Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PROBLEME MEGANE 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
sorin1983
Expun problemele mele la aceasta masina:
1. PANGLICA AIRBAG
Bineinteles ca s-a imbarligat si s-a rupt... s-au aprins pe bord airbag si service. De ce s-a ajuns la imbarligare si zgomote ciudate? Frecarea plastic pe plastic in timp creeaza probleme... s-a tocit un canal in care intra un plastic ca un capac de borcan si in care era infasurata panglica.
Daca nu mai sta fix capacul pe partea de jos(parte comuna cu tot blocul de lumini-nu pare sa se inlocuiasca prea separat) panglica nu mai are nici o ratiune pt care ar sta infasurata. De aici pana la agatat si imbarligat nu mai e mult. Preturi in functie de model. La megane 1 fara facelift e mai ieftin pt ca se poate inlocui doar modulul cu panglica. La cele mai noi se inlocuieste tot suportul de bloc lumini si stergatoare. Pret? Cum va descurcati.

2. MACARA GEAM
Problemele sunt stiute la acest model. Cablul se rupe, restul pieselor mai greu.
Reparat, rupt si a doua oara. Aveti grija unde va aflati cand se rupe pt ca geamul cade in usa smile.gif Daca nu aveti cu ce sa il trageti afara si sa il blocati e o problema. 110-150 kit reparatie nu original. Original se vinde macaraua cu totul...ce daca nu iti trebuie motorul.

3. COLIER PLANETARA
Urmariti colierele dinspre fuzeta. Pentru cine nu le are schimbate. Se rup pur si simplu. Dupa aceea o sa va mirati de ce troncane planetarele. Pret in functie de noroc si calitate.

4. BIELETA ANTIBASCULARE.
Se afla sub masina pe mijloc si este din aluminiu rasucit. Cel putin asa e la 1.6 16v. Crapa destul de des, se simte cand maneta de viteze face breakdance prin podea. Au trecut cam 30000 km de la ultima schimbare, 120-170 lei

5. BOBINE INDUCTIE.
Mai merita amintite? Le stie toata lumea. Sunt la motoarele 16v sunt tip creion?. Crapa cand vor ele, noi, in service, la iesirea din service etc. Cost undeva la 150 lei. In general conform aprinderii daca a crapat bobina de la bujia 1 va crapa si cea de la 3 si invers smile.gif Combinatii diverse valabile.

6. RACORD FLEXIBIL.
Fasaie, din cand in cand se aud sunete ciudate din zona tobelor? Merita verificat daca e afumat. Munca multa mai ales ca e dintr-o bucata cu catalizatorul. Sau daca sunteti magnati luati tot catalizatorul 2000ron.

7. FULIE ALTERNATOR.
A fost schimbata spre norocul meu inainte sa o cumpar eu. Costa la vreo 300 lei... o sa vedeti stop si baterie aprins pe bord.

Puteti sa completati cu incredere. Sunt convins ca mai sunt si alte probleme.
xjc0c0
Eu ma simt norocos. la 175.000 km ,nu am intampinat decat o singura data problema bieletei antirasturnare /antibasculare. In rest niciuna din problemele semnalate mai sus biggrin.gif
sorin1983
Sincer ma bucur smile.gif A ta e Franta sau Turcia? Parca erau numai Franta astea HB nu?
MirceaVio
Sa nu uitam cureaua de la alternator care la 2 saptamani dupa ce o schimbi cu una noua incepe sa scartaie din nou... mad.gif
Mrija
Nu inteleg de unde ai scos pretul ala bomba la catalizator. Eu am dat pe catalizator si pe sonda lambda 350 lei ( universale Bosch ) si isi fac treaba foarte bine la testul de gaze.
xjc0c0
QUOTE(sorin1983 @ 26 Sep 2010, 22:42)
Sincer ma bucur smile.gif A ta e Franta sau Turcia? Parca erau numai Franta astea HB nu?
*



Multumesc ...si da este , frantuzoaica tongue.gif
cj98czh
Hai sa sxcriu si eu...

Masina... Megane 1.2 Hatch din 2001 ... adusa e mine din Germania la 84.000 km ... actual are 146.000 ...

Probleme intalnite ...

Bieleta antibasulare la primul semn de uzura... vreo 100 de ron parca a fost ...
Senzor presiune in rampa .. 450 ron ...

In rest ulei si filtre.... foarte, foarte multumit.... la km care ii are nu a cerut nimic din care sa nu fie consumabil...

Este la a doilea schimb de distributie la mine ... nu a sunat sau facut nici un zgomot vreodata vreo curea....

Aaa ... am uitat ... zilele trecute am schimbat un pivot pe dreapta .... 40 ron ...

Inca odata ... foarte multumit de ea .. nu prea am ce sa-i reprosez...


Sorin -- inafara punctului 1 din postul tau ... restul sunt chestii consumabile care au atins durata de viata ... are si masina asta niste ani si niste km .... nu mi se pare anormal sa se mai strice cate ceva..... nu stiu ce vrei tu .... o masina care sa te tina o viata sai sa nu se strice nimic??? este normal zic eu la o masina de aproape 10 ani sa apara si probleme.... nu?

27 Sep 2010, 14:03:
QUOTE(MirceaVio @ 27 Sep 2010, 09:35)
Sa nu uitam cureaua de la alternator care la 2 saptamani dupa ce o schimbi cu una noua incepe sa scartaie din nou...  mad.gif
*




Ia schimba si intinzatorul curelei si vezi ca nu mai suna nimic....

27 Sep 2010, 14:03:
QUOTE(Mrija @ 27 Sep 2010, 11:56)
Nu inteleg de unde ai scos pretul ala bomba la catalizator. Eu am dat pe catalizator si pe sonda lambda 350 lei ( universale Bosch ) si isi fac treaba foarte bine la testul de gaze.
*




330 ron Bosal ... pus de un amic... a facut ITP ... nici o problema la gaze..
gxg50
@Mrija
Ai cumparat catalizator si sonda lambda cu 350 lei ?
De la ce magazin si cat au costat fiecare ? Sonda este inainte sau dupa catalizator ? Te rog sa-mi spui pentru ca ma interesa o sonda lambda dupa catalizator (aval).
cj98czh
Se gasesc la baietii care se ocupa cu esapamente auto ...
MirceaVio
QUOTE(cj98czh @ 27 Sep 2010, 12:52)

Ia schimba si intinzatorul curelei si vezi ca nu mai suna nimic....


*


Cureaua se intinde miscand alternatorul, nu are nici un intinzator acea curea, e de pe o fulie pe alta si atat. smile.gif
cj98czh
Da, vina mea ... am citit in graba si cand am vazut 1.6 m-am gandit la motorul 16V ... oricum ceva problema este ca nu are voie.... sunt atatea Loganuri cu motorul tau si nu am auzit nici unul sa faca zgmot ... deci ceva nu este bine la tine...
ionutt daniel
Tin sa te contrazic.. Are un intinzator cu arc. Nu face probleme. Si eu am masina de 3 ani, origine Franta. Sustin si eu problema la bieleta anticuplu care s-a rupt pur si simplu, asta aratand ca este subdimensionata pentru forta motorului 1.6 16 v, fiind identica si pentru Supernova. In rest doar consumabile, printre care o data(recent) amortizoare, bucsi bara de torsiune si distributia(foarte bine gandita). Cand am cumparat masina nu mergeau doua butoane de la geamuri, care si-au revenit dupa ce am pulverizat putin degripant si le-am miscat mai energic. Pana acum extrem de multumit, piese ok ca preturi si calitate.
sorin1983
QUOTE(Mrija @ 27 Sep 2010, 11:56)
Nu inteleg de unde ai scos pretul ala bomba la catalizator. Eu am dat pe catalizator si pe sonda lambda 350 lei ( universale Bosch ) si isi fac treaba foarte bine la testul de gaze.
*


Atat costa "de origine", cum le place unora smile.gif Ca poti sa pui si fara asta e alta poveste. Si apropo de Bosal...cica sunt niste facaturi dupa ele de te inteapa inima....

Astazi dupa aprox 70 km a crapat bieleta antibasculare... a fugit corpul rasucit de pe corpul care tine bucsa... Pur si simplu era la capatul dinspre stanga. Am adus-o la loc cu ciocanul si i s-au dat doua afturi pe laterale pana o schimb IAR. Mentionez ca era neorigine, luata de la UNIX.
Ma gandesc sa vad ce bucsa s-ar potrivi in lacasul acela dreptunghiular si sa o inlocuiesc pe cea rupta prima data.

@cj98czh: cam ce durata de viata au piesele care zici ca sunt consumabile? Ca idee ca eu nu stiu unde sa caut. Poate exista undeva scris. Bobinele le-am schimbat eu 3 si mai sunt pe facturi smile.gif
IonutGligan
Salut tuturor... doua trei intrebari daca se poate... schimbatorul de viteze se misca destul de bine cand sunt in viteza a 2-a respectiv a 3-a, care ar fi problema oare si ce se intampla pe viitor daca ramane asa ? De mentionat este faptul ca intra usor in viteze.
pasaniucionut
la fel e si la mine... nu e nici o problema pe viitor... unii zic ca ar fi de la biela antibasculare.. :-/ tot ce e posibil.. stai fara grij.. nu sunt probleme
Mrija
QUOTE(cj98czh @ 27 Sep 2010, 13:31)
Se gasesc la baietii care se ocupa cu esapamente auto ...
*




Cea de aval, care vine pe catalizator ( sau dupa el cred ca, nu mai stiu exact dar ma uit ) Lasa reprezentanta in pace ca banui ca de acolo ai scos scorurile astea smile.gif)) du-te la baietii de la esapamente auto si te rezolva ei. Du-te cu incredere!

Ps, in legatura cu masina, sunt multumit de partea de bucsarai. Se strica greu. De ce zic asta, am avut masina de firma un Renault Clio Symbol si la ala nu ma tineau 7000 km bieletele, capetele de bara etc smile.gif la Megane am approx 14000 de cand am cumparat-o cu niste bielete si capete de bara puse de cineva, la ceva service inainte de a o lua. Nu stiu, nu ma intereseaza cand le-a pus, TIN ! Multumit deocamdata.

Inca ceva, daca e dus unghiul de fuga e dusa bieleta? de ce intreb, am anvelope Firestone pe fata si cineva mi-a zis ca e cam mancat exteriorul pe dreapta. Se vede ca e mancat putin, cu instrumentul de control e inca pe verde.
cj98czh
Sorin ... am luat in trecut piese de Unix si am jurat ca nu voi mai lua niciodata ... de ce .. calitatea execrabila a piseselor ... caz concret ... luat bucsi brat inferior .. pt. R18 ... dupa vreo 3000 km cauciucul a iesit efectiv din bucsa.... cam iti dai seama ce tangalanga aveam ... prefer alti producatori ... Swag, Ruville, sachs ... pt. aftermarket ... dar intotdeauna ma interese de pretul piesei originale... si daca nu este diferenta mare o pun pe cea originala ... m-am convins ca ce este original tine mult mai mult decat cele aftermarket ...

Aaa .. am uitat ... principala problema care am avut-o la al meu megane sunt bucsile de la bara stabilizatoare ... orice am pus nu m-au tinut mai mult de 30.000 km (asta in varianta pe original) pe producator jumate ... dar eu am si un fix ... cum mi se pare ca sunt slabite ... cum le schimb ... dar asta se trage si de la amortizoarele Kayaba sport ...

Bieleta anticuplu am schimbat-o pe la vreo 100.000 km ... acum dupa inca 46.000 nu da semne de oboseala ... si este pe producaor nu pe original ...

Acuma ca durata de viata a componentelor .... nu m-ar mira sa pice un alternator de exemplu (sper sa nu fie inca cazul biggrin.gif ) ... are niste ani, niste km, multe ore de functionare ... sunt piese care se uzeaza pana la urma, nu?

Mie unul piesele mi se par decente la pret .. nu sunt ieftine dar nici scumpe...

despre catalizatoarele bossal ... au 2 ani garantie, ies gazele la testul ITP cu ele ... sunt bune ca pret .... nu vad de ce nu as pune daca ar fi cazul ... deocamdata nu este ... in aprilie am facut ITP-ul masina la luat din prima fara nici un fel de problema ...

IonutGligan - problema descrisa de tine vine de la bieleta anticuplu .. schimb-o si se rezolva..
xjc0c0
@cj98czh . Daca ar fi sa-ti pice amortizorele tot Kayaba Sport ti-ai lua ? Este o intrebare f.subiectiva,stiu,dar intreb pentru ca as vrea sa-mi iau si eu.

P.S.: Scuze pentru off-topic
cj98czh
Sincer .... da biggrin.gif

Costa cam dublu cat un amortizor normal ... dar merita pe deplin ...
sorin1983
QUOTE(cj98czh @ 27 Sep 2010, 22:00)
Sorin ... am luat in trecut piese de Unix si am jurat ca nu voi mai lua niciodata ... de ce .. calitatea execrabila a piseselor ...
*


M-am ars si eu acum la recomandarea unui prieten... nu imi mai trebuie ce scrie unix pe ele... sa fie de alte firme ca astea parca sunt facute la asam.
valium2008
Intrebare scurta: stiu ca daca se misca schimbatorul, problema este la biela anticuplu (sau asa ceva) insa eu am schimbat-o si inca se mai misca destul de mult. Asta se intampla cam de 5k km. Ideea este ca alta data cand era rupta, se misca in fata si spate schimbatorul insa acuma, o bag in treapta a 3-a si schimbatorul nu sta ferm ci se poate misca si stanga dreapta destul de mult.

Aveti idee ce ar putea fi?

PS: la un audi mai vechi, stiu ca schimbatorul se "plimba" pe ceva placutza prinsa in suruburi care s-a deplasat => probleme cu schimbatorul. Este posibil sa fie asa ceva si la mine?
xjc0c0
cj98czh Multumesc frumos rolleyes.gif
adytzuady
cj98czh imi spui te rog ce simptome a avut masina de o trenuit sa schimbi senzorul de presiune in rampa ca am puso si e pe tester si o zis k trebuie schimbat ca imi oscila turatia la relantiudar ...problema mi sa rezolvat momentan de la sine ...tot e okay cam de 1 an nu am mai avut probleme.
adytzuady
ai schimbat senzorul rampa pentru ca iti oscila turatia? asta am inteles din topicul asta.sau?
cj98czh
Ai topicul ... ai toata discutia acolo ... si rezolvarea ... spor la citit biggrin.gif
adytzuady
da ...merci am citit ca pentru oscilare normal ar trebuie sa fie ventilul dar u de ce ai schimbat ? senzorl din rampa? tot pentru chestia cu oscilarea sau? tii greu sa spui ...?
cj98czh
ventilul sau senzor cum ii spui tu este acelasi lucru ... nu, nu mi-e greu sa spun dar este un topic pt. altceva ... si comform regulamentului trebuie discutat pe topicele dedicate fiecarui subiect.... tie ti-e lene sa citesti topicul dedicat?
sorin1983
Iar s-a intamplat ceva... usa stanga spate nu se mai deschide din exterior... e a doua oara. Prima oara am pus piesa la loc acum o voi prinde cu sarma.
xjc0c0
Vezi ce sarma pui...La mine a rezistat vreo 40 de minute. Dupa ce am montat totul la loc,am facut o insonirzare. Nici batut nu mai desfac fata de usa,si altele pe acolo.

Cine vrea sa urce in spate ii deschid din interior sau intra pe partea cealalta. (oricum rar sunt mai mult de 2 persoane in masina mea)

sorin1983
O sa ma uit acum sa vad ce s-a intamplat pt ca prima oara era doar iesita piesa aia care se sparge.

23 Oct 2010, 18:36:
Am bagat piesa la loc(e deteriorata) si am legat 2 soricei peste tija metalica si parghia de la maner. Pare sa tina deocamdata:) Am mai uns un pic macaraua si yala...

Alta:
CURGE radiatorul prin partea stanga jos cum ma uit la motor smile.gif
xjc0c0
1)Cei doi soricei nu vor aluneca pe tija metalica ? Si eu am luat in calcul varianta asta,dar nu vedeam cum sa-i ancorez bine sleep.gif
2)Picura sau curge ? Incearca cu una din substantele "minune" . La un Audi B4 a functionat.
sorin1983
Pierde putin...nu jet sau mai stiu eu ce... Mi-e cam frica cu substante minune..sa nu infund alte chestii...Ce substanta ai folosit?

Am uitat sa fac poze... soricelul ca sa nu alunece e prins exact in clema metalica de pe axul filetat si pe umarul bratului care vine din maner... Oricum la cat mi-am storcit mana pe acolo era singura varianta mai simpla...am facut lat.z la soricel si l-am strans pe pipaite...Dupa aia am mai pus unul de control deasupra. Merge usa ca unsa dar manerul exterior sta cam un 1mm mai in afara. Insesizabil... acum daca doar atingi usor manerul se deschide din exterior smile.gif
sorin1983
Altceva nou... cand calc frana nimic neobisnuit dar cand iau piciorul se aude un fasait in interior in zona pedalelor... ce problema poate fi? Indiferent de cate ori calc pedala de frana fasaie cand iau piciorul...
xjc0c0
QUOTE(sorin1983 @ 23 Oct 2010, 19:07)
Pierde putin...nu jet sau mai stiu eu ce... Mi-e cam frica cu substante minune..sa nu infund alte chestii...Ce substanta ai folosit?
*



Sincer nu mai stiu,ca a fost acum cativa ani. A fost cumparat de la piese auto. (made in germany)

Cat despre a doua problema,nu vreau sa fiu sarcastic,dar te-ai uitat la covorase/presuri ?
Nu stiu cum sigur cum arata mecanismul pedalei de frana,dar logic ar fi sa aiba pe undeva un nit sau surub si acolo sa apara acel scartait . WD40 cred ca poate rezolva problema rolleyes.gif
sorin1983
Nu e scartait... fasaie ca si cand ar respira biggrin.gif e aer nu scartait.
xjc0c0
Recomand o sfestanie in cazul asta popa.gif radmasa.gif
sorin1983
Eu zic sa ii scot numerele, ii sterg seriile cu flexul si o trimit cu o caramida pe acceleratie prin usa unei reprezentante renault(oarecare)
cj98czh
Asa sa faci biggrin.gif

Fasaitul care il auzi vine de la servofrana care pierde aer in momentul in care apesi frana, tulumba aia de plastica cred ca este rupta.

Cauta pe forum ca este discutat subiectul..
xjc0c0
nono.gif are totusi 10 ani. Sa fim ingaduitori ...
Da si tu muzica mai tare,asculta The Beatles - Let It Be , si gata biggrin.gif

Probabil este vreo garnitura de la servofrana

L.E. : sau ce zice colegu de mai sus
playeroooo2000
aia cu fasaitul la frana.
acolo jos la pedala in jurul axului tulumbei are o garnitura de gauciuc stil dop care a iesit saue prea uzat. incearca sa il impingi cu mana acolo la loc. eu am facut asta o data si nu a mai fasait.
sorin1983
mai are 2 ani pana la 10 ani biggrin.gif da-o dracu de masina ca am avut si mai vechi.
o sa vad ce e pe acolo... trebuie sa fie ceva la interior eventual cum a zis playeroooo2000 ca se aude la picioare. ma uit sa vad ce surprise gasesc biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.