Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Saboti spate - montaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
juja
Salut!
Ma puteti ajuta c-o schema/imagine de montare a sabotilor pe spate? Vreau sa-i schimb si-am dat peste niste arculete pe care nu stiu cum sa le pun la loc.

Merci
bubu782001
Nu stiu daca este vreo schema...sistemul este mai degraba universal.

Uite aici un tutorial (video) cu schimbarea sabotilor de frana la Logan. Nu cred ca este mare diferenta cu cei de la Twingo.
catalin_bv
Salut
Am schimbat saboti spate la twingo meu din 97 difera fata de logan
Reglajul se face cu surub si piulita pintrun fel de parghie ,care e actionata la calcarea franei si preia jocul dintre sabot si ferodou ,sunt 3 arculete la twingo doua in partea de sus si unul in partea de jos .
ideal e sa fotografiezi la demontare
smile.gif
poate te ajuta pozele astea
Alexium
Astazi mi-au iesit peri albi.Asta-vara am rupt unul din calburile de la frana de mana.Am pus o shufa in locul ei si toate au mers ok pana cand am decis sa iau cablu nou pt ca tre sa merg la ITP.Zis si facut.Dau 115 lei pe el, face un control, si da sa-l schimbe.Sta mecanicul o ora cu o presa si nu poate scoate tamburul stang.Bate cu ciocanu, injura, dar reuseste.Pune cablul, platesc 50 lei + 10 bacsis.Plec...un zgomot si un scartzait, apoi la frana pedala vibreaza.Ma intorc, re-desface, regleaza pe-acolo ceva, fac o tura, parca nu se mai aude.Plec, dar pana acasa iar zgomot.Ma intorc, aia la masa...astept 30 minute, si afla mecanicul ca e rulmentul.Ma duc tot eu si cumpar unul de 35 lei, revin...dar tamburul e ovalizat - din cauza ca era rulmentul stricat dar rulmentul era stricat de ala cu ciocanu...a tacut tipul.Da 15 lei la strungar, fa-l la loc.Mai da 25 lei pt montare.Plec la ITP, 90 lei.Totul ok...in afara de roata spate-stanga : "nu prea tine..." - maine ma duc la ITP ca au service...alti bani.In paralel caut o prapastie sa-i fac vant la masina...cu vreo 3-4 mecanici in ea popa.gif
bubu782001
1. Niciodata sa nu mai recurgi la rectificarea tamburului...cu strung-ul.
Ala este pa! si orice i-ai face tot pa! ramane...

2. Trebuia sa ii dai in cap si sa il pui sa-ti schimbe rulmentul cand ai vazut cum l-a scos ...

4. Rulmentul NICIODATA nu se scoate cu ciocanul DECAT daca vrei sa il arunci. De aia au fost inventate presele pentru rulmenti. Nu se poate cu presa clasica ? Exista presa hidraulica cu aia poti sa faci.

O singura chestie ma mira..

Tu ai facut toate compromisurile astea ca sa treci ITP-ul? Adica cu un rulment busit, cu un tambur manarit... Da la viata ta nu te gandesti ? Sau a altora?
Sincer din puctul meu de vedere ai facut o mare prostie...

Tu iti dai seama de o chestie? Ai ca-ti spun. Tamburul ala este rectificat la strung ok? Deci are carne (daca mai are carne) foarte putina..este subtiat tare acuma. Eee tu la primele 10 frane (cand sa incins tamburul) ala este cingo - GUMA ORBIT...adica tot de ovalizeaza cum era - asta fiind consecinta materialului subtiat...se inmoaie foarte usor si asta duce la deformare...

In fine... Fa bine si cumpara o pereche de rulmenti noi, respectiv un set de tamburi noi. Un tambur nou (cel mai ieftin) costa 127 lei bucata la UNIX.
127 lei, chiar este o suma asa de mare?
Gandeste-te ca SUNT FRANE iar un sabot BENDIX 59 LEI cu 350 lei ai frane NOI pe spate.

Eu cand mi-am pus cauciucurile de iarna, tipul ala de la vulcanizare mi-a zis ca am putin ovalizate discurile pe fata. Asta este...cumpar 2 discuri si un set de placute noi. NU ma incurc sa pun strung-ul pe ele sau alte manarii...
Alexium
La strung mi-a sapat in metal 1-2 milimetri.De cand a facut asta cand actionez frana se aude un vajait parca zici ca e o turbina - o fi din cauza ca e nou fieru, nu cred ca e baiul mare.Trebuia sa-i zic sa nu dea cu ciocanul si cu presa manuala, dar eu nu cunosc nimic, plus ca sunt un om rusinos - stiu se moare cu rusinea sad.gif .E prima data cand merg cu masina sa fac asa ceva.Azi, partea a 2-a de necaz.Imi desfac tamburul, si afla ca frana nu merge din cauza ...cum ii zice butoiasului cu lichid?Scapa lichid plus ca aerisirea era stricata.Imi gasesc si un colier de plastic,pus de amatorul de ieri,ce lega cablu de frana nou de punte, dar peste conductele de lichid frana - " asa ceva nu se face" - si-l taie.Imi strang frana si ma trimit in oras sa caut piesa.Ajung la magazin si fum albastru, janta firbinte.Comand piesa, o voi primi maine.Plec cu 10 la ora pe avarii, ajung la serviceu nou, le spun ca la intoarcere, pe langa fum se aude si un zgomot click click - deci au slabit franele, si..."aaa clickul e de la cablul de frana , atingea roata" - deci au uitat sa puna un colier ca atare..de fapt nu l-au pus deloc !!! - si mi-a sapat in izolatia cablului frana de mana, se vede ceva..cred ca arcul.Si nu-s amatori da-i la Doamne.Si erau 4 mecanici si se uitau unu la altu cum repara al 5-lea.Si ucenicii si cei de 45-50 ani.Si m-am dus prin relatii.Pff - ma mut in Islanda plange.gif
VINA MEA ESTE CA NU M-AM DUS LA MECANICII DIN URMA - teoretic nu mi-ar fi stricat roata ca amatorul de ieri
bubu782001
Butoiasul ala ii zice pistonas hidraulic de frana smile.gif)

Scuze ca iti zic..dar eu in locul tau vorbeam cu un prieten bun..si o faceam eu.

Intr-un weekend cu o lada de bere imediat o faceai...

Multa lauda mecanicilor nostrii...
bubu782001
Ordinea de purjare este urmatoarea:

1. ertrier FATA STANGA (cel de pe partea soferului)
2. pistonas SPATE DREAPTA (cel de pe partea pasagerului)
3. pistonas SPATE STANGA
4. ertrier FATA DREAPTA
Alexium
Postez asta pentru a va spune (mai ales lui Bubu) ce am facut zilele astea cu privire la frana si ultima discutie in acest subiect.Am ajuns la vorba lui Bubu( un tambur dat la strung tot ovalizat va ramane) cu privire la tamburul meu care mi la ovalizat un idiot de la service si pe care mi l-a dat la strung.El merge in bataie de o luna, l-am desfacut eu ieri.Cand l-a ovalizat mi-a stricat si pistonasul si l-am schimbat.Asta in 14 februarie.Ieri am observat ca partea dreapta a pistonului nu impinge, doar daca nu e tensiune deloc pe el impinge - adica daca scot cuiele cu arc care tin sabotii.Intreb, e stricat?Sa-l schimb?mai pierde si un pic de lichid pe partea care merge,stanga.S-a stricat de la ovalizarea tamburului?Rulmentul, bilele, sunt ok dar cred ca e dus si el.Azi am fost sa imi iau un tambur nou, 124 lei la un service din Piatra Neamt vis a vis de Kaufland.Ma duc dupa bani sa dau avans si cica - se dau in perechi.Ai dreptate Bubu ca mai bine iau 2 tamburi, dar nu-mi permit, 250 lei + 140 lei rulmenti.La Unix Bacau e 130 lei.Va intreb si pe voi - se dau in perechi? Mie imi afiseaza "comanda minima 1 bucata" deci nu cred...dar e drumul 120 km, am zis ca ma scot cu ala din oras...si totusi nu sad.gif
In fine, nu asta e ce vroiam sa spun, dar desfacand tamburul, am pierdut un pic de lichid de frana si cum mai pierdusem la schimbarea pistonasului in februarie, ieri mi se aprindea in mers martorul "frana de mana" si ma miram, eu n-am stiut ca e acelasi martor pt nivel minim lichid in borcan si tot impingeam frana de mana in jos radmasa.gif Am realizat ca la franare se stingea, deci nu pierdeam ci era balansul in borcan.
Deci, am decis azi sa iau 1 litru DOT3,vreo 23 lei, restul aveam - cheie, furtun borcan curat, uscat.Am dat drumul la toate 4 aerisitoare, am apasat pedala dar am pornit si masina.Am pus aerisitoarele la loc, am pus noul DOT3, se auzea un ticait - cum se umplea pompa probabil.Am pus-o pe mama sa dea la pedala ( altcineva nu era biggrin.gif ) si am facut toate rotile.Aici am facut o greseala ce a dat in alta.Am turnat mai mult lichid in borcanu de 800 ml iar vechiul lichid mai negru (nu stiu ce fel de DOT este de-aia l-am si schimbat) ramas in pompa, desi putin, mi-a schimbat culoarea lichidului in borcan si m-am temut sa pun la loc sus in borcanul masinii.Noroc ca am avut un litru.Luni ma duc sa mai iau 500 ml aceeasi marca sa completez, pt ca nivelul este putin sub sageata care arata minim.Inca un sfat care nu l-am urmat de la Bubu a fost: " sa purjej fiecare roata maxim de 2 ori fiecare in parte pt siguranta, pt ca fluxul de lichid era amestecat iar natangul de mine nu s-a gandit sa arunce lichidul din borcan cand a devenit limpede si nivelul din borcanu de jos inca era mic.
Intreb: daca nicio roata nu mai scotea bule si era un flux de lichid normal, mai pot fi bule?Frane am.Ma pot astepta la surprize? biggrin.gif
Multumesc
bubu782001
Daca la nici o roata nu mai scotea bule e ok. Ideea e ca se vede - asta este si motivul pt care tubul ala trebuie sa fie transparent.

Intreb: AI FACUT SINGUR ASTA?

Stii cum se face nu ? De fapt Stii ca nu ai cum sa o faci singur.

- Atasezi de surubelul de purjare un tub TRANSPARENT, al carui capat IL CUFUNZI intr-un borcan in care se afla lichid de frana.

- Pui un amic sa dea pedale..pedale...pedale...pedaleeee...pana ii se acreste.
Amicul trebuie sa te anunte cand simte la picior ca pedala a devenit FOARTE FOARTE TARE.

- Cand a sosit momentul (pedala intarita adica), ii spui sa opreasca din pedalat si tina apasata pedala cat poate de tare sa tina in continuare pedala apasata CHAIR si atunci cand pedala se duce BRUSC la la podea - asta se intampla in momentul in care tu slabesti surubelul.

- In momentul asta tu slabesti surubelul de purjare...si lasi sa iasa tot lichidul cu bule. Te uiti la tub (de aia trebuie sa fie transparent) si cand vezi ca bulele incep usor usor sa se duca inapoi spre circuitul de franare, strangi surubelul.

- Pui prietenul sa dea din nou pedale...la fel, pana simte pedala FOARTE TARE.

- Repeti operatiunea asta asta LA FIECARE roata pana cand dupa o gramada de pedale - ala este lesinat acolo smile.gif) , iar tu nu mai vezi DELOC bula de aer care trece prin tub.

NU UITA!!! In timp ce amicul tau baga pedale, tu sa verifici nivelul de lichid din vasul de la motor si sa il completezi constant.

ATENTIE!!! NU TREBUIE SA SCADA LICHIDUL DIN VASUL DE LA MOTOR SUB MINIM !!!

Ordinea de purjare PENTRU SISTEMELE CU ABS este urmatoarea:

1. ertrier FATA STANGA (cel de pe partea soferului)
2. pistonas SPATE DREAPTA (cel de pe partea pasagerului)
3. pistonas SPATE STANGA
4. ertrier FATA DREAPTA

Ordinea de purjare PENTRU SISTEMELE FARA ABS este urmatoarea:

1. pistonas SPATE DREAPTA (cel de pe partea pasagerului)
2. ertrier FATA STANGA (cel de pe partea soferului)
3. pistonas SPATE STANGA
4. ertrier FATA DREAPTA
TheEnZo
In teorie nu se schimba niciodata doar un tambur, se schimba amandoi odata , pentru a mentine echilibru in franare, daca tu schimbi unul , el poate diferi de celalalt de pe masina, din compozitia din care e facut si sa franeze mai bine sau mai prost ca celalat.

Daca zici ca ai facut aerisire la toate rotile nu vad cum sa mai fie aer pe instalatie.
Alexium
@TheEnZo
Iti dau dreptate, 2 tamburi e mai bine.Oricum, mai am de strans 400 lei, mi-i pun eu cand voi avea banii, doar rulmentii am sa ma duc la un service unde lucreaza un vecin sa mi-i monteze cu presa.In teorie.Oricum mie nu-mi tin franele pe spate calumea, cu alte cuvinte la o frana brusca pe drum cu pietris nu se blocehaza ca pe fata mai deloc.

@Bubu, ordinea rotilor se pare ca am gresit-o, e cam...invers la ce ai zis tu.Nu am ABS.
eu am facut: 1 FATA Stanga 2 SPATE Dreapta 3 FATA Dreapta 4 SPATE Stanga
Bulele de aer care ieseau la prima roata nr 1 erau mari, cand am ajuns la nr 4 bulele erau margele si sfaraiau, semn ca iesise cam tot aerul, zic eu.

Va multumesc pt raspunsuri.
alexxxis
@Alexium
Daca ai nevoie de ceva de la Unix Bacau imi spui si te ajut.
TheEnZo
La Twingo meu, nu stiu cum e la tine, ca in functie de ani , am vazut ca au mai evoluat, din pompa pleaca 3 conducte , 2 pentru rotile fata st+dr, si o conducta pentru rotile din spate, aceea conducta pe panoul ignifug intra intr-un repartitor care functioneaza pe baza de presiune,el gestioneaza practic cantitatea implicit presiunea de lichid care ajunge la puntea din spate, ala daca nu functioneaza in parametrii nu are cum sa iti mearga frana pe spate calumea(normal).
Alexium
E posibil si asta, cine stie.Ti-am zis doar, ca pistonul desi are 2 luni nu impinge in ambele parti.Nu stiu cum merge acum, cu lichidul nou pus, dar oricum schimb tamburii si ma uit.

alexxxis multumesc de ajutor, totusi, trebuie sa vin la Bacau oricum, fie ca il cumpar eu sau il cumperi tu.Doar daca mie nu mi-l ofera ca n-am card auto.

23 May 2011, 12:04:
Am gasit un tambur nou la 90 si ceva de lei plus 40 lei rulment langa piese auto precedent unde un tambur era 124 lei si veneau perechi.Am dat comanda si astept sa vina maine.180 mm diametru cu 4 prezoane.Daca e mai ieftin poate fi oare ca e gen " chinezarie"? Oricum, e mai bun decat al meu smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.