Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare incalzire in scaune
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2
Tince1290
Am cumparat 2 seturi de huse incalzite de la bursa, facute pentru Logan...si le-am montat pe 2 masini diferite....Dacia Supernova si Renault Clio 2....tutorialul este facut pentru montarea pe Renault dar folosind acelasi principiu se poate monta pe multe alte modele...DAR nu pe orice model....se poate fenta o cusatura....sau 2....dar nu mai mult....daca trebuie mai mult de 2 nu recomand montarea....husele sunt dreptunghiulare si trebuie sa se potriveasca ca dimensiune ori pe lungime ori pe latime...altfel scaunul nu va arata bine dupa montare
Unelte necesare si accesorii:

- surubelnita cu cap stea (6 colturi)- pentru scoaterea carenajelor (valabil doar pentru clio)
- tubulara de 13 - pentru scoaterea scaunelor de pe sine (doar pentru clio)
- 2 x scaun cu urmatoarea structura:

(rosu SAU albastru) SI (verde SAU mov) adica: rosu-verde, rosu-mov, albastru verde, albastru-mov, albastru-rosu-mov, albastru-rosu verde, albastru-mov-verde, rosu-mov-verde sau cazul ideal rosu-albastru-mov-verde (cum e la logan)

[attachmentid=1627674242]

(in punctele acelea trebuie sa existe cusaturi...daca se afla cusaturi la distante mai mici atat in rosu CAT SI in albastru sau in verde si mov in acelasi timp montarea nu se va putea face bine)

-2 x set huse pentru incalzire logan
-2 x surubelnita cu cap normal (ajunge si doar una dar e mai greu)
-2 x patent (ajunge si unul dar e mai greu)
-aproximativ 50 coliere de plastic (eu am folosit mici si medii dar in functie de indemanare se pot lua si mari)
- cutit si foarfeca (sau doar 1 din ele....dar e mai simplu cu ambele)

Etape:

- se desfac carenajele de plastic, se scot cele 5 piulite cu tubulara de 13, se scot scaunele si se duc intru-un loc calduros unde incepe treaba tongue.gif.
- ca metoda de lucru...se poate lucra cu ambele scaune in acelasi timp sau pe rand....pentru cei ce nu au incredere foarte mare...sau vor sa remonteze scaunele exact-exact cum erau ele in cel mai mic detaliu...recomand lucru cu un singur scaun....pentru a avea model al doilea scaun la remontare
- se intoarce scaunul ca in clip si se scot pe rand clemele de cupru (sau alt material/aliaj in functie de masina) folosind combinatii de patent-surubelnita, patent-patent sau surublenita-surubelnita....in functie de pozitie si preferinte (eu la dacie am folosit in cele mai multe locuri doar 1 patent dar au fost cleme foarte stranse la care a trebuit sa folosesc 2), la renault am folosit un singur patent ajutat de cele 2 surubelnite cand nu m-am descurcat; pe langa cleme pot exista si diverse plastice (braduti) de prindere, acestea fiind scoase cu un patent, rabdare si grija
- se scoate roata de reglaj a spatarului folosind o surubelnita pentru a scoate capacul din mijloc si apoi roata in sine (la alte masini pot exista diverse alte mecanisme de prindere dar in cele din urma veti reusi scoaterea)
- se trage tesatura de la sezut pana se localizeaza clemele care se scot pe rand (la renault sunt doar 5 dar la multe alte masini pot fi mult mai multe...la supernova mea au fost vreo 21 in total la partea de sezut); dupa indepartarea huse se trece la spatar.

[attachmentid=1627674244] [attachmentid=1627674245] [attachmentid=1627674246]

- in cazul de fata se indeplinesc conditiile rosu-albastru-mov, cusatura verde fiind mai jos

[attachmentid=1627674243]

- pentru a scoate clemele de la spatar cel mai simplu este intoarcerea scaunului si scoaterea prin spate a acestora, avand acces mult mai bine la ele

[attachmentid=1627674247] [attachmentid=1627674248]

- dupa scoaterea clemelor se trage husa in sus pana la urmatoarea cusatura

[attachmentid=1627674249]

- revenim la partea de sezut unde rupem o gaura in burete in locul indicat pentru a face loc termostatului

[attachmentid=1627674251]

- tragem firele printre spatar si sezut cu grija pana ajungem in pozitia dorita, dupa care dezlipim cele 2 benzi si lipim husa de burete

[attachmentid=1627674252] [attachmentid=1627674253]

- revenim la partea de spatar unde trebuie sa rezolvam problema cusaturii in plus. Aceasta etapa este cea mai importanta din tutorialul acesta asa ca o vom analiza separat
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- am ilustrat punctele de prindere ale tijei de grilajul din spatele buretelui.

[attachmentid=1627674250]

- pentru a nu renunta la punctul de prindere al tapiteriei cu scaunul si a nu strica aspectul scaunului am gasit urmatoarea metoda....

- se scoate tija metalica complet
- se dau gauri in husa interioara a tapiteriei cat mai aproape de cusatura

[attachmentid=1627674257]

- se dau 3 gauri (eu am dat 1 si am taiat in 2 locuri) in husele incalzite, gauri prin care vor trece colierele de plastic

[attachmentid=1627674254]

- din spatele scaunului se introduc 3 coliere (pe deasupra grilajului), prin gaurile date in husele incalzite si se prind de tapiteria interioara

[attachmentid=1627674256] [attachmentid=1627674255]

- se indoaie colierele si prin aceleasi gauri din husele incalzite se trec prin scaun si se scot prin spate pe sub grilaj

[attachmentid=1627674258] [attachmentid=1627674259]

- se strang colierele dar nu de tot!..ci doar cat sa stea tapiteria stransa pe huse
- excesul de material al tapiteriei interioare va ramane indoit intre husa incalzita si tapiterie

[attachmentid=1627674260]

- desigur prinderea in doar 3 puncte nu poate inlocui tija lipsa insa, chiar si asa, materialul va sta suficient de bine intins si diferenta va fi insesizabila
- este foarte importanta scoaterea tijei si gaurirea tapiteriei interioare mult mai sus; daca nu am face asta si am lasa tija in interior materialul in exces al tapiteriei interioare ii va permite acesteia sa se miste, ca si cum nici nu ar exista; in plus tija ar apasa husa incalzita, lucru care ar putea duce la deteriorarea in timp a acesteia
- este foarte importanta si strangerea colierelor de plastic. Stranse prea tare acestea ar face husa sa se muleze dupa spatiu din burete iar asta ar afecta buna functionare a incalzirii; pe langa faptul ca husa ar sta indoita (lucru nerecomandat) aceasta s-ar si supraincalzii in zona aceea deoarece rezistentele din ea ar sta prea apropiate in acel spatiu ingust
- dimensiunea buclei colierului lasata nestransa ar trebui sa fie aproximativ egala cu grosimea buretelui, sau cu distanta dintre gaurile date in tapiteria interioara si locul in care se afla inainte tija
- se taie capetele colierelor si se prinde inapoi tapiteria de grilaj (eu nu am mai prins-o....ma refer la asta: [attachmentid=1627674248] )
-si 2 schite cu prinderile inainte si dupa:

[attachmentid=1627674269] [attachmentid=1627674270]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- se trage tapiteria inapoi peste spatar si excesul se baga inapoi intre spatar si sezut

[attachmentid=1627674261]

- revenim la sezut unde urmeaza sa prindem inapoi tapiteria
- trecem 5 coliere de plastic pe sub tijele metalice ale scaunului, in cele 5 puncte in care erau cleme de cupru (colierele le prindem cu partea groasa spre exterior pentru a nu intepa husele cu varful ramas dupa taiere varfurilor; cel din mijloc l-am pus invers pentru ca acolo era pericol pe ambele parti si asa parea mai sigur)

[attachmentid=1627674262]

- punem husa peste aceastea si prindem partial toate colierele

[attachmentid=1627674263]

- dupa ce ne asiguram ca suportul este in pozitia buna strangem pe rand colierele incepand din mijloc spre capete

!!! Observatie: La anumite modele care au un contur de sarma de jur imprejurul tapiteriei este bine sa prindeti intai acel contur....pentru ca altfel va va fi foarte greu, daca nu chiar imposibil sa trageti materialul in pozitie, peste marginile scaunului, dupa strangerea colierelor.

- se taie varfurile colierelor si se imping in lateral pentru a nu intepa pasagerii biggrin.gif
- se intinde apoi materialul peste marginile scaunului
- materialul este destul de rezistent si nu se rupe asa usor...deci trageti bine de el ca altfel nu o sa puteti sa prindeti inapoi bradutii de plastic (eu am tras in unele locuri cu un patent sa aduc husa pe pozitie)
- se prind apoi cu coliere de plastic toate bucatile care inainte erau prinse cu cleme
- sezutul are 2 "urechi" la capate pe fiecare parte...una va veni in exterior peste semicercul pe care pivoteaza spatarul iar a doua in jos pana la grilajul de sub scaun unde se prinde cu colier

[attachmentid=1627674264] [attachmentid=1627674265] [attachmentid=1627674266]

- inaintea de prinderea ultimelor 3 straturi de grilaj se alege o pozitie convenabila pentru cabluri, se cuplazea partea de sus cu partea de jos a incalzirii prin mufa si apoi se prind cele 3 bucati de grilaj lasand firele afara

[attachmentid=1627674267] [attachmentid=1627674274]

Daca ati montat intai pe un scaun si apoi pe cel de-al doilea acum este momentul sa luati o pauza, pentru ca ati facut doar jumate din treaba, dar este un moment bun sa comparati cele 2 scaune....eu am strans putin cam tare colierele de la spatar si am lasat astfel 2 mici urme...in rest se poate observa ca scaunele sunt identice

[attachmentid=1627674268]

Din diverse motive nu am avut suficient timp sa fac si partea electrica saptamana aceasta (mai ales din cauza luminii), dar pentru moment cred ca acest tutorial ajunge, avand in vedere ca cei ce l-au cerut au vrut doar sa stie diferentele de montare.

Poate voi face si la electric un mini tutorial pe care il voi posta aici...insa pentru moment cred ca ajung si doar cateva sfaturi

- dupa montaj din scaune ar trebui sa iasa 4 fire/2 mufe
- firul galben cu negru (mufa verde) este plus;
- se trage un fir de plus contact pe care se pune o siguranta de 20 si se leaga la cele 2 fire (de la ambele scaune, impreuna, pe aceasi siguranta)
- firul negru este masa
- cea de-a doua mufa este mufa in care va intra butonul
- mufa 2 se poate lasa ca atare sau se poate adauga un plus de pozitie pe pinul A1 al butonului pentru a avea ilumineare
Spor la lucru....daca aveti intrebari sau nelamuriri postati aici....daca aveti intrebari generale sau legate de logan intrati pe link-ul de la inceput si intrebati pe youtube...

Ca recomandare, pentru simplitate....cred ca cea mai buna solutie ar fi sa luati curent de la priza de bricheta....pentru ca daca va uitati pe panoul de sigurante....o sa vedeti ca nu este nici un loc liber

drumuri bune!
Tince1290
revin

azi am montat scaunele inapoi...carenajele..am pus sigurantele pe fire...am pregatit totul...insa din nefericire adezivul aplicat ieri a cedat si a trebuit sa relipesc butoanele....asta inseamana ca doar maine dimineata va fi gata cu totul

pun totusi niste poze cu "casutele" butoanelor...

[attachmentid=1627677760] [attachmentid=1627677762] [attachmentid=1627677764] [attachmentid=1627677765] [attachmentid=1627677766] [attachmentid=1627677767] [attachmentid=1627677768]


suportii sunt din profil pvc si butoanele au fost lipite cu adeziv special pentru pvc (a doua oara)...a fost ceva de pilit la dar pana la urma a dat un rezultat rezonabil

revenind la partea electrica...voi lua curent de la priza brichetei...aceasta are doar 3 fire...plus contact, plus pozitie si masa....exact ce trebuie...nu stiu inca care si cum dar maine o sa le verific cu multimetrul si va spun

la partea de butoane am spus deja ca firul galben e plusul, galben+negru e masa iar pentru a avea iluminare trebuie adaugat un fir pe pinul A1 in mufa butonului....altceva mai mult nu stiu ce as putea spune sa va ajute....

daca sunt ceva intrebari postati si o sa va raspund....maine o sa adaug si poze finale cu interiorul dupa montaj si o sa va spun semnificatia culorilor firelor de la priza brichetei
raresvintea
2 beri fara alcool pt tine! Cautam de mult dimensiunile admisibile in care aceste huse pot fi montate deorece vreau sa pun pe alte 2 masini si nu stiam daca vor merge.

multumim pt ghid! Foarte bine realizat!
Tince1290
ma bucur biggrin.gif

ultimele detalii....poze nu am...la bricheta firele sunt asa:

negru - masa
galben - plus contact
albastru - plus pozitie

-asadar de firul negru se conecteaza cele 2 fire galben cu negru de la huse
-de firul galben un alt fir pe care se pune o siguranta de 10 dupa care de acel fir se leaga cele 2 fire galbene de la huse
-de firul albastru se vor lega 2 fire care se vor introduce in mufa butonului pe pozitia A1
hellcat
Atata munca si o masca gaurita pentru...70 de lei un set de carenaje?
http://www.reno.ro/Clio-II-hatch-1-4-16v-2...134162-s66.html
Tince1290
da...sa ma crezi pe cuvant nu m-am gandit ca se potrivesc cele de logan si nici nu le-am masurat....sigur fiind ca nu sunt la fel.....nu a fost vorba de bani....si stiam din start ca e mult de munca ca am trecut prin acelasi proces si la dacia mea....daca stiam ca se poate evita as fi evitat

mersi de link


EDIT: de unde am luat eu husele erau 40-50 lei carenajele
hellcat
Nu sunt carenaje de logan, sunt de clio! Uite AICI si codul setului de carenaje.
Daca nu va informati bine inainte de a face ceva...pacat. Am si avut la Bursa un set pe crem, exact cum ti-ar fi trebuit tie.
Tince1290
eu chiar m-am documentat dar de blog nu am stiu pana acum 2 minute....mersi oricum...informatii utile pentru urmatorii ce-si vor pune
Adielec
Felicitari Tince1290 pentru realizari si tutorial.

Am vrut si eu sa-mi pun incalzire in scaune la Bicorp dar cand am vazut ca sunt lipite husele, m-am lasat pagubas. Observ ca hellcat nu a facut-o si il apreciez.

Cred ca o sa-l copiez cat de curand tongue.gif.

Tince1290
ce nesimtit sunt....nu am mai pus poze cu produsul final

scuze de calitate...sunt cu telefonul (si pe butonul din stanga era o scama...nu e nici un defect)

[attachmentid=1627679902] [attachmentid=1627679903]
Mircea_C20
In primul rand vreau sa iti multumesc pentru tutorial, m-a ajutat foarte mult la meganu meu 1. Ieri mi-am montat si eu un kit aftermarket cumparat de pe okazii si am urmat pasii facuti de tine, cu mici excepti din cauza diferentelor de la scaune. eu am optat sa imi pun butoanele in carenele de la scaune si arata f bine o sa revin maine cu o poza.
Bafta multa si pe viitor sa mai vi cu turiale noi biggrin.gif
O zi placuta !


uite si poze cu opera mea
mysymbol
nu te-ai riscat lagand incalzire la bricheta?
sobolan
daca te uitai in panou vedeai ca siguranta de la bricheta si alte mici shit-uri are 15A....concluzia o tragi singur....
eu zic ca nu s-a riscat.....
mysymbol
pai daca s-a riscat ...asa am procedat si eu astazi.
Initial vroiam sa ma leg cu alimentarea la contact(curent doar cand este contactul pus), dar lenea e cucoana mare si asa ca m-am legat la bricheta.
Ce putere or avea husele aste de Logan? Ma intereseaza sa stiu ce siguranta sa pun pe circuitul electric de alimentare al huselor.
Acum am de 15 amperi pe fiecare in parte, dar sigur sunt prea mari.
Ceva sugestii...

10 Feb 2011, 18:40:
Apropo, e munca dracu' cu fixatul butoanelor langa schimbatorul de viteze. M-am chinuit ore bune sa iasa treaba in regula.
Frate, Tince1290, dupa tine m-am luat cu montajul. Pana acum a iesit treaba foarte buna. Nu prea am inteles schemele alea desenate de tine, dar la fata locului am deslusit si mi-au fost chiar folositoare. coolpics.gif
janos
Am tot citit ca se gaseste kit de upgrade pentru incalzire in scaune pentru Logan.
Avand in vedere ca vorbim de un kit marca Renault ma intreb daca pe Symbol se poate adapta acest kit sau nu?
Se potriveste pe sezutul si spatarul Symbolului?
Are cineva diagrama electrica a acestui model pentru a putea realiza un montaj cat mai corect?
hellcat
Am adaugat pe blog schema de origine de pe clio 2 si am explicat componentele.
http://theclioteam.blogspot.com/2010/08/un...-pot-aduce.html
ReiMNs
cat a costat totul?
aoprea
oki deci m-am lamurit partial cu ce trebuie
-kit incalzire scaune renault
-carenaje pt scaune symbol

cu ce nu sunt lamurit este
-nu trebuie si doua relee pentru a pune plusul de putere pe ele ? pentru a nu topi butoanele in timp ?

hellcat
Desi stiam de schema originala, cand am facut montajul m-am luat si eu dupa baietii cu megane (nu zic asta cu absolut niciun repros, sa nu se inteleaga gresit) si am pus relee sa fie mai "safe".
Insa nu e cazul si nu trebuie neaparat sa te iei dupa mine, uite vorbeste si cu userul lucianm (din Iasi) care mi-a intarit convingerea montand chiar pe megane fara relee, iar amperajul masurat pe butoane nici macar nu le incalzeste, ce sa mai vorbim de topit.
lucianm
da, asa este. Incalzirea originala de megane posibil sa fie de putere mai mare si atunci necesita si acele relee, insa incalzirile de logan la care se face referire si in blog-ul lui hellcat si care sunt si la vanzare pe forum, nu necesita aceste relee.
janos
Ieri seara am terminat de montat kit-ului de incalzire si deoarece am tot citit pe forum (inclusiv topicul de M) ca este nevoie de relee m-am oprit in a-l pune in functiune.
Poze nu am facut pentru ca initiatorul a facut o treaba buna (dau o bere virtuala...sau una reala daca ne intalnim odata pe undeva) insa am renuntat la artificiul de fixare cu cleme de plastic (nu mi-a placut cum statea ...) preferand varianta non-safe adica fixat direct asa cum este pe original tapiteria. Poate aici ar fi mers de postat o poza, insa nu cred s-ar fi vazut mare lucru. Cu acest artificiu am pierdut la spatar vreo 30 mm parte activa din incalzitor... dar nu are nimic, nu am sa ma plang nimanui. Nici pentru lipsa celor 30 mm, nici daca se va intrerupe peste x ani.
Citind postarile anterioare am sa le montez fara relee, iar daca ma incumet sa trag un fir de masa si un plus astazi atunci va fi ca si gata cool.gif . Scriu ca si gata pentru ca pe partea estetica butoanele vor fi in aer (mai corect sub scaun pe undeva ...) pana la achizitia carenajelor (daca se potrivesc pe Symbol >2009 cele cu codul 7701207193 - asa cum apare de exemplu pe blogul lui hellcat).

Long live the Queen ! Long live this topic !

nu este editare dar vad ca le-a impreunat:

Pentru ca masina mai are garantie ~7 luni si daca se intampla ceva pot sa "refac" circuitul, am tras 2 fire precum urmeaza: 1 fir masa de la un surub de fixare scaun dreapta care se imparte in 2 si un fir de plus cu o siguranta de 20 A direct de pe acumlator care tot asa la scaune se imparte in doua.
Ce ma intriga este ca sub scaunul soferului sunt 3 mufe, la pasager sunt doar 2 din care doar unul este folosit pentru airbag si celelalt(e) sunt in aer.
E drept ca nu am masurat daca au tensiune sau nu, dar totusi pentru ce au fost trase si nu sunt folosite?
O banuiala ar fi comanda pentru capsele pirotehnice dar asa ceva acest model de Symbol in anul de gratie 2009 nu s-au montat...
La scaunul soferului fata de cel pasager mufa alba este cea in plus.
aoprea
era bine totusi sa masori curentii pe acele mufe cu/fara contactul pus ... cine stie poate aveai o surpriza si sa ai deja cablajul pt scaune incalzite.

Eu m-am uitat sub scaune la masina mea insa nu am gasit nimic (poate or fi sub capitonaj).

La servici am un logan MCV din 2010 si are din fabrica montat cablajul pt scaune incalzite si carenaje cu loc pt buton.

PS. e cam riscant cu firul de plus legat direct de la baterie ... daca uiti butonul apasat ?
janos
Scuze nu e de pe baterie, e dupa contact, mai corect de pe alimentarea (dinainte de siguranta) a incalzirii lunetei.
Il masor astazi wink.gif
Insa vreau sa stiu pentru ce e aceea mufa / mufele.

L.E.
Mufele oricum nu se potrivesc
aoprea
sa inteleg ca + l-ai luat din spatele tabloului de sigurante ? si nu dupa butonul de activare a incalzirii lunetei ...

ideea nu e sa se potriveasca mufele ci sa aiba (+) dupa contact sa poti folosi pt incalzire

PS. unde ai gasit acele mufe ? pt ca nu gasesc nimic la vedere sub scaune ... sunt cumva sub tapiteria podelei ?
janos
De pe stalpul din stg, de la siguranteam luat + ul.
Da, dar atunci imi trebuie mufa si pinii pentru aceea mufa care se vede in poza, deci tot acolo ajungem ca nu stiu ce cod are si pentru ce a fost pus acolo ca sa cumpar ceea ce imi trebuie.
Poza este de la scaun sofer, acele mufe erau invelite in burete cu o parte adeziva.
ReiMNs
totusi ramane valabil cat ar costa totul , incalzire cu tot ce cuprinde si poate si o manopera , hellcat imi faci o oferta de pret? vin in bacau biggrin.gif
aoprea
QUOTE(ReiMNs @ 21 Nov 2011, 21:40)
totusi ramane valabil cat ar costa totul , incalzire cu tot ce cuprinde si poate si o manopera , hellcat imi faci o oferta de pret? vin in bacau biggrin.gif
*




daca te-ai fi uitat la categoaria Modificari si imbunatatiri http://www.reno.ro/Scaune-incalzite-t159410.html

sau Oferte permanente http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=168178

ai fi vazut ca este userul DanCVA care se ocupa cu asa eva si este din Bucuresti
ReiMNs
ms ms . Nu prea arunc priviri la bursa. Am pus o intrebare sa vedem.
hellcat
Cat costa cu totul??...pai huse cu butoane de la bursa: 150 de lei, carenajele: 100 lei, daca ai husele lipite un spray cu lipici la 30 de lei si maruntisuri: cateva coliere de plastic, niste cabluri electrice, 2 sigurante pe fir.
Despre montaj: interventia in sine e de nivel mediu spre usor, insa datorita numarului mare de operatiuni necesare (nu se poate lucra cu scaunele pe masina) lucrarea se intinde ca timp.
Cei de la Bucuresti fac treaba buna, in primul rand beneficiaza de un garaj incalzit (ceea ce-i obligatoriu in perioada asta) si sunt 2 la numar care lucreaza efectiv, astfel ca lucrarea sa poata fi terminata in aceeasi zi.
ReiMNs
ma pricep doar sa demontez scaunele si sa dau tapiteria jos, la partea electrica e mai greu pt mine

23 Nov 2011, 16:27:
scaunul se poate scoate de pe sina?? eu parca am desfacut niste suruburi care sunt prinse pe sub masina, nu mai tin minte cum am facut o sa caut poze.
janos
QUOTE(janos @ 21 Nov 2011, 12:39)
...Il masor astazi wink.gif
Insa vreau sa stiu pentru ce e aceea mufa / mufele.


Am masurat ~12 V pe mufa alba iar pe cel albastru sunt doar 0.07 V.
La scaunul pasager am doar o mufa albastra la care tot 0.07 V apar (insa nu exclud ca este mai putin sau mai mult multimetrul fiind un pic obosit smile.gif )
Pentru ce saracie sunt acele mufe?
aoprea
astazi mi-a sosit kitul de incalzire si butoanele

acum mai trebuie sa dau scaunele jos insa am dificultati de a desface suruburile de langa portiere a carenajelor din plastic deoarece sunt inclinate fata de cele de langa frana de mana .... trebuie sa gasesc o surubelnita mai scurta

ReiMNs ... nu trebuie decat sa desfaci suruburile din interior ... din cate am vazut la prima vedere sunt 4 piulite de 13 la fiecare scaun
janos
3+2 se vede clar in tutorialul lui hellcat.

L.E. este torx 20, nu surubelnita.
aoprea
Da 5 sunt ... era camuflat de roata de reglaj a scaunului..
surubelnita cu cap schimbabil era vorba wink.gif

O intrebare... cum trebyie facut ca sa mai pun un led la butoane pt confirmare iar cel original pt iluminare?
hellcat
Butonul are led pentru a se aprinde odata cu punerea pozitiilor...pinul A1 din buton.
aoprea
da hellcat ... eu vroiam sa am doua leduri

unul pt iluminare (cel original) si unul pentru confirmare (cel nou)


azi am montat scaunul pasagerului ... uff mi-a luat 3 ore ... cel mai mult m-am chinuit sa scot inelele metalice de la sezut

inca ceva ... abia acum am citit mai bine tutorialul si am vazut ca trebuia sa scot tija metalica de pe mijlocul spatarului ... am legat-o cu coliere din plastic

sa o las sau sa trebuie neaparat data jos ?
ReiMNs
ai reusit sa faci cablaju aoprea?
aoprea
da am reusit ... cu butoanele inca in aer ... mai trebuie carenajele si gata

deci ... am sa explic partea cu cablajul din ce am prins langa mesterul Marinica care a lucrat la el ..

- a taiat cele doua mufe ramase (mufa de buton si mufa de alimentare) si aici a mai facut ceva dar nu-mi amintesc acum


- un + de pe baterie trecut printr-o siguranta de 20 si la bagat in 2 relee
- un + de dupa contact si la bagat in relee
- un + dupa relee (ala de pe baterie) dus la rezistente scaune
- un - de pe caroserie l-a trecut prin buton la A2
- un + pozitie bricheta dus la butoane pin A1
- un - (intoarcerea - de pe buton B1) la relee


am sa ma uit maine mai bine sa vad ce si cum

partea buna acum este ca pot sa pun un al doilea led la butoane (in partea opusa si fac o gaura in capacul butonului) cu masa comuna la A2 iar la un pin liber ( la B2 sau B3) sa aduc + de dupa relee ce vine in rezistente sa am confirmare

PS. este schema de aici ( http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627679050 ) numai ca la A1 am pus + pozitii


ReiMNs
QUOTE(aoprea @ 28 Nov 2011, 21:30)
-  un + de pe baterie trecut printr-o siguranta de 20 si la bagat in 2 relee
-  un + de dupa contact si la bagat in relee



daca ai bagat 2 + in relee , va functiona incalzirea doar cand ai contactul pus?

nu inteleg de ce ai + de la baterie si 1 + de la contact , ambele in relee .


intre timp m-am lamurit cu releu
aoprea
dupa cum vezi si in schema ... pai e normal ca incalzirea sa mearga doar cu contactul pus ... altfel e riscant sa o uiti pornita si in cel mai fericit caz iti termina bateria intr-o noapte friguroasa smile.gif

+ de dupa contact e doar pentru a actiona releul impreuna cu minusul dupa buton

sper ca ai inteles

PS: Relee normale de protectie faruri 30 A - cred ca gasesti in orice magazin piese auto la 6 - 8 lei/buc
ReiMNs
da am inteles, dar ce relee ai folosit? biggrin.gif
aoprea
azi am finalizat complet montajul ... am pus si al doilea led (rosu pentru confirmare) pe butoane iar cel original l-am schimbat in culoarea alb

al doilea led l-am pus in partea opusa si i-am lipit minusul la A2 (lipit de piciorul ledului original) iar celalat piciorus l-am lipit la A3 iar printr-o rezistenta intre A3 si B3 am pus plusul la B3

am dat o gaura in capacul butonului

plusul pentru B3 l-am luat de la + ce vine din releu la rezistente

mai trebuie carenajele si e gata

PS. din cauza ca nu am luat o rezistenta de format mic (ca cea originala) a trebuit sa renunt la capacelul cel de forma din plastic din interior insa fara a avea vreun efect negativ in functionare
hellcat
Pune o poza cu butonul modificat, sa vedem ce-a iesit.
DanCVA
Cum ii spuneam si lui Hellcat nu prea ai loc sa bagi 2 leduri in butoanele alea pentru ca trebuie sa folosesti rezistente miniaturale. Am avut aceiasi problema la butoanele originale de Megane 2.2.
aoprea
@DanCVA loc este berechet chiar si cu rezistenta normala ....

bine-nteles ca ar fi fost mai frumos cu una miniaturala dar dupa cum vedeti si in poze merge si cu una normala

iar acum daca stau si ma gandesc se putea aranja chiar si mai bine ... iar daca ma chinuiam putin (dupa aceea mi-a venit ideea) se poate ca ledul sa fie scos prin gaura si lipit pe sub capac cu putin silicon incolor iar legaturile sa fie facute cu cablu scurt si subtire si ar arata ca un buton original cu doua leduri

oricum .. ideea este ca se poate ... si chiar si mai bine

PS. am marit gaura la 2 mm si am gasit o bucatica de plastic transparenta de forma unui cap de led ce a intrat perfect in gaura
ReiMNs
acum am terminat de montat husele, maine voi incerca sa fac partea electrica..partea nasoala e ca nu am aparat de masura wacko.gif

o sa pun si poze cand le downloadez dupa telef biggrin.gif
DanCVA
Ia-ti un aparat de 40 de lei si gata. Daca nu esti sigur pe tine chemi profesionistii. biggrin.gif
ReiMNs
QUOTE(DanCVA @ 30 Nov 2011, 22:56)
Ia-ti un aparat de 40 de lei si gata. Daca nu esti sigur pe tine chemi profesionistii. biggrin.gif
*



biggrin.gif da, am primit oferta ta, tnx . dar satisfactia marea o voi avea daca voi reusi eu , sper sa nu dau foc la masina laugh.gif
DanCVA
Nu o sa ia foc. Totusi la instalari vrem sa nu avem nici macar 1% procent de nereusita si sa nu ne reproseze nimeni nimic.
Fiecare isi asuma riscul la ce face, dar nu vreau ca altcineva sa riste pentru ceva facut de mine. Probabil ca si eu as fi facut la fel ca tine pe masina proprietate personala, dar nu as risca masina altuia.
ReiMNs
am ales sa pun un pic diferit partea de sus si am tras firele pe partea dreapta la scaunul pasagerului si firele ajung exact iar la sofer prin partea stanga . calitatea pozei lasa de dorit , voi incerca sa vad daca am altele mai bune .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.