ai schimbat termostatul
Rosniper
15 Feb 2011, 18:06
Am sa postez o filmare cu motorul rece . Sa imi spineti daca e ok- nu se vede nici urma de aer.
xxla20
15 Feb 2011, 18:12
Eu zic ca e ok, aerul apare doar dupa ce se incalzeste apa si termostatul va incepe sa deschida, altfel nu are cum trece de termostat. +o chestie: cand termostatul e inchis ai un circuit al apei, iar cand termostatul e deschis ai un alt circuit, un al doilea mai bine zis. Ca sa fii sigur ca nu ai aer, trebuie sa le aerisesti pe ambele!
Rosniper
15 Feb 2011, 20:30
Vroiam sa spun ca nu se vede aer in borcan. Daca este garnitura de chiuloasa arsa cum trebuia sa faca?
xxla20
15 Feb 2011, 21:16
pai de aia am zis si eu ca e ok, pt ca daca aparea aer si cu motorul rece era un semn de intrebare, dar asa, aerul va aparea doar cand incepe sa deschida termostatul, asta pt ca nu a fost aerisit caluemea circuitul/circuitele. daca se arde garnitura o sa apara spuma pe joja de ulei, fum alb cu miros intepator pe esapament si ulei in vasul de expansiune. . .
Rosniper
15 Feb 2011, 21:43
Am si un video cu temperatura ridicata conform indicatorulu idica la bord aprox la 90 grade. Cum este normal sa dea cu antigel pe furtunasul acela micut constant, sau cum se vede la mine?
ceahlau
15 Feb 2011, 22:05
daca mai ai rabdare pana maine o sa verific cum e la mine,daca iese cv pe furtunasul ala.totusi inainte sa cauti probleme acolo unde poate nu exista te-ai asigurat ca minunea de clima care o ai tu functioneaza.mai exact am citit undeva in acest forum ca ar fi si niste rezistente,motorase care dirijeaza aerul cald-rece si o multime de alte chestii .despre chiulasa sau garnitura de chiulasa roagate sa n-ai probleme.(nici nu sunt semne prea concludente,parerea mea)ar trebui sa bolboroseasca destul de serios sau sa ai ulei in vas,sau sa scada nivelul in vas sau o spuma alba cand ridici joja de ulei.mai poti verifica daca furtunul pe care iese apa din radiatorul climei este cald,cand motorul e cald binenteles si caldura pornita in int. mai este pe unul din aceste furtune,nu stiu exact care tur sau retur,un robinet.verifica daca e deschis.in rest bafta
xxla20
15 Feb 2011, 23:09
tulumba pt aer conditionat si mixajul cred ca ii functioneaza omului, pentru ca altfel nu ar da aer cald deloc, ar sufla numai rece sau nu ar sufla nimic, eu cred in continuare ca singura problema e ca nu s-a facut corect aerisirea si mai este aer in instalatie, lichidul care tasneste pe acel furtunas nu trebuie sa curga intr-una, vasul fiind un vas de expansiune, acolo ajunge lichidul in urma dilatarii care apare dupa ce creste temperatura, ar fi culmea sa curga intr-una. totusi dupa ce ajunge apa la 89 de grade de mai multe ori, ar trebui sa inceapa sa dea caldura.
Rosniper
16 Feb 2011, 12:36
Clima functioneaza perfect, ce am observat la un moment dat pe furtunul cu aerisitorul care intra in calorifer nu prea mai este antigel si de aici lipsa de caldura , daca acelerez pele 2000-3000 rot/min ajunge ceva antigel pe furtun si incepe sa bage caldura ,iar cu cat tin mai mult turata ajunge sa bage fierbinte . Am facut un drum de 130 km , am avut caldura suficienta, dar tot are aer pe furtunul care intra in calorifer. Asteptam ceva raspunsuri sa vad cum functioneaza la voi. @xxla20 cum sa mai fac aerisirea, normal trebuia sa o faca singura ?! spuna asta pentru ca am aerisit pe la termostat si la furtunul care intra in calorifer. Mai are si inalta parte aerisitor ?
ceahlau
16 Feb 2011, 14:20
nu pot atasa video,nus de ce,oricum la mine nu iese nimic pe furtunasul ala temp la bord este undeva intre a doua si a 3-a linie. m-am uitat si la alte marci ,la golf iese pe furtunas cam ca la tine si sigur nu are nici un fel de problema,la logan nu iese nimic.poate te ajuta cu ceva. nu mai e mult si vine vara asa ca.....
si o intrebare in cat timp ajunge motorul la temp asta?,la care ai facut video,daca mergi mai mult cu masina ce se intampla?fierbe motorul?sau se stabilizeaza cumva? sau mai vazut cazuri cand termostatul a fost montat invers esti sigur ca a fost montat corect?termostatele deschid la diferite temperaturi cel montat de tine la ce temp deschide,trebuie sa fie stantat pe el,e aceeas cu temp la care deschidea cel vechi?
xxla20
16 Feb 2011, 14:38
Am schimbat termostate la mai multe tipuri de masini(la laguna inca nu am apucat ca-ti spuneam exact unde sa mai aerisesti), nu stiu daca regulamentul imi da voie sa scriu marci si modele, insa esentialul este ca: fiecare avea cel putin doua locuri pe unde puteai sa aerisesti! unul era pe circuitul mic, fie la calorifer fie la compartimentul motor acolo unde intra si ies tubulaturile pt tur-retur, altul era imediat dupa termostat (de obicei acolo apar multe ramificatii) si altul undeva pe circuitul de incalzire suplimentara(ceea ce la tine nu cred ca e cazul daca nu ai asa ceva). Obligatoriu aerisire pentru ambele circuite! Ar fi utila o schema a sistemului de racire si atunci misterul cred ca s-ar dezlega.
myky
23 Mar 2011, 18:59
Salutare
Ieri am observat ca acul de la temperatura imi oscileaza de la 90 grade in jos adica: urca pana la 90 de grade si cand il apuca scade incet pana la prima linie dupa care urca din nou sta cat sta si iarasi scade temperatura. De 90 de grade nu urca doar in jos scade fenomenul acesta intamplator se intampla deci nu este regulat.
Oare sa fie din cauza termostatului?
xxla20
23 Mar 2011, 19:04
Daca problema a aparut din senin, adica fara sa faci vreo modificare sau vreun schimb pe la sistemul de racire, atunci intaietate la rezolvarea problemei are schimbarea termostatului!verifica daca atunci cand temperatura a scazut sub 90, furtunul de dupa termostat e cald, daca e cald, inseamna ca termostatul a deschis inainte de a atinge temp corespunzatoare si trebuie schimbat. Verificarea o faci dupa ce motorul a apucat sa se incalzeasca.
sergiu9my
21 Dec 2011, 23:03
Si eu am problema cu temperatura apei la o laguna 2 1.9dci si anume sta acul la prima linie si nu urca,nici caldura nu da cum ar trebui si nici nu da apa deloc pe la furtunasul ala ca in video lui Rosniper. Ma gandesc ca termostatul ar trebui sa fie,am fost cu ea la un mecanic azi si zice ca ar putea sa fie si garnitura de chiuloasa arsa...
gsalexandru
22 Dec 2011, 11:38
Acum vreo 2 luni am shimbat si eu niste furtunase pe la instalatia de racire, dupa care am completat cu lichid de racire si stand motorul la relanti s-a aerisit singura
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.