Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mi-am luat twingo si am cateva intrebari
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
vand_fan_2009
Salut. Mi-am luat un twingo si am cateva intrebari despre el, pentru ca nu sunt un cunoscator al acestui model. cateva detalii despre el: fabr 12.04.1995, model air, dotari: geamuri electrice, oglinzi electrice, trapa panoramica, faruri reglabile electric, inchidere centralizata cu buton pe cheie, motor 1239cc, 40kw, 230.000km. ce m-ar interesa:
1. ce motor am? am tradus aproape fiecare cuvand de pe brieful din germana in romana dar nu am aflat (presupun ca C3G sau ceva de genul)
2. ce fel de distributie am? lant sau curea?
3. e vreun filtru (ulei, aer, benzina), compatibil cu ceva de la dacia? (logan, solenza sau etc)
4. imi lipeste un bec de pozitie din far, dar cu tot cu suportul mic de plastic in care intra (dulia, ca sa zic asa), se potriveste cumva de pe alt model?
5. am spalat motorul la o spalatorie care face asa ceva mai profi, dar totusi cand m-am dus sa riodic masina am observat ca daca dau pe treapta a doua de caldura (nu am ac), mi se arde siguranta, are cineva idee de ce?
in speranta in care voi primi raspunsuri va multumesc de pe acum (in special lui bubu, sigur va raspunde primul) smile.gif.
schluppi
1: C3G
2: lant
3: Filtre de Twingo se gasesc la magazinele de piese auto. Cel de ulei cred ca merge de la dacia clasica (eu nu as pune). Cel de benzina este sub masina langa rezervor si as pune dedicat, cu toate ca se potrivesc si altele. Cel de aer este dedicat, dar il produc marile firme (MAN etc)
4: dezmembrari
5: ?
bubu782001
Na! ca nu am fost eu primul. ..m-a fentat schluppi "asta"... icon_mrgreen.gif

In primul rand felicitari pentru achizitie si sa te bucuri de masinuta cu cat mai putine evenimente negative (daca se poate...deloc).
Sa fie intr-un ceas bun. (nu uita sa o "uzi" radmasa.gif )

Raspunsurile ar fi daca nu similare, atunci cel mai probabil identice cu cele pe care schluppi le-a dat.

La intrebarea a 5-a insa, am sa incerc sa te ajut sa vedem ce-si-cum. Care siguranta se arde? Fii si tu mai explicit. De la caldura nu prea cred ca are ce sa se arda. Nu prea are legatura (butonul de caldura, practic actioneaza mecanic niste voleti) mai degraba este vorba de butonul ce actioneaza ventilatorul din bord. Deci mai multe detalii.
Dupa informatiile extra, o sa vedem poate ne folosim si de o schema si tot o scoatem la capat.

PS
- multam fain si eu. Iar daca pot sa-ti fiu de folos...cu mare placere si la orice ora.
- te rog, de dragul acelui motoras. NU mai spala EVER motorul. Asculta-ma ca stiu ce zic.
Daca vrei neaparat, atunci sterge-l cu o carpa umeda si atat. Oricum se va face la fel in scurt timp (mai un praf, mai un ulei etc...) practic traiesti in Romania...nu ai ce-i face...
- fii dragut si inscriete si tu in "cartea de oaspeti" prezinta-ti masina pe scurt in topicul special creeat pentru asta. http://www.reno.ro/Go-to-last-page-page-t127277-s240.html Ne bucuram ca suntem din ce in ce mai multi.

Toata stima.
vand_fan_2009
L-am spalat pt ca masina a fost nefolosita o perioada mai lunga si pur si simplu cand o turam mai tare se ridica praful si rugina (tot praf) de pe motor smile.gif acum nu se mai intampla asta. dar din pacate am problema cu aerul acum.
Sa explic mai detaliat. cand dau drumul la caldura (sau aer rece), dau de pe acel buton cu 3 trepte: 0, 1 si 2. (0 evident inseamna inchis). pe treapta 1 merge fara probleme, dar cand dau pe treapta 2 se aude un ticait (ca si cum l-ar tine ceva) si de mers aerul nu mai merge, adica nu mai baga. daca fac asta de 2-3 ori mi se arde siguranta cea galbena (mare) de 20A, nu am verificat exact pe schema sa vad de la ce vine, dar banuiesc ca de la aer (eu le-am luat pe toate la rand, pana ce am gasito, acum stiu care e ca am schimbato de 3 ori). mai mult ca sigur am un scurt dar nu stiu unde. toata treaba a pornit de cand am spalat motorul dar si tapiteria. exista 2 variante. 1. ori e ceva de la motorasul de la ventilator (cand sa spalat motorul), 2. taranii de la spalatorie au dat butonul peste cap sau stiu eu, pt ca au dat drumul la caldura ca sa mi se usuce tapiteria mai repede.
Inca 2-3 intrebari:
1. cat antigel intra? cat trebuie sa cumpar?
2. franele mi se par putin slabe, se pot aerisi cumva? sa schimb lichidul de frana?
3. litometrul o ia razna rau, dar daca scot borna de la baterie cateva ore isi revine. am citit ca masinile astea au o problema dar la mine parca e exagerata. merita sa verific chestia aia care masoara in rezervor? (imi scapa cuvantul)
ma mai gandesc si va intreb. si o sa incerc sa ma si inscriu acolo smile.gif
catalin_bv
Salut
Despre frane
O masina cand sta mai mult timp i se uzeaza foarte tare discurile ( ruginesc)
acea rugina nu iese si mai rau tocesc placutele ,degeapa schimbi placutele! se vor toci si tot nu vei avea frane calumea ,am avut aceiasi problema si am rezolvato
cu un set de discuri si placute noi,frana e alta acum , lichidul de frana se schimba si el cam la 2-3 ani.
bubu782001
Deci la tine (motorul C3G) ai urmatoarele consumabile.

lichid de racire - 5,5l (Glaceol AL recomandat de producator, aceste este un antigel de Tip C - ATENTIE nu se amesteca antigelul daca nu stii ce are acum in motor)

lichidul de racire se schimba la 2 ani (producatorul specifica asta)

Antigelul de tip Tip C este pe baza de propilen glicol, cu sau fara silicati si fosfati, se schimba la 2 ani, si de regula este colorat albastru.

ulei motor - 3,5l (15W40 recomandat de producator)

uleiul de motor se schimba la 10.000km (producatorul specifica asta)

ulei cutie de viteze -3,4l (Tranself TRX 75W80 recomandat de producator)

lichid de frana - 0,7l (DOT3 sau DOT4 - ATENTIE nu se amesteca lichidul daca nu stii ce are acum in instalatie).

lichidul de frana se schimba la 2 ani (producatorul specifica asta)

Poti scoate pompa din rezervor si sa o verifici daca e ceva in neregula cu ea. Eventual daca este cazul sa o cureti (o demontezi si o aranjezi).

Fiind o masina SH la care nu cred ca stii istoria, in plus intram in iarna cat de curand, ar trebui sa schimbi toate consumabilele astea + bujiile + placutele de frana/sabotii (daca este cazul cum a recomandat catalin_bv si discurile de frana).

PS pentru discuri + placute (daca inca le ai bune) poti folosi cu succes spray pentru curatarea discurilor/ferodourilor. Se gaseste in comert si da rezultate foarte bune.
vand_fan_2009
da, cred ca o sa-mi fac timp sa umblu la pompa de benzina sa vad plutitorul in ce stare e ca ma dispera problema aia, mai ales ca nu ma dau banii afara incat sa fac plinul mereu la masina unsure.gif apropo de antigel, pe vasul de expansiune imi scrie Type D daca imi aduc aminte, are vreo legatura cu faptul ca imi recomandati type C (legat tot de asta, nu voi pune peste, il voi inlocui total)? din pacate pentru celelalte cred ca o sa mai astept din acelasi motiv (banii, si mai ales ca trebuie sa o si inmatriculez). o sa ma gandesc ce intrebari as mai avea:) pt ca vad ca primesc si raspunsuri...de exemplu,
imi palpaie cateodata ledul care imi indica bateria (palpaie sters, nu sta aprins la intesitate normala). ce ar putea fi? batertias am puso pe redresor cand am luat masina si a inceput sa fiarba in maxim o ora (ceea ce e anormal din cate mi-a spus cineva)
per total oricum, am masina cam de o luna, am 1000km deja cu ea si sunt foarte multumit, e exact ce mi-am dorit, masina mica, consum mic, spatioasa, si deocamdata si fara probleme biggrin.gif
GOPPO
bubu782001 nu imi dai si mie te rog ID-ul tau de mess... ca vad ca esti tata lor aici la twingo si eu sunt un proaspat detinator de o astfel de masini si m-ar sa aflu una alta de la tine ...
Scuze ca postez aici da nu pot da PM.
cristicalugaru
aceiasi problema o am si eu cu indicatorul de benzina . Aseara eram pe rosu, am pus de 50 lei si am castigat 4 liniute. Dupa 2 km a scazut la doua liniutze.

Ma gandesc sa nu fie o eroare de ordin electronic, afisajul fiind digital.
IndiaSieraTango
Salutare prieteni. Sunt proaspatul posesor al unui Twingo din 1998 ( pe care il voi primi peste doua saptamani) si stiu tot atata de multe despre el cat pisica mea despre batalia de la Marathon. Il primesc cadou, e de ”afara”, dar deja inmatriculat in Ro., dar mai multe nu stiu. Inainte am avut un Volvo 340 automatic. Sper sa incap in Twingo, caci am 1,95 cm. Puteti sa-mi dati, va rog, cateva sfaturi despre aceasta masinuta ? Multumesc.
twinbubu
QUOTE(IndiaSieraTango @ 16 Aug 2014, 08:54)
Salutare prieteni. Sunt proaspatul posesor al unui Twingo din 1998 ( pe care il voi primi peste doua saptamani) si stiu tot atata de multe despre el cat pisica mea despre batalia de la Marathon. Il primesc cadou, e de ”afara”, dar deja inmatriculat in Ro., dar mai multe nu stiu. Inainte am avut un Volvo 340 automatic. Sper sa incap in Twingo, caci am 1,95 cm. Puteti sa-mi dati, va rog,  cateva sfaturi despre aceasta masinuta ? Multumesc.
*


De incaput incapi fara probleme,eu am 1.97m si incap bine,la drumuri mai lungi de 400 km devine mai obositor.Bancheta din spate are 2 pozitii de reglaj,daca vrei sa sestea bine in spatele tau reglezi bancheta cat mai in spate,in detrimentul portbagajului ce i drept.E o masinuta ok,tine cu casa in privinta consumului,piese cam scumpe dar se potrivesc multe din gama dacia.Bafta.
IndiaSieraTango
Multumesc. Ma nelinistea problema gabaritului pe inaltime, dar e ok acum.Abia astept s-o probez.
Dukuxxl
Salutare.am si eu o intrebare.am un Twingo din 98 si cand am farurile sau Pozițiile stinse sta aprins bordul(cel din mijloc ,unde e kilometrajul,benzina etc) insa cand aprind Farurile acesta se stinge si nu se mai vede nimic pe el.stie cineva care ar fi cauza?multumesc
alexkovacs81
Cred ca problema ta vine de la o rezistenta de pe saptele ceasului de bord. Probabil ca in anii 90 cand a aparut Twingo nu exista obligatia de a circula cu luminile aprinse ziua, iar noaptea indicatorul era prea luminos si deranja. Din cauza asta au pus acea rezistenta, pentru ca atunci cand aprinzi farurile (noaptea) sa se estompeze lumina.
Exista un topic despre cum poti schimba folia ca sa ai alte culori la display, respectiv cum poti instala un buton pentru a controla daca se estompeaza displayul sau nu. Nu am reusit inca sa gasesc acel topic, dar am pozele salvate, atasez una.

Am gasit topicul http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=98830&st=30
Dukuxxl
Iti multumesc frumos pentru ajutor alexkovacs81 , foarte util postul tau.Multumesc pentru ajutor
argon
Intradevar util, o sa fac si eu punte intre picioarele rezistentei, ca ziua, cu farurile aprinse, eventual cu ochelari de soare, nu se mai vede nimic pe display-ul ala.
tunderbird
Eu ma gandeam si la o modalitate de inegrire a partii superioare a plansei de bord... asa deschisa la culoare, pe soare puternic se reflecta in parbriz de vad numai stele verzi... la display abia mai reusesc sa disting cifrele.
alexkovacs81
@dukuxxl: ma gandesc ca problema ta ar putea fi si din alta cauza: firul de alimentare cu 12 volti al cadranului sa fie intrerupt si sa nu alimenteze cu curent cand aprinzi pozitiile. Mai mult de atat nu stiu, care ar fi acel fir, dar pe acolo ar trebui sa fie sursa problemei nedumerire.gif
Dukuxxl
Salut.ieri am desfăcut bordul si am avut surprinderea sa nu gasesc acea rezistența.tind aa cred ca nu exista si tare mii ca alta e problema..inca nu îmi dau seama.

Work in progres...smile.gif)
Dukuxxl
Si inca o chestie daca ma poate ajuta cineva... Am observat ca îmi picura ulei pe la surubel de la baie de unde se da drumul.eu cred ca a avut o garnitura sau ceva pe acolo si cel mai probabil sa rupt,pierdut,uzat etc.Inca nu am apucat sa desfac , dar sunt sigur ca pe acolo curge,stie cineva daca e vreo garnitura pe acolo sau de ce curge ?mersi
AgathaRo
Foloseste o garnitura (saiba) de cupru de Dacie 1300.
Dragos Cristian
Salutare,

de curand mi-am luat un Twingo, 1149cmc, 8v, 58cp din 2001 si as vrea sa stiu ce lichide trebuie sa cumpar pentru inlocuit si cantitatea:
- antigel
- lichid de frana
- ulei motor
- ulei cutie

Multumesc,
Dragos
espacern
1.antigel tip D-4 L

2.Lichid frana DOT 4-500 ml

3.Ulei cu norma 10W40-4 L

4.Ulei 75w80-3 L
Dragos Cristian
Multumesc foarte mult!
Dragos Cristian
Dragi colegi,

Se poate monta sunroof de sticla, daca masina are plafon din tabla?
espacern
Bineinteles ca se poate monta dupa ce se decupeaza (tabla+tapiteria) cu fierastraul pendular....si se etanseaza corect pe ambele parti cu garnituri noi.
Dragos Cristian
Nu exista nici o traversa care sa afecteze rezistenta caroseriei, daca este taiata/inlaturata?
espacern
Montajul corect nu afecteaza rezistenta masinii....sunt modele Twingo cu plafon panoramic si chiar descoperit total (cele cu plafon textil retractabil).
argon
Cred ca e mai siplu si mai ieftin(si mult mai util) sa-i montezi aer conditionat, plafoanele alea de sticla sunt foarte scumpe SH pentru ca e cerere mare(se sparg usor), si oferta foarte slaba. Plus ca nu o sa reusesti niciodata sa-l montezi ca de fabrica daca ai tabla, si o sa ai probleme.
Dragos Cristian
Cat ar costa sistemul de Ac cu manopera?
espacern
Costa cat masina....si inca ceva in plus!
argon
Cu 400 lei stiu pe cineva ce a luat toate piesele, manopera nu stiu, ca e regie proprie. Si merge perfect. Deci, espacern, sa-mi zici de unde iau Twingo cu 400 lei, ca imi trebuie vreo 5.
espacern
Sunt destule la 100 E.....cauta singur ca esti "profesor"!
TwingoHD
Stie cineva ce diferente sunt intre motoarele 1.2 16V D4F 708 44 kw/60 cp si 1.2 16V D4F 708 55 kw/75 cp ? Multumesc !
fastoff
QUOTE(TwingoHD @ 15 Feb 2016, 21:53)
Stie cineva ce diferente sunt intre motoarele 1.2 16V D4F 708 44 kw/60 cp si 1.2 16V D4F 708 55 kw/75 cp ? Multumesc !
*


da... de calculator.
espacern
Si injectoarele/clapeta/senzori sunt diferiti....nu doar softul!
tybex44
sal all ! am si eu un Twingo 2001 si la pornire mi se reseteaza ceasul si km parcursi , care sa fie cauza ? Va multumesc anticipat ! excl.gif excl.gif excl.gif
argon
Stie cineca care e releul de comanda al ventilatorului de radiator? Se incinge apa si nu mai porneste, dar el merge...de exemplu cand pornesc AC-ul, deci e bun..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.