Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Servo directie Modus
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
242949
Daca tot am inceput sa le pun in pagina , sa le dau cu firma in cap celor de la Renault pina la urma.
Sint la a doua servodirectie, si a cazut si asta.
Pentru cine nu stie Modusul are o servo care este pur electrica - electronica, adica un motoras electric (pas cu pas) care ajuta la rotirea volanului. nu cautati pompa de steering hidraulica, s-au caseta de directie hidraulica, totul este sub volan, deasupra la pedalier, cu acces pe deasupra bordului, prin capacul de pe partea soferui.
Buba a inceput cu simtome pornind de la circuitul spiral de sub volan. Cei care nu stiu, sub volan exista o cutiuta in care este o panglica cu mai multe fire, similara arcului de la pendula ( un arc spiral de ceas ) , cu rolul de a prelua comenzile de pe volan: ex: airbag, claxon..... si de mai are dotari masina, la unele volum, cruse control.... etc. Cum spuneam de aici se trage. S-a intrerupt si dadea pe bord probleme cu airbagu, sa ma duc la servce.... Chestia enervanta era ca nu facea mereu. Am fost la Serus, au pus testeru, trebuie schimbata ce mai. Am dat-o afara, am desfacut cutiuta,am intins toata panglica pe masa, am masurat-o electric , bineinteles ca avea continiutate ( Murphi ), am pus-o la loc si culmea nu mai dadea defectul. Murphi iar, bineinteles ca dupa 2 zile iar a aparut, si numai intr-o pozite a volanului. Cert este ca intr-o zii cind sa plec cind am pus contact si am pornit ( stiti ca se aude un click de releu la pornire, este releul de la servo ) nu sa auzit ,in schimb 3 beep scurte ca atunci cind pleci cu frina de mina trasa, o zmucitura in volan, si volanul BETON. Iau contact, pun la loc si pornesc ca si cind nimic nu s-ar fi intimplat.
Am mai avut chestia asta de doua ori aleatoriu la intervale mari de timp, pina cind intr-o zi am venit acasa seara, masina mersese fara probleme toata saptamina ,am oprit masina, iar a doua zi cind sa pornesc direct 3 beep si mesaj pe bord STEERING FAULT si asa a ramas. Bineinteles volanul beton, la camion se misca usor fara servo.
Serus deviz ceva in jur de 5200 ron in care era trecut si cutiuta cu panglica cu probleme, aia ceva la 200 s-au 300, iar in rest pe deviz trecut servodirectie parc 2800 ron, ax volan, piulita, saiba, splint,.... restul pina la 5200. Bun dati-mi numai servo sleep.gif . Nu se poate ca vine cu ax volan tongue.gif , asa o da fracezu....
Si uite-ma cum s-au umfalat muschii pe mine si am invatat sa conduc fara servo, oltcitu ( pentru cine a avut )mic copil, mai ales ala care se gripa bucsa de la axul volanului cind statea in soare wink.gif
Am mers asa 4 luni, pina am gasit la dezmembrari o servo ,care am montat-o in 30 min,si a plecat din prima. am resetat ECU ca sa dispara mesjul de eroare de pe bord, si asa a fost. Asta a fost, ca a mers si asta un an si ceva, iar cind a mai aparut iar problema cu spirala de sub volan, iar sa stricat si asta. Deci daca nu schimbati spira de sub volan la timp, vrei nu vrei Renault te trimite in service.
Asta e hotia lor, se strica ceva in servo, de fapt am inteles ca e vorba doar de chestii soft, hardware fiind ok si nu mai comunica cu calculatoru masini.
Intrbare pentru toata lumea cine stie unde se repara asa ceva, s-au daca se baga cineva sa sape in servo, s-au daca auziti de o servo de la dezmembrari...... wacko.gif Help
cj98czh
Nu se potriveste de la Clio sau megane? si alea tot electrice sunt .. si nu am auzit sa se planga lumea de ele ...
242949
Daca s-ar fi potrivit cu una de Clio s-au megane......... jar minca. Alea , am avut ocazia sa imi treaca prin mina citeva. Intradevar gindite, dar cu " cap" spun asta in ghilimele pentru ca sint facute sa se strice cu cap. Ca si de ex piesa albastra de la geamul soferului, care se rupe cind nu te astepti, si care putea sa fie identica la toate 4 geamurile !!!!.Adica facem 4 matrite de 4 piese distincte, sa coste pretul de productie cit mai mare. Ce are? Mai nimic, daca te uiti in luciul materialului vezi niste umbre sa le zic asa,in structura materialului; cind se injecteaza in matrita este deja rece, si nu este omogen, asta duce la slabirea rezistentei mecanice. Pe scurt : proiectare defectuoasa a matritei , din punct de vedere termic, adica al racirii matritei, s-au altfel zis regimul de lucru este prea rapid, asta ca sa scoatem cit mai multe piese inr-un interval de timp cit mai scurt, sa avem productivitate, si sa avem din ce traii, adica din piese de schimb. Ca nu va vindem doar ce sa stricat ci tot subansamblul.
Asta e , la fel si cu servo-directia, care este de 4 feluri:
1 clasica ca pina acum 10 ani, adica pompa hidraulica actionata de motor prin intermediul unei curele, si care actioneaza o casta de directie cu urmarire hidraulica
2 pompa hidraulica actionata de un motor electric, care merge mai tot timpul, si ca toate motoarele electrice de DC au nevoie de perii colectoare ( carbuni ) si care se uzeaza in timp, s-au se blokeaza carbunii din cauza umezelii, apei....
3 pompa hidraulica actionata de un motor electric, dar de data aceasta fara "carbuni", adica un fel de motor de AC. trifazic, dar care se numeste STEPPER adica moter pas cu pas comandat de un montaj electronic, totul foarte compact.
4 fara pompa hidraulica, forta necesara actionarii volanului implicit a casetei de directie este data de un motor de DC stepper, cu urmarire, aflat in prelungirea axului volan.
Si credeti-ma in aceasta varianta este ceva mai multa inginerie decit in celelante.
Hotia celor de la reno este ca au plasat motorul electric de actioinare hidraulica astfel incit in timp sa intre apa in el si sa se strice, unu la mina, si doi au plasat tot ansamblul de pompare in fata, din cite am inteles cum ai ciocanit nitel masina in bot, cum spargi macar vasul hidraulic cu ulei, si imediat sub el toata electronica de comanda, vorba unui mecanic de la service " E numai 85 milioane grupul de pompare ".
Ce ne facem cu vrianta 4??? !!!! ohmy.gif unde tot ansamblul servo este in prelungirea volanului, nu intra apa sa oxideze, nu se loveste sa se sparga ..... trebuie sa se strice cumva...... si asta reno a inventat-o prin soft. Daca nu te duci sa-ti schimbi spira de sub volan in timp util, atunci lasa ca te facem " noi "sa vii la service tongue.gif
Da asa e cu varianta a 4-a ......oricum s-a intarit muschiul si nu mai simt diferenta decit cind am de facut manevre in parcare.
Astept provincia blink.gif poate apare un Modus la dezmembrari
comanr
e de apreciat faptul ca esti meserias dar unele lucruri trec din sfera elctro -mecanic in sfera electronicii 100% .fii antena aici ca treaba cu servo nu i de la spirala .au gasit altii rezolvarea printr o recalibrare .iti trebuie clip . e simplu din ce zic aia .uite aicea link:

http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f152/...g-fault-163551/

se vorbeste si la final de o adaptare stanga maxiam drepata maxim si mijloc. nu prea se strica nimc la ele defapt....

succes

ps :tre sa ti faci cont pe site la ei care e gratis si apoi poti sa downloadezi rar.ul care are parola dar o dau ei acolo.

iti faci cont ,postezi ceva si abia dupa aia te lasa dupa 15 minute sa downloadezi aplicatia aia "Modus Power Steering Reprogrammig Tool.rar " si teoretic scapi de necaz.

uite am reusit eu sa scot fisierul daca vrei sa ti trimit lasa mail
provincia..
242949
Multumesc pentru linkul dat, sper sa fie de ajutor.
Iata adresa mea: 242949@gmail.com
Sasha3
QUOTE(comanr @ 29 Nov 2010, 19:53)
e de apreciat faptul ca esti meserias dar unele lucruri trec din sfera elctro -mecanic in sfera electronicii 100% .fii antena aici ca treaba cu servo nu i de la spirala .au gasit altii rezolvarea printr o recalibrare .iti trebuie clip . e simplu din ce zic aia .uite aicea link:

http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f152/...g-fault-163551/

se vorbeste si la final de o adaptare stanga maxiam drepata maxim si mijloc. nu prea se strica nimc la ele defapt....

succes

ps :tre sa ti faci cont pe site la ei care e gratis si apoi poti sa downloadezi rar.ul care are parola dar o dau ei acolo.

iti faci cont ,postezi ceva si abia dupa aia te lasa dupa 15 minute sa downloadezi aplicatia aia "Modus Power Steering Reprogrammig Tool.rar "  si teoretic scapi de necaz.

uite am reusit eu sa scot fisierul daca vrei sa ti trimit lasa mail
provincia..
*



Daca apare pe tester defectiune in interiorul servei merge reprogramata cu programelu ?
Da-mi PM cu nr. tau de telefon te rog . Multumesc
cojeale
salut! am un modus din 2004 1.2 benzina 55 kw si mi sa defectat servodirectia (electrica)
cu mesajul pe bord ,,STOP steering fault,, am fost cu ea la tester si mecanicul mia zis ca este calculatorul de servodirectie defect cu eroarea ,,C1608,, din ceam citit pe internet, este foarte scumpa...la dezmembrari am gasit cu 150 de EURO dar sar putea sa nu mearga...se poate repara ? este sau a fost cineva in situatia mea? multumesc
comanr
in curant o coloana de directie ajunge la mine pentru investigatii/reparatii/reprogramat, va tin la curent, stay tuned.

daca altii pot repara si noi o putem face
cojeale
astept cu nerabdare raspunsul dv... in momentu acesta merg fara servodirectie...adica trag putin mai greu de volan, dar merge...mi-au zis niste mecanici ca nu se intanpla nimic!
comanr
a sosit coloana de directie, dupa primele masuratori au fost inlocuite cateva componenete pe placa, e destul de greoi accesul , trebuiesc extrase niste cablaje ca sa ai acces la placa.

dupa prima proba se pare ca modulul respectiv tot nu nu comunica, practic am sesizat ca nu se alimenteaza procesorul din ECU , urmand sa propun inlocuirea regulatorului de 5v(TLE4270) aflat pe placa.

o alta piesa importanta este comanda celor doua relee, 2 tranzistori FET in aceiasi capsula (IRF7103QPbF)

clientul insa doreste sa achizitioneze o alta servodirectie , nu prea are timp sa facem teste, iar in munca asta fara teste pe masina este destul de greu.

tot ce vreau sa zic este ca unitatea este reparabila, astept ca dupa ce monteaza servodirectia noua sa ajunga din nou la mine servodirectia veche pentru continuarea investigatiilor.

atasez cateva poze de la lucrarea inceputa.
mentionez ca eroarea pe tester este "ECU internal fault" , nu am efectuat eu diagnoza.
cojeale
apropo...comar,, dupa ce sa defectat servodirectia, de ce nu mai functioneaza calculatorul de bord? consum, km, litri de benzina in rezervor, etc
comanr
dincauza ca fault ul are prioritate la afisare, fiind un defect major
MEDES CALAN
Comanr o intrebare de "espionaj industrial": pute-ti sa imi spuneti cat a platit clientul D_vs EPS-ul nou?

PS: EPS-uri de la Renault sunt cele mai nenorocite de reparat: clar daca a-ti avea un banc de proba pentru mecatronica pe banc totul e bine cand il puneti pe masina apar tot felul de eroari...
comanr
o servodirectie noua e undeva la 1000 eur cred, e doar ce am gasit la un mic search pe google, pretul poate fi mult mai mare, trebuie verificat.

piesele care se defecteza, daca vorbim doar de surse, fet uri, costa putin gen 100ron.
MEDES CALAN
Comanr merci de informatie, am vrut sa stiu daca are rost sa aduc de la firma mama din Italia coloane noi pentru Modus dar n-am stiut cum se incadreaza pretul de dincolo cu cel din Romania.

Pe cat tine de piesele care trebuie schimbate la un EPS de la Modus le cunosc, deoarece in Italia le reconditionam.Problema mare cu ei nu e ce sa schimbi dar cat timp iti i-a sa o repari.

In linea de principiu Tu pui un EPS pe bancul de proba si el iti arata ce componente trebuie schimbate. Dar uneori nu e asa de usor. Uneori dupa ce ai schimbat tot ce, teoretic, ar trebui schimbat testezi coloana pe banc si tot nu merge. Atunci te apuci de verificat "la mana".

In general rezolvi, dar daca iti trebuie 3 ore ai deja rupt cu conceptul principal ale proceselor de reconditionare: "Fiabil si Eficient", unde fiabil inseamna ca produsul reparat cu acest proces trebuie sa fie la fel de fiabil ca unul nou si eficient inseama ca procesul trebuie sa dureze cat mai putin timp posibil deoarece, de mai multe ori, e timpul care ridica costul reconditionarii mai mult decit piesele care sunt folosite la reparatie.

Din aceast motiv Modus e una dintre coloane de directie care preferam sa le vindem noi in loc ca sa le reparam, nu ca e greu dar daca reparatia iti cere prea mult timp nu e usor sa ceri la client o suma foarte aproape de cat ar fi costat o coloana noua.

Clar ca daca cineva care stie electronica incerca sa o repare cu o investitie minima (nu cu un banc de proba care cosata zece de mii de euro) si are timp nu are cum sa nu iasa bine! Bafta la incercat!
comanr
multumesc pentru urari. o sa postez pe forum ce si cum, o zi buna.
Sasha3
QUOTE(comanr @ 2 Dec 2013, 16:39)
multumesc pentru urari. o sa postez pe forum ce si cum, o zi buna.
*


Pai e simplu Medes Calan,spune de regula ce/ai reparat la ele in Italia,si noi schimbam.La multi ani
MEDES CALAN
Se spune "Sarumana pentru masa, ca fost buna si gustoasa" dar nu se intreaba niciodata ce a pus bucatar in mancarea cool.gif
comanr
genul de oameni cum e dl medes calan exista peste tot in lume , ei doar aduna informatii(eventual gratis) si niciodata nu ofera informatii(decat contracost).

trebuie sa va obisnuiti cu acest gen de oameni pentru ca ei sunt "pe val" in zilele noastre.


servodirectia nu s a mai intors la mine, probabil masina s a vandut, nu sant 100% sigur ca nu a mers deoarece nu am fost de fata la montaj si de obicei merg pe incredere, pana acum am avut putine de pierdut procedand asa.


pentru cei care aveti probleme vedeti ca intre mos=fet urile de putere , foarte ascuns este un fuzibil, e bine de verificat eventual inlocuit daca este intrerupt. o sa va pun o poza cu corespondenta terminalelor pe partea accesibila,

cel mai sigur pica ceva pe parte de alimentare, urma sa inlocuiesc sursa, pe viitor daca voi mai avea ocazia voi mai sapa in module, insa merita sa verificati ceea ce va spun eu acum

in poza se vede un strap, facut de mine ca si test , practic am refacut continuitatea acelui fuzibil care e insa pe partea opusa, greu de ajuns la el, dupa cateva ore de munca se ajunge la el.

deci daca intre cele doua puncte care sant unite de mine in poza aveti impedanta mare, refaceti circuitul cum am facut eu pentru proba.

totul va ia maxim 5 minute si nu trebuie desfacut nimic decat capacul de tabla, doar masurati si faceti strapul daca nu aveti continuitate intre cele doua puncte.

Am notat pe poza terminalele fuzibilului cu A si B.
MEDES CALAN
Cata dreptate, D_ul Comanr, sunt oameni ca D_ul Enrico Malpezzi, cel ca scrie dupa nume MEDES CALAN, ca sa faca meseria lor de reparat elemente de directie a cumparat un banc de proba pentru mecatronica ca coasta cam 50.000 de euro si ca trimite (nu gratis ci contracost) angajati lui la scolarizare aproape in fiecare luna.

Clar, din buna vointa s-ar putea sa Va zic ce elemente, in general, sunt de schimbat, ce me doare ca firme care ne face cursuri vrea mii de euro de persoana pentru participare sa ma explica aceast lucru, nu tinand cont ca angajati primesc salarii (majorati cu prima de deplasare) si ca trebuie cazati dece cursuri tin, deobicei, 2 zile?

Stiu, sunt un om urat dece incerc sa fac bine meseria mea si nu dezvaluiesc toate informatiile care poate sa faca ca un om dotat doar cu un osciloscop, multa rabdare si incostienta sa incearca sa o replice.

Dar chestie e si alta: cum am zis de mai multe ori firma mea (ca fost infintata de Taica meu in 1952) a reconditionat, in ani 1950-1960 amortizoare.

La inceput piata fost buna, asa zicea Taica meu, dar dupaia sute de oameni care a vazut afacerea s-a bagat in el. Uni a lucrat bine dar majoritatea, sa castiga clienti, a inceput sa repara amortizoare la preturi din ce in ce mai scazuti.

Clar, sa scada din pret nu a scazut profitul lor ci doar ce a schimbat in ele si la ce dotari aveau. Oameni din astea nu se punea sa schimbe tija sau supapele, doar deschidea amortizorul, schimbava uleiul si gata. Proba pe aparat de test? Sari pe el!

Cum puteti sa intelegeti calitatea amortizori reconditionati a scazut drastic!

Dar cand un client cerea un pret raspunsul a fost mereu "Prea scump, altu o face mai putin" dar, dupaia, cand venea probleme, nu ca oameni sesizava ca vina fost a lor ca a vrut sa cumpara prea ieftin ci de la fapt ca a cumparat o piesa reconditionata! Si piata a desparut.

Rezultat? dupa mai bine de 50 de ani clar si in ziua de astazi nimen, in Italia, cumpara un amortizor reconditionat daca nu este obligat.

Cu planetare si cardane (alte produse noastre) nu exista aceast problem. Fara rectifice, masine de echilibrat, prese si anume te poati baga dar rezultatul e rizibil.

Cu servodirectie intelnim probleme, mai mult in Romania decat in Italia dece serviciuri din Italia, in general, au inviatat ca e un cost sa schimbi o servodirectia mai ieftina cu, punem, 30/50 de euro dar dupaia sa trebuie sa la trimiti inapoi dece dupa 6 luni tot bate din cauza ca cel care o a reparat nu a schimbat cremaliera.

Cu electronica e si mai rau. Cum am zis trimit angajati la scolarizare dar intelnesc oameni care crede ca tot se poate face cu un osciloscop.

Si intradevar au dreptate, cu osciloscopul lor si multa rabdare se vor face experienta (cea ca noi cumparam contracost).

Dar stiti care e frica mea? Nu ca cei care se pricep sa faca bine meseria mea dar ca cei care se prefac sa faca atate probleme ca piata asta sa despara!

Mai ales ca sa cineva te cera sa dai gratis ce ai platit scump me pare cam un pic peste cap...

Dar confirm, sunt un om urat smile.gif

Fara suparare din partea mea Va doresc o zi buna in continuare!
comanr
va inteleg perfect, insa va rog sa nu confundati sectorul de DIY cu reparatiile profesioniste pentru ca e vorba de alt lucru.

cati dintre oamenii cu probleme la caseta se vor incumeta sa umble singuri in acel echipament, 1%, 5% maxim, pentru ca majoritatea nu se pricep si vor apela la firme competente.

toata activitatea mea in domeniul automotive este sharing 100% pentru ca se adreseaza oamenilor pasionati, cu posibilitati modeste, probabil oameni pregatiti si corecti, greu de crezut, insa ei mai exista.

bineinteles dupa cum va dati seama nu castig banii din acest sector insa aici in romania, oamenii, desi e containdicat, stiu cam toti sa isi schimbe o priza in conditii de siguranta, lucru care nu se mai intampla in tari "dezvoltate" cum ar fi italia unde foarte multi sunt adusi incet incet din generatie in generatie la stadiul de leguma consumatoare de internet.

uitati va la englezii tzapeni de beti care isi plimba in carucioare monstrii obezi care se caca pe ei la varsta de 10 ani. acei monstri nu vor deveni niciodata oameni.

nu am nimic cu dvs si imi cer scuze daca v am ofensat cumva insa as dori sa ma intelegeti.
Sasha3
est cool.gif e om la Campina care resofteaza serva,i/l gasiti pe tocmai.ro
cojeale
Salut! am schimbat coloana de servo-directie toate bune si frumoase pana cand sa-i montez air-bagul ... am dat jos coloana stricata, am luat de pe ea si am pus pe cea noua; bloc de lumini, contact, volan si airbagul...am pornito, serva functiona perfect, urma sa-i montez airbagul...inaide de montare am scos borna de la baterie, am montat airbagul am bus borna si cand s-o pornesc, nu mai pornea (adica cand ma duc cu cheia pana la capat se aude clicul acela in releu dar si atat... nu invarte motorul)...am verivicat toate sigurantele, bateria este buna, am verificat electromotorul si bendixul invarte motorul dar nu porneste. Unde o fi buba? multumesc!
cojeale
,,as prefera sa-mi raspunda dl. Comanr,, scos electronica din cheie am pus contactul si becul antidemaraj licureste...cu electronica in cheie nu licureste...deci cheia functioneaza... nu stiu ce sa-i mai fac
cojeale
Am reusit s-o pornesc! am mufat serva veche, am pornito, apoi am schimbat mufele pe serva noua si porneste...Dar daca scot borna de la baterie nu mai porneste...deci daca nu scot borna pot sa merg cu masina cu serva noua...ce trebuie sa fac sa nu mai am acesata problema? cam cat costa s-o fac?
comanr
am vazut tarziu mesajul tau, deci, in calculatorul de servo se afla si imobilizatorul, daca inlocuiesti servodirectia o sa clipeasca mereu becul din bord si nu poti da la automat, masina nu face nimic.

pentru a autoriza pornirea o metoda sigura este cea spusa de tine pui mufele de la servodirectia veche , pui contactul si apoi fara sa deconectezi bateria pui mufele la servodirectia noua la loc, dai capacul ala de deasupra bordului jos, la prima cheie dupa ce scoti bateria se face o verificare a calculatoarelor si trebuie ca acel calculator de servo sa fie vazut o data si identificat.
acelasi lucru se poate intampla daca ramai fara baterie, ai nevoie de servodirectia veche cateva minute biggrin.gif

exista o memorie pe placa servodirectiei care cred ca trebuie mutata de pe o paca pe alta, insa operatiunea poate prezenta risc pentru ca trebuie sa incalzesti placa cu aer cald, am pe cineva care m a rugat sa fac asta insa din graba am adoptat tot metoda cu swap ul la botul calului.

probabil treaba se face si cu un clip desi ma indoiesc, e doar o chestie de a citi o memorie si a o rescrie sau a o inlocui, memoria e la vedere, o identificasem, ce te faci insa daca servodirectia veche este foarte afectata, memoria defecta, nu am idee, probabil trebuie "fabricat" un dump, sa ne bucuram insa ca nu avem problema asta icon_mrgreen.gif
comanr
am primit niste lamuriri pe privat de la un user, care probabil prefera sa ramana anonim si o sa i respect dorinta, se pare ca acel calculator de directie este doar un intermediar pentru transmiterea datelor cate UCH (ECU) motor si ar trebui "virginizat".

foarte utile informatii, cu toate ca aflat sub influienta bucuriilor sarbatorilor de iarna mintea ma duce cu gandul la alte lucruri cand vine vorba de acel cuvant icon_mrgreen.gif

oricum daca ar fi dupa mine le as pune pe toate "pe direct" radmasa.gif
espacern
Trebuie,cu tester,re-scrisa seria VIN....aceeasi ca a masini/restul calculatoarelor instalate.
cojeale
Am fost la reprezentanta renault din Focsai si mi-a spus cineva de acolo ca face asa din cauza blocatorului din serva si nu se poate face nimic ...solutia este unul nou si costa 200 lei aprox....In acest moment merg asa pana dupa sarbatori...prima data vreau sa rezolv cu directia pentru ca trage dreapta mult.. si apoi trebuie sa ma inntanlesc cu cineva ( cu care am vb. inainte de sarbatori) din Focsani pentru testare. Se poatre ,,virginiza,, s-au re-scrisa? Daca nu, risc ceva daca merg cu ea asa? sau merg cu coloana veche in portbagaj!!! smile.gif . ...La multi ani!
comanr
atat timp cat ai baterie ok, poti merge 15 ani asa, fara probleme, cica se face usor sa mearga cu noua servodirectie.
cojeale
QUOTE(comanr @ 30 Dec 2014, 17:08)
atat timp cat ai baterie ok, poti merge 15 ani asa, fara probleme, cica se face usor sa mearga cu noua servodirectie.
*


multumesc pentru sfat!
tiberiusstefan
Am si eu aceeasi problema
Am schimbat servo la modusul meu cu bornele luate si cat sa ii pornesc pauza (nu da la automat )
Mecanicul care a lucrat la masina a spus ca ii din calculatorul de servo(respectiv imo) si ca piesa teoretic nu se potriveste pe masina si treba sa caut una exact cu acelas cod (cod piesa originala 8200 307 151 cod piesa de schmb 8200 433 515 acelas an 2005 aceeasi motorizare 1.2 16 valve)
Orice parere si sugestie mi-ar fi de mare ajutor sad.gif

Multumesc !
comanr
pui vechea servodirectie, pui contactul, iei contactul, pui noua servodirectie si merge.
driver
Comanr, ceva noutati? Am aici o jucarie defecta... si parca nu as plati £200 pe o reparatie simpla.
Am gasit tot felul de informatii, dar sincer nu stiu ce sa fac cu un "dump"
comanr
nu am mai sapat pentru ca nu au mai aparut gunoaie de genul respectiv la reparat, daca nu se poate intra pe servodirectie sau ai drivere arse nici mama dump urilor din lume nu ajuta.
cel mai bun mod de lucru este cu un tester dedicat, au inceput sa apara la preturi mici (100-200eur) bineinteles asta nu garanteaza o reusita dar e mai simplu de testat.
driver
Am cumparat o slta coloana decodata cu garantie. E mai simplu asa.
Dar m-am împotmolit la contact... nu reusesc nicicum sa il scot de pe coloana veche. Am invartit cheia cam in toate pozițiile insa pinul metalic nu se apasa suficient.
Ceva sugestii?
comanr
vezi ca si un surub cu cap rotund care trebuie scos
Ilinca Iulian
Buna ziua dragi colegi de forum.Cunoaste cineva un service in București unde pot Merce cu coloana de servo la reparat? volanul merge tare greu iar in bord mesajul servo defect .Multumesc tare mult.

13 Apr 2016, 16:15:
astazi imi voi face curaj si o voi demonta singur de pa masina am gasit ceva in valcea sh pret 110 e revin cu amanunte sa va spun ce am stricat ,initial caut seria sa o compar cu cea din valcea


13 Apr 2016, 17:17:
nici o sansa la mecanic direct ,prea multa nebunie sub bordul micutului modus
Ilinca Iulian
Gata sa rezolvat undeva pe Antiaeriana in București sect 5sunt niște băieți Dibaci.au înlocuit calculatorul de pe coloana nu știu ce au mai resoftat DAF acum merge super
cristian_rusanu
Bună ziua, am si eu la un modus 1.2 benzina 2004 aceeași problema, nu mai am servo. Știți unde se poate repara coloana de direcție electrică în București? Noua este foarte scumpa și ce am găsit la dezmembrari nu s-a potrivit la cadranul de la direcție.
Ilinca Iulian unde pe Antiaeriana ai făcut reparația?
Mulțumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.