Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help!Probleme Xenon
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
AdrianoBoy
ieri am fost la dezmembrari sa cumpar un far si m-am intors cu un set de faruri cu xenon complete,cu becuri cu instalatie electrica,senzor de inclinatie etc.m-am chinuit o zi intreaba sa demontez instalatie electrica a farurilor si o montez pe cea cumparata;-le-am montat cu succes.aseara am iesit si eu afara sa-mi vad lucrarea,am pornit xenoanele si am plecat in penny...in parcare pentru ca era intuneric am zis sa reglez manual farurile pentru ca imi bateau prea sus;am umblat la reglajul de sus si am vazut cand montam farurile ca mai au inca un reglaj in spate,ca un fel de surub cu filet,din plastic subtire;dupa ce am terminat de reglat am dat sa pornesc masina;bag cartela si pronesc---surpriza in bord incepuse sa apara erori(check abs,check esp,urgent check abs braking) si in plus acul de la kilometraj urca de unu singura la 10-15 km\h si cobora.NU stiu ce se intampla,oare am umblat pe unde nu trebuia sau instalatia de xenon este defecta.....astept urgent cateva raspunsuri si lamuriri de la voi pls.....am sa fac cateva poze si poate sa filmez cu telefonul....

10 Oct 2010, 10:15:
am coborat la masina mai devreme am pornit-o si tot aceleasi erori.am scos mufa instalatiei electrice a farurilor si am reconectat-o dupa 5 minute.am pornit masina am mers cu ea 5 m si au disparut erorile....am crezut ca nu o sa mai am probleme si am reaprins farurile iar dupa 2 km de mers cu ele pornite au reaparut erorile de esp si abs....
gsalexandru
tu ai ceasurile din bord de la o laguna facelift?
AdrianoBoy
nu,sunt ceasurile care au echipat masina fabricatie martie 2001.....este adusa din franta.
itmanro
Ceasurile sunt de laguna 2 faza 2 (facelift), de dupa 2005 incoace. Laguna 2 Faza1 , mai ales din 2001 au ceasurile alea simple banale. Ceasurile tale precis au fost schimbate candva poate chiar in Franta.

Parerea mea. biggrin.gif

AdrianoBoy
frate eu am scos ceasurile de acolo si scrie pe ele 03\2001...daca vrei sa vezi vino sa ti le desfac sa te convingi....dar hai sa fim on topic....nimeni nu a mai patit aceeasi problema ca a mea..?? mellow.gif chaiar este o chestie ciudata ..de la xenoane sa am erori de abs si esp...tin sa precizez ca am montat un senzor de inclinatie pe bascula dar cel de pe punte spate nu l-am montat pentru ca nu aflasem de el....intre timp am pus si un ddt pe masina am sters erorile si dupa ceva timp mi-au reaparut erorile.in ddt imi arata o eroare prezenta la captorul de la punte spate....adica ca nu exista...dar de la acest captor pana la erori de abs si esp...mi se pare un lucru imposibil...nu stiu ce sa-i mai fac...o sa incerc sa fac rost si de acel senzor de greutate pe punte spate...
Fratzica
cred ca ai facut un scurt pe undeva, altfel nu vad de unde ar putea fi.

Cat despre ceasuri, intr-adevar, au fost puse doar pe laguna 2.2 din 2005 incoa. Ceasuri identice am avut pe laguna mea din 2007.
gsalexandru
Nu prea vad legatura intre farurile xenon si erorile de abs. Incearca sa stergi erorile si apoi mergi cu ea ziua fara sa aprinzi farurile. Daca eroarea nu mai apare inseamna ca e clar de la faruri, daca tot apare e din alta parte
romeo3108ro
deci sunt unele de calculatoarele masinii trebuie sa stiie ca masina este echipata cu faruri xenon.Oare ce este asa de greu sa intelegi caci trebuie activate niste functii?
AdrianoBoy
bun ms romeo,auzisem si eu de chestia asta....am incercat cu ddt-ul sa activez functia dar nu o avea acest program....poate si sigur clipul o are...
LagunaII Estate
Farurile cu xenon se initializeaza in service dupa montare. Acest model de tablou de bord echipeaza si toate LagunaII faza I cu sistem de navigatie.
AdrianoBoy
am aflat problema mea,se pare ca in momentul in care am schimbat farurile cu unele cu xenon la cateva ore mi s-a defectat si un senzor de abs de la roata dr fata si deasta arata acele erori in bord...fara nicio legatura cu xenoanele.acum sa-mi fac timp sa dau roata jos si sa verific mufa de la senzor abs....astazi dupa ce am spalat masina mi-a reaparut eroare in bord pentru ca ea disparuse si vad ca acum este prezenta....am incercat pe intuneric sa misc de mufa din spatele rotii iar eroare s-a stins pentru cateva minute.... sad.gif voi cum ati rezolvat problema(cei care au avut) excl.gif
conzerva
Din cate stiu eu mufa respectiva (capul cititorul de la senzorul abs) ar trebui sa fie fixa acolo, nu sa se miste. Daca se misca de la lacul lui nu mai citeste corect informatia de pe inelul magnetic care e montat pe rulmentul rotii. Una din problemele erorii ar putea fi asta. O alta problema ar putea fi chiar inelul acele magnetic, de exemplu daca e ciobit sau daca e crapat.
Incearca tu sa fixezi mufa respectiva, sa stea bine acolo la locul ei si sa fie impinsa pana la capat, poate asa o sa rezolvi problema.
Numai bine.
AdrianoBoy
ms mult...asta cred si eu,daca am miscat de mufa asa pe intuneric fara sa vad nimic si nu a mai aparut eroare pentru cateva minute inseamna ca nu este prinsa bine mufa. acum o sa merg afara la masina sa verific....

14 Oct 2010, 18:59:
gata ...acum am venit de la masina,am rezolvat problema.am pus clip-ul pe ea mi-a zis ca este problema la senzorul dr fata;i-am scos mufa care era slab prinsa in clema aceea din tabla l-am curatat bine ,bine la fel si zona de citire a senzorului am verificat cablu pana intr-o mufa mai sus pe care am desfacut-o si am curatat-o am montat totul la loc i-am dat o cheie am mers 50m si a disparut eroare....toata lucrarea m-a costat 21RON ,exact cat a costat un spray de contacte si unul de discuri de frana ...smile.gif drunksinging.gif
conzerva
felicitari, bine ca sa rezolvat problema smile.gif
Numai bine
romeo3108ro
QUOTE(AdrianoBoy @ 14 Oct 2010, 14:14)
ms mult...asta cred si eu,daca am miscat de mufa asa pe intuneric fara sa vad nimic si nu a mai aparut eroare pentru cateva minute inseamna ca nu este prinsa bine mufa.  acum o sa merg afara la masina sa verific....

<span class='edit'>14 Oct 2010, 18:59:</span>
gata ....toata lucrarea m-a costat 21RON ,exact cat a costat un spray de contacte si unul de discuri de frana ...smile.gif  drunksinging.gif
*


ai uitat sa pui berea mea LolLolLo.gif
AdrianoBoy
romica promit solemn ca dau o sticla de whisky....te sun ...sa nu ma uiti cu baiatu cu ..duba
audiofilu'
Am un amic si a pus in loc de H1 55w de pe faza de drum (lunga) un kit xenon destul de bun (a dat pe el 380 lei anul trecut) DAR are o problema:cind da flash apar intreruperi in functionarea motorului,ca si cum ar taia injectia.Kitul este H1 35w si NU are anulatoare de bec ars (din cite retin) ci doar balasturile.
Sa fie problema din kit sau electronica Lagunei sa genereze acest lucru stiind fiind faptul ca nu are timp sa se incarce corect si acest soc se descarca cine stie pe unde...
luclapin
QUOTE(audiofilu' @ 16 Oct 2010, 09:41)
Am un amic si a pus in loc de H1 55w de pe fa
*


Este binecunoscuta problema care apare la montarea de xenon aftermarket,si anume perturbarea functionarii anumitor sisteme electronice ale masinii(ABS,control injectie carburant,senzori ploaie etc),cel mai probabil din cauza balasturilor de slaba calitate.
audiofilu'
Remediul care ar fi in afara de evident indepartarea din sistem a acelui kit?
luclapin
Multi au incercat sa ecraneze cu folie de Al balasturile,dar fara prea mari beneficii,singura solutie fiind inlocuirea balasturilor cu unele de calitate(dar foarte scumpe,vezi balasturi originale Phillips).Se mai poate incerca si amplasarea balasturilor la o distanta cat mai mare de orice sistem electronic al masinii(limitat totusi de lungimea cablurilor instalatiei de xenon).
audiofilu'
Anul trecut nu a avut nici o problema insa in ultima perioada (sa zicem 2 luni) a constatat intensificarea fenomenului...
conzerva
Inca ceva, sa faca posibilul sa nu monteze balastele pe parte metalica ci pe plastic undeva, problema vine si din cauza aceasta. Dupa cum bne stii cele montate de fabrica sunt in far (nu are nici un contact cu nici o parte metalica).
Numai bine.
audiofilu'
Stiu cum sint la OEM ca eu din alea am,la el habar n-am unde-s puse dar de peste un an de cind le are abia in ultima vreme a aparut acest fenomen...si nu apare de fiecare data,la fiecare flash.
conzerva
poate altceva e problema, zic si eu, daca are posibilitatea sa le anuleze pentr-u o zi sa vada daca face la fel ar fi ok.
Numai bine.
audiofilu'
Clar e de la ele pentru ca sincopa apare doar la comutarea pe faza de drum...desi nu au fost probleme la instalare sau eroare de bec ars sau altceva belelele au inceput sa apara progresiv in ultima perioada accentuindu-se.
cdadan
De cand am luat masina, am observat ca farurile bat cam aiurea. Am incercat diverse reglaje, dar nu am fost multumit. Ieri am mers la un atelier care are aparat de reglare.
L-am intrebat pe meserias daca trebuie sa pornesc motorul, pentru a activa autoleveling-ul. Omul a zis ca nu. In fine, pe ambele faruri directia era buna, insa bateau cam jos. Au fost ridicate destul de mult.
Nu am iesit din oras, pe noapte, sa-mi dau seama de rezultat, insa am impresia ca acum bat foarte sus, e posibil sa "orbesc" participantii la trafic.
A verificat si fara motorul pornit autolevelingul nu functioneaza.
Reglajul s-a facut corect sau nu?
audiofilu'
Nu,se porneste motorul apoi se regleaza inaltimea,sta poti s-o faci si tu folosind un torx actionind suruburile de plastic alb de deasupra farului,le gasesti;solutie temporara pina soliciti refacerea reglajului.
cdadan
Pai asta spuneam, m-am jucat eu cu reglarea pe inaltime, dar la drum lung tot chioare au ramas. Totusi tind sa cred ca farurile raman pe pozitia 0, cand motorul nu este pornit. In cazul asta reglajul este corect.
alin52_rak
daca tot se discuta despre faruri cu xenon am si eu o mica problema ...imi este ingalbenit un far pe dinauntru stie cineva cum sa il curat se poate desface sticla aceea de far daca da cum sau ceva solutii pt curatat .multumiri anticipat
Fubiansky
Legat de proasta functionare a unor calculatoare din cauza xenonului after nu are nicio treaba cu montarea lui.
Ele introduc tensiuni parazite in instalatia electrica a masini pe firele de alimentare.
Pentru asta se poate pune un filtru insotit de rasucirea intre ele a firelor de alimentare (cum e la mufa OBD la firele de can).
Cand ajung acasa fac un desen cu filtrul.
audiofilu'
Filtrele alea in ce constau de fapt si care e pretul lor?
cdadan
Tu ai xenon de fabrica, nu ai treaba cu parazitii.
audiofilu'
Omul are si el aceeasi poveste dar intimpina dificultati la H1 in schimb eu am H11 35w 4300k (folosite strict cind merg la tara sau pe drumuri fara trafic intens) si nu am aceste probleme.Nu stiu care e diferenta dar am inteles ca niste filtre ar rezolva problema.
Pentru H1 am de 5 ani niste Philips Vision Blue care chipurile dau o lumina mai alba.
Fubiansky
Filtrul arata cam asa.
Problemele apar de obicei la droserele acelea "slim" fara avertizare de bec ars etc.
In interior au si ele un asemenea circuit pe intrare dar este subdimensionat.
Defapt in drosere gasesti un convertor step-up care mareste tensiunea si de aici rezulta ca lucreaza in comutatie.
Si acei paraziti apar pe fronturile de comutare din lipsa protectiilor.
Mai este o problema care tine de calitatea componentelor folosite la drosere si daca astea sunt de doi lei poti sa tot pui filtre ca nu rezolvi nimic.
audiofilu'
Nu merge la mine pdful,nu se deschide.
In fine,stiu ca are drosere cam cit un pachet de unt cu un LED albastru care mu stiu ce indica si cind.Eroare de bec ars nu a avut niciodata.Cind le-a cumparat a dat cam un sfert in plus bani fata de ce era la acelasi magazin alte kituri.
cdadan
QUOTE(cdadan @ 24 Oct 2010, 09:56)
Ieri am mers la un atelier care are aparat de reglare.
...
Au fost ridicate destul de mult.
Nu am iesit din oras, pe noapte, sa-mi dau seama de rezultat, insa am impresia ca acum bat foarte sus, e posibil sa "orbesc" participantii la trafic.
A verificat si fara motorul pornit autolevelingul nu functioneaza.
Reglajul s-a facut corect sau nu?
*


Am facut primul drum mai lung pe noapte, farurile evident bateau prea sus. Din 3 care veneau pe contrasens, unul dadea flashuri. Ceilalti doi probabil observau ca nu sunt pe faza lunga ... huh.gif
Faza lunga batea si ea pana in China, dar paralel cu drumul. Soseaua se vedea ca in ceata, oricum absolut ineficient.
Am trecut la metoda imbus si lanterna. Farurile erau reglate in acelasi plan, astfel incat am tinut cont de numarul de ture stanga-dreapta. Dupa un reglaj grosier si unul fin, am ajuns la varianta optima. cool.gif

audiofilu'
QUOTE(cdadan @ 31 Oct 2010, 09:40)
Din 3 care veneau pe contrasens, unul dadea flashuri.
Am trecut la metoda imbus si lanterna.
*


Poate ca ala te cunostea si te saluta radmasa.gif
Bravo,ai vazut ca se poate?
cdadan
Mda, se poate, insa e foarte greu sa le aduci la acelasi nivel (fara aparat).
Oricum, niste halogene bune (xtreme power, nightbreaker) ofera cam 80% din ce pot xenoanele. Iar pe ud, situatia se inverseaza dramatic. mad.gif Tragand linie, raman la concluzia mea anterioara: xenoanele nu merita gramada de bani in plus.
ro_xbit
Salut la toti colegii
Nu stiu daca voi ati avut vreodata probleme cu xenoanele de fabrica in sensul ca acestea se tot autoregleaza in timpul mersului.Din cand in cand acestea tot urca maxim sus dupa care coboara la pozitia initiala pe care o aveau.Dar tot la 5-10 sec farurile tot se ridica putin si iar stau normal si iar se ridica si tot asa.Fenomenul nu apare pe un anumit tip de drum,indiferent de drumul pe care merg se intampla acelasi lucru.Banuiesc ca ar fi senzorul de sarcina de la puntea spate dar am si aici o suspiciune deoarece atunci cand merg cu viteza de 40 km/h sa zicem si drumul nu este tocmai bun farurile nu se mai autoregleaza cu o frecventa asa de ridicata de aceea tiind sa cred ca nu este acel senzor de vina.Va rog daca ati mai avut defectul asta sa imi spune-ti si mie cum sa il remediez.Raman dator...multumesc!
ro_xbit
up!!!
AdrianoBoy
aceeasi problema am avut-o si eu este senzorul de la punte spate....100% eu am procurat unu de la dezmembrari si cand m-am apucat sa-l schimb si l-am desfacut pe cel existent pe masina surpriza...mufa senzorului era plina cu apa si mizerie pentru ca locasul lui se afla pe aparatoare de noroi pe interiorul pasajului rotii si mizeria ajunge foarte usor acolo.....l-am desfacut curata,sters i-am dat si cu spray de contacte l-am pus la loc si merge brici...in concluzie cine are nevoie de un senzor punte spate pentru xenoane....am de vanzare smile.gif pret=o sticla de Chivas Regal ....biggrin.gif
lupascuiulian
salutare tuturor ,un an nou fara probleme,drumuri bune,sanatate si un calduros la multi ani.Am o intrebare am o laguna 2,faruri normale dar condusul noaptea e dezastruos,nu vad mai nimic,sunt murdare pe interior,le-a mai desfacut cineva ,trebuie dat jos spoilerul fata?
-ce e mai bun faruri XENON din fabrica sau DAYLINE

https://www.dectane.de//product_info.php?in...c---chrome.html
DoraX
QUOTE(lupascuiulian @ 29 Dec 2010, 21:20)
salutare tuturor ,un an nou fara probleme,drumuri bune,sanatate si un calduros la multi ani.Am o intrebare am o laguna 2,faruri normale dar condusul noaptea e dezastruos,nu vad mai nimic,sunt murdare pe interior,le-a mai desfacut cineva ,trebuie dat jos spoilerul fata?
-ce e mai bun faruri XENON din fabrica sau DAYLINE

https://www.dectane.de//product_info.php?in...c---chrome.html
*



sal, problema e ca nu e valabil l-a produs. ma gandeam sa le trimit un mail, dar am lasat-o dupa sarbatori. in plus, vezi ca farurile din spate se pot comanda - deci e clar ceva cu farurile din fata. si mie mi-a placut modelul asta f mult smile.gif

cheers.
AdrianoBoy
QUOTE(lupascuiulian @ 29 Dec 2010, 22:20)
salutare tuturor ,un an nou fara probleme,drumuri bune,sanatate si un calduros la multi ani.Am o intrebare am o laguna 2,faruri normale dar condusul noaptea e dezastruos,nu vad mai nimic,sunt murdare pe interior,le-a mai desfacut cineva ,trebuie dat jos spoilerul fata?
-ce e mai bun faruri XENON din fabrica sau DAYLINE

https://www.dectane.de//product_info.php?in...c---chrome.html
*




instalatia de xenon de fabrica e mai buna decat orice aftermarket...daca vrei xenon, parerea mea....faruri complete + instalatie electrica+senzori gasesti la dezmembrari asa cum am gasit si cumparat eu cu 500 RON !!!bafta
lupascuiulian
am gasit 2 faruri cu xenon din fabrica la dezmembrari pret 250 euro,cam mult,o instalatie xenon de montat e 360 ron
DoraX
QUOTE(lupascuiulian @ 1 Jan 2011, 19:52)
am gasit 2 faruri cu xenon din fabrica la dezmembrari pret 250 euro,cam mult,o instalatie xenon de montat e 360 ron
*



mda, ma gandeam eu ca 500 ron pt faruri, sensori, etc etc pare o gluma de copil smile.gif probabil erau 500 de alta valuta smile.gif da, si eu in final voi opta pt o solutie aftermarket. poate la urmatoarea masina le voi lua direct smile.gif

br,

d.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.