lau_swat
31 Oct 2010, 10:07
De cand au venit zilele astea mai friguroase am observat ca dimineata la pornire se aude un tacanit scurt, nu este metalic sau nu se aude foarte tare dar se aude. Eu suspectez ca se aud tachetii pana ajunge uleiul sus. La ralanti motorul se aude ok, nu bate nimic. La revizie am pus Elf Evolution SXR 5W-40. A mai sesizat cineva asa ceva? Va rog nu ma trimiteti la service ca la ultima vizita mi-am scurtat viata cu cel putin 6 luni
Laurentziu83
31 Oct 2010, 14:18
Si doar nu ai vrea, cu masina in garantie, sa iti recomandam sa pui duralube sau mai stiu eu ce panarama in ulei.
N-ai ce face, de service nu scapi.
Pregateste-te sa lasi masina de cu seara la service, apoi vino a doua zi dimineata si lasa-i pe cei de acolo sa o porneasca in prezenta ta ca sa le demostrezi zgomotul.
Dar parerea mea e sa o lasi asa. Daca e sa se agraveze, se va agrava. Daca nu, sanatate. Garantie oricum ai.
adytym
31 Oct 2010, 14:57
posibil sa fie si de la ulei, mie mi-au pus valvoline si sa intamplat exact dupa schimbul de ulei intr-o dimineata ,dar acuma este ok nu am auzit sa mai faca scandal si o tin parcata mai tot timpul pe bordura
mihai leu
31 Oct 2010, 18:56
totusi e cam prea devreme, mai urmareste dar sa stii ca 16 v asa face la rece cam ca un diessel, cam bat tachetii, vezi ca sa nu faca si la alte motoare ca si al tau, pune 2 masini in [paralel daca poti la rece sa vezi daca si celalalt face la fel
spor
lau_swat
31 Oct 2010, 19:44
Chestia e ca nu cunosc personal pe nimeni in Tm, numai cu adytym daca nu as compara, o sa urmaresc evolutia si eventual o sa merg si la service. Cam devreme ar fi da, la 20K de km
Era una din probleme cunoscute la Supernova (care avea tot motor Renault pe ea)
Cand porneai motorul la rece se auzea tacanitul pentru 1 - 2 sec . Inclusiv la a mea se mai auzea cateodata. In ciuda "sperieturii" masina n-a avut nici o problema niciodata. Asa ca eu zic sa stai linistit.
tatimeu
31 Oct 2010, 20:25
am spus de multe ori ca nu ma pricep la motoare- acum sa nu intelegeti ca nu stiu chiar nimic si ca ma duc cu ea linistit si in trei pistoane
Vineri sau joi dimineata dupa ce am pornit masina si mi-am asteptat soata sa ajunga si ea - sa plecam la scarbici m-am dat jos din masina sa fumez o tigara (mai cald afara decat in masina) si stand asa langa ea am sesizat si eu un zgomot, dar la mine cred ca mai mult zgomotul era venit mai mult de la faptul ca motorul in anumite perioade (scurte) crestea in turatii dupa care revenea la turatia obijnuita de relantii. Eu cred ca m-am facut bine inteles si cred ca asta era fenomenul. Nu stiu cum trebuie sa sune tachetii dar nu scotea un sunet de genul Tac-Tac sau ceva de genul metal-metal.
Poate vorbesc aiurea si atunci rog ignorati.
redpipe74
1 Nov 2010, 09:24
La M 2 benzinare asa facea motorul la prima pornire,insa au mers sute de km fara sa se intample ceva.Parerea mea e ca trebuie sa stai linistit.
M i h a i
1 Nov 2010, 09:46
QUOTE(Laurentziu83 @ 31 Oct 2010, 15:18)
Dar parerea mea e sa o lasi asa.
asa este...chiar nu are rost sa te duci in service...merge masina..plus ca 100 % nu o sa rezolvi nimic...doar o zi fara masina... odata ce merge ok...mai face si cateva zgomote ca este o masina la 15 k...nu una la 100 k... a venit si frigul...etc.. mai am eu un vecin cu megane 2.2 1.5...care auzea agomote suspecte de la motor...numai el auzea...in rest nimeni nu mai auzea..
mariusd4
1 Nov 2010, 11:41
Tu esti singurul care sti cat de tare bate, eu la logan 16v si acum la fluence nu am auzit asa ceva, dar totusi fa o vizita la service, este posibil sa nu fi fost reglati cum trebuie. Stima
Laurentziu83
2 Nov 2010, 11:08
Tachetii sunt hidraulici, au reglaj automat.
inseamna ca problema ii din ulei , exact cum este la unele motoare vw ,necesita un anumit tip de ulei pentru a nu fii probleme.
problema asta ai avut-o si inainte sa schimbi uleiul?
lau_swat
2 Nov 2010, 19:14
Ulei am pus ce au recomandat ei, Elf 5W-40, chestia e ca inainte de revizie era mai cald, adica nu erau 5 grade dimineata, nu imi amintesc sa fi facut, adica iarna trecuta nu facea. Adi, nu faci un demo intr-o dimi cum porneste a ta, vin eu la tine intr-o sambata sau cand ai tu vreme.
redpipe74
2 Nov 2010, 19:17
e o problema de ungere ,uleiul nu ajunge suficient de repede,tachetii fiind hidraulici,o solutie ar fi sa pui un ulei mai putin vascos,insa e o problema cunoscuta cel putin la M2 benzinar .Nu se prea poate face nimic,insa probleme cred ca ar aparea la multe sute de km.
lau_swat
3 Nov 2010, 22:43
Azi dimineata de exemplu, erau vreo 8 grade si nu a plans, sunt curios maine dimi cum va fi ca se anunta grade putine, o sa incerc sa inregistrez desi o sa fie destul de greu de auzit pe inregistrare.
lau_swat
15 Nov 2010, 16:47
OFFTOPIC: Are cineva manualul de service pentru M3? Ma intereseaza cuplul de strangere al unor suruburi de la motor.
Ia uite aici
http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=1435http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=464Imi permit sa dau linkurile pentru ca sunt forumuri "infratite" ca sa zic asa.
Pe DSN e tot motor Renault si foarte multa lume s-a plans de "tacanitul" de la pornire. Cu toate astea, n-am auzit pe nimeni niciodata sa se planga ca s-ar fi lasat cu "victime".
Eu am avut DSN, "tacanea la pornire", dar pana cand am vandut-o la aprox. 70.000 km, in afara de zgomotul de la pornire n-am avut nici cea mai mica problema cu el, a functionat impecabil.
Bucura-te de masina si nu te mai speria de fiecare zgomot tehnologic.
lau_swat
15 Nov 2010, 20:14
Revin cu inca un offtopic, am fost la o cunostinta mecanic sa-si dea cu parerea de niste scurgeri de ulei vizibile pe capacul axelor cu came, se vedea ulei destul de mult pe la suruburile care strang capacul (cred ca userul "tatimeu" postat ceva asemanator, a pus si o poza), poate revin si eu cu niste poze maine pe zi, el zice ca ar trebui mers la ei, desfacut, curatat bine si pus pasta de etansare din nou.
Relativ la acea bataie la pornirea la rece, zicea de defazor, la al lui, megane 2.1, 1.6 16V a picat la 80K si nu e tocmai o piesa ieftina. O sa merg maine la ei sa vad ce zic, dar nu prea as vrea sa fac operatiunea la ei, poate merg la Szeged, am inteles ca sunt mai profi.
Mecanicul ala a ascultat el cum face la pornire? Nu de alta, dar e cam pe langa daca imi permiti. Tacanitul la pornire este una, se aude exact asa, ca un tac - tac repetat. Fulia defazoare (o problema foarte cunoscuta la MII) scoate un carait foarte puternic si inconfundabil. Cauta pe sectiunea de MII, erau si niste inregistrari specifice pentru a face comparatie. Fulie defazoare picata inseamna in mod automat si distributie schimbata, iar pretul nu prea conteaza cred nu? Ca doar nu platesti tu.
Parerea mea e ca macar cat ai masina noua sa "te respecti" si sa nu mergi cu ea pe la mecanici de coltul blocului. Daca tu chiar crezi ca e o problema mergi la reprezentanta si da-le cu garantia in cap, ca doar de aia ti-ai luat masina noua.
LE: ti-am cautat eu postul daca vrei sa-l citesti, spor
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41838&hl=fulieIa uite ce zice la un moment dat Liviu:
QUOTE
Just for the record. Ieri, dupa ce masina a stationat parcata cu partea dreapta pe o bordura, imediat dupa apasarea butonului START si intrarea in regim de ralanti, s-a auzit celebrul de acum carait . Ca sa fiu mai precis, s-a auzit ca si cum masina nu ar intra in viteza (desi nu s-a atins nimeni de schimbator) sad.gif.
I-am pus diagnosticul imediat .. fulia ...
Diferenta de zgomot e imensa, in caz de fulie se aude la pornire exact cum se auzeau bendixurile pe la vechile dacii , sau ca atunci cand iti caraie daca o bagi in viteza fara sa apesi cum trebuie ambreiajul ....
lau_swat
15 Nov 2010, 23:32
Din ce citesc eu acolo nu rezulta decat cretinismul acut de care sufera service-urile autorizate Renault de la noi. O sa revin maine cu perlele celor din service, tare curios sunt ce o sa zica de petele alea de ulei, de tacanit nici nu am curaj sa-i intreb.
ssilviu
16 Nov 2010, 11:08
Fulie defazoare stricată la Megane 3? Asta ar fi mare rușine pentru Renault ...
M i h a i
16 Nov 2010, 11:46
nu are cum sa se strice fulia la megane 3 ori fluence.....doar sunt masini pe langa megane 2...cel putin asa spun toti posesorii.....parca megane 2 era volga si megane generatie 2010 este sclasse..tot un renault ramane...cu toata generatia lui..si istoria negativa din service..
ciprians
16 Nov 2010, 16:01
Cati km ai cu masina? Intreb asta deoarece sunt curios in ce moment al vietii s-a manifestat. Deocamdata am 24k km cu a mea, fara proleme, dar nimic nu m-ar surprinde pentru ca nimic nu e perfect. Fata de megane 2 oricum ar fi mult mai bine
In czzul fuliei cat de urgenta e teoretic schimbarea (din momentul diagnosticului)? Se mai poate duce o vreme sau..?
lau_swat
16 Nov 2010, 16:17
Am 20100km cu ea, luni dimineata merg cu ea in service, o sa vedem ce zic duzii de acolo. Scuipa si ceva ulei pe la capacul de la axele cu came, tre desfacut curatat si etansat iar cu pasta din aceea de etansare.
ssilviu
16 Nov 2010, 16:36
QUOTE(ciprians @ 16 Nov 2010, 16:01)
In czzul fuliei cat de urgenta e teoretic schimbarea (din momentul diagnosticului)? Se mai poate duce o vreme sau..?
A mea cârâie de vreo 25.000 km. Și o să mai cârâie
adytym
16 Nov 2010, 17:08
lau_swat, scuipa ulei ? , sau ii numai umezit cu ulei ca ii diferenta si apropo mai face scandal dimineata. si la mine a fost un pic umed cu ulei dar acuma vad ca nu se mai vede , dupa ce mi-au schimbat uleiul, bineinteles ca au sters acolo si nu se mai vede nimic.
lau_swat
16 Nov 2010, 20:18
E umed destul de stare, adica pe la suruburile de la capac, in zona bobinelor, in partea din spate se vede, in partea dreapta cum te uiti la motor chiar langa acel suport de unde se ridica motorul afara. Am mai sters pe acolo si a revenit destul de repede, nu am prea avut azi vreme sa o pozez, si duminica am si facut curat
dar o sa revina ele si le prind atunci. Oricum nu mi se pare deloc normal sa se intample asta.
Scandal nu a mai facut ca a fost destul de cald diminineata, sub 5 grade se manifesta, astept sa se mai raceasca si sa vedem ce zice
.
m_florea
16 Nov 2010, 20:44
Salut!
Va readuc aminte cu ce-am avut eu, a se citi la topic probleme megane 3 sau ca sa nu mai cautati ,semering axa cu came defect la 3000 km inlocuit pe garantie ma apropii de 10000 si nu mai am nici cea mai mica problema totul uscat.La 8000km am efectuat revizia de 1an de zile ca nu aveam 20000 de km si vreau sa zic ca am ulei dacia oil plus 5w30,2000 de km si masina merge impecabil nu batai,nu urme de ulei si mai vreau sa spun ca l-am dus de multe ori in 6000 de turatii treapta 4 l-am "chinuit"sa spunem pe romaneste.Deci fiecare cum are noroc
Uitati
aici un topic legat de scurgerile de ulei pe deasupra capacului motorului la Megane 2. Eu am rezolvat problema scotand surubul pe langa care iesea ulei si facandu-i o garnitura din silicon rezistent la temperaturi mari, de atunci nu am mai avut probleme.
QUOTE(ssilviu @ 16 Nov 2010, 11:08)
Fulie defazoare stricată la Megane 3? Asta ar fi mare rușine pentru Renault ...
Oameni buni, terminati-va ca n-are nici o problema cu fulia. E doar ideea unui mecanic de cartier care si-a dat si el cu parerea sa se afle in treaba.
lau_swat
23 Nov 2010, 11:41
Am fost ieri in service, au etansat toate suruburile de la capacul axelor cu came, sper sa nu mai apara scurgeri, etansarea propriu zisa a capacului era ok, adica se vedea pasta accea rosie fara intreruperi peste tot.
In legatura cu zgomotul, au zis ca se poate, dar sa astept sa vina frigul si vedem atunci. A mai carait sambata seara, cand motorul a stat nepornit aproximativ 24 de ore, iar temperatura cand am pornit-o era de 6 grade.
ssilviu
23 Nov 2010, 21:16
Dacă vorbim de cârâit deja e clar ...
Laurentziu83
24 Nov 2010, 08:55
Daca imi va carai si mie pe la 50 de mii de km incolo, si voi fi in garantie, nu cred ca m-as supara asa tare.
Totusi, nu am mai auzit cazuri de fulie defazoare picata dupa 2007.
E prima oara cand pomenesti de carait, aici se vorbeste de "tacanit". Carait la pornire la rece duce la suspiciune de fulie din pacate
lau_swat
24 Nov 2010, 09:23
O sa incerc sa o las in pace in we ce vine, sa stea la dospeala mai mult de 24 de ore, coroborat cu frigul ar trebui sa se manifeste. Sincer nu imi doresc sa fie stricata, dar nici nu pot sa fiu ignorant.
b76bgaarh
24 Nov 2010, 12:19
lau tu ai cu 5 sau 6 viteze?
lau_swat
24 Nov 2010, 12:41
Varianta cu 6 viteze, masina am luat-o in 26.10.2009.
QUOTE(ssilviu @ 16 Nov 2010, 11:08)
Fulie defazoare stricată la Megane 3? Asta ar fi mare rușine pentru Renault ...
QUOTE(ssilviu @ 23 Nov 2010, 21:16)
Dacă vorbim de cârâit deja e clar ...
Daca se dovedeste ca e ceva stricat la masina lui , topai prin casa de bucurie ?
ncristi
24 Nov 2010, 19:59
Mie mi-au schimbat fulia degeaba la 61000 (adica fix dupa ce am facut distributia) din cauza unui senzor care costa 500 mii lei vechi.
De atunci au mai trecut 110000 cu noua fulie si nu s-a mai intamplat nimic. Mai mult un bun prieten care are M2.2 in 130000km nu a schimbat nici o fulie.
Eu cred ca au rezolvat problema. Nu au rezolvat in schimb problema cu bobinele
... alea pika in continuare
Laurentziu83
25 Nov 2010, 09:48
Fuliile defazoare au cam picat la toate Megane-urile pana in 2006 inclusiv, asa ca nu cred ca ai schimbat-o degeaba. Si nici bobine nu s-au mai schimbat de prin 2007, sau senzori de axa came.
Eu unul cred ca nu voi schimba nimic pe parte de motor la a mea, de asta am si preferat benzinarul, ca sa nu ma mai intereseze ce se intampla pe acolo.
antonik
7 Dec 2010, 20:05
Salut ! apropos de zgomot ciudat! de o saptamana ma necajeste si pe mine un astfel de zgomot, mai accentuat la rece dupa care se mai potoleste , insa PROBLEMA principala este relantiul si acceleratia mai precis, RELANTIUL trepideaza, nu e constant si cand o accelerez nu mai are acelasi randament in sarcina: in plus mi se pare ca consuma mai mult. Am fost luni la reprez. BRAS Iasi si nu i-au dat de cap, a ramas pe Joi sa reseteze calc. cica, astept pana atunci, desi nu prea cred ca asta ar fi rezolvarea. Are cineva pareri sau solutii concludente? MASINA e din iun. 2010 si are 15000.Km
Suna a bobina dusa
...uite
aici lectura, spor...
P.S: Spune-ne si ce motor ai
.
antonik
8 Dec 2010, 09:58
Multam Hack! la asta ma gandeam si eu, pt. ca asa m-a chinuit si un focus pana i-am dat de solutie; Dar, totusi la 15000.... e mult prea devreme. Apropos de masina : M3, Authentic 1,6 16 v
Sunt unii care au schimbat bobine la Megane 2 in mai putini km, dar alea erau bobine Sagem, tu pe M3 parca ai bobine Beru daca nu ma insel
...astea parca erau mai bune.
kicidan
8 Dec 2010, 16:54
Salutare!
As avea o rugaminte,pentru cei ce nu se prea stiu la motoare: decat sa vorbiti prostii mai bine abtineti-va, renault-ul nu are tacheti hidraulici.!
Scuze daca am fost prea dur , dar deja am citit prea multe pareri neavizate, ca sa zic asa.
Multi km. fara evenimente!
mihai leu
8 Dec 2010, 21:17
are sau nu are tacheti (hidraulici), tot bate motorul de 16 v cam ca un diessel la rece e cam boala lui, asa bate de nou, dar nu are nimic asa ii place lui sa mearga
referitor la mersul neregulat- eu votez bobina dussa ma mir ca incompetentii din service nu au gasit buba sa ne spui si noua ce ai avut pana la urma
antonik
9 Dec 2010, 19:44
Va salut ! din nou...
Vb. de mersul neregulat acu 2 zile; ei bine azi am venit din reprez. Bras Iasi, si ce credeti?... Nimic, apa de ploaie..........sunt cu nervii la pamant imi mai spun ca au si cal mai bun om (adica al 2 lea pe Moldova) pt. patea de electronoca - electrica.
Dar, dupa ce am mai pierdut inca o zi cu tot cu bani de drum si.. altele, cand m-am intors la ora 15 la ei nu aveau nici un rezultat. Cica a verificat bobina, bujiile (de astea sunt sigur ca le au pus cand eram acolo), curatat clapeta acceleratie, resetat softul, si intr un final mi au scos pompa benzina, dupa dansii asta ar fi problema; intr un final m am lasat induplecat de cauza lor si aramas pe luni sa vina piesa. NU STIU ce SA CRED!! SUNT CU NERVII LA PAMANT. ATAT de ..... INCOMPETENTI!! DATI MI O SOLUTIE VA ROG, CE SA FAC ? SA CAUT PE ALTIII MAI PRICEPUTi? si apropos, daca nu orezolva luni-marti ce obligatii au ei fata de garantia clientului. Merci pt. rabdarea de a citi. Bafta la toti!
megax96
10 Dec 2010, 01:28
Ca obligatii:
1. Sa iti dea masina la schimb daca este vina lor(si sau garantie) si reparatia dureaza peste 3 zile mi se pare.
2. Sa repare masina sau sa iti dea una echivalenta in locul ei, sau contravaloarea masinii astfel incat sa iti cumperi una echivalenta.
Cel mai usor ar fi sa te adresezi ANPC/OPC si sa le explici ca ai masina inca in garantie ai problema asta cu ea, idiotii nu sunt in stare sa o rezolve iar tu esti lipsit de masina. Ca element divers acest lucru intra la tulburare de posesie, nerespectarea clauzelor contractuale luate de ambele parti, nerespectarea reglementarilor tehnice aflate in vigoare.
Mai pe scurt tu poti sa le faci multe probleme daca te enervezi deci ai putea macar masina de schimb sa faci rost.
Problemele de garantie si le asuma si nu te intereseaza pe tine motivul existentei lor, pe tine te intereseaza ca ai platit bani pe o masina care are garantie prin contract iar ei trebuie sa isi asume acea garantie.
Problema lor este sa iti repare masina si sa iti dea una de schimb.
Problema ta este sa faci gura daca nu iti repara masina/te compenseaza si iti dau masina de schimb.
Simplu?
QUOTE(megax96 @ 10 Dec 2010, 01:28)
Ca obligatii:
1. Sa iti dea masina la schimb daca este vina lor(si sau garantie) si reparatia dureaza peste 3 zile mi se pare.
2. Sa repare masina sau sa iti dea una echivalenta in locul ei, sau contravaloarea masinii astfel incat sa iti cumperi una echivalenta.
Ai uitat in ce tara traim? Sau la tine e altfel?
antonik
10 Dec 2010, 08:57
Multam!, Megax96 mai astept pana marti cel tarziu si voi faca scandal. BAFTA!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.