Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot la miscarea volanului
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Ygi_17
Am tot cautat pe forum si nu am gasit acest subiect .
Problema constanta in aparitia unui zgomot, la curbe si la miscarea volanului spre dreapta, chiar si 2-3 cm, dar sa fie viteza mare. La miscarea volanului de pe loc sau la curbe luate cu viteza mica, 30-40 km/h, nu se aude nimic sau nu e sesizabil.
Zgomotul seamana cu zbarnait/zornait (sau ca un zgomot de avion la decolare) care tine atat timp e bracat volanul spre dreapta in curba. Cum ajunge volanul la mijloc se atenueaza zgomotul si la miscarea volanului spre stanga dispare zgomotul.
Se aude mai sesizabil la viteza peste 40-50 km/h cu sau fara ambreaj calcat.
sunt zile cand se aude mai tare alteori mai incet. Zgomotul a aparut de 4000 km si nu s-a agravat dar ma enerveaza ca nu stiu care e sursa si gravitatea problemei.

Va rog daca cineva stie care e cauza potentiala a acestul zgomot. Orice parere e binevenita
theodor2004
depinde de cum se aude zgomotul.
Face clanc?
daca stai cu masina pe loc, pe asfalt uscat, si tragi maxim dreapta de volan, se aude acelasi zgaomot ca in mers?
Ygi_17
am verificat, la miscarea volanului la maxim pe loc se aude un fasait foarte fin de la pompa de servo, dar nu asta e problema.

se aud parca doua tipuri de zgomote,.uneori amestecate:
1) la accelerare in vitezele 1,2,3 intre 2000 - 3000 rpm un fel de zornait
( cum se forteaza motorul sa tureze, zgomotul acela care-l face motorul cand e rece si turezi.)
2) un fel de "uuuuuu'' la viteze peste 40km/h cu volanul drept si cand virez dreapta. avand viteza mare e suficient sa misti volanul 2,3 cm dreapta si se accentueaza acel uuuuuu
D-Ice
Unul din rulmentii de pe fata, probabil cel din stanga. Ridici fiecare roata pe cric si o invarti cu putere. Daca huruie e rulmentul dus. Apuci de cauciuc de sus si de jos si incerci sa o misti (nu sa o invarti). Daca are joc, rulmentul trebuie schimbat.
Ygi_17
nu inteleg logica acestui zgomot. sunt zile cand se aude foarte slab, zile cand se ude mai puternic si zile cand se aude tare si tot asa se alterneaza.
am suspectat si pompa de apa ca ar fi raspunzatoare de zgomotul respectiv. am schimbat distributia si pompa de apa dar zgomotul a ramas.
nu am avut timp sa verific rulmentii pe fata dar zgomotul produs de rulment eu stiam ca se amplifica in timp nu sa faca dupa toane ba mai incet ba mai tare. ori eu am 5000 de km de cand rulez cu acest zgomot.
intre timp a picat motorasul pas cu pas ( l-am schimbat)

sunt patit cu scartaitul la curea de accesorii cand am schimbat 3 curele pana cand a incetat acel zgomot. si de atunci am inteles ca mecanicii nostrii din service schimba piese la ghici in cazul acestor tipuri de zgomote.
Ygi_17
dupa ce am tot amanat am mers la un service pentru o constatare de zgomot.
am facut o proba de drum sa vada mecanicul cum se manifesta zgomotul:
acesta apare numai la rulare depe la 40-50 km/h (in viteza sau scoasa din viteza) cand mergi drept sau cand misti de volan dreapta.
pe loc, accelerata si cu volanul miscat nu se aude zgomotul.

in service au ridicat masina pe elevator si au invartit rotile din fata dar cica nu sunt rulmentii ci anvelopa care este ovalizata ( janta de aluminiul a fost lovita)
au recomandat sa schimb roata fata pe spate.
o voi face si revin cu concluzia.


azi am mers pe autostrada la viteze de 50 pana la100 km/h se auzea zgomotul mai puternic dar cand treceam de 110 se aude diferit, parca apare zgomot de motor sau anvelope.

a mai patit cineva ca de la anvelopele sa apara un zgomot ca de avion ?( un fel de huruit)
BannedHost
Daca ai avea ovalizate jentile ar trebui sa iti tremure volanul la o anumita viteza.. De exemplu la mine de la 120 km/h in sus pana la 140 tremura volanul, la viteza mai mare respectiv mai mica nu mai tremura.
taxi4you
salut!prietene vezi ca ti-a spus cineva mai devreme sa verifici rulmentii fata.
am inteles ca ai facut-o...dar nu ca la carte!
cate kg apasau pe rulmentii tai cand masina se afla pe elevator???atatea kg cate poate ridica un copil de 8 ani.ce zgomot vroiai sa auzi?acel zgomot o sa-l auzi la 10 mii km sigur.
intre timp verifica planetarele daca sunt stranse si mai fa ceva:
incearca sa te impingi cu un picior in roata(partea de sus),cu alte cuvinte insista si fa-i balans cat poti de mult cu piciorul si ai sa simti jocul de rulment cum te va lovi in talpa pantofului.poti repeta fapta la fiecare roata,asa faci cunostinta cu ce ai!
drumuri bune si bafta! da-mi un pm cu ce ai gasit,te rog.ms frumos...bafta!

3 Dec 2010, 03:50:
recitind ce am scris,mi-am mai dat seama ca am fost parsiv...nu ti-am spus tot.
mai verifica te rog si gradul de uzura la placutele de frana si a discurilor,daca mai ai placute 20% si discuri uzate 40% este cazul sa pui placute noi,verifica si daca cumva este un etrier slab din fuzeta,si daca bolturile de ghidaj de la etrier ce tin pistonasul mai revin sau sunt blocate,si ca veni vorba sa iei "pulsul" la roti dupa ce mergi o distanta sa vezi daca rotile se incalzesc.
spor la treaba!
Ygi_17
@taxi4you- multumesc. Explicatia ta a fost foarte buna. Service-ul respectiv a facut treaba de mantuiala.

Dupa ceva timp am fost la un service Bosch si am platit o alta constatare.
Acesta a verificat cu atentie si a gasit ca rulmentul stanga fata face zgomot.
chiar am intrebat nu e blocat etrierul sau ceva la frane?
raspunsul a fost NU, cica face altfel de zgomot
Ygi_17
azi chiar am schimbat rulmentul si zgomotul a disparut.
m-am uitat la rulmentul uzat, scos pe pe roata, si avea vaselina uscata si atat.
taxi4you
salut!
sa uscat pentru ca ai mers cu roata incalzita...s-a topit vaselina,iar ce a mai ramas din ea s-a uscat la racire.Bine ca ai rezolvat pb.
bafta si drumuri bune!
Ygi_17
scuzati ca nu ma pricep la mecanica auto, dar nu inteleg fraza "ai mers cu roata incalzita".
eu doar conduc nu incalzesc sau racesc roata.
sau daca s-a intalplat asta de ce s-a intamplat si cum o evit pe viitor.
multumesc.
stelus_ionut
au ramas placutele de frana "blocate" pe disc si datorita frecarilor mari ti se incalzeste roata,chestia asta se intampla atunci cand garnitura de etrier nu-si mai face treaba, e o operatiune simpla de schimbat aceste garnituri

19 Mar 2011, 14:44:
acelasi zgomot il am si eu dar devine insuportabil pe la 80km/h apoi la 100 km/h dispare si reapare dupa ce trec de 110km/h, si faza dura e ca atunci cand am 80km/h si trag brusc de volan stanga(o zmucitura), zgomotul dispare pentru fractiunea aceea de secunda de viraj; eu am banuit ca e toba ca are o mica gaura.

Am incercat testele alea cu piciorul pe roata si nu are joc.AAcum voi spuneti ca e de la rulment dar pe ce roata sa fie oare??

19 Mar 2011, 14:47:
aha acum am citit complet, se pare ca e roata stanga ,, ai cumva codul??
taxi4you
etrierul este compus din doua corpuri...fix si mobil.
partea fixa vine prinsa de fuzeta(corpul unde sta rulmentul),iar partea mobila se prinde de cea fixa cu ajutorul a doua suruburi fixate intr-un corp culisant ce permite placutelor sa stranga sau sa slabeasca discul de franare.
in momentul in care partea culisanta se gripeaza...cat de usor,placutele raman putin in presiune pana cand imping pistonasul in locul lui si a elibera presiunea acestuia...de aici fenomenul de incalzire,racirea este "statica"
pentru a evita pe viitor fenomenul de incalzire la orice alta roata,se recomanda la un numar de aproximativ 40 mii km sa se curete acele elemente culisante ale etrierilor.

19 Mar 2011, 14:48:
stelus...
vezi ca la tine s-ar putea sa fie pb la placutele de franare.
acea miscare brusca nu face altceva decat sa schimbe pozitia placutelor pe disc...sa impinga fortat pistonasul in interior prin elementele culisante.
verifica-le daca mai culiseaza corespunzator.
pentru a le verifica este necesar sa scoti partea mobila si placutele de frana si sa actionezi cu mana acele elemente culisante...ele trebuiesc sa revina la fel ca un resort prin comanda libera...nu sa le impingi si tragi tu cu mana.
stelus_ionut
da, asa o sa fac,dar nu cred ca e vorba de etrierul mobil cum il numesti pentru ca eu nu am rotile calde de la frecare,o sa lucrez umpic la ea in weekend ca e insuportabil zgomotul,,apropo de asta sunt decis sa imi montez si gpl pe ea ca am mai avut gpl pe masina dinaintea asteia si am fost foarte multumit ..
salutare si fara incindente
taxi4you
sa sti ca si cu gpl ai randament si putere la motor...atat ca trebuie sa ii schimbi bujiile si uleiul la timp.
plus ca se merita la diferenta de cost per litru.
bafta multa!
stelus_ionut
am revenit
am fost la service am ridicat masina si am incercat fiecare roata si surpriza roata fata dreapta si spate stanga huruie ,le-am schimbat rulmentii si cand sa-i fac proba ce sa vezi, zgomotul e inca prezent dar diminuat la jumatate,dar tot e deranjant.
Acum si rotile la care nu am umblat aveau joc tot din rulment dar nu faceau zgomot,probabil cand vine tara masinii de apasa pe rulmentii incep si astia sa produca huruit.

Acum eu va intreb chiar asa sa se defecteze toti 4 odata sau e posibil sa am huruitul acela in masina si din alte motive(la 100km/h chiar daca am scos o pe liber tot se aude, deci nu cred ca e cutia de viteze)??????
stelus_ionut
mi-am luat inima in dinti si azi am cautat alti 2 rulmenti,95 ron rulment fata 70ron rulment spate de uzina ,e in cringasi cum vii din regie un service doar cu 2 rampe intr-o curte schimbat ambii rulmenti 60lei.cred ca e foarte bine..Masina merge impecabil
Ygi_17
dupa ce am schimbat rulment fata stanga si am avut liniste 4 luni acum iar zgomot de huruit la deplasare.

acum simptomele sunt diferite ( nu se intensifica zgomotul la franare sau viraj dreapta)
acum pare ca zgomotul se aude din spate.

am ridicat pe cric una cate una separat rotile din spate si le-am invartit.
la roata stanga spate observ ca se invarte mai greu ( parca opune rezistenta) si se opreste mult mai repede. la roata dreapta spate se invarte mai usor si se tot invarte.

cred ca am de schimbat rulment spate stanga.

intrebare: ce pericole apar daca merg cu el asa o perioda ? ce se poate intampla cu roata ?
taxi4you
sal!
ca raspuns la ce se poate intampla...simplu:
rulmentul isi pierde vaselina prin incalzire si astfel se va incalzi mai mult decat este necesar,iar cand vei dori sa schimbi rulmentul te vei chinui sa il scoti dupa axul ce vine prins in puntea spate...in mare parte nu ai ce sa patesti ,pe spate sunt doi rulmenti si de regula nu pica niciodata amandoi,doar unul...adica mai mult cel din interior.
deci singura problema este sa nu strici axul pe care intra rulmentii,in rest o.k.
vezi sa nu fie invers cu rulmentii,de regula mai trebuie si sa se opreasca nu sa se invartttttttttaaaaaaaaaaa.eu stiu ca trebuie sa fie cat mai mica cursa,incearca sa il mai strangi pe cel ce uita sa se mai opreasca si sa vezi diferenta.gasesti la baietii care aduc masini din Anglia disc cu rulmenti la 150 lei.
bafta!
Ygi_17
multumesc de explicatii.

cand pot ma duc le reparatii.

la cel din fata am mers 7000 km (cu zgomotul) pana am ajuns sa-l schimb.
Ygi_17
azi am schimbat rulmentul roata spate dreapta. 250 lei cu manopera inclusa fata de Renault unde era circa 350 lei cu manopera inclusa.

fata de rulmentul pe fata acesta scotea un zgomot mult mai propuntat de huruit ( ca un zgomot de toba sparta).
cand luam curba la dreapta se oprea si zgomotul, de unde si concluzia mea ca e rulmentul spate dreapta.

la service s-a dovedit ca am avut dreptate. schimbat rulmentul a disparut zgomotul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.