Deh...m-am gandit ca ceea ce am facut eu azi ar fi de folos unora de p-aci...cu niste sfaturi de la hellcat si mici insistente la plasticuri si clipsuri am pornit la treaba...
scule necesate :
-un set de imbusuri "torx" sau T-uri cum la zic unii
-un patent spitz cu ciocul lung si intors(o sa trebuiasca la "strivirea" picioarelor de plastic ptr separarea ornamentelor prag interioare de ornamentul stalp)
-o surublenita dreapta cam la 6-7 mm latime
-grund(eu am folosit DUFA anticoroziv pe baza de ulei)
-pensula cu coada lunga si cot
-pasla(eu am luat din practiker---aka pasla fonomin)
Deci....se pune "rabla" pe cric pe partea fata(eu am inceput cu stanga)...se da jos scaunul sofer...e prins in 4 suruburi de fi8 cu niste piulite cu un gat conic....un carton sub masina si m-am bagat sub ea ...in dreptul sinei scaunului in stanga lui(sina stanga) aveti pe sub masina doua dopuri de cauciuc, se dau jos si or sa se vada piulitele...se desfac...celelalte doua piulite de la sina din dreapta sunt aproape de traiectul de evacuare, nu-s acoperite de dopuri, practic la vedere....se scot si alea si cu mare grija se da scaunul jos...eu am belit bordul intr-un colt, dar asta e...
se procedeaza identic la scaunul din dreapta cu cricul pe dreapta fata acum...eu nu am avut incalzire in scaune deci ioc fire...bancheta din spate se da jos(sezutul)...se rabateaza la un unghi cam de 45 dgr si se salta in sus cu miscari unghiulare mici catre in sus...spatarul sta la locul lui....
se da jos bricheta cu un torx mic (nu stiu exact care...se ia prin tatonare sau pipaire ),mare grija la ea!!!,la mine s-a mai intervenit odata la bricheta si acum e cam irecuperabila(soclul) trebuie sa caut una aftermarket ,se da jos spatiul de depozitere prin tragere cu grija in sus, o sa simtiti la mana pe unde tine...cu grija....plasticele si clipsurile m-au omorat la masina asta
acum se da consola aia de la schimbator jos...are un clips in dreptul pedalei de acceleratie, unul identic dar diametral opus in dreapta si unul la capatul dinspre frana de mana...poza 5 ala alb---acolo se apasa plasticul ala pana se elibereaza toata consola si se trage inspre spate...are o pozitie inclinata in care iese, la fel intra!
se dau chederele jos toate 4....se scot ornamentele prag interioare prin tragere spre interior....cu grija, au un mecanism simplu de prindere, nu rupeti nimic, e renault deci e plin de "chestii" de plastic...poza 6...aici intra in actiune patentul spitz.
SCOATETI TOT CE E CLIPS sau piulita de plastic care credeti ca ar tine mocheta...eu am mai ramas si cu unele in plus
Se scoate mocheta prin usa spate.....la sofer si pasager dreapta e un fel de scut de burete poza 4,am vrut sa-l arunc, dar l-am pus inapoi pana la urma peste pasla....
Am vopsit cam tot ce e imbinare de table, profile rectangulare si ce am mai prins eu pe acolo cu grund....am mai luat si un spray cu care am dat unde n-a ajuns pensula, am mai scapat si pe grund care nu se uscase prea bine ...spray-ul e ceva meserie, un fel de vaselina care se face pelicula, cred ca contine si ceara, e special de pus la masina in special prin cavitati metalice...dupa ce s-a uscat partial grundul am pus pasla care aproape ca s-a lipit acolo...si apoi invers la toate operatiunile pana la forma initiala.
Daca tot umblati in forma asta schimbati si vaselina alba de la nuca schimbatorului...eu am spalat-o cu o pensula si cu wd-40 si apoi am sters-o bine cu hartie igienica (aia absoarbe bine) si apoi vaselina grafitata am pus
AVETI MARE GRIJA LA INSTALATIA ELECTRICA CE TRECE PRIN PRAGUL STANGA AL MASINII !!!
NU VOPSITI SERIA SASIU...POZA 9 a doua traversa de la stg la dr!!!
Timp de lucru aprox 6 ore ajutat de inca un prieten,deci in doi !
treaba asta se poate face si pe plafonul masinii cu succes,poate o sa reusesc s-o fac si pe asta !!!