Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Întrebări proprietari Fluence Dynamique/Privilege
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
Pages: 1, 2, 3
DFA
Mă bate gândul să-mi cumpăr un Fluence Privilege cu 1.5dCi 110cp și am câteva nelămuriri cu privire la câteva caracteristici:

QUOTE(Note - termeni folosiți și explicații:)
X84 = platforma folosită pentru Megane II
B84 = caroseria de Hatchback (2 volume) a platformei X84, fabricată în Europa de Vest (ex. Spania)
L84 = caroseria de Sedan/Berlină (3 volume) a platformei X84, fabricată la Bursa/Turcia
K84 = caroseria de Break (2 volume) a platformei X84, fabricată în Europa de Vest (ex. Spania)

X95 = platforma folosită pentru Megane III
B95 = caroseria de Hatchback (2 volume) a platformei X95, fabricată în Europa de Vest (ex. Spania), vândut în România în 2009
K95 = caroseria de Break (2 volume) a platformei X95, fabricată în Europa de Vest (ex. Spania)

X38 = platforma folosită pentru Fluence și Megane III Hatchback fabricat din 2010 la Bursa/Turcia, X38 este o variantă low-cost derivată din X95
B32 = caroseria de Hatchback (2 volume) a platformei X38 - Megane III Generația 2010-2011-etc., fabricată la Bursa/Turcia
L38 = caroseria de Sedan/Berlină (3 volume) a platformei X38 - Fluence, fabricată la Bursa/Turcia
K38 = nu există această caroserie, se vinde K95



1. Știe cineva dacă ASR-ul are și diferențial electronic blocabil? - În esență roata care se învârte în gol (care pierde aderența) este frânată pentru ca să se transfere la cealaltă roată puterea. La mașinile din grupul VAG chestia asta se numește EDL - Electronic Differential Lock sau EDS - Elektronische Differential Sperre.
RĂSPUNS: E foarte probabil.

2. Are asistent de pornire în rampă? Adică se aplică automat frână când ridici piciorul de pe pedala de frână ca să muți piciorul pe pedala de accelerație, să poți porni "la deal". Frâna e aplicată timp de 2 secunde după care este gradual eliberată. Funcția este denumită de Renault ca "Hill start assistance" și este prezentă pe B95 (Megane III pentru Europa de Vest). Ați încercat să porniți la deal cu Fluence-ul din dotare? Cum s-a comportat? Ține frâna sau o ia imediat la vale cum ați eliberat frâna?
RĂSPUNS: Da, e precizat în manual.

3. Are airbag-uri adaptabile (multistage)? - Mai precis în 2 stagii. În funcție de intensitatea impactului airbag-urile se deschid/umflă parțial sau total. La B95 se pare că sunt prezente aceste airbag-uri adaptabile.
RĂSPUNS: Probabil că NU. Din manualul de Fluence au fost eliminate toate pasajele explicative privind airbag-urile multistage care existau în manualul de B95.

4. Airbag-urile laterale față sunt cu 2 camere? O cameră pentru protecția torace-ului și o cameră pentru protecția bazinului (pelvis). În broșura din Nov 2010 pentru Fluence scrie "Airbaguri laterale (torace / bazin) partea din față", ca și cum ar avea ba pentru una sau pentru alta, nu amândouă...
RĂSPUNS: DA. Practic este vorba de 2 airbaguri laterale pentru pasagerii față care protejeaza partea toracica și bazinul acestora.

5. În caz de impact ușile se deblochează automat? În manualul pentru B95 se precizează că dacă preferi să conduci cu ușile blocate în caz de accident echipele de salvare ar putea avea dificultăți mai mari pentru descarcerare, deci este posibil ca ușile să nu se deblocheze automat la impact...
RĂSPUNS: NU, manualul precizează că poți rămâne blocat în vehicul în caz de impact cu ușile închise

6. Are dublă blocare a ușilor? Se previne astfel deschiderea ușilor din interior - de exemplu se sparge un geam pentru a deschide ușile. Dacă funcția este prezentă ea se poate activa prin două metode:
- se apasă butonul de închidere uși de pe card de 2 ori, în succesiune rapidă;
sau
- se apasă butonul de pe mânerul ușii șoferului de 2 ori, în succesiune rapidă;
Dacă funcția există semnalizatoarele vor clipi de 5 ori pentru a semnaliza dubla blocare a ușilor. Deschiderea ușilor în mod "mâini libere" e dezactivată până la oprirea și repornirea motorului dacă se utilizează dubla blocare.
RĂSPUNS: DA. Funcție disponibilă se pare doar la variantele cu card.

7. Blocare electrică geamuri ȘI UȘI spate? Adică siguranță copii electrică - nu manuală! Numai pentru variantele care au geamuri electrice față și spate. De pe consola de control ușă șofer dacă se acționează butonul de blocare a geamurilor, se blochează și deschiderea ușilor din interior? La B95, dacă ai geamuri electrice spate ușile spate se blochează simultan cu blocarea geamurilor, prevenind astfel deschiderea ușilor și a geamurilor de către copii.
RĂSPUNS: DA.

8. Are claxon bitonal? Adică 2 claxoane, fiecare cu tonuri diferite, rezultând un sunet mai puternic/enervant.
RĂSPUNS: Se pare că NU are.

9. Are lumini de drum permanente? - Când pornești motorul să se aprindă și farurile. Adică există setarea în meniul de setări pentru "Auto dipped-beam headlights"? La B95 ea există.
RĂSPUNS: NU, e scoasă din manualul de Fluence această funcție.

10. Are clipsuri pentru fixarea covorașelor și la pasagerul din dreapta și banchetă, sau doar pentru șofer? La pasagerul din dreapta covorașele se fixează cu arici? Dar covorașele pentru pasagerii din spate cum se fixează?
RĂSPUNS: Clips-uri doar pentru șofer. Restul nu se fixează în nici un fel.

11. A observat cineva dacă/unde este senzorul care măsoară intensitatea razelor solare pentru climatizarea automată? La Megane II era la baza parbrizului, central, în preajma aeratorului pentru încălzirea parbrizului - și la alte mărci poziția e similară, "ascuns" sub o ridicătură discretă a planșei de bord superioare.
RĂSPUNS: NECLAR. Se pare că nu există sau e bine ascuns. B95 se pare că are, deținătorii de B95 au observat că AC-ul pornește când bate soarele, deși afară nu e cald, deci are senzor.

12. Climatizarea automată (bizonală) are senzor de calitate a aerului? - sesizează când aerul conține prea mult praf sau gaze nocive și se activează automat recircularea până când calitatea aerului din exterior se îmbunătățește. În manualul lui B95 spune că recircularea e automată dar nu precizează nimic de o condiționare relativă la calitatea aerului.
RĂSPUNS: NU.

13. Deblocarea automată a ușilor la oprirea motorului este configurabilă? Sau nu poate fi dezactivată sub nici o formă?
RĂSPUNS: Ușile nu se deblochează la oprirea motorului ci când se deschid ușile din interior. Usile din spate se descuie doar pe ele, usile din fata descuie tot (inclusiv portbagaj).

14. Există funcția de "Deblocare parțială uși din telecomandă" în meniul de setări? Adică la prima apăsare a butonului de deschidere a ușilor de pe telecomandă se deschide doar ușa șoferului, la a 2-a apăsare se deschid restul. La B95 se pare că există.
RĂSPUNS: Se pare că NU!

15. Porbagajul poate fi deblocat din interior? Cum? Electric de la butonul de pe bord de închidere/deschidere uși? Sau are un buton separat mecanic/electric?
RĂSPUNS: Portbagajul se blochează/deblochează din interior prin intermediul butonului de închidere/deschidere uși de pe bord.

16. Are funcția "Viteză ștergătoare în funcție de viteză vehicul"? La B95 se pare că există.
RĂSPUNS: DA, e precizat în manual.

17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu?
RĂSPUNS: Se pare că NU sunt cu impuls. În manual se precizează că sunt cu impuls toate geamurile electrice. Dar unii proprietari de Fluence spun că cele de pe spate sunt fără impuls. E posibil ca această facilitate să varieze cu echiparea mașinii.

18. Geamurile electrice pe spate sunt cu sistem antiprindere? Adică se opresc și dau înapoi dacă întâmpină rezistență la închidere?
RĂSPUNS: Se pare că NU, în directă legătură cu întrebarea 17. În manualul de Fluence se precizează că sesizează obstacolele și se opresc. Unii posesori de Fluence contrazic acest lucru. E posibil ca această facilitate să varieze cu echiparea mașinii.

19. La închiderea mașinii din telecomandă se ridică și geamurile? Pentru asta trebuie apăsat butonul de închidere a ușilor de pe card de 2 ori în succesiune rapidă. Funcție disponibilă la B95 numai dacă toate geamurile sunt electrice.
RĂSPUNS: NU, a fost eliminată din manualul de Fluence această funcție.

20. Are indicator de schimbare optimă a treptelor?
RĂSPUNS: DA, toate motorizările Euro5 au acest indicator. Semnaleaza diferit in functie de stilul de conducere.

21. Geamurile și luneta sunt cu tentă?
RĂSPUNS: NU. Geamurile, luneta și parbrizul nu sunt cu tenta, sunt clare.

22. Parbrizul are "protecție solară"?
RĂSPUNS: NU. Nu e disponibil nici ca opțiune.

23. Prin ce este inferioară modalitatea de reglaj față-spate a scaunului la Fluence față de Megane II Sedan?
RĂSPUNS: - la Megane II (X84) reglajul scaunului se făcea cu un levier cu mâner de plastic frumos integrat în carenajul inferior al scaunului.
- la Fluence (L38) și Megane III 2010 (B32) reglajul scaunului se face cu o pârghie ordinară fără mâner de plastic, neintegrată în carenajul inferior - care nici nu mai există...
- La Megane III (X95) situația e identică cu platforma low-cost X38 - și aici s-au făcut economii față de platforma de Megane II (X84).
Imagini exemplificative în acest post.

24. Ușa torpedoului se deschide lin sau cade pur și simplu?
RĂSPUNS: Se deschide lin.

25. La Dynamique sau Privilege există lumini în portierele spate?
RĂSPUNS: NU. Confirmare primită de la Renault România. În broșura Fluence din Oct 2009 și Nov 2010 această dotare este menționată greșit - nici o variantă de echipare nu are iluminare în portierele spate!

26. Pentru cei care au senzorii de parcare spate ORIGINALI, montați în fabrică, care este modalitatea de avertizare? Acustică, acustică și vizuală, pe difuzoarele sistemului audio sau pe un beeper separat? Dacă semnalul audio e pe difuzoarele sistemului audio, se face muting la muzică când se intră în Reverse sau se amestecă semnalele pur și simplu?
RĂSPUNS: Se pare că e doar audio. Nu e sigur dacă e pe un buzzer separat sau prin sistemul audio. Nu e sigur dacă sunetul e direcțional în funcție de poziția obstacolului. În meniul de setări ar trebui să fie o opțiune de reglare a volumului produs de senzorii de parcare “Parking sensor volume”. Avertizarea acustică poate fi oprită/pornită și dintr-un buton dedicat de pe bord.

27. La Dynamique sau Privilege există încă 2 tweetere montate în ușile spate? Adică în total sunt 8 difuzoare sau doar 6 ca la Authentique sau Expression?
RĂSPUNS: Dynamique sau Privilege au în total 8 difuzoare. 2 tweetere în plus față de Authentique și Expression.

28. Volumul se ajustează în funcție de viteză pentru cei care au sistemul audio RADIOSAT 3D SOUND BY ARKAMYS BLUETOOTH?
RĂSPUNS: DA.

29. Comanda vocală funcționează corect (în română) pentru cei care au sistemul audio RADIOSAT 3D SOUND BY ARKAMYS BLUETOOTH?
RĂSPUNS: Da, sistemul este independent de limba vorbită, nu se bazează pe recunoaștere vocală și pe comparație vocală a unui nume preînregistrat.

30. Cum se reglează temperatura la scaunele cu încălzire? Există un buton de reglaj? Un termostat? Sau doar buton de Pornit/Oprit? Fiecare scaun poate fi reglat/pornit-oprit separat sau reglajul/comutarea e comună?
RĂSPUNS: Nu se reglează (la fel ca la Megane II (X84). Există doar un comutaor Pornit/Oprit. Se pare că există un termostat dar care este reglat de calculatorul mașinii în funcție de temperatura din habitaclu. La Megane III X95 (B95) termostatul are 3 poziții de reglare a temperaturii.

31. Are semnalizare cu impuls? Adică doar apeși/ridici ușor de maneta de semnalizare și semnalizatoarele clipesc de câteva ori (la unele mașini perioada de semnalizare e programabilă), după care se opresc, fără să blochezi maneta pe o poziție de semnalizare. Unii îi spun semnalizare pentru autostradă. În manualul pentru B95 nu se precizează nimic în legătură cu această funcție.
RĂSPUNS: NU.


Mulțumesc anticipat celor care pot da răspunsuri la obiect, fără speculații - menționați vă rog numărul întrebării în răspuns.

Edit: 22-11-2010, am adăugat răspunsurile cunoscute, pentru ca aflarea lor să nu mai necesite parcurgerea întregului topic.
Edit: 17-05-2011, idem.
Edit: 18-05-2011, idem.
Edit: 16-06-2011, corecții de nume de cod
tatimeu
DFA - mama ce chestionar serios.
Se pare ca tu iei multe lucruri, lucrusoare la puricat inainte de a achizitiona masina. Asta e un lucru bun- de admirar.
Sunt sigur ca de la reprezentanta nu stiu sa iti raspunda, poate aici raspunsul vine mai repede si mai corect. Eu unul nu pot sa-ti dau raspunsurile deoarece la multe ai raspuns si tu vis-a-vis de B95.
de ce nu te duci si te convingi singur apasand si testand toate butoanele butonasele din Fluence? Mai mult ca sigur avand in vedere ca stii ce te intereseaza aflii raspunsurile mai exacte, corecte si mai repede.
Daca e sa achizitionezi una bucata masinuta eu nu pot decat sa-ti urez succes si nema probleme intr-o viitoare exploatare.
Furyous
5. În caz de impact ușile se deblochează automat?
În manualul Fluence scrie același lucru.

7. Blocare electrică geamuri ȘI UȘI spate?
Da, se blochează ambele.

12. Climatizarea automată (bizonală) are senzor de calitate a aerului?
Până acum nu mi s-a întâmplat asta și trec des prin așa ceva. Apăs de fiecare dată pe butonul recirculare.

15. Porbagajul poate fi deblocat din interior?
De la butonul pentru deschidere/închidere uși.

16. Are funcția "Viteză ștergătoare în funcție de viteză vehicul"?
Da.

20. Are indicator de schimbare optimă a treptelor?
Cei de pe forum cu Euro 5 au acest indicator.

24. Ușa torpedoului se deschide lin sau cade pur și simplu?
Se deschide lin.

27. La Dynamique sau Privilege există încă 2 tweetere montate în ușile spate?
8 difuzoare există dacă se alege Arkamys.

28. Volumul se ajustează în funcție de viteză pentru cei care au sistemul audio RADIOSAT 3D SOUND BY ARKAMYS BLUETOOTH?
Da.

Mai sunt câteva la care am doar idee, dar nu am de unde să știu sigur.
DFA
QUOTE(tatimeu @ 18 Nov 2010, 13:12)
Se pare ca tu iei multe lucruri, lucrusoare la puricat inainte de a achizitiona masina.
*


Da, eu sunt mai chițibușar de felul meu, dacă tot cumpăr un lucru și dau o groază de bani pe el măcar să știu că merită și că îmi satisface măcar parțial nevoile.
Întrebările sunt puse la chestiile pe care nu am reușit să le aflu de la reprezentanța Renault sau mi s-au dat răspunsuri evazive sau chiar greșite.

La altele mi-a fost imposibil să aflu un răspuns deoarece nu am putut să testez nici un Fluence într-o echipare Privilege, nu mai spun de opționale mai "deosebite" cum ar fi Audio Connection Box, navigație GPS și altele...

Făcând o paranteză aici, am constatat că oamenii ăștia de vânzări nu sunt în stare să spună "Nu știu" atunci când nu dețin răspunsul. Fie le e rușine să nu pară necunoscători, fie din orgoliu, dau un răspuns care li se pare lor că e bun, deși habar nu au. Nu mai spun de atitudinea de zeflemea: "Da' la ce vă trebuie? Chiar vă interesează detaliile astea?" De parcă mă duc la ei să-mi cumpăr o pâine, nu o mașină...

@Furyous, mulțumesc foarte mult pentru răspunsuri!

Pentru restul întrebărilor mă poate ajuta cineva?
mahamann
20. Are indicator de schimbare optimă a treptelor?

pentru schimbarea optima a treptelor exiasta schimbator de viteze automat sau mai recent automatizat. pentru "cutie" manuala nu inteleg ce ai putea sa intelegi prin schimbare optima - optima din pct de vedere al eficientei energetice? optim pentru timpul in care parcurgi primii 400m? optim pentru a realiza o depasire? si niciodata optimul asta nu o sa coincida...

eu unul nu mi-as lua o masina care sa aiba un indicator de schimbare optima a treptelor, doar conduc eu masina nu ea pe mine.

si ne mai miram ca se vinde ca painea calda sandero si duster la nemti!!! ei au o alta cultura legata de automobile, aleg sa cumpere strict o masina nu vreun gadget. da au cultura, ceea ce noi nu avem, noi avem masini de fite (CELE MAI MULTE PORSCHE CAYENNE VANDUTE IN 2008 AU FOST UNDE? IN ROMANICA) pe care sa scrie tedei si sa aiba numere peronalizate gen 666HEL, 999WST si exemplele ar putea continua.

departe de mine gandul de a ataca pe cineva, nici nu vreau sa dau lectii pentru ca nu sunt in masura, dar vreau sa te intreb: chiar iti trebuie indicatorul ala de schimbare optima al treptelor?

haideti fratilor sa cumparam MASINA, nu toate tampeniile de marketing ale producatorilor, ca sunt sigur ca ar putea sa-ti puna si WC in loc de scaun daca tu ai vrea..

AM ZIS!! excl.gif
ssilviu
Evident că acel indicator nu este un factor decisiv. Însă totuși, un om, de obicei când își ia o mașină, ia o decizie după ce analizează mai mulți sau mai puțini factori. Ăsta e unul dintre ei. Iar toți aceștia în final îți cristalizează acea mașină pe care tu ne inviți să o cumpărăm.

Iar opțiunea în sine este una foarte bună, fac pariu că ar mira pe foarte mulți posesori sfaturile de schimare ale treptelor. Probabil că mulți nu vor să admită că modul în care ei conduc nu e cel mai bun.

În fine, mahamann, ai Manager? biggrin.gif
remarc
8. Nu cred. Cel putin, eu nu am citit nimic in carte despre asa ceva si nici nu am sesizat.

10. Clipsuri doar la sofer. Celelalte covorase nu se fixeaza.

22. Nu e precizat nimic in manualul de utilizare, nici in specificatii in sensul asta. Cand mi-am luat masina, am studiat si un Opel Astra si acolo era specificat clar "protectie solara parbriz". Prin urmare, raspunsul la intrebare cred ca e NU.

31. NU. Chiar e precizat clar in manual ca in unele cazuri ( exemplu: pe autostrada), trebuie sa tragi de maneta de semnalizare ca sa revina in pozitia neutra.
mahamann
marea majoritate a soferilor (este doar o parere personala) NU VREA sa conduca in modul cel mai bun pentru autovehicul, nu neaparat ca nu stiu si ca ar fi mirati de "sfaturile" indicatorului respectiv. nu cred ca indicatorul respectiv iti poate indica cel mai bun moment in care tu sa schimbi treapta. trebuie sa ia in calcul o multime de factori!!! cum ar fi: temperatura motorului, curba de cuplu, curba de putere, turatia, curba de consum si cel mai important sarcina motorului. deci daca face toate astea ar fi putut sa faca un schimbator de viteze automat perfect (ceea ce e clar pentru toti ca nu exista). cred ca de aia au semnat un parteneriat cu mercedes - vrea mercedes cutia asta fantastica de la renault!! eu in continuare consider ca este un moft care iti indica balarii si pe care o sa-l urasti in momentul in care nu o sa poti sa-l dezactivezi - s-o putea cine stie? doar nu am MANAGER. post-336-1110552489.gif naughty1.gif

18 Nov 2010, 23:05:
si inca ceva, eu unul prefer o punte spate cu suspensie independenta, un motor cu distributie variabila, cu admisie variabila, sau cel mai important din punctul meu de vedere cu niste anvelope foarte bune. sunt lucruri la care m-as uita daca ar fi sa aleg o masina si nu as fi conditionat de bani. adica ce as face ? mi-as lua o masina care sa nu aiba ce am enumerat eu mai inainte dar care sa aiba un beculet (cu led probabil) sau in ce forma s-o prezenta indicatorul minune...haideti sa fim seriosi este o kestie de marketing care te face sa uiti de masina in sine si se pare ca tine!!! deci de optiunea respectiva tineti-va fratilor banii pantru niste anvelope de calitate si nu goodyear nct5 sau michelin energy saver.



fleur.gif
MB 47
Indicatorul de schimbare a vitezelor este pentru un stil de condus ECONOMIC. Reno cand la introdus pe Fluence nu a facut-o la misto, au tinut cont de puterea motorului, de curba de cuplu etc. Repet functia eco drive este pt mers economic, daca vrei sa consumi mai mult combustibil nu te opreste aceasta functie. Aici este un subforum Fluence si nu inteleg de ce uni care nu detin aceasta masina isi dau cu parerea despre ea la modul 'critic fara sa cunosc persoana'. Exista pt fiecare model de RENO un subforum, acum sa ma duc eu de exemplu la Megane 2 si sa-mi dau cu parerea sau sa critic o masina pe care nu o am, NU POT. Eu am inteles ca pe Fluence vorbesc cei care au aceasta masina, care au probleme comune si vor sa-si impartaseasca experientele proprii sau cei care vor sa cumpere aceasta masina si nu sunt hotarati.
DFA
QUOTE(mahamann @ 18 Nov 2010, 22:18)
....... nu inteleg ce ai putea sa intelegi prin schimbare optima
*



Așa cum spunea și colegul de forum MB 47, indicatorul e util pentru mers economic, dacă pe tine nu te interesează chestia nu știu de ce atâtea comentarii care nu-și au rostul.
Am mers în dreapta (sau în spate) cu destui șoferi și pot să spun cu mâna pe inimă că 80% din ei habar nu au cum se folosește motorul în mod optim - schimbă treptele după cum le taie lor capul, fără nici o noimă.
Indicatorul ăla de schimbare optimă a treptelor nu-mi este mie absolut necesar - eu știu să merg economic - dar ar putea fi foarte bun pentru soție sau alții din familie și ar putea să-i îndemne să schimbe treptele atunci când trebuie mai ales atunci când eu nu sunt în mașină.

QUOTE(mahamann @ 18 Nov 2010, 22:18)
haideti fratilor sa cumparam MASINA, nu toate tampeniile de marketing ale producatorilor
*


Așa cum am mai spus, eu nu cumpăr o pâine sau un Kg de cartofi la piață (mă uit și la cartofi cum sunt, nu-i iau cu ochii închiși...), cumpăr un produs de zeci de mii de lei.
Am trecut de mult de faza în care să-mi cumpăr O MAȘINĂ. Toate au 4 roți, volan, scaune și motor..., petrec în medie cam 2 ore în fiecare zi în mașină și vreau să mă simt bine în ea, și nu numai eu, ci și ceilalți pasageri. Din această cauză micile amănunte care pentru alții sunt total neimportante pentru mine contează. ELE POT FACE DIFERENȚA dintre enervare și relaxare.



@remarc - mulțumesc pentru precizări!



QUOTE(mahamann @ 18 Nov 2010, 22:47)
...... si inca ceva, eu unul prefer o punte spate cu suspensie independenta.........
*


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif De fiecare dată când citesc chestia asta mă apucă râsul, zău așa...

Sunt de părere că dacă luăm 5 șoferi de pe stradă și-i punem în 2 mașini, una cu suspensie clasică și una cu suspensie independentă nici unul nu va putea să facă o diferență între ele, nu vor putea să fie siguri că "asta e așa" sau "ailaltă e altfel".
În viața reală, pentru șoferul mediu, tipul de soluție aleasă pentru a rezolva o problemă (în cazul ăsta suspensia spate) e irelevant. Omul normal nu va sesiza diferențele dacă soluția respectivă (indiferent de tipul ei) e aplicată corect.


QUOTE(mahamann @ 18 Nov 2010, 22:47)
............ sunt lucruri la care m-as uita daca ar fi sa aleg o masina si nu as fi conditionat de bani.
*


Din păcate cazurile astea ideale sunt extrem de rare. Noi ăștia, care trăim cu picioarele pe pământ trebuie să ne mulțumim cu ce avem în buzunar - de aceea nu ne putem permite să cumpărăm orice, oricum - trebuie să fii atent la tot ce-ți oferă produsul respectiv, ca să știi pe ce dai banii!

==========================================

OK, mulțumesc încă o dată celor care mi-au răspuns până acum.

Au mai rămas "în aer" următoarele întrebări:

1. Știe cineva dacă ASR-ul are și diferențial electronic blocabil? - În esență roata care se învârte în gol (care pierde aderența) este frânată pentru ca să se transfere la cealaltă roată puterea. La mașinile din grupul VAG chestia asta se numește EDL - Electronic Differential Lock sau EDS - Elektronische Differential Sperre.

2. Are asistent de pornire în rampă? Adică se aplică automat frână când ridici piciorul de pe pedala de frână ca să muți piciorul pe pedala de accelerație, să poți porni "la deal". Frâna e aplicată timp de 2 secunde după care este gradual eliberată. Funcția este denumită de Renault ca "Hill start assistance" și este prezentă pe B95 (Megane III pentru Europa de Vest). Ați încercat să porniți la deal cu Fluence-ul din dotare? Cum s-a comportat? Ține frâna sau o ia imediat la vale cum ați eliberat frâna?

3. Are airbag-uri adaptabile (multistage)? - Mai precis în 2 stagii. În funcție de intensitatea impactului airbag-urile se deschid/umflă parțial sau total. La B95 se pare că sunt prezente aceste airbag-uri adaptabile.

4. Airbag-urile laterale față sunt cu 2 camere? O cameră pentru protecția torace-ului și o cameră pentru protecția bazinului (pelvis). În broșura din Nov 2010 pentru Fluence scrie "Airbaguri laterale (torace / bazin) partea din față", ca și cum ar avea ba pentru una sau pentru alta, nu amândouă...

6. Are dublă blocare a ușilor? Se previne astfel deschiderea ușilor din interior - de exemplu se sparge un geam pentru a deschide ușile. Dacă funcția este prezentă ea se poate activa prin două metode:
- se apasă butonul de închidere uși de pe card de 2 ori, în succesiune rapidă;
sau
- se apasă butonul de pe mânerul ușii șoferului de 2 ori, în succesiune rapidă;
Dacă funcția există semnalizatoarele vor clipi de 5 ori pentru a semnaliza dubla blocare a ușilor. Deschiderea ușilor în mod "mâini libere" e dezactivată până la oprirea și repornirea motorului dacă se utilizează dubla blocare.

9. Are lumini de drum permanente? - Când pornești motorul să se aprindă și farurile. Adică există setarea în meniul de setări pentru "Auto dipped-beam headlights"? La B95 ea există.

11. A observat cineva dacă/unde este senzorul care măsoară intensitatea razelor solare pentru climatizarea automată? La Megane II era la baza parbrizului, central, în preajma aeratorului pentru încălzirea parbrizului - și la alte mărci poziția e similară, "ascuns" sub o ridicătură discretă a planșei de bord superioare.

13. Deblocarea automată a ușilor la oprirea motorului este configurabilă? Sau nu poate fi dezactivată sub nici o formă?

14. Există funcția de "Deblocare parțială uși din telecomandă" în meniul de setări? Adică la prima apăsare a butonului de deschidere a ușilor de pe telecomandă se deschide doar ușa șoferului, la a 2-a apăsare se deschid restul. La B95 se pare că există.

17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu?

18. Geamurile electrice pe spate sunt cu sistem antiprindere? Adică se opresc și dau înapoi dacă întâmpină rezistență la închidere?

19. La închiderea mașinii din telecomandă se ridică și geamurile? Pentru asta trebuie apăsat butonul de închidere a ușilor de pe card de 2 ori în succesiune rapidă. Funcție disponibilă la B95 numai dacă toate geamurile sunt electrice.

21. Geamurile și luneta sunt cu tentă?

23. Prin ce este inferioară modalitatea de reglaj față-spate a scaunului la Fluence față de Megane II Sedan?

25. La Dynamique sau Privilege există lumini în portierele spate?

26. Pentru cei care au senzorii de parcare spate ORIGINALI, montați în fabrică, care este modalitatea de avertizare? Acustică, acustică și vizuală, pe difuzoarele sistemului audio sau pe un beeper separat? Dacă semnalul audio e pe difuzoarele sistemului audio, se face muting la muzică când se intră în Reverse sau se amestecă semnalele pur și simplu?

29. Comanda vocală funcționează corect (în română) pentru cei care au sistemul audio RADIOSAT 3D SOUND BY ARKAMYS BLUETOOTH?

30. Cum se reglează temperatura la scaunele cu încălzire? Există un buton de reglaj? Un termostat? Sau doar buton de Pornit/Oprit? Fiecare scaun poate fi reglat/pornit-oprit separat sau reglajul/comutarea e comună?
remarc
26. Acustica, pe un beeper separat, cred. Oricum nu se face muting la muzica cand se declanseaza semnalul sonor al senzorilor...si se aude destul de clar chiar daca muzica la radio cd e data tare...deci trebuie ca e separat. Parerea mea!
R19/16v
Viitoarele iesiri in decor vor fi insotite de vacante in afara forumului.
Furyous
1. Știe cineva dacă ASR-ul are și diferențial electronic blocabil?
"Cu ajutorul senzorilor de roți, sistemul măsoară și compară, în fiecare moment, viteza roților motoare și detectează ambalarea lor. Dacă o roată tinde să patineze, sistemul o frânează până când motricitatea redevine compatibilă cu nivelul de aderență sub roată. Sistemul acționează de asemenea asupra turației motor în funcție de aderența disbonibilă sub roți, independent de acțiunea exercitată de pedala de accelerație." Dacă avea ceva de genul ăla, sigur era descris aici.

6. Are dublă blocare a ușilor?
Acele operațiuni sunt descrise în manual. Funcția se numește "Superblocare". Doar la cartela "maini libere".

11. A observat cineva dacă/unde este senzorul care măsoară intensitatea razelor solare pentru climatizarea automată?
Opțiunea "Aer condiționat automat bi-zonă" vine obligatoriu cu "Senzor de ploaie si lumina". Eu cred că pe acela îl folosește. Spun asta pentru că nu am găsit nimic pe bord. Senzorul e la oglindă.

17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu? + 19.
Un posesor de Fluence Privilege de aici zicea că toate sunt cu impuls. Tot el spune și că geamurile nu se ridică la închiderea din telecomandă.

30. Cum se reglează temperatura la scaunele cu încălzire?
"Cu motorul pornit, acționați contactorul 4. Martorul luminos se aprinde pe tabloul de bord de îndată ce încălzirea unuia dintre scaunele față este în funcțiune. Sistemul, care este cu termostat, determină, în funcție de poziția aleasă, dacă încălzirea este necesară."
Hed Kandi
QUOTE(DFA @ 19 Nov 2010, 10:57)
Am trecut de mult de faza în care să-mi cumpăr O MAȘINĂ. Toate au 4 roți, volan, scaune și motor..., petrec în medie cam 2 ore în fiecare zi în mașină și vreau să mă simt bine în ea, și nu numai eu, ci și ceilalți pasageri. Din această cauză micile amănunte care pentru alții sunt total neimportante pentru mine contează. ELE POT FACE DIFERENȚA dintre enervare și relaxare.
@remarc - mulțumesc pentru precizări!
biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif De fiecare dată când citesc chestia asta mă apucă râsul, zău așa...

Sunt de părere că dacă luăm 5 șoferi de pe stradă și-i punem în 2 mașini, una cu suspensie clasică și una cu suspensie independentă nici unul nu va putea să facă o diferență între ele, nu vor putea să fie siguri că "asta e așa" sau "ailaltă e altfel".
În viața reală, pentru șoferul mediu, tipul de soluție aleasă pentru a rezolva o problemă (în cazul ăsta suspensia spate) e irelevant. Omul normal nu va sesiza diferențele dacă soluția respectivă (indiferent de tipul ei) e aplicată corect.
Din păcate cazurile astea ideale sunt extrem de rare. Noi ăștia, care trăim cu picioarele pe pământ trebuie să ne mulțumim cu ce avem în buzunar - de aceea nu ne putem permite să cumpărăm orice, oricum - trebuie să fii atent la tot ce-ți oferă produsul respectiv, ca să știi pe ce dai banii!

==========================================

OK, mulțumesc încă o dată celor care mi-au răspuns până acum.

Au mai rămas "în aer" următoarele întrebări:

2. Are asistent de pornire în rampă? Adică se aplică automat frână când ridici piciorul de pe pedala de frână ca să muți piciorul pe pedala de accelerație, să poți porni "la deal". Frâna e aplicată timp de 2 secunde după care este gradual eliberată. Funcția este denumită de Renault ca "Hill start assistance" și este prezentă pe B95 (Megane III pentru Europa de Vest). Ați încercat să porniți la deal cu Fluence-ul din dotare? Cum s-a comportat? Ține frâna sau o ia imediat la vale cum ați eliberat frâna?

Nu are pentru ca nu dispune de frana de parcare automata!

3. Are airbag-uri adaptabile (multistage)? - Mai precis în 2 stagii. În funcție de intensitatea impactului airbag-urile se deschid/umflă parțial sau total. La B95 se pare că sunt prezente aceste airbag-uri adaptabile.

Da, are astfel de airbag-uri

4. Airbag-urile laterale față sunt cu 2 camere? O cameră pentru protecția torace-ului și o cameră pentru protecția bazinului (pelvis). În broșura din Nov 2010 pentru Fluence scrie "Airbaguri laterale (torace / bazin) partea din față", ca și cum ar avea ba pentru una sau pentru alta, nu amândouă...

6. Are dublă blocare a ușilor? Se previne astfel deschiderea ușilor din interior - de exemplu se sparge un geam pentru a deschide ușile. Dacă funcția este prezentă ea se poate activa prin două metode:
- se apasă butonul de închidere uși de pe card de 2 ori, în succesiune rapidă;
sau
- se apasă butonul de pe mânerul ușii șoferului de 2 ori, în succesiune rapidă;
Dacă funcția există semnalizatoarele vor clipi de 5 ori pentru a semnaliza dubla blocare a ușilor. Deschiderea ușilor în mod "mâini libere" e dezactivată până la oprirea și repornirea motorului dacă se utilizează dubla blocare.

Ti-a mai raspuns cineva afirmativ.

9. Are lumini de drum permanente? - Când pornești motorul să se aprindă și farurile. Adică există setarea în meniul de setări pentru "Auto dipped-beam headlights"? La B95 ea există.
Nu are, dar poate fi activata din Clip (ca si la Megane-ul II). Ce faci, totusi, cu luminile de drum permanente? Mi se par o prostie imensa.

11. A observat cineva dacă/unde este senzorul care măsoară intensitatea razelor solare pentru climatizarea automată? La Megane II era la baza parbrizului, central, în preajma aeratorului pentru încălzirea parbrizului - și la alte mărci poziția e similară, "ascuns" sub o ridicătură discretă a planșei de bord superioare.

13. Deblocarea automată a ușilor la oprirea motorului este configurabilă? Sau nu poate fi dezactivată sub nici o formă?

Sub nici o forma!

14. Există funcția de "Deblocare parțială uși din telecomandă" în meniul de setări? Adică la prima apăsare a butonului de deschidere a ușilor de pe telecomandă se deschide doar ușa șoferului, la a 2-a apăsare se deschid restul. La B95 se pare că există.

Nu exista. Unde ai vazut tu Megane III cu o astfel de functie?

17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu?
Sunt fara.

18. Geamurile electrice pe spate sunt cu sistem antiprindere? Adică se opresc și dau înapoi dacă întâmpină rezistență la închidere?
Toate patru au sistem antiprindere

19. La închiderea mașinii din telecomandă se ridică și geamurile? Pentru asta trebuie apăsat butonul de închidere a ușilor de pe card de 2 ori în succesiune rapidă. Funcție disponibilă la B95 numai dacă toate geamurile sunt electrice.

Cred ca nici la Laguna III nu mai este valabila "jucaria asta". La fel, unde ai vazut tu Megane III care sa faca asa ceva?

21. Geamurile și luneta sunt cu tentă?
Da, verzuie.

23. Prin ce este inferioară modalitatea de reglaj față-spate a scaunului la Fluence față de Megane II Sedan?

Vorbesti serios? Sunt la fel, ca la oricare alta masina din lume, sau daca e pe tija la Fluence este inferioara? Forum-ul distruge neuronii....

25. La Dynamique sau Privilege există lumini în portierele spate?
La privilege sunt la toate usile!

26. Pentru cei care au senzorii de parcare spate ORIGINALI, montați în fabrică, care este modalitatea de avertizare? Acustică, acustică și vizuală, pe difuzoarele sistemului audio sau pe un beeper separat? Dacă semnalul audio e pe difuzoarele sistemului audio, se face muting la muzică când se intră în Reverse sau se amestecă semnalele pur și simplu?

29. Comanda vocală funcționează corect (în română) pentru cei care au sistemul audio RADIOSAT 3D SOUND BY ARKAMYS BLUETOOTH?
Numai in engleza, franceza, germana etc.

30. Cum se reglează temperatura la scaunele cu încălzire? Există un buton de reglaj? Un termostat? Sau doar buton de Pornit/Oprit? Fiecare scaun poate fi reglat/pornit-oprit separat sau reglajul/comutarea e comună?
*




Atentie la limbaj! Data viitoare scoatem moderator-preview si aplicam ban.
campulaurentiu
30. Cum se reglează temperatura la scaunele cu încălzire?

Temperatura scaunelor incalzite nu se regleaza .... au un buton pe partea laterala a scaunului.... pornit/oprit ..... temperatura este prestabilita, este tolerabila si nu se poate modifica .

20. Are indicator de schimbare optimă a treptelor?

Da are indicator de schimbare a treptelor in plus sau minus dar nu e recomandata folosirea exacta a lui pentru ca acel indicator recomanda schimbarea treptelor pentru a favoriza un consum mic...... dar schimbarea treptelor la 2000 tur/pmin duce la infundarea injectoarelor la diesel ....

17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu?

Geamurile de pe spate nu au impuls si nu se deschid sau inchid din cartela indiferent ca apesii continuu sau apesi consecutiv de 2 ori...

6. Are dublă blocare a ușilor?


Da are dublablocare. Se apasa de doua ori pe butonul de inchidere de pe cartela .... cu toate ca nu o prea folosesc pentru ca acea cartela Keyless Go este foarte facil de folosit si nu prea e necesar sa apas eu pe butoane usile deblocandu-se cand ma apropii de masina.
DFA
QUOTE(Furyous @ 19 Nov 2010, 21:26)
11. A observat cineva dacă/unde este senzorul care măsoară intensitatea razelor solare pentru climatizarea automată?
Opțiunea "Aer condiționat automat bi-zonă" vine obligatoriu cu "Senzor de ploaie si lumina". Eu cred că pe acela îl folosește. Spun asta pentru că nu am găsit nimic pe bord. Senzorul e la oglindă.
*



Mulțumesc pentru răspunsuri.
În mod normal climatizarea trebuie să aibă un senzor separat, care măsoară intensitatea razelor solare (cantitatea de căldură/infraroșii). Nu cred că folosește senzorul de lumină/ploaie.

Văd că folosești citate din manual.
Ai cumva un manual de Fluence în format electronic?

22 Nov 2010, 11:44:
QUOTE(campulaurentiu @ 22 Nov 2010, 10:49)
17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu?
Geamurile de pe spate nu au impuls si nu se deschid sau inchid din cartela indiferent ca apesii continuu sau apesi consecutiv de 2 ori...
*



Mulțumesc pentru răspunsuri!

Văd că unii colegi de forum cu Privilege menționează că au impuls pe toate geamurile, să fie și asta o diferență între Dynamique și Privilege?

De asemenea, văd că ai senzori de parcare. Sunt originali, montați din fabrică? Dacă da, cum transmit distanța față de obstacole? Doar audio, printr-un buzzer separat, sau afișează vizual pe undeva distanța?
Furyous
Din păcate nu am manualul în format electronic (decât în limba franceză de pe http://www.e-guide.renault.com/eguide/e-guides.php?lang=FR ).
cenzunet
La intrebarea cu senzorii de parcare pot sa-ti raspund eu: sunt doar audio, fara afisaz, dar cred ca sunt pe difuzoarele masinii si nu buzzer separat (e posibil sa ma insel, dar o data am avut impresia ca sunetul se aude din zona in care se afla obstacolul).
R19/16v
Da' asa ce are? tongue.gif

http://www.e-guide.renault.com/eguide/e-guides.php?lang=EN
Furyous
Eu nu găsesc Fluence-ul acolo.

9. Are lumini de drum permanente?
Asta e același lucru cu luminile de zi? Și dacă e așa nu trebuia să aibă niște becuri în plus? Întreb că nu știu. Și dacă nu are becurile, cum poate fi activată funcția? La luminile de zi sunt aprinse decât farurile în timp ce stopurile sunt stinse.

18. Geamurile electrice pe spate sunt cu sistem antiprindere?
Văd că Hed Kandi a spus că sunt cu antiprindere, dar a spus și că sunt fără impuls. Se poate să existe funcția asta dacă sunt fără impuls? Mie îmi prinde mâinile la geamurile din spate (fără impuls).
remarc
QUOTE
schimbarea treptelor la 2000 tur/pmin duce la infundarea injectoarelor la diesel ....


Laurentiu, imi poti explica putin afirmatia asta? La cate turatii e indicat sa schimbi treptele la Diesel? Eu stiam ca undeva intre 2000 si 2500/min sau ma insel?
ssilviu
Vorbește și el din folclor.
PTK
in brosura am vazut ca si cele de pe spate sunt cu impuls unsure.gif !!!
DFA
QUOTE(Furyous @ 22 Nov 2010, 13:29)
Din păcate nu am manualul în format electronic (decât în limba franceză de pe ...........
*


Mulțumesc, link-ul ăla nu-l găsisem!
E bun și în franceză... smile.gif

QUOTE(cenzunet @ 22 Nov 2010, 13:31)
La intrebarea cu senzorii de parcare pot sa-ti raspund eu: sunt doar audio, .....
*


Mulțumesc! Să înțeleg că tu ai senzorii de parcare originali pe mașină?

QUOTE(Furyous @ 22 Nov 2010, 13:40)
Eu nu găsesc Fluence-ul acolo.

9. Are lumini de drum permanente?
Asta e același lucru cu luminile de zi? Și dacă e așa nu trebuia să aibă niște becuri în plus? Întreb că nu știu. Și dacă nu are becurile, cum poate fi activată funcția? La luminile de zi sunt aprinse decât farurile în timp ce stopurile sunt stinse.
*


Da, e același lucru cu luminile de zi. La unele mașini se folosesc ca lumini de zi farurile obișnuite, faza scurtă, la altele sunt becuri separate sau chiar faruri separate - cum e la Octavia 2 Facelift, unde luminile de zi sunt în farurile care conțin și becurile de ceață, dar sunt separate de ele.
Luminile de drum permanente se aprind la pornirea motorului și evident, se sting la oprirea lui.
Ar fi trebuit să aibă în meniul de setări (cel puțin la Dynamique/Privilege) o opțiune de activare a luminilor de zi, care să aprindă faza scurtă odată cu pornirea motorului.

QUOTE(Furyous @ 22 Nov 2010, 13:40)
18. Geamurile electrice pe spate sunt cu sistem antiprindere?
Văd că Hed Kandi a spus că sunt cu antiprindere, dar a spus și că sunt fără impuls. Se poate să existe funcția asta dacă sunt fără impuls? Mie îmi prinde mâinile la geamurile din spate (fără impuls).
*


Da, văd că nu se poate trage nici o concluzie, ba sunt toate geamurile cu impuls, ba sunt doar cele din față.
Protecția la suprasarcină care e folosită și pentru a detecta un obiect în calea geamului ar trebui să fie disponibilă pe orice geam electric, cu impuls sau fără, dar probabil că fiecare fabricant are propriile lui vederi în această privință...
b76bgaarh
colegu functia respectiva se justifica doar la impuls... de ce? pt ca dai un click si geamu urca singur. cand trebuie sa tii mana pe buton, nu il opresti decat daca vrei sa il strangi de gat pe ala..... lucru posibil de facut si cu manivela.

bafta la alegere. nu inteleg de ce te uiti acum cand rabla se termina, iar cea de la anu e mai putin platita ca aceasta.

succes .
DFA
QUOTE(PTK @ 22 Nov 2010, 17:47)
in brosura am vazut ca si cele de pe spate sunt  cu impuls !!!
*



În broșură pot fi multe greșeli.
Din păcate nu sunt deloc atenți și te poți înșela.

De exemplu eu le-am semnalat celor de la Renault România faptul că în broșură este precizat că "Iluminare în portierele față și spate" este bifată la toate variantele de echipare deși această iluminare este doar la ușile din față și doar la variantele de echipare Expression, Dynamique & Privilege!

Au recunoscut greșeala și spun că o vor corecta.

@b76bgaarh, nu mă interesează să cumpăr prin programul Rabla.

În privința întrebării:

9. Are lumini de drum permanente?
Acum am văzut că în manualul de Fluence nu există secțiunea care explică funcționarea luminilor de zi, deci pe platforma X38 (B32/L38) această funcție nu există, ea e disponibilă doar pe X95 (B95) și este o funcție "Depending on the vehicle", deci probabil depinde de nivelul de echipare sau de altceva.

Edit: În primul post am adăugat și răspunsurile cunoscute până acum, pentru a nu mai căuta răspunsurile prin tot topicul.
Furyous
13. Deblocarea automată a ușilor la oprirea motorului este configurabilă?.
Nu știu dacă la Privilege e altfel pentru că în manual nu spune, dar la mine nu se deblochează ușile, decât dacă deschid o ușa (am încercat numai cu cele din față), chiar dacă opresc motorul.
cenzunet
QUOTE(DFA @ 22 Nov 2010, 17:49)
Mulțumesc! Să înțeleg că tu ai senzorii de parcare originali pe mașină?
*


Da, senzorii sunt originali Renault, alesi ca optional cand am configurat masina.
Pentru mine, senzorii au reprezentat o alegere foarte buna din cauza vizibilitatii foarte scazute prin luneta, iar cei originali "dau" foarte bine pe masina in comparatie cu unii aftermarket (2 senzori sunt in culoarea masinii, sunt pozitionati sub cei doi "ochi de pisica" si protejeaza lateralele, iar ceilalti 2 sunt negri si sunt montati central in partea de jos a spoilerului care este si ea neagra)
[attachmentid=1627674651]
DFA
QUOTE(Furyous @ 22 Nov 2010, 19:51)
13. Deblocarea automată a ușilor la oprirea motorului este configurabilă?.
Nu știu dacă la Privilege e altfel pentru că în manual nu spune, dar la mine nu se deblochează ușile, decât dacă deschid o ușa (am încercat numai cu cele din față), chiar dacă opresc motorul.
*


Mulțumesc pentru precizări.

QUOTE(cenzunet @ 22 Nov 2010, 20:44)
Da, senzorii sunt originali Renault, alesi ca optional cand am configurat masina.
*


1. Poți verifica cumva, dacă apeși pe Mute (să nu se mai audă muzica) înainte să dai înapoi, cum se mai aude sunetul de la senzorii de parcare?
2. Poți regla volumul sunetului produs de senzori din meniul de setări?

Răspund singur:

23. Prin ce este inferioară modalitatea de reglaj față-spate a scaunului la Fluence față de Megane II Sedan?

- la Megane II (X84) reglajul scaunului se făcea cu un levier cu mâner de plastic frumos integrat în carenajul inferior al scaunului
[attachmentid=1627675186]

- la Fluence (L38) și Megane III 2010 (B32) reglajul scaunului se face cu o pârghie ordinară fără mâner de plastic, neintegrată în carenajul inferior - care nici nu mai există...
[attachmentid=1627675187]

- la Megane III (X95) situația e identică cu platforma low-cost X38 - și aici s-au făcut economii față de platforma de Megane II (X84).
[attachmentid=1627675188]
Furyous
Încă ceva. În loc de levierul ăla de plastic pentru reglarea înclinării spătarului , e o roată ca la Logan (nu e ca în poză).
DFA
Mulțumesc, aflasem deja și diferența asta...
Furyous
QUOTE(Furyous @ 22 Nov 2010, 19:51)
13. Deblocarea automată a ușilor la oprirea motorului este configurabilă?.
Nu știu dacă la Privilege e altfel pentru că în manual nu spune, dar la mine nu se deblochează ușile, decât dacă deschid o ușa (am încercat numai cu cele din față), chiar dacă opresc motorul.
*


Am încercat: dacă deschid una din spate se deblochează numai aceea.
DFA
OK, deci după oprirea motorului și cu ușile blocate, dacă deschizi o ușă față se deblochează toate, dacă deschizi o ușă spate se deblochează doar respectiva ușă.

Mulțumesc!
DFA
Am primit câteva răspunsuri de la Renault România:

4. Airbag-urile laterale față sunt cu 2 camere? O cameră pentru protecția torace-ului și o cameră pentru protecția bazinului (pelvis). În broșura din Nov 2010 pentru Fluence scrie "Airbaguri laterale (torace / bazin) partea din față", ca și cum ar avea ba pentru una sau pentru alta, nu amândouă...
RĂSPUNS: DA. Practic este vorba de 2 airbaguri laterale pentru pasagerii față care protejeaza partea toracica și bazinul acestora.

21. Geamurile și luneta sunt cu tentă?
RĂSPUNS: NU. Geamurile, luneta și parbrizul nu sunt cu tenta, sunt clare.

Aștept și răspunsul pentru întrebarea:

22. Parbrizul are "protecție solară"?

Am actualizat răspunsurile obținute și în postul inițial.
b76bgaarh
noutati?
andreicri
[quote=DFA,22 Nov 2010, 18:54]
În privința întrebării:

9. Are lumini de drum permanente?
Acum am văzut că în manualul de Fluence nu există secțiunea care explică funcționarea luminilor de zi, deci pe platforma X38 (B38/L38) această funcție nu există, ea e disponibilă doar pe X95 (B95) și este o funcție "Depending on the vehicle", deci probabil depinde de nivelul de echipare sau de altceva.


Curios,pentru ca in manualul de utilizare la capitolul schimbat becuri se precizeaza feux de jour alaturi de pozitii si faza scurta/lunga.nu mai inteleg nimic....lipseste becul,desi functia exista??

L.E.:Sunt eu prost...era pentru 5 usi...sub era pt Fluins si nu are.. radmasa.gif
mariusd4
21. Geamurile și luneta sunt cu tentă?
RĂSPUNS: NU. Geamurile, luneta și parbrizul nu sunt cu tenta, sunt clare.

Geamurile sunt cu tenta, sau cel putin ale mele sunt. Stima
vasile82
Si la mine sunt geamurile cu tenta. Echiparea dynamique.
Renault_Bistrita
"4. Airbag-urile laterale față sunt cu 2 camere? O cameră pentru protecția torace-ului și o cameră pentru protecția bazinului (pelvis). În broșura din Nov 2010 pentru Fluence scrie "Airbaguri laterale (torace / bazin) partea din față", ca și cum ar avea ba pentru una sau pentru alta, nu amândouă..."

Airbag-urile fata sunt cu 2 camere cu protectie diferentiata torace / bazin, au forma cam ca o para, cu umflare pe camere diferite pe zona de protectie: torace sau bazin. La fel si cel frontal pasager, bi-cameral cu deschidere in functie de distanta la care este pozitionat pasagerul de bord.

25 Feb 2011, 16:32:
21. Geamurile și luneta sunt cu tentă?
Toate geamurile masinii au o tenta verzuie ce oferta un anumit grad de filtrare. Daca intrebarea se refera la tenta pronuntat fumurie, raspunsul e nu.

25 Feb 2011, 16:38:
17. Geamurile electrice pe spate sunt cu impuls sau nu?
Geamurile spate sunt cu impuls pe partea soferului, adica toate geamurile pe care le coordoneaza soferul sunt cu impuls, pe cand, pentru pasagerii spate, comada de coborare/ridicare este fara impuls.
La blocarea geamurilor spate se blocheaza si usile.

Daca masina nu are geamuri electrice spate, la yala usii este un buton mic ce se schimba stanga/dreapta. De la acel buton se realizeaza blocajul copii manual.

25 Feb 2011, 16:42:
Daca optezi intre Dynamique si Privilege, gandeste-te si la tapiterie. Daca ai copii mici tapiteria bej de pe Privilege e ceva mai greu de intretinut, iar pe Dynamique cu optionale in poti aduce aproape la nivel de Privilege, mai putin oglida interioara electrocrom.
Mie personal imi place enorm Privilege-ul.
DFA
Mulțumesc pentru informații!
remarc
QUOTE
Geamurile spate sunt cu impuls pe partea soferului, adica toate geamurile pe care le coordoneaza soferul sunt cu impuls


Or fi...la tine...ca la mine, alea de pe spate nu-s wink.gif
dragos01
Salutare tuturor,

am o intrebare legata de radio cd:

pentru echiparea dynamique exista optiunea radio cd arkamys 4X30W bluetooth

pentru echiparea privilege exista optiunea radio cd arkamys 4X30W KML USB

In ce constau diferentele intre bluetooth si KML USB ?

va multumesc,
dimitrivegas
QUOTE(dragos01 @ 20 Mar 2011, 08:40)
Salutare tuturor,

am o  intrebare legata de radio cd:

pentru echiparea dynamique exista optiunea radio cd arkamys 4X30W bluetooth

pentru echiparea privilege exista optiunea radio cd arkamys 4X30W KML USB

In ce constau diferentele intre bluetooth si KML USB ?

va multumesc,
*



4*30W Bluetooth este optiune pentru dinamique, fara port usb; are doar port audio.
LA privilege optional este usb-ul, d-asta se numeste 4*30w KML USB.
stanyc2003
Salut

arkamys 4X30W bluetooth are o iesire RCA pentru mp3 auxiliar, iar arkamys 4X30W KML USB, are USB (pentru memory stick)
dragos01
buna seara,

Am demarat procedura de a comand un renault fluence echiparea dynamique.
Toate bune si frumoase numai ca nu reusesc sa optez si pentru radio CD arkamys 3D cu bluetooth deoarece dupa cum am fost informat momentan nu se poate asigura aceasta optiune din vina unui furnizor.
Am urmatoarea intrebare pentru posesorii de fluence, cat de mare este diferenta dintre arkamys standard si cel 3D cu Bluetooth?
ce alt radio CD cu bluetooth imi puteti recomnanda pentru o ulterioara instalare la dealer?

Va multumesc,
DFA
Cel 3D este optimizat pentru a sonoriza habitaclul unei mașini (habitaclu care nu este deloc un loc unde se poate asculta Hi-Fi... și în care sunetul nu este perceput la fel de toți ocupanții mașinii), permite poziționarea sunetului în funcție de câți pasageri sunt la bord, procesează sunetul astfel încât acesta să pară că vine din niște "difuzoare" aflate la nivelul capului și nu din niște difuzoare aflate în uși, la nivelul gambei (facilitatea aceasta o mai găsești la unitățile premium Sony, se numește DSO (Dynamic Soundstage Organizer)).

Și car kit-ul Bluetooth integrat e foarte bun, diferența față de un altul luat separat ar fi chiar asta: INTEGRAREA! Adică microfonul de la nivelul capului, afișarea agendei, numelor, numerelor, apelarea vocală, comenzile la nivelul volanului, toate integrate frumos, fără alte bătăi de cap, fire trase, afișor și butoane prin altă parte, etc.

Interfața USB pentru playere MP3 și stick-uri Flash, controlul lor prin telecomanda de la nivelul volanului.

Reglajul volumului în funcție de viteza autovehiculului.

Un alt avantaj ar fi antena duală (antenna diversity), care permite recepționarea în bune condiții a posturilor de radio în orașe cu clădiri înalte, tuneluri, parcări subterane, munți, etc.

Cam toate acestea ar fi avantajele pe care le pierzi.
dragos01
salutare tuturor,

multumesc dfa pentru raspuns si daca nu devin insistent te intreb daca ai cunostiinta ca montarea unui radio cd aftermarket la dealer conduce la inposibilitatea folosirii comenzilor de pe volan.
Asa cum am descris in postul anterior eu as fi optat pentru arkamys 3D insa nu este disponibila optiunea momentan.
Ca urmare am identificat pe site-ul reanult.fr la sectiunea Fluence/Multimedia/AUTORADIOS SONY renault.fr
modelul SONY MEX-BT3800U.
Dealar-ul a spus ca poate sa mi-l aduca prin comanda speciala la 1100RON dar nu stie daca mai sunt disponibile comenzile de pe volan. Acum mie mi se pare un pic bizar ca un constructor sa vanda accesorii optionale care de fapt nu sunt compatibile cu modelul original...
Si daca nu devin inistent in sectiunea HAUT PARLEURS se afla si mai multe modele de boxe, ce diametru este indicat pentru panourile de usi:10, 13 sau 17?
va multumesc pentru sprijin
adytym
pai difuzoarele sunt de 13'', iar pentru un alt aparat audio , sunt adaptoare care se potrivesc comenzilor de pe volan
DFA
Pentru Sony nu știu dacă și unde vei găsi adaptoare pentru comenzile de pe volan, Sony are propria variantă de comandă pe volan, care se cumpără separat și se montează separat. Va trebui să cauți să vezi dacă găsești adaptor Renault-Sony.

Mai sigur vei găsi la Renault adaptoare pentru comenzile de pe volan pentru unitățile Kenwood.
bacanier
La intrebarea 17 va spun sigur ca sunt cu impuls doar geamurile din fata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.