Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pivoti Megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Ryk
Salutare!
In urma unei verificari tehnice, mecanicul mi-a spus ca am joc in pivotul dreapta fata. Mi-a mai spus ca la renault vine cu tot cu bascula. Dar eu am cautat pe net, la autokarma si am gasit doar pivotul, fabricat de febi/swag. Ce vreau sa va intreb este daca iau pivotul se poate schimba sau este "lipit" de bascula?
geoman
Daca te referi la cel care face legatura intre portbutuc si brat de desubt portbutuc cred ca se poate schimba. Stiu ca si la mine a trebuit schimbat prin februarie, in stanga, dar nu stiu sigur daca e ala. Am sa ma uit dimineata sa vad, Tin minte ca ma intreba mecanicul cum sa procedeze daca sa-l bage prin presare, adica sa demonteze intreg bratul sau pur si simplu cu ciocanul. Numai pivotul ala m-a costat 70lei. In proportie de 90% cred ca se poate schimba numai pivotul.
Ryk
este vorba de pivotul care vine cu bascula. Si mecanicul mi-a spus ca la ipso vine cu tot cu bascula si daia vroiam sa intreb daca se poate schimba doar ala ca cica are un joc si va trebuii schimbat. Bascula am inteles ca e pe la vreo 200ron iar eu am gasit pivot swag cu 80ron si daia, renteaza din doua motive sa schimb doar pivotu, 1 pt. calitatea celui swag fata de cel renault si al doilea ca ies mai ieftin.
segcm
La Opel Rekord parca mai era acelasi sistem... Insa totusi cred ca nu e o solutie foarte sigura sa montezi un pivot prin presare - gandeste-te daca dai intr-o groapa zdravana la peste 100km/h sau ca sa eviti un accident iesi cu roata pe margine soselei - foarte violent (cum am patit eu rugaciune.gif ). Sa ne gandim de ce reno a decis ca aceasta piesa se schimba cu tot ansamblul brat - din motive de securitate sau economice? Oare exista o procedura agreata de reno care sa zica ca pivotul trebuie presat cu nistiu ce presiune, cu ajutorul nustiucarei prese, pivotul vechi se scoate intr-un anume fel... etc - la fel ca o reparatie de schimbare placute frana de ex, care este foarte bine documentata bla bla bla.gif . Si SWAG nu e ceea ce pare a fi - astfel de piese sunt facute pentru noi, cei din sudestul Europei bicycle.gif .
Concluzia: Habar n-am daca e bine sau rau, doar ca ai sa stai cu grija cand treci de 80km/h; sofer6.gif
30 mdc
se poate schimba doar pivotul fara probleme , eu cred ca reno vinde cu tot cu bascula din considerente economice
se potriveste si cel de logan si este doar 30 ron
segcm
QUOTE(30 mdc @ 20 Jul 2008, 19:18)
se poate schimba doar pivotul fara probleme , eu cred ca reno vinde cu tot cu bascula din considerente economice
se potriveste si cel de logan si este doar 30 ron
*




lol
Daca ai facut tu asta, zi si mie ca sunt interesat . .... Este fiabil, in ce service? Esti sigur ca e acelasi cu ala de logan?
Pare interesant. blink.gif
30 mdc
da am schimbat eu dar nu in service
in particular
este acelasi pivot
am scris de el si in topicul cu piese compatibile de pe logan pe megane
nick
Eu am schimbat un pivot, dar evident cu tot cu bascula. Am fost la Augsburg, si am fost foarte multumit cum au lucrat. Si pentru mine a fost un soc faptul ca trebuia schimbat cu tot cu bascula, la un cost foarte mare, dar dupa ce am intrebat in diverse locuri, am considerat ca la partea de directie nu e loc de incercari. Asa ca gandeste-te bine, si schimba ce trebuie.
30 mdc
chiar nu este nici o problema daca se face treaba cum trebuie
Ryk
din cate am inteles diferenta de bani nu e foarte mare, intre pivot si bascula + pivot. Acum am inteles si voi schimba cu tot cu pivot.
Merci.
$$ilvviu
Pivotul original e prins in nituri pe bascula.
Se taie niturile, iar pivotul nou se prinde cu suruburi.
Nu e nici o improvizatie si scapati la un sfert de pret.
Ryk
deci pana la urma e bine in ambele feluri? sa schimb doar pivotul si sa schimb bascula + pivot?
30 mdc
QUOTE($$ilvviu @ 21 Jul 2008, 11:43)
Pivotul original e prins in nituri pe bascula.
Se taie niturile, iar pivotul nou se prinde cu suruburi.
Nu e nici o improvizatie si scapati la un sfert de pret.
*



pivotul este bagat prin presare nicidecum prins cu nituri
de la 30 ron la 200ron nu e diferenta?
bascula cu 200 ron cred ca este cea mai ieftina posibil de aici rezulta si calitatea
bascula "febi" germania peste 300 ron
radunre
am o cunostinta cu citroen saxo, pivotul este prins de bascula tot prin presare, la mecanic am intrebat de calitatea unei astfel de operatiuni si a spus ca niciodata nu au fost probleme cu schimbarea pivotului la astfel de sisteme (fara surub), are o presa hidraulica si diverse adaptoare pt. extractie/insertie a pivotului.
Ryk
mie mecanicul mi-a spus ca se schimba doar cu bascula, dar din intamplare am gasit pe net pivoti swag si de aici vine dilema. Bascula cu tot cu pivot asa vine la ipso si mi-a spus ca e undeva la 200ron nicidecum asta fiind pretul fix.
kicidan
La Renault intradevar vine doar cu bratul complet ( cred ca din motive financiare=profit mai mare, si din economie de timp la montaj). Dar exista in magazine doar pivotul care se inlocuieste prin presare, la care se adauga un inel de siguranta (care se da odata cu pivotul).Cu siguranta nu exista pericolul sa iasa de acolo.
Ryk
acum mai am o intrebare, cand virez stanga se aude un pocnet din exterior, in partea stanga, mi se pare ca ar veni de undeva din aripa, deasupra rotii dar poate ma insel. Nu am stat langa masina sa-l aud, ci doar din interior. L-am mai auzit si undeva pe dreapta dar o data sau de doua ori, se aude si in mers dar la viteze pana in 30 de km/h cand trec cu rotile virate maxim sau virez in momentul ala si dau intr-o denivelare. Precizez ca bieletele nu au joc, flansa pe stanga e ok, cea pe dreapta mi-a spus mecanicul ca nu e ok dar mai merge multi km asa. Singurul lucru mai este legat de pivotul acesta. Poate acesta sa cauzeze acest pocnet??
Mecanicul a verificat flansele tinand mana pe arc si eu invartind volanul. Poate flansa sa scoata un astfel de zgomot dar sa nu vibreze arcul?
geoman
M-am uitat si eu ieri la pivotul ala. Am intrebat un mecanic si mi-a zis ca in mod normal se schimba numai pivotul. Acuma fiecare face cum vrea. Si la mine se aude un pocnet ca si cum s-ar detensiona un arc in mers cand ajung la punctul maxim de rotire volan. Nu stiu daca in ambele sensuri dar pe loc cand dau maxim stanga de volan se aude uneori pocnetul. Inainte de a pocni se aude un huruit. M-am uitat la pivot(din stanga) si am impins in jos si nu are deloc joc. Nu stiu ce are . Am sa mai intreb si eu. Sper sa scap ieftin... ca daca e caseta ohmy.gif .1600ron sad.gif Oricum incep sa regret ca am cumparat-o.
Ryk
la caseta de directie din cate stiu eu ai joc. si jocul il vezi mai intai in bielete, daca ai joc in bielete. Si eu aud un huruit, il auzeam si la cielo, si doar pe "teren accidentat" l-am auzit. Daca sunt cu rotile pe asfalt nu se aude, si tind sa cred ca e de la flanse ca de 40.000km nu au fost schimbate smile.gif
segcm
QUOTE(geoman @ 24 Jul 2008, 11:53)
Si la mine se aude un pocnet ca si cum s-ar detensiona un arc in mers cand ajung la punctul maxim de rotire volan. Nu stiu daca in ambele sensuri dar pe loc cand dau maxim stanga de volan se aude uneori pocnetul. Inainte de a pocni se aude un huruit.
*




Pare a fi flansa de amortizor.
Ryk
si eu tind sa cred ca sunt de la flanse, cu toate ca la ultima verificare mi s-a spus ca flansa pe stanga este ok. In seara asta, in parcare si in liniste, am pornit doar servodirectia si am inceput sa misc de volan. Nu mai scotea nici un sunet pana la un moment dat cand miscam scurt pe loc stanga dreapta, pozitia rotilor mai putin importanta (se schimba intensitatea zgomotului) dar venea din acelasi loc: deasupra rotii stanga fata. Am pus urechea intre roata si aripa si am ascultat in timp ce miscam de volan, si zgomotul chiar de acolo vine. Am mai incercat inca un test, am pus si doua degete pe arc si cum am miscat de volan stanga-dreapta s-a simtit o mica vibrare. Toate acestea ma duc cu gandul la flanse, tot acestea fiind si cele care scoteau pocnetul de care ma plang. Totusi din cate observ la mine nu au fost schimbate in 40.000km de loc. Voi ce ziceti, flansele or fi?
Braty
Salut.
Din proprie experienta:
- Pivotul nu e prins in nituri sau suruburi, ci prin presare.
- Intre pretul pivotului si pretul pivot+bascula e diferenta mare
- Se potriveste pivot de Logan - m-a tinut vreo 7000 Km, dupa care a cedad. Nu va recomand.
- Daca se schimba doar pivotul, nu exista nici un pericol de accidente
DRD
Se schimba doar pivotul acela ... e in jur de 80 ron
aLecsunder
Azi m-am interesat si eu si am gasit Febi si Swag , ambele la 83Ron.
driv8r
Eu am montat Moog 50 lei,manopera proprie.
dumitrescuandrei
recomand TRW.tin foarte mult
cread
Pivotii care imi sunt adusi de la furnizori ,pina acum am inercat Delphi si TRW, nu se potrivesc. Este vorba de pivotul de la bascula pe partea stanga. Astia care vin sunt cu 1mm mai mici decat cel scos de acolo care are 39mm diametru. Bascula a fost schimbata ,dar nu imi amintesc daca am luat-o cu pivot sau fara, a fost luata de la un nene care mai repara masini, noua , si mi-a zis ca e de magane 2 , 1,5 dci 2004 , 60kw , masina mea .La ce model de Renault se folosesc pivoti cu ax de 18mm si partea care se preseaza in bascula de 38mm[diametru] ?Multumesc.
Multumesc moderatorului care a mutat topicul aici.
orbinho
am schimbat si eu ambii pivoti,delphi , 60 ron bucata,confirm ca acestia se monteaza prin presare ,intrebandu-l pe mecanic de riscuri acesta a spus ca nu exista, costul unui brat nou la renault 370 lei.
cread
Rezolvarea a fost achizitia si montarea unui brat nou [schwag] deoarece nu se gasesc pivoti pentru bascula aia nenorocita , are gaura in care se preseaza pivotul cu un mm mai larga, cine stie pe ce vapor o fi fost facuta .
i_am_sleek
confirm ca merg cei de logan, eu ii am schimbati de peste 1 an si nu sunt probleme.

Pret 30 ron bucata
99AIM
Cred ca ma apuc de treaba si eu,am luat 2 pivoti de Logan TRW din Vitan si trebuie sa-i pun ca pe dreapta am joc la pivot,acum cine a schimbat poate sa-mi spuna daca pivotul se depreseaza cu bascula pe masina sau se da bascula jos pentru asta?
va multumesc
Badiu
Pentru depresare se baga pivotul in presa smile.gif deci se da bascula jos.Sa ne zici daca s-au potrivit si e totul ok
cread
Cu bascula pe masina.
99AIM
Am vb cu mesterul meu si cica e posibil sa nu iasa de pe bascula asa usor si sa tb scoasa bascula si lucrat pe banc,oricum el zicea ca merg pivotii fara pb dar folosit si niste loctite ceva la montarea pivotului,mai bine luam bascula completa...
calinu'
cum adica folosit loctite?...ii lipesti acolo? eventual pune si niste sarma ca sa stii sigur ca nu cad biggrin.gif
mariuswk
Pivotul se schimba cu bascula montata pe masina cu o presa speciala,mai usor ca la batrina Dacie.Nu schimbati bascula cu totul.
rombul
Pivotul se depreseaza cu bascula demontata asta daca vrei sa iasa ceva ca lumea

6 Dec 2010, 19:02:
Exista prese ,nu prese mai speciale

6 Dec 2010, 19:09:
QUOTE(RamboX @ 6 Dec 2010, 17:29)
Am vb cu mesterul meu si cica e posibil sa nu iasa de pe bascula asa usor si sa tb  scoasa bascula si lucrat pe banc,oricum el zicea ca merg pivotii fara pb dar folosit si niste loctite ceva la montarea pivotului,mai bine luam bascula completa...
*


dupa depresare locasul pivotului se calibreaza se randalineaza un pic locul respectiv si apoi se preseaza pivotul
am avut la munca un logan care i-a iesit un pivot bate f tare dar nu este periculos ,dupa calibrarea locasului pivotul a fost presat f bine

6 Dec 2010, 19:10:
deci atentie f mare
cread
Concluzia e una, valabila la noi in tara in toate domeniile : cate bordeie , atatea obicee. In patania mea cu pivotul am fost in 2 ateliere in care intamplator am vazut cu mi s-a scos pivotul din bascula cu ajutorul unor prese. Succes.
rombul
eu am expus cum se face corect din punct de vedere tehnologic ,mai departe fiecare face cum il taie capul .
99AIM
QUOTE(rombul @ 6 Dec 2010, 19:01)

dupa depresare locasul pivotului se calibreaza se randalineaz[SIZE=7]a un pic locul respectiv si apoi se preseaza pivotul
am avut la munca un logan care i-a iesit un pivot bate f tare dar nu este periculos ,dupa calibrarea locasului pivotul a fost presat f bine

<span class='edit'>6 Dec 2010, 19:10:</span>
deci atentie f mare
*


in ce consta calibrarea asta?
rombul
Cu ajutorul unui calibru se readuce la dimensiunea initiala locasul pivotului
ai mai schimbat vreodata pivotul respectiv(calibrarea si randalinarea se face in cazul cand pivotul a fost schimbat de mai multe ori)daca este prima oara nu ai de ce sa-ti faci griji.
Inainte de presare pune-l pe mester sa-ti masoare diametrul locasulului de presare si totodata diametrul pivotului (trebuie sa rezulte din masuratori un ajustaj cu strangere).
99AIM
Nu am mai schimbat niciodata pivotii,oricum am mai avut azi o discutie cu un mecanic si cica e risc sa sara pivotul din bascula....mai bine luam bascule noi.
rombul
De sarit nu prea ca e prins cu surub de fuzeta ,de iesit din locas da se poate dar la basculele la care au fost presati de mai multe ori pivoti ori la tine nu este cazul.

<span class='edit'>7 Dec 2010, 19:12:</span>
O alta solutie mai tehnica si mult mai sigura consta in:
-se masoara grosimea basculei in dreptul locasului de presare
-se traseaza dimensiunea (de la suprafata de asezare a rotulei pe bascula =cu grosimea basculei) pe corpul pivotului
-se confectioneaza un canal in corpul rotulei
-se preseaza rotula in bascula
-dupa presare se monteaza o siguranta din otel arc in canalul confectionat
Sistemul folosit la articulatiile autoturismelor OLTCIT si a fost destul de sigur in exploatare
cread
Rombul am vazut ce zici tu , cu siguranta , asa venise pivotul in cutie cu ea , nu mai retin marca,,,,
99AIM
M-ai convins,o sa schimb pivotii si capetele de bara,eventual si bucse bara stabilizatoare si daca tot nu-i dau de cap...iau toate gropile la rand barem sa cada ce e de cazut de-a binelea.
Badiu
Imi poti spune si mie daca ai vreun zgomot datorat pivotilor?Am si eu un joc in pivotul de pe partea dreapta si la capul de bara tot pe dreapta(nu f mare) si de la un timp a inceput sa faca un zgomot care dupa parerea mea nu este mecanic ceva gen zgomotelor de panou sau ca si cum ai avea ceva in portbagaj numai ca se aude din fata.Pana sa inceapa zgomotul am zis ca astept sa treaca iarna si o sa le schimb dupa ce trec gropile.
99AIM
Dezamagire mareeeee......
Azi ma duc sa schimb pivotii,mecanicul reverifica si cica nu e joc la pivoti ci la capatele de bara,mai pronuntat pe dreapta si apoi cica ar tb sa schimb si bucse bara stabilizatoare,eeeh am plecat nervos si nici numai ma prinde vreodata la el ,ori e alba ori e neagra-ia pivoti da nu tb sa iei pivoti...apropo e careva interesat de 2 pivoti de Logan TRW?
cread
Pastreaza-i ca cine stie cand iti trebuie .
dumitrescuandrei
Pastreaza`i ca sigur vei avea nevoie de ei pe viitor.cat despre bucsele de la bara daca e meserias nu ti le schimba, se pot face alea si tin tot cat te`au tinut pana acum.totusi sa verifici bine daca sunt capetele de bara ca alea se duc cam greu la megane
rombul
pastreaza-i
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.