Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 320 kph
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Clipuri video
yhattori
Furry-Rasputin
Dupa mine e fake
argon
nu e fake, sunt si avioane pe acelasi sistem, adica se invart legate cu sarma.
einstein1984
Si ala ramane pe stalp pana termina jucaria carburantul.... Fantastic!
Arhimede
nu e fake, dar pe final e dat pe fastforward. E de ajuns sa privesti steagul ala sa vezi cum sa msic ain bataia vantului sa observi ca incepe sa se miste mult mai rpede odata cu masinuta.
aditã
pe langa steag uitati-va si la pasarile care zboara pe acolo!
T.rac3Er
si pasarile sunt pe NOS, de la viteza masinutei radmasa.gif
yhattori
Ake
Nu stiu din ce ar putea fi facute rotile alea ca sa reziste la asemenea turatie.
O roata de masinuta din aia are cam 5 cm diametru. Ca sa mearga cu 200 mph ar trebui sa se invarta cu peste 33000 rpm.

L.E.
Pentru cea din al doilea clip am gasit pe net mai multe info si irezulta 16.200 rpm. E ceva.
argon
Un motor mai rasarit de dracie d'aia face lejer 35-40.000 rpm...nu vad ce probleme ar pune rotile..
R19/16v
Forte centrifuge.

Si nu trebuie sa fie rasarit... al meu e chinzarie curata si are puterea maxima la 37k rpm.
argon
Cele in marime naturala ce fac landspeed record de genul 1200 km/h au roti de aluminiu...am vazut pe discovery happy.gif
Ake
Ba da-l naibii. Nu se infierbanta? Daca era vreo tehnologie spatiala ceva, mai intelegeam, dar astea sunt niste jucarii la urma urmei. Ceva mai scumpe si mai sofisticate, dar totusi niste jucarii.
Asi
forte centrifuge? eu stiam ca nu exista asa ceva..

Aceste forte sunt influentate foarte mult de masa corpului ce se roteste. Un cui il poti roti la foarte multe rotatii pe minut. Si motoarele se rotesc de asemeni la foarte multe rotatii pe minut, si nu ma refer la jucarie de motoras mic, ci la chestii cat un alternator care se invart cu 200000rot/min (care contin aproape 1kg in miscare de rotatie), la o astfel de jucarie o roata de 20 de grame genereaza forte foarte mici in rotatie, iar tensiunile interne sunt de asemeni foarte mici incat eu zic ca se pot face inclusiv din plastic (ceva mai rasarit nu chiar orice)

Frezele dentare (care contin si articulatii) au de la 10000 pana la 100000rot/min. Mini-frezele (gen Dremel) au cam 30000-50000 (eu am asa ceva de 30000rot/min)
Giroscoapele spatiale au ~1milion rot/min sau chiar mai mult (sustinute in pringipal de lagare gazostatice)

Un motor cu reactie de la un avion are ~50000rot/min (valorile variaza foarte mult in functie de diametru, nu neaparat din conditia de rezistenta, dar din conditia ca varfurile paletelor sa nu atinga 1Mach) Nu sunt sigur despre avioanele supersonice la ce viteza se invart, dar dupa parerea mea avand un diametru relativ mic, si pragul supersonic fiind depasit cred ca ating turatii fabuloase.

Concluzie: turatii multe nu-s problema atunci cand vorbim de un obiect perfect echilibrat static si dinamic asa cum este o roata, un rotor al unui motor electric, o turbina, etc. Problema cea mai mare este atunci cand nu vorbim de asa ceva cum e de exemplu motorul cu ardere interna unde fiecare piston accelereaza apoi se opreste, apoi schimba sensul etc.. si chiar si asa in Formula1 sunt atinse vreo 18000rot/min chiar si pentru astfel de motoare.
yhattori
QUOTE(Asi @ 5 Oct 2010, 22:50)
forte centrifuge? eu stiam ca nu exista asa ceva..


atunci nici inertie nu exista.

QUOTE
Un motor cu reactie de la un avion are ~50000rot/min (valorile variaza foarte mult in functie de diametru, nu neaparat din conditia de rezistenta, dar din conditia ca varfurile paletelor sa nu atinga 1Mach)


10-12 mii rpm pentru compresor si turbina aferenta, 2-3000 mii rpm pentru ventilator si turbina de putere.

QUOTE
Nu sunt sigur despre avioanele supersonice la ce viteza se invart, dar dupa parerea mea avand un diametru relativ mic, si pragul supersonic fiind depasit cred ca ating turatii fabuloase.


fluxul de aer prin motor e subsonic chiar si la avioanele care zboara cu viteze supersonice.


QUOTE
Concluzie: turatii multe nu-s problema atunci cand vorbim de un obiect perfect echilibrat static si dinamic asa cum este o roata, un rotor al unui motor electric, o turbina, etc.
*



mai ramine efectul giroscopic...
Asi
QUOTE(yhattori @ 6 Oct 2010, 08:58)
atunci nici inertie nu exista.
*


Era o ironie, de fapt si de drept nu exista forta "centrifuga", ci o rezultanta de forte din cu totul alte motive, e vorba de sistemul de referinta: fata de un punct fix (fata de centru de rotatie de exemplu) un punct excentric (pe contur de exemplu) realizeaza o miscare plan paralela... pentru mai multe detalii vezi cursul de mecanica/cinematica

QUOTE(yhattori @ 6 Oct 2010, 08:58)
10-12 mii rpm pentru compresor si turbina aferenta, 2-3000 mii rpm pentru ventilator si turbina de putere.
*


Nu te contrazic dar oricum valorile variaza foarte mult:
http://www.airliners.net/aviation-forums/t...read.main/39948
http://www.airliners.net/aviation-forums/t...ead.main/274235
http://www.airliners.net/aviation-forums/t...read.main/31435

QUOTE(yhattori @ 6 Oct 2010, 08:58)
fluxul de aer prin motor e subsonic chiar si la avioanele care zboara cu viteze supersonice.
*


Mersi de informatie. Ma mai gandesc de ce e asa, pare interesant.

QUOTE(yhattori @ 6 Oct 2010, 08:58)
mai ramine efectul giroscopic...
*


What about it? e influentat de momentul de inertie polar al respectivului obiect si viteza de rotatie, acel J penru o roata mica de 20-30 de grame e infim fata de multe alte chestii. numai bine stabilizeaza traiectoria masinutei (rectiliniu daca n-ar fi legata cu sarma de un stalp)

Ideea de baza e ca turatii ametitoare pentru un obiect mic sunt foarte posibile si chiar pentru unele obiecte mai mari atent calculate. Faptul ca o turbina auto se invarte cu 200000rot/min nu e un mister (majoritatea merg cu 80000, iar majoritatea turbinelor motoarelor cu benzina ating spre sau peste 200000) Adica nu ar trebui sa ne miram ca se invarte motrul electric nu X rot/min sau ca rotile au Z rot/min pentru ca sunt nerelevante, sunt posibile fara mari eforturi.. adica pana si un flez are 10000-15000rot/min, iar cu frezele dentare rectific: http://en.wikipedia.org/wiki/Dental_drill - 400000rot/min

sa nu mai spunem de jucaria asta: http://www.jetcatusa.com/p60.html
MihaiD
Una electrica de prinde 161mph:
yhattori
QUOTE(Asi @ 7 Oct 2010, 02:04)


vezi ca un turbofan nu e tot una cu un turboprop (link 1 si 3). chiar daca dpdv termodinamic principiul de functionare e similar, implementarea practica e cit se poate de diferita.

ram air turbine e un soi de minicentrala eoliana care e scoasa in curentul de aer sa produca energie electrica si presiune hidraulica atunci cind dintr-un motiv sau altul motoarele si generatorul auxiliar n-o fac (link 2). nu are legatura cu turatia motorului cu reactie.

user posted image

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.