Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Estafette
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2
AUTOMOBILIA
Astazi a ajuns in capitala Dacia Estafette (1977).
ArtVandelay
Cu ce ocazie..?

Si de ce e o problema tehnica?
AUTOMOBILIA
Nu e o problema tehnica, am gresit zona cer scuze, se poate muta sau daca nu e de interes se poate sterge pur si simplu.


Citesc si ma minunez cate inexactitati exista in jurul acestui model.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_Estafette

Ideea de baza e ca masina a fost construita in sistem CKD , contractul fiind achitat de statul roman cu cateva mii de cutii de viteza produse la Mioveni.

Partea ca PCR se temea de curentul hippy si concurenta cu modelul TV sunt niste bazaconii. Masina asta nu -s avandut niciodata decat catre institutii, principalul beneficiar fiind PTTR - actuala POSTA ROMANA.

Alte locuri unde mai intalneai masina :

- cooperativele de service frigidere
- IIRUC - Intreprinderea de Intretinere si Reparatii Utilaj de Calcul - Militie
- etc

La mijlocul anilor 80 s-a dat o directiva ca masinile institutiilor care erau pe benzina sa fie casate si inlocuite cu masini diesel (exceptie Dacia), asa incat va dati seama ca in foarte putine locuri au existat exceptii

Din ce povesteste cel care mi-a vandut masina aceasta ar fi deservit serviciul de protocol al CC, in 91 a trecut la SRI si ulterior la Politia de Frontiera d eunde omul a luat masina la licitatie in 2006. Culoarea originala era verde , imi amintesc ca din gama de culori faceau parte : ALB. BEJ, GRENA, ROSU, VERDE (2 nuante), ALBASTRU.

Motorul este identic cu cel de Dacia 1300, singura diferenta fata de varianta Renault fiind emblema de pe capacul busonului de la radiator.Placutele de identificare sunt frantuzesti, similar primelor tipuri Dacia.

In lipsa seriei stantate pe caroserie RAR a atribuit si batut una.

La modelul de fata semnalel fata sunt de camion, la bord in spatiul de radio sunt 2 ceasuri suplimentare tip DACIA 1310, original se montau pe un panou central, sub bord, exista doat rama (era optional)
Alex4u
si a cui este aceasta dacie mai exact?
AUTOMOBILIA
A mea
AUTOMOBILIA
Cateva poze de la Tuzla unde zacea masina
http://www.99poze.ro/dacia_estafe/

As vrea sa multumesc colegilor din Constanta, Marian (Clanul Rea), Florin (Figo) si Claudiu, fara ei cred ca pierdeam toata ziua sa rezolv incarcarea si actele.

O sa discut astazi cu cativa oameni care eu lucrat la Mioveni, e destul de trist ca circula numai povesti nemuritoare despre masina asta, care era o prezenta obisnuita pe soselele patriei in anii 70-80.
Merced
Nici o mie de bucati nu s-au ansamblat, e departe cifra asta de "prezenta obisnuita" de care vorbesti. Dupa cum arata masina in acest moment, ca s-o faci cum trebuie o sa investesti bani multi, sper ca esti pregatit pentru asta. De la 10.000 de lei in sus.
AUTOMOBILIA
Dacia a mentionat 842 de bucati intr-un material de presa, e f putin ai dreptate.

Erau o prezenta obisnuita pentru ca masinile astea circulau zilnic. In Bucuresti toate oficiile postale mari aveau una in curte. In plus erau putine masini duba altele decat TV asa incat erau fff vizibile. Cand circulatia era oprita in lunile iarna erau si mai vizibile. Cei care scriu ca nu si le amintesc ori sunt nascuti dupa '80 ori nu erau pasionati de masini in copilarie. Nu uitati seria de filme cu "jandarmii" in care modelul era prezent, vedeai filmele, apoi le vedeai pe strada, daca nu erai pasionat de masini treceau neobservate, altfel mi se pare imposibil sa nu ti le amintesti.
Steel Tormentor
Un vecin de-al meu a iesit la pensie pe-una de-asta. O vedeam zilnic. Ce-i drept, alta la fel n-am mai vazut prin oras.
dizzy
Sper sa iti reuseasca proiectul de restaurare.
Are un aer aparte Estafette-le, de anii 70.
Unde e pozitionat motorul?
Aha, e in fata.
Paratea de GMP seaman din poze cu ce vedem la Dacia 13xx.
Cum se conduce?

Automobilia, te rog, scrie si tu sub pozele de pe Picassa ce model si an e fiecare masina.
AUTOMOBILIA
Totul fata.

Fotografii de pe site-ul de presa RENAULT

11 Nov 2010, 11:05:
Referitor la restaurare eu zic ca e pe maini bune , am proiecte mult mai dificile http://picasaweb.google.com/www.automobilia.ro/AERO301937

Momentan nu e o prioritate pentru mine, oricum stati linistiti ca masina asta e salvata.
om_bland
Toate masinile sunt in proprietatea ta?
AUTOMOBILIA
Nu prea inteleg la ce va referiti, daca e vorba de Estafette e o singura masina, celelalte fotografii sunt de arhiva. Daca va referiti la link-ul de mai sus e vorba tot despre o singura masina, ieri si azi, AERO 30 Roadster (1937).
ageana
Probabil se refera la masinile de pe site-ul din semnatura.
AUTOMOBILIA
Masinile mele sunt cele prezentate aici
http://www.automobilia.ro/despre-companie/colectia-arhiva
Ov
si ca veni vorba, nu vrei sa-ti editezi semnatura sa scoti site-ul de acolo? Il poti pune in profilul tau la homepage wink.gif ( http://www.daciaclub.ro/index.php?act=boardrules 3c)

P.S. felicitari pt achizitie si spor la reconditionare. Asteptam poze smile.gif
AUTOMOBILIA
As fi preferat sa ramana adresa in semnatura si cred ca o vizita pe site-ul meu e placuta pentru orice pasionat de automobile, ce ziceti de reclama asta Dacia din 1979 ? Incerc sa vin cu lucruri noi in comparatie cu alte medii online care practic copiaza dintr-o parte in alta.

http://www.automobilia.ro/archive/page:3

Dar daca e "ordin" cu placere !!
om_bland
Stateam , priveam , ma gandeam si am ajuns la o concluzie : Ce bine ar fi daca s-ar mai naste oameni ca tine stimate domn care sa promoveze masinile vechi , care sa mentina flacara vie a epocii de aur smile.gif


Bine ar fi daca ti-ai face timp si pentru a promova si a colectiona autovehicolul nostru autohton Dacia 1100 -1300-1310 pana in 1984 ( si acesta fiind un model foarte rar in zilele noastre , greu de gasit intr-o stare de originalitate 100% ).
Ov
hai ca 1100-1300-1310 mai sunt pe ici pe colo, pe cand estafette nu exista niciuna smile.gif
oricum, ceva absolut inedit ar fi daca s-ar mai putea face ceva din asta sad.gif : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2601976
AUTOMOBILIA
Cel mai autohton mi se pare ARO, am un M461, am avut si o Dacia 1100, din pacate masinile astea nu se pot pastra pe strada iar garajul meu are numai 4 locuri. Asa incat atunci cand am luat AERO am gasit pentru 1100 un nou stapan pasionat , posesor de garaj. Ma bucur sa constat ca sunt multi oameni care iubesc vehiculele romanesti, iar pentru 2011 am in proiect o expozitie,
MADE IN ROMANIA Tot ce pot spera e sa prinda mai multi microbul si sa se salveze macar un exemplar din fiecare tip, din pacate multe au disparut. Totusi la cate ignoranta exista nu stam fff rau.
dizzy
Sa stii ca nu pasiunea ne lipseste ci chestii mai pamantene.
Cum zici si tu, masinile de colectie nu pot sta sub cerul liber si cum majoritatea stam la bloc, nu avem si garaj pentru o bijuterie cu roti.
De multe ori nu avem seara loc de paracre nici pentru treanta zilnica.
danut 69-71
@ Automobilia
FELICITARILE mele , esti primul detinator dintre cei activi de pe acest forum , cu o DACIA -ESTAFETTE drunksinging.gif respekt.gif
ydaniel
tare frumos este AERO,nu stiam ca are doar 2 cilindrii.
AUTOMOBILIA
Aero 30 e cu 2 cilindrii, AERO 50 e cu 4 cilindrii, ambele in 2 timpi, 50-ul cu 2000 cmc si 50 cp este cel mai mare motor de automobil in 2 timpi produs vreodata.
deceneu32
Felocitari pentru achizitie si spor la restaurat!
danut 69-71
Sa ne tii la curent cu tot ceea ce faci la Dacie . wink.gif
iulian'71
Spor la munca multa cu folos!
AUTOMOBILIA
Prima chestie facuta a fost inlocuirea unei camere , avea una de Aro JR care fiind f mare facuse o gramada de cute si s-a taiat. Am planat si remontat chiulasa + pompa de apa. Astazi sper sa primesc radiatorul, curatat, i-am montat o termocupla pentru electroventilator si o sonda de ceas de apa (pe capacul chiulasei nu se poate monta - ar atinge in parghiile de la directie), Sub bord, in centru, exista o rama goala , am vazut de vanzare o masca pt 3 ceasuri , in varianta RO ele nu stiu daca existau, dar sunt f utile. Partea proasta e ca elicea ventilatorului nu lucreaza in masca , lipseste, fiind departe de radiator nu-si face treaba. Radiatorul e f mic asa ca pana la gasirea acestei piese fara electroventilator nu se poate folosi masina.

Maine o sa termin de montat toate anexele motorului , sper sa gasesc si o toba provizorie ca sa nu mai terorizez vecinii. Ar urma franele si instalatia electrica.

Problema nasoala e ca masina nu incape in garajul unde am atelierul, e la subsol si din cauza inaltimii nu trece de grinda de la intrare. Asa incat la venirea frigului o sa fiu nevoit sa ma opresc.
Albert Einstein
Spor la treaba!
bucatzel
QUOTE(AUTOMOBILIA @ 11 Nov 2010, 01:13)
Motorul este identic cu cel de Dacia 1300, singura diferenta fata de varianta Renault fiind emblema de pe capacul busonului de la radiator.Placutele de identificare sunt frantuzesti, similar primelor tipuri Dacia.
*


QUOTE(AUTOMOBILIA @ 19 Nov 2010, 08:30)
Astazi sper sa primesc radiatorul, curatat, i-am montat o termocupla pentru electroventilator
*



Nu inteleg o treaba... de unde o aparut electroventilator pe masina aia? Estafette-urile nu aveau racirea tot pe fulie?
AUTOMOBILIA
Ultima serie a fost pe electroventilator, varianta romaneasca probabil din ratiuni de cost a ramas pe ventilator mecanic, in ceea ce priveste masina mea e doar o solutie provizorie pana gasesc masca din tabla/plastic (sunt 2 modele) de care un istet s-a dispensat (in poza). Fara ea efectul ventilatorului mecanic e aproape nul. Elicea de pe pompa este foarte departata de radiator (care e mai mic decat cel de 1300), a facut el o taranie , a strambat tirantul de fixare si a inclinat radiatorul dar tot fara efect.


Referitor la productia totala DACIA , cifra vehiculata si preluata si de mine de pe internet este eronata, s-au fabricat doar 642 de exemplare (albumul "Renault si Dacia de 10 ani impreuna" - autor Dan Vardie).

1975 176
1976 49
1977 371
1978 46
------------
Total 642

Referitor la povestea cu cutiile de viteza oferite in schimbul CKD-urilor, lamurirea vine tot din cartea respectiva :

Pentru a scuti producatorul roman de o parte din costurile CKD-urilor pentru modelul 1300 , Renault a transferat de Cleon la Mioveni o linie de fabricatie a cutiilor de viteze ce echipau modelul Estafette (diferite de cele de R12) , cu scolarizarea personalului roman 3-6 luni in Franta.

O alta informatie interesanta e faptul ca s-a incercat montarea unei caroserii TV pe o mecanica Estafette, un esec.
DB77AAA
Nu pot spune decat Felicitari!!!
Asteptam cu interes poze si detalii despre progresul restaurarii.
axxro
ma bucur ca aceasta masina a ajuns pe maini bune, se poate sa fie chiar ultima dacie estafette.
am visat si eu la ea tare mult dar eram constient ca ma depaseste total acest proiect si nu avea nici un rost...
in schimb cautarea mea a avut un final fericit pt masina (dupa ce am dat de urma ei, eu am pus anuntul pe alt forum)
spor la lucru
kta
E un Renault (Dacia ?) Estafette cam in aceeasi stare langa parcul IOR, in Titan. E albastru inchis.
Tossi
Azi am trecut pe acolo si masina inca mai este prezenta in parcarea de la intersectia strazii Rotunda cu cea din spatele strandului.
razvan_89
ce mai face dacia??
bobo77
E in curs de restaurare tongue.gif
razvan_89
nu mai pui si tu niste poze?
smile.gif

deceneu32
Noutati?In ce stadiu mai este masina?
Cristi T
UIte 2 poze cu un Renault Estafette facute anult trecut in Dubrovnik
Babaq139QMB2
Ce consum are ? .
deceneu32
Arata bine! smile.gif
vi_escu
masina din titan[attachmentid=1627913007]
Ov
exista acolo?
stii ceva despre ea?
deceneu32
Inca una? smile.gif
adrianvip
se mai stie ceva despre dacia estafette din titan?multumesc frumos
Babaq139QMB2
Da coordonate GPS

LAT & LONG si o gasim , wink.gif
bogdan2001
Noutati in legatura cu Estafette-ul?
AUTOMOBILIA
Masina este la Brasov, a fost cumparata de un coleg de club care a restaurat maniacal caroseria, cred ca o termina anul asta, o sa fie o piesa adevarata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.